BUITELMOTEL Eerste uitvoering van Muls soldat 5 Nieuwe Le petit Divertimento exposities in galerieen vrolijk modero blijspel Bennebroek zingt oratorium Dvorak v NPO^directeur met primeur Genocide Organist Schabaret Vrouwen Tips Junioren Zwanenburg Kannibalen Frédéric Arnold Klos 319053 toestel 225 1. FILMS DONDERDAG 25 JANUARI 197 3 12 oit CINEMA PALACE 50 LIDO 50 95 95 50 m. I 10 Redactie Cees Straus r )0 )0 )0 )0 FRANS HALS LUXOR ROXY STUDIO 1 9 9 JAN MUL HEKMAN ULHORN 30t- ».j KAN Brethouwer worden ste 9 9 9 imer een 3.V. den UIT F om half negen men op se plaatsen, bant. Voor 2,- hebben volwassenen en voor 1,- jeugdige muziek - vrienden en vriendinnen tot 15 jaar toegang tot deze muziek uitvoering, die om 20.15 begint en om ca. 22 u eindigen zal. Hij speelt zondag een geva rieerd programma: werken van Brahms, John MacCabe, Eugene igout, Darius Milhaud en een Te Deum van Jean Langlais. Het concert begint om 3 uur; toe gang ƒ2,50; C.J.P. halve prijs. De groep wil bereiken dat „het publiek, de mensen in het algemeen, erkennen dat zij bij dragen tot oorlogen door op een moment, dat er oorlog is, een spektakel bij te wonen dat niet over oorlog gaat, althans probeert dat onderwerp niet te behandelen”. Het circus zingt o.a. liederen van Boris Vian en Brecht. De muziek maakt een belangrijk deel uit van het programma. De Witte Bioscoop trekt dit keer de aandacht met de hier nauwelijks geziene Godard-film Le Petit Soldat. i het ■-pe- i een vare edi- nu 200 >.m. cm ing. cm, cm, cm, 9 9 wijzer lang vormde hij een duo met Elly Ameling). Naast zijn do centschap aan het Utrechts conservatorium, treedt Ullhorn steeds meer op als solist. Ook bij het Concertgebouw orkest heeft hij gespeeld en was op tournee in Londen, Brussel, Pa rijs en een aantal Duitse ste den. Schabaret amuseren en tig en losjes gelanceerd, dat zelfs de stijfste toeschouwer vergeet er zich aan te ergeren”. Er wordt gespeeld door Sjoukje Hooymaayer, Eric van den Donk, Ton Kuyl, Margreet Blanken en anderen. op het programma. Mulder ver telt: „Een paar jaar geleden zei Mul tegen me: „Ik heb ooit een stuk geschreven voor piano en orkest dat nog nooit is uitge voerd; ik heb er nooit moeite voor gedaan en niemand heeft het ooit gezien”. Na zijn dood heb ik het aan z’n vrouw ver teld, die er ook niet van wist. Na lang zoeken heeft ze het ergens onder uit de kast opge spit. Het was een volledig uit gewerkte partituur, maar nog nooit uitgegeven”. Herman Uhlhom, die solieert in de compositie van Mul, is een geboren Amsterdammer die piano studeerde bij Johan van den Boogert. Aanvankelijk trad hi(j op als begeleider en vertol ker van kamermuziek (jaren- WIE EEN GEESTIG, modern blijspel wil zien, moet zondaga vond naar de Haarlemse stads schouwburg. Dan speelt toneel groep Theater „Buitelmotel” van Hugh Leonard. Over deze uitvoering schreef naar aanlei ding van de premiere onze me dewerker Simon Koster: De non-figuratieve tekenin gen van Yahya Youssef, die in de Haarlemse Pieter Kiesstraat de Galerie El Lotus heeft, zijn van 27 januari t.m. 16 februari te zien in Galerie Guido de Spa in de Tweede Weteringdwars- straat 34 in Amsterdam. Er Aanvankelijk zou Marianne Dieleman optreden in Velsen, maar zij is ziek en kan niet komen. De Velser Kunstkring Voor Allen organiseert het re cital. EEN ORGANIST uit Nieuw Zeeland speelt zondagmiddag op het Willibrordusorgel in de Bavokathedraal aan de Leidse- vaart in Haarlem. Het is Doug las Mews die organist en diri gent is van de St Patrick’s kathedraal in Auckland, maar als voornaamste baan heeft die van hoofddocent compositieleer aan de universiteit in genoemde stad. Hij studeert nu aan het instituut van sonologie van de Utrechtse rijksuniversiteit. Dr Mews is een Engelsman; hij gaf les aan het Trinity College of Music in Londen en was organist van de St. George’s kathedraal. Hij is met een Ne derlandse vrouw getrouwd, komt sinds 1945 regelmatig hier en heeft verschillende concer ten in ons land gegeven. orkest een gramma waarvan concert van HET IS NIET veel nieuws dat de Haarlemse bioscopen deze week te bie den hebben. „Barabbas” bijvoorbeeld die in Frans Hals te zien is, stamt uit 1961 toen Richard Fleischer nog eens het verhaal in beeld bracht (naar de roman van Par Lagerkwist) van de man die vrij kwam omdat het volk liever Chris tus aan het kruis wilde dan de bandiet Barabbas. Die gebeurtenissen hebben hun indruk op Barabbas’ misdadige ziel achtergelaten en hoewel hij eerst terug valt in zijn vroegere zondige bestaan, komt er lagzaam inkeer en bekeert hij zich tot het Crhitendom, wat dan tege lijk zijn dood betekent. Anthony Quinn speelt op indrukwekkende wijze de ruige figuur Barabbas die zich moeizaam laat bekeren. wil „de mensen niet moralistisch optreden. We stippen dingen aan, de mensen moeten zelf verder zien”, heeft de groep verklaard. Men legt zich vooral toe op liedjes die men zo pro fessioneel mogelijk wil bren gen. De groep bestaat uit Yvon ne de Kok, Pim Vriesendorp, die ook teksten en muziek schreef en af en toe een lied op de fluit begeleidt, en tenslotte Barth Post die achter de piano zit. UIT DORDRECHT komt za terdag 27 januari en 3 februa ri de cabaretgroep Schabaret naar Haarloheim, Smedestraat 23. De eigenaardige naam is een samentrekking van cabaret en schapenkoppen, een bijnaam voor Dordtenaren. De groep is in 1971 opgericht door Appie Verwayen, die ook het Leids Zolder Cabaret - eerder in Haarloheim te zien geweest - oprichtte. Van hem zijn de meeste liedjes in het program ma dat het groepje zaterdaga vond brengt. Buiten Dordt trad in andere Zuidholland- Utrecht en Bra- TWEE DOCENTEN VAN de „Muziekschool Haarlemmer meer” zullen vrijdagavond 26 januari een concert geven in „De Olm” te Zwanenburg. Me vrouw Lea de Boer, harpiste en zangeres en Frans Beeldsnijder, pianist zullen ieder een ge deelte van het programma ver zorgen. Lea de Boer zal de aanwezigen meenemen op een muzikale reis door vele landen. Zij zingt de volksliederen van die landen en begeleid zichzelf op de harp. Zij zal bovendien het een en ander vertellen over de harp, „haar instrument”. Na de pauze speelt Frans Beeld snijder een Chopin-Liszt pro gramma, dat op zichzelf een boeiend geheel vormt: Ballade opus 52 no.4 van Chopin, 12 Etudes opus 10 van Chopin en de Sonate in b-min. van Liszt. Kaarten zijn aan de zaal ver krijgbaar. Het concert begint om 20.00 uur. onder auspiciën van Felison op Beeckestijn een tentoonstelling uit het collectieprogramma van de Nederlandse Kunststichting. Het onderwerp is deze keer „De Stijl”, non-figuratieve kunst dus uit de periode 1917-1931 van de bekende groep schilders en architecten, die zich rondom het blad van die naam hadden verenigd. Het is een documen taire expositie met foto’s, ma quettes van gebouwen en ande re kunstuitingen van die groep. De expositie duurt tot 16 fe bruari. „De handeling van „Buitel motel” is pure kolder. De eerste helft speelt zich af in de dol zinnig snobistische villa van een Dublinse parvenu-zaken- man en de tweede helft in een leeg, want nog niet geopend, motel in de bergen, waar de overigens eerzame vrouw van de parvenu „de” nacht van haar leven hoopt door te bren gen met een beroemde televi- sie-acteur, maar daarin gehin derd wordt door haar man, haar beste vriendin, en de ex- vriendin van de televisie-ac- teur. De waanzin, die zich daarbij afspeelt, is niet na te vertellen. Zonder een woord Nederlands te kunnen spreken is de Schotse regisseuze Joan Knight, er mirakuleus in ge slaagd een welverzorgde opvoe ring tot stand te brengen, die vol geestige regievondsten zit. Scabreus is Buitelmotel wel, en niet zo’n klein beetje, maar de dubbelzinnigheden en ondub belzinnigheden worden zo luch- Wout van Wilgenburg, de jonge solo-cellist van het NPO, opent het programma met het violoncelloconcert nr 3 van Boccherini. Verder staan op het programma „Colas Breugnon” van Tadeusz Baird en de derde symfonie „Liturgique” van A. Honegger. Het is de laatste keer dat het orkest dit seizoen onder leiding staat van Jerzy Katlewicz. Het piano-divertimento vol tooide Jan Mul in 1967. Het bestaat uit drie delen, waarin een soort Leitmotiv het verbin dend element is. Dit motief is afgeleid van een Nederlands kinderliedje, dat vooral in het laatste deel duidelijk te her kennen is. Het werkstuk is lichtvoetig van toon, aldus de inleiding van Hans Kox, alleen het middendeel is wat weemoe dig. Mul, die vorig jaar over leed, heeft het opgedragen als een „opwekkende herinnering” aan zijn beste vriend, oudste broer en enige zoon die kort na elkaar overleden. Door toedoen van de direc teur van het NPO, R. Mulder, itaat het Divertimento vrijdag Eric van den Donck en Sjoukje Hooymaayer in Buitelmotel. ALBERT DE KLERK en de violist Jan Hesmerg spelen zon dag in de St. Josephkerk in Haarlem werk van Frescobaldi, Corelli, Bach en Handel en een elegie voor viool en orgel van De Klerk zelf IN DE WAAG Taveerne houdt men zaterdag een „blue grass-avond”, een avondje van Amerikaanse boerenmuziek waarbij de banjo de hoofdtoon voert. Om acht uur begint het tras te groeien; entree ƒ2. Het Bennebroekse koor werd In 1952 als kerkkoor opgericht het gaf vijf jaar later z’n eer ste openbare uitvoering: De Matthauspassion van Kühn- hausen. Sinds 1965 geeft het koor uitvoeringen met het HET DRIETAL NEEDRLANDSE films dat wekenlang in Haarlem heeft ge draaid, heeft inmiddels twee wijzigingen ondergaan VD verdween vorige week al, deze week is dat het geval met De Inbreker. In Cinema Palace blijft het echter nog steeds Bij de beesten af, een onverbiddelijk succes naar het lijkt. In de matinees kan worden gekeken naar Kom van dat dak af. een vrolijke film met de Drie Stooges. In de nacht- voorstellingen is Popcorn verwisseld voor Seven guns for the Macgregors, een western waarin het Schots toegaat. ALS AANVULLING op Barabbas wordt in de nacht De bezwering van de duivelspas gedraaid, waarin de nodige spanning en sensatie te bleven is. GEEN PANIEK heet het klusjesteam van Rijk de Gooyer en Johnny Kraay- kamp in de gelijknamige film van Ko Koedijk. IN HET SCHUUR-theater, Smedestraat 23, treedt zaterdag avond the New Uruguayan Theatre op, een groep Urugu- ayezen die al verschillende ma len in de Toneelschuur met bijzondere, produkties te zien was. Onder regie van Juan Carlos Taj es maakt de groep zelf hun programma’s; inhoud en vormgeving zijn zelfgevon- den, al maakt men soms ge bruik van andermans teksten, De thema’s die de groep brengt, zijn ontleend aan de wereld van vandaag. Zo gaat het stuk van zaterdagavond over volke renmoord en oorlog. Het heet „Genocide Magnus Circus”. „Het is een circusvoor stelling”, aldus de regisseur,” een show, een festival aan het eind van het schooljaar. Alles verloopt als in dromen, soms nachtmerries”. Hij ziet „vele manieren om aan een oorlog mee te werken en een daarvan - waarschijnlijk de meest ge bruikelijke en gevaarlijke - is er juist géén deel aan te heb ben”. TONEELGROEP Centrum speelt op maandag 29 januari in de Velsense schouwburg „Kannibalen” van George Ta- bori. Tabori’s vader is omgeko men in het concentratiekamp Auschwitz. Die vader was een vrome Jood. Zijn zoon - in 1914 in Hongarije geboren maar nu wonend in New York - is geob sedeerd door wat er met z’n vader in het kamp gebeurd kan zijn. Het stuk gaat over een mogelijkheid die hij zich ’s avonds in zijn New Yorkse flat zit voor te stellen. Alles wat hij van de laatste dagen van zijn vader weet, komt van twee overlevenden. Dit tweetal en de gefantaseerde zonen van de andere Joden spelen een psychodrama vol humor en el lende, over deze laatste dagen. Een indrukwekkende voor stelling, geregisseerd door Peter Oosthoek. Het stuk wordt gege ven voor de Velsense Kunst kring Voor Allen, maar er zijn plaatsen over voor andere be langstellenden. DE WERELDPREMIERE van ten compositie van de Haar lemse componist, wijlen Jan Mul, prijkt op het programma van het concert dat het Noord- hollands Philharmonisch Orkest vrijdagavond 26 januari in het Haarlems Concertgebouw geeft. Het is een divertimento voor piano en orkest, waarbij Her man Uhlhom de pianosolo zal vertolken. en de Dordtse het groepje optreedt. afwijkend repertoire sinds de oprichting. Sancta Ludmilla is daar een bewijs van. De ge meente Bennebroek is verguld met het koor; voor deze uitvoe ring kreeg het een subsidie van 1950. De Wereldomroep zal een opname van het concert maken. een voor Arangelo Corelli is. solopartij hiervan zal door een der leden van het orkest Hen drik Jan gespeeld. De jeugdige muzikanten van het orkest hebebn de laatste tijd hard gewerkt, deels onder lei ding van de jonge repetitor- dirigent Martin Lohman, deels onder directie van André Kaart. Martin Lohman heeft op zich genomen de uitvoering van en mars uit de opera „Scipio” van Georg Friedrich Handel en de Symfonietta van Herman Strategier te dirigeren. Met André Kaart als dirigent zal het orkest gedeelten vertol ken uit Mozarts balletmuziek voor „Les petits riens”, het ho- boconcert van Corelli, de Bole ro voor schoolorkest van Pierre van Hauwe en muziek uit het zangspel „De Keizer en de Nachtegaal”, waarmede de com ponist Wim Franken het be kende oude Chinese sprookje een toneelopvoeringsvorm heeft gegeven. non-figuratieve kunstschil der met een geheel eigen stijl. Lang geleden behoorde hij tot de zo geheten magisch realis ten. Enkele werken uit die tijd completeren deze expositie om een indruk te geven van de ontwikkeling van Albert Klijn. Haije Gemser uit IJmuiden krijgt steeds meer bekendheid door zijn uitstekende surrealis tische aquarellen. Wie daarvan een indruk wil krijgen kan vanaf 26 januari tot 21 februari terecht in de Amsterdamse Ga lerie Mokum (Oude Zijds Voor burgwal 334). Gemser heeft daar een solo-expositie, dage- Natascha Emmanuels in Theatrale pose. In Galerie Maas, Oudedijk 159 in Rotterdam loopt een ex positie van de Haarlemse grafi cus Rob Clous. Zijn kleuretsen zijn er tot 9 februari te zien, op maandagen alleen ’s middags, andere werkdagen van 10-17 uur. HET JUNIORENORKEST Haarlem, een van de ensembles, die werken onder beheer van de stichting „Jeugd en Muziek- Haarlem” gaat zaterdagavond 27 januari in de Nieuwe Kerk aan het Nieuwekerksplein weer een muziekuitvoering geven. Werd bij een voorgaand optre den van het junioren-orkest nog de medewerking gevraagd van orkestjes en kleine instru mentale kamer- muziekgroe pen, deze keer zal het junioren geheel eigen pro- ten gehore brengen, der werken een hobo en orkest De IN DE HAARLEMSE Jazz club speelt vrijdagavond 26 ja nuari Arnold Klos, een begaafd jazzpianist, die een paar jaar na een veelbelovend jeugdig begin niet meer speelde, staat sinds het Jazzconcours in Loosdrecht van 1971 weer hevig in de belangstelling. Hij heeft al verschillende keren meegespeeld op session-avonden van de HJ C en nu komt hij voor met ziin trio, dat verder een DE JONGE, en al bekende pianist Frédéric Meinders geeft vrijdag 2 februari een recital van romantische muziek (o.a. Chopin) in het noordelijk koetshuis van Beeckestijn. De 25-jarige solist studeerde aan het Haags conservatorium en trok al grote aandacht. Hij speelde het Concertgebouwor kest, het Rotterdams Philhar monisch en het Residentie Or kest. ZATERDAGAVOND het Haarlemse publiek in de stadsschouwburg terecht voor een cabaretesk showprogram- ma, dat „Zeg het met vrouwen” heet. Vier cabaretières wijden hun programma aan de eman cipatie van de vrouw en alles wat er am vast zit. Het zijn Rosita Bloom, Natascha Emma nuels, Marijke Philips en Wen- dela de Vos. Wiebe Cnossen en Jaap Gerritsen zorgen voor de muzikale begeleiding. „Een beetje waarheid, ontspanning en engagement, show, zelfspot en veel humor vormen de in grediënten”, aldus Natascha die initiatiefneemster van deze groep is. HET ORATORIUMKOOR Bennebroek zorgt weer voor iets bijzonders. Het koor van Richard Heidema brengt voor de eerste keer in Nederland het oratorium Sancta Ludmilla van Antonin Dvorak. Dat gebeurt in de St. Jozefkerk te Bennebroek, waar het koor begeleid wordt door het Noordhollands Phil- Iwmonisch Orkest. De solisten rijn Rina Cornelissens sopraan, Wilhelmine Matthès als, Paul Schotsmans tenor en Bernard Kruysen bas. Dvorak was een dorpsjongen die van zijn vader, een slager en herbergier, zijn eerste mu zieklessen kreeg. Hij mocht doorleren in Praag, waar hij - 21 jaar oud - in 1862 altviolist wordt in het orkest van de Opera. Zijn eerste composities geven hem naam en gesteund door Johannes Brahms begint zijn ster te stijgen. Dvorak heeft zeer veel in Engeland ge werkt, later ook in Amerika. In 1904 overlijdt hij. Zijn begrafe nis bewees zijn enorme popula riteit bij de Tsjechen. Het was op Engels verzoek, toen Dvorak zich in 1884 zette aan het schrijven van een ora torium, zijn enige. De leiding van het jaarlijks muziekfestival te Leeds had hem er om ge vraagd. In 1886 voltooide hij het werk, dat een jaar later voor het eerst werd opgevoerd in Praag. De tekst is van de dichter Jaroslav Vrchlicky die zich ba seerde op een legende uit de Tsjechische middeleeuwen, de bekering van prins Borijov en zijn vrouw Ludmilla tot het christendom. De priester Iwan die predikend door het land trekt is een hoofdfiguur in dit verhaal. Hij brengt het prin senpaar geleidelijk tot het christelijk geloof. Ze worden tenslotte gedoopt in de dom kerk van Velehrad. Het oratorium heeft de klas sieke vorm van koren, aria’s recitatieven, inleidingen en tus- lenspelen. „De opbouw wijkt niet af van de bekende oratoria van zijn illustere voorgangers Handel, Haydn en Mendels sohn”, aldus dirigent Heidema, „Maar Dvorak maakt naar het voorbeeld van de operacompo nist Richard Wagner veelvuldig gebruik van zg. Leitmotive ter herkenning van bepaalde perso nen en situaties. Deze motieven, telkens anders geïnstrumen teerd, duiken door ’t hele werk heen steeds weer op. De groots opgezette finale is onder meer gebouwd op een oudkerkelijke hymne uit de vroege middel eeuwen. Het is onvoorstelbaar welke suggestieve spanning Dvorak aan het slot van het stuk met eenvoudige drieklan ken in de toonsoort C grote terts weet te bereiken”. Richard Heidema hoopt dat deze eerste uitvoering van Lud milla zal bijdragen tot meer bekendheid en waardering en het gangbare oratoriumreper- toire zal vernieuwen. j_® «Tl 9 9 Schabaret'. v.l.n.r. Pim Vrie sendorp, Yvonne de Kok Bart Post voor statenzaal, waar WITTE BIOSCOOP OPNIEUW EEN OPMERKELIJKE film, de hier nauwelijks, (alleen in en kele filmclubs en liga’s) vertoonde „Le Petit soldat” van Jean-Luc Godard. Het is Godard’s tweede speelfilm (na „A bout de souffle”), maar werd jarenlang in Frankrijk verboden, ook voor export, zodat wie toen nog interesse had de film, die in 1960 gemaakt was, pas na ’65 te zien kon krijgen. Achter het verhaal van de besluiteloze man die meent geen principes te bezit ten en met heimwee denkt aan de Spaanse Burgeroorlog en tweede werel doorlog als aan een tijd van idealen, waarvoor men zich kon inzetten, heeft de Franse censuur politieke bedoelingen gezocht. Niet zonder reden, want de film speelt in de tidi van de Frans-Algerijnse oorlog, en als de man wel betrokken raakt in de gebeurtenissen (hij deser teert en gaat in Genève voor de OAS werken), wordt hij slachtoffer van de strijd en ondergaat martelingen die des te gruwelijker werken, omdat de Alge rijnse vrijeheidsstrijders die hem dit aandoen dit soort dingen als de normale dagelijkse gang van zaken en als van- zelfspreken bijna mechanisch volbren gen. „Le petit soldat” is Godard’s eerste IN GALERIE PITSJ, Raaks 22 in Haarlem zijn tot nu toe geen tentoonstellingen gehou den. Petronella Wij ne kus, de schilderes die daar resideert, verkocht werk van een groot aantal collega’s uit Haarlem en omgeving. Nu komt er echter een solo-tentoonstelling en wel van Hans Lodeweegs, een Haarlemse onderwijzer, die daar debuteert met surrealisti sche grafiek. De expositie is van vrijdag 26 januari tot en met woensdag 14 februari. Ga lerie Pitsj is 's maandags geslo ten, van dinsdag t.m. vrijdags van 1-5 uur geopend, op zater- DE WESTERN die Lido deze week vertoont werd in 1971 gemaakt in Span je onder regie van Robert Parish en „A town called Bastard” genoemd. Het the ma is de wraak van een vrouw (Stella Stevens) wier man tijdens een revolutio naire coupe vermoord wordt. IN ROXY DITMAAL ook een wild- westfilm en wel „A man called Sledge”, eveneens van twee jaar terug en ge maakt door de voormalige acteur en TV-regisseur Vic Morrow. De titelrol van de eenzame avonturier Sledge Wordt gespeeld door James Garner die zich na enige mislukte overvallen tenslotte laat insluiten om een in de gevangenis veilig geacht goudtransport te ontvreemden. Door goede regie en voortreffelijk came rawerk is een verzorgde en ongewone western ontstaan. In de tweede helft „Maagd in Zweden”. OVER DE JONGE Amerikaanse fil mer Peter Bogdanovich What’s up doc”) is de laatste tijd veel geschreven en vooral over zijn tweede speelfilm (hij debuteerde met „TArgets”) is het nodige gepubliceerd en getheoretiseerd. Die tweede film, „The last picture show”, gaat over de groei naar volwassenheid van een tweetal jongens in een saai dorp in noordelijk Texas tijdens de vijftiger jaren. Er komen natuurlijk veel meer zaken aan de orde dan de wat aarzelen de liefdesbelevenissen van beide jongens, het dorp raakt in verval, er gaan men sen om hen heen dood en de laatste bioscoop moet uit gebrek aan belangstel ling sluiten. Dit alles is geplaatst in een onnavolg bare sfeer van weemoed en afscheid nemen, waarbij, zoals te voorspellen viel bij een filmkenner als Bogdanovich, al lerlei toespelingen op films uit die tijd („Father of the bride”, „Red river”), meespelen. Evenals achtergrondmuziek uit radio en juke-box die bijna niet weg te denken is uit die periode. Een film die nu al bijna klassiek geworden is (hoewel hij dateert uit oktober 1971) en die geen liefhebber van het medium mag missen. Ook op zondagmorgen een nogal op merkelijke film in zijn genre, namelijk King Kong. Voor de kinderen tenslotte „Pippi komt van boord. van de week: dag van 10-5 uur. Vanaf zaterdagmiddag begint lijks van 11-6 uur te bezichti gen. Zondags is Galerie Mokum gesloten. bestaat uit Jacques Schols en John Engels, de begeleiders van Louis van Dijk. Noordhollands Philharmonisch Orkest. Heidema leidt het koor dat niet terugschrikt voor een begint in Galerie Boumans in Beverwijk een expositie van Albert Klijn uit Amsterdam, worden dan ook keramische plastieken van Jan Haans geëx poseerd. pleidooi zoor de menselijke vrijheid die in deze wereld een onbereikbaar ideaal blijkt te zijn. CHARLES BOOST

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1973 | | pagina 13