TSE’s theatergeschiedenis
Documentaire over werk
pater Van der Ven
van
Conflict Albert Mol en
platenmaatschappij
„shopisticated” doodsklap
DIT DURVEN WIJ ALLEEN!
Weer een Tijl
in België
UNIEK GEBEUREN BIJ MICKERY
i
Geen nieuw Haags
conservatorium
„Namens Jacques
Brei” heel goed
Show rond zanger
Udo Jürgens
TV donderdag
ontvangen
TV vanavond
Radio vrijdag
TV vrijdag
13
DONDERDAG 20 JANUARI 1972
VOOR WERELD-LEPRADAG
Lepra-dorp
Veel applaus voor
Liselore Gerritsen
op alle afdelingen zijn de prijzen gewoon
onvoorstelbaar laag. Kom uzelf overtui
gen. Volgens ons is dit „DE” opruiming
van heel Kennemerland.
Antwoord op
Kamervragen
VADER ABRAHAM MAAKTE
PLAAT VAN „WAT ZIEN IK”
Dief Ensor-tekening?
Honderdste voorstelling
„En nu naar bed”
Gestolen Maya-kunst
in Verenigde Staten
teruggevonden
(Van onze RTV-redactie)
HILVERSUM Vrijdagavond
zendt de NCRV-televisie na „De
kleine waarheid” en „Farce ma-
jeure” een documentaire uit, die
Henk Mochel maakte in opdracht
van de Stichting Wereld-Lepradag
Nederland. Zondag is het namelijk
weer Wereld-Lepradag. Een dag
die ons eraan wil herinneren dat
naar schatting 20 miljoen mensen
over de hele wereld onnodig lijden
aan deze „ziekte van de armen”
(De ziekte wordt veroorzaakt door
een zwakke bacterie, die met een
voudige en efficiënte middelen ge
makkelijk te bestrijden is). Toch
ziet het er nog niet naar uit, dat
de ziekte op zijn retour is. Het hui
dige aantal melaatsen is groter dan
ooit tevoren en ieder jaar komen
er zo’n half miljoen leprozen bij
Grote actie
Jesus Christ Superstar
naar Rotterdam
C arnavalsschlager
AMSTERDAM De groep TSE
speelt in de Noorderkerk bij Mickery
„De geschiedenis van het theater”,
een volstrekt uniek gebeuren. TSE is
een groep Argentijnen, die al enige
jaren in Parijs woont en werkt. Twee
seizoenen geleden was zij in Neder
land met „Dracula” en „Godess”,
waarvan het eerstgenoemde op de
televisie te zien was. De groep brengt
in april op verzoek en onder hoede
van het Théatre National Populaire
te Parijs een soort thriller uit: „Co-
médie Policière”, waaruit blijkt dat
TSE’s ster stijgende is. En terecht.
Geen zendtijdbeperking
bij Britse radio en TV
I
(VWVWVVVWWVWWVVVVVW
u.:
ien-
Udo
public....
20.30
21.15
Inter-
(Van onze correspondent)
waarheid
Nederland II
ADVERTENTIE
KIS
I
k.
i.
si tie
met
zamelde geld heeft, volgt na de uitzen
ding van de documentaire, die onge
veer een half uur duurt.
22.10
22.40
23.10
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.45
19.55
20.00
20.15
20.21
20.35
21.00
zal
in
vas
dse
19.10
19.55
20.00
20.15
20.21
21.40
22.25
22.30
10.45
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
20.35
21.35
22.00
22.40
22.50
18 45
18 50
18.55
19.00
19.05
Zobeida Jaua als lady-speaker legt
de demonstratie van „Faust’’ van
Goethe uit, gespeeld door Marucha Bo
als de duivel en Facundo Bo als Faust.
JAC HEIJER.
TSE speelt De geschiedenis van het
theater” vanavond en van 25 tot en met
29 januari in de Noorderkerk te Amster
dam.
