Nederlands cabaret ook
op Duitse beeldbuis
Doorbraak
Aad de Haas
overleden
F
■b
ad
1
Particuliere video-produktie
goedkoop, snel en handig
Hl
Paul van Vliet
Pikanterie rond
echte Parisienne
Drie nachten jazz
in Rotterdam
TWEEMANSBEDRIJFJE PIONIERT
MET NIEUWSTE BEELD-MEDIUM
TV vanavond
Het is voetbal
sloeg kijker
of Brigitte
Ki:i I:
Radio donderdag
TV woensdag
TV donderdag
WOENSDAG 22 MAART 1972
NA DE VELE SUCCESSEN VAN
RUDI CARRELL EN ANDEREN
Voorzichtige NOS
Veel mogelijkheden
Technici nodig
SCHILDER MET
EIGEN GEZICHT
Veertien groepen
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. Holland Video-
produkties is op 1 januari van dit
jaar gaan werken. Dit tweemansbe-
drijfje (de eerste particuliere tele-
visieproduktiemaatschappij in Ne
derland) drijft op twee mensen, die
hun sporen al vele jaren in de vader
landse TV hebben verdiend. Tom
Poederbach was ongeveer vier jaar
filmcutter bij de NOS, tot hij wegens
ongeoorloofde kritiek op zijn werk
gever, geuit in een krante-interview,
op de keien werd gezet. Hans van der
Busken heeft als free-lance-cineast
aan vele televisieprogramma’s mede
werking verleend.
vooroordeelveroordelen?
23.00-23.05 NOS: (K) Journaal.
(ArtAIVVVWVVVWWVWWWV
(Van onze correspondent)
een
Kinderprogram-
i
(Van onze correspondent)
21.40
ADVERTENTIE
SU
18.30
[*[ïj
(Van onze correspondent)
„De omroepen, met name de actualitei
tenrubrieken, kijken een beetje de kat uit
de boom, want we hebben wél de lont in
het kruitvat van het NOS-monopolie ge
stoken. Dat is ons probleem: geaccepteerd
worden door de NOS, die natuurlijk rede
neert, dat zij volgens de letter van de wet
faciliteiten aan de zendgemachtigden moet
leveren en dus in feite geen concurrent
Maar een bedrijfje als Holland Video
richt zich uiteraard niet alleen op Hilver
sum. De mogelijkheden zijn legio. Zoals
Holland video produkties aan het
werk voor een reportage op beeld
band.
„Video is nu eenmaal direct: bij de film
heb je achteraf altijd nog de montage. Bij
video monteer je terwijl je de beelden
maakt. Daarom is de voorbereiding veel
belangrijker. En daarom is”, aldus Van
der Busken, „zo fijn, dat ik de regiecursus
van de NOS heb gevolgd. Hou Holland-
Video als het goed gaat binnenkort ook
opererend in kleur in het oog”.
ENSCHEDE Na de Duits-talige te-
levisie-successen van mensen als Rudi
Carrell, de Mounties, Dorus en Johnny
Kraaykamp en Rijk de Gooyer (van dit
duo is onlangs de nieuwe serie shows
„Spass durch zwei” van start gegaan op
het tweede Duitse net) en na de uitzen
ding „Ein Hit für Deutschland” door het
Hadimassa-teatn is nu het Nederlandse
cabaret aan de beurt.
muz.
muz.
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.25
20.15
20.25
21.15
21.20
21.35
21.40
21.45
22.35
22.40
22.45
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.21
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.18
19.48
19.55
20.00
20.15
20.21
20.35
20.50
19.55
20.00
20.15
20.21
21.15
21.55
22.40
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.35
als Libert Ramakers volkomen abstracte
altaarstukken hebben kunnen plaatsen.
Aad de Haas is vele anderen voorgegaan,
die nu zonder kerkelijke censuur kunnen
werken.
