Grandioze voorstelling DEBRIA BROWN: CARMEN VAN VLEES EN BLOED Museumdirecteuren RODIER. Dat mag! Prof. N. Vroom PARIS® verlaat rijksacademie Russisch danspaar ideaal voorbeeld voor het Nationale Ballet Veronica wil zuil worden „Tijl” geen vandaal Hl FIFAX de drogist heeft II TV vanavond Film over falen van communisme TV woensdag Collectie-Slijper naar Haags gemeentemuseum TV dinsdag Goede hoop op terugkomst van gestolen Vermeer 13 12 1 Radio woensdag DINSDAG 5 OKTOBER 1971 Klassieke techniek Geverfde vogels Werk van Mondriaan U mag gerust gezellig komen rondneu zen (zelfs louter informatief). Mariette houdt u heel graag op de hoogte van het actuele in mode uit Parijs. AFVOER VERSTOPT? ^AA/WVVWWWVWVWWW Tik deel voorprogramma J. H. MOOLENIJZER Nederland II ADVERTENTIE Grote Houtstraat 26 Nederland I 19.05 ADVERTENTIE Manuel de Falla CONRAD V.D. WEETERING. DEN HAAG. De gemeenteraad van Den Haag heeft maandag onder grote dank het legaat aanvaard waarbij de heer F. B. Slijper zijn collectie werken van Piet Mondriaan aan de gemeente heeft geschonken. Behalve de 104 schilderijen, tekeningen en aquarellen, die het Ge meentemuseum in Den Haag al van hem in bruikleen had, betreft het legaat nog 86 andere werken van Mondriaan. Het gaat om de grootste schenking van werk van een beroemd kunstenaar die ooit in de Nederlandse museumwereld is voorgeko men. De „Slijper-collectie” zal met de andere Mondriaans, die het Haagse Gemeentemu seum bezit, volgend jaar zomer in het kader van het Holland Festival te zien zijn op een overzichtstentoonstelling van het werk van Mondriaan. De gemeente Den Haag zal in de nala tenschap van de in augustus op 87-jarige leeftijd overleden heer Slijper de som van 100.000 inbrengen. De weduwe van de heer Slijper zal van de gemeente jaarlijks een lijfrente van f 20.000 ontvangen. dansen op dit niveau is men wel bereid dat te vergeten. We zijn dan ook dankbaar voor de unieke kans die Het Nationale Ballet ons bood om met dit dansgeweld kennis te maken, maar tevens voor de grotere na druk, die de artistieke leiding van deze groep op de choreografie als kunstvorm legt. Zowel in „Les Sylphides” als in Toer van Schayks „Onvoltooid verleden tijd” en in „De groene tafel” gaat de zeggings kracht van het werk vér uit boven de vertoonde virtuositeit. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 20.15 20.21 10.45 17.00 18.50 18.55 20.35 20.40 20.15 20.21 14.00 CS) DEN HAAG. Prof. dr. N R. A. Vroom, hoogleraar-directeur van de Rijks academie van Beeldende Kunsten te Am sterdam, heeft zich om gezondheidsrede nen genoodzaakt gezien zijn werkzaamhe den zodanig te verminderen dat hij zijn ambt bij deze academie per 1 oktober 1971 heeft neergelegd. 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.20 19.55 20.00 20.15 20.20 Zij waren nog steeds sceptisch over de authenticiteit van het schilderij, waarvan het blad „Le Soir” maandagochtend foto’s had gepubliceerd. De foto’s waren geno men door een redacteur van dat blad, toen hij sprak met een gemaskerde man, die beweert het schilderij „De Liefdes brief’ van Vermeer op 24 september uit het Paleis voor Schone Kunsten te hebben gestolen. De foto’s zijn niet compleet, merkte dr. A. van Schendel van het Rijksmuseum op. Aan de hand ervan kan men onmogelijk zeggen of de randen overeenstemmen met hetgeen in de lijst is blijven zitten. „Wij koesteren de hoop dat de houder van het doek preciezere bewijzen dan de overhan digde foto’s zal verstrekken.” „Men zou alleen enige zekerheid krij gen, als een deskundige het doek kon bekijken” zei directeur H. van Lerberghe van het Paleis van Schone Kunsten. Dr van Schendel zei te hopen dat de onbe kende geen lapje van het doek zal opstu ren. „Dit zou ons, hoe dan ook, enkel kunnen zeggen of we te doen hebben met een oud doek.” „Wij zijn steeds bereid om het even dansers beschouwd worden als vervelende verplichte nummers, waarvan