NPO onder André Vandernoot Agenda Bruckners Achtste in een meesterlijke uitvoering Klinkend recital in burgerzaal nieuwe TEMPELGROTTEN IN CHINA FRIENDS ROADSHOW MET FOLLIES ’74 Knotse avond in Shaffy-theater Uw geld of hun leven r 1 Mm n Cox’s. Die smaakt. een uur later Comeback Hein Simons DE QUANT EN WITSENBURG op Nederlandse TV T? Kirill Kondrasjin vaste gastdirigent Concertgebouworkest Geef royaal aan de collecte ten behoeve van de Nierstichting IS 1 Cox’s. Die smaakt. JKSf lis Expositie schilderijen Albert van Dalsum „Den Haag Vandaag’' a i A 13 WOENSDAG 7 NOVEMBER 1973 In en om Haarlem HAARLEM Het Pianoconcert van gebouw gegeven werd. int JI 905! leiding van de dirigent André Van dernoot in het Haarlemse Concert- ïns ke i op Zilvtr 265* Bollenstreek in c kleine terts (K.V. 491) Wolfgang Amadeus Mozart en de achtste Symfonie in c kleine terts van Anton Bruckner vormden hel programma van het concert, dat dinsdagavond door het Noordhol- lands Philharmonisch Orkest onder Beverwijk Velsen-IJmuiden Zandvoort life 'i- 1 5437 tl v ADVERTENTIE X ;te ex- (Van onze correspondent) u.: een D loten in ADVERTENTIE :hoon- 795 19-20 ADVERTENTIE aan een dansje CONRAD VAN DE WEETERING een uur e voor Het was niet voor het eerst, dat Mo zarts pianoconcert en een symfonie van Bruckner voor een concert van het or kest waren gekozen. Op dinsdag 6 okto ber 1970 werd het pianoconcert te Haar lem gespeeld door de Joegoslavische pia niste Dubravka Tomsic, waarna onder leiding van de dirigent Henri Arends de vijfde Symfonie van Bruckner tot uit voering kwam. Is het toeval, dat nu De nieuwe verbintenis tussen het Con certgebouworkest en Kondrasjin geldt vanaf 1975. Hij zal dan jaarlijkse gedu rende twee perioden van elk twee we ken een reeks concerten leiden. jfs- 313289 ■S aarlen 320431 50 per ing tot 3,- meer en in it 19 met IPEL jvrijdt vat Linnaeushof (Bennebroek). Park met speel tuin en andere attracties. Geopend za. en zo. 11-17 u. en wo. 13-17 uuur. Raadhuis Noordwijkerhout: Donderdag 20 u Gemeenteraadsvergadering. genoegen moet nemen. Hij bedenkt en vindt een methode om haar van de kruk te krijgen, zodat hij kan gaan zitten, maar dan bedenkt zij weer een methode om hem eraf te krijgen enz. Ik wil de verrassing niet weggeven door die methodes te vertellen, maar ik mag wel zeggen dat het een spannende onderne ming is. Voor de pauze hebben we dan nog de loodgieter en de tijdbom en de in ijltempo eindeloos vaak falende jong leur. Na de pauze zien we een fakir, die onder andere een overdosis vitamine verwerkt; Bert en Eddie Snozze, twee vegetarische slagers, die hun biefstukken aan de wilgen hebben gehangen en ko mediant zijn geworden en die voor het grootste gedeelte van hun leven tweelin gen zijn geweest. Zij brengen een spitse tekst vol woordspelingen, die net lang zaam genoeg verloopt om voor Hollan ders met enige kennis van het Engels te mensentoren; the great Zandu toont zijn reuzenkrachten, door een klerenhanger tje van ijzerdraad krom te buigen; twee danseressen proberen een derde, kenne lijk een nieuweling, hardhandig in het gelid te houden; een zakkenroller mi- meert zijn handigheid, maar blijkt later zelf van portefeuille en horloge beroofd te zijn. We zien twee acrobaten slinge ren aan de rekstok die er niet is; vier „hummende” Arabieren; een idioot ge wichthef nummer