hecht ballet ook zonder kostuum Protest van kunstenaars niet dood Titiaan uit Londense kerk Informatie over drugs door schooltelevisie Seth Gaaikema wil de clowneske kant uit „Schone slaapster” 1 t OPENBARE REPETITIE BIJ HET NATIONALE BALLET dinsdag TV vanavond Franse klassieke misdaadfilm Decorcentrum van NOS in gebruik „Pépé le Moko” Restauratie van „De liefdesbrief” verloopt goed Radio woensdag HILVERSUM I. TV woensdag 1 TV DINSDAG 7 MAART 1972 VOORLICHTING VOOR OUDERS EN KINDEREN Uit de taboesfeer DERDE PLAATS IN NIPO-ENQUETE en In onze omgeving Alle betrokkenen Boekman-stichting Kunst gestolen teruggevonden Foute films (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM Zoals we eer der hebben bericht gaat de Stich ting Nederlandse Onderwijs Tele visie voorlichtende programma’s over drugs uitzenden. Natuurlijk zijn die bedoeld voor kinderen en wel de 13- tot 16-jarigen bij het gehele voortgezette onderwijs. Omdat voorlichting over drugs een „heet hangijzer” is, zijn er reeds enige vooruitzendingen geweest in de avonduren, om zowel het on derwijzend personeel als de ouders op de hoogte te brengen van deze schooltelevisie-uitzendingen. AMSTERDAM Op maandag 6 maart mocht het publiek vanaf één uur ’s middags tot kwart voor elf *s avonds toekijken bij toneelrepeti- ties die Het Nationale Ballet in de Amsterdamse stadsschouwburg hield van „De Schone Slaapster”, ook wel bekend onder de naam „Doornroos je”. Eerst was er een training, later een repetitie van het derde bedrijf en vanaf half acht werd het hele bal let in trainingskleding gedanst. Daar dit vermoedelijk de eerste keer was dat deze hele produktie op het toneel stond, moest repetitor Roland Casse- nave nogal eens ingrijpen, wat voor een groot deel van het publiek een zeer gewaardeerd kijkje achter de schermen opleverde. V indingrijk Dankzij oudjaar Nieuwe show Uit rapport van informatie en 22.58 een Schooltelevi- 21.10 (Van onze kunstredactie) AMSTERDAM Moe, gaar en griepe rig, maar iedere avond toch weer enthou siast, slijt Seth Gaaikema de laatste we ken van „zijn” seizoen. In het Amster damse Carré-theater, tot eind maart, met eigenlijk een nieuw programma: hoogte punten uit het laatste en voorlaatste pro gramma. onder de titel: „The Alltogether Show”. Een moment tijdens de repetitie, rechts in donker hemd en lichte broek Roland Casenave. Nic Brink, de presentator van het programma over drugs. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.28 21.45 22.25 18.55 19 00 19.05 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 17.00 18.45 18.50 19.00 19.05 19.50 19.55 20.00 20.05 21.50 23.20 23.25 19.55 20.00 20.15 20.21 22.35 12.50 22.55 geheel of gedeeltelijk uit het beeld holde. Tot overmaat van ramp werd het Engelse verhaal erbij volkomen onverstaanbaar ten gehore gebracht, en werd de projectie op de achterkant van het doek gevoerd, zodat veel van de lichtsterkte door de dikte van het doek verloren ging en het geheel een nogal duistere aangelegenheid werd. In tegenstelling tot de rest van het programma, was dit filmpje zoals het op ons afkwam dan ook zo weinig boeiend, dat verschillende toeschouwsters (er wa ren ’s middags veel leerlingen van ballet scholen en wel hoofdzakelijk meisjes) er bij in slaap vielen in het open huis. CONRAD VAN DE WEETERING 22.10 22.35 22.40-23.15 de „schone slaapster” kwam dit euvel plezierig weinig voor. Ernstig bezwaar moet ik maken tegen de filmfragmenten, die de leiding van Het Nationale Ballet gemeend