Mulisch Frans geurend toch schreven we in pak Antwerpse groep met De Ghelderode-spel Meer Nederlandse stukken op NOS-t.v het Spaanse Y samen KvanVEELEN MAKKIEZEN, ZONNESCHERMEN rotUllKEN/LUXAFLCX dALOUZlEEN Tëxoro shirts „Sofokles is dood, ifcÈ Wie maakt het mooiste bloemstuk op? 'Si ^„Geniaal” Haar-mode journaal f’VVVVVVVWVVVVVVVA/VVVV'VVVVVVVVV’VVVV'/V' Radio Willibrord filmt in Afrika Jimmy Rushing overleden r Oidipous, Oidipous” geregisseerd door Lodewijk de Boer in Holland Festival Cineast Jan Boon op komst gfgg ZATERDAG 10 JUNI 19 72 9 99 Dubbele rolbezetting Tijdloos Ledendrempel omhoog radio en televisie Mythisch Verkeersmeldingen in het Nederlands op radio in Hessen EERSTE IJMUIDER MARKIEZEN FABRIEK „ARTIESTENUITGANG” IN BRAKKE GROND Staking bij Franse Egyptische beeldjes ontvreemd (Van onze correspondent) ie ?n \AAAA/UWV\AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAè g 1 Bé TER MAAT T l ADVERTENTIE l (Van onze RTV-redactie) (Van onze kunstredactie) r het ook wel geschreven. Misschien is het niet toevallig dat ze toen in ver wachting was”. t id er e e vorm waarin hij zijn kijk op „het geval Oidipous” heeft gegoten is apart. Mulisch noemt het simultaantoneel, regisseur Lo- dewijk de Boer „multi-dimensionaal.” heeft alleen de I I I I HET MAG GENOEGZAAM be kend worden verondersteld, dat gebreide stoffen, waaronder de jersey’s, niet alleen heerlijk soe pel, maar ook praktisch zijn. De industrie''voor herenkleding gaat er derhalve hoe langer hoe meer toe over van dit materiaal, in het bijzonder van de dubbelgebreide kwaliteiten, fijne vlotte kleren te fabriceren. Zo heeft de Spaanse confectie voor een leuke zomer collectie gezorgd van dubbelge breide jersey van Du Ponts dacron polyester vezel. Chocoladebruine blazer van dacron met contrasterende sierstiksels. 1 r 1 e st n nd ide en sle :de en iet op le- in BN en as- SM ran lis- ier er- de ?e- li en de og de an a- tre n- n. Bk ie 10 de een ter >nd en. op *ek t, n. ig le t- k n- o- 04 en PARIJS (DPA) De ongeveer 15.000 medewerkers van de Franse staatsradio en -televisie (ORTF) zullen woensdag om twaalf uur het werk neerleggen om tegen het door de regering gemaakte nieuwe sta tuut te protesteren. Over de duur van de actie is niets bekendgemaakt. In vlugschriften zeggen de vakbonden dat de regering met de hervorming de status van de ORTF als gemeenschapsin stelling geweld aandoet en voorbereidin gen treft deze in particuliere handen te doen overgaan. niet-kunstzinnige belangrijke Nederlan ders. Dr. Drees, dominee Buskus, en mr. Stikker zijn de eerste „markanten”. Met de Amerikaanse CBS is contact opgenomen voor een „nieuwsreportage” over het leven van Jezus. De vaderlandse historie komt in de vorm van een docu- mentaireserie in het seizoen 1973-1974 aan bod. Harry Griekse dingen’” rende zaken van Nina Ricci voor in en uit het verkwikkende bad. Wie weet behoort u tot de gelukki gen en dan zal al dat verrukkelijks u op de feestelijk Flowernight van de 15de juni in de Club door de heer Heineken worden uitgereikt. Voor mij staat nu al vast dat genoemde heer die avond beslist uit een ander vaatje zal tappen dan uit zijn zo vertrouwde gerstevat. HILVERSUM. In het winterschema van de NOS-televisie wordt ruime plaats gereserveerd voor het Nederlandstalig to neel. In samenwerking met de omroepen wordt de mogelijkheid onderzocht om Ne derlandse dramaprodukties één maal per maand op de woensdagavond inplaats van de hoofdfilm te programmeren. Het zal nog wel even duren voordat deze plannen tot uitvoering komen en mogelijk komt er zelfs in het nieuwe seizoen nog niets van. In afwachting van het eerste Nederlandse spel zal wel op die woensdag avond eens in de maand een buitenlands