Radio-serie EEG over rijs KAPPIE PANDA tus Bing Crosby als enge dokter in televisie-thriller Arman en Ilva Spel-satire rond Olympische Spelen lil ra g Polle, Pelle en Pingo B 15 >0 wierlozen •8J! <1 VRIJDAG 25 AUGUSTUS 1972 14 rnMnmmunuwmnnnumfmmm/mmwnmfmmmrmmnmfwnfmgfffrpffmmfmnnrfmmmnmmmmnmmmmrmn ALLEMAAL OLYMPIADE-KOORTS ZORGEN VOOR HET NAJAAR 10 10 10 SMIJTEN MET KIJKGELD? II TV VRIJDAG RADIO ZATERDAG TV VANAVOND TV ZATERDAG 777L NOS DOET UITVINDING Concertgebouworkest op Europese tournee era d<e AH! RING! DE BIGGETJES WAREN verdorster 27-1401 -DETUBA IS BEHEKST’ I for hu ?TT4. TTm' helpen Ui HILVERSUM I 22.50 van Dr. HILVERSUM II 1 t s Kathrin Ackermann, die een hoo/d- CHARLES BOOST. jat I* gd door: ut - tel r dan 15 particu- >p tegen illecties trerzeest partijen, ld. Voor uis. Bf j9 nog en leb jlete ind ium ir ilijk tenile rol speelt in de satire op de Olym pische Spelen. 19.30 22.00 det heeft het stadje opgegeter en nu trekt het verder, naar een ndere plaats.En overal waar het komt hecht het zich aan mensen vast en laat ze hun wil verliezen Dit experiment is me helemaal uit de hand gelopen. Hij staarde somber voor zich uit en vervolgde: „Iedereen wordt wil- 16.00 16.02 17.00 18.45 18.55 19.05 20.00 20.20 21.30 22.50 18.45 18.55 19.05 19.20 19.30 19.40 19.50 20.00 20.21 18.45 18.55 19.05 20*00 20.21 21.20 20.00 20.21 21.30 22.20 21.50 22.40 22.50 18.45 18.55 19.05 V, (Kon. aal voor ;el „Die t bus asorkest ihtingen 0 In „Dr. Cook’s garden” beproeft hij het „suspense”-genre daarbij uitgaande van een roman van Ira Levin die zijn sporen op het gebied van „horror”-literatuur wel verdiend heeft zoals zijn „A kiss before dying” al in ’53 en „Rosemary’s baby” (verfilmd door Roman Polanski) in ’66 bewees. 26 Panda keerde zich om en lie de weg op die naar de berge voerde. „Doe het toch niet!" riep de heer hem na. „Het is daar streng verboden toegang! En bovendien is het er niet pluis!" Maar Panda wil de nu eenmaal weten, waarom er geen water meer van de bergen Nederland 1 NOS: (K) Journaal. VARA: Show met James Brown. (K) Voor de kinderen. VOS: (K) Brigadier Dog. NOS: (K) Journaal. VARA: Popzien. NOS: (K) Journaal. VARA: (K) Met de Muziek mee. Een groot uur: U. NOS: (K) Journaal. vallen, toen hij een auto de bocht om zag komen. „Stop!” riep hij geschrokken. „Ei is niet genoeg ruimte voor ons bei den!" Maar het voertuig raasde recht op hem af en ten einde raad sprong hij van het. nad af. de diente in. Nederland II NOS: (K) Brigadier Dog. NOS: (K) Journaal. AVRO(K) De schaduw uit, de zon in. NOS: (K) Journaal. AVRO: (K) De tuin Cook. Filmportret. NOS: (K) Journaal. hebben, dat wel eens een wereldprimeur zou kunnen zijn. Kort en goed komt het neer op een soort versnelde manier van werken bij de Ampex-montage. Nu weet ik dat u uw hoofd schudt. Wat is Ampex-montage? Wat is dat voor een soort nieuwigheid? Ik vertelde het al eens eerder. Op de Am- pex neemt men een programma op. De Ampex is een beeld band, genoemd naar de fabriek, die deze beeldband produ ceert. Beeld en geluid staan samen op een band. Je draait die af als bij een tape-recorder en op het scherm verschijnt wat we zo graag willen zien. Het begeleidend commentaar van de verslaggever klinkt tegelijk uit de luidspreker. scherming willen nemen. Het personeelsbestand bij de omroepen is aan grenzen ge bonden. Naar gelang het aantal zenduren, mag elke omroep een bepaalde hoeveelheid personeel in dienst hebben. Voor alle functies staan salarisklassen. Wat dacht u, dat het perso neel zijn mogelijkheden tot klasseverhoging en functieverbete- ring