had in de pauze tussen de repetities te moeten vertonen. Het eerste fragment gewijd aan Anna Pavlova, werd te snel afgedraaid, dat wil zeggen 24 beeldjes per seconde i.p.v. 16 beeldjes p.s., waardoor de door Pavlova gedanste stukjes aanmerkelijk komischer gingen werken dan ze bedoeld waren. Erger waren nog de fragmenten, die ons iets duidelijk moesten maken van het talent van Galina Oelanova. Het waren zeer oude opnamen, uit de tijd, toen de camera’s nog niet zo wendbaar waren als tegenwoordig, zodat Oelanova voortdurend Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. KRO: MIK. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER(K) Reclame. KRO: (K) Paul Vlaanderen: 19. Requiem voor een professor (serie). De geschiedenis van de Russi sche film (1). IKOR-CVK-RKK: Kenmerk. NOS: (K) Journaal. Aan de bouw hebben 300 aannemers en onderaannemers gewerkt. Er zitten 750.000 manuren in en het bouwtempo stond gelijk aan het gereedkomen van één grote villa per dag. Het opvallend ste is de haarspeldachtige betonbaan, die de verbinding vormt tussen de kel der en het gelijkvloers. Over deze weg binnenshuis worden de decorstukken van de montagehal naar de opslagplaats gereden. De weg is 80 meter lang, rust op één betonnen kolom en helt 8,5 percent. Een uniek experiment voor de 250 medewerkers zijn de koffiehoeken. Door de omvang van het gebouw bleek het onmogelijk één grote kantine te bouwen. Gemiddeld zouden de perso neelsleden zeven minuten onderweg zijn om de kantine te bereiken. Daar om werden coffeecorners door het hele gebouw gecreëerd. Het personeel is vrijgelaten in het bepalen van zijn eigen koffietijden. Dit. aldus de NOS, om te voorkomen dat men zich in het inmense gebouw verloren zou voelen. Nederland 1. Het NCRV-televisiepro- gramma voor vanavond is er een zon der hoogtepunten. Het menu is samen gesteld uit bekende gerechten. Aller eerst om zeven uur de rubriek Dier en Vriend, dat ditmaal handelt over de in Nederland geïmporteerde apen die in particuliere handen komen en de agressie of liefde bij het dier. Vervolgens deel vijf uit de serie De Tonkvrouwe van Avignon. Na het journaal veilt presentator Gerrit den Braber weer een reeks curieuze voor werpen in het programma Eenmaal Andermaal. Voor het goede doel zingt daarin de ruigbesnorde P.v.d_A.-voor- zitter André van der Louw een lied met de Sissies. Een van de artikelen is een paar voetbalschoenen van Johan Cruyff. Vervolgens treden de mannen van Hier en Nu aan om ons de gebruikelij ke portie actualiteit en achtergrondin formatie te presenteren. Daarna zijn er 10 minuten voor het Emmeloords christelijke Mannenkoor. Rest nog vanavond: Socutera, het laatste nieuws, de voorlichtingsspot over schooltelevi sie en de herhaling van les 6 in de Teleac-cursus over Archeologie. Er komen drie uitzendingen in de schooluren op de eerstkomende don derdagen, die telkens op vrijdag wor den herhaald. De eerste uitzendingen zijn op 9 en 10 maart. Het ligt in de bedoeling, dat in het najaar de gehele serie nog eens in herhaling komt in het nieuwe schooljaar. De samenstellers van het program ma, dat „Drugs, informatie en discus sie” heet, zijn de NOS-regisseur R. in der Maur en de NOT-medewerker P. van Amstel. In de uitzendingen worden niet alleen leraren betrokken bij de interviews, maar ook de schoolkinderen en een apotheker, hulpverleners komen aan het woord, ouders en ook de politie. Er (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM Het doosvormige decorcentrum