DrieInstant Composers’ Electric Centre I Will Spoor de afbraakmime Proces tegen anarchist begonnen In verbouwingstijd naar toneel buiten de stad Monumentale bodem wijzer Inktgooister in Brussel voor de rechter E FILMS IN HAARLEM Naar bed Subsidie voor Toer-In 1972 Blues Cabaret Films Amateurs Dooper Orgelkring Strijktrio in Beeckestijn Pianisten Het geld DONDERDAG 24 FEBRUARI 1972 Daniël Decamerone De nonnen van Parijs CINEMA PALACE BEKENDMAKING Onder redactie van Charles Boost r» PETER BROTZMANN is in vous ge- UIT Van boven naar beneden: Gijsbert Beths, Jaap Moel ker en Henk Lambooy. noodzakelijk, gesprek Cen ten VAN HEEL ANDER erotisch gehalte en aanmerkelijk aardser en natuurlijker is „De decamerone” van Pier Paolo Pasoli ni die na zijn sociaal-symbolische werken als „Teorema” en „Porcile” de wat meer luchthartige kant van het leven heeft op gezocht en die uiteraard in de verhalen van Boccaccio gezocht en gevonden heeft. Fer vente aanhangers van de Italiaanse film- vernieuwer hebben hem om die koerswij ziging wel lastig gevallen, maar de verde diging van de meester-zelf was heel een voudig. HAARLEM. Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben de staten een ont- werp-besluit voorgelegd, waarbij aan de Stichting Culturele Raad Noord-Holland in Velsen een subsidie van 75.000, wordt verleend voor de organisatie van de Toer-In 1972. G.S. hebben reeds eenzelfde bedrag beschikbaar gesteld uit het Fonds Enomische Ontwikkeling. DE HAARLEMSE Jazz Club, Groot Heiligland 47, houdt vrij dagavond niet alleen sessions. Van 11-12 uur geeft de jazzpia nist Arnold Klos een solo-con- cert. Als speciale attractie komt de Spaanse pianist Tete Monto- iiu. Hij verzorgt een solo-optre- den van 0.00 tot 0.45 uur. to- De de A. is: 9 in DE FILMGROEP Haarlem en de KLM filmgroep organiseren een stukje amateurfilminstuif in het Maxitheater in de Rijks- leerschool in de Schrevelius- straat in Haarlem op vrijdag 25 februari om half negen. Er worden enige films getoond die ook op de pasgehouden instuif in Alkmaar te zien waren. DE INSTANT COMPOSERS POOL is een groep musici, die doen aan instrumentale impro visatie. Ze maken muziek ter plekke op onmiddellijke inspi ratie. Hun muziek is daarom een eenmalige gebeurtenis. Zo’n evenement kan men zaterdaga vond in het Electric Centre aan de Bakenessergracht in Haar lem beleven om half negen. Drie man van de Instant Com posers Pool zijn daar dan mu zikaal scheppend bezig. Het zijn Peter Brotzmann een saxofonist (tenor- en alt-) uit Duitsland, Fred van Hove, een pianist organist uit Antwerpen en Ne derlands bekendste slagwerker Han Bennink. In de baanbrekend DE MUSICAL „En nu naar bed” van Annie M.G.Schmidt en Harry Bannink is maandag 28 februari in de Velsense schouwburg en dinsdag 29 fe bruari (besloten voor de Heem steedse kunstkring) in de Haar lemse schouwburg te zien. Voor wie een avondje gezellig uit wil is er veel zang, dans en grappe- rij door een uitstekende spelers- troep onder aanvoering van Conny Stuart, Mary Dressel- huis, Jenny Arean, Hein Boele en Frans Halsema. Het Kamerlid grondt zijn mening op de volgende feiten: het in stukken zagen van aangetroffen wrakken van tot nu toe onbekende scheepstypen voordat arceholo- gen de gelegenheid krijgen tot een onder zoek, het ondershands verkopen van vele kleine vondsten door werklieden, het uit blijven van de benoeming van een stad sarcheoloog en de uitlating van de Am sterdamse wethoudecLammers: „Al zou den we morgen de resten van Gijsbrength van Aemstel vinden, we gaan door.” In de „Decamerone” vindt hij een vrij heidsdrang (onder andere in het erotische vlak) verdisconteerd die in het hele stre ven vain de vroeg-Renaissance valt op te merken en die hem sterk aanspreekt als een geslaagde actie om de burgerlijke maatschappij, moreel en sociaal, te her