PANDA
KAPPIE
ilvere
It
-'V
ff
TWi
weinig voor
Anneke Grönloh
Lautrec
in nieuwe stijl
Recordprijs toch te
Arman
en
15
Polle, Felle en Pingo
RADIO EN TELEVISIE
1.-^2
eJieelT in
VRIJDAG 30 JUNI 1972
wuunnffnMMffffunnffMfnffnfuufffUMfMfinMifMUMfnnffffnMn/ffnnffMWJfMfun/ffffff/fnnnffffnnn/fnwiHnfnfunfffw
TV VRIJDAG
TV VANAVOND
RADIO ZATERDAG
TV ZATERDAG
Auteur Carel Swinkels
in „Korte Arabesken”
meester*
goudmaker
woeste
Poehtli
fgekeken?
Nico Haasbroek terug
uit Noord-Afrika
IK BEN NU ZO BIK GEWORDEN
DAT IK NIET MEER DOOR DE
DEUR KAN'
AVRO GAAT HOGEROP
STIEFKIND: ZONDAGAVOND
ALS DE SPOELING DUN IS
FILMERS VOOR TELEVIE
EIGEN LAND MEER IN TEL
en de
en de
MEER GOULASH
GEWONNEN*
ZOU JE BE BOZEN EVEN’
ts. NAAR BINNEN WIL*
LEN BRENGEN?
l WEL OP KUNNEN
ETEN?
,T
|<5Q-/O
uit
draaiende ogen op
Het
van
denk..Wat moet Joris hier, hon
derd jaar geleden? Waarom maakt
hij hier z’n goud? En waar? Niet
in dat gebouwtje daar, lijkt me.”
IKlNEETf NIET.
T MOET IETS MET
DAT-JONGETJE
TE MAKEN HEBBEN
10.03
12.00
18.45
18.55
19.05
19.49
20.00
20.21
21.35
22.20
22.50
19.10
20.00
20.21
21.20
22.00
22.50
18.45
18.55
19.05
17.00
18.45
18.55
19.05
20.00
20.20
21.30
22.15
22.55
18.45
18.55
19.05
19.25
19.50
20.00
20.21
21.50
22.40
22.50
16.00
16.02
Met die gedachte stapte hij de
tempel uit om Pilli-pilli te gaan
zoeken
WAARNAAR?
LONDEN (Reuter). Op een Londense
kunstveiling is woensdag een schilderij
van Toulouse-Lautrec teruggenomen, hoe
wel er een record-prijs van ongeveer 1,2
miljoen gulden voor was geboden. De
eigenaars, de erven van wijlen de Zwit
serse kunstverzamelaar prof. H. R. Schinz
uit Zürich, vonden het bod te laag.
Het uit 1885 daterende doek is getiteld
„L’Abandon ou les deux amies”.
HILVERSUM. Het veertiendaags
voorleesprogramma van de KRO-radio
tijdens de zomermaanden, dat onder de
titel „Korte Arabesken” wordt uitgezon
den, is vanavond gewijd aan de verzamel
bundel „De wegenwacht is altijd vriende
lijk” van de Nederlandstalige auteur Ca
rel Swinkels. Het werk van deze schrij
ver, die in 1953 debuteerde met „Floris en
de muzemannen” ademt een sfeer van
weemoed om „de verloren tijd”, waarin de
ironie een belangrijke rol speelt.
Voordracht: Luc Lutz. De muziek vig
netten worden uitgezocht door Gerard
Omdat dat allemaal moeilijke vra
gen waren waar hij erg diep over
na moest denken, ging hij gemakke
lijk zitten. En nu pas voelde hij,
hoe moe hij eigenlijk wel was.
HILVERSUM. Journalist Nico Haas
broek heeft voor het VARA-radiopro-
gramma Zaterdag Informatie een rondreis
gemaakt van zes weken door drie Noord-
afrikaanse landen, te weten Tunesië, Al
gerije en Marokko. Haasbroek heeft niet
gezocht naar toeristische eigenschappen
van deze landen, maar komt aan de hand
van wat als uniek geluidsmateriaal wordt
genoemd tot een portret van de sociale en
politieke situatie in deze landen.
Het eerste reisverslag komt uit Marok
ko en wordt aanstaande zaterdag uitge
zonden, terwijl Tunesië op 22 juli wordt
belicht en tenslotte Algerije op 5 augus
tus. De uitzendingen grijpen plaats op
Hilversum II, steeds van 11 tot 12 uur in
het Buitenland-Uur van Zaterdag Infor
matie.
