MICHEL SIMON GEHULDIGD
Trash-regisseur wil terug
oude Hollywood-stijl
naar
veel aantrekkelijker
nu
Kröller Müller-museum
Schilderijen
gestolen
FIFAX
zorg dat u ’t in huis hebt
verkrijgbaar bij de drogist
L
Mevrouw,
hierheptu
’n litertje prima
eerlijke zeep
PAUL MORRISSEY TEGEN DE KUNST-F1LMS
Nieuwe serie: De
„Op de bodem van
de hemel” van
jonkvrouw van
Avignon
Jan Vrijman
1
TV vanavond
TV dinsdag
Tijdelijk
TV woensdag
Radio woensdag
8
9
DINSDAG 8 FEBRUARI 1972
NA INGRIJPENDE VERBOUWING
Mondriaan-expositie
Logischer volgorde
zeep
AFVOER VERSTOPT?
UIT BEZIT MUSEA
VAN AMSTERDAM
(Van onze correspondent)
UTRECHT „Ach”, zegt Trash-
regisseur Paul Morrissey (die ook
Flesh maakte), „als een censor wil
censureren, dan moet hij dat maar
doen als hij daar zin in heeft. Ik
dacht niet dat de coupure de film
echt aantast, het neemt een aantal
aspecten weg van de frustratie van
de personages. Het is een scène van
drie minuten, met die bierfles. Ik
denk dat de keuring er daarom ner
veus van werd, omdat hij zo lang
duurde. Maar het doet er niet zo veel
toe, want in onze films komt nooit
iets essentieels voor. Het plaatst
Nederland alleen wel in een puri
teins daglicht, want het schijnt dat
Trash in Italië wel ongeknipt mag
gaan draaien”.
(Van onze correspondent)
UTRECHT De 80-jarige Franse
toneel- en filmacteur Michel Simon
is maandagavond op de vierde
Utrechtse Cinemanifestatie gehul
digd. Na afloop van de vertoning van
zijn meest recente film „Blanche”
werd de door zijn vrouw vergezelde
acteur in het Nationaal Museum van
Speeldoos tot Pierement een feeste
lijke ontvangst bereid.
Ér
Waker Lang Overleden
J*
Insulinde. Nieuw, maar
eigenlijk iets uit de goeie ouwe tijd.
Natuurzuivere zeep van natuurlijke
oliën. En dan vloeibaar, dus makkelijk.
Maakt alles veilig schoon: handen,
koelkast, sanitair, vloeren, houtwérk,
tussendoorwasje, fijne was.
En heerlijk in bad óók, want't is
fijntjes geparfumeerd
met lavendel.
Insulinde -
probeer 't maar!
in Berns museum
WVWWWVWWKA/WWWWWVWW*
.WW
14.03
PAUL MORRISSEY
ADVERTENTIE
om
Hoe werkt hij dan met zijn acteurs?
ADVERTENTIE
I
d’Hont heeft een portret van Michel
Simon gemaakt, dat door bewonde
raars, in brons gegoten, zal worden
aangeboden.
19.55
20.00
20.15
20.21
20.50
21.50
22.30
22.40
22.45
22.48
21.00
22.30
23.10
23.15
23.20
19.50
19 55
20 00
20 15
20.20
20.30
20 35
20 40
22.20
22.45
23 15
23 ’0
17.00
17.30
18 45
18.50
18 55
19.00
19.05
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
I 18 45
I 18 50
I 18 55
I 19.00
I 19.05
I 19.55
i 20.00
20 15
20.21
22.05
22.30
18.15
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
„Nou we werken meestal op zaterdag
van vijf tot zeven. De film kostte ons bij
elkaar 20 uur. Ik repeteer nooit met ze, ik
schrijf geen dialogen, het enige wat aan
opengesteld, omdat de keramiekcollectie
nu nog in Enschede wordt geëxposeerd.
Het museum is geonend van maandag
tot en met zaterdag van 10.00 tot 17.00
uur. op zon- en feestdagen van 13.00 tot
17.00 uur (van 1 april tot 1 november van
11 00 tot 17.00 uur): op Tweede Paas-
Tv.eede Pinkster- en Hemelvaartsdag van
10 00 tot 17 00 uur. Het entreebiljet van
het Nationale Park geef* tevens toegang
tot het museum.
Wat zegt hij van het verwijt dat hij
komedie zou bedrijven ten koste van heel
treurige situaties zoals drugverslaving of
prostitutie.