stuk tv-toneel worden uitgezonden. Het bestuur van de NOS heeft de regering voorgesteld de ledendrempel voor aspirant-omroepen te verhogen van 15.000 naar 40.000 Het minimum-lidmaatschaps- geld zou ook moeten stijgen en wel van 5 naar 10 per jaar. Dit is vrijdagmid dag tijdens een persconferentie van het bestuur in Hilversum meegedeeld. James Andrew Rushing werd in 1903 in Oklahoma geboren. Voordat hij in 1935 bij Count Basie kwam, bij wie hij tot 1950 zou blijven, maakte hij naam bij Walter Page’s Blues Devils in Kansas City en bij Benny Moten. Rushing leidde in het begin van de jaren ’50 een eigen orkest waarna hij hoofdzakelijk als solist optrad. Vanaf 1957 is hij verschillende malen in Europa geweest, o.a. met Humphrey Littleton in Engeland en tij dens Europese tournees met Benny Good man en Buck Clayton. Lange jas met bijpassende panta lon eveneens van dacron De beoordeling is voornamelijk g seerd op originaliteit, kleur, combir en houdbaarheid van het bloems De heer A. H. Heineken en G. Baron van Dedem zullen in het ci mante gezelschap van mevrouw Corina Spier-Rotschafer de kleurige werk stukken inspecteren en selecteren. Al hebt u nog zo uw best gedaan, maar toch niet in de prijzen bent gevallen, dan zorgt u niettemin voor een vrolijk hoekje in een ziekenhuis, bejaarden huis of andere instelling, want daar gaat uw bloemstukje naar toe. Zo u wel tot de gelukkigen gaat behoren, dan popelt u nu al om zo’n prijs in de wacht te slepen. Een reis voor twee personen naar Rhodos betekent de eer ste prijs, een creatie van Edgar Vos uit zijn Prêt-a-porter collectie gaat naar de tweede prijswinnares en als derde prijs zijn er allerlei verrukkelijk geu- In Voer voor psychologen (1961) had Mulisch het voor ’t eerst op papier over Oidipous. Aan de vooravond van het vertrek naar Amerika van zijn moeder, augustus 1951, vraagt hij haar of ze Koning Oidipous van Sofokles kent. „Na tuurlijk,” zegt ze. Ken je ook Oidipous in Kolonos? vraagt Harry z’n moeder. Mulisch, toen: „Het vervolg. Daarin loopt hij blind rond en wordt aan het eind plotseling door de góden weggeno men, met lichaam en al, niemand weet waarheen. Weet je waarheen?” Zij: „Nou?” Mulisch: „Naar Koning Oidipous. Daar verschijnt hij als Teiresias, de blinde Zie ner. Dat is Oidipous die het allemaal al achter de rug heeft, daarom is hij blind en weet hij alles. Zo gaat het voor eeuwig door. Hoe vind je dat?” Sofokles) begint vrijdag 16 juni het Holland Festival. Mulisch’ Oidipous, Oidipous is niet zomaar de bewer king van een willekeurig gekozen „klassieker”! Het basisidee voor het stuk had de Amsterdamse schrijver al in z’n hoofd toen hij twintig was. Hij schreef het vorig jaar in drie maanden, tijdens de zwangerschap van zijn vrouw Sjoerdje. Toeval? „Het leek me toepasselijk. Als ze niet Regisseur Lodewijk de Boer noemt het „ontzaglijk plezierig” dat zijn vriend Harry Mulisch de Oidipous-re- petities zo op de voet geeft gevolgd. .Hij bemoeit zich niet met de interne regie maar komt als toeschouwer met heel intutieve opmerkingen. Details die bevruchtend werken. We zijn het per fect met elkaar eens”, zegt De Boer. Er heerst volgens hem een buitenge woon ontspannen stemming op de re petities: „Iedereen zegt wat-ie vindt en zo hoort ’t ook. Je hebt niet alléén met techniek te maken, maar ook met levende mensen”. Lodewijk de Boer is het over Oidipous vanaf het begin volstrekt eens geweest met Mulisch. „Misschien is dat ook wel een beetje gevaarlijk”, realiseert hij zich. Schrijver en regisseur zijn „verguld” met de medewerkers aan Oidipous. De acteurs zijn iv overleg gekozen uit mensen van het Amsterdamse Toneel en daarbuiten. De „sterren” zijn ge vraagd op grond van hun kunnen, niet