Solo-optreden in Concertgebouw
RANDY NEWMAN
BIJTEND ORIGINEEL
Reinbert de Leeuw speelt Satie
Wachten op dingen
die niet komen
BBK minder radikaal
Mary zonder Naam gehuldigd
flfi
ml
If I
B. 11
teff -
L
VPRO houdt
referendum
Reportage over
Limburg als
probleemgebied
Video-
Kunstsubsidies
in Amsterdam
programma’s
in abonnement
TV dinsdag
over spelling
TV vanavond
Radio dinsdag
TV maandag
HAARLEM
verkopers van
technische bouwstoffen, o.a.
1
MAANDAG 13 MAART 1972
Propagandazenders
kunnen nog blijven
N.V. HOUT- STEEN-
BOUWSTOFFENHANDEL
Van Eedenstr 7- tel. 023-319120
Sf
L - -s
een
RANDY NEWMAN
ADVERTENTIES
om
les
J. H. MOOLENIJZER.
NOS-NOT:
19.28
informatie
(Van onze correspondent)
uitzending
verbonden.
Nederland 2. Doris Day, de immer
glimlachende Hollywood-ster is voor
velen een levende legende. In een van
avond door de AVRO uit te zenden
show vertelt ze al zingend en pratend
haar eigen levensverhaal, waaraan on
der meer Perry Como het zijne toe
voegt. Het wordt een klein uur Doris
Day met liedjes als Sentimental jour
ney, Ob-la-di, ob-la-da, You have been
a beautiful baby en de Amerikaanse
versie van Que sera, sera: Whatever
will be, will be.”
De AVRO begint de avond met de
AVRO’s Toppop. Een half uur later
Wie van de drie? een vraag, waarop
naar alle eer en geweten Albert Mol,
Martine Bijl, Tonny Huurderman en
Guus Oster een antwoord hopen te
geven. Na dit spelletje de dubbele Pey
ton Place-aflevering.
De AVRO rondt haar uitzendingen
af met haar Televizier-magazine.
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19 55
•>0.00
20.15
20.20
21.10
19.55
20.00
20.15
20.21
20.50
22.00
22.40
22.45
22.50
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.21
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
18.00
18.28
Verkeerstips.
18.57
Bovendien kan ieder, die over Sony-
afspeelapparatuur beschikt, zich abon
neren op een maandblad van de RKS
in de vorm van een video-tape van
20 minuten: lijnbeeld geheten. Tien
nummers kosten op huurbasis 250 gul
den per jaar plus eenmaal 70 gulden
voor het materiaal. Wie de tapes wil
bezitten moet in totaal 950 gulden per
jaar betalen. Losse nummers kosten
120 gulden.
Om klokke tien opnieuw een Blauwe
Maandag. In het politiek en actuele
zaken op de korrel nemende cabaret-
programma als medewerkenden onder
meer Yoka Beretty en Loeki Knol
naast het vaste duo Marnix Knappers
en Martin Brozius. Medwerking ver
leent voorts het Cabaret Zonder Filter.
De KRO-avond wordt geopend door de
Graaf van Monte Christo.
AMSTERDAM B. en W. van Amster
dam hebben de gemeenteraad voorgesteld
de volgende toneel- en muziekgezelschap
pen een subsidie voor het seizoen 1971-
1972 te verlenen: Theater Unie (ten hoog
ste f 100.000), toneelgroep Wederzijds (ten
hoogste f 50.000), Documentair Aktueel
Teater (ten hoogste f 35.000), Mickery
Workshop (f 35.000), Hoofdstad Operette
(f 1.200 per voorstelling tot ten hoogste
f 36.000) en het Nederlands Blazersensem
ble (ten hoogste f 30.000).
Nederland 1. Limburg, de provincie
van het zwarte goud, zit dik in de
problemen. Het zwarte goud is gedeva
lueerd, zeggen de samenstellers van de
vanavond door de KRO aan Limburg
gewijde documentaire, Frans Wijsen en
Hans Koekoek. Ze benaderden onder
meer de minister van economische za
ken om zijn visie te geven, maar de
bewindsman liet het afweten. Als argu
ment voerde hij aan dat er een nota
over de geschetste situatie in de maak
is.De werklozen in Limburg zitten
er maar meeVan de werkgele
genheidsproblemen en het sociaal be
leid in onze zuidelijke provincie naar
het wilde westen van Alias Smith and
Jones.