BRUSSEL. Op de redactie van het
Franstalige Belgische blad „La Cité” is
woensdagochtend een brief ontvangen,
waarin iemand die zich „Thyl de Wallo
nië” noemt, beweert de tekening van Ja
mes Ensor uit het Brusselse museum voor
Moderne Kunst te hebben gestolen.
„Thyl de Wallonië’’ schrijft in zijn brief
aan de redactie dat hij de Ensor in
uitstekende staat zal terugbezorgen als
aan twee voorwaarden wordt voldaan. Er
moet in België een „diepgaande vernieu
wing van de politieke zeden” komen en
België moet Bangladesj erkennen. De
briefschrijver zegt voorts dat hij tot zijn
daad gedreven is door de „ontaarding van
de politieke zeden in België”. De met de
hand geschreven brief is in Brussel ge
post.
(Van onze redactie in Amsterdam)
AMSTERDAM. De nieuwe muzikale
produktie van Annie M. G. Schmidt en
Harry Bannink, „En nu naar bed” geniet
nog steeds grote belangstelling. Zondag 23
januari zal de 100e voorstelling van deze
muzikale komedie met Conny Stuart en
Mary Dresselhuys in Carré worden gege
ven. De laatste voorstelling in Amsterdam
valt op 30 januari. Daarna begint de
Nederlandse tournee.
Nederland 2. Het eerste zenduur op
het tweede net is voor de Evangelische
Omroep, die twee programma’s brengt.
Het eerste, Confrontatie, is een docu
mentaire over organisaties die zich be
zighouden met de evangelisatie onder
studenten. Vervolgens zingen the Inter-
grations, zeven scholieren uit Gronin
gen, enkele liederen.
De VPRO komt na het nieuws op de
beeldbuis. Vrolijkheid bieden Laurel en
Hardy als hotelbedienden. Jean Harlow
ziet men in deze aflevering als pril
filmsterretje.
In het programma „Namens” wordt
aan de Friese boer Sjoerd de Vries, die
de VPRO een jaar geleden ook in
beeld bracht, gevraagd hoe het nu met
hem gaat temidden van de problema
tiek van de landbouw.
Om even ovei half tien Mad in
Sweden, de Zweedse Montreuxe-inzen-
ding. Een van de twee makers van dit
programma, dat een kleurige collectie
van korte flitsen en sketches is is de
Nederlander Ardy Strüwer, die voor
de Zweedse televisie werkt. Na het
laatste nieuws volgt nog Ter Visie met
het parlementair en politiek weekover
zicht.
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
E.O.: (K) Confrontatie.
views met studenten.
Vocaal ensemble.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER(K) Reclame.
VPROBerichten uit de samen
leving.
Laurel en Hardy.
(K) Sjoerd van der Molen (film-
rep.).
(K) Amusementsprogr.
NOS: (K) Journaal.
(K) Ter Visie.
Henk van Ulsen, George Ball, Liselore
Gerritsen en Amanda Bruce tijdens
de première van „Namens Jacques
Brei”
Nederland 1. Na gisteravond zendt
de TROS vanavond weer uit, nu op het
eerste net. Allereerst een aflevering
over Calimero, het argeloze kuiken, en
vervolgens „Op losse groeven”, het po
pulaire platenprogramma van Chiel
Montagne, met o.m. de Nederlandse top
5.
Na achten de derde aflevering van
De mens en de zee.
Met de zanger Udo Jürgens heeft
regisseur Ralph Inbar zijn eerste pro
gramma voor de TROS gemaakt Udo
Jürgens, de Oostenrijkse zanger die in
de tijd dat hij niet optreedt, aan een
musical werkt, zingt vanavond een
tiental liedjes, waaruit hij tevoorschijn
komt als een man die het niet langer
zoekt in de zoetige muziekwerkjes.
De TROS besluit met Licht op Zil
ver, dat tal van aspecten van de foto
grafie belicht. Maar daarvóór kan men
kijken naar de derde aflevering van
Misdaden uit Hartstocht. Voor het
laatste nieuws behandelt CVK/IKOR in
Leerhuis de oud-testamentische visie
op de woorden schuld, vergeving en
verzoening.