vormen. Hoe dan ook, bijna niemand zal ontevre den zijn met Pasolini’s nieuwe belangstel ling, want deze heeft een zeer aardse en geestig-ironische film opgeleverd, waarin enkele goede verhalen uit de bundel op meesterlijke wijze in beelden zijn naver teld. Ze vallen op door de vrijmoedige toon, waarmee over lichamelijke geneugten gesproken werd en door de vindingrijkheid van de auteur die talrijke varianten op het thema liefde wist te bedenken. A's ver bindende figuur loopt door de afzonderlijke verhalen die toch al gemakkelijk in elkaar overvloeien, de figuur van de schilder Giotto die door Pasolini met grote intensi teit gespeeld wordt. In Cinema Palace. ER ZIJN DESTIJDS nog al wat moei- lijkheden geweest rond de produktie van Erik Terpstra’s „Daniël" en de film is, te- gelijk met het kostbare speelfilmprobeer- sei van Anton Kothuys onlangs te zien op een CRM-vertoning als een tot 12 minuten gecoupeerd stuk waanzin) als argument gebruikt om de subsidiepot voor de korte Nederlandse film met eenderde te vermin deren. Dat het in beide gevallen ging om speelfilms die uit geheel andere fondsen gefinancierd waren, wist noch de DS’70- indiener van het bezuinigingsamendement, noch de betrokken minister die gretig het voorstel overname (weer 3 ton). De resultaten van de Toer-In 1971 zijn volgens G.S. zeer bevredigend geweest en geconcludeerd mag worden dat dit eve nement zowel culturele als toeristische be langen dient. De Toer-In 1972 gaat van dezelfde basis uit als die van 1971. De oplage van de krant zal van 75.000 tot 90.000 exemplaren worden verhoogd. Ge durende de gehele periode dat de Toer-In wordt gehouden zullen eenmalige manifes taties worden gorganiseerd. (Van onze redacteur in Rome) ROME. Het proces tegen de ballet danser Pietro Valpreda en enkele van zijn vrienden is 26 maanden na de bomaansla gen in Milaan en Rome gisteren in Rome begonnen. Valpreda en zijn medestanders in de anarchistische groep „22 maart" worden ervan beschuldigd op 22 december 1969 tijdens de „hete herfst” in Italië en Milaan en Rome vier bommen te hebben geplaatst in banken en bij het monument van Victor Emanuel. Bij de explosies kwamen zestien mensen om het leven en raakten 106 anderen gewond. DE TITEL IS misschien wat misleidend, want er is in deze Franse klucht slechts sprake van één non en die wordt gespeeld door Brigitte Bardot, zodat men van te voren weet dat er niet veel heiligheid aan te pas komt. Brigitte ontvlucht de nonnen gemeenschap, waarin zij ooit eens schijnt opgenomen te zijn geweest en gaat op avontuur naar Parijs, waar zij al gauw kennismaakt met Annie Girardot die het oudste beroep van de wereld uitoefent. Deze trekt zich het lot van het wereld vreemde nonnetje aan, geeft haar onder dak en dan zijn natuurlijk de vrolijke ver wikkelingen niet van de lucht. Om de bei de actrices die zich merkwaardigerwijs voor dit wat sterk aangezette kluchtwerk hebben geleend, moet men de film gaan zien, want zij spelen hun rollen niettemin met een aanstekelijk plezier. In Studio. mengewerkt met theaterexperi menten en daarbij opmerkelij ke resultaten geboekt. De ICP heeft nu tien platen geproduceerd die niet in de winkel te krijgen zijn maar op de concerten en per post. HET BESTUUR van de Or gelkring voor Haarlem en Om geving stuurde ons een nood brief over de financiële situatie. De orgelkring, die in het recen te verleden orgelconcerten in de Grote Kerk organiseerde die nogal wat belangstelling trok ken, heeft behoefte aan dona teurs. De Kring wil doorgaan met de concerten, omdat het „ervan overtuigd is dat zeer veel orgelliefhebbers buiten on ze twee stadsorganisten ook graag andere prominente orga nisten willen horen concerteren. De orgelkring krijgt geen subsi die van de gemeente en het bestuur vindt dat zelfs terecht: .daar onze stadsorganisten door