Nederland I
NOS: (K) Brigadier Dog.
NOS: (K) Journaal.
KRO(K) Lippy de Leeuw (teken
film).
(K )Piste. v
NOS: (K) Journaal.
KRO: Brandpunt.
(K) Een lied voor jou.
(K) Bonanza (film).
NOS: (K) Journaal.
Nederland I
NOS: (K) Journaal.
VARA: (K) Pipo op Bizarra (se
rie).
Kinderprogr.
NOS: (K) Brigadier Dog.
NOS: (K) Journaal.
VARA: Pop-zien.
NOS: (K) Journaal.
VARA: (K) Met de Muziek mee.
Een klein uur: U.
(K) Hoogtepunten Kort en Klein.
NOS: (K) Journaal.
Nederland II
NOS(K) Brigadier Dog.
NOS: (K) Journaal.
E.O.(K) Koor- en samenzang.
Nader bekeken.
Tenslotte.
NOS: (K) Journaal.
NCRV: (K) Film.
(K) Een Generaal mag niet huilen
(doe.).
(K) Avondsluiting.
NOS: (K) Journaal.
Nederland II
(K) Brigadier Dog.
NOS: (K) Journaal.
AVRO: (K) Mekka (doe.).
(K) Entre Nous. Jan Brusse.
NOS: (K) Journaal.
AVRO: (K) Film.
(K) Imperia] Palace (serie, 2).
NOS: Uit de Kunst.
(K) Journaal.
TERWIJL ALLE POTJES op het Hilversumse vuurtje staan
te sudderen, heeft de AVRO de vuist gebald. U hebt het zelf
kunnen lezen. De Raad van State gaat zich nu buigen over het
recht van de AVRO op meer zendtijd. Op de televisie wel te
verstaan. Om nu te zeggen dat iedereen daarvan ondersteboven
is in omroepland, nee, nee, dat kan ik niet. En als u het mij
vraagt: de AVRO zelf evenmin. Maar het is te proberen, niet
waar. Kijk, de zaken zouden anders liggen als indertijd die
fusie met het blad ,.Televizier” er niet was geweest.
In 1967 kwam dat verbond tot stand. De AVRO stond er
toen slecht voor. Er was alle kans dat ze van A-omroep zou
degraderen tot B-omroep. We hadden in die dagen ook de
RTN, de Stichting Radio en Televisie Nederland. Die RTN had
nauwe banden met het blad „Televizier”. Daar was het ont-
snappingsluik. Door het opgaan van die RTN in de AVRO
werden alle abonnees van „Televizier” automatisch lid van
de AVRO. Indien ze niet uitdrukkelijk anders wilden. Maar
wie eenmaal zo’n aardig blad in huis heeft, zegt het niet gauw
op. Dan maar AVRO-lid, dachten de meeste abonnees.
Zo kwam de brave spruit van Vogt aan een ledenaanwas,
die ronduit verbijsterend was. Van de ene op de andere dag
een vijfhonderdduizend leden erbij. Wettelijk kon het. De Om
roepwet werd geen geweld aangedaan. Het handige foefje ech
ter heeft nooit echt kunnen overtuigen. Waar was de wezen
lijke behoefte dier vijfhonderdduizend om zich tot de begin
selen van de AVRO te bekeren. Zoiets blijft hangen. Daarom
geef ik onze superomroep niet zo veel kans. Er is al betoogd,
dat je met de huidige zendtijd de AVRO-claim op meer, nooit
kan honoreren. Dat zou immoreel zijn. Net zo immoreel (wordt
er dan bij gedacht) als indertijd die plotselinge ledenaanwas.
Ja, zo gaat dat in onze Gooise nederzetting. Handige jongens
wonen er, echte kooplui, die elkaar mooi vliegen afvangen.
NU ZOU U UIT DAT ALLES kunnen afleiden, dat ik wat
tegen de AVRO heb. Geenszins. Ik signaleer slechts de feiten.
Zoals ik ook signaleerde dat de KRO met het vertonen van
vier films over wereldoorlog nummer twee nou niet direct
zomerse ontspanning bracht. Immers intussen is men ook al
met een Engelse familie-story van start gegaan. Die speelt ook
al in de oorlog. Bij de KRO heeft men gelukkig ingezien, dat
al dat geweld, notabene op zaterdagavond, toch te gek is.
