Stampvolle zalen voor nieuw theater HERMAN VAN VEEN EERLIJKER DAN OOIT Secondant Jan Derksen overtrof Magda Olivera Een tapijten B Erna Sack overleden in Schalkwijk Pedofilie onderwerp van radio-reportage perez j EEN WERELDNAAM IN PERZEN TV vanavond Heinz Rühmann in Radio Noordzee in discrediet Mickery verliest subsidie film „Menschen im Hotel” TV dinsdag TV maandag Radio dinsdag MAANDAG 6 MAART 1972 NIEUW WERKSTUK VAN BOB USGHI ITALIAANS OPERACONCERT IN AMSTERDAMS CONCERTGEBOUW Niet altijd sexueel Koor werd gemist Klein percentage Conflicsituatie op Groningse academie In onze bovenzaal vindt u hoog polige, handgeknoopte Noord- afrikaanse tapijten in alle ma ten tot 3 bij 4 meter (effen roomwit of met een eenvoudig dessin) en een uitgelezen col lectie oosters handwerk: snuis terijen, kleine tapijten, kussens, tassen die zeer matig geprijsd zijn. Om u een voorbeeld te geven: een Algerijns tapijt van 200 x 300 (kamermaat) kost bij ons f 1.155.- HAARLEM Herman van Veen brengt eigenlijk geen programma meer, hij brengt Herman van Veen. En van dat fenomeen laat hij nu vier dagen in de Haarlemse stadsschouw burg staan, méér zien dan voorheen. Dat wil zeggen, hij durft zich bloot te geven. (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM Radiomaker Bob Uschi van de NOS heeft een programma gemaakt over pedo filie, dat maandagavond 6 maart zal worden uitgezonden (23.20 tot 23.55 uur Hilversum II). „Een erg moeilijk onderwerp, dat eigenlijk nauwelijks door radio, televisie en schrijvende pers is behandeld, be halve dan in de bekende sensatio nele sfeer”, aldus Uschi. Hij wijst op de aanrandingen en moorden op kleine kinderen, die gelukkig een slechts zéér gering percentage van de pedofiliegevallen in ons Achter de deuren van de nieuw ste Perez vestiging in Schalkwijk vindt u niet alleen de gevarieerdste collectie klassieke oosterse tapijten van heel Nederland, u vindt daar ook moderne land beslaan en tot de bijzonder grote uitzonderingen behoren. Maar deze uitwassen van de pedo filie hebben de afwijking wel een bijzonder kwade reputatie be zorgd, zodat ouderlijke uitlatingen als „ik zou niet voor mezelf in staan” en „ik zou me vergrijpen aan zo’n kerel”, ook vóór Willem Duys, ons heel bekend in de oren klinken. Concertgebouworkest naar Zwitserland en Duitsland Snobisme Muziekredacteuren voeren actie Rechtsongelijkheid Oud zeer MAGDA OLIVERA ADVERTENTIE f J. H. MOOLENIJZER informatie en 22.58 Vroeger placht hij vaak zich te verschui len achter een koketterie, die zijn irritante charmes had en die hij gelukkig niet hele maal heeft laten vaten. Maar Van Veen lijkt zich meer bewust te zijn geworden 19.55 20.00 20.15 20.21 21.45 22.25 22.35 22.50 22.55 20.45 22.15 *>2.20 23.00 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.28 18.45 18.50 18.55 19 00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 14.00-14.50 NOS-NOT: schooltelevisie. NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER(K) Reclame. NCRV: (K) Dier en Vriend. (K) De Jonkvrouw van Avignon (feuill.). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. NCRV: (K) Eenmaal Ander- m 1. Hier en Nu. (K) Emmeloords Chr. Mannen koor. NOS: (K) Stichting Socutera. (K) Journaal. Weekoverzicht schooltelevisie. TELEAC(K) Graven naar het verleden (6). Nederland 2. In 1970 won de Belgi sche zangeres Mary Porcelijn de pers prijs op het Knokke Songfestival van dat jaar. Inmiddels heeft ze België voor Nederland verruild. Ze is gaan wonen in Amsterdam. Vanavond is de voornamelijk Franse liedjes zingende Mary (een van haar leermeesters was George Brassens) te horen en te zien in AVRO’s Muziek is Troef. Behalve Ma ry ontvangt Pim Jacobs Bojoura, Ma- lando, het duo Sandra en Andres en loop Stokkermans. In de kegelkwis komen Joop Doderer en Piet Ekel tegen elkaar uit, de