Paul Scheelings' Haarloheim bestaat vijf jaar
Agenda
Cabaret wordt minder kritischer
Concerten
J
0
van empelen van dijk
ff
ff
Fungus-folk
SOOSAGENDA
Gene Parsons
het milieu
en
TOP DE POP POP DERTIEN
..W Wenboom
IK GA
NAAR
GOLDSCHMEDING
eigentijds muziekcentrum
BLOEMBOLLEN^
TUINPLANTEN
TUIN
GEREEDSCHAP
Y
FES
Ferry Hoogendijk en
mr. Hilterman in
Wie heeft T méér
verstand van muziek!
Jn piano
’n orgel
’n gram.pïaat
of HiFi?
ghiberge baiiotibs
eigen programma
onder redactie van Ferry Tromp
Rtf
DONDERDAG
25
16
OKTOBER
1973
17
In Amsterdam
Muziek en toneel
HAARLEM, Grote Markt 8
TEL 32 18 23
HAARLEM
KLEINE HOUTSTRAAT 2 a
onze gespecialiseerde
adviseurs geven u
adviezen over bloembollen,
planten en zomer- en
winter beplanting
GARANTIE
op alle aankopen
0
VOOR HEDENDAAGSE MODE
LEE - LEVI - LOIS - WRANGLER
Broeken en Jacks
Modieuze kostuums, ook in velours
Terlenka pantalons in vele modieuze tinten
Autocoats - Parka s
HAARLEM „Eigenlijk had ik het liefste zelf aan cabaret willen doen,
maar ik mis de routine. De laatste jaren hebben we met cabaret Haarlo
heim door tijdgebrek niet meer opgetreden”. Ofschoon hij niet meer aan
kleinkunst kan doen, heeft het tijdgebrek van Paul Scheelings toch alles
met cabaret te maken. Wie het nog niet weet: Paul heeft als een bijna
alles omvattende hobby de leiding van kleinkunsttheater Haarloheim in
het Bavogebouw in de Smedestraat.
Bioscopen
r
-
ADVERTENTIE
voor
Daar ben je gelukkig mee?
CEES STRAUS
in
ADVERTENTIE
Het cabaretduo Neerlands Hoop: In Haarloheim ontdekt.
Santpoort
GENE PARSONS
geb.
93,
iedere
1,
257,
Ürive-in tuincentrum
ERK
51.00
res-
iden.
n
Klassiek specialiteiten-restaurant
met jonge beroepsverwenners
en stokoude wijnen
Paul: „Ik zou met Haarloheim in. Am
sterdam veel beter zitten, maar ik ben
een verstokte Haarlemmer. Haarlem is
een uitdaging, ik vind het belangrijk dat
hier lokale cultuur komt. In vergelijk
Het morbide cabaret van Neerlands
Hoop of Tum-Tum?
brengt er de felheid in. Passen erg goed
bij elkaar”.
Voom-Voom, Spaarnwouderstr. 61,
vr., zat. en zo.: dancing-bar-disco.
Riverside, Spaarne 91, wo.: soos;
vr.: aanloop; za.: discobar.
1. Angie Rolling Stones; 2. Het is weer voorbij die mooie zomer Gerard
Cox; 3. My Friend the wind Demis Roussos; 4. Dag zuster Ursula Rob de
Nijs; 5. Prisencolinensinainciusol Adriano Celentano; 6. Ballroom Blitz The
Sweet; 7. The old fashioned way Charles Aznavour; 8. Wovoka Redbone;
9. La Lontananza (de sirene) James loto; 10. Een lied voor de kinderen
Dimitri van Toren; 11. Radar Love Golden Earring; 12. I’m calling Jack
’t Plein, Balkanplein 4, iedere avond
open plus vr., zat. en zo.mid., maan
dag dicht.
El Tora, EVNH-gebouw, Engeland-
laan, vr.av. en zo.mi.: discosoos.
Club 2000, De Weijman, Santpoort,
zaterdag: levende muziek.
Paradiso, Weteringsschans, Amster
dam, donderdag: The Flock; vrijdag:
Roy Wood’s Wizzard; zaterdag: Brins
ley Schwarz.