Om baar heen leden van de
familie Hoes die de drie gou
den platen torsten. Driemaal
het bewijs van 100.000 ver
kochte exemplaren. Driemaal
iet bewijs van haar grenzelo
ze populariteit. En dat bleek
aan de
worden
en niet al te demonstratief te klappen
toen zij haar laatste lied aankondigde.
FERRY TROMP.
(Van onze correspondent)
ROTTERDAM. Nog eerder dan
Albert Vogel (met zijn project Studio
Ornis) is de Rotterdamse Kunst Stich
ting aan de markt met video-banden.
Er z(jn er al 16 te koop voor prijzen
van 300 tot 500 gulden, waaronder
interviews met de kunstenaars Man
Ray, Jim Dine en George Segal en, bij
voorbeeld, een optreden van het La
Mama Theatre in Amsterdam.
ROTTERDAM. Daar
stond ze. De hand in verle
genheid tegen haar mond ge
drukt. De winnares van drie
gouden platen. Voor de lied
jes: Achter in het stille kloos
ter, Bloemen voor moeder en
Het soldaatje. Mary Servaes-
5ey of zoals iedereen haar in
het hele land kent, de Zange
res zonder Naam.
WASHINGTON (DPA). De Ameri
kaanse regering en het congres zijn op
het laatste ogenblik tot een akkoord ge
komen over een voorlopige handhaving
van de overheidssteun aan de twee om
streden propagandazenders „Radio Free
Europe” en „Radio Liberty” in München.
Twee dagen voordat de twee stations
hun uitzendingen bij gebrek aan geld
zouden moeten beëindigen, werd een
compromis bereikt om de financiering
nog tot 1 juli a.s. voort te zetten.
21.25
21.50
22.30
22.35
22.40-23.10
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS’ (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
AVRO: (K) AVRO’s Toppop.
Wie van de Drie.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
AVRO: (K) Peyton Place.
(K) Muzikale show.
AVRO’s Televizier Magazine.
NOS’ (K) Journaal.
TELEAC: Wat is je vak
man? (9).
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER (K) Reclame.
VARA’ IK) Volgende patiënt.
(K) De Ombudsman.
STER (K) Reclame.
NOS’ <K) Journaal.
STER (K) Reclame.
VARA (K) Mannix.
....En een zoen van de juf
frouw.
(K) Kom maar binnen.
(K) Het Oproer kraait.
NOS: (K) Journaal.
Den Haag vandaag.
TELEAC: (K) Beton (7).
WWWWWWMMMAAnAMMAfWVIAAAMAMMnMA
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
21.10
22.00
22.50
22.55-23.25
22.50
22.55-23.25
(12).
17.00
17.10 Voor oudere
Weegschaal.
Voor de soldaten.
18.30
d’une grande peine” „En faveur d’un
malheureux” „Par pietié pour les ivrog-
nes, honteux, débavchés, imparfaits, désa-
gréables, et faussaires en tous genres”,
maar het blijven opzettelijke saaie stukjes
en wat wij daarmee aan moeten, dat
moeten wij zelf maar uitmaken. Toch was
het muziek van „Nu”, maar misschien
meer in de Franse betekenis van het
woord „Musique Nue” naakte muziek
die je in je hemd zet.
voorzitter werd gekozen Harry Visser uit
Amsterdam.
Het bestuur wil een beleid voeren, dat
afgestemd is op de volgende punten: 1. De
BBK wil de vakvereniging zijn voor alle
beeldende kunstenaars in Nederland; 2. De
BBK accepteert de huidige BKR-regeling
(contraprestatie) van minister Boersma
niet, maar beschouwt deze als een actie
punt, dat kan leiden tot een volwaardige
arbeidsregeling voor beeldende kunste
naars in een sociaal-cultureel regeringsbe
leid; 3. normalisering van de betrekkingen
met het voorzieningsfonds voor kunste
naars; 4. Democratisering van het be
stuursbeleid, gericht op een versterkte
actie van gewestelijke afdelingen, en 5.
Deelname aan het overleg vernieuwing
kunstonderwijs o.a. bij het ministerie van
onderwijs en wetenschappen.