kijkers komen aan bod bij de Kijkers- kwis. Aan al die muziek gaat AVRO’s Toppop, de quiz Wie van de Drie en een dubbele Peyton-Place-story vooraf. Om tien over tien tot besluit AVRO’s Televizier Magazine. Bob Uschi heeft zijn programma met dezelfde intensies en dezelfde tact ge maakt als zijn serie over jeugdprosti- tutie, die vervolgen kreeg in de vorm van een boek en een televisieprogram ma. Het was uiteraard allesbehalve eenvoudig om mannen, die contact met kinderen hadden gehad en jeugdige personen, die wel eens wat met vol wassenen aan de hand hadden gehad, tot spreken te krijgen. In twee gevallen moest Uschi zelfs de stem van de geïnterviewde verteke nen: dat betroffen de pedofiele leraar, die na een schorsing weer voor de klas stond en een gehuwde pedofiel, die zelf ook kinderen had. De kinderen, die in Uschi’s programma aan het woord ko men, reageren met een openhartigheid en eenvoud op de vragen, die hun hardheid maar toch ook hun onschuld in hun contacten met volwassen man nen tekenen. WIESBADEN (AFP) De bekende Duitse operazangeres Erna Sack is de af gelopen week op 74-jarige leeftijd in Wies baden overleden. De zangeres, die om haar zeer zuivere sopraan de bijnaam kreeg „de Duitse nachtegaal”, heeft haar belangrijk ste successen gekend tussen de twee wereldoorlogen, voornamelijk in Europa en Noord-Amerika. Enige jaren geleden was de simpele aankondiging van de komst van Magda Olivero genoeg om de grote zaal te doen volstromen, maar die tijd is voorbij. De roem van Jan Derksen is nog niet vol doende tot het vaste operapubliek doorge- Pim Jacobs ontvangt vanavond in Muziek is troef op Nederland II van 21.20 tot 22.10 uur weer een groot aantal gasten. Eén ervan is Mary Porceleyn, de Belgische zan geres, die in 1970 in Knokke de Persprijs won en sinds enige tijd in Amsterdam woont. Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER- (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVRO: (K) AVRO’s Toppop. (K) Wie van de drie. NOS: (K) Journaal. STER: <K) Reclame. AVRO- Analyse. (K) Peyton Place. (K) Muziek is Troef. AVRO’s Televizier Magazine. NOS (K) Journaal. drongen en daarbij waag ik te veronder stellen, dat men op een Italiaans opera concert niet met Nederlanders moet aan komen. Het is misschien lelijk van mij, maar ik verdenk de operaliefhebbers in dit opzicht van een betreurenswaardig snobisme. Gis teravond bleek maar al te duidelijk dat deze verdenking niet ongegrond is, want Magda Olivera werd stormachtig toege juicht, om het even of zij mooi of lelijk zong en Jan Derksen, die in feite de beste prestatie van de avond leverde, liet men min of meer in de kou staan. 19.5b 20 00 20.15 20.21 21.20 23.00 23.05-23.45 (11). Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER(K) Reclame. NOS' (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: (K) Volgende Patiënt (serie). (K) Tik Tak Tor. STER (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA' (K) Kom maar binnen (serie). Pépé Moko film). (K) Simon Carmiggelt. Achter het Nieuws. NOS: (K) Journaal. 18.45 18 50 18 55 19.00 19.05 19.30 - 00 20.15 20.21 20.30 21 20 22.10 23 00 23.05-23.35 TELEAC: Wat is je vak man? (8) Nederland I 10.45-11.35 en ten dat hij het concert geopend had met een naar mijn smaak onovertrefbare Ca- vatine uit de „Barbier” en al was zijn Rigoletto misschien niet helemaal brand schoon, hij maakte de monoloog van Scarpia tot een huiveringwekkende bele venis en legde daarmee de grondslag voor het grote succes van zijn tegenspeelster. Rivièradreef 13 Schalkwijk 023 -330109 16 vestigingen in Nederland en Europa De bloemen, die na afloop op het podi um geworpen werden, waren voor „la grande e carissima signora della lirica italiana” en Jan Derksen mocht ze opra pen en aanreiken. Men was alweer verge- GRONINGEN De academieraad van de Academie voor Beeldende Kunsten „Mi nerva” heeft in een brief aan B. en W. van Groningen bezwaren geuit tegen directeur W. Zwiers van de academie. De raad vraagt B. en W. om disciplinaire maat regelen. De heer Zwiers zou zich niet houden aan de taken, die hem in de statuten van de academieraad zijn opgelegd en regel matig eigenmachtig optreden. Achter het bezwaar van de academie raad, dat geuit wordt in een brief van ruim een maand geleden, maar nu pas bekend is geworden, hebben zich nu ook 33 docenten en werkplaatsassistenten van de academie geschaard. Zij vragen B. en W. in een brief om vervanging van de directeur. Ook zij menen dat de heer Zwiers zijn taak als directeur heeft ver zuimd. van zij eigen onzekerheden en de con flicten in zijn leven. Zonder in details te treden, laat hij dat al werkend blijken. Van Veen is soberder, eerlijker geworden en met nog veel meer vezels van zijn ziel betrokken bij wat hij in het theater doet. Hij brengt op het ogenblik als vrijwel enige in Nederland het soort theater, waar naar toneelvemieuwers hartstochtelijk zoeken. Hij is ook de enige die er stamp volle zalen mee aan zijn voeten krijgt. Bij het soort theater dat Van Veen brengt, ik bedoel dat Van Veen is, doet het er niets meer toe, of een tekstje zwak is, of zijn stem zoals gisteren schor klinkt, of het narcistisch is of niet. Je Als ik zeg dat het programma met zorg was samengesteld, dan is dat in dit geval geen Joze kreet, maar een compliment aan de programmaleiding. De bittere waarheid is echter dat men geen behoefte heeft aan muzikaal verantwoorde programma’s. Men wil de bekende lievelingsnummers horen en daarmee basta. Pelagio van Mercaden- te, Macbeth van Verdi, La Rondine, II Tabarro, La Fanciulla del West van Puc cini, zijn stuk voor stuk meesterwerken, maar het is geen spekje voor des opera liefhebbers bekje. Helaas ontbrak ook het Groot Omroep koor en een operaconcert zonder koor is als een bruiloft zonder gasten. De inter mezzi van het Omroeporkest onder de vaardige leiding van Anton Kersjes wer den mooi gespeeld. De begeleidingen wa ren een voorbeeld van volgzaamheid en het naspel van het orkest aan het einde van de tweede acte van Tosca was gela den met een hevige dramatische span ning maar wij hebben het hele con cert tevergeefs op het koor gewacht. Het was een avondje Gijsbrecht zonder Kloris en Roosje! kunt het pakken of niet. En de hele zaal pakt het, vanaf zijn waanzinnige opkomst in monnikpij tot aan het juweel van een toegift, wanneer een dodelijk vermoeide Herman op een stoeltje nog iets uit zijn grote voorleesboek leest, voor het doek de finitief tegen hem dichtslaat. Daartussen in laat Herman van Veen enige wat men noemt „nummers” zien, die ogenschijnlijk aaneengeregen wor den door flarden herinneringen, waarne- minkjes en dichterlijkheden. Er staat: ogenschijnlijk, omdat het eerder andersom is. Van Veen rijgt zijn flarden aaneen met „nummers”, misschien om publiek dat „nummers” verwacht niet geheel en al te leur te' stellen. De nummers zijn dan liedjes, in gevoelige toonzetting gewijd aan tederheid of milieu-hygiene, of een act. Van de acts heeft hij „de avantgarde- concertpianist” de „de bokser” uit vorige programma’s overgehouden. Terecht, want ze zijn fenomenaal. Nieuw voor rïïij al thans was een schitterende parodie op een optreden van een onbenullige topgroep uit het popwezen. Trouwens, ook het ope ningsnummer mag er zijn. Kwam hij de vorige keer op als Paganini, nu is hij dui velachtig monnik, die op een gegeven mo ment een soort Zweeds begint te praten en Herman is opeens sprekend Max von Sy- dow in een Ingmar Bergman-film. Maar het meest Van Veen is Herman in de flarden, de onaffe teksten en actjes, de absurde overgangen. Neem het eerste num mer na de befaamde „Macedonische” pau- ze-act. Ogenschijnlijk improviseerd begint Van Veen met een welluidend meisjes stemmetje een soort Ima Sumac-aria (jon gere lezers moeten hun ouders maar vra gen wie Ima Sumas was), waarop hij begint te huppelen en te springen. Dat gaat over in een hinkelen en tenslotte uitgespeeld en laat Herman zijn gejodel overgaan in een roekoe-geroep dat uitmondt in een fraai liefdesliedje, waarin ik hou niet meer rijmt op trouw. Zo’n opbouw zou „onlo gisch” zijn, als je er niet van uit moet gaan dat de enige logica Hervan van Veen is. De groep waarmee Van Veen werkt is veel belangrijker dan bij welke andere theaterman ook. Aan alles is te merken dat ze samen theater maken en dat gebeurt met een perfectie op allerlei gebied, tech nisch zowel als muzikaal, een eigenschap die ook Van Veen zelf in ongekend hoge mate bezit. Om ze met name te noemen: Laurens van Rooyen, Erik van der Wurff, Albert Monteyn, Tonnie Koning en Hans Koppes (ze brengen een soort cool-pop) en Gerard Jongerius, -die de show met licht begeleidt. AMSTERDAM. Het concertgebouw orkest zal in april een concertreis maken door Zwitserland en Duitsland. Het orkest zal, onder leiding van dirigent Bernard Haitink, in Zwitserland concerten geven in Genève. Lausanne. Bern en Zürich, en UTRECHT. Het Mickery Theater, oorspronkelijk gevestigd in Loendersloot verliest door zijn verhuizing naar Amster dam de subsidie van de provincie Utrecht. Mickery had voor 1972 bij de provincie Utrecht een subsidie aangevraagd ter grootte van 25.000. In 1970 en 1971 is door de provincie telkens tienduizend gul den subsidie gegeven voor de experimen tele toneelvoorstellingen in het theatertje in Loenersloot. In een brief aan het bestuur hebben Gedeputeerde Staten zich wel bereid verklaard incidenteel bijdragen te verle- „Ik moet nog nauwkeurig nagaan welke middelen mij ter beschikking kunnen staan om aan de praktijken van de heren Otten en Koller, respectievelijk hoofd- en eindredacteur van het muziekblad, een eind te maken Aan alle roddel rond Noordzee moet een eind komen. De histo rie heeft een baard gekregen”, aldus de raadsman. In het bewuste artikel wordt onder andere de vraag gesteld, waarom de fisca le recherche nooit is gaan informeren naar de financiële activiteiten van de twee Zwitserse eigenaren van Noordzee, de heren Bollier en Meister. AMSTERDAM. Het extra-operacon- cert, dat de VARA zondagavond in de grote zaal van het Concertgebouw organi seerde, is maar een gedeeltelijk succes geworden. Het is niet precies na te gaan wat de oorzaak was van de halve misluk king, maar het aantal lege stoelen wees er wel op dat velen een somber voorgevoel hebben gehad en er de voorkeur aan gaven om thuis te blijven. Het kan natuurlijk zijn dat het opera concert in populariteit achteruit gaat, om dat men er geen behoefte meer aan heeft de grote sterren in levende lijve te aan schouwen nu bijna iedereen over een uitgelezen collectie platen beschikt. Maar ik geloof dat de werkelijke oorzaak is, dat de persoonlijke aantrekkingskracht van sommige grootheden eenvoudig verbleekt, omdat men daar op uitgekeken en uitge hoord is het nieuwtje is eraf. „Nogmaals”, aldus Bob Uschi, „de meeste pedofiele contacten blijven ver re van geweld. Moord, aanranding, verkrachting maakt een ongelofelijk klein percentage uit van de gesigna leerde contacten tussen kinderen en ouderen. Dat wil niet zeggen, dat wij als NOS nu de vlag uithangen en lang leve de pedofilie roepen. Wij stellen slechts dit thema centraal in een uit zending, laten de inzichten van des kundigen naar voren komen en stellen die tegenover de beweegredenen en gevoelens van door ons geïnterviewde pedofielen alsmede van kinderen, die wel eens met een oudere man een verhouding hebben gehad.” Waarom alleen gesproken over de pedofiele man? „Volgens ons bestaan