OP INTERNATIONAAL FESTIVAL IN ABERDEEN
Haarlems Jeugdorkest breekt ijs
na Westduitse „intimidatie
Verdere studie
orkestenbestel
Verbond
Vernieuwingen
bij Funhouse
EUR B.V.
JAZZFESTIVAL IN LAREN BELOOFT VEEL
Meer zendtijd
Humanistisch
film
•k
exquis
dineren
Bontmodehuis
Dick Bartels
Nu
ZOMERPRIJZEN
de bokkedoorns
Blii
„Loosdrecht” te klein werd
rW
13
VRIJDAG 17 AUGUSTUS
1973
(Van onze muziekmedewerker)
isch
Haarlems Jeugdorkest
Bundesjugendorchester
Internationaal
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
Publiekstheater begint met
Midzoinernachtsdrooni
Prof. Boukema nieuwe
voorzitter Omroepraad
ABERDEEN De jubelklanken
van de grootse Festival Fanfare
van de componist Eric Ball, welke
door een machtig ensemble van alle
koperblazers van de deelnemende
orkosten onder leiding van de diri
gent Blyth Major met imposante
klank werd gespeeld, verkondigden
afgelopen maandagmorgen om elf
uur, dat het vijfde internationale
festival voor
organiseerd
jeugdorkesten, ge-
door de stichting
„International Festival of Youth
Orchestras” te Aberdeen, begon
nen was. Het Haarlems Jeugd Or
kest is er bij. Vier groepen blazers,
pauken en slagwerk waren in de
feestelijk met vlaggen en bloemen
getooide Music Hall opgesteld en
in voortreffelijk wisselspel of ver
enigd als groot orkest gaven zij van
deze schitterende fanfare een impo
sante uitvoering, die verrassend
was door de stralende, ruimtelijke
klankwerking.
In Amsterdam
(Van onze kunstredactie)
JIMI HENDRIX
Festival
of
Youth
Orchestras”
ADVERTENTIE
Speciaalzaak in
Pelterijen
ADVERTENTIE
(Van onze correspondent)
uw leverancier voor
RESTAURANT
(VWVWXWVWWWVVXnA/VWWWWWVVWl
fWWWWWWWWWWWWWWWW\A/W
Harmenjansweg 19 Haarlem
Zaterdag geopend 8-12 uui
Telef. exp. 310612-310214
alle Bouw- en Stucadoors-
materialen in groot en klein
verpakking. Sierpleisters -
Bouwvakgereedschappen.
Tegelshowroom met grote sor
tering decor-tegels.
Dank zij onze airconditioning
past u op de warmste dagen
onze bontmantels met
genoegen.
weer zichzelf
beantwoorden
reld hier zo verdeeld is, vooral omdat
wij hier een toch bepaald niet gering
potentieel aan goede mensen hebben”.
Het ziet ernaar uit dat het een festival
gaat worden dat internationaal meetelt
en daar is Joop de Roo terecht trots op.
tafelreservering
023-263600
Tel. showroom Koudenhorn 60
32 23 68.
Zaterdag geopend 9-13 uur.
Wagenweg 146 Haarlem
Telefoon 316529
in het Wethouder van Gelukpark
ZEEWEG 53 OVERVEEN
natuurlijk niet steeds met dezelfde jon
gens kunt aankomen; dan krijg je zulke
hinderlijke doublures”.
Het team de Roo-Bos-De Ruyter be
paalt overigens de samenstelling van het
programma en de deelnemers, ,,’t Is
misschien wel niet ideaal, maar als je er
met pakweg 80 man over gaat praten,
dan ben je echt nergens meer. Ondanks
het feit dat wij gedrieën onderling soms
totaal andere ideeën hebben, werken we
toch uitstekend met elkaar samen”.
De emotionaliteit, vorig jaar ontstaan
na de mededeling dat het jazz-festival
uit Loosdrecht zou vertrekken en dat
Max van Praag niet langer de organisa
tie zou hebben, is inmiddels weggeëbd.
„We hebben geen enkel probleem met
Max. Ook al ziet hij Singer als vaste
plek in Laren niet zo zitten, hij is het
wél met ons eens dat Loosdrecht niet
langer ging. Hij heeft ons ook plechtig
beloofd op het festival te komen. En dat
doet hij dan ook; zo is Max wel”.