van de NOS in Hilver sum is maandagmiddag onder een stortvloed van cijfermateriaal aan de pers getoond. De hele decorfabriek heeft 35 miljoen gekost Dertig miljoen voor het gebouw, de wegen, de tuinen en de nodige installaties, vijf miljoen voor de machines en intern transport. (Van een onzer verslaggevers) HAARLEM De NOT-uitzendin- gen met drug-informatie zullen waar schijnlijk op een zevental scholen in Haarlem worden gevolgd. Dat lijkt tenminste af te leiden uit het aantal aanvragen voor leraren- of leerlingen pakketten. Bij de NOT veronderstel de men dat de scholen die om een dergelijk pakket hebben verzocht, wel mee zullen doen omdat het kostbaar materiaal betreft. De scholen die tot nu toe een of meer pakketten hebben opgevraagd, zijn in Haarlem: Mendelcollege, Scho lengemeenschap Sancta Maria, Chris telijk Lyceum, Theresia Mavo, Lucia Mavo, Dr. Huetschool en Technische School St. Petrus. Uit de omgeving van Haarlem no teerden we: Christelijke Mavo Eiken hof (Bloemendaal), IJmond MTS (Santpoort), Gertenbachmavo (Zand- Nederland 2. Het is ongebruikelijk, dat op de dinsdagavond een speelfilm op het beeldscherm wordt geprojec teerd. Vanavond is dat nu eens een keer wel het geval. De VARA zendt om kwart voor negen de film Pépé le Moko van Julien Duvisier uit van 1936. De hoofdfiguur Pépé le Moko, wordt gespeeld door de beroemde acteur Jean Gabin. Pépé le Moko is een van de bekendste films uit het klassieke Fran se repertoire. Maar eerst om zeven uur een nieuwe aflevering uit „De volgen de patiënt”. Ook voor achten nog het amusante raadspelletje Tik Tak Tor. Na het journaal het filmpje Kom maar binnen uit de serie My world and welcome to it. Na de hoofdfilm leest Simon Carmiggelt weer een „kronkel.” De rubriek Achter het Nieuws komt uit Den Haag en dat betekent aandacht voor de binnenland se politiek. Het laatste nieuws gaat vooraf aan Den Haag vandaag en de herhaling van les 6 in de cursus Beton van Teleac. zullen weinig nieuwe feiten aan het licht komen, maar alles wat al reeds bekend is zal op een instructieve wijze nog eens rustig en gedegen worden voorgedragen. Of de „boodschap” overkomt is voor een groot deel afhankelijk van het onderwijzend personeel en de ouders. Op elke school kunnen de leraren zelf beslissen of ze het programma in hun leerstof zullen opnemen of niet, Het eerste programma is zondagavond ge toond om de ouders in te lichten. Als er in hun kring tegenstand bestaat, dan kunnen zij zich nog met het onderwij zend personeel van de scholen ver staan. Hoeveel scholen er al dan niet gebruik van de programma’s zullen maken is volkomen onbekend, ook al omdat er scholen zonder televisietoestel zijn. Scholen zonder toestel kunnen ech ter toch van de programma’s kennisne men. De NOT heeft namelijk uitvoeri ge mappen samengesteld. Die zijn te bestellen bij: NOT, Riouwstraat 163, Den Haag. Tel. 070-609815. DEN HAAG. Het kunstenaarsprotest is niet doodgebloed. Het uitwerken van de plannen tot verbetering van de honorering van scheppende kunstenaars verloopt doorgaans minder luidruchtig dan acties om problemen aan de kaak te stellen. Van een indolente berusting, in afwach ting van het verlossende woord van he* orakel van Rijswijk is geen sprake. De strekking van de plannen tonen een vaste wil om zelf levensvatbare suggesties te doen om de a-sociale economische positie van veel scheppende kunstenaars te sane ren. Dit schrijft de heer J. Honhout bij het overzicht, dat hij samenstelde van de plannen