Amsterdamse Geen invloed Drieluik over onverschilligheid gemeente op kabel-TV Voor Cinestud al 250 films NOS steunt ziekenomroep Max Tailleur STONES: Joodse violist wijzigt programma agenda „Diepen”, geraffineerd project in Mickery-theater Nieuwe LP TOP DE POP POP DERTIEN *t binnenhuis ploeg kollektie 1974 I Soosagenda Neil Young weer Kamerlid De Boer: onder redactie van Ferry Tromp de idolen zip Door oorlogssituaties hoorbaar geworden AVRO-marathon trok acht miljoen kijkers I Bf O'i 15 don D ERDA'G 11 19 7 3 OKTOBER Muziek en toneel AMSTERDAM De van huis uit beeldende kunstenaars Justa Mas- beck en Wouter Klomp laten in het Mickerytheater een project zien „Diepen” genaamd dat het mid den houdt tussen theater en om- gevingskunst. Het is een drieluik, waarin op drie manieren een wer kelijkheid in geconcentreerde vorm wordt weergegeven. Dat gebeurt op zo’n geraffineerde manier en met zo’n volledige beheersing van de techniek, dat de drie compact weergegeven situaties nog het meest doen denken aan gedichten. Zichtbaar gemaakte poëzie, waarbij men niet aan iets romantisch moet denken, maar aan protestverzen. Bioscopen (Van onze Haagse redactie) 14.15 een zal PWMMIIIIIM 1 ADVERTENTIE gordijnstoffen 9 Don- soos; thee- 4. Onder motorgeronk komt een jonge man op, type vetkuifrocker. Hij klapt de schutting op de grond. Achter hem een tijgerachtige leider zijn agressie, maar aantrekkingskracht s voor commercie, en vraagt zich af de kabelomroep op het ge- voorzieningenpakket zal Jesus Christ 16.15, 19.15 Julianapark 60, Haariem. Tel. 258391 „Azen zo. lange kantoorgang, op het eind waarvan een kijkgaatje zit, waaruit licht schijnt. Ook onder de versleten drempel komt licht. De man gaat berustend zitten op het bankje; de centenwereld blijft voor hem gesloten. Hij is een passief slachtof fer. Wenen was mij persoonlijk iets té rustig. Té bezadigd. Mogelijk treft Rotterdam precies het juiste midden als de Stones tenminste na een maand lang avond aan avond optre den nog de veerkracht hebben om de muzikale prestatie van Wenen te eve naren. j, en 21.30 u. Jesus Christ Su- Wenen was in zoverre een teleur stelling dat de arme Oostenrijkers wel weten wie de Stones zijn, maar geen enkele voeling hebben met hun muziek, noch met de tijd en de stromingen waaruit hun muziek ge- De Stones tijdens het optreden in Wenen, waarmee ze begin september hun Europese toernee begonnen. DEN HAAG Het A.R.-Twecde- Kamerlid H. A. de Boer is van mening dat de representatieve culturele instel ling die zorg draagt voor de kabelpro- gramma’s in een gemeente, op geen enkele wijze beïnvloed mag worden door het gemeentebestuur van zo’n gemeente. Dat schrijft het kamerlid in het laatste nummer van „De magistratuur”, het maandblad van de organisatie van anti revolutionaire regionale en lokale be stuurders onder de titel „Duiken we in de kabelomroep? Waarom zoveel tam tam?” Driemaal een vorm van onverschillig heid, waarvan de persoonlijke verant woordelijkheid telkens een tikje erger wordt. In het eerste intimideert de kapi talistische omgeving net individu tot on verschilligheid. In het tweede blijft het individu onverschillig doordat hij zich niet bewust wordt van zijn toch duide lijk zichbare omgeving. In het derde is de onverschilligheid bewust gekozen; de omgeving wordt volledig buitengesloten. De drie elementen hebben elk een eigen sfeer, eigen beelden. Wat hen ver bindt is de maatschappijkritischevi sie van de makers en de uitwerking die geken- boren en gegroeid is. Het grote