men wel keurig professioneel de pasjes wil neerleg gen, maar waarvan de stijl niet terzake doet. Misschien is het noodzakelijk ook deze werken te lijf te gaan met het gezamenlijk zien van films of het lezen van de daaraan verbonden litteratuur. Het ligt in de bedoeling dat in overleg tussen de University dell’Arte in Florence en de minister van CRM aan prof. Vroom een leeropdracht aan dat instituut wordt gegeven, zo deelt het ministerie van CRM mede. De directie van de Rijksacademie zal voorlopig worden waargenomen door een interim-directie, bestaande uit de waarne mend hoogleraar-directeur drs. J. N. van Wessem en de hoogleraren O. B. de Kat en W. Vaarzon Morel. De interim-directie zal op de bestaande voet samenwerken met de organen van overleg en bijstand, die binnen de academiegemeenschap func tioneren. Prof. Vroom is de laatste jaren een omstreden figuur op het gebied van het kunstonderwijs. Hij heeft weinig affiniteit met de nieuwste richtingen in de beelden de kunst en met de manier waarop vele kunstenaars hun maatschappelijk engage ment aan de dag leggen. Een en ander heeft tot vele conflicten geleid zowel op de Rijksacademie als in de commissies die een algehele reorganisatie in het kunston derwijs in Nederland hebben voorbereid. SCHEVENINGEN. Het vijfjarig be staan van het Circustheater werd gistera vond gevierd met een grandioze voorstel ling van de opera „Carmen” van Georges Bizet. In 1966 werd het theater geopend met Beethoven’s „Fidelio” eveneens door de Nederlandse Operastichting. Het is nog steeds niet helemaal zeker of de Opera stichting in het Circustheater kan blijven spelen, maar misschien heeft de voorstel ling van gisteravond ertoe bijgedragen dat er spoedig een gunstig besluit genomen zal worden. En dan is er nog een facet. Algemeen wordt erkend, dat de klassieke training het beste resultaat levert voor iedere dansvorm. Deze klassieke training levert een maximaal profijt op, als de dansers ook moeilijke balletten in die techniek moeten uitvoeren, met andere woorden, als ze zich kunnen optrekken aan de uitdaging die de moeilijkheden hen stel len. Veel moderne balletten stellen op virtuoos niveau aanmerkelijk minder hoge eisen, maar maken toch dankbaar gebruik van de technisch fraai getrainde lichamen zonder daar overigens een uitdaging voor te betekenen. Je zou kunnen stellen, dat moderne balletten in dit onzicht roofbouw op de klassieke werken plegen. Om deze reden is het dan ook nodig meer klassieke choreografieën op het re pertoire te nemen. En hiermee bedoel ik niet een enkele virtuoze pas de deux, maar werken voor een grotere bezetting, al blijft het bezoek van een Jekaterina Maximova en een Wladimir Wassiliew natuurlijk een niet te versmaden trek pleister. Voorstellingen: 6 oktober Scheveningen Circustheater. 8, 10, 12, 16 en 18 oktober Amsterdam Stadsschouwburg. 20 oktober Utrecht. 23 oktober Eindhoven en 25 ok tober Rotterdam. In de voorstellingen van 8, 23 en 25 oktober zingt André Turp de rol van Don José. Nicholas de Virgilio en Débria Brown in Carmen. HILVERSUM III 7.00 Nws. 7.02 Journ. 7.05 Jan Steen man. 8.00 Nws. 9.00 Nws. 9.03 Negen- uur-show. 10.00 Nws. 10.03 Arbeidsvita minen. 11.00 Nws. 12.00 Nws 12.03 Journ. 12.06 Zet ’m op. 13.00 Nws. 14.00 Nws. 14.03 Superclean Dreammachine. 15.00 Nws. 15.03 Lichte pl. 16.00 Nieuws. 17.00 Nws. 17.03 Journ. 17.06 Verz.pl. NOS-NOT: Schooltelevisie. AVRO: Kinderprogramma. 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. 19.00 STER: (K) Reclame. NOS; (K) Van gewest tot ge west. 19.50 (K) Tips Nat. Bur. Toerisme. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. Pol. Partijen: K.V.P. 20.30 Staatsloterij. Socutera. NOS: Film (18 jr.). 22.10 Studio Sport. 22.35 (K) Journaal. 