Visuele grappen
van Noorse TV
PANDA
w-
TV VANAVOND
RADIO ZATERDAG
TV ZATERDAG
TV VRIJDAG
Polio
Pell©
en
Pingo
hazepad
V R IJ D A G
lhet
en
Wilt U de knop omdraaien?
Contact van mens tot mens
Willem Vogt, man alleen
Willem Vogt, groot man
'ÓEIOEB WAT)
EEN ORKAAN!/
rieCHMlSCH IS ER IETS FOUT GEGAAN! ER
ZIT NU EEN WALVIS INj INPLAATS VAN EEN
SCHIP! --
NUTOVERENWEJE
FLES ZÖ GROOT, DAT
HETSCHIPERWEER
sINKAN!
o
F. M. BUYSMAN
HILVERSUM III.
23.50
17.00
HILVERSM 1.
23.00
BRUSSEL.
programma,
Nederland I
HILVERSUM II
28. Panda vond het eigenlijk een
heel goed idee, dat H. Haas zich liet
inschrijven als hardloper. „Draven
kan hij tenminste echt goed,” mom
pelde hij. „En als hij een wedstrijd
wint, dait hij niet langer bang is.’
Hij liep met Harrie Janus naar de
plek waar zijn tijdelijke bediende
18.45
18.55
19.05
NOS: (K) Kiri de Clown.
(K) Journaal.
NCRV: Musical van meester Dick
Bode.
19.10
20.00
20.21
20.00
20.21
21.45
22.15
22.45
22.50
22.25
22.50
18.45
18.55
19.05
21.10
22.03
16.40
18.45
18.55
19.05
20.00
20.21
21.45
22.35
22.40
22.50
16.00
16.02
16.15
20.00
20.20
22.10
23.00
23.05
23.10
18.45
18.55
19.05
NOS: (K) Kiri de Clown.
(K) Journaal.
KRO: (K) Finale Kinderzangfestl-
val 1973.
NOS: (K) Journaal.
KRO: (K) De Berend Boudewijn
Kwis.
Brandpunt.
Epiloog.
NOS: (K) Journaal.
(K) TT-Races in Assen.
ZO EVEN UITWIJDEN over televisie en radio, mag een
keer. De dingen, die Hilversum wezenlijk beroeren, liggen voor
een deel in het actuele, voor een deel in de zeer nabije toe
komst. Het lot van Veronica zou zijn beslist, maar er komen
waarborgen voor het personeel. Goed, daarover hebben we al
eerder onze veronderstellingen uitgesproken. Het lijkt nu
toch die kant op te gaan.
NOS: (K) Journaal.
NCRVHet leven van een spion
(3) (film).
(K) Achter de camera’s.
(K) Koorzang.
NOS: (K) Journaal.
TELEAC: Recht op de Burger af
(les 13).
Nederland II
NU IS OOK WILLEM VOGT niet meer in ons midden. Er
zijn van die namen, die mensen niet licht vergeten. Met opzet
zeg ik: namen. Willem Vogt speelde zijn rol in een tijd, waarin
de radio ongeveer eenzelfde huiselijke revolutie teweegbracht
als in de na-oorlogse jaren de televisie. Men kende zijn stem.
De man zelf hebben honderdduizenden nooit gezien. En toch
was hij net zo’n vertrouwde verschijning als vandaag de
groten van de beeldbuis. Hij was méér. We kunnen rustig
stellen, dat Willem Vogt als radio-pionier in de maatschap-
is de titel van een 17 minuten durend
programma van de Noorse televisie, dat
in april op het Montreux-festival de
Gouden Roos in de wacht sleepte. Het is
een aaneenschakeling van korte, visuele
grappen en situaties, vrijwel zonder dia
loog.
Een vooruitblik op de motorraces die
zondag in Oss worden gehouden is te
verwachten in TROS-Sport, dat vervol
gens te zien is.
Nederland 2 blijft daarna nog een uur
in de lucht. De NOS komt namelijk met
het Uit de kunst-festival, waarin aan
dacht geschonken wordt aan het Hol
land Festival dat op het ogenblik aan de
gang is. Onder meer in deze uitzending
het ballet The art of saying Bye, Bye
van Rudi van Dantzig dat op 27 juni in
Den Haag zijn theater première beleeft.
Ook wordt vooruitgeblikt op de Festival-
evenementen, die volgende week zullen
plaats hebben.
Nederland I
NOS: (K) Journaal.
AVRO: (K) Kinderprogr.