Met de bestuursverkiezing heeft een
ruime meerderheid van de 169 stemge
rechtigde leden zich uitgesproken voor
„een directer belangenbehartiging en te
gen een teveel aan politieke indoctrina
tie”, aldus de nieuwe voorzitter Harry
Visser.
Hij wees erop, dat het nieuwe bestuur
niet behoudend kan worden genoemd
„Het blijft radicaal handelen maar wi]
niet radicalistisch zijn”, verklaarde hij. De
ideologie zal dan ook niét losgelaten wor
den.
Ruim tweederde van de aanwezigen had
zich volgens Harry Visser voor accentver
schuiving irtgesnroken. Over het aantal
leden van de BBK moest de heer Visser
onduideljik blijven. Op papier heeft de
vereniging 1200 leden gehad. Maar tijdens
de moeilijkheden van de afgelopen tijd,
waarin ook de relatie met het voorzie
ningsfonds werd verbroken, hebben zich
verscheidene leden van de BBK afge
keerd.
ifgelopen zaterdagavond in de
Ahoy-hal te Rotterdam over
duidelijk. Tientallen mensen
kwamen spontaan naar voren
">m de Zangeres zonder Naam
oersoonlijk hulde te brengen.
Zij nam vele bossen bloemen
in ontvangst. De vrouw die
door Johnny Hoes zo graag
wordt bezongen als de Konin
gin van het Levenslied
In haar lange, rose jurk
bleef zij, ook op het moment
dat de roem over haar heen
golfde en de toejuichingen
van de 8000 bezoekers opkla
terden, wie zij was. De een
voudige vrouw die zonder een
zweempje inbeelding zei:
,,Wat ik ben, heb ik aan u
allemaal te danken”. En even
AMSTERDAM. Over God: „Hij heeft
gezegd dat de joden zich moesten verme
nigvuldigen, maar hij laat ze met honder-
duizenden tegeljjk ombrengen. Toch blij
ven ze hem eren. Daarom houdt hij van
de mensen”. Over Amerika: „Niemand
houdt van ons. We hielpen ze in de
oorlog, ze namen ons geld en nu beschul
digen ze ons. Er is geen oplossing moge
lijk, dus laten we die Grote maar vallen.
Op Europa, dan krijgen we daar wat
ruimte; op Zuid-Amerika, want die heb
ben onze naam gestolen, maar niet op
Australië want we willen de kangoeroes
sparen”.
Gecomprimeerde citaten uit nieuwe
liedjes van Randy Newman, die zij het
gebrekkig duidelijk wil maken dat de
„Meester van het sarcasme” zoals we die
op een drietal LP’s al hebben leren ken
nen, niets aan zeggingskracht en bittere
humor heeft ingeboet.
Zaterdagnacht zong en speelde hij, een
zaam achter zijn vleugel, in een verras
send goed gevuld Amsterdams Concertge
bouw. Verrassend, omdat Newman in Ne
derland nog geen grote bekendheid geniet.
Deze ietwat introverte Amerikaan, afkom
stig uit een familie van filmmuziekschrij-
vers, werd pas anderhalf jaar geleden
door Neêrlands muziekpers ontdekt en
geroemd om zijn vaak bijtende, altijd
originele teksten en zijn unieke, swingen
de pianospel.
Naar aanleiding daarvan werd zijn
werk dit jaar terecht geëerd met een
Edison, maar de kosten gaan in zijn geval
voor de baat, want van zijn drie LP’s
Randy Newman”, „Twelve Songs” en
„Randy Newman Live”) zijn er hier nog
maar weinige verkocht.
Dat zal binnenkort ongetwijfeld veran
deren. Randy Newman wordt algemeen
gezien als een Rijzende Ster en zaterdag
nacht bleek waarom. Randy kan absoluut
niet zingen iets waarvoor hij zich re
gelmatig in alle oprechtheid excuseert
maar hij heeft zo’n volstrekt eigen ge
luid, zulke flitsende teksten en zoveel
nooit vervelende variatie in zijn spel, dat
je maar al te graag bereid bent zijn stem
voor lief te nemen, ja zelfs dat waanzin
nige keelgeluid te gaan zien als een we
zenlijk onderdeel van zijn aantrekkings
kracht.