voor deel was daarentegen, dat Stones die van belegerde popidolen waren terug gebracht tot popmusici, nu ineens op hun muzikale live-kwaliteiten beoor deeld konden worden. Die onverwachte confrontatie viel in het voordeel van Jagger uit. Het leek wel of het besef dat hij eindelijk verstaanbaar was hem boven zich zelf deed uitgroeien met als hoogte punt een aangrijpende vertolking van „Angie”, zeker geen makkelijk num mer om te zingen, maar door Jagger als een verscheurd dier smekend in de microfoon geslingerd. En voor wie „Angie” ook live nog te sentimenteel was, kwam vlak daarna de oude, vertrouwde rocksession met Honky Tonk Women, Jumpin’ Jack Flash, Street Fightin’ Man met alle over weldigende power die de Stones zo beroemd heeft gemaakt en met een Jagger in de hoofdrol die van Ri chard, Watts, Wyman en Taylor sim pele begeleiders maakt en dat nog benadrukt door na afloop als de anderen al verdwenen zijn en het Engelse volkslied door de hal dreunt minutenlang alleen de ovaties in ontvangst te nemen. (Van onze Haagse redactie) DEN HAAG. Minister Van Doorn heeft de heer Van der Sanden, lid van de Tweede Kamer voor de KVP op diens desbetreffende vragen geantwoord, dat een aanvraag van de stichting „Beter met Max” voor de radio- en televisietijd niet is ingediend, maar dat de heer Max Tailleur wel geïnformeerd heeft naar de mogelijkheid hem zendtijd voor een door hem op te richten ziekenomroep te geven. Er is advies gevraagd van de Omroepraad, dat op 8 mei is uitgebracht en ter inzage voor kamerleden is gelegd. Hoe het advies luidt deelt de minister in zijn antwoord niet mee, wel dat de Raad van Beheer van de NOS en de stichting Fondsenwervingsacties Volks gezondheid zich achter het initiatief van de heer Tailleur hebben geplaatst. Thans wordt onderzocht of in de zendtijd van de NOS of van de omroeporganisaties een ziekenprogramma kan worden uitge zonden. Mocht het overleg dat thans gaande is resulteren in een zendtijdaanvraag dan zal die volgens de bepalingen van de omroepwet worden beoordeeld. De minis ter is niet bevoegd te bepalen dat op een gegeven uur een ziekenprogramma mag worden uitgezonden. Wel kan bij de verdeling van de zendtijd worden afge sproken dat een deel van die zeidtijd in de ochtend of middag wordt geplaatst ten behoeve van ziekenprogramma's. ROTTERDAM (ANP). De Ameri- kaans-Joodse violist, Isaac Stern, die vanavond op het eerte concert van de Z-serie het Vioolconcert van Alban Berg zou spelen, heeft gisteravond telefonisch aan Edo de Waart verzocht zijn pro gramma te mogen wijzigen in verband met de gebeurtenissen in het Midden oosten. HILVERSUM (ANP). Rond acht miljoen ménsen hebben op zaterdag 15 september, de dag waarop de AVRO ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan de gehele dag in de lucht is geweest, gemiddeld vijf uur en drie kwartier naar de die dag uitgezonden program ma’s van de AVRO gekeken. 1. My friend the wind Demis Roussos; 2. Angie Rolling Stones; 3. Radar Love Golden Earring; 4. The ballroom blitz The Sweet; 5. Dag zuster Ursula Rob de Nijs; 6. Maribaja The Cats; 7. Prisencolinensinainciusol - Adriano Clentano; 8. Charly Santabarbara; 9. Ay no digas Chris Montez en Raza; 10. Easy Livin’ Uriah Heep; 11. The old fashioned way Charles Aznavour; 12 The Peacemaker Albert Hammond; 13. De Bruid Zangeres zonder Naam. Isaac Stern, die veel familieleden in Israel heeft, deelde mee Is als gevolg van de huidige gebeurtenissen in het Midden oosten onmogelijk de concentratie te kunnen opbrengen