op grond van hun naam alléén. De Boer: „Aanvankelijk vreesde ik dat sterren minder mobiel waren. Maar er ’s een goed inzicht in het stuk. Ik heb groot respect voor wat ze doen”. Hij heeft destijds ook Oidipous van Hugo Claus geregissserd in- Rotterdam. Claus ging uit van Seneca’s bewerking. Hij was door de wreedheid geobse deerd. „Maar de Oidipous van Harry Mulisch staat diametraal tegenover de bewerking van Claus. Hier vloeit geen bloed. Het gaat om het mechanisme. Niet om de daad zelf”. Hij licht toe: „Het mechanisme zit ’m daarin dat Oidipous de tijd uitvindt door met z’n moeder naar bed te gaan. Daardoor gaat hij tegen de tijd in, tegen de stroom. Op dat moment is hij zich bewust wat tijd is”. Oidipous, is een machine en zo heeft Lodewijk de Boer de mise-en scène ook ontworpen. Een heel belangrijke rol neemt het elektronische muziekin strument de putney in. „Een van de góden, het bestuurt het stuk. Als de signalen van de putney komen, staat het stuk stil. Het is een soort klokslag die het mechaniek stopt, de scène ver steent”. De putney wordt bespeeld door Michael Waiszvisch, met wie Lodewijk in de Instant Composers Pool speelt. „Oidipous”, Oidipous is een geniaal stuk”, zegt Lodewijk de Boer dan met een vage lach. „Ik hoop dat het door het Nederlandse publiek wordt begre- oen. Het wordt in een geniale regie gespeeld door geniale acteurs en een geniale musicus”. Kostuum in birds-eye dessin in marineblauw met wit. Colbert met drie volumineuze opgestikte zakken. Jimmy Rushing bracht zogenaamde Shouting City Blues. Hoewel hij geen grote stent had, viel hij op door het produceren van vele hoge tonen. Zijn toch persoonlijke stijl stond onder invloed van Leroy Carr. SCHIPHOL. Cineast en bergbeklim men Jan Boon is van Schiphol naar Mid- den-Afrika vertrokken om in opdracht van de Amerikaanse World Geographic Society een 90-minuten lange documentai re kleurenfilm te vervaardigen van Kenia en Uganda. Daarbij zal hij veel aandacht besteden aan het behoud van de dieren wereld. Ook moet hij voor het maken van opnamen Afrika’s hoogste bergtop bestij gen. de 6000 meter hoge Kilimanjaro. Nog dit jaar zal Boon een begin maken met een film over Nederland, eveneens in opdracht van de World Geographic Socie ty. Ook dit wordt een documentaire in kleur van 90-minuten, bestemd voor ver toning in de VS en Canada. FRANKFORT (DPA). De radio van de Westduitse deelstaat Hessen gaat ten behoeve van Nederlandse en Skandinavi- sche toeristen die op hun vakantiereis naar het zuiden door Hessen komen, verkeers- inlichtingen in het Nederlands, Deens en Zweeds geven. De eerste uitzending in het Nederlands vindt aan de vooravond van het weekeinde van 1-2 juli plaats tussen half zes en zeven uur in namiddag en vooravond op vier kortegolfkanalen. In zijn huis aan de Leidsekade logeert mevrouw Mulisch, op uitnodiging van haar zoon uit Amerika overgekomen om de première mee te maken. De realisatie van het idee dat hij in ’51 z’n moeder vertelde moet veel voor hem betekenen. „Het is het verhaal der verhalen,” zegt hij. „Volstrekt mythisch, er is geen over eenkomst met m’n jeugd of een andere periode uit m’n»leven.” Eigenlijk zou Oidipous in 1970 al op ’t toneel gebracht worden door het Auteurs- theater waarin Mulisch actief was ten tijde van het geharrewar rond de Neder landse Comedie. Later vroeg het Amster dams Toneel hem het stuk te leveren. De aan een ouderwets soort „toneelspeel- kunst”, compleet met naturalistische de cors, die net zo goed hadden kunnen worden weggelaten. Zelfs daar waar de toneelspelers zichzelf als alledaagse men sen speelden, bleef het spel ontstellend theatraal. Dat valt des te meer tegen, om dat we van Vlaamse acteurs (zoals