de gemeente worden betaald”. FRANS HALS PROLONGEERT „Blue Movie” en Lido de amusante wildwest- knokfilm „De linker- en de rechterhand van de duivel”. In Roxy gaat de Italiaanse film „Brenno de vijand van Rome”, waar in veel gevochten wordt. In de nachtvoorstelling van Roxy: „Het bos der begeerte”, een sexversie van Hans en Grietje, waarbij de heks een mooie verleidster is. In de nachtvoorstelling van Frans Hals „De duivelse acht”, een mis daadfilm. In Cinema Palace ’s nachts nog een keer „The Birds”, een spannende thriller van Hitchcock. Tete Montoliu werd op 28 maart 1933 in Barcelona gebo ren. Hij is blind wat hem ech ter niet verhinderde uit te groeien tot een der beste jazzpi anisten van Europa. Hij begon op vierjarige leeftijd met piano spelen. Op zijn vijfde kwam hij via zijn moeder met jazz (Duke Ellington) in aanraking. Toen hij twaalf was ging hij naar het conservatorium. DEN HAAG. Het Tweede-Kamerlid Van der Spek (P.S.P.) is van mening, dat de gemeente Amsterdam bij de bouw van de metro niet de vereiste zorgvuldigheid in acht neemt ten opzichte van de aanwe zige archeologische bodemschatten. In woensdag gestelde vragen aan minister Engels van CRM heeft hij gevraagd of deze zijn mening deelt. Hij wil onder meer dat de bodem van de Amsterdamse binnenstad tot monument wordt verkl aard. HET AMSTERDAMS STRIJK- trio geeft vrijdagavond 3 maart een kamerconcert in het noorde lijk koetshuis van Beeckestijn in Velsen. Het trio bestaat uit Gijs- berth Beths viool, Jaap Moelker altviool en Henk Lambooy vio loncel. Beths is eerste concert meester van het Noordhollands Philharmonisch Orkest, Moelker is klarinettist bij het Concertge bouworkest maar houdt zijn vioolliefde voorbehouden voor de kamermuziek en Lambooy is eerste solocellist van het Radio Philharmonisch Orkest. Het trio geniet bekendheid loor hun Beethovencyclus waar in op drie avonden alle werken van deze componist voor strijk trio uitgevoerd worden. Ook werden zij uitgenodigd deze cy clus voor de radio te spelen. Nu, tijdens het tienjarig be staan van het trio zal er zeer waarschijnlijk een grammofoon plaat uitgebracht worden. Vrij dagavond zullen werken van Franz Schubert, Max Reger en Wolfgang Amadeus Mozart ten gehore worden gebracht. VANAVOND WORDT IN Galerie Boumans in Beverwijk de expositie van Leo Dooper geopend. Deze Amsterdamse schilder en graficus is in deze contreien een goede bekende, hij exposeerde hier vaker. Zijn werk is gelieerd aan de Cobra- stijl, maar dan met een wat meer absurde beeldvorming, dan met anderen het geval is. In Boumans zullen zijn ge kleurde tekeningen worden geëxposeerd. De directe aanleiding voor de oprichting van de Composers Pool in 1967 was de produktie van een plaat door het twee- mansorkest Han Bennink en Willem Breuker, het „new acoustic swing duo”. Met Misha Mengelberg richtten zij de Pool op uit onvrede met de sociale aspecten van hun situatie. Door het maken van platen en geven van concerten wilden ze het werk- en leefklimaat verbete ren op een andere manier dan de gebruikelijke in de jazzwe- reld. Ze vonden dat managers en organisatoren door hun per soonlijke voorkeuren de effec tieve verspreiding van de mu ziek van de Instant Composers belemmerden, dat de commer ciële grammofoonplaten maat schappijen ongeïnteresseerd waren en dat de samenleving hun bezigheden ais een randac- tiviteilt beschouwde. Een tragi-komedie die in het laatste num mer van SKOOP uitvoerig uit de doeken woi;dt gedaan. Intussen is „Daniël” met vereende krachten van een ondergang ge red en heeft na een succesvolle première tijdens de Arnhemse Film week, een niet minder opgewekte roulatie in het land ge kregen, wat men de bescheiden, met enige sex-scènes gelardeerde film gaarne gunt. Dart er aan de film gedokterd is merkt men aan het sketch-matige, fragmentari