Romantisch melodrama uit grootvaders tijd Snelle arrestaties na vandalisme op Sophia van Santé Picasso-expositie zingt Andriessen blok aan het been Vrolijk GLOBE MET „DE TWEE WEEZEN Fernandel als BIJ HAAGSE COMEDIE Amateur-films Het kind van de rekening dorpsbakker TV vanavond TV maandag TV dinsdag Radio dinsdag MAANDAG 8 NOVEMBER 1971 Nederlander won filmprijs Paukenwirbel” in 1795. Honegger was 58 jaar en Haydn was 63 jaar, toen zij de laatste hand aan deze werken legden. Met dit feitenma teriaal voor ogen zou men kunnen concluderen dat Haydns inspiratie twintigmaal groter was dan die van, Honegger, maar dat is het begin van een formidabel misverstand. AMSTERDAM Het verschil tus sen de Vijfde Symfonie van Honegger en de Honderdenderde Symfonie van Haydn is oneindig groot en toch vormden deze beide werken het be gin en het einde van het zondagmid- dagconcert in het Concertgebouw. Er liggen honderdenvijfenvijftig jaren tussen Honegger schreef zijn Sym fonie „Di tre re” in 1950 en Haydn voltooide zijn Symfonie „Mit dem HAARLEM Het is haast honderd jaar oud, dat niet kapot te krijgen stuk van d’Ennery en Cormon, „De twee weezen”, waarmee Louis Bouw meester al furore maakte in januari 1875, een jaar na de Parijse première. Samen met zijn mede-directeuren Boas en Judels van het Amsterdamse Théatre des Variétés had Bouwmeester toen vol trots aangekondigd: „Bovengenoemde directie heeft de eer te berigten, dat zij met veel moeite en niet geringe geldelijke opoffering, door aankoop in het bezit geraakt is van het onuitgegeven handschrift „Les deux Orphelines” der beroemde Fransche tooneelschrijvers d’Ennery en Cormon, waardoor alleen aan dit tooneelgezelschap het regt van opvoering in het Nederduitsch voor Amster dam is afgestaan. Wegens de buitengewone aanzienlijke kosten, zoowel voor den aankoop van het handschrift als voor het monteeren van boven genoemd stuk, is de entréeprijs gedurende deze opvoeringen gesteld op 75 cents per persoon”. I WWWVl^^t/WWWUWWW Femandel als bakker. CHARLES BOOST (Van onze redacteur in Madrid) SIMON KOSTER Zichem van 20.21 informatie 20.21 (Van onze correspondent) UTRECHT. Op aet jaarlijkse Festi val van de Nederlandse Organisatie van Amateurfilmclubs (NOVA) dat dit week einde in het Jaarbeurs Congresgebouw Voor zover ons bekend is er nog geen aanklacht van het openbaar ministerie ingediend, en zowel politieke waarnemers als kunstkenners vragen zich af, of de acht huidige zondebokken er niet even gemakkelijk vanaf zullen komen als hun rechtse voorgangers. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 22.00 22.50 22.55 19.55 20.00 19.00 19.05 22.40 22.45 19.55 2000 20.45 21.20 22.20 18.45 18.50 18.45 18.50 18.55 19 00 19.05 19.30 Haydn schreef „aan de lopende band” dat moest hij doen omdat het van hem verlangd werd. Honegger werd geremd door de vrees dat hij de genialiteit van Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert etc., niet zou kunnen evenaren en daarom moest hij zich wel beperken. Merkwaar dig is echter dat zij beiden hun „onsterfe lijkheid” te danken hebben aan het orato rium. Haydn leeft nog steeds door zijn „Schöpfung” en „Die Jahreszeiten” en Ho negger door zijn „Roi David” en „Jeanne D’Arc au bücher.” De toekomst zal moe ten uitmaken of Honegger „langer leeft” dan Haydn. van Carl van der Plas, om de gekke Britse van Nanni Vermeer, de bekoorlijke Lucette van Anne-Wil Blankers en de wezenloze barones van Anne-Marie Heyli- (Van een medewerker) DEN HAAG Golven van plezier gaan door de zaal bij de voorstelling van ,,’n Blok aan het been” van Georges Feydeau door de Haagse Comedie, zaterdagavond voor het eerst gespeeld. Een toneelfeest van plezier bij toeschouwers en kennelijk ook bij de spelers vanaf het openingsmo- ment door vier „quatre barbu”-achtige muzikanten tot de dank-voor-het-applaus- choreografie van de bezetting, vakkundig geregisseerd zoals de hele voorstelling door Ko van Dijk. Anne-Wil Blankers en Jules Croiset in ,,’n Blok aan het been”. Heren (feuill.). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. 20.15 STER: (K) Reclame. KRO: Gamma, kinderrecht en kinderbescherming. 21.10 Herinneringen aan Femandel: film. NOS: (K) Journaal. TELE AC: EHBO (9). In ieder geval is het wel triest dat 24 kunstwerken vernietigd moesten worden voordat er maar één vinger werd geheven tegen mensonterende groepjes met zulke fraaie benamingen als „de guerrilleros van Christus Koning,” de „Kruisridders” of deze „anti-Marxistische commando’s.” Dat zij in de afgelopen 30 jaren ontelbare malen het hoogste kunstwerk van de schepping, de menselijke persoon, in stille achterstraatjes lafhartig in elkaar hebben geslagen, dat was klaarblijkelijk minder erg. Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. 18.55 NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. KRO: (K) Felix de kat (teken film). 19.12 Wij, Nederland I NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVRO: (K) AVRO’s Toppop. (K) Boekje Open. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVRO: (K) Peyton Place. (K) Carol Burnett Show. AVRO’s Televizier Magazine. NOS: (K) Journaal. TELE AC: Nascholing huisartsen (3). Nederland I 14.00 NOS-NOT: Schooltelevisie. 18.45 18.50 18.55 19.00 blijft en iets van de Feydeau-visie heeft behouden op de rol van het slachtoffer in die bourgeois-maatschappij. Met dat vuur werk natuurlijk allereerst Guido de Moor, die niet alleen een geweldige taalbeheer sing toont, maar ook een unieke lichaams- beheersing en een eindeloos gamma aan kostuums een tikkeltje aan de groteske kant. Dat laatste is dan in overeenstemming met de regie van Ton Lutz, want die was het blijkbaar eens met andere toneelkun stenaars van na 1900 „dat men het stuk moeilijk nog „recht voor zijn raap” kan spelen” zoals het programma vermeldt. Dat is ongetwijfeld heel juist; het stuk wemelt nu eenmaal van sentimentele fra ses, holle gemeenplaatsen en zwaar-aan- gezette karakters zoals men dat in de tijd van de romantische melodrama’s gewend was. Wie trapt daar in 1971 nog in? Heeft Lutz zich begrijpelijkerwijs afgevraagd. En hij heeft naar een benadering gezocht die zowel de kool als de geit spaarde, zowel zijn eigen visie van modern toneel directeur als het honderd jaar oude melo drama. Geen wonder dat hem dat maar gedeeltelijk is gelukt, want het is een bovenmenselijke opgave. Wat deze «pvoering duidelijk heeft aan getoond is, dat men „De twee weezen” in geen geval „modem” kan spelen, in de getemperde stijl waaraan hedendaagse ac teurs en toeschouwers gewend zijn. Men kan er een dolle parodie van maken, of Nederland 1. Na de fabel en nieuwsberichten van de AVRO voor de de 6de maal in dit seizoen Toppop, waarin Ad Visser ook nu weer vele sterren presenteert. Verder in de rubriek „Boekje open” de Belgische schrijver Ward Ruyslinck. Na het 2de journaal de maandagse aflevering van Peyton Place. Vrolijkheid gedurende 15 minuten met de Carol Burnett show. Twee bekende gasten in dit programma en beiden met voornamelijk vocale bij dragen. Het zijn Martha Raye en Mei Tormé. Ze zingen voor een belangrijk deel liedjes uit de jaren veertig. AVRO’s Televizier en het laatste nieuws worden nog gevolg door de nascholingscursus huisartsen. Nederland 2. Felix de kat volgt op het 2de net de fabel en het nieuws op. Maar slechts voor 7 minuutjes. Daarna <VWIRMfVIM*VVVVWIRIVVVWVVVVVVVVVVVVVIAfVVWVVVUVVVVWVUVVVVWVVVIARnfVVVVVWVVVVVVWVVVVVVVVVWVVVV« ZONDAGMIDDAGCONCERT Dat was vijfentwintig percent boven de gewone entreeprijs, die zestig cent be droeg, maar nog afgezien van de dure montering het was in die dagen iets heel bijzonders dat het manuscript van een toneelstuk werd „aangekocht”; mees tal wisten de toneeldirecties er wel aan te komen zonder dat ze zich een „geldelijke opoffering” moesten