MIMI AARDEN STAPTE IN
BELGISCHE SHOWBOAT
APPEL VOOR TONEEL
.*<41
Van Carmen naar Hello Dolly
Schrijver doet
moorddadige
onthullingen
TV vanavond
Jur. Andriessen
Kunst uit Gent in
Utrechts museum
Peronne Hosang
overleden
Kampioen schap
schaatsen op
radio en TV
TV-geweld wekt
agressie bij
jonge kinderen
Europese jazzquiz
geïnspireerd door
graficus Esscher
Radio woensdag
HILVERSUM I
J
TV woensdag
TV dinsdag
9
DINSDAG 18 JANUARI 1972
Amerikaans onderzoek
Rijke carrière
Grote overgang
U itdaging
Constructivisten
Amerikaans tijdschrift
hekelt Nederlandse
televisie
ANTWERPEN In het december
nummer van „De Scène”, het maand
blad van de Koninklijke Vlaamse
Opera, las ik dat Mimi Aarden de
hoofdrol zou gaan zingen in de musi
cal „Hello Dolly”, een Broadway-
produktie waarin de grootste Ameri
kaanse sterren, jaar in jaar uit,
enorme successen behaalden. Eerst
kon ik mijn ogen niet geloven, want
welke beroemde operazangeres zou
het ooit in haar hoofd halen om in
een „musical comedy” op te treden?
Ik dacht nog aan een naamsverwisse
ling, maar toen ik haar foto compleet
met een hoed met struisveren op de
volgende pagina vond, was er geen
twijfel meer mogelijk.
AVRO vooruit in 1971
1
Amerikaanse schrijfster
Betty Smith overleden
Ook actrice
I
MVWVVVVV'MA/VWVWVW
gen
was
J. H. MOOLENTJZER.
zo
22.38
20.50
(Van onze kunstredactie)
de
Caine
op
Peronne Hosang in een van de Mai-
gret-verhalen, die in 1967 voor de
VARA-tv werden gespeeld.
(Van onze correspondent)
VLISSINGEN Op 62-jarige leeftijd
Is in Serooskerke de bekende Nederlandse
actrice Péronne Johanna Hosang woens
dag 12 januari overleden. In alle stilte is
haar stoffelijk overschot maandag gecre
meerd in Westerveld.
Mimi Aarden als Carmen in de Ham-
burgse Staatsopera.
„Dan moet je volgende maand maar
naar Luik komen, daar zing ik de „Wal-
küre weer!”
Het vijftal vindt dat bij de grote gezel
schappen in het huidige toneelbestel geen
kans wordt gegeven tot uitgebalanceerd
groepswerk te komen. Er moeten produk-
ties aan de lopende band geleverd Worden,
waarna de spelers weer uit elkaar gaan.
„De Appel” heeft een subsidie van drie ton
bij CRM en enige grote gemeenten aange
vraagd, maar zal desnoods zonder toch
doorgaan. Administratief wordt de nieuwe
groep ondergebracht bij de Theaterunie in
Amsterdam, van welke instelling Erik Vos
een der oprichters is. De theaterunie orga
niseert in de Brakke Grond en andere
kleine theaters voorstellingen door ver
schillende gezelschappen. De nieuwe groep
wil niet in grote schouwburgen spelen,
maar juist in kleinere zalen in nauwer
contact komen met het publiek.
„De Appel” begint in augustus het werk
met een nieuwe versie van „Op leven en
dood” een mime-prog’-amma dat Peter van
der Linden en Carol Linssen bij Theater
al begonnen zijn. In oktober wil de groep
die ooit Carmen zong, dat was Célestine
Galli-Marié, het een onfatsoenlijke ope
ra vond? Minnie Hauk zong de premiè
re in New York in 1878 en daarna heeft
zij nog zeker 600 voorstellingen gezon
gen”.
„Jazeker, ik vond het een heerlijk kijk
stuk, maar het meeste heb ik van jouw
spel genoten en ik vond het jammer
dat je zo weinig zong”.
Van links naar rechts de dames Do
van Stek en Christine Ewert; daar
achter Erik Vos, Carol Linssen en
Peter van der Linden.