AMSTERDAM. Het Publiekstheater
van Hans Croiset heeft voor zijn eerste
voorstelling op vrijdag 21 september, die
tevens de opening van de Kunsttien-
daagse in Amsterdam zal zijn, gekozen
voor „Droom van een Midzomernacht”
va nShakespeare. Dit stuk, in vertaling
van Dolf Verspoor, zal onder regie van
Hans Croiset worden gespeeld door o.a.:
Canci Geraeds, Sigrid Koetje, Petra La-
seur, Lou Landré, Jan Retel, Jan van
Royen, Cor van Rijn en Eric Schneider.
„De grote Amerikaanse jongens zijn
blij nu eens kennis te kunnen maken
met de groep jazzmusici in Nederland;
zo’n festival biedt daarvoor een unieke
kans. En dank zij de samenwerking met
BRT of ORTF gaan er straks Neder
landse formaties naar Antwerpen en
Chateau Vallon. En dat is een heel
plezierige zaak voor Nederlandse jazz
musici. Een man als Han Bennink
heeft zoiets dan wel niet meer nodig,
maar de meesten toch wél”.
De BIM-jongens doen overigens wel
mee aan dit festival: Louk Bikker bij
voorbeeld. „De moeilijkheid is dat je
UTRECHT. De radio- en televisie
zendtijd van het Humanistisch Verbond
wordt ingaande 1 oktober a.s. verdub
beld, zo heeft de minister van CRM
donderdag schriftelijk aan het verbond
laten weten. Het Humanistisch Verbond
krijgt dan 30 minuten radiozendtijd per
week en 30 minuten televisie per maand.
Het bestuur had om een verviervoudi
ging gevraagd.
DEN HAAG. Prof. mr. P. J. Bou
kema uit Amstelveen is benoemd tot lid
en voorzitter van de Omroepraad. Hij
volgt mr. Vrolijk op, die deze functie
neerlegde toen hij was benoemd tot
commissaris der koningin in de provin
cie Zuid-Holland.
Prof. Boukema is benoemd voor de
rest van de zittingsperiode, die op 29 mei
van dit jaar is aangevangen. Hij is
hoogleraar in het Nederlands Staatsrecht
aan de Vrije Universiteit in Amsterdam,
lid van de Eerste Kamer voor de ARP
en voorzitter van de stichting Amster
damse Draadloze Omroep. Hij heeft veel
belangstelling voor de lokale en regio
nale omroep en is goed bekend met de
omroeppolitiek, aldus het ministerie van
CRM.
„We kunnen er nu dingen gaan doen
waar we in Loosdrecht wel vaak aan
gedacht hebben, maar die daar eenvou
digweg onuitvoerbaar waren. Films
draaien bijvoorbeeld, en een tentoonstel
ling organiseren. En dan het idee van
die zogenaamde trumpet- en drum-cli-
Bijzonder knap gespeeld werd ook het
eerste werk van het programmahet
Prelude voor groot orkest „Photoptosis”
genaamd, in 1968 gemaakt door de avant-
gardist Bernd Alois Zimmermann, in
wiens klankenwereld, die minder per
soonlijk is dan men zou mogen ver
wachten, Volker Wangenheim en zijn
orkest zich voortreffelijk thuis bleken te
voelen. Onder leiding van de gast-diri-
gent Zdenek Kosler gaf het orkest nog
een neutrale uitvoering van Mozarts
Symfonia Concertante (K297b) voor ho
bo, klarinet, fagot, hoorn en orkest met
eigen orkestleder, als solisten.
ten aanwezig, die de dirigent van het
orkest Volker Wangenheim behulpzaam
waren.
De resultaten van de vertolkingen, die
het sterk bezette orkest op zijn concert
verkreeg, waren in alle opzichten in
overeenstemming
DEN HAAG. Op 27 augustus gaat
de Commissie Orkestenbestel van de
Raad voor de kunst zich buigen over de
vraag hoe de studie, die ze is begonnen,
zal worden voortgezet, mede op grond
van studies, die andere organisaties heb
ben verricht.
Aan de orde zal ook worden gesteld
de discussienota van het Subsidiënten-
overleg oreksten. De nota is te beschou
wen als een onderzoek naar een andere
beleidshouding tegenover en mogelijkhe
den voor de subsidiëring van de muziek-
voorzieningen in Nederland.