om een technisch en emotioneel zo veeleisend werk als het Berg-concert te vertolken en heeft ver zocht nu het vioolconcert van Beethoven te mogen spelen. Edo de Waart en de orkestdirectie hebben aan zijn verzoek voldaan. nu te zien in het kleurkeuzecentrum van 't Binnenhuis De zaak waar u veel stoffen gelijk uit voorraad kunt kopen „Les 19.45 Links zie je een deur en een bankje. In het midden een zanderig gat in de grond waaruit allerlei telefonokabels ste ken en waarachter zich wanden bevin den met elektrische bedrading. Rechts is vooralsnog een schutting te zien. Een sjofel geklede man komt op loopt langs de drie „decors” en gaat na enige aarzeling op het bankje voor de deur zitten. Het getik van een wekker gaat over in veiling- en beursberichten, ande re statistische gevens uit het bedrijfsle ven en enige gegevens over gastarbeiders en gifgassen die met dezelfde neutrale meisjesstemmen worden opgelezen. De man drentelt wat voor de deur, die ook de afbeelding kan zijn van een eindeloos schutting op de grond. Achter hem een groot ingelijst projectiescherm, dat voor een deel spiegel is. Op het scherm ver schijnen zijn portretten. De jongen neemt allerlei body-builders-poses aan en de pose van een droomminnaar, die de filmster Eva Gabor „een liefdevolle kus” geeft. De geluiden van de motorcross gaan over in flarden popmuziek, die eindigen in snerpende gillen waarbij de mond van de jongen, vele malen ver groot, wordt geprojecteerd. De popcul tuur wordt als puur narcisme weergege ven. Deze week er is geen ontkomen aan is Stones-week. De Stones- koorts heerst als een Hollandse herfstgriep met als symptomen de nieuwe LP „A Goat’s Head Soup „Angie”, al weken in de Top-10, vrij dagavond een grote party in Amster dam, waarbij Mick Jagger en consor- te zelf aanwezig zullen zijn, Stones- vrijdag op Veronica en tientallen ar tikelen in dag-, week-, maand- en popbladen. Deze rubriek vormt daarop twee dagen vóór de Stones met drie con certen de Ahoy op stelten gaan zetten uiteraard geen uitzondering, zeker niet nu ondergetekende in de vreug devolle gelegenheid was het eerste concert van deze Europese toernee bij te wonen, dat begin september in Wenen plaatshad. Ik kan dus al met ruime zekerheid meedelen dat de kaartj eshouders zich zaterdag en zondag geenszins bekocht zullen voelen. De Stones treden lan ger op dan ooit één uur en een kwartier hebben zich verzekerd van de formidabele medewerking van Billy Preston, die ook een gedeelte van het voorprogramma met fenome naal orgelwerk voor zijn rekening neemt en hebben in de nu al dertig jarige Mick Jagger nog altijd uiterst sensuele, die wel iets van niets van zijn verloren heeft. Als een Stones-optreden geen wil de, opwindende happening meer is zoals in vroeger jaren en in We nen was het een uitgesproken tamme bedoening dan ligt dat niet zo zeer Meer dan 110.000 mensen hebben zelfs het jubileumprogramma van het begin tot het einde gezien. Tussen 07.00 en 13.00 uur heeft 43,5 procent van de Nederlanders van 12 jaar en ouder ge durende enige tijd gekeken. Er werd in die tijd overigens meer door vrouwen dan door mannen gekeken. Tussen 13.00 en 18.45 heeft 42,8 procent een deel van de programma’s gevolgd. Rond 7,5 mil joen mensen volgden een deel van het avondprogramma. „Wie van de drie” en „Limburgse Notenvlaai” kregen in de morgenuren de grootste kijkdichtheid, ’s Middags was dat het programma „Stuif os in”, terwijl ’s avonds het door Seth Gaaikema gepresenteerde programma „Vijftig jaar..nou en” de