22.40 Den Haag. 22.45 Zienswijze. BRUSSEL (Belga en AP). „We heb ben goede hoop. Want we weten dat de jongeman, die beweert het schilderij van Vermeer in zijn bezit te hebben met menslievende gevoelens is bezield. Hij be hoort niet tot de categorie der vandalen.” Dat hebben de directeuren van het Brus selse Paleis voor Schone Kunsten en van het Amsterdamse Rijksmuseum maandag in Brussel op een persconferentie gezegd. AMSTERDAM. Voor iedere danser is het een inspirerende uitdaging betere dansers naast zich aan het werk te zien en Jekaterina Maximova en Wladimir Wassiliew zijn hiervoor de beste voorbeel den die men zich maar denken kan. Zij traden vorige week driemaal als gast op bij Het Nationale Ballet en dansten frag menten uit Don Quichotte en uit Giselle. geheel. De koren onder leiding van Cor Olthuis waren als altijd met grote zorg vuldigheid afgewerkt. Wanneer ik nu in de laatste plaats mijn grote waardering ga uitspreken voor de muzikale leiding van Edo de Waart dan betekent dat allerminst dat zijn bijdrage van minder belang was. Het Omroeporkest deed de partituur van Bizet alle eer aan zij volgden de slag van hun dirigent met grote nauwlettend heid en er was nimmer een ongelijkheid met de Bühne te bespeuren. Tenslotte nog een eresaluut aan de danser Juan Antonio, die aan het begin van het tweede bedrijf de ware Spaanse esprit wist te verlenen. DEN HAAG. De directie van ra dio Veronica heeft haar juridische ad viseurs opdracht gegeven statuten op te stellen voor een omroepvereniging. In een interview voor AVRO’s Televi- zier Magazine verklaarde directeur D. Verweij maandagavond dat een onder zoek van de Nederlandse Stichting voor de Statistiek heeft uitgewezen dat meer dan 400.000 mensen lid zouden willen worden van een eventuele om roepvereniging Veronica. Dat betekent dat Veronica, indien zij overgaat tot de aanvraag van een zendmachtiging, in aanmerking zou komen voor de status van A-omroep. welk voorstel te onderzoeken als de bezit ter maar grote zorg draagt voor het schilderij” aldus directeur Van Lerberghe. „Wij hopen, dat als het schilderij wer kelijk de Vermeer is, de man zijn uiterste best zal doen om het in een zo goed mogelijke staat te houden” aldus dr. Van Schendel. De verzekeringsmaatschappij Graham Miller and Co, waarbij Vermeers doek was verzekerd voor de duur van het verblijf van het schilderij in België heeft gisteren meegedeeld dat zij voor inlichtin gen die leiden tot terugvinden van het schilderij een beloning wil betalen die „in de miljoenen Belgische franken kan lo pen.” De mededeling van de verzekerings maatschappij kwam na de onthullingen in het dagblad „Le Soir” dat de dief van het meesterwerk een losgeld van 200 miljoen frank (14.5 miljoen gulden) vraagt, welk geld rechtstreeks op de rekening van een katholieke hulporganisatie moet worden gestort ter leniging van de nood van de Oostpakistaanse vluchtelingen. De eventuele financiering van een anti- hongercampagne in Nederland, zoals „Tijl uit Limburg” heeft geëist, is volgens de woordvoerder van het Rijksmuseum een zaak van het ministerie van CRM. De Vlaamse afdeling van de Belgische Radio (BRT) heeft bekend gemaakt don derdag een brief te hebben ontvangen van dezelfde man die een gesprek had gehad met de verslaggever van Le Soir. Men had een afschrift van de brief aan de politie gegeven en deze had verzocht de Inhoud ervan geheim te willen houden. bossen en over het martelen van krijgsge vangenen in Vietnam. Het zijn door de Amerikanen zelf ge filmde fragmenten, die in het algemeen te erg worden gevonden om op de televisie te worden vertoond. Het is afschuwelijk, maar het gebeurt allemaal werkelijk, ook vandaag. Ik was er getuige van, dat sommige dansers halverwege kotsend wegliepen en zag ook dat vrijwel niemand zijn ogen droog kon houden. Een enkeling protesteerde: „Zoiets hoort toch niet in een ballet thuis” maar als een kunstenaar eerlijk wil zijn en door dit soort dingen gegrepen is, dan hoort het wél in zijn werk thuis. Tot zover sta ik volledig achter Rudi van Dantzig, maar