De controverse met de kerk heeft lang
de aard van het werk van Aad de Haas
bepaald. In latere jaren kwam hij er weer
los. Zijn stijl veranderde van poëtisch rea
lisme naar sterker expressionistische ui
tingen, waarin religieuze onderwerpen
zijn aandacht gevangen bleven houden.
Zijn dood betekent een grote verarming
voor het Limburgse kunstleven.
ROTTERDAM. Cabaretier
Paul van Vliet heeft maandagavond
in het Rotterdamse Hofpleintheater,
waar in opdracht van de Westdeut-
sche Rundfunk filmopnamen wer
den gemaakt een man, die herhaal
delijk „boe” tegen hem riep,
klap in het gezicht gegeven.
Toen Paul van Vliet na zijn op
treden vroeg wie steeds „boe” had
zitten roepen en bovendien had ge
schreeuwd „Maak die hele opname
maar over” stak een man in de zaal
zijn vinger op. Aan het verzoek van
de cabaretier om „dan eens bij hem
te komen" voldeed de man waarna
Paul van Vliet hem een forse klap
in het gezicht gaf. De „boe”-roeper
nam dat niet, wilde op het podium
klimmen, maar werd snel gegrepen
en uit de zaal verwijderd.
Paul van Vliet bood later op de
avond aan het publiek zijn veront
schuldigingen aan voor zijn naar hij
zei „overdreven driftig optreden".
21.30
22.30-23.00
als wij zijn kan aanvaarden. Als de om
roepen ons opdrachten gaan geven, zou de
NOS dat wel eens als een aantasting van
het eigen bestaansrecht kunnen opvatten”.
„Maar aan de andere kant: wat kost nu
zo’n NOS-reportage? De NOS moet met
minstens drie bussen uitrukken en zijn
beelden via een straalzender naar de
ampex doorseinen. Dat hoeven wij niet.
Onze één-cameraketen in een tweetons-
wagen kan de beelden ook zelf reoorden.
Ik dacht, dat het voor kleine reportages,
die óf veel haast hebben, óf op het laatste
ogenblik gemaakt moeten worden, gemak
kelijker en goedkoper is om van een kleine
particuliere videomaatschappij gebruik te
maken dan een dure NOS-reportagetrein
in beweging te zetten. Tussen haakjes: wij
hebben dat schaaktoernooi-item voor de
AVRO kunnen maken, omdat de NOS niet
op tijd faciliteiten kon leveren”.
Nederland H
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
AVRO: (K) Tarzan (film).
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
AVRO: (K) Een echte Parisien
ne (film).
(K) De Kon. Javaanse Hofdan-
sers van het Sultanaat van Jog
jakarta.
IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
NOS: (K) Journaal.
Verwachten Poederbach en Van der
Busken concurrenten op korte termijn?
„Nee. Niet binnen afzienbare termijn. De
investeringen zullen voorlopig een rem
zijn. Er moet in Nederland trouwens eerst
een generatie komen van video-getrainde
beeldtechnici. Daaraan is op dit moment
een enorm tekort. Deze technici zullen een
volledig andere instelling moeten hebben
dan de met film opgegroeide generatie
van nu.
Nederland 1. Vanavond staat het te
levisiescherm weer bol van het voet-
balgebeuren. De tweede ontmoeting
tussen Ajax en Arsenal, eikaars tegen
standers in de kwartfinale om de Euro-
pacub I, wordt rechtstreeks uitgezon
den. Dat van de wedstrijd Benfica
Feyenoord niet. De NOS geeft morgen
een samenvatting. De speelfilm van
vanavond wordt vervangen door een
aflevering van Theatre of the Stars.
Het middagprogramma op deze
woensdag wordt door de AVRO ver
zorgd, die de jeugd een nieuw Bibele-
bons-verhaal voorschótelt. In de voor
avond zendt de NOS van Gewest tot
Gewest, met een reportage over de ver
dwijnende palingrokerij o.a. uit, alsme
de de tips von het nationaal bureau
voor toerisme. De politieke zendtijd is
dit keer voor de CPN. De .uitzending op
Nederland I vindt haar einde met Den
Haag vandaag.