in gevaar zou laten brengen als de omroepen maar on begrensd mensen in dienst nemen? Overal is het personeel vertegenwoordigd door groepsraden, die met de werkgevers onderhandelen en een collectieve arbeidsovereenkomst aan gaan. Die waarborgt ieders rechten. Herinner u maar de af- faire-Van der Poel. Zijn ontslag moest nietig worden ver klaard. Zijn gederfde inkomen moest hem worden vergoed. zijn ge- verhaalde opspringend. „En waarom niet?!” Straks gaat het ei om wat IK wil! Mijn wil wordt wet! Ik heb de macht in handen!" Nederland I NOS. (K) Brigadier Dog NOS' (K) Journaal. KRO (K' Piste. NOS (K) Journaal. KRO Brandpunt. (K. Jules en dp O’- .np^.sche Spelen 1972. NOS (K) Jourr:;:; EN DAT BRENGT MIJ tenslotte op het verspreiden van de laatste Hilversumse nieuwtjes. Herman van Run, vertelde ik, gaat „Wetstrijd” verlaten. Hij kan zijn spreekmeesterschap niet meer met zijn nieuwe functie als hoofdredacteur van „De Tijd” verenigen. De NOS, eerder op de hoogte van die nieuwe status, heeft besloten om „Wetstrijd” nou ook maar de deur uit te doen. Trouwens, zo erg veel zin had Van Run er al niet meer in. Adieu dus en dat denken ze in Hilversum tot ziens Herman van Run in een zwaarder programma. Vermoedelijk wordt het touwtrekken tussen de NOS en de KRO. Intussen is een KRO-team met aan het hoofd Ad Zonne veld afgereisd voor een tocht van zes weken naar Indonesië en Zuid-Amerika. Men gaat opnamen maken voor een pro gramma in samenwerking met de NCRV. Tegen het eind van dit jaar wordt het uitgezonden. Het begeleidt een actie voor een goed doel. Dat doel wordt nog nader bekendgemaakt. Ont wikkelingshulp? Missionering? De AVRO zou ook al zitten te broeden op een liefdadigheidsuitzending. Nou en dan den ken we nog maar niet aan de verkiezingen. De vorige her inner ik me nog levendig. Het wordt straks een groot politiek najaar op de buis. Een naar jaar, zie ik het zetduiveltje al schrijven.F. M. BUYSMAN Nederland 2: De AVRO trakteert het kijkersvolk weer op een weekendfilm, om tien voor half negen, het is „Dr. Cooks Garden” van Ted Post, die ook de man is achter de serie Peyton Place. Liefhebbers van de jazz moeten zich om half tien voor de buis zetten. Dan wordt het twee de deel uitgezonden van het concert dat het orkest van de vermaarde Stan Kanton in februari dit jaar in Rotterdam gaf. De nu zestigjarige Kenton, die waarschijnlijk volgend jaar weer naar ons land komt, leidt zijn 19 leden tellende orkest in onder meer Take the A-train- Artisty in Rhythm, Intermission Riff en Malaga. „De schaduw uit, de zon in”, het pro gramma dat tussen zeven en acht op het scherm komt, is de eerste gefilmde be klimming van de noordwand van de Eiger in Zwitserland. HILVERSUM IS MAAR NET BEKOMEN van het zomer reces of daar komt al weer nieuwe schrik. Een befaamd lande lijk ochtendblad befaamd vooral, omdat het zo braaf Sint Joris uithangt, die de draken dezer wereld te lijf gaat heeft een campagne gelanceerd tegen wat vroeger „het Gooi” of „Bussum” en nu „Holle bolle NOS” of „de omroepen” heet. Alsof uw berichtgever kon ruiken wat er in de lucht hing, lichtte hij u juist een week geleden al in over de enorme kos- ten, die televisiemaker! met zich mee brengt. Verderop in „Deze week in Hilversum” praat ik nog wat door over de verschrikkelijke geldverspilling, waarvan omroepland be- schuldigd wordt. Hier wil ik het er vooralsnog niet over heb- ben. Alleen dit: hoeveel keer zal in de artikelenreeks van dat ochtendblad de naam vallen van AVRO en TROS, die beide zo ontroerend door deze courant op handen worden