Verdi’s in geen hoogtepunt het Duits Kawabata Leonard Cohen: boeiend overleden en ingetogen popconcert „Otello” werd KEULSE OPERA IN HAAGS CONGRESGEBOUW Kloosterleven in komische serie vrouw Count Basie naar ons land Russische dansers naar ons land Dier in de kunst Duitse première van Rinkelrooien Vlamingen tegen nieuwe spelling weer terug Derde „road”-film in pseudo- Marokko Documentaire in dierenpark over homofiele TV vanavond TV maandag TV dinsdag Radio dinsdag 7 MAANDAG 17 APRIL 1972 Nobelprijswinnaar IN PROPVOL CONCERTGEBOUW Markante stem Amati-kwartet wint grote concours-prijs Concertgebouworkest bejubeld in Genève 6 Onderscheiding voor Ardito Kwintet Wajangnacht in T ropeninstituut en AMSTERDAM Wie als recen sent zeer regelmatig concerten be zoekt, ontkomt er bijna niet aan, dat hij op een zeker moment overver zadigd raakt tot een punt, waarop hij moeite heeft nog enthousiast te zijn, ook al is dat gerechtvaardigd. Leo nard Cohen heeft mij zaterdagnacht in het Amsterdams Concertgebouw van dit piepkleine trauma genezen. Deze even merkwaardige als boeien de Canadese zanger-dichter-gitarist overtuigde me, dat wat werkelijk goed is altijd doorkomt, wat de po sitie van de luisteraar-kijker ook moge zijn. Grote spanning DEN HAAG Het volledige gezel schap van de Keulse Opera met het Gürzenich-Orchester van de stad Keulen heeft zaterdagavond in het Congresgebouw een voorstelling ge geven van Verdi’s opera „Otello”. De belangstelling van het Haagse pu bliek was verheugend de enorme Prins Willem-Alexander Zaal was op enkele plaatsen na geheel bezet Verdi heeft lang geaarzeld of hij zijn opera „Jago” zou noemen of wel „Otello”. Immers de schurkachtige intrigues van de jaloerse vaandrig Jago leiden tot de ondergang van zijn gemakkelijk te misleiden heer en meester Otello, die in wezen het lij dend voorwerp is van dit puur men selijke drama. Tenslotte heeft hij de voorkeur gegeven aan Otello en daarmee bewees hij eer aan Shake- sneare wiens tragedie „Othello, the Moor of Venice” hem de inspiratie voor zijn laatste dramatische opera had geleverd. Geen zendmachtiging voor Omroep 2000 F' WVVyVWVWVWVVVWW I MWWVWWWWWWWVWW E3 15,— >0, !5, 19,5# iO,— •0, 0,— io,— J. H. MOOLENIJZER 10.45 23.03 zo FERRY TROMP Hugh Beresford in de tweede akte van Verdi’s Otello. tten de Behalve Count Basie treden in Den Haag en Amsterdam de Kansas City Seven met o.m. Roy Eldridge, Lockjaw Davis en Al Grey op. Vocale medewerking wordt ver leend door de Kansas City Blues Shouters met Joe Williams, die bij het orkest van Basie zong van 1955 tot 1961, Big Joe Tur ner en Eddie „Cleanhead” Vinson. AMSTERDAM. De Johan Wagenaar- stichting heeft aan het Ardito Kwintet een onderscheiding toegekend in de vorm van een uitvoeringspremie van 1750 gul den voor de uitvoering van het Blaas- kwintet van Willem Pijper. Het bestuur van de stichting wil op deze wijze zijn bijdrage leveren de activi teiten in deze sectoren van het Neder landse muziekleven te bevorderen. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 22.30 22.35 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 20.50 21.15 22.00 22.55 23.00 18.15 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 21.40 22.20 22.30 22.35 22.40 22.55 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 10.00 II (Van onze Haagse redactie) DEN HAAG. De big band van Count Basie komt vrijdag 28 april a.s, naar Ne derland voor twee concerten resp. in het Scheveningse Circustheater (’s avonds) en het Amsterdamse Concertgebouw ('s nachts). Het optreden wordt georgani seerd door de Haagse impresario Paul Acket. S 5,50 19,50 17,50 15,— 15,- >0,— 15,— i5,— aag. 16. aal. 18.45 18.50 18.55 19.00 19 05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 22.00 22.50 22.55 HILVERSUM. De NOS-radio zendt vanavond van 23.20 tot 23.55 uur via Hilversum 2 een documentaire uit over de homofiele vrouw. In dit programma, waarvoor de opnamen werden gemaakt door Peter van den Akker en Ed Peereboom, komen gesprekken voor met een aantal vrouwen van wie enke len gehuwd over hun „anders” zijn. Uit het programma blijkt, dat de mogelijkheid om het homofiel-zijn in houd te geven, zeer sterk wordt be paald door de houding van de om- ning niet deugde, nam bij mij in ieder ge val alle twijfels weg. Toch ligt in de „anti-glorie” van deze man hij omarmt het akoestische, legt volledige concentratie in elke noot en lijkt de aanwezigheid van 2000 man publiek slechts bijzaak te vinden misschien de verklaring voor het feit, dat Cohen nooit de populariteit van een Dylan heeft kun nen benaderen. U heeft het al begrepen: Cohen heeft me geraakt en mij niet alleen. Het Concert gebouw zat afgeladen vol met mensen die er dertig gulden voor over hadden om de niet te definiëren spanning die deze man uitstraalt, eens van nabij mee te maken. Cohen is ongetwijfeld één van de grote mysteries van de hedendaagse popwereld. Hij is ouder dan de meeste andere popgro- ten, treedt op in volkomen effectloze zwar te tenues, beloopt het toneel met een bijna ontwapende onzekerheid en maakt voort durend de indruk onthutst te zijn over de ovationele response, die zijn liederen bij het publiek losmaken. Af en toe bekruipt je het onaangena me gevoel, dat dit alles slechts één grote het dan voortreffelijke gimmick is, maar de bijna benauwde eerlijkheid waarmee Cohen vijvoorbeeld zaterdagnacht zijn „So long Marianne” plotseling afbrak, omdat de afstelling van de apparatuur naar zijn me- Nederland I NOS (K) De Fabeltjeskrant. STER(K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER(K) Reclame AVRO: (K) AVRO’s Toppop. (K) Prikkebeen (serie) (2). STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal STER - (K) Reclame AVRO- (K) Peyton Place. (K) Des O’Connor Show AVRO’s Televizier Magazine. NOS: (K) Journaal. TEI.EAC: Spaanse les (16). Nederland II NOS- (K) De Fabeltjeskrant. STER - (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER - (K) Reclame. KRO: (K) Leven In het klooster (serie). (K) Zeilen!!!: 'nstructie. STER (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER- (K) Reclame. NOS: (K) Het Bos (doe.). Film. NOS: (K) Journaal. (K) WK. Ijshockey: CSSR— Zweden In Shakespeare’s drama wordt de nood lottige ondergang van de held langzaam maar zeker voorbereid, maar Verdi’s tekstschrijver Arrigo Boito bepaalde zich tot de drie hoofdfasen in het proces. In de eerste akte is Otello nog de nobele held in de tweede begint de twijfel over de echtelijke trouw van Desdemona aan zijn ziel te knagen en in de derde akte is hij een razende en tierende despoot. Zijn door haat verblinde gevoelens nemen de over hand en hij weet tenslotte geen uitweg meer. Hij wurgt zijn