Nederland 2. In de wetenschap dat
het op het eerste net wel weer voetbal
geblazen zal zijn heeft de AVRO, die
op Nederland 2 uitzendt, voor vanavond
maar een speelfilm geprogrammeerd.
De boulevard-comedie „Een echte Pa
risienne”, met Brigitte Bardot.
De AVRO begint overigens haar uit
zending om zeven uur met een nieuwe
aflevering uit de Tarzan-serie. Na de
film omstreeks kwart voor tien het 3e
programma van een reportage die ge
maakt werd van het optreden van de
koninklijke Javaanse hofdansers van
het sultanaat van Jogjakarta.
Vervolgens presenteert CVK/IKOR/
RKK de wekelijkse informatierubriek
Kenmerk over kerk en samenleving.
Na het laatste nieuws wordt de herha
ling van les 3 in de cursus Filosofie
van Teleac uitgezonden.
Samen maakten zij een jaar geleden in
opdracht van de NOS een kleurenfilm
over het televisie-opleddingsinstituut Sant
bergen in Hilversum, babbelden wat over
video, merkten dat hun beider opvattingen
over video best eens kansen voor de toe
komst konden geven en besloten toen een
videoproduktiemaatschappij in het leven
te roepen .Intussen werd er eind 1971 een
maatschappij opgericht, Video Rental ge
naamd, die video-apparatuur verhuurde,
maar zich niet met de programmatische
kant van video wilde bemoeien.
Dat laatste nam Holland Video op zich.
Na een korte experimentele periode bood
Holland Video vanaf 1 januari zijn dien
sten aan iedereen, die op bestelling video-
produkties wilde hebben, aan. Daarmee
schiepen ze wel een precedent, want in
ons land bestaan er geen particuliere
televisiemaatschappij tjes. In Londen wélr
daar opereren zo’n drie vier kleine
studio’s ten behoeve van BBC en ITV
(commerciële TV). Om niet te spreken van
het Duitse Intertel, maar dat is een hele
grote
Tom Poederbach: „We hebben al wat
kunnen doen. Zo heeft Holland Video de
twee dagen lokale televisie verzorgd, waar
mee Dronten zijn inwijding als gemeente
vierde. We hebben ook voor de AVRO een
tien minuten-reportage verzorgd van het
Hoogovenschaaktoernooi. Maar voorlopig
is dat zo’n beetje alles.
Ongeacht het feit of al dan niet
Benfica-Feyenoord op het scherm zou
komen heeft de AVRO als alternatieve
mogelijkheid tijdens die spannende
uren Brigitte Bardot in het strijdperk
geworpen en wel als „Een echte Pari
sienne”, een film van Michel Boisrond
uit 1957, de periode dat Bardot’s popu
lariteit snel begon te stijgen. Zij was
toen 23 jaar oud (geboren 28 september
1934), had wat bijrolletjes op het to
neel gespeeld, was covergirl geweest en
begon na ’52 een heel voorzichtige
filmcarrière die wel sensationeel be
gonnen was in Roger Vadim’s „Et Dieu
créa la femme”, maar daarna verzand
de in onbetekenende blijspelletjes, tot
drie films in ’55, „Cette sacrée gamine”,
„La lumière en face” en „En effeuil-
lant la marguerite” haar een blijvende
reputatie bezorgden.
Daarna volgde opnieuw een film met
Vadim („Les bijoutiers du Clair de
Lune”), waarna het luchtige vermaak
weer opgezocht werd in Boisrond’s
„Une Parissienne”.