HJC, Zanderzaal, Groot Heiligland
47, vrijdag: Windy City Jazz Band.
ZERO, Bakenessergracht 8, zater
dag: popgroep Acton Greene; woens
dag: jam-in met Burton Greene; za
terdag: films: Yohn en Yoko, Kra-
lingslover en CCC.
I van
r
- 16.00
’68
ataal-
an.
i,
Tieel
srd.
nx/vvmi
Wie dichter in de buurt wil blijven,
kan zaterdagavond naar het Haar
lemse Zero op de Bakenessergracht.
Live-muziek van Acton Greene en
veel muziek in drie korte films die
om elf uur beginnen: „John Yoko”
over de bed-peace die dit echtpaar in
1969 in het Amsterdamse Hiltonhotel
deelden; Kralingslover over het Hol-
lana Popfestival 1970 en CCC, een
film van vorig jaar over het commu
nale Peelleven van de gelijknamige
De zaak met de grootste sortering
FYOUR STYLE
Met haar debuutsingle „Farewell
tot Tarwathie” behoort de Nederland
se elektrische folkgroep Fungus zeker
niet tot de commerciële sector, maar
dat betekent niet dat hun uitgebalan
ceerde traditionele folkmuziek met
eigen arrangementen geen aandacht
zou verdienen.
Vrijdagavond Roy Wood’s Wizzard,
een groep die vanaf haar geboorte
opzien heeft gebaard, vooral door de
aanwezigheid en songwriting van Roy
Wood, eens lid van de Move, oprich
ter van The Electric Light Orchestra,
schrijver van vele hits en dit jaar
nog schrijver, bedenker, producer, in
strumentalist, tekenaar, fotograaf en
zanger van de LP „Boulders”, een
solo-album in de meest letterlijke zin
van het woord solo. Zaterdagavond
tenslotte de folkianger/gitarist Bill
Mann en Brinsley Schwarz, één van
de betere Engelse rockgroepen.
Fungus overtuigt door de ernst en
liefde waarmee traditionele muziek
binnen haar beperkingen is gehouden,
maar waarmee tegelijkertijd alle mo
gelijkheden binnen het gebied zijn
uitgebuit. In dit verband moet de
naam Fairport Convention vallen en
die valt dan ook, want Fungus heeft
er veel van weg, zonder dat ik dat nu
overigens zo erg vind. Tekenend voor
die ernst is de bijna authentieke
uitspraak van leadzanger Fred Piek
als hij de fraaie Schotse traditional
„Farewell to Tarwathie” zingt.
Naast Piek wordt Fungus gevormd
door Kees Maat (orgel, banjo, accor
deon, zang), Koos Pakvis (bas, zang)
en Sido Martens (gitaar en mandoli
ne). Deze zomer heeft de groep een
succesvolle toernee door Engeland
gemaakt; in januari gaan ze er terug.
Haarloheim is voor wat Haarlem be
treft een soort vooruit geschoven post
van Amsterdam. Immers, in de hoofd
stad gebeurt „het" op cabaretgebied.
I
nog maar een stuk of zeven. Ook het
amateurcabaret is weinig kritisch, het
krijgt erg weinig speelmogelijkheden.
Het gevolg van dit alles is dat cabaret
steeds meer geënt raakt op het cabaret
van voor de oorlog. Een andere factor is
ook dat er op de kleinkunstacademies
veel wordt gewerkt met materiaal van
Speenhoff. Er is geen kritische bewust
wording aanwezig, de nadruk valt op
het vaktechnische gedeelte”.
Rubbish Heap, Bavokelder, Wester-
gracht zondag: soos.
Heb je in die vijf jaar een evolutie
gezien?
Paul: „Ik zie wel een verandering, niet
een evolutie dat het cabaret kritischer
wordt. Het wordt zelfs minder kriti
scher. Dat kritische cabaret kwam van
de studentengroepen, die signaleerden.
Maar in 1968 had je 29 studentencaba
retgezelschappen. Nu, in 1973, zijn er
Tot de bekende namen in de pop
wereld behoort sinds 1968 die van
Gene Parsons die toen drummer
werd van The Byrds, iets wat hij
drieënhalf jaar volhield. Niet dat we
daarna erg veel van hem gehoord
hebben, maar het lidmaatschap van
The Byrds staat nog altijd garant
voor herkenning en daarmee publici
teit.