(K) Dierentuinen van de wereld
(film).
Film: Slavernij in Amerika.
NOS: (K) Kiri de Clown.
(K) Journaal.
AVRO: Rally Cross.
NOS: (K) Journaal.
AVRO: (K) Drieluik.
AVRO’s Sportpanorama.
(K) Ontdek je plekje.
AVRO-Schaaktoemooi 1973.
NOS: (K) Journaal.
Nederland II
TROS: 7.00 Nws7.00-17.00 verbonden
met het circuit Assen T.T.-races.7.02 (S)
Ontbijt-Soos: 7.30 Nws, 7.41 Aktua; 8.30
Nws 8.36 Gymn voor de vrouw. 10.30
Het tweede van een vijftal amuse
mentsprogramma’s „Zomer ’73” komt uit
Enkhuizen. Tot de artiesten die tegen dit
decor zullen optreden, behoren George
Baker Selection, Nick Mackenzie, Green
field and Cook, en de Engelse groep
New Vaudeville Band.
The International Wall-to-Wall Show
NEDERLAND 2: Om zeven uur stapt
op het tweede net het kuiken Calimero
het beeldscherm op, waarna „Wereld op
Wielen”. De vakantie en de auto is het
thema van vanavond. Ditmaal geen au
totest, maar een proef met een drietal
motoren.
Na het journaal begeven de mannen
van de FBI zich weer eens in de wereld
van de misdaad. Spionageactiviteiten
geeft de mannen van het recht handen
vol werk.
Gespreksstof vormt voorts de uitzending van „Achter het
Nieuws”, waarin de sex-sauna op het scherm verscheen, niet
dan nadat eerst de kijker was meegedeeld, dat hem dat stond
te wachten. Wie niet wou kijken, kon de knop omdraaien.
Ach ja, wie niet de sex-sauna binnen wil, kan er langs lopen,
zo heeft men blijkbaar geredeneerd. „Achter het Nieuws” bood
evenwel de gelegenheid er toch binnen te komen, terwijl je
op je stoel bleef zitten en de knop niet omdraaide. Want
waarom moet de kijker doen wat „Achter het Nieuws”
nalaat.
Er zijn hele discussies ontstaan over dit soort sauna-bezoek
van de VARA en vooral over die knop, die de kijker moest
omdraaien. Met die knop zat men duidelijk verkeerd. Over
de rest heerse zwijgen. De kijkdichtheid loopt in de zomer
maanden duidelijk terug. Misschien dat er daarom zo weinig
ophef is gemaakt van wat er allemaal aan den volke werd
vertoond.
De avonden zijn gelukkig te mooi voor het eeuwig kijken
naar het glitterkistje. Dat afnemen van onze animo, het lekker
laten afweten begint èn kijkers èn programmamedewerkers
te bevangen. Iedereen verlangt wel zo’n beetje naar de oorden,
waarheen zijn vakantieplannen hem zullen brengen. Verleden
jaar brak juist in die periode de kabinetscrisis los. Laten we
er van uitgaan, dat we dat dit jaar niet zullen beleven. Hoe
veel zon en groen ook in Hilversum, er zijn er, die niets liever
willen dan het de rug toe te keren. Op naar de Costa Brava!
NEDERLAND 1: Met een kindermusi
cal begint de NCRV vanavond. Leerlin
gen van d e professor mr. A. Anema-
school in Den Haag zingen, spelen, en
dansen in de musical „Manus en de
maandij akten”, die zich af speelt op de
maan. De musical is voor een groot deel
het werk van de onderwijzer Dick Bode,
die een club van ongeveer 80 schoolkin
deren laaiend enthousiast wist te maken
voor zaken als creatieve zelfwerkzaam
heid en teamgeest.
Na het journaal van acht uur het slot
van de Westduitse serie: „Het leven van
een spion”. Nadat de voor de Russen
werkende spion Grünwaldt bij zijn op
drachtgevers tevredenheid zowel als
wantrouwen heeft opgewekt, wordt hij
in Frankfurt geplaatst. Dankzij zijn ac
tiviteiten kan het gebeuren dat de Rus
sen gedurende een reeks van jaren ge
heime Duitse documenten in handen ge
speeld krijgen. Maar na verloop van tijd
gaat de Russische geheime dienst op
nieuw aan hem twijfelen.
