Geen Bacchanalen” blijkt door en door integer stuk Publiek blij met uiterst tamme jazz in de Doelen Lutoslawski dirigeerde eigen composities Volwassen ballet op kinderniveau SCAPINO DANSTE MET VEEL PLEZIER AJAKABOEMIE VAN HANS VAN MANEN I I HELLA HAASSE SCHREEF VOOR NIEUWE KOMEDIE Fernandel en Heinz Rühmann Federatie vraagt boycot Raad voor de Kunst TV vanavond Reportage over arm Bolivia TV dinsdag Radio dinsdag CONCERTGEBOUWORKEST MET PEARS TV maandag 99 Beiaardenprogramma DEN HAAG „Geen Baccha nalen” van Hella Haasse is een in telligent geconstrueerd toneelstuk over machtsuitoefening en het protest daartegen. Het wordt door de Nieuwe Komedie gespeeld vooral met het oog op een publiek van middelbare scho lieren. Het speelt zich dan ook af op een middelbare school waar een groepje gymnasiasten bezig is aan de repetities van een stuk dat de rector zelf heeft geschreven. MAANDAG 13 DECEMBER 19 7^ AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA l I 5 Enige van de eisen zijn: J. H. MOOLENIJZER. niek wint. 19.10 19.30 10.45 NOS-NOT: Schooltele- 1 20.45 Gemma Exmann in Ajakaboemie. CONRAD VAN DE WEETERING f i i 1 Choreografie: Hans van Manen. Muziek: F. Chopin, Boz Scaggs en handge klap, vingerknippen en voetstappen. Decor: Jean Paul Vroom. Kostuums: Eric Hampton. Première: 12 december 1971 in het congres gebouw in Den Haag. De buitenstaander zou dus kunnen zeg gen: in Nederland is jazz aan geen enkele verandering onderhevig. Het was en het blijft Peter Schilperoort. aan elkaar sprak wordt begeleid, of Schilperoort nog altijd de DSC aan voert, of Louis van Dijk nog steeds een brok klassiek door zijn knappe improvisaties gooit. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 21.21 20.30 21.15 22.00 22.50 19.55 20.00 20.15 20.21 21.15 22.45 22.50 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 20.50 21.40 21.45 22.25 22.30 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 21.20 22.15 22.25 22.30 22.35 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 i I (Van onze Rotterdamse redacteur) ROTTERDAM. Een Nederlands jazz- feest wordt nog altijd geopend en besloten door de Dutch Swing College Band. Het hoogtepunt van zo’n programma bestaat nog altijd uit een optreden van Rita Reys. Dat was 20 jaar geleden zo. Dat is ook het geval op een vaderlandse jazzshow, zoals die zondagavond door manager Dick Bin nendijk in een volmaakt uitverkochte Rotterdamse „Doelen” werd verstrekt. Toezegging dat de ministers slechts on om advies zullen vragen over beleidszaken en belangrijke maatregelen op het gebied van de kunst. Toezegging dat de minister slechts on der opgaaf van reden zullen afwijken van adviezen van de raad. Ruimte voor het instellen van voldoen de commissies ter advisering van de be leidsuitvoering, zodat de raad haar taak als beleidsvoortschrijdend lichaam opti maal kan vervullen. De „insider” weet gelukkig beter. Maar insiders waren er naar mijn gevoel in de „Doelen” niet of nauwelijks. Na ieder optreden rees de merendeel bejaarde zaal, als door een hoger wezen geroepen, op uit haar zetels. Iedere solo, van welke kwali teit ook, kon rekenen op een kletterend applaus. Het was duidelijk. Hier waren dames en heren met een vast omlijnd doel voor ogen naar de „Doelen” getogen. Dit waren alle maal mensen, die gewoon nog eens wilden weten of Rita Reys nog altijd door haar man Pim Jacobs die over verschillende formaties op eigen bekende wijze zonnig Dat stuk gaat over een episode uit de Romeinse geschiedenis die de laatste tijd wel meer in de belangstelling van het theater is gekomen: de tijd