geliefde echtgenote en doorsteekt zichzelf nadat het hem duidelijk geworden is dat hij een onschul dige reine ziel het slachtoffer is geworden van zijn onbeheerste razernij. Door zijn geniale technische beheersing Is Verdi erin geslaagd de middelen te vinden die hem in staat stellen dit libretto in muziek om te zetten. „Otello” is een meesterlijk voorbeeld van de onvervang bare functie die de muziek kan hebben om de dramatische ontwikkeling van de menselijke gevoelens te onderstrepen met een intensiteit waarin het woord tekort schiet. De voorstelling van de Keulse Opera werd in de Duitse taal gegeven en dit is beslist een nadeel gebleken. De vertaler Walter Felsenstein zegt wel dat de verta ling volkomen in overeenstemming is met zijn muzikale rechtsgevoel, maar de nood zakelijkheid ervan is daarmee nog niet bewezen, want de zangers slaagden er niet Nederland I en 14.00 NOS-NOT: Schooltele visie. NOS: (K) Apollo 16. (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: Avonturenfilm (jeugd). (K) Tik Tak Tor. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: Tegenvoeters (1). (K) Achter het Nieuws. (K) Italiaanse komedie. Louis Le Roy, epenbaar debat. NOS: (K) Journaal. Weekoverzicht, alg. informatie schooltelevisie. TELE AC: (K) Graven naar het verleden (11). DEN HAAG. Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de Vereniging Neder- land-USSR zal het dansensemble „Dnjepro” een serie gastvoorstellingen in Nederland verzorgen. Dnjepro, afkomstig uit de Oekraïne, is de eerste artiesten- groep die in het kader van dit 25-jarig jubileum in ons land optreedt. De eerste voorstelling start vrijdag in het RAI- congrescentrum in Amsterdam. Dnjepro bezoekt in de week van 22 tot en met 29 april o.m. Rotterdam, Leiden, Den Haag, Zaandam, en Amstelveen. GENEVE. Het Concertgebouworkest is zondagavond zijn toernee door Zwitser land en Duitsland begonnen met een con cert in de Victoria-Hall in Genève. Onder leiding van Bernard Haitink voer de het orkest werken uit van Mahler, Mo zart en Strawinsky. Na de uitvoering van „Le sacre du printemps” van Strawinsky bracht het Zwitserse publiek langdurig de handen op elkaar. Bernard Haitink moest vijf keer op het podium terugko men. lages, die afwisselend dienst deden als havenmuur, paleisruimte, troonzaal en slaapsalet en wij hadden de grootste moeite om deze verschillende functies te onderscheiden. Van Eric Schneider werden eerder met succes „Theodore, a total loss” in het Engels bij het beroemde Habimah-Theater in Tel Aviv, „Play back” in het Pailais de Beaux Arts te Brussel buiten ons land uitgebracht. DEN HAAG. „Rinkelrooien” van de Rotterdamse acteur, auteur en regisseur Eric Schneider beleeft als „Ringelpiez” in het grensland-Theater in Aken op 9 mei zijn Duitse première. Het stuk, dat ook nog in Nederland wordt gespeeld, wordt in Aken geregis seerd door Ernst Klusen. die het ook ver taalde. AMSTERDAM. Het Amati-kwartet heeft, naar de directie van het Nederlands Impresariaat ons bericht, de grand prix gewonnen op het in Colmar in Frankrijk gehouden internationale kamermuziek- concours. Aan dit concours namen zesen twintig gezelschappen deel, waarbij tien strij kkwartetten. Het Amati-Kwartet won de eerste prijs in de categorie strijkkwartetten en bo vendien de grote prijs van het gehele concours. De prestaties van de