de Schuur Mussert roept vraagtekens op CULTUUR IN HOEVE FILMS ffl KWHM I I Beethoven Krebbers in I i' f Schafttijdtheater zet experiment voort De Heks l fl I F 'i 17 DONDERDAG 2 7 SEPTEMBER 1973 Film in Amsterdam 9 7 9 i?' 7 Bioscopen 4 IJ 1 f l Vü-A» c CO om Jesus JAC HEIJER VAN KRUISEN EN MOLLEN Marco HERMAN KREBBERS 1 uit het feit dat het een omgeving zat v kesteijn, directeur van de St. Bavokoorschool, zal de presta ties beoordelen. ;p: in Naast de Bach-cyclus blijft de Waalse Kerk op orgelgebied ook dit weekeinde zeer actief. In de reeks pauzeconcerten speelt vrijdagmiddag, aanvang 12.30 uur, de organist Theo Sa ris, terwijl Kees Rosenhart za terdagavond om 20.30 uur een restauratieconcert verzorgt, waarbij muziek zal klinken die afgestemd is op het karakter van het Frierichs-orgel. UIT DEN HELDER komt 4 oktober de Marinierskapel van de Koninklijke marine onder leiding van majoor-directeur J. P. Laro in het Haarlemse Con certgebouw. De kapel brengt, zoals dat ook in het verleden het geval was, weer een attractief pro gramma. Voor de pauze worden werken gespeeld van Joh. Seb. Bach (Toccata und Fuga in d IN HET CONCERTGEBOUW wordt zaterdag een door het Haarlems PTT mannenkoor ge organiseerde Zangersdag gehou den. De toegang tot dit evene ment dat om 10 uur begint en uitgaat van het Nederlands Verbond van PTT Ontwikke- lings en Ontspanningsvereni gingen te Den Haag, is gratis. Nieuw is dit jaar dat er voor de concerten, die om 12 uur beginnen, geen toegangsprijs wordt geheven, maar dat men na afloop zelf de prijs kan bepalen. ÏANS HALS TOONT een griezel- „Een geraamte komt tot leven”, gaat over een professor die ontdekt je weer vlees kan krijgen op een et. Daarbij ontdekt hij in het bloed len van het kwaad”, waarvan hij een m wil maken om de mensheid te ïzen. Hij probeert het uit op zijn krankzinnige dochter en daar komt alle maal ellende van. Christopher Lee en Peter Cushing spelen de vertrouwde hoofdrollen. In de nachtvoorstellingen „Catlow, de vogelvrije”, een wildwestfilm met Yul Brynner en Dahlia Lavi in een Ameri kaanse imitatie van een spaghettiwes tern. Het concert wordt geopend met de beroemde Eerste symfo nie no. 1 van Brahms. Na de pauze vertolkt Krebbers met het orkest het Vioolconcert van Beethoven. Het NPO speelt on der leiding van zijn vaste diri gent André Vandernoot. Het zelfde programma wordt een dag eerder, maandagavond om 20 uur gespeeld in de vorm van het traditionele Stichtings- raadconcert. Dat zal gebeuren voor een publiek dat de schafttijd wil doorbrengen in een sfeer die nu eens anders is dan het gebrui kelijke nuttigen van de boter ham tussen vier muren van de fabriekskantine of in de ont- spanningszaal van het kantoor. Het Schafttijdtheater brengt voorstellingen die ongeveer drie kwartier duren, in een infor mele sfeer waarbij men de bo terham met pindakaas en het halfje melk gerust mag mee- 13 jaar en beleeft sedert vier jaar een sterke opbloei. Uitgevoerd worden het Di vertimento voor blaaskwintet van Haydn, kwartet voor hobo, fagot, hoorn en klarinet van Stamitz, trio voor hobo, klari net en fagot van W. A. Mozart no. 4 voor blaaskwintet van Ruyneman, Trois Pieces Brèves van Ibert en de Variaties over „In Holland staat een huis” van Hugo de Groot. VOOR DE REST is het prolongatie wat de klok slaat in Haarlem. Cinema Palace houdt ons nog steeds „De tien geboden” voor van Cecil B. de Mille. In de nachtvoorstellingen ”36 uren in de hel” en voor de kinderen in de matinees „Warren lachfestival”. Luxor prolongeert „Frank en Eva” van Pirn de la Parra. Roxy doet het nog een weekje met „Irma la Douce” de aardige musicalfilm met Shirley Maclaine en Jack Lemmon; in de nachtvoorstellingen de pikante film „Funny Hill”. „Studio toont nog een week „Duel”, een zeer aangrijpende film over een spannend duel tussen een automobilist en een geheimzinnige vrachtwagen op de Amerikaanse snelwegen. Voor de jeugd een Sjors en Sjimmie-film en zondag ochtend nog immers „King Kong” als ochtendwijding. lenpracticum Dreefzigt, Dreef 12, nabij het Houtplein. De kaarten voor dit optreden dat om 20.30 uur begint, kosten 7,50 per persoon. Inlichtingen en plaatsbespreking dagelijks tussen 10 en 12 uur en van 17 uur tot 20 uur aan het practi cum of onder tel.nr. 31.27-39. Zangersdag Monkau, gastacteur Frans de Bruyn, Karla Wildschut en Martin Schuller in „Neem er maar eentje van mij”. Aan de zangersdag zullen vijf koren en 18 individuele zangers meedoen. Een jury be staande uit onder meer J. Val- functie voor het toneel voor ziet, ofschoon dat niet de eerste opzet is. Martin: „We brengen ook stukken voor mensen die ’s avonds te moe zijn om naar toneel te gaan, maar het is best mogelijk dat ze de smaak te pakken krijgen”. Het Schafttijdtheater brengt geen toneelstukken waarin de werknemer zich geconfronteerd ziet met zijn omgeving of werksfeer. Schüller ziet op dat punt geen overeenkomsten met een groep als Sater, het Werk theater of Proloog. „Wij willen de mensen wel uit de gebruike lijke sfeer halen, maar ze niet direct met „geëngageerd toneel” of wat dat ook mag zijn, con fronteren. Er is na de voorstel ling gelegenheid tot praten en het is de ervaring dat er dan van alles kan loskomen. In dat kader kan het best gebeuren, dat we de woensdagmiddag, als we dus niet optreden, willen kans kreeg. Deze voorstelling van zaken maakt van het fa scisme toen in Nederland een windbuil.” Er zijn er ook die het minder zwaar zien. Jan Hein de Groot van het Vrije Volk meent dat je best met zo’n stuk recent historie de draak mag steken, „juist omdat we voor een be langrijk deel om onszelf zitten te lachen en van scène tot scène onze trekken thuis kre gen”. Daniel de Lange vindt dat je een stuk pikzwarte geschie denis best luchtig en spottend mag behandelen. Er zijn men sen die „geween en geknars der tanden op het toneel” willen zien, maar „de methode van Oosthoek is evenwel de meest doelmatige: vóór, achter en na het schouwspel blijft de ellen de, maar op de voorgrond staat de volstrekte onbenulligheid van de man die van dit nihilis me in Nederland de leider was, omdat hij inderdaad helemaal niemand was.” De vraag is of de aspecten die De Groot en De Lange er in gezien hebben en die Centrum kennelijk ook zo bedoeld heeft, bij iedereen onontkoombaar duidelijk zijn overgekomen. Ik geloof van niet. Wie er met anderen over praat komt al gauw tot de ontdekking dat iedereen iets heel verschillends in de bedoelingen van Centrum heeft gezien. En dat kan niet goed zijn, bij zo’n duidelijk ge richt onderwerp als „Mussert”. In dit verband is het opmer- ALS TOELICHTING op zijn concert, vertelt organist Marco bij de Vaate het vol gende: „Het is boeiend voor de concertbezoeker van vrijdag avond het Müller-orgel met het in 1968 gebouwde orgel van Ahrend en Brun- zema in de Doopsgezinde Kerk te vergelijken aan de hand van enkele van Bach’s orgelcomposities. In tegen stelling tot het barokorgel bezit het orgel in de Doops gezinde Kerk een directheid waardoor de doorzichtigheid van Bach’s orgelmuziek zeer tot haar recht komt. Centraal in mijn pro gramma staan de drie kleine en grote kyrie’s uit de orgel- mis; de drie intieme kleine in de Doopsgezinde Kerk en de drie grote in de Bavo. Verder heb ik voor het orgel in de Doopsgezinde Kerk uitgezocht: de Allatrese, als openingsstuk, de koraalbe- werking An Wasserflüssen Babylon uit de 18 koralen en de feestelijke Pruludium en fuga in g grote terts als afsluiting”. i’j.