Brigitte is in deze huwelijksklucht
de eigenzinnige dochter van een Franse
minister-president (André Luguet) die
verliefd wordt op de secretaris van
haar vader (Henri Vidal) en hem in
een huwelijk forceert dat door weder
zijdse ontrouw bedreigd wordt. Zo be
gint Brigitte (die ook zo in de film
heet) een affaire met een bezoekende
prins (Charles Boyer) en na veel mis
verstanden en hofschandalen komt ze
langs die omslachtige omweg tot de
erkenning dat haar man toch wel van
haar houdt. Geen opzienbarende intrige
dus, maar een lichtelijk pikant boule
vardstuk dat met de nodige vaart door
de in dit genre geroutineerde Boisrond
in beeld is gebracht.
CHARLES BOOST.
MAASTRICHT. Aad de Haas, de in
Limburg zo bekende kunstschilder, is gis
teravond zeer plotseling overleden. Hij is
51 jaar geworden na een leven, waarin hij
een grote bekendheid kreeg door zjjn werk,
maar 'niet minder door een controverse
met de katholieke overheden in Limburg
naar aanleiding van dat werk. Die be
kendheid heeft geresulteerd in een groot
aantal tentoonstellingen van zijn later
heftig expressionistische werk, onder
meer zijn grafiek in de Haarlemse Vlees
hal, enige jaren geleden.
Dank zij de bemiddeling van Pieter
G. Alferink, leider van het kunstenaars
secretariaat in Amsterdam, maakte de
filmmaatschappij Bavaria uit München
twee cabaret-programma’s voor de
West-Deutsche Rundfunk (WDR).
Aan deze twee programma’s, die be
gin en eind september op Duitsland 1
zullen worden uitgezonden, wordt mee
gewerkt door Jasperina de Jong, Paul
van Vliet, Neerlands Hoop in Bange Da
gen, Seth Gaaikema, Don Quishocking,
Connie Stuart, het ensemble uit de mu
sical „En nu naar bed” en Herman van
Veen.
Aanvankelijk wilde niemand aan de
ze televisie-uitzendingen meewerken,
omdat, zoals Pieter Alferink zegt, „ze
het niet zo duidelijk zagen zitten, te
meer omdat alle teksten in het Duits
moesten worden vertaald. Onze tekst
schrijver, Thomas Woitkewitsch, zag
evenwel kans voor uitstekende verta
lingen te zorgen, zoals bijvoorbeeld voor
de nummers „Striptease” en „Oom Bas
tiaan” van Jasperina de Jong”.
Pieter Alferink had aanvankelijk ook
moeite om Bavaria te overtuigen. ,;Maar
toen ik de producent enkele keren had
meegenomen naar shows van Jasperina
en Herman van Veen en hem ervan
overtuigd had dat het Nederlandse ca
baret overal volle zalen trekt, zag hij
ér wel iets in. Tenslotte heeft Neder
land een breed scala aan cabaret, veel
breder dan in Duitsland. Daar kennen
ze alleen maar groepen als „Die Sta-
chelschweine” en dat kun je eigenlijk
alleen maar vergelijken met het soort
cabaret dat Sieto Hoving brengt. Caba
ret dat in de richting van entertainment
of musical gaat, kennen ze in Duitsland
nauwelijks”.
Hoezeer Bavaria nu overtuigd is van
de kwaliteit van het Nederlandse caba
ret blijkt uit het eerste persbericht, dat
deze maatschappij in Duitsland heeft
verspreid. „Wie voor het eerst naar een
Nederlands cabaretprogramma kijkt,
weet niet wat hij ziet”, zo heet het.
„Cabaretiers presenteren hun klein
kunst in theaters, die zo groot zijn, dat
in Duitsland alleen grote sterren uit
de showbusiness er een optreden zouden
durven riskeren”.