„IEDERE KOMEDIE IS ALTIJD TEN
KOSTE VAN IEMAND. Chaplin schopte
in zijn films ook steeds wel iemand onder
zijn kont. Maar vergis je niet, we hebben
erg goede acteurs. Omdat er zo goed
gespeeld wordt denken de mensen wel
eens dat het allemaal echt is. Dat het met
een verborgen camera gefilmd is of zo.
Maar het is allemaal spel”
„Vroeger werden onze films altijd in
hun geheel verboden, dus alles wat wordt
doorgelaten is meegenomen”.
Maar stopt hij scènes als die van de
gesneuvelden er juist niet in om de keur
ders te provoceren?
„Nee hoor, het is alleen om het verhaal
te versterken. In de films die Hollywood
in de jaren ’30 maakte de beste die er
ooit gemaakt zijn kwamen allemaal
mooie mensen met mooie kleren voor, dat
kwam de verhalen ook ten goede. Maar
dat interesseert het publiek niet meer zo
erg, maar het naakt en de schuttingtaal is
er ook om de spanning in het verhaal te
houden”.
met journalisten en een intiem diner de
vertoning van zijn film „Blanche” in het
Utrechtse Camera-theater.
Op de receptie in het Speeldoos-mu-
seum werd Simon toegesproken door
Utrechts wethouder Kieboom van culture
le zaken en dr. Max Nord. Aanwezig
waren onder meer Jasperina de Jong en
Eric Herfst, filmster (nu producent) Jac
ques Charrier met het zoontje dat uit zijn
huwelijk met Brigitte Bardot werd gebo
ren, tekstschrijver Guus Vleugel, acteur
Jean-Claude Drouot en directeur Jan de
Vaal van het Nederlands Film Museum.
Van de bekende Utrechtse beeldhouwer
Pieter d’Hont kreeg Simon een model van
de kop. die d’Hont op ware grootte in
brons zal uitvoeren. De beeldhouwer kent
Simon uit de jaren dertig, toen hij in
Parijs enige tijd naast het theater woon
de, waar Michel Simon speelde.
De Franse acteur arriveerde zondag in
Nederland en bezocht na een ontmoeting
Het klinkt allemaal een beetje badine
rend, alsof je het niet echt meent, de
aanwezigen een beetje wilt provoceren.
Maar in elk geval tilt hij er niet zo zwaar
aan.
NOS: (K) O.W. Sapporo - Sa
menvatting wedstrijden. I
(K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NCRV: (K) De Jonkvrouw van
Avignon (feuill.).
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NCRV: (K) Please Sir (serie).
(K) Eenmaal Andermaal.
Hier en Nu.
Tekst en uitleg.
NOS: (K) Journaal.
Alg. informatie schooltelevisie.
TELE AC: (K) Graven naar het
verleden (2).
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER(K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
VARA: (K) Volgende patiënt.
(K) Tik Tak Tor
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER(K) Reclame.
VARA (K) Mijn tante Victoria
(spel).
Film van Jan Vrijman.
Achter het nieuws.
NOS- (K) Journaal.
Den Haag vandaag.
(K) Beton (2).
CHARLES BOOST.
I VUWRIWVVVVVI/WIIWWWVWWVVVVVWWVWVVWVVVVWWVWW*
(Van onze correspondent)
OTTERLOO Het afgelopen jaar
bracht ingrijpende verbouwingen in het
Kröller Müller Museum op de Hoge Ve-
luwe. De verbouwingen zijn bijna vol
tooid, zodat op zondag 15 februari
13.00 uur de heropening is bepaald.
Nederland I
17.30
Na jaren ontmoeten Michel Simon
(links) en de Utrechtse beeldhouwer
Pieter d’Hont elkaar, nadat ze vroeger
in Parijs buren zijn geweest. Pieter
i
Het Rijksmuseum Kröller Müller werd
onder architectuur van de nieuwe Rijks-
bouwmeester, prof. W. G. Quist, gedeelte
lijk opnieuw ingericht en uitgebreid. De
specialisten van de Rijksgebouwendienst
zijn er in geslaagd een en ander zo te
construeren, dat de vrije architectuur van
het oorspronkelijke museum gebouwd
door Henri van de Velde geheel intact
bleef Toch is er een nieuwe, ultra moder
ne vleugel bij gebouwd, waardoor het
museum de beschikking heeft gekregen
over een zee representatieve nieuwe en
tree.