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
20.50
21.25
22.05
22.25
22.30
22.35
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
10.45
17.00
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
WASHINGTON (UPI/DPA). Ge
weld op het beeldscherm roept bij kin
deren verborgen agressieneigingen op.
Tot deze voorlopige slotsom zijn twaalf
Amerikaanse geleerden gekomen na een
onderzoek van twee-en-een-half jaar
waarvan zij de resultaten maandag aan
de minister van gezondheid in Washing
ton hebben voorgelegd.
De deskundigen noemen de resultaten
van hun studie nog niet definitief maar
zeggen toen over voldoende bewijzen te
beschikken om te kunnen stellen dat er
een oorzakelijk verband bestaat tussen
geweld op de televisie en agressief ge
drag van Kinderen bij wie reeds een
verborgen neiging tot agressie aanwezig
was.
Veel hangt voorts af van de eventuele
aanwezigheid van ouders bij een uit
zending met geweld en of zij deze van
commentaar voorzien door bijvoorbeeld
hun kinderen te vertellen of er sprake
is van fantasie of werkelijkheid.
Volgens het onderzoek is het tonen
van geweld op de Amerikaanse tele
visie tussen 1967 en 1969 met acht
gewelddadige scènes per uur constant
gebleven. Sterk toegenomen is het ge
weld in de vooral bij kinderen zo ge
liefde tekenfilm. Dit soort films laat nu
meer geweld zien dan welk ander tele
visieprogramma.
In tegenstelling tot hetgeen algemeen
werd aangenomen is geweld op de tele
visie van weinig invloed op de grote
groep jongeren. De deskundigen noemen
het voorts onduidelijk wat het gevolg
zal zijn als er minder geweld op de
beeldbuis wordt getoond.
Verder onderzoek zal zich vooral
moeten richten op de invloed van TV
en andere media op de zeer jonge kin
deren.
HILVERSUM. Eind 1971 bedroeg
het ledental van de AVRO 847.853,
hetgeen een aanwinst betekent ten op
zichte van eind 1970 van 11.595, toen
de AVRO 836.258 leden telde.
AVRO-bode-televizier behaalde eind
1971 een oplage van 993.000 exempla
ren.
22.35
23.00
23.05
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
21.05
21.55
22.35
22.40
22.45
19.20
19.55
20.00
20.15
20.21
20.45
21.50
22.05
22.30
19.50
19.55
20.00
20.15
20.20
20.30
20.35
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
Mimi Aarden, een van de beste mezzo
sopranen die we ooit in Nederland gehad
hebben, die het vorig jaar in Parijs nog in
het Thèatre des Champs Elysées, de Am-
neris in Aïda zong, die kort daarvoor had
meegezongen in het Dettinger Te Deum
van Handel in de Notre Dame, die in 1966
met Gré Brouwenstijn een fenomenale
Don Carlos zong in het Holland Festival,
die in Berlijn de première zong van the
„Saint of Bleecker Street” van Menotti,
In de periode van 1946 tot 1955 werkte
zij bij de hoorspelkern van de NRU en
vervulde daar belangrijke rollen. Het
laatst trad zij op als gast bij de toneel
groep Globe en speelde daar rollen in „De
jongste dag” van John Arden, „Heer Pun-
tilla en zijn knecht Matti” van Bertolt
Brecht en in „Oom Wanja” van Tsjechov.
Zij speelde ook op de televisie verschil
lende rollen.
HILVERSUM. De NOS radio en
televisie zullen zaterdag en zondag in
rechtstreekse reportages verslag uit
brengen van de Europese kampioen
schappen hardrijden op de schaats voor
heren in Davos.
De TV-reportages worden in kleur
uitgezonden en door Theo Koomen en
Fred Racké van commentaar voorzien.
Zaterdag zendt de TV tussen 11.45 en
16.00 uur beelden uit van de wedstrij
den op de 500 en 5000 meter. Zondag
kan men de reportages zien tussen 11.45
en 13.00 uur en tussen 13.20 en circa
16.00 uur. Ook „Studio Sport” zal zon
dagavond aandacht aan de Europese
kampioenschappen besteden.