De documentaires één is al uitgezonden zijn nu van
die avond afgehaald. Voor zover mij bekend worden ze straks
op de dinsdagavond uitgezonden. Ik hoorde ook dat er bij de
KRO stemmen opgaan om de Langebent-interviews het ko
mend seizoen niet meer op zondagavond te houden. Daarmee
wil men uitwijken naar een doordeweekse avond. De kijkcijfers
zouden niettemin bevredigend wezen.
De zondagavond is in heel wat opzichten het stiefkind van
de omroepen. Ze weten niet wat ze er mee aanmoeten. Grote
boosdoener is het NOS-sportprogramma. Dat bindt vanaf half
filmers, die hier hun brood verdienen. Iedere omroep heeft er
meestal twee in vaste dienst. Voor al het overige werk doet
men een beroep op de free-lance filmer, de man die werkt in
opdracht. En nu ben ik dan waar ik wezen wil. Omdat die
man in opdracht werkt, kan hij niet altijd zeker zijn van vol
doende arbeid. De zomermaanden vooral zit er de klad in.
DES ZOMERS PLEGEN de omroepen niet vrijgevig te zijn
met opdrachten. Ze hebben veel buitenlands werk opgekocht
tegen een prijs, die aanzienlijk beneden de som gelds ligt welke
ze aan films, speciaal voor hen gemaakt, kwijt zijn. Een kwes
tie van bezuinigen. Des zomers wordt er nou eenmaal veel
minder naar de televisie gekeken. Dus geen dure programma’s,
geen geldverslindende projecten. Het enige wat eigenlijk ge
woon doorgaat zijn de actualiteiten. Die vinden overal plaats
waar het lot het wil. Er moeten dus altijd ploegen op uit om
ze te verslaan.
Het NOS-journaal neemt daarvan al een groot deel voor zijn
rekening. De omroepen zelf kunnen in „Hier en Nu”, „Achter
het nieuws”, enfin in alle bekende rubrieken, ook het nodige
plaatsen. Filmers, die daarop mogen afgaan, weten zich dus
verzekerd van werk. Nu is het met die filmers zo, dat ze hun
eigen specialiteit hebben. Niet allemaal voelen ze zich bij actu
aliteiten in hun element. Doorgaans betekent dat snel werken.
Gevoel voor wat op het eerste oog belangrijk lijkt en het ook
is. Meteen durven beslissen. Zo filmen dat er later, als de
beelden aan elkaar worden gemonteerd, uit de grote hoeveel
heid makkelijk een keuze kan worden gedaan.
De zogenaamde documentaire filmers hebben die instelling
niet. Zij filmen bedachtzamer, grondiger. Zij bestuderen mens
en situatie. Zij leggen het beeld niet vast dan na nauw overleg
met de regisseur. Ik kan u zo een paar namen noemen van
mannen, die als documentarist opvallende prestaties hebben
verricht. Voor film op televisie zijn dat Piet Kaart, Jan Vrij
man, Hans Koekoek, Ed van der Elsken en de helaas zo jong
verongelukte Peter Bos
In de categorie der actualiteiten-filmers duiken de namen
Nederland 1. De KRO brengt vanavond
Anneke Grönloh weer in de belangstelling
van het televisiepubliek. Met Hans van
Willigenburg maakte zij een nieuwe
grammofoonplaat met uitsluitend Neder
landse liedjes. Liedjes van deze lp zingt
de zangeres vanavond in haar eigen show
„Een lied voor jou”. Daaraan vooraf gaat
om tien voor half negen een uitzending
van de actualiteitenrubriek „Brandpunt”
die vanuit hotel Brittannia in Vlissingen
komt.
Tussen zeven en acht verblijven wij in
circussfeer met het programma „Piste”,
waarin optreden voetjongleurs, een draad-
acrobaat en een evenwichtskunstenaar op
de fiets. De Cartwright-familie is om tien
uur weer aan het werk te zien.
Nederland 2. De AVRO zendt na het
nieuws van acht uur een op de roman
„The Trailmakers” van Vincent Fotre ge
baseerde western uit, die zowel spannend
als vrolijk is. De film („Toffe meiden”)
speelt in het midden van de 19e eeuw in
Texas, dat geannexeerd dreigt te worden
door de V.S., hetgeen op oorlog met
Mexico kan uitlopen. Vervolgens komt het
tweede deel van „Imperial Palace” op het
scherm. Zoals de eerste aflevering geleerd
heeft is Imperial Palace een begrip in de
Londense hotelwereld.