gedragen? Een Kamerlid is al begonnen met het stellen van vragen aan de minister. Mijn collega’s, ridders van de pen, schuifelen onrustig op hun schrijfstoel. Moeten ze er nou op inhaken of niet? Ach, vraag ik me dan af, als datzelfde blad heel pom peus aankondigt dat het een trits verslaggevers naar München stuurt, is er dan iemand, die dat overbodig vindt? Hoeveel zet sel verdwijnt er bij een krant niet in de loodpot en wordt daar schande over geroepen? Laten we onze aandacht vooral niet alleen daarop concentreren. Radio en televisie-maken is een emotionele bezigheid. Je kunt het merken aan de mensen, die hier werken. Je leest het ook af aan de tallozen, die belast zijn met de administratieve afwikkeling. Spanningen zijn er volop. Dat brengt het werk zelf mee. Elke uitzending wordt gedragen door verantwoorde lijkheid. Wie zelf wel eens bij een programma is geweest, dat de lucht ingaat, proeft de sfeer, begrijpt wat er speelt, krijgt een vleugje van die gezamenlijke inspanning voor pak weg vijftig vluchtige minuten in de neus. Daarom zijn radio en televisie zo apart. Wat men er maakt, is zo voorbij. Het ver dwijnt. En altijd blijft het een hangzaak of u en ik erdoor gepakt werden. Daarom zal ik deze keer het wekelijks wedervaren in Hil versum niet openen met negatief nieuws. Een vérstrekkend nieuwigheidje van de NOS-technici vraagt de aandacht. Indertijd ontwikkelde de NOS al een systeem van ondertite ling, dat in Europa gretig werd overgenomen. Ook nu komt men met iets opzienbarends. Zeker, het is nog in het experi mentele stadium. Wat er ook egen de heren in hun Hilver sumse nederzettingen wordt aangevoerd, men kan ze vak bekwaamheid en liefde voor hun werk niet ontzeggen. Dat kan gelukkig nog bij zo’n jong medium. Je kunt er nog mee uitproberen. Als dat niet meer mocht, hielden we het allemaal voor gezien. Ik draag u twee voorbeelden van onderzoekings- drift aan. Gelooft u het wel, goed, dat mag u. Toch zijn het tegelijk twee bewijzen van zoeken naar nieuwe wegen om televisie completer te maken in dienst van de kijker. DE NOS SCHIJNT een technisch nieuwigheidje bedacht te Nederland 1: De dag voor het begin van de Olympische Spelen in München zendt de KRO vanavond op het eerste net in de serie „Zomertheater” het Duitse TV-spel „Jules en de Olympische Spelen 1972 uit, waarin de draak wordt gestoken met ’s werelds grootste sportfestijn. Liefhebbers van het variété kunnen tus sen zeven en acht hun hart ophalen bij „Piste”. Na het journaal de actualiteiten rubriek „Brandpunt”, die uit de Harmonie in Leeuwarden komt. Welnu. Straks worden een heleboel evenementen van de Olympische Spelen op de beeldband opgenomen om later te worden uitgezonden. Immers een groot deel van de wedstrij den vindt ongeveer tegelijkertijd plaats. Tijd echter om ze ’s avonds in hun geheel uit te zenden, is er niet. Ze moeten bekort worden. U wilt het liefst de hoogtepunten zien. Dat nu bewerkstelligt men door de montage. Dat monteren is een tijdrovende zaak. Alles moet op een nieuwe beeldband wor den overgenomen. Telkens moet worden gecontroleerd of dat wel goed is gelukt en vooral het punt, waarop men bepaalt waar men „eruit” gaat en waar men „erin komt”, dient steeds te worden opgezocht. Nu schijnt de NOS een systeem te heb ben ontwikkeld, waarbij je maar een knop hoeft in te drukken om vast te leggen waar je een stuk uit de reportage weglaat en waar je die reportage weer opneemt. En meteen wordt op de beeldband, die voor het overschrijven dient, alles wegge laten wat de kijkers niet hoeven te zien. Misschien vertel ik het een beetje ongelukkig. Ik heb sinds kort ook pas be grepen dat de Ampex-montage een heel omslachtige en dus tijdverslindende bezigheid is. De NOS heeft die procedure nu aanzienlijk vereenvoudigd. Als ik goed ben ingelicht, komt er een computer aan te pas om het werk op deze wijze te ver richten. Het grote voordeel is de tijdwinst. Een montage wordt nu veel sneller tot stand gebracht. Dat betekent dat we straks de hoogtepunten uit verschillende reportages van de Olym pische Spelen gegarandeerd te zien zullen krijgen. 