Bavaria heeft een begin gemaakt met
de opnamen, eerst van de show van
Seth Gaaikema in het Amsterdamse
Carré. In Rotterdam is maandagavond
1 voor de Duitse televisie-uiltzendfingen
I een speciaal programma opgevoerd,
I waaraan Paul van Vliet, Jasperina de
Ijong, Don Quishocking, Neerlands
i Hoop in Bange Dagen en Herman
van Veen medewerkten. Nu al
j heeft de West-Deutsche Rundfunk laten
weten belangstelling te hebben voor een
derde programma. Pieter Alferink is
I nog bezig hiervoor andere cabaretiers
I te interesseren.
I Inmiddels zijn de eerste reacties bin-
i nengekomen naar aanleiding van het
I eerste Duitse tv-pnogramma dat het
Hadimassa-team onder de titel „Ein Hit
für Deutschland” maakte. Daaraan
werd onder meer meegewerkt door Wim
de Bie, Kees van Kooten, Ton van Duin-
hoven en Dimitri Frenkel Frank. De
reacties zijn weinig vleiend. In het
Duitse televisie-blad „Hör zu” schrijft
I een televisie-kijker over de „would-be-
I intellectuelen”, die de arrogantie heb-
I ben het Duitse publiek een dergelijke
misser voor te schotelen, waaruit blijkt
I hoe waanzinnig deze henen over ons
I denken.
En een ander schrijft: „Na deze „Hit
für Deutschland” kan ik alleen nog
maar zeggen: arm Duitsland, arme kij-
I kers”.
(Van onze correspondent)
UTRECHT Veertien Nederlandse en
buitenlandse muziekgroepen zijn uitgeno
digd voor Doelen Jazz ’72, een uniek ge
beuren, dat zich afspeelt in de nachten
van vrijdag 24 en zaterdag 25 maart, ge
volgd door een hele zondag jazz op 26
maart, die duurt van 's middags 12 uur
tot middernacht of later. Dit jazzfestival,
opgezet door De Doelen in Rotterdam in
samenwerking met de Stichting Jazz in
Nederland, is terdege voorbereid. De fi
nanciering is in handen van de leiding
van de Rotterdamse kunsttempel.
Behalve al die groepen, die live te be
luisteren zullen zijn, zullen films worden
gedraaid van de groten van de jazz: Louis
Armstrong, Duke Ellington, Count Basie,
Nat King Cole en Charlie Barnett. Om de
„happening” te vervolmaken zijn uitge
nodigd dichters zoals: Jan Wolkers, John
ny the Self kicker en Hans van de Waar-
senburg. Echt voor elk wat wils, een uniek
initiatief.
Welgeteld zullen er zes Nederlandse
groepen optreden, die eigentijdse, ge-
improvisieerde muziek spelen. In dit in
ternationale gezelschap mag zoiets bijna
een evenredige vertegenwoordiging heten.
Bijna, want de man die de enige jazzprijs
heeft gewonnen die Nederland jaarlijks
uitreikt de Wessel Ilckenprijs is niet
gevraagd. Hij werd genegeerd, vergeten,
overgeslagen.
Dit jaar is de doorbraak te verwach
ten naar een nieuwe vorm van massa
communicatie: video heeft ongekende
mogelijkheden op het gebied van amu-
sement-in-de-huiskamer (u zet uw
geliefkoosde film op als een discofiel
een grammofoonplaatje) op het gebied
van onderwijs (videoprogramma’s op
scholen, universiteiten, kaderopleidin-
gen), op het gebied van de lokale tele
visie, op het gebied van de informatie
(video als gehele of gedeeltelijke ver
vanging van boek, krant of tijdschrift)
De zogenaamde hardware (technische
apparatuur) heeft inmiddels zijn in
trede in Nederland gedaan; Nu komt
het op de ’software aan, ofwel de pro
gramma’s.