der Bacchan ten, een geheime sekte van mensen, die in hun bijeenkomst een zinnenroes beleef den. De autoriteiten zagen daarin een bedreiging voor de samenleving. Hella Haasse baseert zich niet op „De Bacchan ten” van Euripides, maar op enige alinea’s uit het werk van Livius. Het knappe van het stuk van Hella Haasse is dat zij op een ingenieuze manier de situatie op de middelbare school en die in het stuk van de rector parallel laat verlopen. Die rector is een weltfremde man die autoritair optreedt omdat hij hasj-rokende scholieren ziet als een be dreiging voor „de naam van de school”. Als hij een meisje van school stuurt, omdat zij in het jeugdcentrum „Dionysos” is geweest, weigeren de scholieren verder mee te werken aan zijn stuk. De regisseu se, een lerares, is solidair met hen, maar ook zij krijgt de kous op de kop: de leerlingen zijn niet bezorgd om het meis je, zoals zij, maar woedend om het autori taire gedrag van de rector. Die lerares doet een beroep op „mense lijkheid”, maar haar leerlingen zeggen dat ieder zijn eigen boontjes maar moet dop pen. Hella Haasse geeft echter die lerares gelijk: aan het eind van het stuk blijkt dat de conciërge van de school zich ont fermd heeft over het weggestuurde meis je. Menselijkheid in de praktijk. Hella Haasse bouwt met veel liefde, zorgvuldigheid en niet te vergeten „men selijkheid” haar stuk op: één bonk inte griteit. Een door en door fatsoenlijk stuk, zodat je er eigenlijk geen kwaad woord van kan zeggen. Maar verrassingen leve ren de toneelfiguren van mevrouw Haasse niet op. Misschien komt dat omdat ze zich met alle geweld aan het onderwerp wil houden: machtsuitoefening en protest. Zo dra zij haar rector of lerares op het spoor van hun emoties zet dan kapt ze die af op het moment, dat je je juist gaat interes seren voor die man of die vrouw. Terug Het uitbrengen door de minister van CRM van een beleidsnota die de uitgangs punten bevat voor het kunst- en cul tuurbeleid gedurende zijn ambtstermijn. DEN HAAG Als je een blad met een kop koffie laat vallen of een voetbal toevallig door een ruit trapt, kun je „Potvernondendjuu” zeggen. Hans van Manen zegt in zo’n geval „Ajakaboemi” en omdat zyn laatste bijdrage tot het repertoire van het Scapi- no Ballet eindigt met het wegtrappen van een grote bal en het geluid van brekend glas, noemt hij dit werk dan ook „Ajakaboemie”. Zoals gewoonlijk experimenteert van Manen aan de grensgebieden van de dans. In dit geval zwenkt hij nu nu eens uit naar het gewone leven (lopen op straat, zitten aan een tafel, spelen met een bal) dan weer naar clownsnummers in een circus (met uitge stoken hand op iemand toelopen en hem dan voorbij gaan en acrobatiek op een steeds omvallende stoel). Er zijn drie delen. Het eerste ontwikkelt zich van een serie kleine, zich steeds versnellende anecdotes op straat, via een wild gerén door elkaar, naar een snelle choreografie op een étude van Chopin. Daarna is iedereen zo moe. dat men op de volgende étude van Chopin alleen nog maar uitgeput voorover kan lopen en als dan één van de meisjes in elkaar zakt pro beert men haar overeind te houden door haar op een stoel te zetten en tgen een tafel te laten leunen. Een jongen gaat bij haar aan tafel zitten en stelt alles in het werk om haar aandacht te trekken. Dit ontaardt in een eindeloos scala van zeer vindingrijke bewegingen, die je met een stoel en een tafel kunt uitvoeren. Eric Hampton en Anne van Tol ontpopten zich in dit deel tot zalige droogkomieken, die de lachers bij het jeugdige publiek gemakkelijk op hun hand kre gen. Het derde deel wordt