DEN HAAG. Er is geen geld om dit
jaar een begin te maken met de nieuw
bouw van het Koninklijk Conservatorium
voor Muziek in Den Haag.
Dit heeft minister Engels van Cultuur,
Recreatie en Maatschappelijk Werk woens
dag meegedeeld aan de Tweede-Kamerle-
den Voogd en Vrolijk (beiden P.v.d.A.),
die hierover schriftelijke vragen hadden
gesteld.
Ofschoon de technische voorbereiding
van de nieuwbouwplannen zich in een
vergevorderd stadium bevindt laten de
financiële mogelijkheden van de Rijksge-
bouwendienst de uitvoering van die plan
nen dit jaar niet toe. In hoeverre het
mogelijk zal blijken volgend jaar met de
bouw te beginnen is afhankelijk van de in
dat jaar aan de Rijksgebouwendienst be
schikbaar te stellen middelen. Ook speelt
een rol de aan deze bouw toe te kennen
prioriteit tegenover het belang van andere
urgente nieuwbouwwerken, in het bijzon
der de nieuwbouwwerken voor het-minis
terie van CRM.
Een beslissing hierover is over enkele
maanden te verwachten, aldus minister
Engels.
ROTTERDAM. Rotterdam zal als
enige stad in Nederland een voorstelling
beleven van de Amerikaanse rockopera
„Jesus Christ Superstar”. De National
Rockopera Company USA tredt op 1 fe
bruari om acht uur ’s avonds op in de
Ahoy-hal.
Het gezelschap dat uitsluitend bestaat
uit Amerikanen zal in de komende maand
in elk Europees land één grote stad be
zoeken. Men heeft al een tournee gemaakt
door 41 Amerikaanse staten, waarbij de
opera door miljoenen werd bezocht.
LONDEN (Reuter). De Britse re
gering heeft de beperking van de zend
tijd bij radio en tv opgeheven, waar
door deze in theorie dag en nacht in de
lucht zouden kunnen blijven.
Tot dusver hadden de grote tv-stati-
ons BBC-1 en de commerciële
een zendtijdvergunning tot maximaal
3.330 uur per jaar en niet meer dan 55
uur per week.
De regering zei de tijd nog niet rijp
te achten voor een tweede commerciële
tv-zender. De nietcommerciële BBC
heeft twee netten.
Twintig jaar geleden trok hij met
een groep melaatsen dwars door Zuid-
west-Tanzania om op een volstrekt
geïsoleerde, in de rimboe gelegen plek
een dorpje neer te zetten. Melaatsen
uit de wijde omtrek worden in zijn
polikliniekje verpleegd. De zieken die
„genezen” zijn en wegens plaatsgebrek
het dorp moeten verlaten, vestigen zich
veelal in de directe omgeving van het
dorp, waar ze vrienden hebben ge
maakt. Zo is een, voor het oog, tame
lijk gelukkig gemeenschapje ontstaan,
wat Piet van der Ven, die zelf ook met
lepra besmet is geweest, nog graag
uitgebreid wil zien.
De eerste (stenen) hutten zijn door
lepralijders zelf gebouwd. De naam die
Van der Ven aan het dorp heeft gege
ven, is „Uhuru.” Vrijheid betekent dat.
Een toelichting op de film en de
plannen die de stichting met het inge-
zal komen, ook al omdat platenmaat
schappij Polydor binnenkort een lang
speelplaat zal uitbrengen onder dezelfde
titel, een plaat waaraan Albert Mol ook
meewerkt.
De auteur van de bestseller werd ten
dele in het gelijk gesteld. Na overleg met
Dureco besloot de TROS dat presentator
Chiel Montagne Abraham en zijn zonen
niet zou aankondigen met hun nieuwe
carnavalshit „Wat zien ik” maar het „Ol-
leke Bolleke”, twee woorden die geregeld
voorkomen in het bewuste lied. Toen
Albert Mol daarna evenwel hoorde dat
van de plaat al 15.000 exemplaren bij de
detailhandel zijn, werd alsnog overwogen
Dureco te dwingen de platen terug te
nemen.