zangers stonden over het algemeen op een behoorlijk peil, maar Jago (Camillo Meghor) slaagde er niet in om ons van zijn goed klinkende stem te laten genieten. Hij zong voortdu rend op het toppunt van zijn kracht en vibreerde daarbij zo hevig dat er geen toonhoogte meer vast te stellen was. Otel lo (Hugh Beresford) begon zwak, maar groeide naar grote hoogte en als acteur was hij verre de meerdere van Jago. Wendy Fine (Desdemona) schoot tekort in allure en in actie. Zij heeft een aange naam geluid, maar zij overdreef in een onnodige verruwing in het lage register en haar pianissimo was niet meer hoor baar. Jean van Ree als Cassio behoorde tot de betere figuren, maar de beste van allen was de Japanner Seiichiro Sato als Herold. Zijn stem vulde de hele zaal en hij was woord voor woord te verstaan. Het orkest onder leiding van Istvan Ker- tesz maakte deze voorstelling toch nog tot een spannend gebeuren de zangers hadden zich geen betere begeleiding kun nen wensen. Nederland I. Julie Londen is vana vond te gast in de Des O’Connor show. Ze is zowel vanwege haar (vele) gram mofoonplaatjes als van haar filmrol len bij velen geliefd. In de show houdt ze een nieuwe song ten doop: Daddy. De show is ook nu weer een mengeling van muziek, zang en grappige sketches, waarvoor niet alleen Des en zijn vaste staf tekenen maar ook gasten als Terry Thomas en Jo Anne Worley. De 50 minuten durende vrolijkheid wordt door de AVRO franco thuis bezorgd na nieuwe verwikkelingen uit Peyton Pla ce. Met een aflevering van AVRO’s Te levizier met enkele onderdelen daarvan in kleur! het laatste nieuws en een herhaling van de Teleaccursus Spaans voor beginners is daarmee het avondprogramma „rond.” In de vooravond kan men kijken naar AVRO’s Toppop naar nieuwe, door Joop Stokkermans op muziek en ioor Harry Geelen op tekst gezette avonturen van vlinderstrikker Prikke- been. Ik noem Dylan, omdat Cohen veel met hem gemeen heeft. Ook hij leeft zich uit in breed uitgesponnen, veelzeggende teksten met een verrassende originaliteit. Beiden maken een soort muziek waarin de gitaar én de herhaling essentieel zijn en waarin je pas na herhaaldelijk luisteren de voor het oor meest gevoelige muzikale lijn ont dekt. Beiden ook hebben een zeer markan te stem, die uit duizenden herkenbaar is. Die van Dylan klinkt ietwat schor en vlak; Cohen heeft meer diepte en kan ook onte genzeggelijk beter zingen. Die stem bleek ook zaterdagnacht goud waard. Bij iedere inzet van Cohen leek de zaal als verlamd, opgenomen in de ban van ingetogenheid en diepe ernst waarmee hij de zaal vult. Daarom begreep ik ook niet helemaal waarom Cohen zonodig twee in verge lijking met zijn slanke, donkere gestalte bijna opzettelijk lelijke zangeressen mee moest nemen. Hun typisch Amerikaanse zoetgevooisde achtergrondzang leek nau welijks te passen in Cohen’s sobere, direc te stijl. De zaal maakte zich er niet druk om, getuige de staande ovatie na Leonard Cohen’s on verbiddellijke topper „Suzanne een ovatie die deze keer echt gemeend leek. Dat is wel eens anders. AMSTERDAM. Zaterdag 22 april wordt in de grote aula van het Tropen instituut in Amsterdam een wajangnacht gehouden, waarvan de algehele leiding berust bij de Javaanse kunstenaar R. M. Ronosuripto, die tevens als dalang op treedt. Er wordt een vertolking gegeven van „De kleine god” een Javaanse wajang- mythe over de ontmoeting van de held Bima met de god Dewa Rutji. Terwijl de uitvoering van 21.30 tot 02.00 uur voort gang heeft zal in de grote hal gelegenheid zijn originele Indonesische consumpties te gebruiken. BRUSSEL. Een onderzoek onder de leden van de Vlaamse Vereniging van Let terkundigen heeft uitgewezen dat 83 per cent van die leden duidelijk gekant is te gen een radicale wijziging van de spelling van het Nederlands. Het merendeel van de Vlaamse letterkundigen heeft ook een uitgesproken voorkeur voor het afschaf fen van de keuzemogelijkheid bij de spel ling van sommige woorden, een keuzemo gelijkheid die ontstond na de samenstel ling van het zogeheten „groene boekje”. De letterkundigen menen dat het een ramp zou zijn als er in noord en zuid ver schillende spellingen mogelijk zouden gaan worden. De vereniging is er verbaasd over dat ze tot nu toe daar geen enkele instan tie bij de debatten over de spellingsvereen voudiging is betrokken. Nederland II NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. NCRV: (K) Zo moeder, zoon. (K) Een andere /akantie. STER: (K) Reclame. NOS' (K) Journaal STER - (K) Reclame NCRV-(K) Met liedjes het land in. Hier en Nu. Nws uit klass. en religieuze dis cotheek. NOS: (K) Journaal. Den Haag vandaag. E.K. Tafeltennis. TELEAC: Nascholing Huisartsen (1). lAfWWWVWVVVVWWWWWWWWWWWWWWWWVWWWr*#» JOKOHAMA (AP) De Japanse Nobel prijswinnaar letterkunde, de romancier Jasoenari Kawabata, is zondag in zijn werkvertrek dood gevonden. Kawabata was 72 jaar oud. Kawabata had de Nobelprijs gewonnen in 1968. Hij was de eerste Japanner die deze onderscheiding ten deel viel. De jury had lof gehad voor zijn „meesterlijke ver telkunst die met groot gevoel de essentie van de Japanse geest tot uitdrukking bracht”. Kawabata was in 1899 te Osaka gebo ren. Hij was gaan schrijven toen hij stu deerde aan de universiteit te Tokio. Zijn werk werd zeer gewaardeerd en hij werd al spoedig Japans meestbelovende roman cier, die onder meer „Het sneeuwland” en „Duizend Kraanvogels” schreef. De derde weg die het komische duo Bing Crosby en Bob Hope in hun „road”-serie zouden bewandelen, was de „Road to Morocco”, die vanavond om 21.10 op Nederland 2 te bezichtigen valt. Victor Schertzinger die de beide vo rige „road”-films geregisseerd had, was in ’41 gestorven en voor de regie van deze aflevering van de nog altijd popu laire vervolgreeks werd door Para mount David Butler aangezocht, een veteraan in het lichte amusement. Kort tevoren had Butler nog een klucht ge maakt over de mobilisatie, „Caught in the draft”, want Hollywood heeft er de hele oorlog door de moed ingehouden met grappige films over militaire trai ning en krijgshandelingen. En zelfs het feit dat Crosby en Hope leuk gingen doen in een streek die op dat ogenblik dichtbij bloedige gevechten lag, belette niemand om Marokko toch tot plaats van handeling te kiezen. Trouwens de plaatsaanduiding bete kende niets anders dan dat de makers van de film een vrije keuze konden maken uit alle ingrediënten die het mysterieuze Oosten te bieden had voor oppervlakkige beoefenaars van volken kunde. Buikdiansers, harem en een quasi-Oosterse prinses (Dorothy La- mour) wilden er altijd wel in, vooral als Bing en Bob er als argeloze Ame rikanen met dit soort elementen gingen spelen. Ook daar ter plaatse komen ze weer in allerlei verwikkelingen, bekvechten met elkaar en ontsnappen op miracu leuze wijze aan de veel gevaren die op verre reizen nu eenmaal onvermijdbaar schijnen. (No place like home!). Na „De weg naar Marokko” komt er een korte stilstand in de „road”-film. Met „Going my way” en „The bells of St. Mary’s”, twee enorm populaire films met Bing als priester, werd de tijd over brugd tot „Road to Utopia” in 1946. RHENEN. De acteur Hans Tiemeijer heeft zaterdag in het Ouwehands Dieren park te Rhenen een expositie geopend met werk van 150 beeldhouwers, keramis ten, naaldkunstenaressen, tekenaars en schilders. De expositie wordt gehouden in het kader van het 40-jarig bestaan van het dierenpark, en duurt tot 15 september. De manifestatie draagt de naam: „Dieren bij Dieren”. Door het grootste deel worden de in zendingen, die allemaal in het teken van het dier staan, in de open lucht tentoon gesteld. Alleen de schilderijen en wand tapijten zijn ondergebracht in een van de restaurants. De nationale culturele manifestatie is georganiseerd door een werkcommissie, waarin o.a. zitting hebben vertegenwoor digers van de culturele raden voor de provincies Utrecht en Gelderland, en de beeldhouwers Jan Teulings en Ubbo Scheffer. I Nederland 2. Bij de KRO allereerst I het weerzien met een oude bekende: ij Derek Nimmo, die zich weer in een pij Iheeft gestoken als broeder Dominic en Izo zijn mede-broeders en prior het I; leven in het klooster moeilijk maakt. INa Leven in het Klooster, de eerste Iaflevering uit een uit totaal zeven I programma’s bestaande serie over zei- I len. In de reeks met als titel Het is I fijn als je kunt zeilen, een complete I cursus zeilen voor beginners. Het be- II treft hier een co-produktie van de IHamburgse filmmaatschappij Polyphon |i en de TV-sectie van de KRO. Voor de INederlandse bewerking zorgden René ISleven en Frans van Dusschoten. I; Na het nieuws van acht uur in II Gamma aandacht voor een nabij het IEngelse Oxford gelegen woud van en- I kele duizenden hectaren waar flora en I fauna nagenoeg ongerept zijn en waar i wetenschapslieden volop de gelegen- I heid hebben een studie te maken van I i het leven van planten en dieren in dit Ibos. I; Om even over negenen op pad met Bob Hope, Bing Crosby en Dorothy La- imour, ditmaal richting Marokko. 1 Frans Henrichs verzorgt het commen- Tot slot van de avond een samenvat ting van de ontmoeting Tsjechoslowa- kije-Zweden in het kader van de we reldkampioenschappen ijshockey. De I wedstrijd werd gespeeld in Praag. I Frans Hendrichs verzorgt het commen- Itaar. wvvvvvvvvwvvvvvvvwvvvvvvvvvvvvvvvvvwvvwvvvvv^ geving. De ongehuwde vrouwen, die in dit programma hun verhaal vertellen, geven daar voorbeelden van, zoals een meisje, dat door haar ouders uit huis wordt gezet en in de beschutting van een eigen milieu zichzelf probeert te zijn. Een andere vrouw zegt in het pro gramma: „Ik heb het eigenlijk altijd geweten, maar het is zo taboe, dat je het op allerlei manieren onderdrukt en wegdringt. Die tijd is nu voorbij. Mijn man heeft een vriendin en ik heb een vriendin. We zijn allebei gelukkig”. HILVERSUM. De Stichting Om roep 2000 krijgt geen zendmachtiging. De minister van CRM heeft daartoe be sloten na advies van de Raad van State. De minister heeft een en ander mede gedeeld aan de NOS. Hij zegt, dat de praktijk der uitzendingen uitwijst, dat de problemen, die de Omroep 2000 aan de orde wil stellen, al voldoende door andere omroeporganisaties naar voren worden gebracht. in om het Duits zo te zingen dat het verstaanbaar was. Het Italiaans is nu eenmaal de best zingbare taal en boven dien had Verdi zelf ook grote bezwaren tegen een vertaling. De decors van Ekkehard Grübler wa ren wel imposant, maar absoluut afwij kend van Verdi’s bedoelingen. Het toneel was volgebouwd met enorme houten stel- HILVERSUM I 7.00 Nws., 7.02 Het levende woord., 7.07 Badinerie., (7.3: Nws., 7.41 Echo) 8.24 Overweging., 8.30 Nws., 8.41 Voor I de vrouw., 10.00 Aubade., I Oude Volksmuziek., II Kerkorgelconcert., 10.30 Nws., 11.00 Voor zieken., 11.30 Bejaarden., 11.55 Meded., 12.00 Van twaalf tot twee., 12.22 Wij van het I land., 12.26 Meded., t.b.v. land- en tuin- I bouw., 12.30 Nws., 12.41 Echo., 13.00 I Raden maar.14.05 Schoolradio., 14.30 I Interlokaal muz.magazine., 15.30 Nws. Overheidsvoorl., 17.00 Het Antilliaanse litt. tijdschrift Watapana., 17.10 Het Metropole orkest, 17.25 Voor kinderen, 17.30 Nws., 17.32 Echo., 18.00 Licht 1 ensemble., Pol. Partijen., 18.19 N.M.P. I 18.30 Echo., 18.50 Voorbeschouwing. I progr., (s). 19.00 (S) Musicerende dilet- j tanten., 19.30 Dood doet leven., 19.45 De zingende kerk., 20.00 Ned. muz. en Ned. poëzie. 20.45 Waar maak je je druk over? 21.00 Babel., 22.00 Klass. muz., 22.25 Overweging., 22.30 Nws., 22.38 Den Haag vandaag., 22.50 Echo., 23.15 Licht progr. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws., 7.11 Ochtendgymn., 7.20 Dag met een plaatje., 8.00 Nws., 8.11 Radiojournaal, 8.30 De Grienteman., 8.50 Morgenwijding, 9.00 Omroepor kest., 9.35 Waterstanden., 10.00 Voor kleuters., 10.10 Arbeidsvitaminen., 11.00 Nws., 11.30 Rondom 12., 11.55 Beurs- oer., Overheidsvoorl., 12.30 Voor de landbouw., 12.40 Knipperlicht., 13.00 Nws., 13.11 Radiojourn., 13.30 Scala., pianorecital., 14.00 Nw. platen., 14.35 Gaudeamus Concours., NOS 15.00 Zoek licht op Nederland, 16.00 Nws, 17.00 Mobiel., 17.55 Meded., 18.00 Nws., 18.11 Radiojourn., 19.00 Jazz spectrum., 19.25 Paris vous parle., 19.30 Vanavond., 20.00 Nws., 22.00 Trefpunt., 22.20 Van avond laat, 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Radiojourn., 23.55 Nws. HILVERSUM III 7.00 Nws., 7.02 Dag dinsdag., 8.00 Nws., 8.02 Onderweg. 9.00 Nws., 9.03 Plaatjes voor de pep., 10.00 Nws. 11.00 Nws., 11.03 Vrolijke visite., 12.00 Nws., 13.00 Nws., 13.03 Eddy Becker Show., 14.00 Nws., 15.00 Nws., 15.03 Drie- draai, 16.00 Nws, 16.03-18.00 Mix, 17.00 Nws. BRUSSEL 12.00 Nws, meded. SOS-ber. 12.08 Con cert.. 12.15 Kleinkunstkroniek., 12.50 Buitenl. persoverz., 13.00 Nws., weer- ber. toneelagenda., 13 20 Lichte muz., 13.55 Beursber., 14.00 Nws., 14.03 Schoolradio., 15.00 Nws., 16.00 Nws. en beursber., 16.10 Casinomuz., 17.00 Nws. en meded., 17.10 Voor oudere luiste raars., 17.55 Weegschaal., 18.00 Nws., 18.05 Voor de soldaten. 18.28 Paarde- sportber. 18.30 Wegwijs wezen. 18.45 Sportmagazine., 18.55 Taalwenken., 18.57 Lichte orkestmuz., 19.00 Nws. en actualiteiten., Lichte muz., 19.45 Pol. uitz., 19.55 Lichte orkestmuz., 20.00 Platen., 22.00 Nws. de zeven kunsten., 22.20 Jazzmuz., 23.00 Kamermuz., 23.30 la Chanson de Roland (2) 23.40 Nws. - Ki V

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 7