- Vorig seizoen ondernam Cen trum weer een poging met „Een zeer bijzondere” dag van Herman Lutgerink. Wat mij betreft een zeer ge slaagde. Maar zeer velen hebben er al leen maar verveling in kunnen zien, zonder te ontdekken dat het juist die verveling was waarmee Oosthoek ons wilde voorhouden hoe onbewust en zelfgenoegzaam wij op onze ka merbrede tapijten leven. En nu „Mussert” dus, waar mee Centrum meer dan voor heen het publiek provoceert, maar naar de mening van ve len met een grandioze theater- kunstige pijl, die naast de roos schiet. Mijns inziens terecht heeft Peter Oosthoek dat idee niet uitgevoerd. Daarvoor was „Kees de Jongen” nu eenmaal een te persoonlijke, gevoelige karak terstudie van Theo Thijssen. Een NSB-vlaggetje zou als een tang op een varken hebben ge slagen. Het publiek heeft het starre marcheren van Van der Grijn-niet begrepen; het begon al te klappen bij de eerste stappen. „Kees de jongen” was kennelijk niet het juiste voer tuig voor de bedoelingen. VOOR ORGELLIEFHEB- BERS speelt Gert Muts vrijdag avond in de Oude Kerk, Oude Kerksplein in Amsterdam. Aanvang 20.15 uur. Meer orgel concerten in Amsterdam: Kees Rosenhart speelt zondag in De Boom, Admiraal de Ruyterweg 406 samen met de blokfluitist Baldrick Deerenberg. Aanvang 20 uur. Er is een programma samengesteld dat loopt van de late renaissance tot aan de vroeg-romantiek. Zo wordt een compositie van Jacob van Eyck uitvoerd, maar ook werken van Muffat. Cabanilles. Barsani. Te lemann en Carl Philipp Ema nuel Bach. beschikbaarstellen om met het publiek te discussiëren”. Het ligt in de bedoeling dat het Schafttijdtheater wil ko men tot een zogenaamd Rand- stad-circuit van lunchpauzethe- aters. Het gezelschap zal dan moeten uitgroeien tot een vaste groep van acht man, dat samen met gastartiesten in wisselende bezetting in de grote steden in het westen van ons land voor stellingen geeft. Wat Haarlem betreft, wordt gedacht aan de medewerking die acteurs van Centrum zou den geven. In Utrecht is die samenwerking vaak al wel ge lukt, zij het dat acteurs de problemen van (voorbereidings)- tijd moesten oplossen. CEES STRAUS DE HAARLEMSE toneel groep Centrum brengt wat je noemt een omstreden voorstel ling met „Mussert”. Meer dan gewoonlijk hebben de recen senten emotioneel uitgepakt in hun beoordeling. Anton Kool haas noemt Centrum in Vrij Nederland een stel kaffers. Hans van den Bergh in Parool noemt de ondertitel van Mus sert, „een Nederlands konings drama”, een „aanfluiting”, en proeft in het „theatergeweld” waarmee Mussert op de plan ken is gezet „onherroepelijk een holle bijsmaak”. Bij André Rutten van De Tijd ging het mannetje Mussert de keel uit hangen, zo vervelend dom is- ié. Ber Hulsing van Trouw begrijpt niet waarom het hele gedoe Mussert moest heten. En Joop Bromet stelt in Elsevier als titel voor „Dik Trom of de Scheepsjongens van Bontekoe”. Ze zijn allemaal teleurge steld dat Adriaan Venema en Peter Oosthoek niet dieper en breder zijn gegaan. Hans van den Bergh stelt: „Het stuk pro beert twee onverzoenlijke standpunten te verenigingen een waarschuwing tegen de