van scheppende kunstenaars ter verbetering van hun sociaal-economische positie. Het overzicht is als „voetzoeker” gepubliceerd door de Dr. E. Boekman- stichting, het Sociaal Wetenschappelijk Studiecentrum voor Kunst en Cultuur. Bij de inventarisering van de plannen werd steeds als plan gezien alleen dat samenstel van voorstellen, dat bij een brede kring van kunstenaars leefde en dat op een of andere wijze opschr’ft was gesteld. Bij de beeldende kunstenaars is extra aandacht besteed aan de bij velen levende gedachte, dat de kunstenaar meer als „beeldend specialist” bij het maat schappelijk gebeuren in al zijn facetten zal moeten worden betrokken. In de publikatie van de Dr. Boekman- stichting worden de plannen op twee manieren benaderd. Ingegaan wordt op de inhoud, voorgeschiedenis en doelstelling van elk van de plannen en hun makers. Van de 21 plannen zijn er zes afkomstig van beeldende kunstenaars, eveneens zes van de schrijvers, zeven van de filmers, een van de fotografen en een van de componisten. Uitgesplitst naar onderwerpen komen er negen aan bod. Daaruit blijkt, dat de doelstelling van de plannen noga? eens verschilt. Twee hoofdstromingen zijn daarbij onderscheiden. Bij de ene wordt primair een totale maatschappijvernieu wing voorgestaan. Daarin is een beter kunstklimaat slechts middel tot dat doel. De andere richt zich in eerste aanleg op verbetering van het kunstklimaat in de overtuiging, dat dit voor welke maatschap pijstructuur dan ook van eminent belang Vooral verhelderend werkte het zien van deze choreografie zonder de veel aandacht afleidende toneelkostuums. Ie dere danser was nu verplicht met zijn dansmiddelen alleen het van hem ver wachte karakter op het toneel zetten. Daar dit alleen nog maar repetities waren, zal ik over de kwaliteit van de uitvoering nog niets zeggen. Wel moet me van het hart, dat Marius Petipa in 1890 over een enorme variëteit in technische middelen beschikte en die met grote vin dingrijkheid toepaste. Vooral doordat niets door costuums verdoezeld werd, viel de hechte constructie van het geheel bijzon der op. Veel toekomstige choreografen zouden dit werk, bij voorkeur in zijn kale vorm grondig moeten bestuderen, voor ze met eigen experimenten beginnen. Natuurlijk is het niet mogelijk aan iemand, die het sprookje niet kent en die het verhaal in het programma niet gele zen heeft, in ballettaal duidelijk te ma ken, dat de boze fee, die hier dan Cara- bosse heet, de jonge prinses toewenst, dat ze zich op haar zestiende jaar aaneen spinnewiel-spoel zal prikken waarop ze zal sterven. Maar met enige voorkennis is het hele verhaal makkelijk te volgen en het wordt verteld op een werkelijk ver bluffend eenvoudige manier. Avondvul lende balletten hebben meestal het be zwaar van een grote hoeveelheid vulwerk, in de vorm van een eindeloos geloop. Bij „Ik doe zo’n show namelijk niet in mijn eentje, ik doe het samen met mijn eigen mensen en vooral samen met het publiek, en dat heb ik in deze titel willen laten uitkomen”. Seth is dezer dagen, zo bleek uit een NIPO-enquète, door het publiek gekozen als artiest nr. 3 van het jaar. Op de eerste plaats staat Toon Hermans, op de tweede Wim Sonneveld, nr. 4 is Willeke Alberti en nr. 5 Wim Kan. Seth stond vorig, jaar nog op de 21e plaats. Een geweldige sprong omhoog. „Reden, neem ik aan, was de oudejaars- avonduitzending. Tot op de dag van van daag krijg ik er nog post over. Positieve én negatieve. Om met de negatieve te beginnen: dat zijn