Inmiddels was het donderdagmorgen
nog niet zekér of de TROS de omstreden
opname donderdagavond inderdaad in „Op
losse groeven” zal uitzenden. De mogelijk
heid werd niet uitgesloten dat TROS-
directeur Landreé op het laatste moment
opdracht zal geven de opname uit het
programma te knippen om verdere moei
lijkheden te voorkomen. Dureco wacht
inmiddels af welke stappen Albert Mol
denkt te nemen.
HILVERSUM. Een conflict tussen
Albert Mol en grammofoonplatenmaat
schappij Dureco liep woensdagmiddag op
het laatste moment bijna uit op een grote
rel, waarvan de TROS het slachtoffer
dreigde te worden. Directe aanleiding tot
het conflict is de vorige week uitgebrach
te grammofoonplaat „Wat zien ik”, waar
op Pierre Kartner (tekstschrijver van on
dermeer Wilma en Corry en de Rekels)
als vader Abraham, samen met zijn zonen
zingt over de wederwaardigheden van en
kele bizarre figuren uit de gelijknamige
film.
Nederland I
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER(K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
TROS: (K) Calimero (teken
film).
(K) Op losse groeven.
STER(K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER(K) Reclame.
TROS(K) De mens en de zee
(film).
(K) En
Jürgens.
(KI Misdaden uit Hartstocht (se
rie).
(K) Filmreportage fotografie.
TKOR-CVK: Leerhuis.
NOS’ (K) Journaal.
(Van onze redactie in Amsterdam)
AMSTERDAM. Langdurig en zeer
enthousiast applaus kregen woensdaga
vond Liselore Gerritsen, Henk van Ulsen,
Amanda Bruce en George Ball tijdens en
na hun première van „Namens Jacques
Brel.” Deze oorspronkelijk New Yorkse
produktie, gebaseerd op liedjes en com
mentaar van Brei, is een samenvatting
van alles wat ons leven beheerst, zowel
goed als slecht. De cabaret-musical gaat
in de nieuwe De la Mar in Amsterdam.
Liselore Gerritsen met haar boeiende,
donkere stem stal voor velen de show.
Niet alleen hield het opgetogen handge
klap lang aan na haar sketches, ze werd
er zelfs een paar keer met bis-bis voor on
derbroken. Liselore heeft een flink aan
deel in de 23 chansons die met veel vaart
en bijna telkens in elkaar lopend op het
toneel worden gebracht.
In de teksten geeft Jacques Brei een
beeld van alles wat hij zijn publiek over
zichzelf te vertellen heeft. Dat gaat nu
eens in het Nederlands, dan weer in het
Engels. Henk van Ulsen en Liselore Ger
ritsen zingen in beide talen, Amanda Bru
ce en George Ball alleen in hun eigen
taal, het Engels. Voor Amanda was het
geen nieuw stuk, zij heeft het Ameri
kaanse programma negen maanden in San
Francisco gebracht.
geraffineerd afgeknoedeld), maar andere
zijn veel méér. Shakespeare’s „Macbeth” en
Tennessee Williams’ Streetcar named de
sire” vermaken niet alleen, maar hebben
me in hevige mate ontroerd. Marucha Bo
speelt in het laatste stuk een Blanche
Dubois, die alle Vivien Leights, Ank van
der Moers en Lies Frankens verre achter
zich laat. Trouwens deze mini-scène raakt
Tennessee Williams’ drama tot op de milli
meter nauwkeurig.
