Poolse TV wordt meer westers 0 PANDA KAPPIE jp3 Lm HiRWIR s ITLai Polle, Pel le en 1 Rita Reys zingt Michel Legrand A s ARMAN EN ILVA <1 GEVAAR VOOR DE BAANTJES? RUST BIJ „ACHTER HET NIEUWS?" OPGEBRANDE OMROEPMEDEWERKERS COLLEGA'S ONDER MEKAAR Pingo PROFESSIONELE RISICO'S SS W 17 NOVEMBER 1972 RUDAG 3 TV VRIJDAG TV VANAVOND TV ZATERDAG RADIO ZATERDAG HU IJ en de meester* erfgenaam 'v H- en de wijde verten LU /DAN ZIJNDE ZAKKEN OOK NIET ZO ZWAAR y MEER ALS WE ZE i FohJhu HEEFT TEVEEL^ unnmnnnnnaannHinnnmnnBH *1 Ywe ZUILEN ER FUNK WAT VAN WEET JU WAT y GEEN IDEE’ MAAR IK ERIN DIE ZAKKEN) HOOP DAT DE BOOM DIT, POLLE >4 ER VAN GAAT GROEIEN TERUG BRENGEN.' 'fl IS WEL EEN SNEL GROEIENDE 1 BOOM L j GEKREGEN K r T Hl F. M. BUYSMAN Wat de TROS betreft vermelden we het 23.20 10.00 405J-C l: I ;k I ui V1 Ic. - en nu 44 Joris uit het veld geslagen. „Uw wantrouwen verdriet mij, lieve oom. Al te vaak vloeien daar maar fami- lie-vetes uit voort.„We zullen zien wat je bent,” onderbrak de heer Schraap hem. „En als jij niet bent wat je zegt dat je bent, mag je wel oppassen! Een Schraap laat zich niet ongestraft bij de neus nemen!” in Brandpunt. Het laatste programma van de KRO is een reportage van de uitvoe ring van de Messa da requiem van Gui- seppe Verid. Naast het Radio Philharmo- nrsch Orkest en het Groot Omroepkoor werken er enkele buitenlandse vocalisten aan mee, zoals de Amerikaanse sopraan Lou Ann Wyckoff, de Duitse alt Ortrun Wenkel en de Engelsman John Michinson. Anderhalf uur voortreffelijke muziek- en zangkunst staan de kijkers te wachten. !Oc 18.55 19.05 20.00 20.20 21.40 22.20 23.10 21.10 22.00 23.30 20.00 20.21 21.35 22.00 22.25 23.05 18.45 18.55 19.05 20.00 20.20 22.40 22.50 10.30 11.00 Na- hun ^IK HAD ZCN IDEE DAME BANG WfifS DAT WEER MET I ANDEREN CNER 1 ZOUDEN KLETSEN.. JÈS r IKKANERWEL INKOMEN DANE DEZE REIS ZOVEEL MO&EUJIK GEHEIM WIL HOUDEN XORXOZ IS MET MOOR k ^NIETS VERBODEN 18.45 18.55 19.05 19.10 19.30 20.00 20.21 21.25 22.15 16.00 16.02 18.45 18.55 19.05 »n a- le m jn »n as Nederland 1: In de circussfeer begint KRO aan Nederland 2: Tot tien over half elf staat het tweede net ter beschikking van de TROS. Daarna is het de beurt aan de NOS, die eers de rubriek Uit de kunst uitzendt en vervolgens een start maakt met de, van het vorig seizoen al bekende, serie eigentijds. In deze eerste aflevering wordt het muziektheaterstuk L’Homme Armé met Peter Maxwell Davies en The Fires of London en de acteur Murrey Melvin gebracht. Uitgangspunt voor het stuk was een fragment uit een 15e eeuwse mis. Daarvóór gaat het er weer gewelddadig aan toe op de buis. De mannen van de F.B.I. krijgen een moordzaak op te lossen. Een man wordt op zijn verjaardag ver moord. Ruim een uur lang wordt na het journaal het ene Nederlandse muziek nummer na het ander de kijker voorge schoteld in Op losse groeven. Behalve de Nederlandse top-5 worden ook nieuwe kanshebbers voor de top door Chiel Mon tagne gepresenteerd. Tussen zeven en acht zijn bij de TROS het kuiken Calimero, de dolfijn Flipper en de gemaskerde Zorro te zien. de deze televisie-avond. Dat wil zeggen, dat er weer een aflevering van Piste op de buis gebracht wordt. Draadba- lans en trapezewerk zijn enkele van de gevaarlijke toeren die verricht worden. Van de partij zijn ook een paar komische springers. Van de redelijk goed gestarte serie Citroentje met suiker wordt na het jour naal het tweede deel uitgezonden. De problemen die zich in en rond het buurt café de Kip met de Gouden Eieren voor doen, zijn niet van de lucht. Zo maakt tante Alie een lelijke valpartij over een bromfiets. Op het amusement volgen actualiteiten Trio. 23.10 Jaren vijftig in doorsnee. 