uitgevoerd met een bal waar van nu eens het kaatsende ritme gebruikt wordt, dan weer het „en masse” dooi een groep nakijken als hij door de lucht vliegt. Ook rolt men er een meisje overheen, zoals men lange bomen over dunne stam metjes rolt en tenslotte fungeert hij nog als handi cap bij een pas de deux, waar hij steeds op één of andere manier met handen, benen, lijven of hoofden moet worden vastgehouden, waarna hij in de coulis sen gegooid wordt met het bovengenoemd gevolg. Ajakaboemi. Het geluid van het breken van glas klonk zo natuurlijk dat een jongetje voor me zei: „Ik dacht dat er iets echts gebeurde”. Het geheel sprak duidelijk aan bij de kinderen in tegenstelling tot enkele verklaringen tussen de num mers van de Scapino-figuur. Wim Bender beweegt zich over het toneel of hij daar geboren is en als hij zich instelt op het kinderniveau, gaat alles goed, maar af en toe klinkt er nog steeds boekentaal, zoals: „Ik zal van de gelegenheid gebruik maken hier en daar een kleine toelichting te geven....” Dit soort formules wordt ogenblikkelijk af gestraft met verlies van aandacht. Scapino is voor kinderen. Hans van Manen maakte een voor volwassenen te waarderen ballet op kinderniveau, het zou aardig zijn, als de in leidingen in het vervolg van een gelijk gehalte zou den zijn. 23.00 23.05 Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. KRO: (K) Lippy de leeuw (te kenfilm). (K) Pebbles en Bamm-Bamm (tekenfilm) (K) Op blote voeten in het park (serie). (STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. KRO: Bolivia 1971 (doe.). (K) Herinneringen aan Fernan del (film). NOS: (K) Journaal. TELEAC: EHBO (14) Nederland I en 14.00 visie. NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. I NOS: (K) Journaal. 1 STER: (K) Reclame. VARA: (K) Volgende patiënt (serie). (K) Tik Tak Tor. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: (K) Klatergoud. (K) Jason King (film) (K) Simon Carmiggelt - eigen werk. (K) Achter het nieuws. I NOS: (K) Journaal. I TELEAC: Esperanto (B) Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. I STER: (K) Reclame. 1 NOS: (K) Journaal. I STER: (K) Reclame. (K) Dier en vriend (serie). (K) Little Women (feuilleton). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. NCRV: De familie Mack (se- rie). Hier en Nu: actualiteitenru- briek (K) Arsène Lupin (film). (K) Kast kijken (4). 5 NOS: (K) Journaal. 5 Den Haag vandaag. TELEAC: Elementaire Economie (11). AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA'UWVAAA/ Nederland I NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. (K) AVRO’s Toppop. (K) Boekje Open (serie). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVRO: Analyse. (K) Peyton Place (K) Karakter (4). AVRO’s Televizier Magazine. Wie zeggen de mensen dat ik ben? (serie). NOS: (K) Journaal. TELEAC: Spaanse les (1). Nederland 1. Na de Fabeltjeskrant en het journaal de gebruikelijke start van de AVRO op maandagavond nl. Toppop. Daarna al even gebruikelijk in dit seizoen Boekje open, waar voor ditmaal de Belgische schrijver Hugo Raes. Na het journaal 10 minu ten voor mr. G. B. J. Hiltermann, die het een en ander zal vertellen over de strijd tussen India en Pakistan. Peyton Place volgt hierop. Na deze serie nog een serie en wel Karakter. Alweer het vierde deel van dit televisiespel van Walter v.d. Kamp, gebaseerd op de gelijknamige roman van F. Bordewijk. Vijftig minuten voor de Televizier- ploeg van Wibo v.d. Linde en dan voor de derde maal Wie zeggen de mensen dat Ik ben, een serie over de visie van de mens op de figuur van Jezus van