Newman had een beter voorprogramma
verdiend. Zijn met twee toegiften ver
lengde optreden werd vooraf gegaan door
een zekere Nico, een rijzig roodharig
AMSTERDAM. Tijdens de in Amster
dam gehouden jaarvergadering van de be
roepsvereniging van beeldende kunste
naars BBK, is een nieuw bestuur gekozen,
dat bestaat uit de volgende leden: T. Men
ger, J. Maagendans, V. Ikelaar-Jongejan,
W. Claassen, F. Sieger jr, A. Reemer, L.
Gorter, A. Boucher, C. Visser-De Jong, B.
Welledieck, T. Wegner en E. van Vliet. Tot
AMSTERDAM. De concerten in het
Stedelijk Museum op zondagmiddag dra
gen de verzamelnaam „Muziek van Nu”.
Reinbert de Leeuw speelde gistermiddag
pianostukken van Erik Satie, die
streeks 1890 gecomponeerd zijn. Is dat
muziek van Nu? Absoluut niet, het is
muziek van tachtig jaar geelden Maar
waarom wordt het dan nü gespeeld? Ten
eerste omdat de jonge mensen van nu
Erik Satie beter begrijpen dan de jeugd
van 1890 en ten tweede omdat Satie voor
alles een „nu-mens” was.
tv zie, vraag ik niet of het
:ultuur is. Als wij zingen ook
liet. We pretenderen geen
cultuur te brengen. En nu is
iet zo ver. Ard Schenk haal-
ie met zijn benen drie gou
den plakken binnen Mary
feed het met haar stem”. En
ronder zich een moment te
bedenken zette hij op de me
ndie van „Feyenoord heeft de
Wereldcup” de gloednieuwe
tekst „Mary heeft een Ponden
olaat” in. En het publiek ver
stond dat maar al te goed
Een nieuwe meezinger was
geboren Mary Servaes-Bey,
de Zangeres zonder Naam,
had een lach om haar mond,
maar de tranen van ontroe
ring glinsterden in haar ogen.
Een bekende uitspraak van hem was:
„Ik ben heel jong geboren in een heel
oude tijd. Het leven waar ik van houd, is
het leven zonder morgen, het leven van
vandaag, niets voor gisteren, niets voor
morgen”. Dus „nu”! Daarom is het volko
men logisch om nu te luisteren naar
Satie, hij had dezelfde instelling als de
jonge mensen van „nu” hebben. Reinbert
de Leeuw begon zijn Satie-programma
met de verklaring, dat wij niets sensatio
neels moesten verwachten en dat de stuk
ken, die hij zou spelen (rond 1890), on
getwijfeld een eenzijdig beeld zouden ge
ven van de man, die de hele officiële
muziekwereld van zijn tijd aan zijn laars
lapte. Satie was bevriend met Debussy,
maar dat verhinderde hem niet om met
Cocteau te keer te gaan tegen de „mist”
van „La Mer” en de „nevel” van Wagner.
Hij protesteerde tegen alles en iedereen
en was tegelijkertijd de inspirator van
Auric, Durey, Honegger, Milhaud, Poulenc
en Tailleferre, die de „Groupe des Six”
vormden.
De eerste pianostukken van Satie die
Reinbert de Leeuw speelde, hebben de
bedoeling de uiterste soberheid te be
trachten. Het is muziek die ontdaan is
van elke emotie en die de opzet heeft
vervelend te zijn, als protest tegen de
zwaar beladen produkten die zoveel mo
gelijk afwisseling willen bieden.
Reinbert de Leeuw waarschuwde ons
dat wij niets geestigs te horen zouden
krijgen en beloofde dat hij ons de gele
genheid zou geven om uit verveling weg
te lopen. Maar dat deed niemand. Met een
oneindig geduld wachtte iedereen op de
dingen die met komen zouden uit een
verlangen om niets te verlangen.
Wij luisterden naar „Ogives” (spitsbo
gen) uit 1886, naar de „Sonneries de la
Rose Croix” (1892), naar de „Gymnopé-
dies” (1888) en naar de „Danses Gothiues”
(1893) en wij verveelden ons. Dat 'ag niet
aan Reinbert, want hij maakte de span
ning, die er eigenlijk niet was, zo groot
mogelijk. Hij is één van de fijzinnigste
pianisten van de jongere generatie en
heeft een .toucher” met duizend kleuren,
maar die heeft hij voor Satie niet nodig.