10.45
12.30-13.15
1972:
den.
KRO: Kinderprogramma.
NOS- (K) O.W. Sapporo 1972:
Samenvatting wedstrijden.
(Ki De Fabeltjeskrant.
STER (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NOS (K) Van gewest tot ge
west.
(K) Tips Nat. Bur. Toerisme.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER - (K) Reclame.
Pol. Partijen: C.H.U.
Staatsloterij-,
Socutera
NOS: (K) 40 Pounds of Trouble
(film, a.l.).
Studio Sport.
Interpellatie.
(K) Journaal.
Den Haag vandaag.
Nederland II
NOS (K) De Fabeltjeskrant.
STER(K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
KRO: MIK.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
KRO: (K) Studio Vrij.
IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
NOS: (K) Journaal.
(Vai onze redactie in Amsterdam)
AMSTERDAM Twee schilderijen van
Jan Sluijters en 47 kleine 19de-eeuwse
schilderijen samen tei waarde van
60.000 gulden - zijn, zo b nu pas geble
ken halverwege vorige maand in Amster
dam gestolen De schilderijen, die artis
tiek gezien niet van groot belang zijn,
waren bezit van de diverse Amsterdamse
gemeentemusea Ze stonden opgeslagen in
het bu’tendepot aan de Haarlemmer Hout
tuinen dat b”>nenkor1 ges’oopt gaat wor-
der De opgeslagen werken gaan naar
een nici we plaat
De diefstal we’-c ontdek- dooi een me
debewoner var het pand waar de kunst
voorwerpen waren ondergebracht. Het
heef d» gemeentemusea ruim twee weken
gekost voorda men wist wat exact ont
vreemd werd Inmiddels is een lijst met
namen en afbeeldingen van de vermiste
stukken opgemaakt. Via publikatie in het
maandblad „Antiek” hoopt men de ge
stolen waar snel te achterhalen.
onze films van tevoren geschreven is, dat
zijn de titels. Holly Woodlawn ontmoette
ik voor het eerst bij het begin van de
opname, maar dat geeft niets. Iedereen is
altijd bang om acteurs te vertrouwen. Je
hoort altijd dat je ze moet coachen en
begrip voor hun rol moet bijbrengen enzo.
Allemaal gelul. Een groot filmacteur is
iemand die zichzelf is voor de camera’s, in
iedere situatie waarin je hem brengt. Als
je hem een astronaut laat spelen dan zal
hij zo goed mogelijk een astronaut na
doen, maar toch zichzelf zijn. Vroeger in
Hollywood kwamen de sterren ’s ochtends
ook in de studio, terwijl ze geen notie
hadden van wat ze moesten doen. Gewel
dige films. Het enige wat me interesseert is
communicatie met het publiek via de
acteurs, niet via de hebbelijkheden van
een regisseur”.
Hoe verloopt de samenwerking met An
dy Warhol?
Nederland 1. Ook vandaag zullen de
Olympische Winterspelen wel weer in
menige huiskamer de dagelijkse avond
maaltijd in de war brengen, want de
uit te zenden samenvatting van de
vandaag in Sapporo gehouden wed
strijden valt precies op het tijdstip
waarop de meeste gezinnen aan tafel
gaan, namelijk half zes.
Na de fabeltjeskrant en het nieuws
brengt de NCRV vanavond de eerste
aflevering van een nieuwe serie De
Jonkvrouw van Avignon. Het is mo
dern sprookje over het koninklijk
Kürland. De hoofdpersoon, prinses
Kristina, schaart zich in deze afleve
ring incognito onder een groep bede
vaartgangers.
Met Please Sir wordt het eigenlijke
avondprogramma begonnen. Vervolgens
presenteert Gerrit den Braber weer
Eenmaal andermaal, waarin curieuze
voowerpen te koop worden aangeboden
voor een goed doel. V.V.D.-Kamerlid
Hans Wiegel en zijn politieke tegen
standster van D’66, Anneke Goudsmit,
leveren hun bijdrage aan deze actie
door als het liefdespaar Romeo en
Julia op te treden.
helemaal niet politiek moet zijn dat
levert nooit zulke interessante verhalen
op maar enfin. Politiek wil zeggen
tegen het fascisme. Maar zelf zijn ze in
hun werk de ergste fascisten die je je
kunt voorstellen, tirannen. Neem nou Go
dard. Een film maken tegen de oorlog in
Vietnam, maar tegelijk behandelden ze de
mensen in hun directe omgeving, voor de
camera als stukken hout. Ik ben eigenlijk
een beetje geschrokken dat zoveel critici
Trash goed vonden en heel serieus namen
alsof ik op het verkeerde pad was gegaan.