Het opmerkelijke is, dat TSE de ge
schiedenis van het theater laat ophouden
juist bij deze Tennessee Williams. Men
noemt de namen wel van groter geachte
toneelschrijvers als Ibsen, Strindberg, Pi
randello, Brecht en O’Neill, maar laat er
niets van zien. Onmacht kan het niet zijn,
want wie de angstige, bloeddoorlopen
nachten van „Macbeth” in een scène van
nog geen drie minuten kan oproepen, kan
alles. Het moet opzet zijn. Alles wat TSE
doet is opzettelijk, tot het moment toe
waarop de ladyspeaker terzijde van het
toneel water uit een champagneglas
drinkt. TSE richt zich op (of tegen, zo u
wilt) het burgerlijk toneel en ziet daarvan
als eindpunt „Tramlijn begeerte” De de
monstratie daarvan eindigt met de opmer
king dat het stuk verfilmd is met Vivien
Leigh en Marlon Brando in de hoofdrol
len. Die mededeling is tevens einde van
het stuk. De film is de opvolger van het
bourgois-theater Althans voor TSE. Wie
er nu nog serieus mee doorgaat is een
museumconservator, die door TSE beeld
schoon belachelijk wordt gemaakt.
De opvoering is geregisseerd door dui
velskunstenaar Alfredo Rodriquez Arias,
die met zijn spelers Marucha en Facundo
Bo, Zobeida Taua en Nyrma Prieto en
andere medewerkers een soort theater
brengt, waarvoor nog geen genre-naam
gevonden is. Dat hoeft ook niet. Het genre
heet TSE.
De explicatrice (gestoken in een dames-
rokkostuum en voorzien van een zilver ge
schminkt voorhoofd en een zilveren plak
je in haar gemillimeterde haar) lepelt een
tekst op, die zo uit een populair-weten
schappelijk boekje kan stammen. Het is
een tekst, waarvan men de onbenulligheid
aanvankelijk nauwelijks merkt omdat ze
gezegd wordt met een allerbeminnelijkste
glimlach en onderstreept met een allersier-
lijkst handgebaar. Maar het zijn ook die
glimlach en 'dat gebaar, waardoor die on
benulligheid even later juist wel met volle
kracht tot je doordringt. Je wordt op een
geraffineerde manier voortdurend voor de
gek gehouden.
Terwijl de lady-speaker haar verhelde
rende werk doet, treden uit een „massieve”
marmeren muur, waarin drie openingen
uitgespaard zijn, drie spelers te voorschijn
die deze of gene demonstratie weggeven.
De basis van deze demonstraties wordt
gevormd door mime, maar dan een zeer
eigen mime, die verre blijft van alles wat
zweemt naar de zoetigheden van de Fran
se school. Sommige dramaatjes zijn paro
dieën (Mol'ière’s „Femmes savantes”. Goe-
the’s „Faust” en Hugo’s „Hernani” worden
De TROS zou deze carnavalschlager in
spé (deze week nummer twee op de
hitparade van Hilversum III) woensdag
middag in de NOS-studio opnemen als
nummer twee in de top vijf van het
donderdagavond uit te zenden televisie
programma „Op losse groeven”. Vlak
voordat de opnamen zouden beginnen
trachtte Albert Mol dit te verhinderen.
Als schrijver van het boek en als regis
seur van de film „Wat zien ik” beroept
hij zich op schending van auteursrechten.
Noch met hem, noch met de producent
van de film, Rob Houwer, is hierover een
regeling getroffen.
Albert Mol betitelde woensdagmiddag
in de studio de handelwijze van platen
maatschappij Dureco, die de bewuste
single op de markt heeft gebracht, als
„onhoffelijk en stijlloos”.
Dureco wilde juist een lachende Albert
Mol op de tribune tijdens de opnamen
van „Óp losse groeven”. Daarom werd hij
dinsdag opgebeld met het verzoek naar de
studio te komen. Albert deed dat prompt,
niet om te lachen, maar wel om te
verhinderen dat „Wat zien ik” op de buis
SANTA FE SPRINGS (Califomië)
De Amerikaanse federale recher
che heeft dinsdag in een voorstad van Los
Angeles een kunstschat uit de Maya-tijd
met een waarde van meer dan 1,1 miljoen
gulden in beslag genomen, die was gesto
len uit het oerwoud in Guatemala.