van Nola Rae; een duimzuigende chique dame; een ballet in streepjesbadpakken, stijl 1920 en weer the great Zandu, die deze keer een krachttoer verricht door een ballon op te blazen en hem daarna stuk te druk- Dan komt het mooiste nummer van de avond, op het toneel staat een hoge barkruk en een klein voetenbankje. Nola Rae en Jango Edwards doen een run op de barkruk en Nola Rae zit er het eerste op zodat de ander met het voetenbankje De tentoonstelling toont een veertigtal werken. Het eerste schilderij stamt uit 1914 en laat een veldkruis -zien in Val kenburg. De laatste schilderijen een jaar voor zijn dood gemaakt zijn Ierse land schappen. Nog op 80-jarige leeftijd be zocht Albert van Dalsum de Academie voor Beeldende kunst te Amsterdam sa men met zijn zoon Sjeng die beroeps schilder is. sieringen voorkomen, die men op een harp niet voor mogelijk houdt. In de „Danse élégiaque” van Marius Flothuis werd om een onberispelijke flageoletten techniek gevraagd en ook daaraan kon Witsenburg voldoen. Bijzonder mooi was de Serenade nr. 10 opus 79 van Persi- chetti (geb. 1915 in Philadelphia), goed voor de instrumenten geschreven met veel verassende effecten. Opvallend waren de razendsnelle staccato-passages van Abbie de Quant. Verder wil ik nog noemen de Barcarole et Scherzo van Casella (1885-1947) en de Entr’acte van Jacques Ibert (geb. 1890), een vrolijke harlequinade, die diende als sluitstuk va n het concert. Abbie de Quant speelt volgende week dinsdag (13 november) haar presentatie- concert voor de Prix d’Excellence met het Brabants Orkest in Tilburg. (Fluit concert van Petrassi en Andante in C. van Mozart KV 315). Wij wensen haar heel veel succes toe. J. H. MOOLENIJZER goed voldeed. (ontwerp van Smaak), maar dara ging het gisteravond niet om. Beide instrumenten de harp en de fluit kwamen zeer goed tot hun recht. Hoogstens zou men ^bezwaar kun nen maken tegen de airconditioning, die nog moet leren pianissimo te spelen. Bovendien zal Kondrasjin al in no vember 1974 opnieuw gedurende een pe riode van twee weken het Concertge bouworkest dirigeren. DE LUNGMAN Grotten aan de oever van de rivier de Yishui in de provin cie Honan, in China, behoren tot~.de belangrijkste historische monumen ten. Het beeldhouwen in de grotwan- den begon ongeveer 483 jaar na Christus en duurde totaal bijna 700 jaar, vanaf de Noordelijke Wei-perio- de tot de Sung-dynastie. De grotten zijn in de rotsen gehouwen aan beide overs van de rivier. Totaal zijn er meer dan 2000 grote en kleine grot ten, waarin 97000 beelden staan. Na 1949 is men met de restauratie be gonnen. De grot op de foto is de eerste. BIOSCOPEN Kennemer Theater (Zeestraat) 19 en 21.15 u „Meisjes met extra inkomen”, 19.30 u.: „De peetvader”. Luxor Theater (Breestraat) 20 u.: „Als ade laars vielen ze aan”. _z SCHOUWBURG Stadsschouwburg (Wilsonplein) 20.15 u.: Nieuw Operette Gezelschap met „Seizoen in Salzburg”. Donderdag 20.15 u.: Toneelgroep Centrum met „Mussert”. DIVERSEN Stadsschouwburg, woensdag 20.15 uur.: To neelgroep .Centrum” met „Mussert". Museum „Beeckestein”, Rijksweg, Velsen- Zuid, diverse stijlkamers, dagelijks te bezoe ken van 10 tot 12 uur en van 14 tot 17 uur: zondag alleen van 14 tot 17 uur. In het noordelijk Koetshuis expositie van Alex van Warmerdam. Bedrijfsmuseum Hoogovens, Bessemerstraat, Velsen-Noord. Elke