Daarom hebben we pas twee hele lullige
komedies gemaakt, één over Dolle Mina’s,
gespeeld door drie travestieten, en één
over fortuinjagers,.. De hele Dolle Mina-:
beweging kan ons geen barst .schelen,
maar het waS een goed onderwerp waarin
Holly Woodlawn én de andere twéé hun
gang konden gaan”.
„Het is masochisme om films te maken
met een boodschap omdat toch niemand
ze wil zien. Vroeger produceerde Holly
wood die ook wel eens, om het geweten te
sussen. Films met een sociale strekking.
Als je die nu terugziet, zijn ze volkomen
belachelijk, terwijl heel veel vrolijke
films door de jaren heen steeds beter
blijken te zijn geworden. nu stelt de
film niets meer voor, omdat het voor
niemand interessant meer is, door het
misverstand dat regisseurs belangrijk zou
den zijn. Er zijn per jaar nog maar één of
twee films die iedereen wil zien en voor
de rest ligt het op zijn kont. Zeker in
Europa”.
PALM SPRINf S (Reuter) - De Ame
rikaan Walter Lang, bekend regisseur van
een reeks verfilmde musicals, is dinsdag
op 73-jarige leeftijd in Californië over
leden
Hij was onder meer regisseur van „The
King and I' „There’s nc business like
show-business”, ..Call me madam”, „Tin
pan alley” en .Stale Fair’
DEN HAAG. In het „Kunstmuseum
in het Zwitserse Bern zal van 9 februari
tot 9 april een tentoonstelling van wer
ken van de Nederlandse schilder Piet
M ’aan wo -den. Van de 119
geëxnoseerde werken zijn er 41 afkomstig
uit het Haags Gemeentemuseum, dat de
'rootste Mondriaan-collectie ter wereld
bezil De directeur van het Gemeentemu
seum. mr. L. J. F. Wijsenbeek, gaat naar
Zwitserland om de expositie te openen
De tentoonstelling in Bern* wordt ge-
ho’i-on lei herdenking van de geboorte
van Mondriaan. 7 maart 1872 De expositie
ook te zien geweest in het „Guggen
heim Museum” in New York.
Veertig andere werken uit het Haagse
museum, schilderijen en aquarellen uit de
„Haagse School” worden met eenzelfde
aantal uit het Rijksmuseum in Amster
dam van 18 februari tot 3 april geëxpo
seerd in het „Rheinisches Landesmuseum”
in Bonn en van 20 april tot 11 juni in de
.Kunsthalle” in Hamburg.
In Hier en Nu vervolgens aandacht
voor actuele zaken. Het gereformeerd
kerkkoor uit Veenendaal treedt dit
maal op in het programma Tekst en
Uitleg, waarin een nieuw bijbellied
wordt ingestudeerd. Na het laatste
nieuws volgen nog de voorlichtingsspot
over schooltelevisie en een herhaling
van les 2 uit de Teleac-cursus over
archeologie.
Nederland 2. Bij de VARA op het
tweede net zijn in de vooravond twee
onderwerpen te verwachten, een afle
vering van de serie Volgende Patiënt
en het spelletje Tik Tak Tor. De door
Jan Staal geschreven serie Mijn tante
Victoria komt vanavond aan haar eind.
Het televisiepubliek kan vanavond,
voor zover het dit werk nog niet in de
bioscoop heeft gezien, kennis maken
met de uit 1965 daterende film van
Jan Vrijman „Op de bodem van de
hemel.” De film toont onder meer
beelden van gebedsgenezing, die de
VARA 6 jaar geleden niet geschikt
achtte voor vertoning op de beeldbuis
vanwege het vermeende suggestieve
karakter.
De actualiteitenrubrieken sluiten
goed op elkaar aan, want als er Hier
én Nu op het eerste net verdwijnt,
begint op de andere zender Achter het
Nieuws, dat ditmaal aan de binnen
landse politiek is gewijd. De rubriek
Den Haag vandaag komt na het laatste
nieuws nog op het scherm met daarop
aansluitend een herhaling in de Tele
ac-cursus Beton.