23.55 Nws. TELEAC: (K) Nascholing huisart sen (les 2). (K) Engels (les 2). (K) Hoe word ik de computer de baas? (les 7). NOS: (K) Journaal. NCRV: (K) Kinderprogramma. NOS: (K) Ti-ta-tovenaar. (K) Journaal. NCRV(K) Zwerven met Swiebert- je (serie). NOS: (K) Journaal. NCRV(K) Zeskamp Sport. Farce Majeure. Je kunt het geloven of niet. (K) Ander Nieuws. NOS: (K) Journaal. Nederland II (K) Journaal. VARA: (K) Coronation Street. NOS: (K) Journaal. VARA. Commissaris Maigret. (K) Een lach en een traan. (K) Achter het Nieuws. NOS: (K) Journaal. 30. Na een lange aarzeling nam Kappie het geld van Senor Rivaldi aan en stapte de nachtlucht in „Voel vooral gene verplichtplegin- gen!" riep de miljonair hem na. „U vaart voor mij waarheen u wilt. Ons contract kan heel ruim gezien- gelezen worden. Tenslotte zijn wij BRUSSEL 12.00 Nws., 12.03 Lichte muz., 12.50 Bui- tenl. persoverz., 130 Nws., weerber., to neelagenda., 13.20 Intermezzo met Ted Heath. 13.30 Causerie. 14.00 Nws. 14.03 Lichte muz., 15.00 Praatjes met tekst schrijvers., 15.00 Showagenda en platen., 15.00 Nws.. 16.00 Hoorspel., 1648 Lichte muz., 17.00 Nws., meded., 17.10 Nw. pla ten., 17.55 Weegschaal., 18X10 Nws., 19.05 Klankbeeld., 18.15 Jonge mensen van deze tijd., 18.45 Sportmagazin., 18.55 Taalwen- ken., 18.57 Lichte orkestmuz., 19.00 Nws., 19.30 Film- en musicalnw., 20.30 Sport.. 22.00 Nws., 22.10 Dansmuz., 22.30 De boe kenweek. 23.00 Nws. 23.40 Nws. WARSCHAU (AP). De uitzendingen van de Poolse televisie zijn „Westerser” aan het worden, zulks in scherpe tegen stelling tot die der Sovjet Unie. De ideologie wordt evenwel niet ver waarloosd op de Poolse beeldbuis. In de eerste plaats blijft men nieuws- en poli tieke programma’s uitzenden die gericht zijn op de communistische leer. Oorlogs films en documentaires blijven herinne ren aan Hitler-Duitsland en de bezetting. De nieuwsuitzendingen blijven zeer gericht. Elke anti-Amerikaanse demon stratie, elk verbranden van de Ameri kaanse vlag, waar dan ook, wordt ge toond. Het aantal verstrooiingsprogram- ma’s uit het buitenland neemt echter toe. In de Sovjet Unie bestaan die hoofdza kelijk uit films over volksdansen en cir cussen, in Polen krijgt met produkten te Goldrobbers” (Groot Brittannïë) en „The Defenders” (Amerika). De Franse serie „Arsène Lupin” is aan de beurt geweest en de Italiaanse non-stop variétéshow „Senza Rete”. Men heeft films kunnen zien als „One-eyed Jack”, met Marlon Brando, en ..Let’s swop Husbands”, met Jack Lemmon. Nederland I NOS' (K) Ti-ta-tovenaar. (K) Journaal. KRO. (K) Piste. NOS: (K) Journaal. KRO (K) Citroentje met suiker (dl. 2). Brandpunt. (K) Messa da Requiem Verdi. NOS- (K) Journaal. Nederland II NOS (K) Ti-ta-tovenaar. (K) Journaal. TROS- (K) Calimero (tekenfilm). (K) Flipper (serie). Zorro (serie). NOS' (K) Journaal. TROS: (K) Ned. Top 5. (K) De FBI (detectiveserie). (K) Rita Reys zingt Michel Le grand. NOS: (K) Uit de kunst. (K) Eigentijds.... (muziektheater stuk). (K) Journaal. programma waarmee deze omroep besluit, te weten een optreden van Rita Reys met muziek van Michel Legrand. Het is een hele tijd stil geweest rond deze Neder landse zangeres. Vanavond kan men erva ren dat zij wat aan haar stijl heeft veranderd. Het accent valt niet meer op de jazz. Rita Reys maakte onlangs een langspeelplaat met bekende stukken van de Franse orkestleider en componist Mi chel Legrand. Enkele nummers van die plaat brengt zij in dit programma ten ge hore. DIT RELAAS over wat de