er wel pedofiele vrouwen, maar hun contacten spelen zich zo gecamoufleerd af, dat ze zich aan elke beoordeling en onderzoek onttrekken.” Uschi wijst er op, dat uit de tien uur opnamen eerst een programma van één uur is ge haald, waarna later de uitzending nog meer werd ingekort. De 35 minuten, die overbleven, vindt hij eigenlijk te weinig om het zo interessante onder werp helemaal uit de doeken te doen. „Ik bewaar in elk geval het materiaal, want misschien gebruik ik het nog ;ens voor een latere serie.” J. HEIJER Nederland I NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. (K) Reclame. KRO(K) De Graaf van Monte Cristo (dl 5). STER: (K) Reclame. (K) Journaal. STER: (K) Reclame. KRO: (K) Gamma (dl 2). Heinz Rühmann (film). NOS: (K) Journaal. TELEAC: Spaanse Er heerst naar het oordeel van de schrijver van het artikel in Nederland rechtsongelijkheid. De kleine man op het vaste land mag niet met zendapparatuur „spelen” terwijl personen, die op enkele kilometers van het vaste land illegaal uitzendingen verzorgen, niet vervolgd worden. De heer Koller, eindredacteur van het muziekblad, is reeds enkele malen gestraft daar hij op het land illegaal met zendapparatuur „gespeeld” had. De heren Koller en Otten zouden het fijn vinden als de Nederlandse officieren van justitie een wat actiever beleid zouden voeren zélfs, of juist, als het tegen buitenlanders gaat, die in ons land hun duistere en kwalijke praktijken uitoefe nen. HILVERSUM III 7.00 Nws. 7.02 Dag dinsdag. 8.00 Nws. 8.02 Onderweg. 9.00 Nws. 9.03 Plaatjes voor de pep. 10.00 Nws. 11.00 NWs. 11.03 Vrolijke visite. 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 De Eddy Becker Show. 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03- 17.00 Nws. BRUSSEL 12.00 Nws. meded. en SOS-ber. 12.08 Tuinbouwkroniek. 12.15 Kleinkunstkro- niek. 12.50 Buitenlands persoverz. 13.00 Nws. weerber. en toneelagenda. 13.55 Beuirsber. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.10 Casinomuz. 17.00 Nws. en meded. 17.10 Voor oude re luisteraars. 17.50 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportber. 18.30 Verkeerstips. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 18.57 Lichte muz. 19.00 Nws. actualiteiten en lichte muz. 19.45 Vaikbondskroniek. 19.55 Pianomuz. 20.00 Grammofoonplaten- progr. 22.00 Nws. De zeven kunsten. 22.20 Jazzuitz. 23.00 Kamermuz. 23.40 Nws. „Iedereen denkt bij pedofilie aan het seksuele. Dat hoeft lang niet altijd”, zegt Uschi. „Wat is eigenlijk een pedo fiel? Een neurotisch persoon, die i n zijn ontwikkeling (ook seksueel) op het niveau van het kind is blijven steken. Je zou kunnen zeggen, dat een pedofiel zich in zijn contacten met kinderen zelf ook weer kind voelt. Bij die con tacten kunnen ook positieve zaken als tederheid, genegenheid, verliefdheid ontstaan. Een seksuele relatie kan uit zo’n verhouding groeien maar dat ge beurt echt niet altijd.” Bob Uschi laat pro en contra over pedofilie aan het woord komen. De Belgische dr. J. van Ussel heeft een totaal andere toegeeflijke visie op de pedofilie. Maar dan moet men wel, aldus Van Ussel, naar een andere maatschappelijke structuur geraken, waarin contacten tussen kinderen en volwassenen niet als abnormaal wor den ervaren. Lijnrecht tegenover zijn mening staat die van de Bloemendaalse psycholoog dr. G. M. J. van de Ardweg, die in pedofilie toch wel degelijk een gevaar voor de maatschappij ziet. Tussen deze visies staat het stand punt van dr. S. van der Kwast uit Nijmegen, die zegt dat een betere voorlichting over pedofilie, zowel aan kinderen als aan ouders, de bekende paniekreactie kan voorkomen en daar mee het risico van psychische schade aan kinderen sterk kan doen vermin deren. Nederland 1. De KRO begint de maandagavond traditiegetrouw met de Graaf van Monte Christo, de