Bovendien beschikt men nu over een
zeer moderne garderobe en toiletinstalla-
ties. Alle zalen zijn opnieuw geschilderd
en doordat de entree nu elders is gesitu
eerd. vindt de bezoeker de tentoongestelde
beelden en schilderijen nu in een betere
volgorde dan vroeger het geval was
Vroeger begon men bij de 16e-eeuwse
werken en eindigde met werken uit de
20ste eeuw. Nu is het andersom, hetgeen
veel logischer is. want met on?p 20e-
eenwse ogen kiiken we immers terug
na»- het verleden.
De gehele van Gogh-collecüe L uiter
aard aanwezig en in de zalen bit de aula
worden nieuwe aanwinsten geëxnoseerd
Een hoogtepunt is ook een prachtig vrou
wenportret van Monet, dat het museum
in langdurige bruikleen heeft gekregen uit
een particuliere collectie. De wandeling
door het museum eindigt bii de no”°ctie
keramiek uit Griekenland en het Verre
Oosten (in de vroegere reprodriktieruimte)
Deze zaal wordt echter pas in maart
Vanavond om 21.00 brengt de VARA
een bijna zeven jaar oude film van
Jan Vrijman op het scherm die het
destijds bij het bioscooppubliek niet
heeft gedaan. „Op de bodem van de
hemel” noemde Vrijman deze, zijn eer
ste avondvullende film die in de Film-
week Arnhem van 1965 met grote
instemming van de zijde van de pers
vertoond werd, wat daarna echter geen
invloed op het bioscoopbezoek bleek
uit te oefenen.
„Op de bodem van de hemel” dankt
zijn ontstaan eigenlijk aan een korte,
voor de VARA gemaakte en vervolgens
door deze omroep geweigerde film -over
de gebedsgenezer Johannes Maasbach.
Men vreesde destijds (1964) dat van de
film een te sterke suggestieve kracht
zou uitgaan, waardoor kijkers met te
weinig onderscheidingsvermogen meer
vertrouwen in de handoplegging van
Maasbach dan in de behandeling van
I hun dokter zouden krijgen. Om zijn
met zorg gemaakte documentaire niet
helemaal aan de anonimiteit prijs te
geven, heeft Vrijman toen besloten zijn
korje film „Gebedsgenezing” op te ne
men in een vierluik, samen met drie
andere reportages over ongewone Ne-
derlanders.
Dat werden toen Koperen Ko, een
wonderlijke straatmuzikant uit Almelo
die op zijn fiets het hele land doorreis
de naar feesten en partijen; verder
veilingmeester Gerard van den Brink,
sen uitermate van de tongriem gesne-
I den Amsterdammer en tenslottje enige
oaardenkooplui uit Hedel en omgeving
die elkaar vinden op de jaarlijkse
paardenmarkt.
Het resultaat werd een viertal in
dringende reportages over niet-alle-
daagse mensen die het misschien beter
op televisie zullen doen dan destijds in
de bioscoop.
„We hebben nu in een jaar of zes,
zeven films samen gemaakt. Eerst hele
maal niet om ze té vertonen, maar gelei
delijk aan ontdekten we hoe fascinerend
het werken met de acteurs was en omdat
de persoonlijkheid van sommige acteurs
bleek aan te slaan zijn we daarna films
gaan maken die wel vertoond konden
worden. Flesh en Trash beschouw ik min
of meer als mijn films, omdat ik daarbij
de camera heb gehanteerd, maar ik heb
nauwelijks geregisseerd. Andy zegt dat hij
helemaal niet regisseert. Het is belang
rijken om films te maken dan ze te regis
seren”.
„Vroeger orobeerden we in de films
alles te vermijden wat aan regie-inbreng
deed denken verhaal, montage, camera-
effecten. Tot we merkten dat dat ook
weer een soort van regiestijl ging lijken.
Nu proberen we zo rechttoe-rechtaan mo
gelijke films te maken. De ouwe Holly
wood-stijl. Een doodgewone verteltrant in
dienst van de spelers, zonder artistieke
versierselen”
„In veel zogenaamde kunstfilms zie je
de mensen bijna niet meer, ze vallen
heimaal weg tussen de decorstukken en in
de camerabewegingen en niemand krijgt
nog gelegenheid orr een behoorlijke dia
loog te zeggen Neem nou Satyricon daar
heeft geert van de oersonages meer dan
vier zinnetjes tekst in Hier in Europa
krijg ik vaak te horen dat films politiek
zouden moeten zijn Ik vind dat film
Nederland I
06.15 NOS: (K) O.W. Sapporo 1972
dames - 1500 meter.
NOS-NOT: Schooltelevisie.
NOS: (K) O.W. Sapporo
Samenvatting wedstrij-
HILVERSUM I
NOS: 00.00-07.00 Sapporo ’72. TROS:
7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo’s (Soos). I
7.30 Nws. 7.41 Actualiteiten. 7.50 Olym- I
pisch Journ. 8.30 Nws. 8.41 Actualitei-
ten. 10.00 Voor de vrouw. 10.30 Nws.
11.55 Meded. KRO: 12.00 (S) Van
twaalf tot twee. 12.26 Meded. t .b.v.
land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41
Actualiteiten. 13.00 Raden maar.I
13.50 Sapporo '72. Rep., besch. O.W.
14.00 Huisbezoek. NOS: 14.00 Van Ta- I
ta tot totale taal. 14.20 (S) Aspekten
kamermuz. 14.50 Meer over minder.
15.30 Nws. NCRV: 16.45 (S) Hoorspel.
17.00 (S) Vocaal Ensemble: Oude Ma
drigalen. Overheidsvoorl. 17.20 Konink
lijke Marechaussee. NCRV: 17.30!
Nws. 17.32 Hier en Nu. 18.00 Noten en I
maten. 18.30 Nws. 18.41 Gewijde muz. I
19.00 De kerk vandaag. NOS: 19.10
Voor blinden en slechtzienden. 19.20 I
Openbaar Kunstbezit. 19.30 (S) Muziek- I
magazine. 22.25 Lezing. 22.30 Nws. 22.40
Den Haag vandaag. 22.50 (S) Zin - Tuig
(nr. 63). 23.30 (S) Signaal. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 (S) Dag woensdag! 7.33 Van de
voorpagina. VPRO: 7.54 Deze dag. VA
RA: 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.22
(S) Dag woensdag. 8.35 Van alle mark
ten thuis. 9.00 Radioweekblad. 9.15 Ko-
ning Klant. 9.35 Waterstanden.9.40
Schoolradio 10.45 Voor kleuters. 11.00
Nws. 11.03 Op de koffie. 12.00 Arn
hem - Centraal. 13.00 Nws. 13.11 Actua
liteiten. 13.25 (S) Licht ensemble. 13.45
Gesproken portret. 14.00 Speelruimte.
16.00 Nws 17.00 (S) Geef me de vijf.
18.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actual!- I
teiten. 18.20 Uitz. P.v.d.A. 18.30 (S)
Klink Klaar, zonder nonsens 19.30
(S) Licht orkest. 20.00 (Nws. 20.05 (S)
Op Karwei. 21.00 (S) Popsmuk. 21.45
(S) Koloriet. 22.30 (S) Instrumentaal j
trio. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Ac-
tualiteiten. 23.20 (S) Jazz Magazine.
23.55 Nws.
HILVERSUM III
AVRO: 7.00 Nws. 7.02 Steevast. 8.00
Nws. 8.02 Radiojourn. 9.00 Nws. 9.03
Negen-uur-show. 10.00 Nws. 10.03 Ar
beidsvitaminen. 11.00, 12.00 Nws. 12.03
Radiojournaal. 12.06 Zet ’m op. 13.00, I
14.00 Nws. 14.03 Superclean Dreamma
chine. 15.00 ws. 15.03 Licht platen-
progr. 16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.03 Ra-
diojorunaal. 17.06 Verzoekplaten.
BRUSSEL
14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 14.30
Voor de jeugd. 14.50 Koorzang. 15.00
Nws. 15.15 Voor kinderen. 16.00 Nws.,
beursber. 16.10 Operaconcert. 17.00
Nws., meded. 17.10 Lichte muz. 17.50
Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 Voor sol
daten. 18.15 Lekenmoraal en -filosofie.
18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00
Nws., orkestmuz. 19.40 Keurig Engels. I
19.45 Missieklankbeeld. 20.00 Promena- j
deconcert. 22.00 Nws., De Zeven Kun
sten. 22.20 Ernstige muz. 23.00 Liede
ren. 23.3 Voordracht. 23.40 Nws.