De radio begint de reportages vrij
dagavond om 20.00 uur op Hilversum 1
met een verslag van de loting. De recht
streekse reportages van de belangrijkste
ritten beginnen zaterdag en zondag om
11.45 uur (via Hilversum 3).
HILVERSUM. De NOS-radio zal
dit jaar zorgen voor de organisatie van
de jazzquiz, een jaarlijks evenement
van de Europese Radio Unie. De quiz is
op vrijdag 19 mei in de VARA-studro
in Hilversum. Tien van de bij de EBU
aangesloten landen zullen, elk met één
vertegenwoordiger, aan de quiz deel
nemen
Nederlandse jazzkenners kunnen zich
voor een vragenlijst voor de voor
selectie wenden tot de NOS in Hilver
sum.
Na de quiz volgt een jazzconcert door
Nederlandse musici.
Mimi Aarden, die honderden voorstellin
gen van de Troubadour, Die Walküre
Tristan, Aïda en Carmen gezongen heeft
in alle grote theaters van Europa ik
kon het niet geloven.
Mijn eerste impuls was haar op te
bellen in Aerdenhout, want daar woont
zij nog steeds. Ik draaide haar nummer
CHAPEL HILL (UPI). De bekende
Amerikaanse schrijfster Betty Smith van
o.a. „Er groeit een boom in Brooklyn” is
maandag op 75-jarige leeftijd in een rust
huis te Shelton in Connecticut overleden.
Van de in 1943 verschenen roman „Er
groeit een boom in Brooklyn” werden zes
miljoen exemplaren verkocht, waardoor
dit werk wat populariteit betreft op de
tweede plaats kwam, na „Gejaagd door de
wind”. Het verhaal werd later verfilmd en
bewerkt tot een musical. Betty Smith was
zelf in Brooklyn geboren in een arm gezin.
Een middelbare schoolopleiding heeft zij
nooit voltooid.
Zij heeft nog drie romans geschreven.
„Joy in the morning”, „Tomorrow will be
better’ en „Mtggie-now”, en ruim zeven
tig toneelstukken.
DEN HAAG „De Appel” heet een
nieuwe toneelgroep, waarvan de spelers
uit het keurslijf van het huidige toneelbe
stel zijn gestapt. Het opmerkelijke is dat
het hier geen acteurs betreft van de
jongste lichting. Het zijn mensen die een
min of meer grote naam hebben gemaakt.
Het zijn Peter van der Linden, Carol
Linssen en zijn vrouw Christine Ewert
(alle drie afkomstig van de toneelgroep
Theater) en Do van Stek (van de Haagse
Comedie). Zij gaan in zee met de bekende
free lance-regisseur Erik Vos, die al eer
der pogigen heeft ondernomen het bestel
te doorbreken.
Nederland 1. Voor muziekliefhebbers
goed nieuws: de NCRV brengt rond
negen uur Jurriaan Andriessens Sym
fonie nummer vijf. Andriessen ging bij
het componeren van het werk uit van
grafische werkstukken van M. C. Es
scher. De symfonie wordt uitgevoerd
door het Rotterdams Filharmonisch
Orkest o.l.v. Jean Foumet. Aan de
uitvoering wordt voorts meegewerkt
door leden van het Nationaal Ballet,
door de popgroep Focus (in oude bezet
ting) en door de klarinettist George
Pieterson.
Eerder heeft de NCRV dan al het
spelletje Zo moeder zo zoon laten spe
len (in het panel ditmaal Ilse Wessel,
Barend Barendse, drs. M. J. W. M.
Peijnenburg en Yvonne Keuls) en de
zesde aflevering van Little Woman op
de buis gebracht.
Direct na het nieuws van acht uur is
er dan ook nog „Hedges neemt ont
slag”, een nieuwe Please Sir-aflevering.
In het NCRV-programma voorts een
uitzending rond het St. Willibrordusor-
gel dat een plaatsje heeft gekregen in
de St. Bavo Basiliek te Haarlem.
ben naar Antwerpen gegaan en na de
voorstelling heeft zij mij het hele span
nende verhaal verteld.