Nazareth. Aansluitend aan het laatste journaal nog de herhaling van de Spaanse les voor beginners van Teleac. De eerste les El Toro. Wat de reacties van het publiek betreft was dit jazzfeest dus totaal geslaagd. Er gebeurden echter ook dingen, die niet door de beugel konden: een Frans van Bergen, die als een soort god de Bühne opkwam, enkele grappigheden ver kocht en dan viool speelde, alsof hij in zijn badkamer stond te repeteren. Een ander „laagtepunt”: een bezetting met on der meer Paul Ruys (toch niet meer helemaal in de voorste regionen van de Nederlandse jazz, dacht ik), Coen van Nassau en Ferdinand Povel, die geen slot wist te breien aan een doodnormaal blues schema. Truyman bewerkte hun reportage voor ons land. Hoofschotel van de KRO-maandag is een film uit de serie Herinneringen aan Fernandel Als we uitgelachen zijn volgt het laatste nieuws met aanslui tend de EHBO-cursus van Teleac. Tenslotte „Livre pour orchestre” van Lutoslawski in 1968 gecomponeerd. Het is een vierdelig stuk en de verschillende delen worden aan elkaar verbonden door intermezzi, van enkele instrumenten die de aandacht en de sfeer moeten gaande houden. Dit lukte uitstekend. Op deze wijze kan men zich ontspannen zonder de draad van het verhaal kwijt te raken. De grote bijval van het publiek toonde aan dat de meesten het een spannend „boek” vonden. Het is in ieder geval een boek om van je vrienden te lenen!. Het was de tijd dat Louis de Funès die al sinds ’48 op de achtergrond van ontelbare films komisch bezig was ge weest, sterk in de belangstelling kwam, onder andere in het bijzonder populai re „La belle Américaine”. In datzelfde jaar ’65 zou „Le gendarme de St- Tropez” van hem uitkomen. Onder die dreigende concurrentie werd „Met tien miljoen kun je iets doen”, zoals „La bourse et la vie” hier heette, gefilmd en dat bleken geen gunstige omstandig heden te zijn om een onbezorgde co- medie te maken. Fernandel en Rühmann, beiden verbonden aan de zaak van een zekere Pelepan (Jean Poiret) doen de hele film lang moeite om op tijd vanuit Toulouse hun baas te bereiken met geld dat hij dringend nodig heeft om een paar Parijse za kenvrienden uit de puree te helpen. Er gaat voortdurend iets verkeerd, waar door het drietal elkaar voortdurend misloopt en er een soort vervolgingsra- ge ontstaat waarbij treinen, vliegtuigen en auto’s ingeschakeld moeten worden. Enfin, de „chase” is vanouds het een voudigst kluchtthema geweest en ook in deze film (in de serie Herinneringen aan Fernandel) bewijst het zijn onver minderde waarde. Al raakt Fernandel zélf er wel wat door op de achtergrond. CHARLES BOOST. ER IS WEL ERG veel moeite gedaan door regisseur Jean-Pierre Mockey om zijn fïlmklucht „La Bourse et la vie” op het peil van vroegere Fernandelco- medies te houden. Mockey die toen enige naam had met films als „Les drageurs” en „Snobs” en later vooral I; bekend zou worden door zijn vrolijke I; „Deo gratias” met Bourvil, heeft er izelfs Heinz Rühmann uit Duitsland I bijgehaald om zijn avontuur met de al I wat vermoeid geraakte Fernandel te doen slagen. AMSTERDAM. De Kunstenaarsfe deratie zal de aangesloten verenigingen dwingend adviseren de vertegenwoordi ging in de Raad voor de Kunst te staken. Deze staking mag pas een einde nemen als minister Engels (CRM) en het kabinet een aantal eisen hebben ingewilligd. De Zes Duitse Dansen van Mozart, die door Bernard Haitink op een zeer gedeci deerde manier werden gedirigeerd, werden vermoedelijk in Praag gecomponeerd in opdracht van graaf Pachta, ter gelegen heid van een groot bal voor de adel van de stad. Het is