dinsdag en donderdag van 12 tot 13.30; ook donderdag van 20 tot 21 uur; andere dagen en tijden na telefonische afspraak 02510-94159 Stadhuis Velsen, Plein 1945, dagelijks (behal ve zaterdag en zondag) te bezichtigen van 10 tot 12 uur, telefoon 19000. BIOSCOPEN City Theater. Woensdag 20 uur.: Multi dia- show„Ruys-Intraned’’- donderdag 20 uur.: Dolle liefdesavonturen van drie apothekers- dochters. TENTOONSTELLINGEN Kennemer Oudheidkamer (huize Schey- beeck. Velserweg 2). Geopend op woensdag van 14 tot 17.30 uur en op donderdag van 19.30 tot 21.30 uur. Voor groepen op aanvraag bij P. Prins, Lijsterbeslaan 23, Beverwijk, tel. 02510- 25120. Galerie Boumans (Breestraat 122). Expositie Sonja van Es (etsen); geopend tot en met 4 december van dinsdag tot en met zaterriat, van 9 tot 18 uur. amro-pierson fund Een op researchfaciliteiten en know-how van beide banken gefundeerd beleggingsfonds. Waarbij de belangen internatio naal gespreid zijn. En de beleggers participeren in het totale pakket van hoogwaardige, zorgvuldig geselekteerde aandelen amro-piersoRfind solide vermogensbeheer. Dolfirama (Hotel Bouwes Palace. Zand voort). Woensd. zat. en zon. 12, 14 en 16 uur. Bowlingcentrum (Burgem. Van Fenemaplein) Dag. geopend 16-1 en zo. 14-1 uur. HILVERSUM (ANP). De NOS-radi- orubriek „Den Haag Vandaag” zal vanaf 9 november op de vrijdagavond een uur later worden uitgezonden dan tot dusver het geval was. Het is vanaf volgende week te horen van 20.50 to 21.00 uur op Hilversum 2. Dit tijdstip wordt gunstiger geacht in verband met de wekelijkse ministerraadvergadering. Op dinsdag, woensdag en donderdag blijft „Den Haag Vandaag” gehandhaafd van 19.50 tol 20.00 uur, eveneens op Hilversum 2. Hein Simons, nu 18 jaar, die ruim jaar niet meer op het televisiescherm is geweest, zou zijn come-back maken in de Peter-Alexandershow op zondag 2 december. Hoewel hij in dit programma zal blijven optreden, zal Hein via het Nederlandse televisiescherm reeds eerder te zien en te horen zijn in het TROS- programma Op losse groeven van 30 november. In december komt Hein Si mons nogmaals op de Nederlandse tele visie. Vrijdagavond 21 december is hij te gast in het programma Zevensprong. AMSTERDAM. De Friends Road show is dinsdagavond weer neergestre ken in Shaffy-theater in Amsterdam om er tot het eind van de maand te blijven. Op twee nummers na is hun show, Follies’74, totaal nieuw ten opzichte van de vorige, die dan ook Follies’73 heette. Het enige wat gebleven is, is de zeer Engelse verdwazing en het vlotte tempo, wat vooral komt doordat de nummers erg kort zijn. Er zijn clowns, acrobaten, jongleurs bij wie alles mis gaat, danse ressen, zangers enzovoorts. Ze hebben allemaal een wit geschminkt hoofd. Voor de voorstelling wordt iedere be zoeker vriendelijk naar zijn plaats geleid door een klein meisje met een spits clownsgezichtje en uitgedraaide baleri- navoetje. Later blijkt zij Nola Rae te zijn, de topster van het programma. Bij de ingang van de zaal staat een lakei met een rococcopruik, die je je naam vraagt om je daarna luidkeels aan te kondigen: „Mister Pietje Puk from Am sterdam”. Tot je verbazing hoor je dan opeens ook „Mister Edward Heath, Lon den, England” of „miss Heinekens” of „miss Alice in Wonderland”. Een van de spelers probeert het pu bliek een „cheeseglimlach” op te leggen omdat hij