Vervolgens een nieuw
waarover onze filmmedewerker Charles
Boost het volgende schrijft:
Naast de tientallen korte films waar
voor rijkssubsidie is aangevraagd en ge
kregen, worden er in ons land honder
den films in commerciële opdracht ge
maakt die nog minder dan de z.g. CRM-
films kans krijgen door het Nederlandse
publiek gezien te worden. Hun makers,
vaak filmers met een lange en mooie
staat van dienst, zijn onbekend, tenzij
een onverwachte onderscheiding op het
een of andere filmfestival (festival van
de Industriële Film bijv.) hun naam in
de krant brengt.
Het is daarom een voortreffelijk initi
atief van Han Baartmans en Jan van
Hillo, en met hen van de NCRV, om
enige programma’s, telkens van een
half uur te wijden a an het fenomeen
„opdracht-film” en aan enkele van de
Het was geen toeval dat mannen als Vogt en Plesman dikke
vrienden waren. Met hulp van Plesman verzorgde Vogt de
eerste radio-uitzending uit de lucht. Geen wonder dat zo’n
man dacht in termen van een nationale omroep. Hij kon niet
in hokjes denken. Daarvoor was de vleugelslag van zijn
verbeelding te wijd, de spankracht van zijn energie te groot.
Zulke mannen zien alle dingen in heviger proporties. Nou,
hij heeft ervaren, dat je daarmee doorgaans alleen staat.
IN DEZELFDE WEEK, waarin het schaaktoernooi van de
AVRO herinneringen wakker roept aan een soortgelijk toer
nooi uit de glorietijd van Euwe en Aljechin, is Willem Vogt
gestorven. Ook zijn glorietijd was van voor de oorlog. Zijn
betekenis reikt ver terug tot in de beginjaren van de radio,
die hij hielp ontwikkelen, voor zover je al niet kunt zeggen
dat hij haar in Nederland van de grond hielp.
Het toeval wil, dat uitgerekend de televisie deze week
aandacht schonk aan een radioprogramma. De VARA deed
een filmpje vervaardigen van Jan Borkus’ zondagmiddagsucces
„Met vriendelijke groeten”. Radio is geen afgeschreven zaak.
Voor Willem Vogt was ze dat nooit. Wanneer een piraat als
Veronica zo de gemoederen kan bezig houden is het wel dui
delijk, dat die radio een taak vervult, zelfs al gaat het in feite
om alleen maar popmuziek af gewisseld met reclamebood
schappen. Laten we maar niet gaan twisten over wat belang-
rijker is. In elk geval vervult de radio de duidelijke functie,
van informatiebron. Je stemt er op af om het nieuws te horen
en de nieuwste plaatjes. Je wordt op de hoogte gehouden.
Je krijgt de kans je favorieten te beluisteren. Voor de een zal
dat klassieke muziek zijn, voor de ander is het jazz. Het zij
hoe het zij, de radio neem je even gemakkelijk mee als een
krant onder je arm. Pas in de avond neemt de televisie de
rol over.
En hoe belangwekkend die rol kan zijn, kon blijken uit
zo’n programma als „Een groot uur U” waarin Koos Postema
dinsdag de aandacht vestigde op stotteraars. Ook alweer een
onderwerp, dat oppervlakkig beschouwd alleen voor het ge
hoor van betekenis is. Stotteren: de gebrekkigste vorm van
spreken. Je hoort het en je zou het liefst willen weglopen.
Je kijkt langs een stotteraar heen. En dan zie je in zo’n pro
gramma een jonge vrouw, die zelf heeft gestotterd en die je
nu komt vertellen, dat dat het ergste is wat je als stotteraar
kan overkomen: mensen, die je niet aankijken en die dus elk
contact met je vermijden. En je ziet haar praten. Je ziet hoe
zij met de haar aangeleerde techniek het stotteren bedwingt.
Zien, kijken naar. Dat is televisie. Zien naar een pratende
mens, die dat niet eens kon. En dan besef je hoeveel het kan
betekenen via de communicatiemedia inzich te krijgen in het
leven van een ander. Hoe zo’n perfect technisch medium kan
bijdragen tot het onderhouden van contact, tot het verbreken
van het isolement, waarin mensen kunnen verkeren. Alleen
al door wat ze je vertellen, je meedelen over zaken', waarin
je nooit met ze kon meevoelen.