getroosten. In ieder geval heeft Bouwmeester er dus voor gezorgd dat het manuscript van „De twee weezen” naar Nederland kwam, en niet alleen hij maar ook tientallen van zijn opvolgers hebben daar plezier van gehad; ze hebben vele honderden voorstellingen van het stuk gegeven. De nieuwste van die opvolgers is Ton Lutz, wiens gezelschap Globe er zaterdag avond mee naar Haarlem is gekomen. Lutz heeft er, evenals zijn illustere voor ganger Bouwmeester, „buitengewone aan zienlijke kosten” voor gemaakt, want het opvoeren van een kostuumstuk met meer dan veertig rollen gaat een toneeldirec teur tegenwoordig niet in zijn koude kle ren zitten. En in het decor en de kos tuums van Nicolaas Wijnberg zag het er uitstekend uit, al waren sommige van die het stuk in zijn (betrekkelijke) waarde als volkstoneel laten met vertolkingen in ou derwetse trant, waarbij de spelers „hem van jetje geven.” Ton Lutz heeft in hoofdzaak dat laatste gewild maar niet de verleiding kunnen weerstaan om hier en daar toch een parodistisch trekje aan te brengen, en daardoor heeft de voorstelling een ietwat tweeslachtig karakter gekregen. Maar gelukkig niet zo, dat het storend werkt. En dat is voornamelijk te danken aan diegenen van de spelers die zich in de stijl van het oude melodrama het best thuis voelden. Dat was dan in de eerste plaats Wim van den Brink, die een zo meesterlijke travestie maakte van het door-en-door gemene straatwijf Vrouw Frochard dat geen échte vrouw het hem had kunnen verbeteren. Ook Cor van den Brink (géén zoon van Wim!) toonde, als de losbollige maar wanneer het er op aankomt toch wel ridderlijke en edelaar dige baron Roger, de oude romantische stijl goed te kunnen treffen. Dat geldt eveneens voor Henk Rigters en Ann Ha- sekamp, die een uitstekend echtpaar De Linières vormden: hij de autoritaire, als een leeuw voor zijn familie-eer vechtende prefect van politie, zij de gedweeë echtge note, in stilte lijdende onder de ondrage lijke last van haar geheime jeugdzonde. Heel goed in stijl gehouden waren voorts de onbetrouwbare kamerdienaar Picard van Huib Rooymans, de brave Pierre van Rudolf Lucieer en de goedhartige dokter van Dick Scheffer. Als de twee weezen om wie alles draait, gaven Petra Laseur en Ineke Cohen sym pathiek spel, al hadden ze best wat meer op het sentiment mogen werken; maar zij hadden het dan ook wel moeilijk, „echt” te blijven temidden van die Parijse we reld vol super-schurken en super-weldoe- ners. Van de vele anderen noem ik nog Edda Barends als de offervaardige Mari anne en Heleen van Meurs als de waar heidlievende zuster Geneviève. Jérome Reehuis speelde als de misdadige Jacques Frochard veel te veel toneel om hetzij komisch, hetzij serieus, enige indruk te maken. De liedjes, die Ernst van Altena ter inleiding van de verschillende taferelen had geschreven (met muziek van Frits Lambrechts) werden knap en raak ge bracht door Jan-Anne Drenth. Het was een merkwaardig aspect van deze voorstelling, dat uit de reacties van het vrij talrijke publiek duidelijk viel op te maken hoe onwennig men tegenover het melodrama uit grootvader’s tijd stond: de aanvankelijke nuchterheid en lachlust Veranderden geleidelijk in warme belang stelling en tenslotte werd er even hoor baar „meegeleefd” met het toneelgebeuren als vroeger. Het enthousiaste applaus na de voorstelling was daar een bevestiging van. Op deze zondagmiddag kwam naar mijn smaak vast te staan dat Haydn duidelijk de meerdere van Honegger is waar het de symfonie betreft. De Zwitserse Fransman worstelt met de materie en tracht te vluchten voor zijn eigen pessimisme. Haydn toont zich de meester van zijn gevoelens en weet de ondertoon van som berheid te overwinnen. De Symfonie „Di tre re” heeft zijn „naam” te danken aan het feit dat de drie delen eindigen met een pianissimo D van de pauken. De Symfonie „Mit dem Paukenwirbel” wordt zo genoemd omdat dit werk