LONDEN (AP). De Britse schrij
ver Beverley Nichols die voor al be
kendheid heeft gekregen door zijn ro
mantische boeken, gaat in maart een
autobiografie uitgeven bij Heinemans
te Londen, en daar staat nogal wat in.
Zo onthult de thans 72-jarige schrij
ver bijvoorbeeld dat hij als jongeman
driemaal heeft getracht zijn vader, een
oud-advocaat en een dronkaard, van
het leven te beroven. Elke poging
faalde en Nichols sr. is tenslotte een
natuurlijke dood gestorven.
De eerste poging deed Beverley Ni
chols, toen hij 15 jaar was. Hij deed
fijngestampte asperine in zijn vaders
soep. Deze werd niet lekker, maar
kwam er spoedig overheen. Later zag
de jonge Beverley zijn vader eens
dronken in de tuin liggen. Hij nam een
zware grasroller en reed die over hem
heen. Vader brak een been en herstel
de.
Toen Beverley 30 jaar oud was, pro
beerde hij het nog eens. Hij diende zijn
vader een sterke dosis slaappillen toe
en trok hem toen de tuin in waar een
dik pak sneeuw lag en liet hem liggen.
Maar ook dat overleefde de oude heer
en toen heeft zijn zoon het maar niet
meer geprobeerd.
en vroeg of ik even kon spreken met de
grootste, de mooiste en de beste alt van
Nederland. Zij antwoordde: „Daar spreekt
u mee”toen vroeg ik om een vrij-
kaartje voor Hello Dolly. Haar antwoord
was: „Dat kan wel, maar je moet wel
zeggen voor wanneer, want het is iedere
avond uitverkocht”. Toen wist ik alles. Ik
Nederland 2. De VARA, die deze
avond het tweede net vult, brengt na
I de dagelijkse fabelaflevering en het
I nieuws van zevenen de voorlaatste af-
I levering van de Zwarte Tulp op het
I scherm. Vervolgens komt Marcel van
Dam aan het woord als Ombudsman,
waarin hij weer ingaat op een aantal
problemen.
Het derde deel van de thrillerachtige
serie Mijn tante Victoria komt na het
I tweede journaal op het scherm. Na het
I amusement vraagt de VARA in „En
I een zoen van de juffrouw” aandacht
voor een serieus onderwerp. De afleve-
ring van vanavond handelt over het
straffen op school.
Het Goudschip Harlekijn heeft het
I verhaal rond de detective Mannix. Fiet
Koster, Frans Vrolijk en Frits Lam-
i brechts treden aan in de eerste afleve-
I ring in het nieuwe jaar van Jaap van
I de Merwe’s Het Oproer kraait, die als
I titel draagt „Niet de man, maar de
bal”. Na dit rebels programma is het
tijd voor politieke zaken in Den Haag
vandaag. Teleac komt vervolgens nog
met herhaling van de eerste les over
beton.
VVVVVVWWVMAfVIAfVVVWWVVVVWVVVVVWVWVVWWVWNW
met een première komen en daartoe
maakt men een keus uit vier projecten:
een bewerking van „De Kleine Prins” van
St. Exupéry, e en idee over het thema
„God op aarde” van Erik Vos’ vrouw, de
schrijfster Inez van Dullemen, een idee
van Peter van der Linden „Sketches voor
een hand” of een programma naar ideeën
van de jonge Engelse acteur Grillo.
De groep wil verder samen met schrij
vers en andere kunstenaars tot voorstel
lingen komen. Contacten zijn er volgens
Erik Vos met Judith Herzberg, Kees Ho-
lierhoek en Kees Simhoffer.
WASHINGTON (AFP). Het stok
paardje van de Nederlandse televisie is
het beschimpen van de Verenigde Sta
ten, zo staat in een artikel van zes
pagina’s dat het Amerikaanse tijdschrift
„TV Guide” deze week aan de uitzen
dingen van twee Nederlandse televisie
omroepen heeft gewijd.
„De structuur van de Nederlandse
televisie leidt tot een harde strijd om de
gunst van de jonge en linkse kijkers. Bij
dat publiek slaat niets zo goed aan als
het onder het mes nemen van de di
verse fouten van de Verenigde Staten”,
schrijft Merill Panditt. Vooral de VARA
en de VPRO willen volgens hem hun
ledental uitbreiden met linkse jongeren.