structieve krachten die in iede re verongelijkte burgerman schuilen en een bagatellisering van die krachten zoals ze zich in Mussert manifesteerden”. Recensent Y.G. noemt het stuk geschiedvervalsing omdat „het fascisme voorstelt als de tiran nie van een mannetje, dat door de omstandigheden toevallig de VRIJDAG- en zaterdagavond worden in de Toneelschuur, Smedestraat 23 in Haarlem, de laatste voorstellingen van De Heks gegeven, een stuk van Frans Lommerse, uitgevoerd door zijn eigen Toneelschuur- spelgroep. Het stuk toont de strijd van het individu tegen de massa, die hem niet begrijpt. De voornaamste rollen worden gespeeld door Willy Steenwin- kel-Kruyver, Gerda Gorter en Agnes Koorenblik. Drie slag werkers onderstrepen het felle ritme van de voorstelling. De voorstellingen beginnen om half negen. „De heks” wordt mogelijk nog een keer uitge voerd in België. DO TOONT EEN heldenepos uit de ese filmindustrie: de dertien zonen de Gele Draak. De film vertelt een >de in het oude China, toen de ’-dynastie op zijn einde liep. Een r en dertien zonen willen een pro- ie van rebellen zuiveren. Intriges en chten zijn het gevolg. Dat wordt naai spectaculair uitgebeeld op het doek. Voor de liefhebbers van het :orische” genre de kans om eens te sn wat de Chinese filmindustrie van maakt. Koor en orkest van het Haarlemse Bach Ensemble ge ven daar vanaf half drie een uitvoering van de cantate 146 „Wir müssen dutch viel Trübsal in das Reich Gottes eingehen”. In dit werk heeft Bach fragmenten van zijn kla- vecimbelconcert in d verwerkt, dat voorafgaat aan deze canta te. Solist is Kees Rosenhart, vaste bespeler van het orgel in de Waalse Kerk. Entree 7,50, houders van CJP f 4. Vrijdagavond speelt Bij de Vaate in de Doopsgezin de Kerk in de Peuzelaarsteeg. dit concert begint om 20 uur en zal een half uur duren. Orga nist en publiek wandelen ver volgens naar de Grote of St. Bavokerk waar Bij de Vaate het concert rond 20.30 uur zal voortzetten. Beide programma onderdelen zijn kosteloos toe gankelijk. DE TONEELSCHUUR, dit seizoen boordevol met nieuwe activiteiten, biedt vanaf de ko mende week donderdag een primeurtje voor Haarlem. Iede re donderdagmiddag en ook de dinsdagmiddag komt dan na melijk het Schafttijdtheater uit Amsterdam om er vanaf half een een toneelvoorstelling in informele sfeer te geven. In Haarlem, waar di van Johan Enschedi weg is van de To maar waar ook Dr buurt staat, kan h wel eens uit een ai komen. Martin Schüller d< ervaring onder meer Dokumentair Aktue< In die tijd kwam Londen „waar zo’n lunchpauzetheaters staan” Daar zie je de gewone man naar toneel komen, zo maar in zijn colbertje of in zijn overall, aldus Martin. Met een kleine groep van acteurs gaf hij vorig jaar vorm aan zijn ideeën in de Utrechtse Kargadoor, een poli- tiek-cultureel centrum. Daar was helaas meer geld over voor de politiek dan voor de cultuur zodat Schüler noodgedwongen zijn plannen moest stopzetten. Door de tijdsbeperking kan het Schafttijdtheater natuurlijk geen stukken brengen die an ders een hele avond vullen. Maar er is gezocht naar korte stukken die in het theater toch goed tot hun recht komen. Een voorbeeld is de eenakter De Minnaar van Harold Pinter, een stuk dat in ruim drie kwartier een uitstekende in druk van de Engelse absurdist te zien geeft. Gp 2 oktober gaat het Schafttijdtheater van start brengen. En voor degene die zijn twaalf-uurtje vergeet mee te nemen, staat er een drankje klaar dat bij de toegangsprijs van een rijksdaalder is inbegre pen. Initiatiefnemer