„Vlieg er eens uit” is de titel van het
zomerprogramma, dat de TROS vrijdag
avond op het tv-scherm brengt. Jam
mer genoeg kan de titel niet meer wor
den veranderd. Want van vliegen is, zo
werd dinsdagmiddag tijdens de opnamen
in de haven van Enkhuizen al gauw
duidelijk, niets gekomen. Toen alle 15
deelnemers een vluchtpoging van een
zes meter hoge stellage hadden onderno
men, restte er nog maar één titel voor
dit programma: „Plons er eens in”. Op
de foto een poging.
pelijk-culturele ontwikkeling van Nederland een vooraan
staande rol heeft gespeeld.
Ware er hier een instituut, dat kon wedijveren met de
Franse academie der onsterfelijken, dan zou Willem Vogt
daarin al lang zijn plaats hebben gekregen. Maar ja, hoe gaat
dat bij ons. Het is een nationale hebbelijkheid grootheid niet
om ons heen te kunnen verdragen, mensen graag weg te stop
pen en meer acht te slaan op hun gebreken dan op hun ver
diensten. Datzelfde gebeurde met Vogt. Ofschoon hij het was,
die Nederland voor de radio ontsloot en zij n durf en visie
als een stormram gebruikte om bressen te slaan in de Neder
landse gezapigheid, het gebrek aan fantasie, de krentemikke-
righeid van braaf en tevreden te zijn met onszelf, hebben we
altijd meer de nadruk gelegd op ’s mans onverdroten ijver
om het overal voor het zeggen te hebben, zijn onwil om taken
te delegeren. Ooit heeft Vogt zijn omroep tot nationale omroep
willen verheffen. Daar had hij toen groot gelijk in. Hij was
er mee begonnen, hij had het klaar gespeeld.
Ik herinner mij nog van een gesprek, dat ik met hem voerde
over die begintijd, hoe verontwaardigd hij was over het rege
ringsbesluit, waarin zijn omroep gelijk werd gesteld met de
andere, die dank zij zijn ijveren werden gesticht. Dat gesprek
vond plaats in 1965. Hij dook in zijn archief en stelde mij de
brochures ter hand, die hij toentertijd, lang voor de tweede
wereldoorlog over die affaire had geschreven. Voor Willem
Vogt deed het verschil in jaren niets ter zake. Een onrecht
vaardig besluit was een onrechtvaardig besluit, toen evenzeer
als nu. Niet dat hij daar over zat te temen. Hij was te veel
realist. Het was zijn aard niet zich te beklagen. Maar hij
wenste wel vast te houden aan een visie, waarin hij zijn werk
gestalte had willen geven.
DIE ONTMOETING MET Willem Vogt heeft mij altijd het
heimelijke gevoel gegeven van een bevoorrechte. In de barak
tegenover de AVRO zetelde hij als een soort eenmansfiguur
in zijn hoedanigheid van bewindvoerder van de NOZEMA,
de nv. die het Nederlandse zenderpark beheert. Een soort
honoraire functie, ofschoon Willem Vogt van de radio- en
zendtechniek alles wist en dat beheerderschap niet voor de
lol verrichtte. Maar zijn hart zat „aan de overkant”. Daar
was z ij n AVRO, waarvan hij het directeurschap had ver
vuld tot conflicten met het bestuur over zijn bevoegdheden
zijn aanblijven onmogelijk maakten. Het was haast niet te
geloven. Vogt hoorde bij de AVRO als Mengelberg bij het
Concertgebouworkest als Van Gend bij Loos.
Wat hij in de vooroorlogse jaren losmaakte, was in feite
de enige hartstocht, die Nederlanders zich konden toestaan.
De strijd tussen de omroepen kon je alleen vergelijken met
de grote politieke bewegingen in het buitenland. De betekenis
van de radio in die dagen lag in de ontsluiting. Protestanten,
katholieken, socialisten ze verschansten zich allemaal achter
hun eigen bolwerken. De radio trok zich van die verschan
singen niks aan. Je kon met die radio je eigen boodschap
uitdragen naar de ander. Je kon en de invloed daarvan
zal het proces onzer maatschappelijke ontwikkeling aanzienlijk
hebben versneld luisteren naar wat de ander had te zeggen.
Op dezelfde wijze ontsloot de luchtvaart de wereld. Ze over
vloog de grenzen.
Nws. 10.33 (S) Plaatvaeria. 11.55 Meded.
12.00 Aktua. 12.16 Overheidsvoorl. Vast
en zeker. 12.26 Meded t.b.v. .and- en
tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 (S) Tross-
Country. 15.00 (S) Verzoekplaten. 15.30
Nws. 17.00 De tunnel der duisternis, S.F.