Satie schreef muziek, die klinkt als een
harmonieoefening, gespeeld door een con-
servatoriumleerling met bijvak piano. Om
ons te amuseren gaf Satie de meest bizar
re namen aan zijn stukken: „A l’occasion
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.02 Het levende woord.
7.07 (S) Badinerie. 7 30 Nws. 7.41 Actu
aliteiten. 8.24 Overweging. 8.30 Nws.
8.41 Voor de vrouw. 10.00 Schoolradio.
10.15 (S) Aubade I. 11.00 Voor de
zieken. 11.30 Bejaardenprogr. 11.55 Me-
ded. 12.90 (S) Van Twaalf tot twee.
12.22 Wij van he* land 12.26 Meded.
t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws.
12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar.
14.05 Schoolradio. 14 30 (S) Interlokaal
op dinsdag. 15.30 Nws. Óverheidsvoorl.
17.00 Surinaamse luchtpost. 17.10 (S)
Metronole Orkest. 17.25 Voor de kinde
ren. 17.30 Nws. 17.32 (S) Actualiteiten.
18.00 (S) L'chc ensemble met zangsolis-
ten. Pol. Partijen.: 18.19 C.H.U. 18.30
Nws. 18 41 Actualiteiten,
besch
19.00
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
KRO(K) De Graaf van Monte
Cristo (6)
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER’ (K) Reclame.
KRO: (K) Limburg.
21.10 (K) Alias Smith en Jones.
22.00 (K) Blauwe Maandag (cabaret-
progr.).
NOS’ (K) Journaal.
TELEAC: Spaanse
meisje wier muziek in geen verhouding
stond tot haar verschijning. Ze presteerde
het om de zaal drie kwartier lang mate
loos te vervelen met volkomen zoutloos
twee-akkoordenspel op haar kerkorgeltje.
De Engelse (soms Duitse) teksten, uitge
stoten in steeds dezelfde lange uithalen,
waren van een waanzinnige onbegrijpe
lijkheid. Het was dan ook een wonder, dat
het grootste deel van het publiek de
beleefdheid opbracht om te blijven zitten
later liet zij haar publiek we
ten: „Uw vertrouwen in mij
zal ik nooit beschamen”.
Hoogtepunt van de mu-
dekshow „Een lach en een
traan”, waarmee het Brabant
se Hoes-circus door het land
'rekt. De huldiging van Mary
ronder Naam”, was met opzet
aan het einde van de avond
gepland. Nadat geheide mee
zingers als „Janus, Janus, pak
ne nog een keer” waren ge
weest en Dikke Leo zijn mee-
deinnummer „Als het water
van de Maas niet meer te
drinken is, gaan we naar
Brussel naar Mannekepis” ten
gehore had gebracht.
Johnny Hoes zei kort en
bondig: „Als ik voetbal op de
Nederland I
10.45-11.10 en 14.00-14.50
Schooltelevisie.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K Journaal.
STER: (K) Reclame.
NCRV: (K) Zo Moeder,
zoon.
(K) De Jonkvrouw van Avignon
(feuill.).
STER: (K) Reclame.
NOS: (K )Journaal.
STER: (K JReclame.
NCRV: (K) Please Sir!
Hands Up.
Hier en Nu.
(K) Dagsluiting.
NOS: (K) Journaal.
Weekoverzicht en
schooltelevisie.
22.53-23.33 TELEAC: (K) Graven naar
het verleden (7).
18.50 Voor
over de komende KRO-progr.
Musicerende dilettanten 19.30
Dood do^t leven 19.45 De zingende
kerk. 20 00 (S) Klass, symfonische muz.
20.45 Waar maak je je druk over?.
21.00 Hoorspel. 22.00 Londens Symfonie
Orkest en solist. 22.25 Overweging.
22.30 Nws. 22.38. Den Haag vandaag.
22.50 Actualiteiten. 23.15 Voer voor vo
gels. 23 55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Gym. 7.20 (S) Dag met
plaatje. 8 00 Nws. 8.11 Journaal.