sche karakter van „Daniël", die genoemd is naar de hoofdrol, een jongeman die op valt door zijn noch conventioneel, noch progressief gedrag. Daniël wil zichzelf zijn en dat is iets bijzonders in een wereld die graag in zwart-wit contrasten denkt. Eerst loopt hij weg van huis omdat het huiselijk leefpatroon hem verveelt, daarna vindt hij bij terugkomst een paar tot oude hippies omgeturnde ouders, wat hem ook niet zint. Waarna hij het platteland opzoekt om in de eenvoud van het landleven de waarheid te ontdekken. Dat het ook daar door traditie en bekrompenheid geen koek en ei is, wordt hem dan al gauw duidelijk. „Daniël” zit vol van de gezochtheid en oubolligheid van de vroegste Nederlandse speelfilms, waarmee Terpstra’s produkt al leen verschilt door het scheutje erotiek, wat in geen vaderlandse film van het ogen blik mag ontbreken. Maar Peter Schaap man als Daniël en Bob de Lange als een hoofdige boer zorgen voor enkele verfris sende momenten en dat een groot publiek er zich best mee weet te amuseren tonen de lijsten van prolongaties door het hele land overduidelijk aan In Luxor JJ In Milaan, Genua, Florence en Rome zijn de laatste dagen demonstraties ge le houden tegen dit proces, waaraan J duizenden studenten deelnamen. Vele jon- ge Italianen menen dat de ware schuldi- gen niet gegrepen zijn. Zij protesteren B tegen het lange voorarrest van Valpreda en zijn vrienden. Bij de opening van het proces in Rome werden er bijzonder scherpe veiligheids ei maatregelen genomen. Alle toeschouwers B en journalisten moesten door kleine sb wachthuisjes wandelen, waar elektroni- sche apparatuur de parketwachters zou w melden of er wapens werden bitnnenge- smokkeld. Meer dan tweehonderd journalisten kregen een plaatsje en voor de andere belangstellenden was er nauwelijks nog lijkheid om regelmatig kleine zaalprodukties te brengen, is daartoe noodzakelijk. „Een coördinerend gesprek met die Schuur moet op gang ko men”, aldus Lohr. DE TONEELVERENIGING VZOD-Rokato speelt op 28 fe bruari in de Haarlemse stads schouwburg „De man van mijn dochter”, een blijspel van Paul Helwig, vertaald door Caspar Dierickx. De regie is in handen van Hans Winnem. penningmeester Zaanenlaan 72 OP MAANDAGMORGEN 24 april begint de verbouwing van het toneelhuis van de Haarlem se stadsschouwburg. Van die dag af tot waarschijnlijk 17 augustus zal er weinig theater van enige omvang in Haarlem te zien zijn. De toneelliefheb bers zullen naar Amsterdam of Velsen moeten. De Haarlemse schouwburg zal over de evene menten aldaar informatie ven. Tete begon in die tijd reeds met Don Byas te spelen die twee jaar in Barcelona heeft gewoond en tot Tete’s voor naamste leermeesters behoort. Op zijn twintigste verliet hij het conservatorium en speelde sindsdien overal in Europa o.a. met Lionel Hampton met wie hij een tournee maakte en met Benny Bailey en Shahib Shihab die in zijn eigen groepen speel den. In 1967 ging hij naar de Verenigde S\taten, in eerste in stantie voor een engagement van een maand in de wereldbe roemde Village Vanguard; het werden tenslotte drie maanden waarin hij met alle jazzgroten speelde. Het hoogtepunt was een trioplaat onder eigen naam voor Impulse met niemand minder dan Richard Davis en Elvin Jones. Tegenwoordig speelt Tete voornamelijk in de „Domicile” in München, waar- hij zeer populair is en de favo riete begeleider van solisten als Slide Hampton, Leo Wright, Carmell Jones, Dusko Goyko- vich en Mat Matthews. DE HAARLEMSCHE Tooneel Club geeft op donderdag 2 maart in de Haarlemse stads schouwburg een voorstelling van het blijspel „Een engel kwam voorbij” van het Franse schrijversduo Barillet en Gré- dy. De regie heeft Wim Paauw. ZATERDAG 26 februari treedt in de jongenensociëteit „De Ark” aan het Kerkplein 5 in Velsen-Zuid de Utrechtse studentencabaretgroep „Grim