meeste kij kers trok: rond 6,4 miljoen. Aldus blijkt uit een in opdracht van de AVRO ingesteld onderzoek. Zero, Bakenessergracht 8, vrijdag: film; zaterdag: Amersfoortse pop groep Railway. HJC, Zanderzaal. Groot Heiligland 47, vrijdag: sessions. Club 2000, De Weijmar, Santpoort, zaterdag: soos met levende muziek. Wijkgebouw Etnanuëlkerk, Van Egmondstraat, vrijdag: soos „plus 20”. Royal Flush, Wijkcentrum Berna- dottelaan, zaterdag: The Roffelys en disco Blue Nightingale. Youth for Christ, Turfsteeg 2a, za terdag: koffiebar met zanger-pianist Carel Heinsius. Crazy Inn, Kokstraat 13, zaterdag: discosoos met optreden Britse folkduo Alexander en Ashtly. TIOLI, Nrd. Schalkwijkerweg 93, zaterdag: soos. Voom-Voom, Spaarnwouderstr. 61, vr. zat. en zo.: bar-dancing-disco. Can-Can, Stoofsteeg 1, Iedere avond: bar-dancing-disco. Moulin Rouge, Kleine Houtstr. ie dere avond: bar-dancing-disco, derdag: levende muziek. Riverside, Spaarne 91, Wo.: vr.: aanloop; zat.: bardisco. Deining, Ripperdastraat 13a, huis: wo., do. en vrijdag. ’t Plein, Balkanplein 4, iedere avond open plus vr. zat. en zo. mid dag. Maandag dicht. El Tora, EVHN-gebouw, Engeland- laan, vr.av. en zo.mi.: discosoos. Van Neil Young is dan eindelijk deze w<’k de fang verwachte nieuwe elpee „Time fades away” uitgekomen. Young, die zowaar heeft ingestemd om met Crosby, Stills en Nash eind dit jaar een plaat te maken, is met deze elpee al op die samenwerking vooruit gelopen, gezien de nadrukke lijke bijdragen van David Crosby en Graham Nash. Niettemin is „Time fades away” (De tijd verglijdt) een typisch Young- produkt geworden, met al het bijten de, droefgeestige en stampende dat je na „After the gold rush” en „Har vest” van hem verwacht. Niet dat ik nu onmiddellijk zo onder de indruk ben van deze nieuweling, maar ik heb hem dan ook pas een paar keer kunnen draaien en het verleden heeft geleerd dat je in de composities van de heer Young moet groeien. Een uitzondering daargelaten hebben zijn songs geen hitpotentie, wél kwaliteit. „Time fades away”, het openings- en titelnummer, is daar weer een over tuigend voorbeeld van. De LP bestaat overigens geheel uit live-opnamen, acht in totaal, waarop Young wordt begeleid door zijn vaste mensen Tim Drummond, Johnny Barbata, Jack Nitzsche en Ben Keith. Na een periode van zelf verkozen kluizenaarschap in Noord-Californië schijnt Neil Young de laatste tijd weer regelmatig op te treden. Hard nekkige pogingen om hem naar Ne derland te krijgen zijn tot nu toe steeds op het laatste moment vanwe ge plotselinge ziekten afgeketst, maar wie weet lukt het nog dit seizoen het fenomeen naar hier te krijgen. In het midden verschijnt een PTT monteur, die in het gat gaat zitten en met een gasvlam en ander gereedschap draden tussen de verschillende telefoon kabels legt. Op een scherm achter de twee wanden is een dia van een Hollands landschap te zien. Een polder met wat roodgedaakte huisjes op de horizon. Eer je er erg in hebt ligt er een rij grijze stenen in het gras. Even later is de tweede rij er boven op gemetseld. Dat gaat zo in wisselend ritme door tot de polder en de wijde lucht erboven ver dwenen is achter een grijze muur, die onder veel geraas wordt afgebroken waarna je de aanblik krijgt van hoge flatgebouwen. Terwijl de monteur bezig is hoor je allerlei telefoongesprekken, praatjes over eten, drinken, nieuwe kle ren, vakantie. De monteur interesseert zich niet voor wat er om hem heen gebeurt. Hij doet zijn werk. De heer De Boer stelt dat er bij lokale (regionale) omroep zowel uitroeptekens als vraagtekens te plaatsen zijn. „De een is geneigd het nieuwe medium als de moderne dorpspomp met gejuich binnen te halen, de ander zal er het nut nauwe lijks van inzien”, aldus De Boer, die erop wijst dat kabelomroep een middel kan zijn om de onderlinge communicatie te verbeteren, maar het gemeenschapsle ven ook nog verder kan belemmeren. De lokale kabelomroep zal vrij dienen te staan tegenover de plaatselijke over heid. „Geen dubbelzinnige toestanden, geen verwrongen verantwoordelijkheden. En dan ook niet via „beherende raads- commisies”, waarin dan toch weer raadsleden zitting hebben”, aldus De Boer. Voor het functioneren van de democratie, voor het zich vrij kunnen uiten, is hier elke vorm van overheidsin menging uit den boze. De Boer is ook van oordeel dat we met de kabelomroep geen „vage alge meenheid” in huis moeten halen. „Een soort lokale TROS is niet minder ge vaarlijk dan een bepaald soort actie voerders die de kabelomroep gebruiken voor hun politieke paardekarren.” De Boer is ten slotte van mening dat er in de kabelomroep geen plaats is reclame en hoe zwaar meentelijke drukken. merkt wordt door een utigebalanceerd ritme, dat zowel in beelden als in stem men als in stilten herhaald en gevari eerd wordt. Nog nooit heb ik zo’n perfect en zinvol evenwicht gezien tussen beel den, geluiden en menselijke handelingen. Vorig jaar maakten Masbeck en Klomp een project met de acteur Ronald Snelleberg, die één dag uit het leven” van een kamerbewoner liet zien, waarbij op het kamerraam door middel van dia’s van de huizen aan de overkant het verglijden van de dag werd getoond. In dit project had de toeschouwer meer mogelijkheden tot identificatie met de gebeurtenissen in de figuur van de hoofdpersoon, dan in „Diepen”. De ac teur had een identiteit, de drie mannen die in „Diepen” spelen (Theo Pont, Cok Henneman en Detlev Pols) zijn symbo len. „Een dag uit het leven” betrok de toeschouwer eerder bij het gebeuren en op een gevoelsmatiger maniei- dan „Die pen”, waarmee men meestal met zijn verstand kennis neemt. Maar ook in dit geval kom ik diep onder de indruk van de helderheid en kracht, waarmee Mas beck en Klomp hun materie beheersen. JAC HEIJER. Toen na een uur spelen in Wenen de achttienduizend Oostenrijkers, Hongaren, Joegoslaven en Italianen nog steeds rustig met hun gat op de stoelen zaten, wist Mick Jagger niet meer hoe hij het had en begon in arren moede maar zelf in zijn hoog opgeheven handen te klappen om de zaal tot wat meer actie aan te sporen. Een gebaar dat hij de laatste acht jaar niet meer kon maken zonder een poging tot zelfmoord te doen. Een tweede aanpassing betrof de ap paratuur die duidelijk hoorbaar inge steld stond op een constant schreeu wende zaal en daardoor het eerste half uur veel te hard was. Alhambra I (Weteringschans): Kurt Russel in „Zo is - ’t ie er wel, zo is - ’t ie er niet”, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Alhambra II (Weteringschans): „J< Superstar”, toeg. a.l. Dag. 13.45, en 21.45 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr.)Alec Guiness in „De val van Rome”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur. Calypso (Marnixstr.): Gene Hackman in „Sca recrow”, toeg. 14 j. Dag. 13.45, 16, 19.30 en 21.45 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan): Terence Hill in „De duivel kent geen genade”, toeg. 18 j. Do. vr. 14, 19.15 en 21.30 uur za. t.m. wo. 19.15 en 21.30 uur. Centraal (Nieuwendijk): „Blutjunge