een foto van ze wil maken, maar hij wordt weggejuicht door een andere speler. Zoveel mogelijk toeschou wers worden ertoe verleid een witte stofjas aan te doen en een fopneus met fopbril op te zetten. Een van de acteurs roept vanuit de zaal naar het balkon of daar nog mensen een programma willen. Als dat zo blijkt te zijn zegt hij: „Goed, dan gooi ik het programma wel naar boven”. En dan is de show nog niet eens begonnen. Het orkest speelt rats kuch en bonen, gevolgd door „In the mood”. En dan beginnen de zestien friends hun reisshow uit te pakken: acrobaten bouwen een MUZIEK Concertgebouw (L. Begijnestr.). Donderdag 20 u. Haarlems Christelijk Mannenkoor o.l.v. Nico Ringels. BIOSCOPEN Cinema Palace (Grote Houtstraat) 15.30 en 20 uur: „2001: een zwerftocht in de ruimte”, 14 j. Donderdag 15.30, 19 en 21.15 u.: „Man of the East”. 14 j. Frans Hals (Frans Halsplein) 19 en 21.15 u.: „Prime Cut”, 18 j. Lido (Houtplein) 14, 19 en 21.15 a.: „Naakt over de schutting”, 14 j. Luxor (Gr. Houtstr.) ’t laatst lacht”, a.l. HEEMSTEDE. De Heemsteedse Kunstkring heeft gisteravond in dubbel opzicht voor een première gezorgd. In de eerste plaats speelden Abbie de Quant en Edward Witsenburg hun eerste recital in Heemstede en in de tweede plaats was dit het eerste concert in de nieuwe Burgerzaal van het Raadhuis. De grote vraag was natuurlijk, hoe zou de akoes tiek zijn, want er zijn in Heemstede niet veel zalen en zij munten geen van allen uit door hun goede klankweergave. Er was niet veel tijd voor nodig om vast te stellen dat de zaal wat dit betreft zeer Gezellig is het er niet de firma Kraak noch weer voor Mozart en Bruckner de .aan dacht werd gevraagd? Opnieuw werd Mozarts emotioneel geladen concert het voorspel tot een symfonie, waarin de muziek tot een volstrekt anders geaard uitdrukkingsmedium werd bij de open baring van haar eigen, voor welke inter pretatie dan ook onaantastbare, uitdruk- kingsrijke schoonheid. Het is moeilijk om tot de vertolking van de onmiskenbare tragiek van Mo zarts concert te komen. Eigenlijk is het een onuitvoerbare opdracht om als diri gent of als instrumentalist of zanger een componist als „begrijpend” metgezel te begeleiden op zijn weg van zwaarmoedi ge, bewogen muzikale overpeinzingen, die in zijn werk werden gereflecteerd. De pianiste Ingrid Haebler, die dinsdag avond de solo-partij van Mozarts con cert vertolkte, heeft met haar spel niet de indruk gegeven, dat haar interpreta tie op dit expressieve accent van de muziek gericht was. Haar technisch voortreffelijk beheerste vertolking ken merkte zich door een grote zorg voor een welluidende vleugelklank en door onbevangenheid van uitdrukking en in hoofdzaak door een intieme pretentieloze sfeer. De orkestbegeleiding werd doeltref fend afgestemd op de vertolkingstrant van de soliste, zodat een goede uitvoe- ringseenheid tot stand kwam. Het Noordhollands Philharmonisch Orkest heeft met de achtste Symfonie van Bruckner zijn repertoire verrijkt met een prachtig werk van de Oosten rijkse meester. De voorbereiding van de uitvoering hiervan moet veel inspanning gevergd hebben van dirigent en orkest. Wat zij met hun werk hebben bereikt was verrassend. Weer hebben de orkest leden bewezen, dat Bruckners muziek hen inspireert tot waarlijk grote presta ties en dat een dirigent, die het wezen van deze muziek