Het is een kalkstenen zuil de zoge
noemde „Machaquila stela” uit het
jaar 671 na Christus, die in 1961 is
ontdekt door de Britse archeoloog lan
Graham aan de oever van de rivier de
Machaquila in het noorden van Guatema
la. Later is de zuil gestolen en klandestien
naar de Verenigde Staten vervoerd.
Het is de eerste maal dat de Ameri
kaanse autoriteiten beslag hebben gelegd
op een in Latijns Amerika ontvreemde
archeologische kunstschat. In het bijzon
der de Mexicaanse regering dringt er al
jaren bij de Amerikaanse Justitie op aan
stappen te ondernemen bij het opsporen
van naar de Verenigde Staten verdwenen
kunstschatten. Volgéns de Mexicaanse au
toriteiten worden de in het oerwoud gele
gen ruïnes uit de Maya-tijd geplunderd
door gewapende benden, die zijn uitgerust
met vliegtuigen en schepen. De buit wordt
verkocht aan Amerikaanse verzamelaars.
TSE houdt zich in „De geschiedenis van
het theater” (trouwens ook in een pro
duktie als „Dracula”) bezig met een po
ging tot moord met voorbedachten rade op
het burgerlijk theater. Dat doen méér
groepen. Maar het verbazingwekkende
van TSE is dat het moordwapen tevens
een perfect hoogtepunt is van het soort
theater, dat men te lijf gaat. De doodsklap
is tot in de puntjes afgewerkt, ironisch,
elegant en sophisticated.
Een ladyspeaker legt de geschiedenis
van het westerse theater uit, van ruwe
heidense rituelen tot modem toneel toe.
Deze geschiedenis wordt gepresenteerd als
een modeshow, waarin sommige perioden
met slechts een enkel requisiet (een ele
gant gedragen fallus van 1,5 meter) wor
den opgeroepen en andere met een zeer
verkorte, maar essentiële weergave van
een beroemd drama. Het is nauwelijks
een bezwaar als de toeschouwer die stuk
ken zelf niet kent, zo onwaarschijnlijk
knap is het excerpt.
Om de stichting Wereld-Lepradag
Nederland (giro: 343600 Den Haag) in
in Afrika, Zuid-Amerika. India, Irian-
Barat (het voormalige Nieuw-Guinea)
en Suriname uit te voeren, zal er op
Wereld-Lepradag en daarna heftiger
dan ooit tevoren actie worden gevoerd.
Op 21 januari zijn de kantoren en
agentschappen van de Nederlandse
Middenstands (Spaar) Bank tot kwart
over 11 open om het publiek de gele
genheid te geven daar een bijdrage te
deponeren.
Omroepers en disco-jockeys van Ra
dio Veronica zullen het publiek tot 27
januari attenderen op het gironummer
van de stichting, dat dan ook al diver
se malen in de dagbladen heeft ge
staan.
Om tien uur vrijdagavond wordt
Henk Mochel’s aangrijpende documen
taire in kleur, „Het geheim van de
kluizenaar van Laena’ vertoond. Het is
het verhaal van de witte pater Piet
van der Ven, die ruim 40 jaar in
Afrika zit.
HILVERSUM I.
KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende
woord. 7.07 (S) Badinerie. 7.30 Nws.
7.41 Actualiteiten. 8.24 Overweging. 8.30
Nws. 8.41 Voor de vrouw. 9.40 School
radio. 10.00 (S) De beste plaat voor uw
stereokop. 10.30 Nws. 11.00 Voor zieken.
11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot
twee. 12.22 Wij van het land 12.26
Meded. t.b.v land- en tuinbouw 12.30
Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden
maar.14.05 Schoolradio. 14.30 (S) In
terlokaal muzikaal middagmagazine.
15.30 Nws. 17.00 Zonder grenzen. 17.10
(S) Metropole-orkest. 17.25 Voor kinde
ren. 17.30 Nws. 17.32 Actualiteiten.