Wij hebben twee van de vele moge
lijkheden die video kan hebben, onder
de loep genomen: wij spraken met
Tom Poederbach en Hans van der Bus
ken, de mensen die Holland Video-
produkties (een professioneel opere
rende videoproduktiemaatschappij)
leiden. Verder spraken we met de heer
R. M. Schoots, directeur van de uit
geverij Videocom in Baarn, een uit
geverij, die zich geheel heeft gespe
cialiseerd in het leveren van video
programma’s voor educatieve doelein
den. Daarover in een vervolgartikel.
het maken van videotapes voor toneel
groepen. Zo maakten Poederbach en Van
der Busken voor Centrum een inleiding,
alsmede een trailer van een kwartier van
het stuk „Kwartet”, dat daarna nog in
première zou gaan.
Van der Busken: „Zo’n tape zou je op
scholen kunnen laten zien en daarmee de
jeugd naar de schouwburg kunnen halen;
je kan zo’n trailer ook vooruitsturen naar
de theaters, die er via monitoren in de
foyers de bezoekers mee kunnen confron
teren. Dus óók in de schouwburg: Bin
nenkort in dit theater!”
De lokale televisie is zeker gebaat met
de diensten van maatschappijtjes als Hol
land Video. Omdat Holland Video com
plete reportages kan maken en door zijn
mobiele unit ook niet gebonden is aan één
lokatie. Wil lokale televisie zélf program
ma’s maken, dan kost dat tonnen, terwijl
een unit als Holland Video huren veel
goedkoper is: de twee dagen operationeel
zijn in Dronten bijvoorbeeld kwam op zes
a zevenduizend gulden.
Nóg meer mogelijkheden zijn: presen
teren van reclamespots. Even vlug een
voorlopig STER-filmpje aan de klanten la
ten zien. En dan de platenpromotie: de
grammofoonplaten kunnen niet alleen ge
hoord worden, maar eventueel ook verge
zeld gaan met een tape, waarop de artiest
te zien is.
Aad de Haas was een Rotterdammer, die
tijdens de oorlog in Zuid-Limburg terecht
kwam. Hij nam er deel aan het verzet en
kreeg in 1949 de prijs voor het kunste
naarsverzet.
Kort daarna is zijn strijd met som
mige kerkelijke overheden ontbrand, ter
wijl anderen hem juist de hand boven het
hoofd hielden. Hij schilderde namelijk
een kruiswegstatie voor de kerk van
Wahlwiller in Zuid-Limburg. Hii week,
door een grote dichterlijkheid in dat
werk, sterk af van de traditionele stijl.
Het werk is uit de kerk verwijderd en
bevindt zich thans in het Maastrichtse
Bonnefantenmuseum. Het nieuwe in de
stijl is inmiddels allang achterhaald nu er
kerken zijn waar Limburgse kunstenaars
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.02 Het levende woord.
7.08 (S) Preludium I. 7.30 Nws. 7.41
Hier en Nu. 7.55 (S) Preludium II. 8.10
Te Deum laudamus. 8.30 Nws. 8.41 (S) j
Podium voor de vrouw. 9.10 (S) Klass.
muz. 10.00 Zondagsbed bij de schoolra
dio. 10.04 Schoolradio. 10.30 Nws. 10.33
(S) Voor de zieken. 11.05 Geest, liede
ren met toelichting. 11.30 Hier en Nu.
11.32 (S) Pop. klass. muz. 11.55 Meded.
12.00 Los-vast. 12.10 Kunst- en vlieg
werk. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin
bouw. 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu.
13.00 De tafel van drie. 13.30 Zingen
met Cecilia. 13.45 Buiten de taalgrens.
14.05 Schoolradio. 14.25 (S) Klassieke
kamermuz. 15.00 Geref. dienst. 15.391
Nws. 15,33 (S) Vocaal ensemble met I
solisten. 16.00 (S) Jeugdland. 17.00 (S) I
Popmuz. 17.30 Nws. 17.32 Hier en Nu. I
18.00 (S) Licht ensemble. 18.24 Op de I
man af. 18.30 Nws. 18.41 Wereldpano-
rama. 18.50 (S) Muz. van het Leger des
Heils. 19.05 (S) Kerkorgelconcert. 19.35
(S) Vrij voor muz. in vrije tijd. 20.05
Pleisterplaats. 20.30 (S) Radio Actief.