slechts dansmuziek maar het is duidelijk dat deze dansen met grote liefde en toewijding zijn geschreven. Witold Lutoslawski en Peter Pears wer den met een bijzonder hartelijk applaus ontvangen toen zij de trap afdaalden om de „Paroles tissées” te gaan uitvoeren. Peter Pears was op het spoor gekomen van de tekst van Jacques-Francois Cha- brun en hij verzocht Witold Lutoslawski een compositie te maken voor tenor en orkest. Lutoslawski begon er dadelijk aan en in 1965 ging de première met Peter Pears als solist tijdens het Aldeburgh Festival. De titel „Paroles Tissées” geweven woorden is van dichter Cha- brun, die zeer onder de indruk was van de compositie. Lutoslawski heeft de nadruk gelegd op het veranderende karakter van de woor den en woordgroepen. Hij koos een bezet ting van strijkers, harp en slagwerk. De doorzichtige en tere klanken van de bege leiding vormen een achtergrond voor de prachtige stem van Peter Pears, die sterk aan de pastelkleuren van Debussy doen denken, maar toch met genoeg eigen ka rakter. Na de pauze eerst de in 1961 voltooide „Atmosphères” van György Ligeti, gecom poneerd voor een zeer groot orkest. Iedere speler, zowel blazer als strijker, heeft een eigen partij te spelen. Iedere parti- tuurpagina telt 78 notenbalken. Ligeti heeft 22 klankvlakken ontworpen die over elkaar heen schuiven of in elkaar over vloeien. Hij doet het zonder melodieën en zonder ritmische indelingen. Het resultaat is een soort muziek, die sterk doet denken aan non-figuratieve schilderijenje kunt ze zelf wel mooi vinden, maar het is zo moeilijk om aan je vrienden uit te leggen wat het voorstelt. „Geen Bacchanalen” van Hella Haasse. Gezelschap Nieuwe Komedie. Regie Erik Plooyer. Decor Wim Ves- seur. Spelers: Wim de Haas, Dore Smit, Johan Sirag, Niek Pancras, Robert Prager, Ineke Roosen, Ad Fernhout. Voorstelling in het HOT te Den Haag. AMSTERDAM. Er stond Mozart op het pakje, maar toen wtf het openmaak ten, zaten er stukken van Lutoslawski en Ligeti in. Zo ongeveer kan men de ge waarwording kenschetsen, die men onder ging bij het openen van het programma van dit zondagmiddagconcert in de C- serie van het Concertgebouworkest. Het hedendaagse concert begon name lijk met de Zes Duitse Dansen K.V. 509, die Mozart in 1787 componeerde. Ik vraag mij af of het de bedoeling van de pro- grammaleiding is geweest om de pil te vergulden. Maar toch, waarom moeten Lutoslawski en Ligeti verpakt worden in een doosje waar Mozart op staat? Het is trouwens niet aardig tegenover de compo nist Lutoslawski, die wel werd uitgeno digd om uit Warschau naar Amsterdam te komen om zijn eigen werken te introdu ceren maar die even moest wachten omdat er eerst een stukje van Mozart gespeeld moest worden. (Het is ook niet aardig tegenover Mozart Hoewel in 1971 ook de DSC, Rita Reys en Louis van Dijk niet bepaald meer de avant-garde van de Nederlandse jazzmu ziek vormen, speelden en zongen zij ten minste redelijk tot heel goed. De enige echte „ontdekking” die mij een gang naar Rotterdam toch waard maakte, was het nieuwe sextet van Piet Noordijk en Frans Eisen: originele composities van Eisen, swingende eigentijdse muziek, uit stekende hoogkwalitatieve soli van Noordijk en vooral trompettist Eddie En gels, die voortdurend aan kracht en tech- Niek Pancras (staande), Ineke Roosen en Ad Fernhout in ,jGeen Baccha nalen”. naar het abstracte onderwerp waar dan weer veel over gediscussieerd wordt. Ze mogen geen eigen leven leiden. Dat geldt ook voor het assortiment leerlingen. Allemaal zeer herkenbaar, maar vooral als prototypen gebruikt. Dat valt