lach” op. Het gezelschap be staat uit drie man, Gerard El- schot, Louis Engels en Kees Hagen, en vindt zijn inspiratie bron in wantoestanden in de maatschappij, welke wantoe standen door het gezelschap op sarcastische wijze aan de kaak worden gesteld. Hierbij bedie nen zij zich van zwartgallige soms wat macabere humor, waarmee zij hun naam „Grim lach” rechtvaardigen. De groep geniet inmiddels grote bekendheid in Utrecht, Zeist en Amserfoort, terwijl zij vorig jaar ook verscheidene malen in Haarlem is opgetre den. De avond begint om 20.30 uur; na afloop om circa 22.30 uur is zoals gebruikelijk de so ciëteit op de bovenverdieping van het gebouw „De Ark” ge opend. „Mensen die hier in de schouwburg komen kijken”, al ius directeur Peter Lohr, „zeg gen dat het op het eerste ge zicht wel meevalt. Dat vat ik op als een compliment. Het is tenslotte onze taak om niets iets te laten schijnen. Maar als je met je neus op de details gedrukt wordt staat het er niet zo best voor.” Zo’n detail is de trekken wand van het toneelhuis; de installatie waaraan decors en zo worden opgetrokken. Die heeft eigenlijk nooit gedeugd. Zelfs de trekkenwand in de aula van het Coornhertlyceum is beter en veiliger dan het houtje-touwtje-gedoetje in de schouwburg. Ook bouwtech nisch is het toneelhuis verrot. De dienst Openbare Werken heeft een werkschema opge steld en als daaraan op de minuut af de hand wordt ge houden, komt de verbouwing op tijd klaar. De heropenmg ge schiedt met een serie voorstel- 'ingen van „Kees de Jongen” door de toneelgroep Centrum. Het personeel gaat intussen niet op vakantie voor een enkeling moet wellicht een re geling komen want er is nog genoeg te doen aan zaken die spelers komen met koffertjes op, bouwen een soort kermis- tentje, waarbij ieder een eigen taak heeft en verdwijnen daar na weer. Het spektakel is wel iswaar op de mime gebaseerd maar richt zich tegelijkertijd tegen de mime-tradities. Het stuk, dat in opdracht gemaakt werd van de gemeente Amster dam, kreeg in het Shaffythea- ter veel publiek. meer vele concerten gegeven buitenlandse musici die in de zelfde trant wilden werken: o.a. John Tchicai, Derek Bailey. Burton Greene, Don Cherry en anderen. Van de drie oprichters heeft Willem Breuker veel sa- „Omdat men de toegangsprijzen populair” wil houden, probeert het bestuur nu donateurs te wer ven, doel „zoveel mogelijk goede organisten op het machtige Chr. Müllerorgel te laten concerte ren”. Het gironummer van secretaris Bakker, 307761. DE WAGENINGSE cabaret groep „Step in Step uit” treedt vrijdagavond op in het Micro-Theater in Beverwijk met het programma „De groe ten. Tijdens het cabaretfesti val Camaretten in Delft, vorig jaar behaalde het gezelschap de tweede prijs wegens de gerouti neerde en uitstekende presenta tie, terwijl de muziek een spe- ri'ale vermelding kreeg. Het trad afgelopen zaterdag in Haarlo- heim op, waar het komende zaterdag andermaal te zien is. De medewerkenden van dit gezelschap zijn: Klaas de Vries (die ook heit leeuwedeel van de tekst schreef); Janny Peters; Aart van den Berg, (piano); Melani Gijsbers en Kom Dijks- ma. De voorstelling begint om half negen. Helemaal stil komt het neelwezen niet te liggen, toneelgroep Centrum zal bij voorbeeld nog een kleine zaal- produktie uitbrengen in het To- neelschuurtheatertje aan de Smedestraat. Er zullen twee korte stukken van James Saun ders worden gespeeld: „En ver der” geregisseerd door Jacques Commandeur en „De pedagoog” in regie van Han Bentz van den Berg. Verder zal de Toneelschuur <elf nog wel het een en ander organiseren. Ook zijn nog enke- 'e avonden open in het Con certgebouw. Wellicht dat daar nog enig theater opgevoerd kan worden. Overigens loopt het seizoen van de vaste gezel schappen al af in mei. IN DE TONEELSCHUUR, Smedestraat 23, is zaterdaga vond 26 februari