Julien Schoenaerts, Senne Rouffaer en anderen) een weldadig nuchter underacting gewend zijn. Alleen Peter Strynkx als de mimespe ler kon in deze speeltrant tot een aan vaardbaar, soms indrukwekkend spel ko men. Als verzachtende omstandigheid voor het soms belachelijke acteren, kan worden aangevoerd, dat het hier heel jonge spelers betreft, die nog bezig zijn aan de toneelopleiding of deze juist achter de rug hebben. Vanavond geeft het Gezelschap Ivonne Lex in de Brakke Grond de tweede voor stelling. Tot besluit ook nog iets voor mevrouw. Vanwege de Floriade he Amsterdam zich eveneens het pre kaat Bloemenstad aangemeten. Ha lem, let op uw saeck! Om dat fleur festijn in de hoofdstad eens extra onderstrepen heeft de Club Fietsotl que van het Amsterdamse Hilton-hc een bloemschikwedstrijd georganisei waaraan vrouwen van iedere leeft kunnen deelnemen. Deelnameformul ren waarop alle gegevens staan v meld, zijn verkrijgbaar bij de Club t de Breitnerstraat of bij de portier Hilton aan de Apollolaan. Hebt u plezier in en bovendien het reisje n: Mokum voor over, dan kunt u uw 2 opgemaakte bloemstuk op dinsdag en woensdag 14 juni, ’s middags tusi 2 en 4 uur bij de Club Fietsothei aan de Breitnerstraat in Amsterd; inleveren. AMSTERDAM Met Harry Mu lisch’ toneelvisie op de Griekse dra ma’s Koning Oidi pous en Oidipous in Kolonos (van (Van onze redactie in Amsterdam) AMSTERDAM. Radio Willibrord. de zender voor behoudend rooms-katholiek Nederland, is de ether aan het naderen waarmee de Evangelische Omroep Rooms-Katholi*ke navolging gaat krijgen. De RKZ (Rooms Katholieke Zender) heeft inmiddels zo veel leden gekregen, dat het aantal dat nodig is om een zendmachti ging als aspirant omroep te mogen aan vragen, wordt benaderd, zo het al niet is overschreden. Onzelfzuchtig als wij vrouwen toch .zijn, zullen we dit journaal maar eens voor een groot deel aan de heer des huizes besteden. En omdat het volgen de week zondag bovendien nog Vader dag is laten we hem, behalve de keus uit wat gezellige Spaanse mode, ook nog een duik doen in de attractieve voorraad geurtjes die het gedegen Franse Huis Hermès te bieden heeft. Het dagelijkse ruikertje voor dé man omvat een eau de toilette en voor na het scheren een lotion of voor de gevoelige huid een vochtinbrengende gelei. Maar dat is nog niet alles uit deze serie, die de mooie naam Equipa ge draagt. Want, wat is een moderne man zonder deodorant? En Hermès bracht er maar liefst twee een in stick- en een in sprayvorm. Ook de talkpoeder in dezelfde pittige geur r niet worden vergeten. Ook om te sc ren is er zowel een crème als scheerschuim. Als pa hier nou nog 1 instinkt, dan weet ik het niet meer, moeder zal zulk een instinken on twijfeld op prijs stellen. Door Oidipous gelijktijdig op twee to- neelhelften te laten spelen handhaaft Mu lisch het principe van eenheid van plaats en tijd. Oidipous beleeft vanuit de zaal rechts vergeleken met links alles twin tig jaar later, de toeschouwer ziet het ,,’n fractie later. Daarom ook een dubbele rolbezetting. Ank van der Moer is Lokaste, de vrouw en moeder van Oidipous (Siem Vroom) en Joost Prinsen en Ellen Vogel zijn het echtpaar twintig jaar eerder. Dan heeft Oidipous zijn vader (Laios: Gerard Hart kamp) vermoord en zijn moeder gehuwd en daarmee i s het orakel voltrokken. Lokaste wordt in een nog eerder stadium ook door Ellen Vogel gespeeld, ze is dan de vrouw van Laios. Siem Vroom wordt in de loop van het stuk overgezet in de blinde ziener Teiresias. Guus Hermus is in de eerste periode Teiresias, dus later Oidi pous. De rubriek „Uit de kunst” op de vrijdag- avnd wordt enige malen door „Eigen tijds” onderbroken. In „Uit de kunst” voortaan geen aandacht meer voor film