afgelopen week in Hilversum aan de orde was, zou niet volledig zijn zonder „Achter het nieuws”. Niet dat zo nodig uit de doeken moet worden ge daan wat in feite een lang slepende onderlinge onenigheid is, maar die ruzie bij VARA’s actualiteitenrubriek is in het nieuws gekomen. Twee weekbladen brachten naar buiten wat al een hele tijd in Hilversum bekend was. Tussen Jacobs en de zijnen botert het niet. Uiteindelijk heeft dat geleid tot het verdwijnen van Bas Roodnat als ik het goed heb naar de NRC en Cor van de Poel. Misschien dat daarmee de rust wordt hersteld, al wil ik niet beweren dat zij nou net de aanstichters waren van het onderlinge ge krakeel. Jacobs is een moeilijk baasje, maar hij werd min of meer tegen zijn zin belast met de verantwoordelijkheid voor zjjn rubriek en die verantwoordelijkheid nam hij zwaar. Te zwaar misschien. De hoofden van de andere actualiteitenrubrieken liggen ook wel eens overhoop met hun medewerkers. Dat zijn zaken, die hier geen mens verbaast. De plooien worden dan weer glad gestreken, iedereen wordt toch weer gefascineerd door zijn werk en pikt chef en collega’s zoals zij zijn. De gemeen schappelijke inzet zorgt ervoor, dat niemand uit de boot valt. Een enkele keer gebeurt dat geruisloos. Redacteuren krijgen een andere baan. Regisseurs worden overgeplaatst. Doorgaans kost dat niet het hoofd van de chef. Ik moet dan ook nog zien HILVERSUM II TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt zo’s. 7.30 Nws. 7.41 Aktua. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. voor de vrouw. 10.00 (S) Tien-om. mini-mag. 10.30 Nws. 10.33 (S) Route-A: amusementstoerisme in Ned. 11.55 Meded. 12.00 Aktua. 12.16 Overheidsvoorl. Werk en welzijn. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 (S) Tross- Country. 13.30 (S) Steiger-B: radio-show. 15.30 Nws. 15.33 (S) Verzoekplatenpr. 17.30 Nws. 17.32 Aktua. 17 45 (S) Café-chantant. 18.15 Uit de pers. 18 30 Nws. 18.41 (S) Kort-binnenkort. 19.00 (S) Cone, a la car te. 20.00 Nws. 20.05 Heldin des doods (II) illeg. heroïne-handel. 20.30 Pianorcital. 20.55 Om de kunst. 21.15 (S) Klass orkest muz. EO: 22.30 Weeksluiting. 22.50 Klank bord. 23.00 CS) Klass, muz. 23.55 Nws HILVERSUM I VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Z.O. 7.25 Van de voorpagina. 7.54 VPRO: Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Dingen van de dag. 9.35 Waterstanden. 10.05 Voor nu en later. 10.30 (S) Muz. en inf.-show 11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.11 Dingen van de dag. 13.23 (S) Dit is het begin jonge- renpr. 14.43 VARA-Varia. NOS: 14.45 Frans-Duits-Engels. 15.30 Intern. Spec trum. 16.00 Nws. 16.03 (S) N.O.S.-Jazz. 16.45 Inzet. amat. muz. beoefening. 17.15 Het andere Amerika. VARA: 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Dingen van de dag. Pol Part. 18.20 D’66. VARA: 18.30 (S) Varié. 19.30 De Scala 1925-1950 (gr.). 20.00 (S) Amus. muz. 20 45 (S) Hoorspel. 21.35 (S) L. orkest. 22.00 L. pr. 22.30 Nws. 22.40 (S) Het publiek heeft kennis kunnen ma ken met Little Tony uit Italië”, Clif Richard uit Engeland, Sacha Distel uit Frankrijk, Diahann Carrol uit de Vere nigde Staten en Andy Stewart uit Schotland. 25. De heer Schraap betrad de kluis met de zak geld die hij van zij nhuurders had geïnd. „Dat wordt weer een pret-avondje, vanavond,' mompelde hij. „De muntjes bij el kaar zoeken en op stapeltjes doen en natellen en bijschrijven in het Grootboek. Maar eerst moet ik nu die zich noemende afstammeling van me nader aan de tand voe- EN WAAROM ^1 MOESTEN WE NU METEEN NAAR HEM TOE? HAD-lE ZON HAAST? oplappen is niet meer nodig... En de maat gaat trouwen, en Siep heeft het druk bij Rivaldi...” Hij wandel de bedrukt naar zijn sleepboot en bleef op de kade twijfelend naar het oude schip staren. „Wat nu?” vroeg hij zich af. In Eigentijds zendt de NOV vanavond op Nederland II „l’Homme Armé" uit een stuk eigentijdse muziek, maar ge baseerd op een vijftiende-eeuwse mis, die dan ook in antieke kleding en een fan- tasiedecor wordt uitgevoerd. The Fires of London, onder leiding van de com ponist-dirigent Peter Maxwell-Davies maakte reeds eerder een tournee tijdens het Holland Festival door ons land. ongelegen komen. Dat zou namelijk de gelegenheid scheppen om die mensen af te danken in wie men toch niets meer ziet. Je hebt een reden om ze te ontslaan. Die kunnen dan mooi door verse krachten vervangen worden. Ik geloof in die theo rie niet zozeer. Wel merk je hier onzekerheid bij een aantal omroepmedewerkers, die zelf kunnen vaststellen, dat van hun diensten niet zo erg graag meer gebruik wordt gmaakt. Ze zitten aan hun plafond, zowel van hun prestaties als van hun honorarium. Ze zijn de paarden, die de haver verdiend hebben. De stal evenwel is nog ver. Ze moeten meedraven, zelfs al zijn ze van raspaardjes telgangers geworden. rOECX ARMAN, WAT SPANNEND 1ST ALLEMAAL., ^WEER! ALTIJD GEBEURT er in Hilversum wel wat. Verderop in deze rapportage van het Gooise omroepwezen, kunt u zich verdiepen in het wedervaren van „Achter het nieuws”. Daar wordt ook een blik vooruitgeworpen op de grote gebeurte nissen in de maand november. Nee, men krijgt hier bepaald geen kans om stil te zitten en eerlijkheidshalve, dat hoort ook niet. Omroepland bruist van activiteit. Dat de werknemers zich evenwel zorgen maken over hun toekomst, hebt u kunnen lezen in de verslagen, die over de hoorzitting van de Tweede-Kamercommissie zijn verschenen. Hoe minder geld, hoe minder programma’s. Hoe meer nieuwe omroepen, hoe dunner de spoeling voor de bestaande. Dat gaat koppen kosten. Dat brengt de werkgelegenheid in ge vaar. Vandaar het betoog dat de omroepmedewerkers in Den Haag hebben gehouden om het kijk- en luistergeld te ver hogen en de toelatingsdrempel voor nieuwe zendgemachtigden eveneens. De mensen hier denken aan het gevaar, dat hen bedreigt. Ze willen niet van de ene op de andere dag hun ontslag krijgen aangezegd. Waarheen moeten ze uitwijken? Naar de kranten? Nou, daar is ook niet alles koek en ei. Werken als free-lancer? Phoe, dat gaat wat kosten aan sociale voorzieningen, die je zelf moet betalen. Nee, zo rooskleurig ziet het er niet uit. Opmerkelijk is, dat er maar weinig nieuwe krachten bij komen in Hilversum. Dat is niet een zaak van talent. NOS en omroepen houden gewoon de boot af. Er is een zekere ver grijzing in Hilversum. Duur betaalde medewerkers moeten nog altijd even hard voort als vroeger in een bedrijf, dat energie opslokt en een voortdurend beroep doet op de crea tiviteit. Aan dat laatste schort het op den duur. Je kunt nou eenmaal niet altijd op het hoogste pitje branden. Mensen, die hun sporen wel degelijk verdiend hebben, zomaar aan de kant zetten, gaat ook niet aan. De vergrijzing vormt een van de ernstigste problemen van Hilversum. IK ZOU DAAROVER niet beginnen als de gebeurtenissen van de afgelopen dagen niet sterk in deze richting wijzen. Ook zo’n explosie van ongenoegen als we bij de actualiteiten rubriek van de VARA waarnamen, heeft heel veel met crea tiviteit en vergrijzing te maken. Indertijd heeft Koos Postema een pleidooi gehouden voor het aantrekken van losse krach ten, frisse jonge mensen, die met nieuwe ideeën kunnen ko men. Dat is alleen te verwezenlijken als ze niet in de weg worden gestaan door de vaste medewerkers, die hoge sala rissen verdienen, omdat ze nou eenmaal heel veel voor hun omroepen hebben gedaan. Die mannen hebben hun beste tijd gehad. Ze raken opgebrand. Dat mag niemand hun kwalijk nemen. Maar ze moeten hun tijd uitdienen. De enige oplossing zou zijn hen met vervroegd pensioen te doen gaan. Dat evenwel is een ingreep, waar niemand nog aan durft te beginnen. Een situatie als deze immers doet zich voor het eerst voor. Nu zijn er boze tongen, die beweren, dat ruzies als bij „Achter het nieuws” de werkgevers niet NEE, IK ZOU ALLES I HOREN WANNEER WEEENMAAL. ONDERWEG W' .WAREN/ dat Hans Jacobs aan de conflicten ten offer zou vallen, tenzij hij zelf vindt dat hij er beter aan doet te verdwijnen. Die speculatie is niet zo dwaas, want het doet de VARA geen goed als telkens opnieuw „Achter het nieuws” een bron vormt van nieuws, waar je eigenlijk niet achter mag komen. Mo gelijk wordt de zaak weer gesust. Tenslotte valt de aandacht veel meer op Arie Groenevelt, die juist de conflicten opzoekt. Die fungeert mooi als bliksemafleider. ZE&, arman, die man MAG WELVAN BOORD OPXORXOZ, HOE KOMT DAT? IS-IE ZO SPECIAAL? WAT IS Hdl, HEEFT HJ DAT0EZEGD? SL 2^ -i£v-^i OVERIGENS is men in Hilversum niet zo erg te spreken over de hak, die „Het gat van Nederland” de jongens van „Achter het nieuws” probeerde te zetten door de heren thuis met de camera te overvallen. Natuurlijk deed het VPRO- team dat met het volste recht, want past „Achter het nieuws" diezelfde methode ook niet toe? Toch komt die „overval” de Hilversumse collega’s als oncollegiaal voor. Zij vinden dat het een slechte dienst is, die je je vrienden bewijst, als je de aandacht op ze vestigt wanneer ze het moeilijk hebben. Alsof je je verkneukelt in de sores, waarin een ander zit. De me ningen over dat VPRO-optreden zijn dan ook verdeeld. Een andere vraag is, of de mannen van „Achter het nieuws” er verstandig aan deden de reporters een wederwoord te wei geren. Ze hadden elkaar ijlings per telefoon ingelicht en wis ten dus van de komst van het filmteam. Zo erg overvallen werden ze dus niet. Regisseur Suurhoff bewaarde zijn kalmte en stond de vragenstellers te woord. Hij was de enige. Wat zou u gezegd hebben als u had behoord bij „Achter het nieuws?” Achteraf kan je allerlei gevatte en glanzende ant woorden bedenken. Liever dan dat zich mengen in de Hilver sumse troebelen zag ik „Het gat van Nederland” bezig met het portretteren van bekende Nederlanders als Victor van Vriesland en de heer Schakel. Dat leverde karakteristieken op van de eerste orde. Wat werkte die tijdopname van de grijze stramme Victor in het Kurhaus-hotel! Een fin-de- siecle-situatie met grijzen en halftinten, gedragen melancho lie. bevroren realiteitszin, alsof je buitenste binnenste leefde in het verleden. oude amigo’s onder elkaar mag uw machinist voor mij wer ken.” „Hm..." mompelde de gezag voerder peinzend. „Ik heb geld ge kregen zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Dat is me nog nooit overkomen. En de Kraak hoeft nooit meer iets te slepen - dus ER WACHTEN een paar drukke weken. De Hilversumse programmamensen weten wat ze te doen krijgen. Om te be ginnen zijn daar volgende week dinsdag de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Daar zal de NOS, op bescheidener schaal dan in de bedoeling lag, aandacht aan besteden. U weet het. De overwinning van Nixon lijkt een vaststaand gegeven. Men zal zich nu beperken tot een enkele doorver binding met de hoofdkwartieren van Democraten en Republi keinen in de States, waar Klaas Jan Hindriks en een nog aan te wijzen verslaggever de stemming peilen. In de NOS-studio bevindt zich dan een pannel van com mentatoren onder voorzitterschap van W. Brugsma. Zij geven op het nieuws uit Amerika hun visie. De programmastaven schijnen achteraf blij te zijn met deze sobere verslaggeving, want Vietnam vraagt alle aandacht. Wordt er inderdaad een overeenkomst getekend, dan is het zaak ter plaatse te zijn. Niet zozeer om die ondertekening want die gebeurt in Parijs als wel om de gevolgen in Saigon. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat iedereen hier staat te dringen om weg te komen. Dat zal toch moeten leiden tot overleg, want het zou te gek zijn als de grote om roepen, mitsgaders de NOS, eigen teams naar de Vietnamese hoofdstad sturen. Trouwens, hoeveel buitenlandse filmers zijn al onderweg of reeds gearriveerd? En alsof zulks al niet werk genoeg aan de winkel brengt, krijgen we ook nog de verkiezingen in Duitsland op 11 no vember en de eigen verkiezingen op 29 november. Ook daar zal de nodige mankracht tegenaan moeten gaan. Voeg daarbij de voetbal, waar de NOS ook niet langs kan (al was het alleen maar om die op de Ampex vast te leggen) en u hebt een idee wat de maand november voor de mannen van Hilversum in petto heeft „Ah”, zult u zeggen, „was ik maar bij de televisie. Die zit ten met hun neus overal op”. Ik ben zo vrij die voorkeur niet te delen als ik hoor, dat er moeilijkheden zijn ontstaan over de dekking van het zogenaamde professionele risico. Voor verslaggevers zouden geen aparte verzekeringen wor den afgesloten als ze naar gevaarlijk gebied gaan en Viet nam zou dat op zijn minst genoemd kunnen worden. De op- vatting van de omroepen zou zijn, dat bij het werk bepaalde risico’s horen, het zogenaamde professionele risico. Goed, dan zouden die verslaggevers zoveel moeten verdienen, dat zij zelf de hoge premies kunnen betalen. Dat evenwel is niet het geval. Hun salarissen zijn aan CAO’s gebonden. Door die CAO’s worden ze ingedeeld in klassen. Met geen mo gelijkheid halen zij de hoogte van een premie zonder armoe te lijden. Hoe men daaruit wil komen, is nog een vraag. tuurlijk gaan die verslaggevers toch. Inderdaad, dat is beroep. Ze willen niet anders. Of zouden ze zeggen: „We wei geren. Eerst een structuurverandering. Eerst de opvattingen op dit punt hervormen”? Nou, dat moet de Hilversumse goe gemeente nog zien. HILVERSUM III NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Zing, zing, zing! 8.00 Nws. 9.00 Nws. 9.03 Pers vers. 10.00 Nws. 10.03 uz. bij de koffie. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Elpee Pop. 13.00 Nws. 13.03 Popstation. 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Poptater. 16.00 Nws. 16.03 Sportshow. 17.00 Nws. NOS: 18.00 Nws. 18.02 Joost de Draayer Show NCRV: 19.00 Nws. 19.02 Herin. Ned. ork. en sol. 19.30 Amerik. vokalisten. 20.00 Nws. 20.02 Verzoekplaten, muz.kwis. 21.00 Nws. 22.00 Nws. 22.02 Gospelsongs. 22.30 Jazz-time. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.02 Late date. 24.00 Nws. 00.55 Nws. ten.Met deze gedachte draaide hij zich om, en stond plots oog in oog met Joris, die verlekkerd naar het opgetaste kapitaal staarde. „Weg van hier!” riep de grootbezitter be trekkend. „M’n kluis uit! Je hebt hier niets te maken. Dit is verboden toegang behalve dan voor mij en mijn erfgenamen”. „M-maar ik ben toch uw enige erfgenaam?” zei J Jo cï

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1972 | | pagina 17