18.00 (S) Thé-concert. (S) Voor de kleuters. HILVERSUM. Als 38 procent van de Nederlandse bevolking niet weet welke organisatie met de drie letters EEG wordt aangeduid, dan is er duidelijk toch iets mis met de kennis over zaken, waarmee ettelijke miljoenen mensen toch in hun dagelijkse leven geconfronteerd worden. Dat cijfer van 38 procent kwam te voorschijn uit een enquête, die in mei is gehouden en de resultaten van dit opinie onderzoek zijn mede de aanleiding ge weest voor een serie radioprogramma s over de Europese Economische Gemeen schap, waarvan zondag 27 augustus van 13.35 tot 14.00 uur via Hilversum II het eerste inleidende deel zal worden uitge zonden. Daarna zal wekelijks, beginnen op 5 september, ’s avonds van 18.20 tot 18.40 uur dieper op de verschillende aspecten van de EEG worden ingegaan. kwam, en daarom stapte hij dan ook vastberaden door. Het pad werd steeds smaller en de droge rivierbed ding verdween ergens opzij. Daar voor in de plaats kwam nu een diep ravijn, en Panda bedacht juist dat het niet leuk zou zijn om daar in te Professor Quintus Weetveel wa. net dorp uitgevlucht, voor de wieren aan die hij zelf had ontwikkeld. Hi_, was overigens de enige die vluchtte want de andere inwoners wisten niet dat de planten gevaarlijk kon den zijn. „Ontsnapt hijgde de geleerde, op een heuveltop neerzij gend. „Het wier volgt me niet lan- AMSTERDAM. Op 31 augustus a.s. ver trekt het voltallige Concertgebouworkest naar Italië, waar het de volgende dag o.l.v. Bernard Haitink het openingsconcert verzorgt van de „Settimane Musicali di Stresa”. Na Stresa reist het Concertgebouwor kest naar Luzern waar het - evenals de Berliner Philharmoniker onder Von Kara jan - een aantal concerten geeft in het kader van de „Internationale Musikfest- wochen Luzern”. Het orkest zal er op 3, 5 en 7 september a.s. spelen onder leiding van respectievelijk Bernard Haitink, Ra fael Kubelik en Eugen Jochum. Solisti sche medewerking wordt verleend door de violist Itzhak Perlman, de pianiste Mar grit Weber en de vocalisten Kari Lövaas, Horst Laubenthal en Roland Hermann. In het kader van het Festival van Vlaanderen geeft het Concertgebouwor kest onder leiding van Eugen Jochum ditmaal twee concerten: op 21 september in de Sint Baafskathedraal te Gent en één dag later in de Sint Pieterskerk te Leu ven. Met medewerking van het Groot Omroepkoor en de solisten Elly Ameling, Marga Höffgen, Werner Krenn, John Shirley-Quirk en Karl Ridderbusch wordt op deze concerten de Hohe Messe van Bach uitgevoerd. roemde novelle zo bewerkt, dat men geen enkele keer het ge zicht ziet van degene, die spreekt, maar alleen de reacties van de aangesprokene. Het gevolg was wel, dat men telkens moest TROUWENS, WAT ZOU DATZELFDE BLAD zeggen van zo’n televisiespel als „Bint” dat een aantal weken in de studio’s is opgenomen. Regisseur Krijn ter Braak heeft Bordewijks be- 7.00 VARA: Nws. 7.11 Gymn. 7.20 (S) Z.O. 7.25 Van de voorpagina. 7.54 (VPRO): Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 9.35 Waterstanden. 