8.20 (S) Dag met een plaatje. 8 30 De
Groenteman. 8.50 Morgenwijding 9.00
Klass, muz. met toelichting. 9 35 Wa
terstanden. 9.40 (S') I Radiokoor. II Om-
roepkamerkoor. 10.00 Voor de kleuters.
10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws.
11.30 Rondom 12. 11.55 Beursbe’ 12.30
Óverheidsvoorl Uitz. voor de land
bouw. 12 40 Knipperlicht. 13 00 Nws.
13.11 Journaal. 13 30 (S) De wereld van
de opera. 14.35 Alert! 15.00 Zoeklicht
op Nederland. 16 00 Nws. 17.00 Mobiel.
17.55 Me-ied 18.00 Nws. 18.11 Journaal.
19.00 (S) Big Band Beat. 19.25 Paris
vous parle. 19.30 Vanavond. 20.00 Nws.
22.00 Trefpunt. 22.20 (S) Vanavond laat.
22.25 Maded. 23.0C Nws. 23.10 Journaal.
23.55 Nws.
HILVERSUM III
7.00 Nws. 7.02 Dag dinsdag. 8 00 Nws.
8.02 Onderweg 9.00 Nws. 9.03 Plaatjes
voor de pep. 10.00 Nws. 11.00 Nws.
11.03 Een vrolijke visite. 12.00 Nws.
13.00 Nws 13.03 De Eddy Becke- Show.
14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai.
16.00 Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws.
BRUSSEL 324
12.00 Nws, meded. en SOS-ber. 12.08
Orkestmuz. 12.15 Kleinkunstkroniek.
12.50 Buitenl. persoverz. 13 00 Nws,
weerber. en toneelagenda. 13.20 Lichte
muz. 13.55 Beursber. 13.00 Nws 14.03
Schoolradio. 15.00 Nws. 16.00 Nws. en
beursber. 16.10 Amusementsmuz
Nws, en meded.
luisteraars. 17.55
Nws. 18 05
Paardesportber.
18.45 Sport. 18.55 Taalwenken
Lichte muz. 19.00 Nws, actualiteiten en
lichte muz. 19.45 Vakbondskroniek.
19.55 Lichte orkestmuz. 20.00 Grammo-
foonplatenprogr. 22.00 Nws, De Zeven
Kunsten, 22.20 Jazzmuz. 23.40 Nws.
HILVERSUM. De VPRO houdt op
donderdag 16 maart een referendum
over de spellingvereenvoudiging. Die
avond zal vanaf 21.30 uur in een
rechtstreekse televisie-uitzending van
uit studio Bellevue een aantal deskun
digen debatteren over het voor en
*egen van de spellingvereenvoudiging.
Om ook de „gewone” taalgebruikers bij
deze zaak te betrekken, zal
een referendum
Men hoopt, dat een groot aantal
Nederlanders middels een briefkaart
aan de VPRO antwoord wil geven op
een viertal vragen:
Moet de spelling van werkwoorden
veranderen?
Moet de letter t in andere woorden
geschreven worden, als men ook een t
hoort? (bijvoorbeeld paart, breet, kint)
Moet de spelling van vreemde woor
den veranderen?
Moet de ei komen te vervallen ten
gunste van de ij.
Als de VPRO voldoende reacties (de
vragen moeten met ja of nee worden
beantwoord) ontvangt, dan zal de uit
slag daarvan in een uitzending bekend
worden gemaakt. De VPRO hoopt, dat
het resultaat van het referendum van
invloed zal zijn op de voorstellen, die
over deze kwestie binnenkort in de
Kamer in behandeling zullen worden
genomen.
De deskundigen, die aan het discus
sieprogramma deelnemen, zijn dr.
Dolph Kohnstamm, Harry Mulisch,
orof. dr. G. Stuiveling, Sybren Polet,
het D’66-Kamerlid Wilbers, enkele on
derwijzers en oud-onderwijzers en dr.
van de Velde, oud-inspecteur van het
basis-onderwi j s.
luxe aanbouwkeukens
gemakkelijk zelf te leggen eiken
essen en beuken parket
dakramen, lichtkoepels en goten
garage- en kanteldeuren
meerkleurige tegels uit diverse
landen
rubbertegels voor speelplaatsen
PASSAVANT waterzuiveringsputten
een
een
MHmHm HmHm
's
ZO
t
-W
K;-: