Muddy Waters met
VPRO begint
nieuwe actie
ruig bluesfeest
Radiofonische opera van
De Kruyf in première
I
PANDA
gr 1
w
NACHTCONCERT IN AMSTERDAM
LC
Jeugdsentiment
Arman
en
Ilva
B(
RADIO EN TELEVISIE
„Snip en Snap”
namen afscheid
Noordercompagnie
speelt „Suiker”
Van Collem sprak
met Peyton Place
in film Angela'
PoHe, Pelle en Pingo
Pochtli
MAANDAG 5 JUNI 1972
8
MA
NAAR BIZAR SPROOKJE
9
VAN HARRY MULISCH
(Van onze RTV-redactie)
TV VANAVOND
TV MAANDAG
Den Haag kiest kunst
TV DINSDAG
Q RADIO DINSDAG
fa
en de
woeste
AMSTERDAM. Het is zaterdag
nacht een ruig en erg muzikaal blues
feest geworden tijdens een concert
dat Muddy Waters met z’n bluesband
in het Concertgebouw heeft gegeven.
Waters had zijn groep, bestaande uit
Pee Wee Madison, Sammy Lawhorn
en Calvin Jones (resp. lead-, slide- en
basgitaar), George „Mojo” Buford
(mondharmonika), Pinetop Perkins
(piano) en Willie Lee „Big Eye”
(drums) de volle vrijheid gegeven de
blues naar eigen hand te zetten. Wa
ters zelf was aanwezig om een paar
prachtige numers te vertolken, waar
bij hij zich begeleidde met sirene
achtig gitaarspel, dat qua toonhoogte
aanvankelijk leek te botsen met zijn
vocale kwalieiten, maar dat allengs
harmonieus begon te lijken met een
steeds hoger gillend stemmetje.
Voorburgs koor wint
koorfestival
Ledenraad aanvaardde
geschillenregeling
doeld heeft, maar die in deze live-
uitvoering achterwege moesten blij
ven, omdat de band simpeltjes nog
niet klaar was.
Ah
Nijhc
d’Or,
maal
week
in N
thuis
gront
word
het e
tervii
hand
staat
„Trel
ve. IS
men
en d;
behoi
trice
HILVERSUM Tom de Kruyfs
muzikale bezetting van „Quauquau-
tinchan”, een onheilspellend sprookje,
dat al heel wat jaren geleden door
Harry Mulisch werd geschreven, be
leefde zaterdagmorgen in de NCRV-
studio zijn wereldpremière. Dat ge
beurde in het kader-van een informa
tiedag over Nederlandse muziek, ge
organiseerd door de sectie Nederland
van de International Society for
Contemporary Music. Dit werk werd
gecomponeerd in opdracht van de
NOS en wordt uitgezonden voor de
Prix d’Italia. Radioluisteraars kunnen
het op 14 juni horen. En dan in een
complete vorm, met de vele radio
fonische effecten, die De Kruyf be-
Bis
meester*
28-1391
o
fiS-fr©
Q
IIIIIHumucaiiiililiili
Mlllllltlliilllllilllllll
CEES STRAUS
„Maar wij maken, technisch ge-
21.00
22.15
22.55
23.00
18.45
18.55
19.05
19.30
20.00
20.21
20.45
21.40
22.10
22.30
22.35
20.00
20.20
19.30
20.00
20.22
20.30
21.20
22.10
23.00
19.30
20.00
20.21
21.20
22.10
22.55
23.00
10.45
18.45
18.55
19.05
18.45
18.55
19.05
18.45
18.55
19.05
„Ik w-weet het n-nietprevel
de de stuurman verbleekt.
■Ja
Hitei
van
Utre
het i
drie
Ven
voor
bijz,
serii
Ja
hij 1
der
Hl
ter
del-’
over
het
en s
aan
Utre
Al
(„Ben
„de v
doeke
a par ti
ze be:
er vo
dat il
dan i
raakt
„als e
Alli
degen
zen,
mer,
gekor
thuis
leven.
„Het
prijze
ontbr
gericl
samei
theati
Zij
tijd t
nog
gevon
en gr
hoff:
Ik wi
len e
vijf 1
nog n
daar
aanvr
Het
goude
van e
dio t
vraag
in he
de st
eenah
An
Beck<
Tang,
van 1
Na
stuur
de bi
werk
Van i
meer,
frusti
Da:
Pert?
Hein:
Nijhc
ces -
gecre
Bij
ze da
ken
Thinl
bent,
en ji
van
druk'
duidt
driet
teren
hebb
dertj
zien, een kansje” sprak de meester.
„Het luik kan niet sluiten, omdat
die kist in de weg zit. Als we dit
probleem nu verantwoord aanpak
ken „Dat zullen we” zei Kappie
vastberaden. „Tjeerd pak een
zwaard van een van die figuren. Na
vierhonderd jaar denk ik niet, dat
hij zo’n wapen nog langer nodig
heeft.”
DEN HAAG. De gemeente Den Haag
zal aanstaande donderdag en vrijdag voor
350.000 aan kunstwerken van Haagse
artiesten kopen. De schilderijen en beeld
houwwerken zijn bestemd voor het on
langs geonende ziekenhuis Leyenburg en
voor het Congresgebouw.
Muddy Waters heeft samen met B. B.
King (en in zekere zin ook Howlin’ Wolf)
invloed gehad op de vorming van de door
blanken geproduceerde „Rythm and Blu
es”. In het bijzonder de Rolling Stones
(Mick Jagger o.a.) hebben veel van zijn
meeslepend idioom overgenomen (zonder
overigens tot een kopie van Waters te
komen). Steunend op een kwalitatief goed
bezette gitaargroep konden de Stones im
mers wel weg met de elektrische en
vooral ook elektriserende blues van de
man uit Chicago.
Het was zaterdagnacht alsof niet Mud
dy Waters maar een heel vroege formatie
als de Stones bezig was. Daarmee zij
natuurlijk niets kwaads gezegd van Wa-
Over deze eerste informatiedag van de
ICSM nog het volgende: hierop kwamen
orkestwerken van Nederlandse componis
ten uit de laatste twee jaar, waarvan
bandopnamen bestonden, aan bod. Teleur
stellend was het dat de dirigenten en
artistieke commissies van de orkesten
allen, die zich professioneel met de pro-
grammakeuze van de concerten bezighou
den schitterden door afwezigheid.
HILVERSUM. Het Voorburgs jonge
renkoor onder leiding van Ad de Groot is
winnaar geworden van het Nederlands
koorfestival 1972, georganiseerd door de
koninklijke bond van zang en oratorium-
verenigingen in Nederland en de AVRO.
Aan dit tiende koorfestival namen 112
koren deel. In 1971 legde het Voorburgs
koor eveneens beslag op de eerste plaats.
gekregen, en stapte wat teleurge
steld weg. „op deze manier is er
niet veel overgebleven," mompelde
hij. „Ik ben benieuwd wat Joris
daarvan vindt. Ach, hij moet maar
denken dat het beter is dan niets.
En ik heb echt mijn best gedaan.
Met Pat O’Nozzle en de politie ach
ter me aan, die willen weten hoe ik
aan die dubloenen kwam, en.
Verder kwam hij niet. Want toen
Nederland I
NOS-NOT: Schooltelevisie.
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: (K) Journaal.
VARA: (K) Z.O. maar ’n Zomera
vond (1)
NOS: (K) Journaal.
VARA: (K) Z.O. maar ’n Zomera
vond (2).
(K) Film.
(K) Achter het nieuws.
NOS: (K) Journaal.
TELE AC: Graven naar het verla
den (17).
Nederland I
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: (K) Journaal.
AVRO: (K) Mary Tyler Moore
Show.
Wie van de 3.
NOS: (K) Journaal.
AVROAnalyse.
(K) Peyton Place.
(K) Simon van Collem in Peyton
Place.
AVRO’s Televizier Magazine.
NOS: (K) Journaal.
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: (K) Journaal.
KRO: (K) Leven in het klooster
(serie).
(K) Zeilen!!! instr, programma.
NOS: (K) Journaal.
KRO: (K) Papoea’s van de zee
(doc.).
(K) Film.
(K) Funhouse Horror.
NOS: (K) Journaal.
TELE AC: Futurologie (5).
28„Laten we eerlijk zijn," zei Aal
de Glibber. Ik heb ervoor gezorgd
dat je uit de klauwen van de politie
bleef. En ik heb je een mooi, be
trouwbaar adresje gegeven waar je
je buit kwijt kon. Dat is je toch
wel wat waard? Eens kijken.de
helft van honderd florijnen; dat is
vijftig, is 't niet?” Panda telde mis
noegd dat bedrag af van het geld
dat hij voor de gouden munten had
HILVERSUM 1
KRO 7:00 Nws 702 Het levende woord
707 (S) Badinerie 730 Nws 730 Nws 741
echo. 8.24 Overweging. 8.30 Nws. 8.41
Moeders wil is wet. 10.00 (S) Aubade.
10.30 Nws. 11.00 Voor zieken. 11.30 Be-
tot twee. 12.22 Wij van het land. 12.26
Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30
Nws. 12.41 Echo. 13.00 Raden maar. 14.05
Schoolradio 14.30 (S) Interlokaal muzikaal
Nederland II
NOS: (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: (K) Journaal.
NCRV: (K) Follyfoot (serie).
(K) Dier en Vriend (serie).
NOS: (K) Journaal.
NCRV: (K) Please Sir (serie).
Poolse film.
Radio-Symfonie-Okest Berlijn, Die
trich Fischer Dieskau. Kinderto-
tenlieder.
(K) Ander nieuws.
NOS: (K) Journaal.
Den Haag vandaag.
De kunstvoorwerpen, waaruit een jury
de keus moet maken, zijn bijeengebracht
in de Haagse Grote Kerk. Belangstellen
den kunnen de collectie bekijken, maar
niets kopen, ook niet nadat de jury gese
lecteerd heeft. In de jury zitten vertegen
woordigers van de vier Haagse kunste
naarsverenigingen, gemeenteambenaren
en afvaardigingen van het ziekenhuis en
het Congresgebouw.
Een stoomlocomotief je werd speciaal
van Hoorn per vrachtwagen naar
Dronrijp in Friesland gebracht voor
opnamen in de film „Angela”. In stijl
1920 was er een feestelijke aankomst
op het oude stationnetje van Dronrijp.
De film wordt vervaardigd onder
regie van Nicolai van der Heyde met
als hoofdrolspelers de Amerikaanse
Barbara Hershey en Harm Wouter.
HILVERSUM III
VARA: 7.00 Nws. 7.02 Dag Dinsdag. 8.00
Nws. 8.02 Onderweg. 9.00 Nws. 9.03 Plaat
jes voor de pep. 10.00 Nws. 11.00 Nws.
11.03 Vrolijke gevar. visite. 12.00 Nws.
13.00 Nws. 13.03 Eddy Becker Show. 14.00
Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00
Nws. 16.03 Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws.
UTRECHT. De voorzitter van het
VPRO-bestuur, de heer H. J. Penders,
heeft tijdens de ledenraadsvergadering
een grote wervingsactie in het vooruit
zicht gesteld. „Het ledenbestand blijft vrij
stabiel, maar dat is geen reden voor
zorgeloosheid. Het abonnementsbestand
van „Vrije geluiden” is financieel-econo-
misch ontoereikend.”
28. Doordat de indiaan een val
luik in beweging had gebracht,
kwam de bemanning van de Kraak
in een onderaardse ruimte terecht.
„Z-zie je d-dat?” fluisterde de maat
met een hese stem. „Sk-sk~skelet-
ten! H-hier is nog nooit iemand
levend uitgekomen.”
Nederland 2: Humor om van te grieze
len. Daar komen vanavond Feike Bosch-
ma, Rob van Houten, Margrit de Vries,
Cor Beurskens en Rob Krot mee aanzet
ten aan het eind van de KRO-uitzendin-
gen. Het heet Horror. De KRO tekent
voorts voor Leven in het klooster, voor
Het is fijn als je kunt zeilen (vanavond
voor het laatst), voor Papoea’s van de zee
en een aflevering van Alias Smith and
Jones. Broeder Dominic brengt het kloos
ter in rep en roer door er een gepensio
neerd militair in onder te brengen. In de
documentaire De papoea’s van de zee doet
een Japans tv-team uitgebreid verslag over
de ruilhandel, de kula, die er tussen
verschillende op de eilandjes ten oosten
van Australisch Nieuw Guinea levende
stammen bestaat. In Alias Smith en Jones
maken Hannibal en Kid zich verdienste
lijk door als hul-sheriffs jacht te maken
op twee gangsters.
NIJMEGEN. In Nijmegen is zaterdag
avond voor de laatste keer het doek
gevallen over de Nederlandse revue van
René Sleeswijk. De twee artiesten Willy
Walden en Piet Muyselaar, die het etiket
van de revue waren sedert de oprichting
in 1938, namen in Nijmgen afscheid van
het theaterleven en namen er voor de
laatste maal een ovationeel applaus in
ontvangst. Het volgend seizoen zullen ze
met een klein groepje nog voorstellingen
verzorgen voor besloten gezelschappen.
Aan het einde van de slotvoorstelling
werd het tweetal toegesproken door de
directeur van de stadsschouwburg F.
Dickmann, de heer R. Sleeswijk en door
wethouder A. Hubers. De laatste merkte
op dat in de voorbije 34 jaar Willy
Walden slechts een voorstelling heeft
moeten overslaan en Piet Muyselaar door
opname in een ziekenhuis in totaal zes
keer verstek moest laten gaan.
De wethouder bood de beide artiesten
•n de heer Sleeswijk het prentenboek van
de gemeente Nijmegen aan. Geschenken
werden ook aangeboden door de directie
van de stadsschouwburg en door de car
navalsvereniging „De blauwe Scheut.”
12 miljoen voor
kerkelijk museum
UTRECHT. B. en W. van Utrecht
vragen de gemeenteraad een krediet van
12,7 miljoen gulden voor de restauratie en
verbouwing van het zogenaamde Catherij-
necomplex, gelegen tussen de lange
Nieuwstraat en de Nieuwegracht. In dit
historische complex wordt het Rijksmu-
seum „het Catheirijne Convent” gehuisvest.
Dit museum gaat een verzameling herber
gen die een overzicht geeft van de chris
telijke cultuur en de invloed ervan op de
Nederlandse samenleving, in de ruimste
zin van het woord. In het Catherijnecon-
vent worden de verzamelingen van het
aartsbisschoppelijk museum, het oud ka
tholiek museum, beide al in Utrecht ge
vestigd, en van het bisschoppelijk mu
seum in Haarlem ondergebracht. Ook
wordt plaats ingeruimd voor museaal be
zit van de reformatorische kerken. Het
gehele complex kan volgens B. en W. van
Utrecht in de loop van 1972 klaar zijn.
magazine. 15.30 Nws. 16.00 Vraaggesprek.
Overheidsvoorl. 17.00 Nws. uit Antillen.
KRO: 17.10 (S) Het Metropole Orkest.
17.25 Voor kinderen. 17.30 Nws. 17.32
Echo. 18.00 Vakantietoeslag. Pol. partijen:
18.19: C.P.U. KRO: 18.30 Nws. 18.41 Echo.
18.50 Voorbeschouwing. 19.00 Musicerende
dilettanten. 19.30 De zingende kerk. 20.00
(S) Klassieke kamermuz. 21.30 Hoorspel.
22.00 (S) Klass, orkestmuzl. 22.25 Overwe
ging. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag vandaag.
22.50 Echo. 23.15 Voer voor volgels: licht
progr. 23.55 Nws.
De heer Penders wil in het najaar een
beroep doen op alle VPRO-leden om tien
gulden te storten voor een grootscheepse
wervingscampagne. Met de inkomsten
daarvan is gedurende twee jaar een extra
wervingsbeleid te voeren, meent hij.
Met de secretaris van de VPRO, de heer
N. Immink, is een bevredigende afvloei
ingsregeling getroffen, liet de commissie
weten, die zich daarover had gebogen.
Men was ervan uitgegaan dat het in feite
geen vrijwillig ontslag was. De heer Im-
ters; de "schok van herkenning was echter mink was door de omstandigheden bij de
n-VPRO gedwongen het bestuur te verlaten.
Er is inmiddels ook een geschillenregeling
aanvaard. Affaires zoals met Rogier Pro
per en John Jansen van Galen, die de
VPRO door publikaties in diskrediet heb
ben gebracht, zijn daarmee te voorkomen.
Beide „VPRO-Vrijdag” medewerkers
mogen per 1 juli weer in dienst treden.
Het bestuur werd ververst met de he
ren Van Ooyen, Van der Berg, Munniks-
ma en mevrouw Goorhuis. Frans de Smit
was aftredend, maar mocht blijven zitten.
Hij werd overigens op het nippertje bij de
laatste stemming herkozen.
DRACHTEN. De Noordercompagnie
gezelschap voor het Noorden van het
land gaat in het komende seizoen „Sui
ker” van Hugo Claus spelen. Het stuk, dat
op 26 oktober in Drachten in première
gaat, wordt geregisseerd door Eric Oost
hoek. Het is vijftien jaar geleden met
veel succes voor het eerst gespeelddoor
het Rotterdams Toneel en sindsdien niet
meer opgevoerd.
Op het repertoire’van de Noordcompag-
nie zal verder staan: „De regenmaker”
van Richard Nash, te regisseren door de
Tsjech Zdenek Kraus en „Prototype” van
Stuart B. Jackman, dat alleen in kerken
gespeeld zal worden. Dit laatste stuk
wordt geregisseerd door Ferd Stemeberg.
Kraus verlaat de artistieke leiding van
de Noorder compagnie. Hij gaat naar het
Amsterdams Toneel. Jaap Marleveld blijft
directeur en zit met drie acteurs in de
artistieke raad.
HILVERSUM II
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Dag met een gaatje. 8.00 Nws. 8.11
Radiojournaal. 8.50 Morgenwijding. 9.00
(S) Nieuwe platen. 9.35 Waterstanden.
10.00 (S) Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvita
minen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55
Beursber. 12.30 Overheidsvoorl. voor de
landb. 12.40 Knipperlicht. 13.00 Nws. 13.11
Radiojourn. 13.30 Alert: muz. en mij. 14.00
Jumbo Set. NOS: 15.00 (S) Zoeklicht op
Nederland. 16.00 Nws. AVRO: 17.00 Mo
biel. 17.40 Uit welk pogr. is dit? 17.55
Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.35
Open doel. 19.00 (S) Big Band Beat. 19.25
Paris vous parle. 19.30 Vanavond. 20.00
Nws. 21.30 (S) Promenade Orkest. 22.00
Trefpunt. 22.20 (S) Vanavond laat. 22.55
Meded. 23.00 Nws. 23.10 Radiojourn. 23.55
Nws.
Zonder de effecten was het klankbeeld
overigens al vol genoeg, omdat De Kruyf
een volbezet orkest, een koor, twee zan
gers en een spreker nodig had. Het merk
waardige bij eerste beluistering is dan,
dat men eigenlijk alleen voor die spreker
(Henk van Ulsen, een waarlijk fantasti
sche verteller, als u dat nog niet wist)
oren heeft, omdat dit verhaal van Mulisch
zo sterk en zo goed is, dat het alle
aandacht opeist met verwaarlozing van
het niet-geringe, wat er allemaal muzi
kaal gebeurt.
Het bizarre, fantastische, griezelige en
science fiction-achtige sprookje speelt zich
af in het Mexico van vandaag. Daar leeft
het jongetje Quauguautinchan, wiens ge
boorte een diep mysterie is. Hij ontmoet
op 13-jarige leeftijd zijn vader een
mystieke brandstichter, een soort vliegen
de Hollander figuur en vermoordt hem
in een panische bui. Hij merkt dan dat hij
zijn vader heeft gedood en wordt gek.
Dan valt de jongen in slaap en begint
te groeien, iedere dag door, steeds snel
ler, in alle richtingen en in uitzinnige
proporties. Hij verwoest steden en land
streken, bedekt op een gegeven moment
heel midden-Amerika, waarna de aarde
door het gewicht van dit reuzenlichaam
zich van de zon verwijdert en een nieuwe
ijstijd wordt ingeluid. Quauquautinchan is
dan inmiddels zo groot, dat de aarde in
één van zijn poriën verdwijnt, Jupiter een
stofje op zijn kleding en de zon een
vlammetje op zijn knie is.
Het verhaal, dat drie volle uren voorle
zen in beslag neemt, is door Mulisch en
De Kuyf beiden aanwezig bij deze
première tot 40 minuten teruggebracht.
Nederland 1: Na gisteren ook al actief
te zijn geweest, komt Simon van Collem
vanavond wederom het scherm op, dit
maal voor het presenteren van een zeer
bijzondere AVROskoop. Van Collem deed
onlangs Amerika aan in gezelschap van
regisseur John Schelfhout en cameraman
Cor de Jager en maakte daar de vana
vond na de Peyton Place-aflevering uit te
zenden reportage over de hoofdrolspelers
van deze langst lopende televisieserie.