met een paukenroffel begint. Dirigent Eugen Jochum besteedde de uiterste zorg aan beide Symfonieën, maar hij accentueerde de somberheid in het eerste deel van Honegger door een te langzaam tempo en het Allegro marcato miste de bronzen koperklank. Het geluid van de koperblazers leek op blik, dat kan de bedoeling van Honegger niet geweest zijn. De Haydn-symfonie klonk prachtig van de eerste tot de laatste noot, daarvoor heeft Jochum het „Fingerspitzengefühl”. De mezzo-sopraan Sophia van Santé zong „Trois pastorales” van Hendrik An driessen. De orkestbewerking, die Marius Flothuis met instemming van de compo nist schreef voor zijn vijfenzeventigste verjaardag, is ronduit meesterlijk. De dro merige dichterstaal van Arthur Rimbaud wordt ondersteund en luchtig onderstreept door de ijle kleuren van het Franse impressionisme. De uiterst gevoelige en gevoileerde zangstem van Sophia van Santé werd gevangen in licht gekleurde accoorden van de blazers. Prachtig was de inzet van de oboe d’amore in „Le dormeur du val” een meesterlijk staaltje van in- strumentatiekunst. Donker klinkende strijkers vormden vervolgens de inleiding voor de „Hymnus der Liebe” van Max Reger. De gezwollen taal van Ludwig Jacobowski, die zo inspirerend werkte op de geest van Reger, is volkomen buiten onze tijd komen te staan. Toch wist Sophia van Santé ons te boeien door een een aflevering van „Wij, Heren van Zichem”. Na het 2de journaal krijgt de ru briek Gamma 50 minuten om de schijnwerper te richten op „het kind van de rekening”. Over kinderrecht en kinderbescherming gaat de discussie tussen mevr. J. de Winter Frijs, maat schappelijk werkster, prof. dr. G. P. Hoefnagels, hoogleraar in het kinder recht en de kinderbescherming, dr. P. A. de Ruyter, adj .-directeur van het pedologisch instituut van de VU in Amsterdam, W. van Halm, directeur van het Burgerweeshuis in Amsterdam en een groep uit kringen van kinderbe scherming, voogdij en sociaal werk. In de filmreeks Herinneringen aan Fer nandel: „Dorpsschandaaltje”, een rol prent van Henri Vemeuil uit 1952. Na het laatste nieuws volgt op het 2de net nog de 9de les uit de Teleac-cursus EHBO. „De twee weezen” („Les deux or phelines”), drama in acht taferelen van d’Ennery en Cormon. Vertaling en liedjes; Ernst van Altena. Muziek: Frits Lambrechts. Eerste voorstelling bij Zuidelijk Toneel Globe op 2 oktober in Eindhoven. Regie: Ton Lutz. Hoofd rollen: Petra Laseur, Ineke Cohen, Wim van den Brink, Ann Hasekamp, Henk Rigters. Decors en kostuums: Nicolaas Wijnberg. Opgevoerd op 6 no vember in de Haarlemse Stadsschouw burg. ALS FERNAND Constandin werd Fernandel in 1903 geboren, natuurlijk in Marseille, waaraan hij het Franse accent ontleende dat hem niet minder beroemd heeft gemaakt dan zijn brede tandenlach en zijn snelle driftbuien. Eerst in de Marseillaanse music-hall, later in de Parijse revues en operettes ontwikkelde hij zijn acteertalenten tot hij omstreeks 1930 voor de film werd ontdekt. Zijn grootste bekendheid voor de oorlog kreeg hij als de joyeuze dameskapper, een van de aanbidders in „Het balboekje” van Julien Duvivier. (die hem veel later in twee Don Ca- mïllo-fïlms zou regisseren). Vanavond kunnen we deze grote Franse komiek zien in „Een dorps schandaaltje” („Le boulanger de Valor- gue”), de tweede film in de KRO-serie „Herinneringen aan Fernandel” die dit- maal onder regie van Henri Vemeuil tot stand kwam in 1952, een jaar na de eerste Don Camillo. Vemeuil heeft I verschillende films met Fernandel ge- i maakt („De bedrogen echtgenoot”, „Het 1 schaap met de vijf poten” „De koe en i de gevangene”) en hij heeft steeds een gelukkige hand gehad in het exploite- ren van dit unieke talent. In „Le boulanger de Valorgue” is Fernandel een hoog geschatte bakker I in een Zuid-Frans dorpje die door een misstap van zijn zoen Justin in moei- i lijkheden komt. Kort voor Justin als soldaat naar