Het blad noemt verscheidene door de
VARA uitgezonden programma’s op die
„bijzonder veel kritiek hebben op de
Verenigde Staten”. In een daarvan is
gezegd dat Angela Davis geen eerlijk
proces kan krijgen, in een ander, over
de begrafenis van de slachtoffers in
Attica, werd verzekerd dat het Ameri
kaanse volk ongevoelig was gebleven
voor deze tragedie, zo zegt het blad. Het
vindt deze beweringen overdreven.
„TV Guide” erkent dat de Neder
landse televisie zelfs ten aanzien van
vreemde dingen „verdraagzaam” is,
maar „dat op de Verenigde Staten de
kritiek soms heviger is dan men van
een verdraagzaam land zou ver
wachten”.
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant
STER(K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
VARA: (K) De zwarte tulp
(feuill.).
(K) De Ombudsman.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER(K) Reclame.
VARA: (K) Mijn tante Victoria
(serie).
...En een zoen van de fuf-
frouw (serie).
<K) Mannix (film).
(K) Het oproer kraait.
NOS: (K) Journaal.
Den Haag vandaag.
TELEAC: (K) Beton (1).
Nederland I
NOS-NOT: Schooltelevisie.
TROS: (K) Kinderprogramma.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Van gewest tot ge
west.
(K) Tips Nat. Bur. Toerisme.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
Pol. Partijen: V.V.D.
Socutera.
(K) Muiterij
(film).
IK) Graag Gedaan.
(K) Journaal.
Den Haag vandaag.
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
TROS: (K) Fabeltjes van Jean I
de la Fontaine (serie).
Country-rock ensemble.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
TROSHet Kostuum (film
(K) Bezoek uit de ruimte?
Podium.
IKOR -CVK-RKKKenmerk
NOS: (K) Journaal.
MWMWMMMAAMMWMIMMMMtAMMMAMWMAMIMVWWWWWWWWWWWIAMWWWMMWWWMMAWW
„Kijk, als je je hele leven Carmen
gezongen hebt, dan is de overgang naar
„Hello Dolly” wel erg groot. In Carmen
weet ik precies wanneer ik op moet. Als
ik afga kijk ik op de klok en ik weet dan
over zoveel minuten moet ik terug zijn.
Ik kan heerlijk genieten van de scène
tussen Micaela en Don José en als ik
gekleed wordt voor het vierde bedrijf, dan
kan ik mij rustig voorbereiden op mijn
laatste entree. Ik ga lachend de dood
tegemoet. Don José is voor mij niets meer
dan een verlopen sujet, een armzalige
slampamper. Als hij mij met zijn mes
bedreigt, lach ik hem in zijn gezicht uit.
Dat is voor mij het grootste moment van
de hele opera, daar wacht ik de hele
avond op. „Hello Dolly” is natuurlijk heel
wat anders dan Carmen, daarbij vergele
ken is het zoiets als „Sneeuwwitje”. Maar,
je staat de hele avond op het toneel en je
moet het hele spel maken. Je moet kun
nen dansen, acteren, je moet de hele
avond praten. Om een andere jurk aan te
trekken heb je twee minuten en dan moet
ik nog zingen ook, maar dat is het minste.
Om de liedjes en de tekst van „Hello
Dolly” te leren, heb ik twee weken
lang iedere dag met Cor Lemaire gewerkt.
Als ik zijn hulp niet gehad had, was er
niets van terecht gekomen, maar hij kent
het vak van binnen en van buiten.
„Ik weet niet of het er zeshonderd zijn,
maar de driehonderdste voorstelling ben
ik allang voorbij. Bovendien was het toen
een heel andere tijd. Tegenwoordig wordt
je altijd maar voor een paar voorstellin
gen gevraagd en ik voel mij pas lekker
als ik avond aan avond spelen kan. Dat is
met „Hello Dolly” nog niet het geval,
maar het kan er best van komen”.