Het Nationale Ballet heeft een dubbele taak, naast het uitbren gen van hedendaags werk moeten ze het publiek ook in de gelegenheid stellen kennis te maken met hoogtepunten uit de dansgeschiedenis, zoals een concertgebouw orkest naast moderne composities ook Bach, Mozart en Beethoven speelt. Al deze historische balletten zijn eens ge maakt als een reactie ergens op, of als uitdrukking van een bepaald tijdsbeeld, dat tot leven moet komen via een her- uitvoering. Bij het zien van de voorstellingen van Het Nationale Ballet krijg ik vaak de indruk, dat de oudere werken door de Nederland 1. De VARA volgt de fabeltjeskrant en het journaal op met de doktersserie Volgende patiënt over dokter Paul Collier. Tweede Op de opmerking van interviewer Fons van Westerloo, dat indien Veroni ca inderdaad die 400.000 mensen op de been krijgt, zij allerlei andere dingen moet gaan doen, zoals televisie maken, allerlei soortige radioprogramma’s enz., antwoordde de heer Verweij„Ja, maar elke televisieploeg is toch te koop. Als je er maar voor betaalt. Dacht ik tenminste”.. De heer Verweij wees er nog op dat het uitzoeken van de juridische conse quentie en het opstellen van statuten natuurlijk niet zo vlug gaat. „Over een paar weken of misschien maanden we ten we precies wat wij van plan zijn”. Tak Tor, een moderne versie van het oude spelletje boter, kaas en eieren, dat wordt geleid door Ruud Jans, de radioman, die werd ontdekt tijdens de gastpresentatiereeks van het program ma Zomaar een zomeravond. Aansluitend aan het tweede journaal de eerste aflevering van Als een traan in de oceaan, een televisiebewerking in twee delen van de gelijknamige roman van Manès Sperber. Het boek verhaalt van de jonge Duitse communist Josmar Goeben, die zich aan de Komintern ontworstelt. Hij is een rasechte Marx ist, maar ziet met lede ogen aan, hoe het Russiche communisme meer op macht is gericht dan op medeleven met de mens. Het indivxidu wordt opge offerd aan de almacht van de staat. Josmar reist naar Joegoslavië sluit zich daar aan bij het verzet. Hij krijgt dan een duidelijke visie op het communis me en voornamelijk op het falen daar van in het activeren van de arbeiders bewegingen in Europa. De film, die in Duitsland werd gemaakt duurt liefst twee volle uren. De volgende aflevering komt over een week. Achter het Nieuws vult de laatste veertig minuten van het VARA-pro- gramma. Daarna alleen nog maar het laatste journaal en een kort uitzen- dinkje over de schooltelevisie. Maximova is een kleine, rappe danseres met een poppengezichtje en levendige, schitterende ogen, die voor geen enkele technische moeilijkheid opzij hoeft te gaan en Wassiliew, haar partner en echt genoot, is een ideale danser, die lenigheid, kracht en virtuositeit in een bijzonder goed gebouwd lichaam verenigt. Zij is zó licht, dat hij haar zonder moeite met één hand boven zich uit tilt en zijn sprongen zijn zó hoog en moeiteloos beheerst uitge- voerd, dat je bij het zien daarvan opeens iets begint te begrijpen van de indruk, die een Waslav Nijinski op zijn tijdgenoten moet hebben gemaakt. Als zij aan het werk zijn slaakt het publiek nu eens zuchten van bewondering en breekt dan weer los in stormen van applaus, waarvoor de muziek zelfs af en toe moet stoppen en de dansers uit hun rol vallen om het voor het voetlicht in ontvangst te nemen. Van de choreografie blijft er dan ook niet veel over, maar bij Nederland I NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER(K) Reclame. VARA: Volgende patiënt (se rie). 19.30 (K) Tik Tak Tor. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: Documentaire. 22.20 (K) Achter het nieuws. 23.00 NOS: (K) Journaal. 