10.30 (S) Zaterdag-informa- tie. 11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.11 Actualitei ten. 13.23 (S) Dit is het begin.... 14.33 VARA-Varia. 14.35 HIRO: Plus. 15.05 NOS: Olympische Spelen München. 16.00 Nws. 17.15 Christian Science: Kinderen Helpen Bidden, lezing. 17.30 NOS: Zin in het gezin. 17.55 VARA: Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Lieve Tante Truus. 19.00 (S) Operettemuz. 20.00 Nws. 20.05 De Scala 1925-1950. 21.00 (S) De Staalkaart. 22.05 Hoorspel. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Namens alle deelnemers. 23.55 Nws. •00S en iiMcr.iei de enige die nog denken. Helemaal alleen Maar toen verhelderd' laat. „Helemaal alleen’’ hij, opspringend. „Eu Een belangrijk accent zal hierbij vallen op de komende uitbreiding van de Euro pese gemeenschap van zes tot tien landen. De programma’s zijn opgebouwd rond een serie interviews, die samensteller Peter Cramer in samenwerking met AVRO’s „man in Brussel” Henri Schoup, met een groot aantal vooraanstaande Europeanen heeft gemaakt. Daaronder zijn Paul Henri Spaak (die kort voor zijn overlijden werd geïnterviewd), prof. dr. Hallstein, ex-voor- zitter van de Europese Commissie, Pierre Werner, de eerste minister van Luxem burg, een aantal Europese Commissaris sen, waaronder uiteraard dr. S. Mansholt, een aantal Nederlanders die qualitate qua met de EEG te maken hebben, maar daarnaast ook „the man in the street”, die ’al of niet met kennis van zaken zijn mening geeft over het nieuwe Europese tijdperk. U MOET DAAR NIET TE LICHT over denken. Gedurende de Olympische Spelen zijn alle Ampex-machines van de NOS in gebruik. Geen enkele omroep en ook de NOS zelf niet kan ze voor andere programma’s inschakelen. Ze werken op volle toeren om heel het Olympisch aanbod te verwerken. Het zwaartepunt van de Spelen valt overdag. Maar overdag werkt u. Des avonds wilt u wel eens zien wat er zoal is gebeurd. Vandaar dat intensieve gebruik van de Ampex. Als op werk dagen alsmaar van alles directe reportages werden verzorgd, zou het aantal ziekmeldingen van werknemers onrustbarend stijgen. Dat kan je de Nederlandse economie niet aandoen. Natuurlijk zijn er wel directe reportages, maar het is on mogelijk om bijvoorbeeld tegelijk atletiek en hockey en roeien en judo uit te zenden. Vandaar. Wie niet van sport houdt, zal het een gruwelijke verspilling van tijd, geld en energie vinden. Het feit evenwel, dat de ver koop van kleurenontvangers enorm is gestegen, ja dat er zelfs mensen voor de aanschaf van zo’n apparaat niet met vakantie zijn gegaan, wijst er wel op, dat de belangstelling groot is. Je krijgt allemaal zo’n beetje dé Olympiade-koorts. Weest u niet bang dat al die beeldbanden door een befaamd landelijk ochtendblad aangevoerd kunnen worden om te bewijzen hoe de NOS met geld smijt. Het is namelijk mogelijk ze te wissen. Na de Spelen worden ze vrolijk voor andere programma’s ge bruikt. BRUSSEL 324 m 18.05 Lichte muziek. Journaal. 19.00 Showtime. Nws en 7.00 TROS: Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo’s. 7.30 Nws. 7.41 Actualiteiten. 8.30 Nws. 10.00 (S) Luister uit.... én thuis.... 10.30 Nws. 11.55 Meded. 12.00 Actualiteiten. Overheidsvoorl. 12.16 Exportiviteiten. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 (S) Op de Sleeptros. 14.00 (S) Jazz-Sir. 14.45 (S) Tross-Country. 15.30 Nws. 15.33 Revue 3.33. 16.45 (S) Poster. 17.30 Nws. 17.32 Actualiteiten. 17.52 (S) Kort-binnenkort. 18.30 Nws. 18.41 19.00 (S) Concert a la carte. 21.00 Apollo XXI (15 - herh.). 21.20 (S) Puntjes naast de I22.20 (s) En passant, gesprek. 