(deel VI). 17.30 Nws. 17.32 Aktua. 17.50
(S) Café-chantant; 18.19 Uitz. P.S.P.18.30
Nws. 18.41 Prijswinnaars, V.V.V. en
Stikkers. 18.45 (S) Terug van wegge
weest. 19.00 (S) Klass, verzoekplaten
NOS: 20.00 Nws 20.05 (S) Holland Festi
val 1973: magazine, 20.15 Radio Phil-
harh. Orkest. EO 22.30 (S) Weekslui-
ting. 22.50 Klankbord. 23.05 (S) Postludi-
um. 23.55 Nws.
heen was gevlucht. „Dit
secretaris van de Rensport-bond,’
zei hij. „Meneer Janus stelt voor
dat je lid wordt; dan kan je morgen
meedoen aan een Kroskountrie of
zo. Dat lijkt me net iets voor je.”
„D-denkt u?” vroeg H. Haas twijfe
lend. „Natuurlijk!” antwoordde de
Ook al werd hij door zijn „luistervinken” op handen gedragen.
Dat hij de AVRO uit handen van de Duitse bezetters heeft
willen redden, verleidde hem niet tot het prijsgeven van de
eer. Tot zijn dood heeft hij zijn ideeën uitgedragen. Wel
hoorden we niet meer die bijzondere klank van zijn stem, de
gedrevenheid van zijn woord, want hij was een begenadigd
spreker, een man met in die stem een echo van zijn wils
kracht, zijn betrokkenheid en tegelijk zijn vertrouwd zijn met
de dingen, waarmee hij ons bekend wilde maken. Die ver
trouwdheid, het ons hem eigen maken, vormden de magie
van zijn radio-persoonlijkheid.
In de persoonlijke ontmoeting taxeerde hij je eerst van
onder zijn wenkbrauwen. Hij vorste. Hij prikte zijn blik in
de jouwe. Eenmaal concluderend dat het goed zat, ging hij
royaal met je in de slag. Ik weet niet, of men het altijd bij
de AVRO als een genoegen ervoer, dat er nog steeds een
Willem Vogt was. Ik denk, dat men hem wel eens als een soort
factotum, een aandoenlijke antiquiteit, heeft willen opvoeren,
maar daar door Vogt zelf nooit de kans toe heeft gekregen.
De man was tot het eind zijner dagen onvermoeibaar bezig
met een aantal slogans, waaruit je altijd wel een portie in
spiratie kon puren. Goed, wie oud is, is afgeschreven. Hij
staat te dicht bij het blaadje, dat wordt omgeslagen. Als je
je daarvan, zoals Willem Vogt, geen zier aantrekt, ben je te
benijden. Wie zijn leeftijd haalt, zal het zelf allemaal onder
vinden. Ik hou wel van zo’n man, die heel zijn leven niet
omver te krijgen is. Alleen de dood heeft die eik kunnen
vellen.
VARA: 7.000 Nws. 7.11 Ochtendgym.
7.20 S Z. O.. 7.25 Van de voorpagina.
7.54 VPRO: Deze dag. 8.00 Nws; 8.11
Dingen van de dag; 9.35 Waterst.; 10.30
(S) Zaterdag Muziek en informatieshow.
11.00 Nws. 13.00 Nws 13.11 Dingen van
de dag. 13.23 (S) Dit is het begin..jon
geren. 14.43 Varia. NOS: 14.45 Praten
met de minister..15.29 Nws uit de
ruimte: Skylab project. 15.30 Gamma van
alpha en bèta. 16.00 Nws. 16.03 (S) NOS-
Jazz. 16.45 Inzet - amateuristische muz.
beoef. 17.15 Hebt u geluisterd....?: 17.40
Vrije gedachte. VARA: 17.55 Meded. 18.00
Nws. 18.11 Dingen van de dag. 18.20 (S)
Varié-bis: 18.55 (S) Twee jongens en ’n
gitaar. 19.05 (S) Lyrische liedjes. 19.30
(S) Brassband Magazine. 2.000 :Popprogr.
21.00 (S) Koloriet. 21.30 (S) Licht orkest
22.00 De kippenpatatenappelmoes-show.
22.30 Nws. 22.40 (S) Nederl. Chansons.
23.10 De Jaren vijftig in doorsnee. 23.55
Nws.
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 (S) Popstation.
8.00 Nws 9.00 Nws 9.03 (S) Pers vers.
10.00 Nws. 10.03 Muziek bij de koffie.
11.00 en 12.00 Nws 12.30 Lichte orkesten.