musical- versie van de bekende roman van Alexandre Dumas waarvoor met name Nico Holtrop verantwoordelijk is. Na het nieuws van acht uur opnieuw in Gamma aandacht voor onze herse nen. Ook het tweede deel van deze door de BBC gemaakte serie werd geheel voor Nederland bewerkt waar bij medewerking werd verkregen van deskundigen van het Nederlands Cen traal Instituut voor Hersen-onderzoek zoals dr. J. P. Schadé en prof. dr. Ariëns Kappers. De resterende brok zendtijd is goed voor Menschen im Hotel, een film van Gottfried Reinhardt. Het verhaal is gebaseerd op de gelijknamige (wereld bekende) roman van Vicki Baum. In de film spelen naast Rühmann Michèle Morgan, O. W. Fischer, Sonja Ziemann en Gert Fröbe. De hoofd- en eindredacteur van het muziekblad zijn voor Noordzee geen on bekenden. Enkele malen lagen beide par tijen al in de clinch. De heren Koller en Otten, die ook firmanten van de firma Radio TV Noordzee Internationaal zijn, wilden het zendschip verbieden voor haar shows op het vaste land de benaming Ra dio Noordzee Mobiele Drive-in Discotheek als handelsnaam te gebruiken. De heer Otten vertelde ons dat zijn muziekblad naar alle Kamerleden is ge stuurd. „Komende dagen zal ik een onder houd met enkele Kamerleden hebben”. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 Badinerie. 7.30 Nws. 7.41 Actuali teiten. 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.41 Voor de vrouw. 10.00 Aubade. 10.30 Nws. 11.00 Voor de zieken. 11.30 Be- jaardenprogr. 11.55 Meded. 12.00 Van twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar.14.05 Schoolradio. 14.30 Interlokaal op dinsdag. 15.30 Nws. 17.00 Overheiidsvoorl.Het leven van de Joodse bevolkingsgroep in Ned. Antil len. 17.10 Metropole Orkest. 17.25 Voor de kinderen. 17.30 Nws. 17.32 Actuali teiten. 18.00 Licht ensemble met zang- sohsten. 18.19 Pol. partijen: N.M.P. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 18.50 Voorbe schouwing komende KRO-progr. 19.00 Musicerende dilettanten. 19.30 Dood doet leven. 19.45 De zingende kerk. 20.00 Als daar muz. voor is. 20.45 Waar maak je je druk over? 21.00 Babel. 22.00 Klass, gramm.muz. 22.25 Overwe ging. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag van daag. 22.50 Actualiteiten. 23.15 Voer voor vogels. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Gymn. 7.20 Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Dag met een plaatje. 8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Klass, muz. met commentaar. 9.35 Wa terstanden. 9.40 Oude muz. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursber.. 12.30 Overheidsvoorl. uitz. voor de landbouw. 12.40 Knipperlicht. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Scala. 14.00 Nwe grammofoonplaten. 15.00 Zoeklicht op Ned. 16.00 Nws. 17.00 Mobiel. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 19.00 Jazz Spectrum. 19.25 Paris vous parle. 19.30 Vanavond. 20.00 Nws. 22.00 Trefpunt. 22.20 Vanavond laat. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Journaal. 23.55 Nws. (Van onze correspondent) AMSTERDAM—HILVERSUM. De raadsman van Radio Noordzee Internatio naal, mr. N J. Geleynse, vindt dat er in een artikel in het maartnummer van het muziekblad Europop Music Magazine uit spraken voorkomen over zijn cliënten, die niet door de beugel kunnen. Mr. Geleynse dreigt nog deze week een aanklacht we gens smaad in te dienen bij de officier van Justitie. les BOB USCHI 23.05 23.10 Na 1945 maakte ze veel reizen, vestigde zich een tijd lang in Canada en kwam in 1956 naar Duitsland terug. Den Haag vandaag. TELEAC: (K) Beton (6). nen aan theatergroepen die onder auspi ciën van Mickery in de provincie Utrecht optreden. in Duitsland in München, Heilbronn, Stutt gart, Berlijn (2 keer), Hamburg en Biele feld.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 7