Overigens konden niet alle kopstukken
van het televisieplaatje worden geïnter
viewd: Dan Duryea in de serie te zien als
Eddy Jacks, is reeds overleden, George
Macready, de oude Martin Peyton, bleek
te ziek te zijn en Tim O’Connor (Elliot
Carson) en James Douglas (Steven Cord)
bleven voor het AVRO-team onbereik
baar. Er bleven er echter genoeg over om
met Simon te babbelen over zichzelf en
over hun rol in Peyton. Place: Ed Nelson
(dokter Rossi), Paul Langdon (Leslie Har
rington) Barbara Parkins (Betty Ander
son), Ryan O’Neal (Rodney), Christopher
Connelly (Norman), Patricia Morrow (Ri
ta) en Dorothy Malone (Constance Mac-
kensie), Rond al die Peyton Place-activi-
teiten als AVRO-bijdragen nog de Mary
Tyler Moore show, het spelletje Wie van
de drie en AVRO’s Televizier. Vanavond
ook de Analyse van mr. G. B. J. Hilter-
man.
hij een straathoek omsloeg, botste ITT" A TT) j|J)1ï' II,''
hij bijna tegen inspekteur Snappers JX. 11 11 II IP t
op, die hem daar opwachtte. ,Zo, zo,’
sprak deze. „Ik zie dat je je mun
ten hebt omgewisseld tegen bank
biljetten. Dat draagt makkelijker,
hè? En nu heb je tenminste geen
belastend bewijsmateriaal meer.
„B-bewijsmateriaal?” stotterde Pan
da uit het veld geslagen. „W-wat
voor bewijs? Waarvan?”
„Z-ze lachen gemeen. St-straks
wreken ze zich m-misschien
„Pak een zwaard!!” donderde de
gezagvoerder „Of vind je het hier
zó gezellig, dat je hier ook vierhon
derd jaar blijven wilt?”
te groot. Pure cityblues dus, die in hoofd
zaak werd opgebouwd door Pee Wee Ma
dison, een uiterst bescheiden en introverte
gitarist, die op al even bescheiden wijze
werd begeleid door Calvin Jones, die op
bas nauwelijks aan de orde kwam, en een
vaak jankerige Sammy Lawhorn. Pinetop
Perkins was er met vals en schreewerig-
bonkend pianospel, dat misschien goed in
de groep paste, maar waarmee hij Waters
zelf niet voldoende kon ondersteunen.
Perkins greep dan ook de gelegenheid zijn
mokerkwaliteiten uitvoerig uit te stallen
toen Waters vlak voor het eind opkraste.
De grote baas had hem voordien de
kans gegeven vokaal het een en ander te
tonen, waarbij hij zeker bij Mojo Buford
achterbleef, maar wat zeer goed werd
rechtgezet door een imposante en voor
treffelijk ruige blues-meestamper. Toen
daarna de groep aanstalten maakte om de
kleedkamers op te zoeken, kon Perkins
het publiek niet weerstaan om er een
korte boogiewoogie uit te draaien.
Buford, voorzien van eeji patronentas,
gevuld met zo’n 15 mondorgeltjes, deed
niet voor Maidfison onder. Hij raakte'snel
en steeds in een afgewogen samenspel
met hem. Drummer Smith tenslotte ver
vormde de blues tot één rechte lijn in een
eenvoudig patroontje, maar gaf daarbij
zoveel stuwing mee dat hij samen met
Jones voor de juiste basis kon zorgen.
"r
■Ji*.’’
F-4
«81
WE GAAN EVEN NAAR
s HUIS EN VRAGEN WAT
ZEEROB ERVAN DENKT?
K SEEN
©HE. HET
'KLINKT WEL
UJ&JBER.
NEE, EEN ECHTE -
DIE IN DE SLOT
GRACHT KAN LEVEN
ZEEROB, WAT SCHENK JE
EEN KONING DIE OP EEN
GROOT KASTEEL WOONT?
EEN A
OPGEZETTE
-2 y
EEN
DRAAK’
DANK JE.
WELTERUSTEN.
NOU, WELTERUSTEN, EN DENK
ERAAN: NA ED/EN MDET'r
Stil zjn. ai^ je morsen iets
NODIG HEBT, KOM JE MAAR
Zals jullie morsen- ""x
OCHTEND WUENONTBJITEN,
r LIGT HIERIN ALLES KLAAR, DIT.
Xis DE ETENS LIFT X