Algerije zou vertrekken heeft deze namelijk de nacht doorge- bracht met Franqoise, de dochter van de kruideniersvrouw en het resultaat van dit samenzijn dient zich aan als Justin hoog en droog in de Noord- Afrikaanse zon zijn vaderlandse plicht vervult. Maar het dorp begrijpt wel wat er gebeurd is er wordt geroddeld en Felicien, de bakker neemt die laster niet. Er ontstaat dan precies de situatie met Felicien als centrale figuur in een dorpsschandaal, die Fernandel nodig heeft om zijn komische gaven volledig te etaleren. MADRID. Het optreden van de ex- treem-rechtse Vandalen die vrijdag 24 gravures van Picasso op een Madrileense tentoonstelling verwoestten (en er twee stalen) heeft in heel Spanje felle reacties veroorzaakt. Zo fel dat het regime onmid dellijk tot het inzicht kwam dat 30 jaren van officieel taboe, minachting en tegen werking tegen alles wat met Picasso te maken had, uitsluitend een tegenoverge stelde uitwerking hebben gehad. En daar om vond de politie weinige uren na de verwoesting van de 24 Picasso’s reeds acht zondebokken, die in hun eigen huis wer den gearresteerd. Zo’n snelle arrestatie valt wel op. Er gaat geen jaar voorbij, waarin rechtse extremisten niet tenminste een vijftal ge weldplegingen uitvoerden. Steeds kende de politie de daders volledig. Maar zij ging nimmer tot arrestatie over. Als er dan wel eens een extremist de gevangenis in ging, dan was dat steeds voor zeer korte duur. Er is geen enkel geval bekend waarbij een rechtbank dit soort geweld plegingen bestrafte met een veroordeling, die ook maar in de minste verhouding staat tot de straffen die een Spaanse arbeider wachten als hij demonstreert voor hogere lonen. Er zijn tegen de acht arrestanten reeds twee aanklachten ingediend (één door de tentoonstellingseigenaar en één door de verzekeringsmaatschappij). Zij worden be schuldigd van verstoring van de openbare orde, verraad, terrorisme, bedreiging, schade en letsel én illegale propaganda (dit laatste vanwege de vlugschriften die de aanvallers achterlieten om hun identi teit als „anti-Marxistisch commando” te bevestigen en om Pablo Picasso te be smeuren als „vieze Marxist” en nog enkele andere achterlijke beschrijvingen). De ter men van deze aanklachten zijn wel inte ressant: op soortgelijke beschuldigingen werden, nog maar zo kort geleden, linkse activisten tot tientallen jaren gevangenis en zelfs tot de doodstraf veroordeeld. DEN HAAG De Nederlandse filmer Hattum Hoving heeft op het zaterdag in Barcelona gesloten twaalfde filmfestival Kalousdian bekroond voor de regie van zijn film „Love without love”. Eén van de acht juryleden tekende hier overigens protest tegen aan en noemde deze speel film over de subcultuur „eenzijdig” en „smerige commercie”. De competitie omvatte 26 films die uit regionale voorronden waren overgebleven. De jury zag dit jaar geen aanleiding om de prijs voor de meest progressieve film toe te kennen en signaleerde het gebrek aan engagement en humor in de inzendin gen. Ook het gebrek aan verjonging van de NOVA-leden werd zorgwekkend ge noemd. Daar tussen een typische Feydeau vol mensen die deuren in- en uithollen met horloge-achtige precisie, kluchtige figuren gespeeld in de breedste commedia dell’ar- te stijl en (of maar) met een fenomenale vakbekwaamheid, de zaak loopt uit op een musical-achtige situatie waarin zelfs aanvaardbaar wordt gezongen, fraai in de kleren van Has Noordhoek Hegt, die weer harmoniëren met het vindingrijke decor van Hep van Delft. Een typische Fedeau? Het stuk wel, met gehouden werd” is de Rotterdammer K. zijn scherpe onderscheid tussen de stan den en een even scherpe blik op de burgermansmoraal. Maar die elementen vallen bij deze voorstelling diep onder water: of, met een ander beeld, ze worden plat gedrukt door de stoomwals van de kolder en de klucht, die over het toneel gaat. Zelfs in de aankleding is alle sociale onderscheid