Vanavond staat in de veelkleurige
ex-kerk aan de Weteringsschans de
Amerikaanse groep „The Flock”, een
paar jaar geleden erg bekend dankzij
onder anderen hun voortreffelijke
elektrische violist, maar de laatste
jaren duidelijk minder op de voor
grond tredend. In hoeverre de groep
van haar totale, opwindende muziek
vorm is afgeweken zal het concert
van vanavond moeten leren.
WWW
rwetse
basten,
ekast-
oprui-
II.
met vijf jaar geleden is het een stuk
beter geworden. Ik heb het altijd naar
gevonden dat de Haarlemmers naar Am
sterdam moesten gaan om daar cultuui
te beleven”.
Die lokale cultuur, vindt Paul, is door
de gemeente altijd onderschat. „Ze heb
ben als regenten gewerkt, alleen de
„hoofdletter K-cultuur” zoals de schouw
burg en het Concertgebouw, was belang
rijk. Dat is ook zo, maar de gezelligheid
komt wel van het lokale. Weet je dat ei
van culturele zaken nog nooit iemand is
komen kijken in Haarloheim? Ze hebben
geen interesse voor de ongesubsidieerde
cultuur”.
Aanstaande zondagavond viert hij het
feit dat Haarloheim vijf jaar geleden de
eerste reeks voorstellingen begon te ge
ven. Dat heeft een speciale „herden
kingsavond” ten gevolge in de Stads
schouwburg, waar een aantal artiesten
zullen optreden die Paul in het eerste
seizoen van Haarloheim binnen de poor
ten van het Bavogebouw heeft gehaald.
Artiesten zoals Don Quishocking en Neer
lands Hoop die nu een grote naam
hebben, maar in 1968 nog maar onbe
kende jongens waren. Of Greenfield en
Cook, Loeki Knol, Tekstpierement of Ivo
de Wijs die sindsdien „in de vaart der
volkeren zijn opgestuwd”.
HILVERSUM. Ferry Hoogendijk en
mr. G. B. J. Hiltermann krijgen vanaf
zondagavond 6 januari een maandelijks
programma. De hoofdredacteur van El-
seviers Magazine en de buitenlandse
commentator krijgen daarin 40 minuten
de tijd om zo breed mogelijk maat
schappelijke en semi-actuele onderwer
pen te behandelen. Zij zullen niet com
mentariëren, maar louter informeren.
Concertgebouw (Van Baerlestr.) Donderdag
25 oktober, gr. zaal 20,15 uur: Abonnements
concert. Vrijdag 25 oktober, gr. zaal 20 uur:
Stichting Philadelphia Orkest Prinses Irene,
o.l.v. Cees Brugman, m.m.v. Rigglna Beek
man, sopraan; Tony Jaanus-Rebel, alt. Wer
ken van Brahms e.a. Gr. zaal 24 uur: Status
Quo en The Sensational Alex Harvey Band.
Zaterdag 27 okt. gr. zaal 15 uur: Matinee op
de vrije zaterdag. Radio Filharmonisch Or
kest, o.l.v. Hans Vonk, m.m.v Murray Pe-
rahia, plano. Werken van Mozart e.a. gr.
zaal 20 15 uur: Popconcert, kl. zaal 20 uur:
David Ward, piano. Werken van Mozart.
Zondag gr. zaal 14.15 uur: Abonnementscon
cert. kl. zaal 14.30 uur: Strijkersorkest uit
Wiljnoes Werken van Vivaldi e.a. Maandag
29 okt.. kl. zaal 20.15 uur: Theo Olof, Viool,
Janine Dacosta, piano. Werken van Schu
bert e.a. Dinsdag 30 okt. gr. zaal 20.15 uur:
„Vijf meesters aan het Klavier”, Nikita
Magaloff, piano. Werken van Mozart, Schu
mann e.a. Kl. zaal 20.15 uur: Gustav Leon
hardt, klavecimbel. Werken van Couperin
e.a. Woensdag 31 okt. gr zaal Abonne
mentsconcert.