„Waarom treed je haast nooit meer in
Holland op, heb je bezwaren tegen de
Nederlandse Operastichting?"
„Ik heb helemaal geen bezwaren, maar
als zij mij hier in Antwerpen een goed
contract aanbieden waar ik van leven
kan, dan neem ik dat aan. Bovendien
geven zij mij hier de vrijheid om in
andere theaters gastrollen te spelen en zo
blijf ik aan het werk. De operastichting
heeft geen eigen theater. De Koninklijke
Vlaamse Opera is misschien geen theater
van wereldklasse, maar ik voel mij er
thuis. Vergeet niet dat ik in Steenbergen
geboren ben. De grote stad was voor ons
Antwerpen ik houd van de mensen
hier en in „Hello Dolly” heb ik schatten
van mensen om mij heen. Mijn tegenspe
ler is Marcel Hendrickx, die nog pas voor
de TV was in „De kleine waarheid”. Een
pracht-acteur en een groot collega”.
„Stel ju nu eens voor dat ze in Carré in
Amsterdam „Hello Dolly” gaan spelen,
en ze vroegen jou om Dolly te spelen,
zou je dat dan doen?”
„Natuurlijk wel, waarom niet. Ik ben
nu pas gaan ontdekken dat ik niet alleen
zangeres ben, maar ik ben ook actrice en
dat wil ik wel bewijzen. Mary Dressel-
huys staat nu toch ook in Carré? In
Hollan kijken ze daar wel vreemd tegen
aan, maar in België en Frankrijk en in
Duitsland ben je er geen haar minder om.
enn, mijnheer Moolenijzer vond je het dan
zelf geen aardige voorstelling?”
UTRECHT. Onder de titel „Gentse
konstruktieve kunst” wordt tot en met 5
maart in het Centraal Museum in Utrecht
een expositie gehouden van werken van
zes Belgische kunstenaars, die allen beho
ren tot een richting die wordt aangeduid
met het Gentse constructivisme. De expo
sitie is gisteren maandag geopend door dr.
W. Debrock, administrateur-generaal van
de diensten voor Nederlandse Kuituur
van België. De expositie wordt gehouden
als laatste manifestatie van de herdenking
vorig jaar van het 25-jarig bestaan van
het cultureel verdrag tussen België en
Nederland.
Op enkeleexpressionistische werken uit
een vroegere periode van de aan de ten
toonstelling deelnemende kunstenaars na,
ziet men uitsluitend geometrische abstrac
te kunst. Het zijn schilderijen waarin
naast het patroon de kleur een bijzonder
belangrijke plaats inneemt en drie-dimen-
sionale objecten van allerlei afmetingen.
Ook in deze objecten neemt naast de
vorm in vele gevallen de kleur een belang
rijke plaats in.
De tentoonstelling is ingericht door drs.
J. A. L. de Meyere conservator van de
afdeling schilderijen van het Centraal
Museum.
Te zien zijn in totaal zestig werken van
J. van den Abbeel, P. Bekaert, H. de
Clerq, A. Cottier, W. Plompen, Y. de Smet.
Op Cortier na zijn het allen nog jonge
kunstenaars.
Na Utrecht gaat de expositie in zijn
geheel naar zijn Museum van Schone
Kunsten in Gent.
„Maar Mimi, je houdt toch zo van
zingen, je hebet je hele leven niet an
ders gedaan, je hebt de grootste rollen
gezongen in de beste theaters!”
„Juist daarom, ik wilde wel eens wat
anders en in zekere zin was het een soort
van uitdaging voor mij. Het leven van een
operazangeres lijkt wel heel boeiend en
afwisselend, maar het komt vrijwel altijd
op hetzelfde neer, vooral als je een alt
bent. Ze beginnen altijd mij voor Carmen
te vragen en als ik dan zeg dat ik ook
nog wel wat anders kan, antwoorden zij
dat zij daar geen bezetting voor hebben
en dan ga ik maar weer”.
„Maar Carmen is toch een prachtige
opera? Of vind je het soms een immo
rele rol? Weet je, dat de eerste vrouw
7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo’s (Soos).