verdwenen, de meid en de nachtclubzangeres zijn in dezelfde stijl gekleed als de barones. Details, voor Fey deau met Franse zin voor logica aange bracht, vallen weg, en het derde bedrijf geeft een autonomie van de beweging te zien, die anders dan bij Feydeau zelf naar de betekenis nog maar weinig aanhaakt bij de beide voorgaande. En ook in die bedrijven wordt door zware knipo gen naar het publiek duidelijk gemaakt dat men Feydeau’s bedoelingen niet se rieus neemt en alleen maar met een klucht bezig is. En dat gebeurt dan met overweldigend NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. 19.05 VARA: (K) Volgende patiënt (serie). 19.30 (K) Koning Klant. 19.55 STER: (K) Reclame. 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.15 STER: (K) Reclame. 20.20 VARA: (K) Klatergoud. 20.45 (K) Jason King (serie). 21.35 (K) The Carpenters. 22.00 (K) De Ombudsman. 22.25 NOS: (K) Journaal. 22.30 Weekoverzicht, schooltelevisie. Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. NCRV: (K) Zo moeder, zo zoon. (K) De koerier van de keizerin (film). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. 20.15 STER (K) Reclame. NCRV: De familie Mack (se rie). Hier en Nu. (K) Eenmaal, andermaal. Ander Nieuws. 22.30 NOS: (K) Journaal. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 (S) Badinerie. 7.30 Nws. 7.41 Actu aliteiten. 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.41 Voor de vrouw. 10.00 (S) Aubade: Salzburger Festspiele. ’71. 10.30 Nws. 11.00 Voor de zieken 11.30 Bejaarden- progr. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van Twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw./ 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar. 14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Interlokaal 15.30 Nws. Over- heidsvoorl. 17.00 Quarantaine centrum siervogels in Ned. Antillen. 1710 (S) Metropole-orkest. 17 25 Voor de kinde ren. 17.30 Nws. 17.32 Actualiteiten. 18.00 (S) Licht ensemble. 18.19 Pol. Partijen. C.H.U. 18 30 Nws. 18.41 Actu aliteiten. 18.50 Voorbeschouwing progr. 19.00 (S) Musicerende dilettanten. 19.30 Dood doet leven. 2C 00 (S) Radio Filh. Orkest. 21.00 Jeroen Brouwers. Volks toneel. 22.00 (S) Bariton en piano. 22.25 Overweging. 22 30 Nws. 22.38 Den Haag vandaag. 22.50 Actualiteiten. 23.15 Voer voor vogels. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ocbtendgymn. 7.20 (S) Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 (S) Dag met een plaatje. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Oude koorlie deren. 9.35 Waterstanden. 9.40 (S) Mod. strijkkwartet. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursberichten. 12.30 Overheidsvoorl. Voor de landbouw. 12.40 Knipperlicht. 13.00 Nws. 13.11 I Journaal. 13.30 (S) Parsifal opera Wag- ner. 14.35 Alert! 15.00 Zoeklicht op I Nederland. 16.00 Nws. 17.00 Mobiel. I 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 19.00 (S) Licht Orkest. 19.25 Paris vous parle. 19.30 Vanave nd. Veel muziek. 20.00 Nws. 22.30 Vanavond laat. Veel muziek. 22.55 Meded 23.00 Nws. 23.10 Journaal. 23.55 Nws. HILVERSUM III 11.03 Vrolijke visite. 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 Eddy Becker Show. 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws. TOS lp r,w* F» i- 22.40 Het concert wordt vanavond herhaald. J. H. MOOLENIJZER de waanzinnige Zuidamerikaanse generaal van Jules Croiset en zijn krankzinnige brabbeltaaltje, om de homofiele Fontanet Fluitsma en de goede Nini van Corrie van der Meer. Oprecht advies: gaat dat zien. TELE AC: Elementaire Economie (6). prestaties geleverd. Zonder dat vuurwerk maar uitzonderlijk knap gedaan is de Bouzin van Eli Blom, die heel menselijk Vclll 1HUUJL1 1C1C XXXX11O V4C „VIA CX11V1 X X X A wonnen. Deze prijs kwam in zijn bezit voor de film „Licht”, die hij in opdracht van Philips heeft gemaakt.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 7