Stadsschouwburg. (Leidseplein): Donderdag 25
okt., 20.15 uur: Ned. Dans Theater. Vrijdag
26 okt., 20.15 uur: Ned. Operastichting:
..Hoffmanns Erzahlungen” Zaterdag 27 okt.,
20.15 uur: Publiekstheater „Koning Lear”.
Zondag 28 okt. 13 uur: Ned. Operastichting:
„Hoffmanns Erzahlungen”, 20.15 uur: Pu-
bliekstehater „Droom van een Mldzomer-
nacht” Maandag 29 okt. 20.15 uur: Toneel
groep Theater ,De Meeuw”. Dinsdag 30 okt,
20.15 uur: Toneelgroep Globe „De ingebeel
de zieke”. Woensdag 31 okt. 20.15 uur:
Toneelgroep Globe: „Ik Claudius”.
Oktober is een verrassend stille
maand in het normaliter zo rijk met
kwaliteitspop gevulde seizoen; voor
interessante concerten kun je eigen
lijk alleen maar bij Paradiso terecht.
Zandvoortselaan192-Te1.(023) 241950-241951 Heemstede - Aerdenhout
Geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30-12.30 uur en
13.00-18.00 uiir.Zaierdaa va a 8.00 uur-17.00 uur.
Alhambra (Weteringschans): Peter Cushing in
„Asylum”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 en 21.30
uur, zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur.
Alhambra II (Weteringschans): Jesus Christ
Superstar”, toeg. a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45
uur, zo. 13.45, 16Y.15, 19.15 en 21.45 uur.
Bellevue Cinerama (Marnixstr.): „O Lucky
man!”, toeg. 18 j. Dag. 14 en 20 uur.
Calypso (Marnixstr.): Gene Hackman, in „Sca
recrow”, toeg. 14 j. Dag. 13.45, 16, 19.30 en 22
uur.
Ceintuur (Ceintuurbaan): „De dolle dwaze
liefdesavonturen van drie apothekersdoch-
ters”, toeg. 18 j. Dag. 14 (beh. za. zo. wo.
midd.) 19.15 en 21.30 uur.
Centraal (Nieuwendijk): „Ongekende erotiek”,
toeg. 18 j. Doorl. voorst, dag. 13, 14.45, 16.39,
19.15, 20 en 21.45 uur.
Cineac (Damrak): Bruce Lee in „In de klau-
Tioli, Schalkwijkerweg
Njord; zaterdag: soos.
Moulin Rouge, Kleine Houtstr., ie
dere avond :bar-dancing-disco; don
derdag: levende muziek.
Deining, Ripperdastr. 13a. Di., do.
en vr.: theehuis.
Die tien mille moest Paul uit eigen
zak betalen, want gesubsidieerd cabaret
is nu eenmaal een weinig voorkomende
zaak in ons land. „Ik heb later trouwens
nooit subsidie willen hebben, al moest er
geld bij toen ik nog vermakelijkheidsbe
lasting betaalde. Sinds twee jaar is die
belasting komen te vervallen, zodat we
nu quitte spelen. Ik ben m’n hele leven
al gesubsidieerd. Vanaf mijn elfde jaar
heb ik in kindertehuizen gezeten en
onder voogdij gestaan, dat mag je ook
wel zien als een vorm van subsidie. Ik
was blij toen ik op 21-jarige leeftijd
zelfstandig kon zijn. Dat zelfstandig zijn,
heb ik in dit theatertje doorgevoerd,
daarom dus geen subsidie”.
Van begin af aan trok Haarloheim
gastgroepen aan. Het zou een te smalle
basis zijn geweest voor Scheelings om
alleen voorstellingen van zijn eigen
groep te geven. Op de eerste avond trad
cabaret Wiegewaai uit Leiden op. „Er
zaten negen mensen in de zaal. Ik had
al een hele reeks mensen opgetrommeld
om assistentie in de zaal te verlenen,
omdat ik dacht dat er flink wat publiek
zou komen. Daar heb ik me wel in
vergist”. Toch kwamen er later cabare
tiers die volle zalen konden trekken,
zoals Marnix Kappers. „Als er voor een
gastgroep veel mensen kwamen, dan
aten wij met ons gezelschap daar weken
later nog van. Een slechte voorstelling
had tot gevolg dat het publiek ook bij
cabaret Haarloheim wegbleef”. Dat was
onder meer het geval bij Neerlands
Hoop, het nu zo populaire duo Freek de
Jonge en Bram Vermeulen. Schouw
burgdirecteur Peter Lohr zat in de zaal
en was zo verrukt van de Haagse caba
retiers dat hij hun een landelijke pre
mière aan het Wilsonplein aanbood.