De documentaire „Mekka, de verboden
stad”, is een uniek en zeer boeiend film-
verslag van de jaarlijkse bedevaarttocht
van duizenden Mohammedanen naar
Mekka, welke tocht beschouwd wordt als
het belangrijkste gebeuren in het leven
van idere Moslem. Evenals deze documen
taire wordt ook „Entre Nous” (met Jan
Brusse, die uit zijn laatste bundel yoor-
leest) tussen zeven en acht uitgezonden.
Aan het eind van de avond om tien voor
half elf, volgt de NOS-rubriek „Uit de
kunst”, waarin het Holland Festival cen
traal staat.
„Ik ben honderd jaar geleden. Dus
het is geen droom, zoals Joris zei."
De oude baron was door Pan
da op de steen geholpen, en daar
richtte hij zich fier op. „Ik ga nu
even in de tijd terug," sprak hij. „Ik
moet even wat..eh..zaken doen.
Dat kan een tijdje duren. Blijf hier
maar op me wachten; dan kan je me
ttraks van alles vertellen over de
Een schilderij van Amadeo Modigliani
uit 1917 ging voor 115.000 pond naar het
Sari Heller-museum in Los Angeles. Een
onbekende koper betaalde voor een vrou-
wekop in steen van dezelfde kunstenaar
72.000 pond. Een vaas met zinia’s van
Vincent van Gogh bracht 88.000 pond op.
Twee Renoirs die in opdracht van de
Griekse reder Stavros Niarchos werden
geveild, brachten samen 122.000 pond op.
Voorts werden 24 gouden snuifdozen voor
in totaal 328.700 pond verkocht.
nen uit het goud beeld los te we
ken. Maar die zeelieden zaten me in
de weg. En dat kan niet. Ik moet
m’n handen vrij hebben."
Hij wachtte tot het gas was weg
getrokken, greep toen het touw dat
de meester van de Kraak had mee
genomen en wikkelde dat enkele
keren om de verdoofde bemanning
heen.
„Zo," prevelde hij, terwijl hij een
acht drommen kijkers aan het toestel. Rond kwart over negen
komt het dan met een tweede aflevering terug.
Hoe moet je daar nu tegen concurreren? Veranderende zon-
dagavondgewoonten spelen ook een rol. De mensen blijken
nog het meest te vangen voor licht amusement of een thriller.
Een spel of film van lange adem schijnt op de zondagavond
geen succes te zijn. Voor de zaterdagavond gaat men echt zit
ten. Maar des zondags verkiezen heel wat vaderlanders al weer
vroeg in bed te liggen en erg veel geduld betonen ze, voor wat
de televisie brengt, niet. Tja, het is een toer om het ons alle
maal naar de zin te maken. Ik ben blij, dat ik deze winkel niet
hoef te beheren.
ER IS EEN CATEGORIE mensen, die de zomermaanden
altijd met enige vrezen tegemoet ziet. Dat is het gilde der
free-lance filmers. Om u dat duidelijk te maken, moet ik be
ginnen met te vertellen dat een filmer niet hetzelfde is als een
camera-man. De eerste werkt met celluloid, de tweede met
elektronica. Of wel: wat u met uw 8 mm-camera doet in het
klein, dat doet de filmer met 16 mm (en in de speelfilm
industrie met 33 mm) in het groot. De zogeheten camera
mannen ziet u echter bezig in de studio. Soms op het voetbal
veld. Hun instrumenten zijn per kabel verbonden met de
elektronische wonderdoos, die al hun beelden overbrengt naar
uw huiskamer. Dat gebeurt rechtstreeks of op beeldband, zodat
u het later ziet dan het zich afspeelde.
Wat een filmer doet, ziet u altijd later dan het gebeurde.
Niet overal immers kan je met televisiecamera’s uit de voeten.
Als er geen aansluiting is op het lichtnet kan je de hele zaak
wel vergeten. Er komt trouwens ook nog een straalzender-
mast aan te pas, die door de PTT wordt opgericht op de plaat
sen, waar je buiten de studio werkt. De 16 mm-camera even
wel loopt op een accu. Die heeft dus zijn eigen stroomtoevoer.