18.00 (S) Licht ensemble. 18.30 Nws.
18.41 Actualiteiten. 18.50 Marktber.
18.52 (S) Lichte muz. 19.00 (SI AU-
ditie. NOS: 20.00 E.K. schaats heren
Davo. KRO: 20.05 Verzoekplaten 22.00
(S) Kabaret, show en musical. 22.25
Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag
vandaag. 22.50 (S) Goal..1 23.55 Nws.
HILVERSUM II.
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Dag met een gaatje. 8.00 Nws. 8.11
Journaal 8.30 De groenteman. 9.00 (S)
Mod. orkestmuz. 9.35 Waterstanden.
9.40 (S) Koorzang. 10.00 Voor kleuters.
10.10 Arbeidsvitaminen. 11.30 (S) Oor
voor Azië. 11.55 Beursber. NOS’ 12.00
Blik op de wereld 12.30 Overheids-
voorl. Voor de landbouw. 12.40 (S)
Licht orkest. 12.50 Recht en slecht.
13.00 Nws. VARA: 13.11 Actualiteiten.
NOS: 13.25 ToeYismo. 13.50 Licht orkest
(S). 14.25 Spiegel van Duitsland. EO:
14.55 Shofar: magazine. 15.25 Koorzang.
15.35 Opdracht voor Israel. 15.45 Per
spectief. 15.57 Meded. VPRO: 16.00 Re
portages, interviews,. 16.00 Nws 17.55
Meded. 18.00 Nws. 18.20 Uitz D’66.
20.00 Nws. NOS: 20.30 (S) Muziek uit
Barok. VARA: 21.00 (S) Radiophilharm.
orkest. 22.30 Het Oproer kraait 22.55
Meded. 23.00 Nws. 23.10 Actualiteiten.
23.20 Muz. van Nederlanders. 23.55
Nws.
HILVERSUM III
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Zing, zing,
zing! 8.00 Nws. NOS: 9.00 Nws 9.03
Jan Corduwener Show. 10.00 Nws.
10.03 De Eddy Becker Show. 11.00 Nws.
11.03 Vincent van Engelen Show.
VPRO: 12.00 Nws. 12.03 The Joe Blow
Show. 13.00 Nws. 13.03 Felix Meurders
Show. NOS: 14.00 Nws. 14.03 Herman
Stok Show. 15.00 Nws. 15.03 Hugo van
Gelderen Show 16.00 Nws. 16.03 Top-
30. 17.00 Nws.
BRUSSEL.
13.55 Beursber. 14.00 Nws. 14.03
Schoolradio. 15.00 Nws. 15.25 Lichte
muz. 16.00 Nws. beursber. 16.10 Musi-
cal-melodieën. 17.00 Nws., meded. 17.10
Lichte muz. jaren ’60 17.50 Weeg
schaal. 18.00 Nws. 18.05 Voor de solda
ten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30
Wegwijs wezen. 18.45 Sportmagazine.
18.55 Taal wenken. 19.00 Nws. en actua
liteiten. Muz. 19.40 Keurig Engels. 19.45
Boekbespreking. 20.00 Muz. voor blaas
instrumenten. 22.00 Nws., De Zeven
Kunsten. 22.20 Casinomuz. 23.00 Scien
ce fiction en occultisme. 23.40 Nws.
Nederland I
NOS-NOT: Schooltelevisie.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NCRV: Zeskamp-Ekstra.
(K) Little Women (serie).
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER(K) Reclame.
NCRV: Hier en Nu.
(K) De kleine
(feuill.).
Farce Majeure.
(K) Doc.film.
(K) Tekst en uitleg (4).
NÓS: (K) Journaal.
18.50
18.55
190C
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
VARA: (K) Hier is Lucy.
(K) Koning Klant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
VARA: Afdeling Fraude (se
rie).
'K) 2 voor 12, quiz.
Achter het Nieuws.
NOS: (K) Journaal.
Den Haag vandaag.
(K) Uit de Kunst.
21.10
21.55
22.35
22.40
22.45