bijna uitsluitend gods dienstige reacties. Van mensen die denken dat humor hetzelfde is als spotten. Die alleen al in het feit, dat je in een cabaretprogramma de tien geboden noemt, een vorm van spotten zien, terwijl ik ze toch ernstig behandeld heb, zij het op een wat afwijkende manier”. Artiest nr. 3 zijn, betekent dat wat voor hem? „Natuurlijk, ik vind het fantastisch, want het is voor mij het bewijs dat het publiek mijn stijl accepteert, mij ook als artiest accepteert. Toon Hermans ontdekte het op oudejaarsavond, en het publiek ziet het nu ook: ik ben niet meer het woord- jes-mannetje, de Neerlandicus van voor heen, ik ben een beetje de clown aan het worden. Het publiek is er na die oude- j aarsavonduitzending op attent gemaakt onder andere door dat nummer met die stoel en dat zingen erbij en 'de sfeer in de zaal is nu ook ineens compleet anders geworden: men is bereid te lachen, men lacht sneller en meer”. „Het is gewoon fijn om ongecompli ceerd en bevrijdend om dingen te kunnen lachen. Ik wil veel meer die kant op niet op de oppervlakkige toer, maar meer als een toenadering, als communicatie met het publiek. Tot eind maart iedere dag nog Carré, daarna gaat Seth Gaaikema schrijven, een half jaar lang. Dat moet nu eenmaah „nieuw is in Nederland een magisch woord. Dat is nu eenmaal die typische eis, die eigenlijk alleen het Nederlandse publiek aan je stelt”. „Zo’n nieuw programma is voor mij een sprong in het diepe, je weet dat je kunt zwemmen, je weet waar de overkant is, maar of je die haalt, is altijd weer de vraag. Het is en blijft een uitdaging. Je weet nooit of je die kunt waarmaken”. Inmiddels is Seth Gaaikema toch al weer 15 jaar druk doende op het gebied van cabaret. In 1957 startte hij, samen met onder anderen Tom Meijer nu werkend bij de Wereldomroep het Groningse studentencabaret. In datzelfde jaar schreef hij zijn eerste tekst voor Wim Kan- „De dames Bennema”, een jaar daarna voor Kans oudejaarsconference het liedje: „Dag gekke oudejaar”. Hij herinnert zich nog zijn allereerste tekst: „Ik speel geen voetbal, loop geen horden, en ik zal nooit een bokser worden”. Vijftien jaar is geen geringe ervaring. Kostelijke jaren, met alle mogelijke her inneringen, die Seth geïnspireerd hebben tot het schrijven van een boekje. Het komt deze zomer uit (het is nog titelloos) en bevat teksten van liedjes, verhalen, herinneringen, achtergronden. Géén me- moire, want zoiets doe je niet als je 32 voort), Vissering Scholengemeenschap (Velsen), Openbare Scholengemeen schap, Willibrordusmavo, r.k. mavo Sancta Maria (Beverwijk). Anderzijds is het niet uitgesloten dat er scholen zullen zijn die de pro gramma’s zullen volgen zonder het informatiepakket besteld te hebben. Een overzicht van de kijkdichtheid is daarom voorshands moeilijk op te stel len. AMSTERDAM De internationale ad viescommissie die de restauratie van het indertijd gestolen schilderij van Vermeer ,De Liefdesbrief” begeleidt, heeft maandag advies uitgebracht over de derde en laat ste fase van de restauratie: het inschil deren van die delen van het schilderij, waarvan de verflaag geheel is verdwenen. Geadviseerd is een voor het gehele schil derij zo weinig mogelijk storende restau ratie uit te voeren. Dit houdt in dat voor de beschouwer van het doek slechts pp zeer korte afstand herkenbaar zou kunnen zijn dat de schilderingen niet authentiek zijn. Bij de commissie bestond grote waar dering voor het werk dat tot dusver door de hoofdrestaurateur van het