om half negen het nieuwste programma van Will Spoor te zien:„Si vous l’a- viez compris”. (Als u het had begrepen”). De titel is ontleend aan een zeer sentimenteel mu- 'iekstukje uit grootmoeders tijd. Will Spoor is een eigenzinnig theaterkunstenaar, die vanuit de mime aan de afbraak van allerlei theatercliché’s werkt. Zo ook in dit programma. De Een scène uit „Si l’aviez compris". VORIGE WEEK kondigden wij aan dat de Amerikaanse bluesmusicus Juke Boy Bonner vrijdagavond in Zodiac, Am stelveen zou optreden. Hij komt niet. Wegens de mijnstakingen in Engeland zag hij af van zijn Europees tournee. In zijn plaats speelt de bluesgitarist Mickey Baker, geboren in 1925 in Louisville Kentucky. De laatste jaren werkt hij in Parijs. Het blues en boogie woogie trio van Rob Hoeke zorgt voor de bege leiding. Zodiac ligt aan de Van Heuven Goedhartlaan 22 in Amstelveen. BOB DE LANGE trekt alle re gisters van vermakelijkheid open in „Het geld ligt op de bank”, een blijspelletje over een ex-lnbreker die na 40 jaar van zelfbeheersing weer aan het kra ken slaat. Het stuk, waarin ook meespelen Cor van Rijn en Rudi Falkenhagen, gaat op 26 en 27 februari in de Haarlemse schouwburg. afgelopen jaren werk verzet. Langzaam maar zeker begint er begrip te dagen. Er zijn concerten gegeven met nog nader uitgewerkt moeten worden. Peter Lohr somt op: „Bemoeiingen met het kinder- toneel geschreven door de kin deren, een rechtspositieregeling voor het personeel, het vraag stuk van de kunstzinnige vor ming op de scholen en de rol van de schouwburg en trum daarbijde relatie opzichte van de muziek en an dere kunstdisciplines”. Lohr is bovendien van plan naar aan leiding van het jaarverslag over dit korte seizoen een blik terug over de afgelopen jaren van zijn beleid en een blik vooruit te werpen. Over een betere aanpak van de kleine zaalprodukties die in tal en belang toenemen, zegt Lohr: „Ik vind het belangrijk als dat in een goede organisato rische vorm wordt gegoten”. Hij voorziet dat bij de schouw burg iemand aangetrokken moet worden, die speciaal daar mee belast wordt. De samen werking met de Toneelschuur, op het ogenblik de enige moge- (Van onze redacteur in Brussel) eaten voor een andere zaal, één van de verdedigers vroeg om de zaak in een andere stad te laten behandelen, omdat de verdachten hier geen eerlijke rechtspraak zouden genieten. BRUSSEL. Maria Louise Kviatkovs- ki, de 32-jarige vrouw van wat duistere origine, die premier Heath van Groot- Brittannië met inkt gooide toen hij op 23 januari het Brusselse Egmond-paleis bin nenging om er de verdragen over de uitbreiding van de EEG te ondertekenen, zal vermoedelijk volgende week voor de Brusselse strafrechter terechtstaan. Er is sprake van geweest, dat zij op grond van de Belgische gelegenheidswet geving uit de tijd van Napoleon III die op aanslagplegers een bijzondere aantrek kingskracht had terecht zou moeten staan wegens aanslag op een vreemd staatshoofd. De Raadkamer van Brussel, die ook wel weet dat Heath geen staatshoofd is, heeft deze tenlastelegging gisteren echter afge wezen. Maria Louise Kviatkovski zal wor den ten laste gelegd dat zij valsheid in geschrifte heeft gepleegd. Dit slaat op de bedrieglijke wijze waarop zij zich als journaliste heeft gelegitimeerd. Verder wordt haar beschadiging van goederen ten laste gelegd en dit slaat uiteraard op de inkt, waarmee zij het pak van premier Heath zelfs voor een goed- uitgeruste stomerij onbruikbaar heeft ge maakt In verband met de verzorging van de aangiften ink.bel. ’71 van onze relaties, zijn wij a.s. zaterdagmorgen op onze kantoren eveneens aanwezig van 10.00 tot 12.00 uur. Accountantskantoor Van Brugge Wilhelminastraat 5. Haarlem (tel. 023-316550) Scheldestraat 7, IJmuiden, (tel. 02550-15423).

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 13