Verführe- rinnen”, toeg. 18 j. Doorl. voorst. Dag. 13, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 uur. Cineac (Damrak): „De roep van de zwarte wolven”, toeg. 14 j. Dag. 9.30, 11.30, 13.30, 15.30, 17.30 19.30 en 21.30 uur. Zo. 13.30 uur enz. Cineac (Rcg. Breestr.): Ochtend en middag 9.30, 11.30, 13.30, 15.30, zo. 11.30 uur enz. „Pippi in Toka-Tuka-land”, toeg. a.l. Elke avond 19 en 21.30 uur Marcello Mastroiannl in „La Grande Bouffe”, toeg. 18 j. City (Leidseplein): Chm Han in „The Killer”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Corso (Kalverstr.)Peter Steiner in „Vrolijke ontucht in Tirol”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Du Midi (Apollolaan): Jack Lemmon in „Irma la Douce”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur. Flora (Amstelstr.)Willeke van Ammelrooy in „Frank en Eva”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 21.45 uur. Zo. 13.30, 15.45, 19.30 en 21.45 Kriterion (Roetersstr.)Michel Piccoli in T noces rouges”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, en 22 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.45 en 22 uur, vr. za. nacht 00.15 uur. Leidseplein Theater (Leidseplein): „La nuit Americaine”, toeg. 14 j. Dag. 14.45, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Luxor (Nieuwendijk): Terence Hill in zijn troef”, toeg. 14 j. Dag. 13.30 (beh. en wo. midd.) 15.45, 19 en 21.30 uur. Nöggerath (Reg. Breestr.): Diana Ross in „Lady sings the blues”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Parisien (Nieuwendijk): „L’Erotisme a l’etu- de”, toeg. 18 j. Dag. 11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo 13.30 uur enz. Rembrandtplein Theater (Rembrandplein): Lodewijk de Boers „The Family”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.15 en 21.45 uur. zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.15 uur. Rialto (Ceintuurbaan) Elke avond 20 uur, do., vr., ma., di. middag, ook 14 uur Charles Bronson in „Once upon a time in the west”, toeg. 14 j. Za. wo. midd. 14 uur, zo. midd. 13 en 15.15 uur „Old Shatterhand”, toeg. a.l. Rivoli (Boven Rialto)Marcello Mastroianni in „What?”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.45 uur. Roxy (Kalverstr.): Barbara Seagull in „An gels”. toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Royal (Nieuwendijk): „De wraak van Tien LI Chung”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Studio K (Boven Kriterion): Jane Fonda in „Nora, het poppenhuis”. Toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19.30 en 21.45 uur, zo. 14, 16.15, 19.30 en 21.45 uur. Tuschinski (Reg. Breestr.): Steve McQueen in „The get away”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 15.45, 19 en Tuschinski (Reg. Breestr.): „Jesus Clixxsu ou- perstar”, toeg. a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, za. en zo. 13.45, 16, 19.15 en 21.45 uur. De Uitkijk (Prinsengracht): Liza Minnelli in „Cabaret”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 en 21.30 uur, zo. 13.15, 15.45, 19 en 21.30 uur. Vr. za. nacht 00.15 uur. aan de groep als wel aan het publiek dat meer dan ooit geïnteresseerd is in muziek en minder dan ooit in gillen, schreeuwen, krijsen en uitkleden. Voor de Stones is dat wel even wennen. Concertgebouw (Van Baerlestr.): Donderdag 11 oktober, 20.15 uur: Abonnementsconcert. Vrijdag 12 oktober, gr. zaal 20.15 uur: Amsterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Anton Kersjes, m.m.v. Cyprien Katsaris, piano. Werken van Ravel e.a. Zaterdag 13 oktober, gr. zaal 