te meer op omdat in de regie van Erik Plooyer deze toneelfiguren heel her kenbaar en gevoelig worden gespeeld. Wim de Haas en Dore Smit als rector en lerares zijn zeer boeiend in de weer, maar kunnen hun werk niet afmaken. J. HEYER Nederland 2. Na de belevenissen van Gerrit de duif in het grote dierenbos en het journaal van de KRO de avon turen van Lippy de Leeuw. Pebbles en Bam Bam zijn in Bed Rock in actie en dan wel op de pop-tour. Op blote voeten in het park vult de rest van het voorprogramma. Na het journaal een Belgische docu mentaire, getiteld Bolivia 1971 mijn werkers of slaven? Bolivia is een van de armste landen van het Latijns- Amerikaanse continent. Vorig jaar leek Bolivia een linkse regering te zullen krijgen, maar die werd via een revolu tie snel weer weggejaagd. Hoe de hui dige regering de enorme problemen wil oplossen is nog een grote vraag Een Frans-sprekend Belgisch televisieteam ging in Bolivia rondkijken en André AKIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJtAAAAAAAAAAAJVtAAAAAAAAAJ GEESTDRIFT VOOR OUDE FAVORIETEN HILVERSUM I. KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 (S) Badinerie. 7.30 Nws; 7.41 Actualiteiten. 8.24 Overweging. 8.30 I Nws. 8.41 Voor de vrouw. 10.00 (S) Aubade. 10.30 Nws. 11.00 Voor zieken. 11.30 Bejaardenprogr. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actuali- I teiten; 13.00 Raden maar.14.05 I Schoolradio. 14.30 (S) Interlokaal op I dinsdag. 15.30 Nws. Overheidsvoorl. 17.00 Koninkrijksdag. KRO: 17.10 (S) Metropole-orkest. 17.25 Voor kinderen. 17.30 Nws. 17.32 (S) Actualiteiten. 18.00 (S) Licht ensemble. Pol. Partijen- N.M.P. 18.19 KRO: 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 18.50 Voorbeschouwing progr. 19.00 (S) Musicerende dilettan ten. 19.30 Dood doet leven. 19.45 De zin gende kerk 20.00 (S) Ned. muz. en poëzie. 21.00 Babel. 22.00 (S) Bariton en piano. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag vandaag. 22.50 Actuali teiten. 23.15 (S) Voer voor vogels. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Journ. 8.20 (S) Dag met een plaatje. 8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwij ding. 9.00 (S) Kerkorgelconcert. 9.35 Waterstanden. 9.40 (S) Klass, orkest- muz. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeis- vitaminen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursber. 12.30 Overheidsvoorl.: Voor de landbouw. 12.40 Knipperlicht. 13.00 Nws. 13.11 Journ. 13.30 (S) Scala: Viool en piano. 13.55 (S) Nieuwe pla ten. NOS: 15.00 Zoeklicht op Neder land. 16.00 Nws. AVRO: 17.00 Mobiel. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journ. 19.00 (S) Licht ensemble. 19.25 Paris vous parle. 19.30 Vanavond. 20.00 Nws. 21.10 (S) Herengracht drie-drie-acht. I 21.30 Hersengymnastiek. 22.00 (S) Jazz I Spectrum. 22.30 (S) Vanavond laat. I 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Journ. I 23.55 Nws. I HILVERSUM III. VARA: 7.00 Nws. 7.02 Dag dinsdag. 8.00 Nws. 8.02 Onderweg. 9.00 Nws. 9.03 Plaatjes voor de pep. 10.00 Nws. 11.00 Nws. 11.03 Vrolijke visite. 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 De Eddy Becker Show. I 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. I 16.00 Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws. BRUSSEL 324 M. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken 18.57 Intermezzo. 19.00 Nws. 19.40 Intermez- zo. 19.45 Belgische Nijverheid 19.55 Intermezzo. 20.0C Verzoekplaten 22.00 Nws., De zeven kunsten. 22.20 Jazzmuz. 23.00 Nws. 23.00 Klassieke muz. 23.40 Nws.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 7