is Martin Schüller. Aan hem vroegen wij wat zijn ervaringen van het afgelopen seizoen zijn. Het Schafttijdtheater draait name lijk al gedurende een seizoen in Utrecht, maar heeft door ge brek aan financiële steun het experiment moeten stoppen. De groep werkt op een marginale basis en moet het voorlopig hebben van medewerking van theaterzijde. De Toneelschuur, steeds „in” voor goede toneel experimenten, bood hem en zijn groep voor het komende seizoen en als het lukt voor langer een kans om naar Haarlem te komen. Martin: „Onze opzet is om mensen die de hele dag op kantoor of in de fabriek wer ken iets anders te bieden dan alleen de gebruikelijke con sumptie van hun middageten. De tijd die ze hebben kan je trouwens geen lunch meer noe men, dat is meer schafttijd. We heten daarom dus Schafttijd theater. Natuurlijk zijn we er ook voor de winkelmeisjes en de huisvrouwen”. De winkelmeisjes zijn, naar in Utrecht is gebleken, de trouwste bezoekers van het theater, maar dat kwam voort moll), Sjostakovitz (Ouverture Festive) en Jos van Amelsfoort, van wie het Schizzo Spagnuolo wordt uitgevoerd. Met de Ou verture 1812 van Tsjaikofsky wordt het gedeelte voor de pauze besloten. Daarna een muzikale show met medewer king van verschillende ensem bles en vocale en instrumentale solisten uit de marinierskapel. Het orkest geeft op 11 okto ber een op enkele plaatsen ge wijzigd concert, eveneens in het Concertgebouw. Major Paul Neville zal dan naast Laro de leiding hebben. Jazz Band HARBOUR JAZZ Band, top orkest in de oude stijl, speelt vrijdag in de Haarlemse Jazz Club, Groot Heiligland 47. De band heeft net met veel succes een tournee in de DDR achter de rug en komt met onder meer Ernst Metman (trompet VAN CHOPIN, Janacek en Bartók zullen vrijdagavond composities worden uitgevoerd door de Haarlemse pianist Al win Bar. Het betreft het eerste concert van dit seizoen in Ta- DE ARNOLDUSHOEVE, Hoofdweg 574 in Hoofddorp groeit dit seizoen uit tot een waar cultureel centrum. Er worden naast verschillende cursussen, ontspanningsavon den, popconcerten, filmvoor stellingen en toneelstukken net als vorig jaar ook weer klassie ke concerten worden gegeven. HET CONCERTGEBOUW opent zondagmorgen zijn deu ren voor het eerste koffiecon cert van dit seizoen. Vanaf 11.30 uur wordt een gratis kop koffie geschonken of voor de kinderen een glas limonade. De uitvoerenden op het concert, dat rond 12 uur begint, zijn ditmaal Harry Sacksioni, gitaar en Laurens van Rooyen piano. Ze brengen een poëtisch-muzi- kaal programma dat veelbelo vend mag worden genoemd. Het duo, dat als vaste begelei ders van cabaretier Herman van Veen optreedt, zal eigen werk spelen maar ook van an deren. Daarnaast worden dichten voorgedragen door Hans Dorrestein en Willem Wilmink. het liefst omschrijft als „caba retachtig”. Er worden liedjes en liederen gebracht, er zijn tek sten van onder meer Pinter, Prévert en Jaap van der Mer- we. „Neem er maar eentje van mij” zoals deze voorstelling heet, blijft tot eind van d maand en wordt dan opgevolgd door „Feest, gevangenisschets in vijf taferelen” van Herman Heijermans. Een stuk dat onder regie gebracht wordt van Ru dolf Lucieer, met onder meer Marius Monkau, Karla Wild schut, Joost Prinsen en Martin Schüller zelf. In Utrecht bleek dat dit stuk veel publiek trok uit de sfeer van het vormings werk. De vraag is zo groot dat het theater „Feest” nu op ver schillende plaatsen in ons land gaat spelen, niet alleen tussen de middag maar ook in de avonduren. Er mag