22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws.
22.40 Den Haag vandaag. 22.50 Jong
zijn na de Tweede Wereldoorlog. 23.10
(S) Amusementsmuz. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Gymn. 7.20 (S) Dag
met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Jour
naal. 8.20 (S) Dag met een plaatje.
B.30 De Groenteman. 8.50 Morgenwij
ding. 9.00 Toppers van toen. 9.35 Wa
terstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor
de kleuters. 10.1C Arbeidsvitaminen.
11.00 Nws. 1130 Rondom 12 11.55
Beursber. 12.30 Sportrevue. 13.00 Nws.
13.11 Journaal. 13.30 (S) Klass. kamer-
14.05 (S) Klass. en mod. piano-
14.30 (S) Kon. Militaire kapel.
15.00 Plate. 16.00 Nws 16.03 Aspecten.
17.00 Mobiel. 17.55 Meded. 18.00 Nws.
18.11 Journaal. 18.20 Uitz. van het
G.P.V. 19.00 (S) Lichte grammofoonmu-
ziek. 19.25 De gesproken brief. 19.30
Kleur. 20.00 Nws. 20.05 Klass. muz.
21.52 Uit welk boek is dat? 22.30 (S)
Dichter bij de muz. 22.55 Meded. 23.00
Nws. 23.10 Journaal. 23.20 Ik hoor, ik
hoor wat u niet hoort. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
7.00 Nws. 7.02 De Hugo van Geld eren
Show. 8 00 Nws. 9.00 Nws. 9.03 Take
nine. 10.00 Nws. 10.03 Robbie Dale on
Radio. 11.00 Nws. 11.03 Gospelsounds.
12.00 Nws. 12.03 KRO-op-drie. 13.00
Nws. 13.03 Raden maar. 14.00 Nws.
14.03 KRO-op-drie. 15.00, 16.00 en 17.00
Nws.
BRUSSEL 324
18.05 Voor de soldaten. 18.28 Paarde-
sportuitslagen. 18.30 Verkeerstips. 18.45
Sport. 18.55 Taalwenken. 18.57 Lichte
muz. 19.00 Nws. actualiteiten en Ever
greens. 19.45 Pol. uitz. 19.55 Orkestmuz.
20.00 Operettefragmenten. 22.00 Nws.,
De Zeven Kunsten. 22.20 Jazzmagazine.
23.00 Kamermuz. 23.40 Nws.
Nederland I
17.00-17.30 AVRO:
ma.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
NOS: Van gewest tot gewest.
NOS: (K) Reportage eerste helft
ArsenalAjax.
Politieke partijen: C.P.N.
NOS: (K) Reportage tweede helft
ArsenalAjax.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
Stichting Socutera.
NOS: Murder in the first.
NOS: (K) JoumaaL
Den Haag vandaag.
Studio Sport.
22.10
22.35
22.40-23.10 TELEAC: Filosofie (3).
Nederland I
10.45-11.35 en 14.00-14.25 NOS-NOT:
Schooltelevisie.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
VPRO: (K) Beertje Colargol.
Trio Milton Buckner.
Popeye.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
VPROBerichten uit de Samen
leving.
Laurel en Hardy.
(K) Vijf routebeschrijvingen
naar het Witte Huis (rep.).
(K) De Fred Haché-Show.
IKOR-CVK: Oordeel;
Nederland II
NOS: Samenvatting Benfica
Feyenoord.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
TROS: (K) Calimero.
TROS: Zorro (film)
Kleine mensen hebben grote
wensen.
STER: (K) Reclame.
NOS: (K) Journaal.
STER: (K) Reclame.
TROS: (K) Mission Impossible.
(K) Wereld op water (rep.).
(K) Ballet van Strawinsky.
NOS: (K)Ter Visie.
23.05-23.10 (K) Journaal.
./MW"