museum, L. Kuiper, is verricht. Het advies der commissie, dat overeenstemde met de zienswijze van de staf van het Rijks- museum, zal worden uitgevoerd. De res- i tauratie zal op zijn vroegst medio deze zomer gereed zijn. Ze zijn uitgegaan, zoals de NOT schrijft, van het feit dat „op som mige scholen voor voortgezet on derwijs het gebruik van drugs door de leerlingen tot grote bezorgdheid bij het onderwijzend personeel en de ouders blijkt te leiden. De staf weet veelal niet hoe dit probleemmoet worden tegemoet getreden, ook al omdat men nauwelijks op de hoogte is van de reële risicp’s van de diverse middelen.- De communicatie met leerlingen over dit onderwerp wordt bemoeilijk, door dat het probleem enigszins in de ta boesfeer is komen te liggen, zoals dat eerder het geval was met de seksuele voorlichting. De situatie in vele gezin nen met opgroeiende kinderen ligt analoog. Het op emotionele gronden verdedigen van een pro- of contra standpunt belemmert het kennisnemen van gefundeerde en verantwoorde in formatie.” De samenstellers gaan er vanuit, dat alle publiikaties tot nu toe wei nig verhelderend hebben gewerkt, ook al omdat ze meestal in de emotionele sfeer zijn getrokken. SORIA (EFE). De Spaanse politie heeft maandag in Soria twee Amerikaanse officieren aangehouden die zich zouden hebben schuldig gemaakt aan diefstal van kostbare schilderijen uit kerken in Quino- neria en Penalcazar. Een Zwitserse mede plichtige werd eveneens gearresteerd De twee officieren een majoor en kapitein, waren gelegerd op een Ameri kaanse militaire basis in Saragossa. LONDEN (DPA). In de nacht van zondag op maandag is uit een kerk in de Londense wijk Kilburn een kostbaar schilderij van Titiaan ontvreemd. Het 100 bij 80 cm grote doek stelt „De verkondi ging van de boodschap aan Maria” voor. Het was de kerk in 1937 door de kranten magnaat Lord Rothermere geschonken. De onbekende dieven zijn door een venster de kerk binnengedrongen en heb ben het schilderij meegenomen met het kastje waarin het zich bevond. MÜNCHEN (AFP). De Beierse politie heeft na een langdurig onderzoek in Leip heim bij Günzburg zes meesterwerken gevonden, die waarschijnlijk in de jaren 1970 en 1971 in België en Nederland zijn gestolen. Twee van deze schilderijen een „Uittocht uit Egypte” van de Ant- werpse kunstenaar Abel Grimmer (1570- ca 1619) en een ..Landschep met windmo lens” van Pieter Brueghel de Jongere (1564-1638) zijn volgens de politie van München in 1970 in het Belgische Kort rijk ontvreemd. Het was de politie ter ore gekomen dat de werken in de Bondsrepubliek zouden worden verhandeld. Tenslotte werden zondagnacht in Leipheim vijf mannen van 26 tot 50 jaar en een 33-jarige vrouw aangehouden. Een zevende verdachte wist te ontkomen in een auto met een Belgisch nummerbord. TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo’s. 7.30 Nws 7.41 Aktualiteiten. 8.30 Nws. 8.41 Aktualiteiten. 10.00 Voor de vrouw. 10.30 Nws. 11.55 Meded. KRO: 12.00 (S Van twaalf tot twee. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar.14.00 Huisbezoek. NOS: 14.10 Van Ta-ta tot totale t aal. 14.20 (S) Aspekten van de kamermuz. 14.50 Meer over minder. 15.30 Nws. NCRV: 16.45 (S) Journaal anno Nul. 17.00 (S) NCRV-Vocaal ensemble. Overheids- voorl.17.20 A.s. huurverhoging. NCRV: 17.30 Nws. 17.32 Hier en Nu. 18.00 Noten en maten. 18.30 Nws. 18.41 (S) Gevraagde gewijde muz. 19.00 De kerk vandaag NOS: 19.10 Progr. 'voor blinden en slechtzienden. 