13.00 Nws. 13.03 Verzoekplaten en Muz.
kwis. 14.00 Nws 15.00 Nws 15.03 Popta-
ter. 16.00 Nws 16.03 Sportshow.
Nws. NOS: 18.00 Nws. 18.03 Joost mag
niet eten. NCRV: 19.00 Nws. 19.02 (S)
Elpee pop. 20.00 Nws. 20.02 (S) After
eight. 21.00 Nws. 22.00 Nws. 22.02 (S)
Gospelsongs. 22.30 (S) Jazztime.
Nws. 23.02 Late date. 24.00 Nws. 0.55
Nws.
en adres, en het komt voor elkaar.’
„En of het voor elkaar komt.
mompelde hij in zichzelf, toen hei
nieuwe lid zich met Panda verwij
derde. „Nu weet ik, waar ik hem
vinden kan- en nu kan ik iets aan
dat rennen van hem doen.
NOS: (K) Kiri de Clown.
(K) Journaal.
TROS: (K) Calimero (teken
film).
(K) Wereld op wielen.
NOS (K) Journaal.
TROS: (K) De FBI (misdaadse
rie).
(K) Zomer ’73.
(K) Noorse inzending Montreux
(persprijs).
(K) TROS Sport.
NOS: (K) Uit de Kunst - Festi
val.
(K) Journaal.
12.00 Nws 12.03 Gevar. program. 12.50
Buitenlands pers overz. 13.00 Nws, wer-
ber. schouwburgprogr. 14.00Nws. 14.03
MUZ. 15.00 Nws. 15.03 Operettemuz.
16.00 Hoorspel 16.53 Muzikaal inter
mezzo. 17.00 Nws. 17.10 Amusement.
17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.05 Voor
de jeugd. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken.
18.57 Gram. muz. 19.00 Nws. 19.30 Lichte
muz. 20.30 Muz. 20.50 Lichte muz. 22.00
Nws. 22.05 Verhalen. 23.00 Nws. 23.10
Dansmuz. 23.40 Nws.
meestal onbekende makers die vaak in
het buitenland meer naam hebben dan
hier. Het zijn niet alleen grote bedrijven
als KLM of Philips die meestal voor
buitenlands gebruik, propaganda- of in-
structiefilms laten maken door Neder
landse filmers, ook diverse departemen
ten (Buitenlandse Zaken, Landbouw, De
fensie) kunnen als opdrachtgevers optre
den. Maar ook dat werk is meestal
gericht op voorlichting over de grenzen
of op intern gebruik (in scholen, vereni
gingen) en de gemiddelde Nederlander
heeft er geen weet van.
Daar kan de programma-serie van de
NCRV die, vanavond begint en die, niet
erg origineel, „achter de camera” heet,
eruige verandering in brengen. Het is de
bedoeling van Jan van Hillo, zelf filmer
van enige bekendheid (buiten zijn vele
tv-werk) om de anonimiteit van de op-
drachtfilm in twee richtingen te door
breken. Allereerst wil hij wat mensen
laten zien die uit filmopdrachten hun
bestaan hebben opgebouwd, maar boven
dien aantonen met fragmenten dat een
opdrachtfilm geen vervallende of onin
teressante Mak behoeft te zijn. Als dat
de maters van de serie luikt, zal er weer
wat veranderd zijn in het filmklimaat
van ons land.
Resteert in het NCRV-programma nog
een half uur, dat besteed wordt aan
geestelijke muziek en zang. Met als
motto „Er zit muziek in” zingen het
Westlands Mannenkoor, het Westlands
Meisjeskoor en The Burning Candles in
de veilinghal Westerlee in de Lier.
r-
ABSOLUUT
'JAl
NAAR.T
ZOLANG ER NOG
EÉN SALAMANDER
RONDLOOPT, IS
SEEN MANONS
MEILIS! -yx
MA'-FRIT
HEEFT
^EWIK.
NONSENS! NIET A
LANGER GETREUZELD
VOORUIT'. NAAR HE.T j.
DAL!
is de
'MENSEN, LUISTER! WIE IS
BEGONNEN MET DODENIWJ/Ij
NIET DE PLANETERS, MAAR
FRIT! ENTOEN...^
c
O
o
IK BENA
V DOODS-
I BENAUWD
ZOLANG ER
l NOS EEN
^RONDLOOPT
X»6k A r
i
-/W5