Ik vertel u dat allemaal, omdat u met zulke dingen nou
eenmaal niet iedere dag in aanraking komt. Wij, van het Hil
versumse schrijverskorps, hebben het allemaal uit eigen aan
schouwing. Soms maak je eens een praatje met een van de vele
Vanavond zijn in Piste, het variété
programma dat Jos van der Valk uit
Treslong in Hillegom uitzendt, deze
Blackwenns te zien. Zij fietsen heel
ingewikkeld.
op van Piet van Strien, Piet ter Laag, enfin wij zijn hier ter
lande goed voorzien van talentrijke cineasten. Edoch, wanneer
de omroepen bezuinigen en vooral wanneer de omroepen meer
uit de studio’s laten komen dan van buiten, dan wordt de
spoeling dun. Vandaar dat de zomermaanden altijd met zorg
worden tegemoet gezien. Zelfs de meest gerenommeerde fil
mers, onder wie ik toch ook nog graag Pim Korver en Roeland
Kerkbosch zou willen rangschikken, kunnen dan wel eens om
werk verlegen zitten, ook al zijn ze gelukkig vaak belast met
projecten op lange termijn. Ze hebben meestal zelf voor hun
free-lance bestaan gekozen. Hun zelfstandigheid garandeert
ze vrijheid van keuze. Het risico helemaal niet aan de slag
te kunnen, nemen ze dan op de koop toe.
HET ZAL U OVERIGENS zijn opgevallen dat we dit seizoen
nou niet bepaald overladen worden met buitenlandse repor
tages. Een aantal jaren waren dat de onbewuste toppers. We
haalden er prijzen mee weg in den vreemde. Bezuiniging heeft
die stroom wat ingedamd. Ook het gevoel selectiever te werk
te moeten gaan en niet op elke ramp af te vliegen, speelt mee.
Toch blijven er voor mijn gevoel nogal wat hete hangijzers
liggen.
Zeker speelt een groeiende belangstelling voor wat in het
eigen land gebeurt zijn rol. De kijkers vinden dat al die inte
resse voor het buitenland ons maar afleidt van wat er dicht
bij huis aan de hand is. Niet ten onrechte. Nederland is de
laatste jaren zelf internationaal nieuws geworden. U kunt er
over twisten of we daar nou zo blij mee moeten zijn, feit is,
dat de situatie, vergeleken met bijvoorbeeld tien jaar terug,
is gewijzigd.
Voor een omroep nu besluit om naar bijvoorbeeld een land
als Brazilië te gaan, weegt ze eerst wel degelijk af of dat
onderwerp nou wel zo goed ligt. De belangstelling van de kij
kers is aan het verschuiven. In Nederland zelf gebeuren din
gen, waarvoor we de ogen niet mogen sluiten. Natuurlijk
hangt dat ook af van het aanbod uit het buitenland. U kunt
er donder op zeggen dat met de naderende presidentsverkie
zingen in de V.S. het accent weer sterk op Amerika zal liggen.
In het algemeen echter tekent zich een duidelijke tendens af
onszelf serieuzer, onze eigen ontwikkeling van groter beteke
nis te nemen.
Het is alsof die vroegere neiging om alles wat buiten Ne
derland gebeurde, een veel groter gewicht toe te kennen dan
wat we zelf meemaakten, of die neiging gaat verdwijnen. We
zien onszelf meer voor vol aan. Ik geloof dat dat vooral komt
door de televisie. We gaan vergelijken. We zien dat het elders
helemaal niet zoveel beter is dan hier (en hier vonden we het
altijd minnetjes). Hoe kleiner de wereld wordt, hoe minder
dat „kleine” van Nederland ons aanspreekt. Eigenlijk, zo con
stateren we, mogen we er net zo goed zijn. Kijken naar het
kastje, verruimt dus ongemerkt onze blik. Ik kan het niet met
cijfers aantonen. Toch vind ik het een opmerkelijk gegeven.
F. M. BUYSMAN
V u
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo’s. 7.30 Nws.
7.41 AKtualiteiten. 8.30 Nieuws. 10.00 (S)
Luister uit... én thuis... 10.30 Nws. 11.55
Meded. 12.00 Aktualiteiten. Overheids-
voorl.: 12..16 Exportiviteiten. 12.26 Ceded,
t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41
Tips voor automobilisten. 14.00 (S) Jazz-
Sir. 14.45 (S) Tross-Country. 15.30 Nws.
15.33 Revue 3.33. Doe-het-zelf-cursus re-
vue-spelen. 16.45 (S) Poster: Lichte muz
17.30 Nws. 17.32 Aktualiteiten. 17.53 (S)
Kort-Binnenkort. 18.00 Zij die van de zon
leven (klankbeeld). Pol. Partijen 18.19
C.P.N. 18.30 Wws. 18.41 Voor de kleuters.