7.30 Nws. 7.41 Actualiteiten. 8.30 Nws.
10.00 Voor de vrouw. 10.30 Nws .11.55 1
Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee, j
12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw.
12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00
Raden maar14.00 Huisbezoek. 14.10
Van Ta-ta tot totale taal. 14.20 (S)
Aspekten kamermuz. 14.50 Meer over
minder. 15.30 Nws. 16.45 (S) Hoorspel.
17.00 (S) Omroep Kamerkoor. Over
heidsvoorlichting. 17.20 Tekst en uitleg,
min. O. en W. Studietoelagen. 17.30
Nws. 17.32 Hier en Nu. actualiteiten.
18.00 (S) Aperitief. 18.30 Nieuws. 18.41
Gewijde muz. 19.00 De kerk vandaag.
Pol. Part. 19.10 K.V.P. 19.20 Openbaar I
Kunstbezit. 19.30 (S) Muziekmagazine I
22.25 Bond zonder Naam. 22.30 Nws. I
22.40 Den Haag vandaag. 22.50 (S) Zin- I
Tuig. 23.20 (S) Horizon. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S)
Dag woensdag. 7.33 Van de voorpagina.
7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali
teiten. 8.22 (S) Dag woensdag. 8.25 Van
alle markten thuis. 9.00 Weekblad. 9.35
Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.45
Voor kleuters. 11.00 Nws. 11.03 Op de
koffie. 12.00 Sluis-Centraal. 13.00 Nws.
13.11 Actualiteiten. 13.25 (S) Melodieën
Expres. 13.45 Gesproken portret. 14.00
Speelruimte. 16.00 Nws. 17.00 (S) Ver
zoekplaten. 17.55 Meded. 18.00 Nws.
18.11 Actualiteiten. 18.20 Uitz. P.P.R.
18.30 (S) Klink Klaar zonder nonsens.
19.30 (S) Licht orkest. 20.00 Nws. 20.05
(S) Dansorkest. 20.35 De mandolaspe-
ler. 20.55 (S) Licht orkest. 21.45 (S)
Koloriet. 22.30 (S) Pianorecital. 22.45
(S)Instrument. trio. 22.55 Meded. 23.00
Nws. 23.10 Actualiteiten. 23.20 (S) Jazz
Magazine. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
7.00 Nws. 7.02 Steevast. 8.00 Nws.
8.02 Journ. 9.00 Nws. 9.03 Negen-uur-
show. 10.00 Nws. 10.03 Arbeidsvitami
nen. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Journ.
12.06 Zet 'm op. 13.00 Nws. 14.00 Nws.
14.03 Superclean dreammachine 15.00
Nws. 15.03 Lichte platen. 16.00 Nws.
17.00 Nws. 17.03 Journ. 17.06 Postbus
700.
BRUSSEL 324
12.00 Nws, meded. SOS-ber. 12.08
Lichte muziek. 12.50 Buitenl. persoverz.
13.00 Nws., weerber. toneelagenda. 13.20
Lichte muz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolra
dio. 15.00 Nws. 15.15 Kinderprogr. 16.00
Nws. en beursber. 16.10 Belcanto. 17.00
Nws., meded. 17.10 Lichte muz. jaren
50. 17.50 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05
Voor soldaten. 18.15 Lekenmoraal- en -
filosofie. 18.45 Sportmagazine. 18.55
Taalwenken. 19.00 Nws, actualiteiten.
Lichte muz. 19.40 Keurig Engels. 19.42
Lichte muz. 20.00 Promenade-concrt.
22.00 Nws. De Zeven Kunsten. 22.20
Klass, muz. 23.00 Beroemde liederen
cyclussen. 23.40 Nws.
Nederland I
NOS: (K) De Fabeltjeskrant
STER (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NCRV: (K) Zo Moeder
zoon.
(K) Little Women (serie).
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER(K) Reclame.
NCRV: (K) Please Sir! (serie).
(K) Mod. muz. op grafische
prenten van M. C. Escher.
Hier en Nu.
Het St. Willibrordusorgel.
(K) Dagsluiting.
NOS: (K) Journaal.
Weekoverzicht, alg. informatie
schooltelevisie.
TELEAC: Elementaire Economie
(14).