„Ook later is er een wisselwerking tus
sen Haarloheim en de Stadsschouwburg
geweest, onder meer Honoloeloe en Ro
bert Kreis, die aldus een grotere be
kendheid kregen”.
Scheelings heeft het cabaret de afge
lopen jaren zo dichtbij mogelijk gezien.
„Afgezien van de normale voorstellingen
ga ik naar alles wat maar met cabaret
heeft te maken, ook school- en studen
tencabaret”.
Parsons verdient meer dan alleen
als ex-Byrd vogel erkend te worden.
Op 28-jarige leeftijd is hij de Ameri
kaanse countrymuziek trouw geble
ven op een manier die duidelijk
maakt dat geen muziek te oud is om
nieuwe, eigentijdse inhoud te krijgen.
Ten bewijze toont Gene zijn LP
„Kindling”, eindresultaat 1973 van
een weg die begon bij zijn moeder
die hem op het spoor van de gitaar
en Leadbelly bracht; via regionale
groepen, de bas, de drums en The
Byrds bereikte hij een blokhut in het
bos waar hij in zes maanden tijd
„Kindling” uitdacht.
Gene: „Ik heb de country terugge
bracht naar waar zij behoort te zijn:
de country. Dit album gaat over de
onmiddellijke noodzaak om onze na
tuur, ons land te bescherr- n en onze
kortzichtige en kortdurende winsten
te laten voor wat ze zijn: heel wei
nig. Wij hebben maar een beperkte
tijd van leven hier op aarde en we
zijn hard bezig de toekomst van ko
mende generaties te bederven om
wille van wat we denken dat we
nodig hebben. We zijn vergeten dat
we onderdeel zijn van de n atuur.
Maar.juist nu kunnen we onze
technologie gebruiken om recht te
trekken wat krom is, gebruiken om
Can-Cam, Stoofsteeg
avond: bar-dancing-disco.
Theater Haarloheim is genoemd naar
het gelijknamige cabaret dat door
Scheelings in 1966 werd opgericht. De
groep bestond oorsponkelijk uit Wilma
Helderman, Liesbeth Babeliofsky, Jan
West, Hans Brouwer en Paul zelf, maar
was inmiddels verdubbeld toen het thea
tertje van de grond kwam. „Ik was al in
1967 naar ruimte gaan zoeken om per
manent voorstellingen van mijn eigen
groep te kunnen geven, toen ik een jaar
later bij toeval één van de benedenzalen
in het Bavo-gebouw zag”, vertelt Paul
Scheelings. Afgezien van een investering
van tien duizend gulden die er later
nooit meer uit zouden komen hoefde
er weinig te gebeuren om theater Haar
loheim een volwaardig aanzien te geven.
Soos 20+, Imanuelkerk-wijkge-
bouw, Van Egmondstr., vr.: soos.
Paul: Allereerst Robert Kreis. Werkt
keihard aan zichzelf. Een vooroorlogse
cabaretier, een groot imitator. Daarnaast
heb je Honoloeloe met de twee tegenpo
len Hessel van der Wal en Rob van de
Meeberg. De eerste is lakoniek, Roti
Wie zie jij het gezicht bepalen van het
cabaret in de tweede helft van de jaren
’70?
Paul: „Ik vind ’t wel prettig dat ’t ei’
is, maar ik heb liever een veelheid aan
vormen dan alleen de enkele vorm die
je nu gaat krijgen”.
Paul: „Neerlands Hoop wil weg uit de
huidige vorm, ondanks het grote succes,
Ze voelen zich verzadigd door steeds in
het zelfde stramien te blijven. Hun nieu
we programma. „Neerlands Hoop Ex
press” zal erg veel muziek bevatten. De
stijl van de Engelse pop, met een groot
orkest, heeft Freek de Jonge me verteld.