uit worden geconcludeerd dat het Schaft- Ook daar zijn ze onvoldoende uit de verf gekomen. Misschien herinnert u zich het slot, waarop Wim van der Grijn, niet meer in zijn bruine pak en niet meer in gezelschap van zijn fantasierijke, creatieve andere ik (Hans Dagelet), opge wekt zijn eerste baantje tege moet marcheert en tenslotte met een overdreven grijns be vriest. Constant Meijers, die in Alo ha over popmuziek schrijft en die een studie heeft gemaakt van de Kees-opvoeringen en hun effect, vertelde me dat Gerben Hellinga voorgesteld heeft om Wim van der Grijn met een NSB-vlaggetje op te laten marcheren. Dit om te be nadrukken waartoe het benau wende klimaat van Kees de Jongen, waarin de vaderlandse deugden als vlijtigheid en braafheid een eigen creativi teit en persoonlijk standpunt doden, kan leiden. en zang) en ex-Dutch Swing College Band bassist Bob van Oven in een nieuwe bezetting. Aan vang 21.45 uur. kelijk dat De Telegraaf zo’n enthousiasme voor „Mussert” aan de dag legt, dat het er zelfs een paginagroot interview met Jules Hamel, die de titelrol speelt, aan gewijd heeft. Als ik het goed begrepen heb, was de show juist gericht tegen wat men noemt „een Telegraaf- mentaliteit”. De argumenten die Adriaan Venema tegen die mentaliteit aan voert zijn ken nelijk onvoldoende geweest en de vorm die Oosthoek aan de show heeft gegeven gaat veel lijken op een poging tot ca mouflage van de feilen in de tekst. Het stuk is verschillende keren door de leiding van Cen trum teruggeven om te wor den herschreven. Tenslotte ech ter had men er zoveel tijd (drie jaar) in geïnvesteerd, dat men besloot het toch op het reper toire te zetten, ook al omdat Oosthoek meende met de vorm waarin hij een en ander zou gieten, de kritiek op een be paald soort Nederlandse rancu neuze kneuterigheid, goed over te laten komen. De pogingen van Centrum om op deze manier kritisch te zijn op onze Nederlandse sa menleving zijn niet van van daag of gisteren. Het is al be gonnen bij AjaxFeyenoord van Gerben Hellinga. Ook de voorstelling van „Kees de Jon gen” van dezelfde schrijver naar het boek van Theo Thijs sen had elementen die dergelij ke kritiek op de Nederlandse samenleving in zich hadden. HET NOORDHOLLANDS Philharmonisch Orkest gaat dinsdagavond van start met het nieuwe concertseizoen. Als solist tijdens het eerste concert in de serie A (de klassieke meesterwerken) is Herman Krebbers aangetrokken. Kreb bers viert dit jaar zijn 40-jarig jubileum als solist en zal naast dit concert zowel in de B-serie als in de C-serie te beluisteren ziin. SPOORWEG-Mannenkoor Haarlem geeft samen met het mannenkoor Kupfer- und Drahtwerk uit Osnabrück een uitvoering op zaterdagavond van 19 uur tot 21 uur in het wijkcentrum Schalkererf, Ber- nadottelaan hoek Albert Schweitzerlaan. De serie zondagmiddagcon- certen wordt 30 september geo pend met een uitvoering door het Amsterdams Blaaskwintet. Dit ensemble bestaande uit Martin Jansen, fluit, Wim Knip, hobo, Ton Schatteleyn, klarinet, John Huber, fagot en J. Konings, hoorn bestaat reeds MET TWEE CONCERTEN komt deze week een einde aan de Bach-cyclus, waarvan zoals bekend de baten ten goede koe- men aan het restauratiefonds van de Waalse Kerk. Eén van die twee concerten heeft zon dagmiddag in de Waalse Kerk zelf plaats. Alhambra I (Weteringschans): Glenda Jackson in Een slippertje met allure, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Alhambra II (Weteringschans): Christ Superstar, toeg. a.l. Dag. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr.)Alec Guiness in De val van Rome, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur. Calypso (Marnixstr): Marcello Mastroi- anni in What?, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan): Tina Aumont in De gedegenereerden, toeg. 18 j. Dag. (beh. za. zo. wo. midd.) 19 en 21.30 uur. Centraal (Nieuwendijk)Blutjunge Mas- seusen, toeg. 18 j. Doorl. voorst. 13, 14.145, 16.30 18.15, 20 en 21.45 uur. Cineac (Damrak): Bud Spencer in Blau we bonen voor twee binken, toeg. 14 j. Dag. 9.15, 11.30, 13.45, 16, 19.15 en 21.30 uur. zo. 13.45 uur enz. Cineac (Reg. Breestr.): Ochtend en mid dag Walt Disney’s „Heksen en bezem stelen, toeg. a.l. Elke avond 19 en 21.30 uur Marcello Mastroianni in „La grande bouffe, toeg. 18 j. City (Leidseplein)Walty Disney’s Manu - zoon van de jungle, toeg. a.l. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Corso (Kalverstr.): „Vrolijke ontucht in Tirol” toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 20 uur. Du Midi (Apollolaan): Jack Lemmon in Irma (a douche, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur. Flora (Amstelstr.): Willeke van Am- melrooy in Frank Eva, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 21.45 uur, zo. 13.30 15.45, 19.30 en 21.45 uur. Kriterion (Roetersstr.)Oliver Reed in The triple echo, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.45 en 22 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.45 en 22 uur. vr. za. nacht 00.15 uur. Leiseplein Theater (Leidseplein): La nuit Americaine, toeg. 14 j. Dag. 14.45, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Luxor (Nieuwendijk): Chang Kung in De bloedige vuist van Kung Fu, toeg. 18 j. Dag. 13.30 (beh. zo. en wo. midd.) 15.30, 19.15 en 21.30 uur. Nöggerath (Reg. Breestr.): Diana Ross in Lady sings the blues, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Parisien (Nieuwendijk): Onthullingen uit meisjes-slaapkamers, toeg. 18 j. Dag. 11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo. 13.30 uur enz. Rembrandtpiein Theater (Rembrandt- plein): De bokser van Shantung, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.45 uur. Rialto (Ceintuurbaan): Elke avond 20 uur, do. vr. ma. di. middag ook 14 uur Charles Bronson in Once upon a time in the west, toeg. 14 j. za. wo. midd. 14 uur, zo. 13 en 15.15 uur Asterix en de helden, toeg. a.l. Rivali (Boven Rialto): Les Zozos, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.30 uur. Roxy (Kalverstr.): Barbara Seagull in Angola, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Royal (Nieuwendijk): John Wayne in Eldorado, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Studio k (boven Kriterion): Dennis Hop per in Kid Blue’ toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19.30 en 21.45 uur, zo. 14, 16.15, 19.30 en 21.45 uur. The Movies (Haarlemmerdijk): Night of living dead, toeg. 18 j. Dag. 19.45 en 22 uur, zaterdags alleen 22 uur. Tuschinsky (Reg. Breestr.): Stve McQueen in The Getaway, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za. zo 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Tuschinsky 2 (Reg. Breestr.): Jesus Christ Superstar, toeg. a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, za. en zo. 13.45, 17, 19.15 en 21.45 uur. De Uitkijk (Prinsengracht): Liza Minelli in Cabaret, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.15, 15.45, 19.15 en 21.45 uur, vr. za. nacht 00.15 uur Van links naar rechts Marius in een wervende

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1973 | | pagina 17