23.05 Weekoverzicht Schooltelevisie. Spoorwegverbinding. Gisteren is een rechtstreekse spoorwegverbinding tus sen Turkije en Bulgarije geopend. De 86 kilometer lange verbinding tussen Peh- livankoy in Turkije en Svilengrad in Bulgarije is in zes jaar tijds tot stand gekomen. Het zal altijd wel een raadsel blijven hoe het mogelijk is geweest dat uit de pen van de vriendelijke en bescheiden Georges Bizet de fel-hartstochtelijke en aangrijpend-dramatische opera „Carmen” gevloeid is. Bijna even onbegrijpelijk is het dat er steeds weer zangeressen gevon den worden die van deze rol een creatie weten te maken. Débria Brown, de kleine donkere mez- zo-sopraan uit New-Orleans, heeft gezegd dat zij van Carmen houdt omdat het een moedige vrouw is die zich geeft omdat zij liefheeft en die bereid is het grootste offer te brengen om de vrijheid en het recht om lief te hebben te verdedigen. Zij heeft zich zo totaal ingeleefd in de persoonlijkheid van Carmen dat zij er als het ware mee versmolten is. In 1959 debuteerde zij in New York met „Car men” en sindsdien heeft zij jaar in jaar uit aan deze rol gebouwd. Zij is een kleine, lenige kat die weet te spinnen en te minnen en die om de mannen heen- draait als een kat om het spek, maar als zij aanvalt is zij een kleine leeuwin, die haar nagels diep in het vel van haar prooi graaft. Débria Brown is misschien de kleinste Carmen die ooit op de planken gestaan heeft, maar zij is een actrice die iedereen van het toneel speelt. Wellicht zijn er mensen die menen dat haar vibrato te groot is en dat haar Franse uitspraak slecht is, dat zij ordinair uithaalt en dat zij soms gilt inplaats van zingt, maar zij is Carmen, een Carmen van vlees en bloed. Nicholas di Virgilio is een Don José met een licht Italiaans stemgeluid. Hij begon gisteravond wat schuchter, maar naarmate de voorstelling vorderde kwam hij steeds vaster in zijn schoenen te staan en op het hoogtepunt van het drama aan het eind van de vierde acte was hij grandioos. Een man die verblind is door jalouzie en verteerd wordt door de felle haat jegens Carmen, die hij eerst zo vurig bemind heeft. De Escamillo, Yves Bisson (Parijs), zong uit stekend maar zijn acteren was niet be paald indrukwekkend. Naar mijn smaak moet hij een domme, trotse bruut zijn. Hij was meer een salonjonker dan een stierenvechter. Maar nu Hanneke van Bork als Micaë- la, daar had ik misschien mee moeten beginnen, want haar prestatie was even subliem als die van Débria Brown, met dat verschil dat er geen enkele aanmer king gemaakt kan worden op haar kwali teit als zangeres. Haar stem is in alle registers goed ontwikkeld, een stralende hoogte en een klankvol middenregister. Haar persoonlijkheid is van een voorname bescheidenheid op de beslissende momen ten beheerst zij de situatie volkomen. Dikwijls maakt Micaëla een wat onnozele indruk en men is dan geneigd te zeggen dat dit een zwakke rol is. Hanneke van Bork heeft echter bewezen dat de uit drukking „eenvoud is het kenmerk van het ware” geen loos gezegde is. Ans Philippo en Inge Fröhlich waren gewiekste kaartlegsters het kwintet met Débria Brown, Nico Boer en Simon van der Geest was een meesterstuk van zang en samenspel. Hubert Waber en John Vierkens zongen hun partijen met internationale allure. De gehele bezetting was een goed sluitend HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo ’s (soos). 7.30 Nws. 8.30 Nws. 10.00 Voor de vrouw. 10.30 Nws. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualitei ten. 13.00 Raden maar. 14.10 Huisbe zoek. 14.20 Van Ta-ta tot totale taal. 14.30 (S) Aspekten van kamermuz. 15.00 Meer over minder. 16.35 (S) Hap py Sound. 16.45 (S) Hoorspel. 17.00 (S) Vocaal Ensemble. 17.20 Overheids- voorl.: Tekst en uitleg min. van O. en W. 17.30 Nws. 17.32 Hier en Nu. 18.00 (S) Lichte muz. 18.30 Nws. 18.41 Gewij de muz. 19.00 De kerk vandaag. 19.10 Voor blinden en slechtzienden. 19.20 Openb. Kunstbezit. 19.30 (S) Muziek- magazine. 22.25 Bond zonder Naam. 22.30 Nws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 (S) Zin Tuig nr. 46. 23.20 (S) Signaal. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag woensdag. 