22.30 Nws. 22.40 (S) T.... S.... T 23.55 Nws. HILVERSUM III 7.00 NCRV: Nws. 7.02 Popstation. 8.00 Nws. 9.00 Nws. 9.02 Pers Vers. 10.00 Nws. 10.03 Muziek bij de koffie. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Elpee Pop. 13.00 Nws. 13.03 Nee, we noemen geen namen. 14.00 en 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.03 Sportshow. 17.00 Nws. Nederland II 14.50-17.00 NOS: (K) Openingsceremonie Olympische Spelen München 1972. 18.15-18.45 (K) Samenvatting Olympische Spelen München 1972. (K) Brigadier Dog. NOS: (K) Journaal. E.O.(K) Waar Jezus leefde. (K) The Lighters. (K) Van hart tot hart. (K; Nader bekeken. Tenslotte. NOS: (K) Journaal. NCRV: (K) Een hart vol onge duld. (K) India (dl. 5). (K) Het Woord. NOS: (K) Journaal. AVRO’s weekendfilm die vanavond om 20.21 op Ned. 2 te zien is, is een tv- produktie van de American Broadcasting Corporation (ABC), maar verschilt van een normale speelfilm hoogstens in lengte. „Dr. Cook’s garden” duurt ongeveer 70 minuten en dat is voor de bioscoop een beetje aan de korte kant. Regisseur en hoofdrolspeler zijn echter geen onbeken den voor het bioscooppubliek dat waar schijnlijk wel geïnteresseerd zal zijn voormalig zanger-idool Bing Crosby, on herkenbaar met pruik en baardje, in een ongewone rol terug te zien. Daarbij is de regie in handen van Ted Post die o.a. verschillende afleveringen van Peyton Place verzorgde maar ook populaire films als „Hang ’em High” (’68) en „Beneath the planet of the apes” (69) op zijn naam heeft staan. „De tuin van dr. Cook” gaat over een beminnelijke dorpsdokter in New England die de mooiste en best verzorgde tuin van het stadje Greenfield bezit en daarvoor regelmatig onderscheidingen krijgt, terwijl een andere bijzonderheid van hem is dat van zijn patiënten de minst sympathieke dorpelingen ongeneeslijk blijken en vroegtijdig doodgaan. Het lijkt er een beetje op of dr. Cook op twee manieren het onkruid uit zijn omgeving weet te verwijderen. Een en ander krijgt wat duidelijker contouren als Cook’s afgestu deerde pleegzoon Jim zijn tweede vader wil komen assisteren en dit aanbod bot weg wordt geweigerd. Wat natuurlijk bij de toeschouwers nog meer achterdocht opwekt. 18.45 Olympisch Nws en Taalwenken. 20.00 Olympiaconcert. Olympisch nws. 22.10 Noordzeefestival 1972. 23.10 Orkestmuziek. 23.40 Nws. oen ik OH... Nééé...l stoppen om van camerastandpunt te veranderen. Zolang we het stuk niet hebben gezien, is het moeilijk te beoordelen hoe het op ons zal werken. Het is een experiment, maar wie weet welk een eigen beeldtaal, een eigen televisie-expressie Krijn ter Braak met deze werkwijze bereikt. Zonde van alle moeite? Te grabbel gooien van kostbare zendtijd? Onrustbarende ver spilling van kijkgeld? Kom, laten we het walletje bij het schuurtje houden. Het bezwaar dat ik tegen dit soort hetze voel, stoelt op de vrees dat alles en iedereen over één kam wordt geschoren. Het is gemakkelijk te zeggen dat men met uw centen maar raak doet. Natuurlijk zijn er uitwassen. Maar er staat tegen over dat er vele, zeer vele mensen in Hilversum rondlopen, die gewetensvol te werk gaan en niet de behoefte hebben van uw centen snoepreisjes te maken. Ook is er geen overvloed aan personeel. Ik zou het tegen dit soort aantijgingen in be- NÉÉ...I ALLES MISLUKT... fOO°i MA4R-MAAR...J WAAR ZLSWUE EISEN KLEREN DAN1?- /KHEBMETO Z OH!lKSNAPTALlWfTDOM\ANMJ/! Y ANDERSOM DE HEEFTZUNATUURtsÜKPAN1 AAN TE TREKKEN AOU DAAR KVV/K VERDER N/E15 -X, aan doen, kom,laat ikje S J

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 15