19.00 (S) Lichte platen. 20.00 (S) Holland
Festival 1972. Informaties. 20.15 u. Het
Radio Philharm. Orkest. Het Radio Koor.
toekomst waarin jij woont." „Dat is
goed," zei Panda maar de edel
man hoorde zijn woorden al niet
meer; hij was honderd jaar in het
verleden terug gegaan. „Vreemd,
zo’n ruimte-tijd kontuum, of hoe
het ook heet,” mompelde Panda.
„Heel spannend. Wat voor zaken
zou de baron in die andere tijd
doen? Trouwens, nu ik er over na-
50. De verdampende vloeistof
het gebroken flesje had een akelige
uitwerking. De maat en de meester
tolden met stokkende adem rond en
vielen toen met
de stenen; niet veel later gevolgd
door Kappie.
„Jammer van
Wartz,
22.30 Nws. 22.40 Apollo XXI. 23.00 (S)
T .S .T sport, kabaret en muz. 23.55
Nws.
BRUSSEL 324 M.
12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.50 Bui-
tenl. persoverzicht. 13.00 Nws., weerber. en
toneelagenda. 13.20 Muzikaal intermezzo.
13.30 Consumentenrubriek. 14.00 Nws.
14.03 Hitparade. 15.00 Nws. 15.50 Hoorspel.
17.00 Nws. en meded. 17.10 Nwe. platen.
17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 Licht
muziekprogr. 18.45 Sportmagazine. 18.55
Taalwenken. 18.57 Muz. 19.00 Nws. en
reportages Ronde van Frankrijk. 19.20
Lichte muz. 20.00 Musicalfragm. 22.00
Nws. 22.10 Dansmuz. 23.40 Nws.
HILVERSU’ II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Z.O.
7.25 Van de voorpagina. 7.54 Deze dag.
8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 9.35 Water
standen. 10.30 (S) Zaterdag informatie.
11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten
13.23 (S) Dit is het begin. 14.33 VARA-
Varia. 14.35 Het plus HIRO-Magazine
15.05 Ned. muz.leven. 15.30 Sur la route du
Tour de France 16.00 Nws. 16.03 (S)
N.O.S.-Jazz. 16.45 Inzet. 17.15 Christian
Science. 17.30 Thorbecke dood, leve de
Grondwet (II). 17.55 Meded. 18.00 Nws
18.11 Actualiteiten. 18.20 Lieve Tante
Truus. 19.00 Lichte muz. 20.00 Nws. 20.05
De Scala 1925-1950. Operamuz. 21.00 (S)
De Staalkaart. 22.05 Hoorspel. 22.55 Me
ded. 23.00 Nws. 23.10 (S) Lui luisteren
23.55 Nws.
doordachte knoop in de uiteinden
aanbracht, „dat is dat. En nu die
laatst-overgebleven indiaan. Die
moet ook onschadelijk gemaakt
worden. En voorgoed. Ik wens niet
dat iemand aanspraken op mijn
beeld maakt."
dat spul mom
pelde Wartz, die vanachter het
beeld boosaardig toekeek „Ik had
het willen gebruiken om de edelste-
HILVERSUM III
7.00 Nws. 7.02 Popstation. 8.00 Nws. 9.00
Nws. 9.03 Pers vers. 10.00 Nws.
Muziek bij de koffie. 11.00 Nws.
Nws. 12.03 Elpee Pop. 13.00 Nws. 13.03
Nee, we noemen geen namen. 14.00 en
15.00 'Tws. 16.00 Nws. 16.03 Sportshow.
17.00 Nws.
50-115
DAT WEET IK EH5ENNJK
Alter HEt GINGEROOK OM,
DAT DU/HÊISJE ERGENS
NApRjGEKEKEN1’ HAD
EN ^t-LES
ALLEEN CN\
'N KOEKJE?-
VIND JET NIET ONTZETTEND? DAT
meisje begon wesemkte smeken
EN TE SOEBATTEN. MAART HIELP GEEN
ZIEK. EN WfiETUE Mr HIER ALG. PE
ERGSTE STRAF GELDT? DAT-JE GEEN
STAART MAS DRAGEN. CATOONSETJE A
EN DAT VROUWTJE NOESTEN DE
HUNNE AFDOEN
(m((u