premières, omdat dit niet langer beviel. De parlementaire rubriek „Ter visie” komt niet meer wekelijks, maar eens in de maand op h et scherm en dan op zondagmiddag. Daartegenover staat een hogere frequentie van „Den Haag van daag” dat, tot tien minuten uitgebreid, op dinsdag en donderdagavond op het scherm komt. De jeugdserie op de zondagavond is in het eerste kwartaal de BRT-produktie „Het zwaard van Ardoewaan”. De kunste naarsserie „De onvergetelijken” wordt af gewisseld door „Markant”, biografiën van Het NOS-bestuur meent verder, dat voor een aspirant- of c-omroep, die zijn zendtijd verliest, een termijn moet wor den gesteld, waarbinnen geen nieuwe zendtijdaanvrage kan worden ingediend. Gedacht wordt aan bijvoorbeeld drie jaar. NEW YORK. De Amerikaanse blues zanger Jimmy Rushing is donderdag op 68-jarige leeftijd overleden. Rushing wordt gerekend tot de grootste jazz-zan- gers van deze tijd. Mulisch’ Oidipous heeft niets van de bewerking die Hugo Claus een paar jaar geleden voor het NRT maakte. Claus borduurde voort op Seneca’s versie. Mu lisch heeft zich niets van bewerkingen aangetrokken maar is van de „bron” van Sofokles, uitgegaan. „Hij is dood maar ik heb het toch met hem samen gemaakt,” zegt de 45-jarige schrijver. Hary Mulisch heeft vanaf het begin van de repetities (eind april) Oidipous zien groeien. In tegenstelling tot z’n eerste stuk Tanchelijn (1960) hoefde hij op de repettities (zes dagen per week) weinig meer te veranderen. Mede omdat hij van af het begin met de regisseur contact heeft gehad. Voor Tanchelijn moest Mu lisch hele scenes herschrijven, bij Oidi pous is het meer een kwestie geweest van hier een woordje eruit en daar een zin netje erbij. En dan: „Ik weet niet of bij Oidipous begrip een voorwaarde is om ’t stuk te waarderen. Je weet nooit wat de werking is van iets dat je opschrijft. Toneel be staat ook niet bij de gratie van begrip, zoals wiskunde. Er kan iets gebeuren, waardoor je wordt gegrepen. Iets ondefi nieerbaars. Het gaat in Oidipous ook niet om het verhaal. Daar zijn andere media voor. Daarvoor moet je naar de TV kij ken, het nieuws, of Mannix, prachtige verhalen. Ik houd niet van manipuleren, van rommelen met gevoelens. Het is niet te voorspellen wat er gebeurt bij toneel.” Oidipous, Oidipous gaat 16 juni in Am sterdam in première, in het Holland Fes tival worden in totaal twaalf voorstellin gen gegeven maar door het Amsterdams Toneel wordt het stuk in het nieuwe seizoen (start september) nog doorge speeld. Data: Amsterdam 16, 22 en 29 juni, Den Haag 18 en 21, Groningen 19, Nijmegen 20, Arnhem 23, Eindhoven 28, Rotterdam 25, Middelburg 17 en Enschede 27. V®el’//jXrSoepel... dus altijd korrekt Dit weekeinde wordt voor Radio Willi brord die los staat van pogingen van het Michael-legiöen om een omroep te stichten een landdag gehouden in de Utrechtse Schouwburg. Het lijkt niet on mogelijk dat de aanvraag dan de volgende week al de deur uit zou kunnen. Voor de RKZ wordt nadrukkelijk ge colporteerd op bijeenkomsten van de Rooms-Katholieke Partij Nederland, die doende is door het hele land propaganda- avonden te houden. Vrijdag was de partij in Amsterdam. Een 200 mannen en vrou wen komen luisteren om zich te kunnen sterken in hun overtuiging dat aan alle modernismen in de Rooms-Katholieke Kerk de toekomst toch niet is. Men kon via de bandrecorder pater Henry de Gr geve te oud en te ziek om zelf nog op het podium te staan horen zeggen dat hij op het Gereformeerd Politiek Ver bond van de heer Jongeling heeft ge stemd, omdat de Katholieke Volks Partij hem niet meer aanstond. Aan de ingang van de zaal werden adhesiebetuigingen met de bisschop van Roermond, mgr. Gij sen, getekend. Mulisch heeft van