Daarbij wordt rekening gehouden met
de gegroeide situatie, terwijl het Subsi-
diëntenoverleg ook tracht de beleidsinstru
menten te schetsen voor een toekomstig
beleid. De nota is een aanzet tot een
ander systeem, waarmee men uit de
door velen als onbevredigend beschouw
de situatie wil komen.
Toegejuicht door de tweeduizend aan
wezige jeugdige leden van de deelne
mende tien orkesten en genodigden mar
cheerde hierna het Pijperskorps van de
Aberdeense politie, vooraf gegaan door
een stoere tamboer-majoor in kleurige
Schotse kilts de zaal binnen onder het
spelen van een originele, opgewekte
Schotse mars, welke bedoeld was als
welkomstgroet voor allen.
Geïntroduceerd door de voorzitter Lio
nel W. Bryer van de stichting „Interna
tional
sprak de burgemeester van Aberdeen
John
nies. Een soort mini-cursussen waar er
varen musici hun vakvaardigheden kun
nen overbrengen op iets minder ervare-
nen. Zoiets is een geweldige aanwinst
voor dit festival en maakt het zoveel
internationaler en waardevoller”.
Het is overigens bepaald geen pais en
vree in de Nederlandse jazzwereld. Joop
de Roo, al vanaf het begin in Loosdrecht
bij het concours en het festival betrok
ken en langzamerhand geheel thuis in
de problematiek van deze groep musici,
zegt daarover: „Er zijn levensgrote ver
schillen van inzicht. Er is een kleine
groep, de zogenaamde BIM-groep (BIM
staat voor Bond van Improviserende
Musici) die niets nalaat om voortdurend
in de publiciteit te komen, op welke
manier dan ook, en hun eigen muziek te
propageren. Andere, niet BIM-leden,
spelen gewoon door en doen hun werk.
Die roeren zich niet zo, ook al is de
interesse voor hun werk nota bene stij
gende. ’t Is zo jammer dat die jazzwe-
HET CONCERT VAN Haarlems Jeugd
orkest was vastgesteld op dinsdaga
vond. Het moest dus optreden na het
concert van het Duitse jeugdorkest, dat
een technische perfectie had getoond op
een niveau, dat voor alle andere orkes
ten op dit festival onhaalbaar leek.
Haarlems Jeugdorkest stond voor de
taak de intimiderende werking, die het
spel van het Duitse orkest al gehad
bleek te hebben te neutraliseren en als
het ware de bij enige orkesten opgewek
te podiumvrees te doorbreken.
Welnu, dit is Haarlems Jeugdorkest
en zijn dirigent André Kaart schitterend
gelukt.
Reeds bij de lyrische en lenigritmische
uitvoering van Schuberts Ouverture „im
Italienischen Stil” ter inleiding van het
concert bleek, dat het jeugdorkest zich
zelf was gebleven, zijn eigen klank en
zijn eigen hartverwarmende expressie en
openhartige mededeelzaamheid en zijn
ontspannen musiceertrant onaangetast
had bewaard. Ook zijn aanpassingsver-
LAREN. „We waren er compleet
uitgegroeid. Loosdrecht bood ons op den
duur té weinig accommodatie. Neem bij
voorbeeld die toegangsbewijzen: als je er
een hebt gekocht, is het toch niet zo gek
dat je ook wilt zitten. En dat ging niet
meer in Jachthaven Van Dijk, daar was
de ruimte te klein en de belangstelling
te groot”.
Joop de Roo en zijn medeorganisato
ren Aad Bos en Michiel de Ruyter zijn
er dan ook bepaald niet rouwig om dat
het Internationaal Jazz Festival, dat
duurt van dinsdag 21 tot zaterdag 25
augustus, is verhuisd naar Laren.
„DRIE MILJARD ZONDER lift” is
een Franse film, waarin een groepje
amateurkrakers probeert een groot
aantal diamanten te stelen van de
bovenste verdieping van een kantoor-
wenflat, die hun gezellige buurt ver
pest. De amateurs krijgen concurren
tie van beroepsinbrekers en dat con
trast werkt de algemene vrolijkheid
in de hand. Een prettige ontspan-
ningsfilm. In Cinetol.