15 uur: Matinee op de vrije zaterdag. Omroeporkest, o.l.v. Hubert Soudant, m.m.v. Vera Beths, viool. Werken van Schubert e.a. gr. zaal 20.15 uur: Het Nederlands Kamerorkest o.l.v. Szymon Goldberg, m.m.v. Radu Lupu, piano. Wer ken vn Mozart. Zondag 14 oktober, gr. zaal uur: Abonnementsconcert. Gr. zaal 20.15 uur: Int. Liederenserie. Anna Rey nolds, mezzosopraan, Irwin Gage, piano. Werken van Brahms e.a. kl. zaal 20.15 uur: Arthur Rubinstein vertelt over zijn leven en werken en Saskia Boon, cello en Frank Mulder piano. Werken van Mozart e.a. Ma. 15 okt. gr. zaal 20.15 uur: Het Concertge bouw o.l.v. Bernard Haitink, m.m.v. Arthur Rubinstein, piano. Werken van Beethoven e.a. kl. zaal 20.15 uur: Jean Decroos, violon cel. Danièle Dechenne. piano. Werken van Beethoven. Dinsdag 16 okt. gr. zaal 20.15 uur: Philharmonica Cittadina Alessandro Volta, o.l.v. Alfonso Martrella. Werken van Verdi e.a. kl. zaal 20.15 uur: José Manuel Nunes, oiano. Werken van Schubert e.a. Stadsschouwburg (Leidseplein): Donderdag 11 oktober, 20.15 uur Nat. Ballet o.a. Ramifica tions, De luimen van Cupido. Vrijdag 12 oktober, 20 uur: Ned. Operastichting: „Die Entführung aus dem Serail”, van Mozart m.m.v het Radio Kamerorkest o.l.v. Hans Vonk. Zaterdag 13 oktober, 20.15 uur Pu- bliekstheater: Koning Lear. Zondag 14 okto ber, 13.30 uur: Nat. Ballet o.a. „Hier rust een zomerdag”, Graduation Ball, 20.15 uur Publiekstheater: Koning Lear. Maandag 15 en dinsdag 16 oktober 20.15 uur: Toneel groep Globe: „Ik Claudius”. Carré (Amstel): T.e.m. 3 november, dagelijks (beh. zondag en maandag) 20 uur: Toon Hermans one-man-show. Nieuwe de la Mar Theater (Marnixstr.): T.e.m. 30 november, 20.15 uur: Paul van Vliet met zijn one-man-show „Noord-West”. 16 t.m 21 oktober, 14 uur: Amstel Toneel. „De reis naar Bombola” een toneelstuk voor de jeugd door Jaap Hoogstra. Theater De Brakke Grond (Nes): T.e.m. za. 18 oktober, dagelijks 20.30 uur Nieuwe Kome die: „Heilige Familie”, van Giles Cooper. Mickery Theater (Rozengracht): T.e.m. zo. 14 oktober, dagelijks 20.30 uur „Diepen” van Justa Masbek en Wouter Klomp. Klein Bellevue (Leidsekade)Dagelijks 20.30 uur (beh. maandag) Gerard Cox en Frans Halsema in „Wat je zegt dat ben je zelf”. Shaffy Theater (Keizersgracht): Do. 11, vrij* dag 12, zaterdag 13, di. 16 en wo. 17 oktober, 20.30 uur Shaffyzaal: Marjol Flore Show. En zuilenzaal: 20.30 uur: „Opofaf. Wat mag het zijn?” So. 23 uur: Café: Dixieland. Vr. 24 uur: Shaffyzaal Neerlands Hoop Express (try-out). 24 uur Zuilenzaal „Psycho Mime” (tryout-). Za. 24 uur zie vrijdag. Di. 16 okt. 23 uur Café: Amsterdams, Volks enz. Wo. 17 okt. 23 uur: Café: Boy Edgar Sound. AMSTERDAM (ANP). De organisa toren van het vijfde internationale stu dentenfilmfestival Cinestud ’73 in Krite rion in Amsterdam hebben 250 inzendin gen uit 35 landen binnengekregen. Voor het eerst zijn daar ook bijdragen bij uit de Volksrepubliek China en uit enkele „Derde Wereld”-landen als Brazilië, Ar gentinië, Colombia, Algerije en Tunesië. Na een voorselectie zullen ongeveer 150 films in het festival van 15 tot 24 november worden vertoond. Naast de achttien zuivere festivalvoorstellingen zij ner ’s morgens en ’s nachts informatie. voorstellingen waar wordt gewezen op andere niet-commerciële filmstromingen. Behalve een filmmarahon in het week einde behelst het festival voorts discus sie met de cineasten George Sluizer, Solo mon Bekele en waarschijnlijk ook Joris Ivens.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1973 | | pagina 15