de twee drama’s alleen de „wezenlijke bewaard voor zijn stuk. Zo is er in zijn bewerking maar één dochter over gebleven, Antigone (gespeeld door Bruni Heinke). Mulisch” eigen dochter heet overigens Anna. Hij zegt: „Het is niet te lang en niet te kort. Nou, misschien eerder aan de lange kant.” Bas y Cuguero uit Barcelona liet zijn kans niet liggen en speelde fanta sierijk met de vele kleuren en dessins die Du Pont op zijn staalkaart heeft. Blazers met contraststiksels in combi natie met een uni of gedessineerde pantalon doen het in de mooie jersey kwaliteit dan ook uitstekend. Eveneens trouwens een bordeauxrood colbert met opgestikte zakken voorzien van sierstiksels, waarbij de kostelijke com binatie met een bordeaux-olijf groen geruite pantalon direct in het oog sprong. Overigens werd er in de mannenmo de veelvuldig met aparte zakversierin- gen gestoeid. Zulks kon ik vooral con stateren bij een kostuum met een birds- eye dessin in marineblauw en wit. Het colbert kreeg drie volumineuze opgestikte zakken met horizontale en vertikale sierstiksels. Erg leuk AMSTERDAM. Michel de Gheldero- de was een Belgisch toneelschrijver die van 1898 tot 1962 leefde. Hij schreef in het Frans, maar zijn stukken werden in het Nederlands opgevoerd door het Vlaamsche Volkstoneel, dat er in de jaren twintig een grote avangtgardistische naam mee verwierf. Zijn stukken worden zelden of nooit in Nederland opgevoerd. En dat is jammer. Het is daarom goed dat de Theaterunie het gezelschap van de actrice Ivonne Lex uit Antwerpen naar Amsterdam heeft ge haald om hier twee voorstellingen te ge ven van .Artiestenuitgang”. In dit stuk houdt De Ghelderode zich bezig met het theater, dat wil zeggen met de spanning tussen werkelijkheid en illusie. Hij doet dat niet alleen aan de hand van figuren als acteur en een toneelschrijver en enige andere spelers, maar ook van de figuur van een mimespeler Fagot. Schrijver en acteur gaan beiden aan het Theater kapot De acteur sterft; de schrijver gooit zijn werk op de vuilnishoop. Het belangrijkste personage uit het stuk (Fagot) verenigt werkelijkheid en illusie in zich en is bovendien het symbool van de dood, de enige uiteindelijke werkelijk heid in het leven. Het is een typisch De Ghelderode-personage, dat het tamelijk voor de hand liggende thema een zeer boeiend surrealistisch aspect geeft. Het stuk is een vernuftige constructie waarin de bovenvermelde aspecten nauw verweven zijn. Het is aan regisseur en spelers deze aspecten helder weer te ge ven En dat was bij Ivonne Lex en de haren niet het geval. De voorstelling zat veel te vastgebakken UTRECHT. Bij een deze week ge pleegde inbraak in een landhuis in Breu- keleveen (bij Loosdrecht) zijn een aantal kunstvoorwerpen uit de Egyptische oud heid gestolen. Tevens werden vier 19e eeuwse houten negerbeeldjes uit Zuidelijk Afrika en twee 17e eeuwse schilderijen, waaronder een kopie van een schilderij van Rembrandt, meegenomen. De Egyptische kunstvoorwerpen die zijn ontvreemd, zijn twee bronzen beeldjes voorstellende de god Isis, drie beeldjes van mummies en 10 of 12 uit farao- graven afkomstige amuletten. De waarde van de ontvreemde kunstvoorwerpen wordt geschat op 100.000 a 150.000 gulden. Voor deze zomer maakte Bas talloze lange jassen met bijpassende pantalons en dat is voor de mannen in ons kikkerland toch wel ideaal. De eindelo ze variaties met overhemden, truien, shawls en dassen geven er naar belie ven een geklede of sportieve toets aan. Waar de keus van onze mannen ook op mag vallen, van één ding zijn ze in ieder geval verzekerd: ze krijgen een kledingstuk dat lekker elastisch en soepel om hun stoere body’s zit. ge

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 9