19.20 Open baar Kunstbezit. CVK: 19.30 Bidstond voor gewas en arbeid van de Geref. Kerk. NOS: 20.30 (S) Woensdagavond 22.25 Uitzend, van de Bond zonder Naam. NOS: 22.30 Nws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 (S) Zin - Tuig (65). 23.20 (S) Signaal. 23.55 Nws. HILVERSUM II. VARA: 7.00 Nws. 7.11 Gymn. 7.20 (S) Dag woensdag! 7.33 Van de voorpagina. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.23 (S) Dag woensdag. 8.35 Van alle markten thuis. 9.00 Radioweekblad. 9.15 Koning Klant. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.45 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.03 Op de koffie. 12.00 Delfzijl Centraal. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 (S) •jicht ensemble. 13.45 Gesproken por tret. 14.00 Speelruimte. 16.00 Nws. 17.00 (S) Geef me de vijf. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Uitz. van de P.v.d.A. 18.30 (S) Klink Klaar zonder nonsens 19.30 (S) Licht or kest. 20.00 Nws. NOS: 20.05 Reportages voetbalwedstr. AjaxArsenal en Feye- noord—Benfica. VARA: 2220 (S) Lich te koor- en orkestmuz. 22.30 (S) So praan en piano. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Actualiteiten. 23.20 (S) Ra dio Jazz Magazine. 23.55 Nws. HILVERSUM III. AVRO: 7.00 Nws. 7.02 Steevast. 8.00 Nws. 8.02 Journaal. 9.00 Nws. 9.03 De negen-uur-show. 10.00 Nws. 10.03 Ar beidsvitaminen. 11.00 Nws 12.00 Nws. 12.03 Journaal. 12.06 Zet ’m op. 13.00 en 14.00 Nws. 14.03 Superclean Dream- machine. 15.00 Nieuws. 15.03 Lichte platenprogr. 16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.03 Journaal. 17.06 Postbus 700 BRUSSEL 13.00 Nws., toneelagenda. 13.20 Licht muziekpr. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 14.30 Jeugdiuiltzend. 14.50 Schdolkoren. 15.00 Nws. 15.15 Kinderprogr. 16.00 Nws. en beursber. 16.10 Operaconcert. 17.00 Nws., meded. 17.10 Lichte muz. 17.50 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 Voor de soldaten. 18.15 Lekenmoraal en - filosofie. 18.55 Taalwenken. 18.57 Lich te orkestmuz. 19.00 Nws., actualiteiten en lichte muz. 19.40 Keurig Engels. 19.45 Missieklankbeeld. 20.00 Promena- demuz. 22.00 Nws., De zeven kunsten. 22.20 Klass, en nieuwe muz. 23.00 Lie derencyclus. 23.40 Nws. Nederland I NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER(K) Reclame. NCRV: (K) Dier en Vriend. (K) De Jonkvrouw van Avignon (feuill.). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER(K) Reclame. NCRV: (K) Eenmaal Ander- m 1. Hier en Nu. (K) Emmeloords Chr. Mannen koor. NOS: (K) Stichting Socutera. (K) Journaal. Weekoverzicht schooltelevisie. TELEAC: (K) Graven naar het verleden (6). Nederland II 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. 18.50 STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: (K) Volgende Patiënt (serie). 19.30 (K) Tik Tak Tor. 19.55 STER: (K) Reclame. 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.15 STER: (K) Reclame. 20.20 VARA: (K) Kom maar binnen (serie). 20.45 Pépé Moko film). 22.15 (K) Simon Carmiggelt. 22.20 Achter het Nieuws. 23.00 NOS: (K) Journaal. 23.05 Den Haag vandaag. 23.10 TELEAC- (K) Beton (6). Nederland I 11.35-12.00 NOS-NOT: sie. KRO: (ged. K) Kinderprogr. NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame :.55 NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. NOS: Van gewest tot gewest. Nat. Bureau voor Toerisme. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. AjaxArsenal FeyenoordBenfica Journaal Den Haag vandaag

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 9