IN DE CINEAC Reguliers Brees-
traat „Liefde is slechts een woord”,
een film waarin op een warrige ma
nier de slecht aflopende liefde van
een jongeman voor een tien jaar
oudere vrouw wordt geschetst. Zich
afspelend in fabrikantenkringen.
Calypso prolongeert „César en Ro-
HET EERSTE CONCERT van het fes
tival werd maandagavond in de Music
Hall gegeven door het Bundesjugendor
chester uit West-Duitsland. In dit orkest
zijn de meest begaafde instrumentalisten
van de West-Duitse muzikale jeugd ver
enigd na een veeleisende toelatingspro
cedure. Dank zij een zeer krachtige
financiële steun van de Duitse overheid
en van de Lufthansa heeft men dit
orkest in alle opzichten kunnen voorbe
reiden voor de tournée naar Groot-
Brittannië. Pedagogen van betekenis na
men de coaching op zich van de jonge
muzikanten, die bovendien al door het
hoge peil van het verkregen muziekon-
derricht in technische zin buitengewoon
toegerust waren. Bij de repetities in
Aberdeen waren zelfs assistent-dirigen-
De heer Fiege, directeur van het Hu
manistisch Verbond, deelde mede dat het
bestuur nog de vraag zal worden voor
gelegd of beroep tegen het besluit van
de minister moet worden overwogen.
Vooralsnog is men blij dat de zendtijd
althans is verdubbeld, maar het verbond
meende op een verviervoudiging aan
spraak te mogen maken. Het besluit van
de minister van CRM is overeenkomstig
het advies van de omroepraad. Daarte
gen tekende het Humanistisch Verbond
reeds beroep aan bij de geschillencom
missie van de Raad van State. Hangende
de behandeling van het beroep schortte
de minister zijn besluit op.
De heer Fiege deede mede dat het in
de bedoeling van het Humanistisch Ver
bond ligt de 15 minuten radiozendtijd op
de zondagochtend te handhaven en het
extra kwartier elders in de week te
programmeren en op de actualiteit af te
stemmen. De 30 minuten televisietijd per
maand wil het Humanistisch Verbond
verdelen over wekelijkse uitzendingen.
Nu verschijnt het Humanistisch Verbond
eenmaal per maand gedurende een
kwartier op de beeldbuis.
DE OPVALLENDSTE van de nieu
we films in de Amsterdamse biosco
pen is die over Jimi Hendrix. Het is
een rolprent waarin alle bestaande
film- en televisieopnamen van Jimi,
zijn concerten en interviews zijn ver
werkt samen met gefilmde commen
taren van mensen die Jimi hebben
gekend. Hendrix, die als 10-jarige al
gitaar op een bezemsteel speelde,
wordt beschouwd als de grootste gi
tarist van de popmuziek met een i’
revolutionaire virtuositeit, zowel mu
zikaal als theatraal gezien. Bovendien
schreef hij uitstekende teksten. De
film gaat er een beetje van uit dat
iedereen het er over eens is dat Jimi
Hendrix inderdaad de allergrootste
was, zonder nu precies aan de hand
van vergelijkend materiaal aan te
tonen waarom dat zo is. Wel kun je
enigszins bevroeden dat deze jonge
man zijn leven snel opgebrand heeft
aan een muziek, die zijn levensbloed
is. Hendrix stierf drie jaar geleden
aan een overdosis van het een of
ander. Aan de film is twee jaar
gewerkt en we moeten aannemen dat
het reultaat het beste is dat er van
het bestaande materiaal te maken
was. Maar helemaal achter het ge
heim van Jimi Hendrix komt ook de
film niet. In Kriterion.
met de intensieve
voorbereiding. Zo was de technische per
fectie, waarmee de Vijfde Symphonic
van Ludwig van Beethoven gespeeld
werd, verbluffend. In de dynamische zin
streefde de dirigent Volker Wangenheim
naar de voor dit orkest maximaal be
reikbare kracht. En deze was niet ge
ring! De paukenist beantwoordde met
bezetenheid aan deze intentie. De pau
ken hadden het in deze dynamische
kamp hard te verduren. Een grote strij-
kerskolonne kon mede in de strijd om
„de overwinning van het noodlot” ge
worpen worden: eenendertig violisten,
twaalf altviolisten, twaalf violoncellisten
en negen contrabassisten! Deze interpre
tatie werd een scherpe analyse in
schaalvergroting van de psychologische
betekenis, die men in de loop van de
negentiende eeuw en ook nog in de
eerste helft van de twintigste eeuw aan
de symfonie heeft willen geven, overi
gens buiten Beethovens medeweten.