Over het algemeen kan je stellen dat de
trend van het cabaret van voor de
oorlog zich gaat voortzetten”.
Spoetnik, Spaarneweg 1, Cruquius,
vrijdagav.: disco.
PEN, Kanaalstr. 257, IJmuiden,
vrijdag: Dizzy Man’s Band.
Turfschip, Turfsteeg 2a, zat.: kof
fiebar met Andrew Smith.
wen van de draak”, toeg. 18 j. Dag. 9.30,
11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo.
13.30 uur enz.
Cineac (Reg. Breestr.): Ochtend en middag
8.15, 11.15, 13.30, 15.45, zo. 11.15 uur enz.
„Heksen en bezemstelen”, toeg. a.l. Elke
avond 19 en 21.30 uur Marcello Mastrolanni
in „La grande bouffe”, toeg. 18 j.
City (Leidseplein): Rijk de Gooyer in „Naakt
over de schutting”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19
en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur.
Corso (Kalverstr.)Peter Steiner in „Vrolijke
ontucht in Tirol”, toeg. 18 j. Dag. 13.30,
15.45, 19 en 21.30 uur.
Du Midi (Apollolaan)Jack Lemmon in „Irma
la Douce”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur.
Flora (Amstelstr.): Willeke van Ammelrooy in
„Frank Eva”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30
en 21.45 uur ,zo. 13.30, 15.45, 19.30 en 21.45
uur.
Kriterion (Roetersstr.)„Les noces rouges”,
toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.45 en 22 uur, zo.
13.30, 15.45, 19.45 en 22 uur, vr. za. nacht 00.15
uur.
Leidseplein Theater (Leidseplein): James Co
burn In „Pay Garrett and Billy the kld”,
toeg. 18 j. Dag. 14.45, 19.30 en 22 uur, zo.
13.30, 16, 19.30 en 22 uur.
Luxor (Nieuwendijk): „De bloedbruld van
Dracula”, toeg. 18 j. Dag. 13.30 (beh. zo. en
wo. midd.) 15.30, 19.15 en 21.30 uur.
Nöggerath (Reg. Breestr.): Diana Ross
„Lady sings the blues”, toeg. 14 j. Dag.
13.30, 16, 19 en 21.30 uur.
Parisien (Nieuwendijk): „De maagdelijke
heks”, toeg. 18 j. Dag. 11.30. 13.30, 15.30, 17.30,
19.30 en 21.30 uur, zo. 13.30 uur enz.
Rembrandtplein Theater (Rembrandtplein):
Lodewljk de Boers’ „The Family”, toeg. 18
j. Dag. 14.15, 19.15, en 21.45 uur, zo. 13.30, 16,
19.15 en 21.30 uur.
Rialto (Ceintuurbaan): Danny Kaye in „Knock
on wood”, toeg. a.l. Dag. 14, 19 en 21.30 uur,
zo. 13, 15.15, 19 en 21.30 uur.
Rivoli (Boven Rialto): Marcello Mastrolanni in
„What?”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 22
uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur.
Roxy (Kalverstr.): Steve McQueen in „The
Getaway”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19 en
21.30 uur.
Royal (Nieuwendijk): Gordon Scott in „Macis-
te en de tirannen”, toeg. 18 j.Dag.13.30,
15.45, 19 en 21.30 uur.
Studio K (Boven Kriterion): „La nuit Ameri-
caine”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19.30 en 21.45
uur, zo. 14, 16.15, 19.30 en 21.45 uur.
The Movies (Haarlemmerdijk): „Movlekat 73”,
toeg. a.l. Dag. 19.45 en 22 uur, zo. alleen 22
uur.
Tuschinski (Reg. Breestr.): „De dag van de
jakhals”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur, za.
en zo. 14, 17 en 20 uur.
Tuschinski II (Reg. Breestr.): „Jesus Christ
Superstar”, toeg. a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45
uur, za. en zo. 13.45, 16, 19.15 en 21.45 uur.
De Uitkijk (Prinsengracht): Liza Minnelli in
„Cabaret”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 en21.30
uur, zo. 13.15, 15.45, 19 en 21.30 uur.
V"
M