7.33 Van de voorpag. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali teiten. 8.22 (S) Dag woensdag. 8.35 Van alle markten thuis. 9.00 Weekblad. 9.00 Ons nummer is. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.15 Koning Klant. 10.30 De Weekbladen. 10.45 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.03 Op de koffie. 12.00 Hindelopen.Centraal 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 (S) Lichte muz. 13.45 Gesproken portret. Speelruimte. 16.00 Nws. 17.00 Verz.pl. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Uitz. P.v.d.A. 18.30 (S) Klink Klaar, zonder nonsens. 19.30 (S) Tango Rumba orkest. 20.00 Nws. 20.05 (S) Dansorkest. 20.35 Licht progr. 21.00 (S) Popmuz. 21.45 (S) Koloriet. 22.30 (S) Klass, muz. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Actualiteiten. 23.20 (S) Ra dio Jazz Magazine. 23.55 Nws. BRUSSEL 324 12.00 Nws, meded, SOS-ber. 12.08 In termezzo. 12.15 Kleinkunstkroniek. 12.50 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws, to neelagenda. 13.20 Radiodansorkest. 13.55 Beursber. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 14.25 Intermezzo. 14.30 waarom wij niet? 14.50 Koorzang. 15.00 Nws. 15.15 Kinderprogr. 16.00 Nws, beursber. 16.05 Lichte muz. 17.00 Nws, meded. 17.15 Lichte muz. 17.55 Weeg schaal. 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.15 Lekenmoraal en -filosofie. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 18.57 Inter mezzo. 20.00 Promenadeconcert. 22.00 Nws, De Zeven Kunsten 22.20 Avond concert. 23.00 Nws. 23.10 Amusem. muz. 23.40 Nws. Mijn waardering voor Rudi van Dantzig gaat trouwens nog veel verder. Hij is een choreograaf met een open oog voor de problemen van zijn eigen tijd en weet daaraan vaak op indrukwekkende wijze in de dans vorm te geven, waarbij hij de dansers door zijn persoonlijke inzet ook steeds in de juiste stemming weet te brengen. Nu is hij bezig met een nieuw werk dat „Geverfde vogels” zal heten en dat bepaald niet over rose balletschoentjes en schattige tutu-tjes gaat, maar over luchtvervuiling en wreedheden van de moderne oorlog. Om de dansers een in druk van zijn bedoelingen te geven, kre gen ze een film te zien over de gevolgen van napalm, over het vernietigen van hele Nederland II 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. 18.50 STER: (K) Reclame. 18.55 NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVROHet wonder der natuur (serie). 19.30 (K) Mary Tyler Moore Show. 19.55 STER: (K) Reclame. 20.00 NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVROToenin Tuschins- ki. 21.40 Componist (1876-1946). 22.05 IKOR-CVK-RKK: Kenmerk. 22.30 NOS: (K) Journaal. Nederland 2. Na de fabel en het nieuws van de NCRV de populaire rubriek Dier en vriend, waarin vanavond aandacht wordt besteed aan de broedgewoonten van verschillende vogelsoorten op de waddeneilanden. Half acht is het dan tijd voor weer een serie en wel De koerier van de keizerin. Aansluitend aan het tweede nieuws Stiefbeen en zoon. Hier en Nu brengt actualiteiten. Daarna is het tijd voor de volgende serie. Arsene Lupin is namelijk ook nog niet aan het eind van zijn Latijn. Tien minuten met Ander nieuws, daarna het journaal en de parlemen taire rubriek Den Haag Vandaag. Ten slotte besluit Teleac de dinsdagavond met de eerste les elementaire econo mie. VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV'WVVVVVVVVVVVVVV* 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. 18.50 STER: (K) Reclame. 18.55 NOS: (K) Journaal. 19.00 STER: (K) Reclame. 19.05 NCRV: (K) Dier en vriend (se rie). 19.30 (K) Film. 19.55 STER: (K) Reclame. 20.00 NOS-(K) Journaal. STER: (K) Reclame. NCRV: (K) Stiefbeen en zoon (serie). 20.50 Hier en Nu. 21.25 (K) Arsène Lupin (serie). 22.15 Ander Nieuws. 22.25 NOS: (K) Journaal. 22.30 Den Haag vandaag. 22.35 TELEAC: Economie (1).

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 13