(Van onze correspondent)
UTRECHT. Het Amsterdamse ca-
baret-mimegezelschap Funhouse van
Rob van Houten heeft er twee nieuwe
krachten bij. Loeki Knol is gebleven,
maar Marijke Jaburg en Annelies Bal-
han zijn vertrokken. In hun plaats wer
ken nu Loes Schutte en Maureen Kra
mer aan het huidige programma „Fun-
house-Revue” mee.
Dit programma wordt nog tot het eind
van het jaar gespeeld, onder meer in
september in het Shaffy Theater in
Amsterdam- Begin 1974 gaat de volgende
Funhouse-theatershow in première.
Maureen Kramer is 25 jaar. Ze heeft
vier jaar bij de voormalige Zuid-Neder-
landse Opera gewerkt, en behaalde vorig
jaar het diploma balletdanseres aan de
academie van Nel Roos in Amsterdam.
Loes Schutte (27) heeft ook opera-
ervaring; in Nederland zowel als in
Duitsland. De laatste jaren danste ze in
de show-balletgroepen van Jan Arntz en
Helen Leclerq veel in binnen- en bui
tenland.
Strijkers van het Haarlems Jeugdorkest
bij een repetitie.
Haddo House. Waar het in het theater,
dat hiertoe behoort, het operagezelschap
van de New South Wales University uit
Australië zal begeleiden bij de opvoering
van de opera „Dido and Aeneas” van
Henry Purcell en van het avant-gardis-
tische muzikale theaterstuk „Edward
John Eyre” van de Australische' compo
nist Barry Conyngham. De opvoering
hiervan is een première voor Europa.
Inmiddels is ook de uitslag bekend
gemaakt van de audities, die gehouden
zijn voor een plaats in het internationale
jeugdorkest, dat onder andere te Londen
zal concerteren onder leiding van de
hoogbejaarde beroemde dirigent Leopold
Stokovski. Tot grote voldoening van de
Haarlemmers zijn vijftien leden van hun
orkest daarvoor gekozen. Zeven van hen
bezetten de eerste lessenaars, een onder
scheiding, waarover wij allen hier bij
zonder verheugd zijn.
P. ZWAANSWIJK
welkomstwoord. Er
volgden nog andere toespraken
waaronder die van de barones Lee van
Asheridge, minister voor de Kunsten in
het vroegere Labour-kabinet, uitmuntte
door diepe inhoud en geestigheid. De
kerngedachte, waarop alle redevoeringen
gebaseerd waren, was de verbondenheid
van alle volken in vriendschap door
begrip voor elkaar, voor eikaars geluk
en voor eikaars problemen. Ook sprak
daaruit de vreugde over het contact, dat
nu tot stand kwam door de internatio
nale taal van de muziek.
Aangrijpende ogenblikken bracht de
introductie van elk der deelnemende or
kesten door de stichtingsvoorzitter mr.
Bryer. Het uitnemende jeugdorkest van
Glasgow speelde de volksliederen der
verschillende landen. De jonge muzikan
ten, vocalisten en dansers stonden hier
bij elk afzonderlijk daarbij op, zongen
hun volkslied of zwegen, zoals het jeugd
orkest van de Duitse Bondsrepubliek.
Een exotisch aspect bood de Japanse
groep, waarvan de ranke meisjes kleuri
ge kimonos droegen. De Chinese groep
uit Hong-Kong stond daar in kleding
van strakke eenvoud. Het Tsjechische
orkest was nog niet gearriveerd. Bij het
spelen van zijn volkslied stond daar in
treffende eenzaamheid de enige Tsjech,
die nu aanwezig kon zijn: de gast-
dirigent Zdenek Kosler.
De openingsplechtigheid werd besloten
met de uitvoering van de Akademische
Fest ouverture van Johannes Brahms
door het Glasgowse jeugdorkest met de
Joegoslavische Oskar Danon als dirigent
en met de waardige aftocht van de
doedelzakband van de politie van Aber
deen.
salie” met Yves Montand en Romy
Schneider: Cineac Damrak heeft nog
„Begrafenis met dodelijke afloop”,
vrolijk geweld in Harlem; in het
Leidsepleintheater de super-spaghetti-
western van Serge Leoni „Once upon
a time in the west”; in Nöggerath
„Last tango in Paris” met Marlon
Brando; ,,Le silencieux” met Lino
Ventura in Rivoli (boven Rialto);
„Turks Fruit” nog immer in Roxy;
„Fat City” (over boksers) in The Mo
vies, Haarlemmerdijk; Tuschinsky
gaat de tweede week in met de
filmkomedie „Een slippertje met al
lure” met Glenda Jackson en George
Segal; De Uitkijk komt maar niet af
van „Cabaret”.
Verder Chinees vechten te over:
Bud Spencer en Terence Hill ook
alom. In de nachtvoorstellingen wei
nig verandering vergeleken bij vorige
week
mogen om in ongedwongen contact met
de Joegoslavische gastdirigent Oskar Da
non een geestige vertolking te geven van
Strawinsky’s tweede Suite voor orkest,
die de daverende bijval van de talrijke
toehoorders verkreeg. Oskar Danon
kreeg van het erkentelijke jeugdorkest
een echt Nederlands geschenk: een ko
per mansbakje van de orgeldraaier en
een plaat van het beroemde draaiorgel
„De Lekkerkerker”.
Vóór de uitvoering van Strawinksy’s
Suite was er een verrassend hoogtepunt
gekomen met de Concertante van Joseph
Haydn, wjaarvan de solopartijen voor
treffelijk door de violist Pleun van der
Linden, de hoboïste Corrie Kerkhoff, de
fagottist Kasper de Roo en de violoncel-
liste Dieuwke Schreuder werden ge
speeld.
Vóórdat het orkest aan het tweede
deel van zijn programma zou beginnen
kwam de organisator voor de muziek, de
dirigent Blyth Major op het podium
voor een klein toespraakje. Wat hij zei
over het concert van Haarlems Jeugdor
kest is om zijn symbolische betékenis de
moeite waard om te herhalen: „Haar
lems Jeugdorkest is op dit festival een
volmaakte ijsbreker geworden met dit
concert. Elk orkest kon
zijn, in zijn uitvoeringen
aan zijn eigen karakter”.
Smith een
nog
Zo kan de symboliek
Andriessens „Chantecler”,
werk, dat Haarlems
pauze ten gehore bracht, haar bijzondere
betekenis krijgen. Merkwaardig was het,
dat de Japanse muzikanten van het
Jeugdorkest van Tokyo het werk van
Andriessen bijzonder waardeerden. Mo
gelijk onbewust om de muzikale reactie
van de componist op het tafereel van de
rijzende zon? Het slot van het concert
van Haarlems Jeugdorkest kwam met
de meeslepende klankrijke uitvoering
van de Suite in grote terts van Albert
Roussel.
Met ovationele toejuichingen gaven de
toehoorders langdurig uitdrukking aan
hun waardering voor dit orkestrale spel,
dat onder André Kaarts suggestieve lei
ding voerde naar een grandioze bekro
ning van het concert.
Donderdagavond werd hetzelfde pro
gramma uitgevoerd in de City Hall van
Glasgow, de stad die met haar inwoner
tal van meer dan één miljoen Amster
dam in grootte overtreft.
NA EEN BIJZONDER hartelijk
ontvangst door de burgemeester in het
grote stadhuis en het gebruik van een
maaltijd in de enorme stadhuishal, gaf
het orkest in de City Hall voor ongeveer
dertienhonderd toehoorders zijn concert.
Ook op deze avond werden de uitvoerin
gen met laaiende bijval beloond. Ver
moeid, maar met een gevoel van voldoe
ning arriveerde het jeugdorkest laat in
de nacht na in totaal acht uur in
autobussen te hebben gereden in Hill-
head-Halls in Aberdeen, waar het orkast
is ondergebracht.
Zaterdag gaat het barokensemble van
Haarlems Jeugdorkest naar het kasteel
van Hendrik
het eerste
Jeugdorkest na de
temidden van fraai duinlandschap
Eerst gezellig iets drinken
op ons terras aan ’nduinmeertje
Daarna intens genieten
van onze exclusieve gerechten
en selecte wijnen
Tijdens het seizoen vele
vis- en wildspecialiteiten
Ook ideaal voor besloten diners
recepties of parties
=«4- .3.]=: 4