doorgrondt, volledig op hen kan rekenen. André Vandernoot heeft met de fraaie uitvoering van de symfonie de zeer tal rijke toehoorders een overvloed van mu zikale schoonheid geschonken. Zijn be heerste directie getuigde van een voor treffelijke, probleemloze relatie tot Bruckners niet belaste muziek. Hij be hoefde hierbij geen „idee” te dienen of een uitbeelding van wat dan ook te geven en in deze situatie kon hij zich in kunstzinnige vrijheid aan de uitvoering wijden. De orkestleden hebben zich uit nemend geweerd. Zonder ook maar één van de andere instrumentalistengroepen te kort te willen doen, zou ik gaarne de uitgebreide koperblazersgroep willen noemen voor hun grandioos spel. André Vandernoot wil ik afzonderlijk danken voor deze meesterlijke uitvoering. P. ZWAANSWIJK Abbie de Quant kan het in ieder geval wel; zij produceert in het driedubbel piano een bijna onhoorbare toon, abso luut zonder een enkel hinderlijk bijge luid. Zij beschikt bovendien over vele soorten sterktegraden en klanknuances dat maakt haar spel bijzonder boeiend. Hoewel zij nog aan het begin van haar loopbaan staat, heeft zij al verscheidene prijzen weten te veroveren. Zij is een leerlinge van Koos Verheul, de eerste fluitist van het Residentie Orkest. Zij volgt ieder jaar in Sienna een fluitcur- sus bij Severin Gazelloni, de Maestro onder de fluitisten van Italië. (Als Gaz- zelloni in Sienna speelt wordt het ver keer omgeleid). Zij speelt pas sinds een jaar met Edward Witsenburg samen, maar hun samenspel munt uit door een hoge graad van accuratesse. Witsenburg is niet alleen een zeer goede begeleider, maar ook zijn solospel is van hoog gehalte. Zijn voetenwerk is snel en geruisloos en zijn loonvorming is rijk aanschakeringen. Dit bleek al dade lijk in de Sonate voor harpsolo van Pescetti (1704-1766). waarin tal van ver- MAASTRICHT. In de Stads schouwburg te Maastricht is tot en met 25 november een tentoonstelling te zien van schilderijen van de acteur Albert van Dalsum. Zijn weduwe opende de expositie zondag. worden begrepen. Er zijn verschillende dansnummers met komische inslag; een dresseur met een tap-dansend paard, een poedel en een gorilla; en een man, die laat zien hoe hij zich van een paar handboeien kan bevrijden, maar hoe dat gebeurt is weer te gek om te verraden. Tenslotte danst Nola Rae nog een Schot se dans met een reuzenschaar wat tot zeer sinistere toestanden leidt en daarna gaat iedereen in bad om zich gewassen en wel over te geven met het publiek. Ik zei het al in het begin, Follies’74 van de Friends Roadshow blijft in het Shaffy-theater tot 1 december en is iedere dag bereid u een knotse avond te bezorgen, behalve ’s zondags en ’s maan dags. Op zaterdagmiddagen brengen de Friends een speciale show voor de kin deren. Van harte aanbevelend. AMSTERDAM (ANP). De Russi sche dirigent Kirill Kondrasjin, die sinds 1968 herhaaldelijk het Concertgebouwor kest heeft geleid, heeft nu een uitnodi ging aanvaard om als vaste gastdirigent op te treden bij dit orkest. HEERLEN. Waarschijnijk zal niet de Duitse (ZDF), maar toch de Neder landse televisie de primeur hebben van de .comeback” van Hein Simons, de vroegere Heintje. 14, 19 en 21.15 u.: „Wi« Roxy' (K1'V Houtstr.) 14.30, 19 en 21.30 „Last tango in Paris”, 18 j. Studio (Gr. Markt) 19 en 21.15 u.: „Th* Family”, 18 j. TENTOONSTELLINGEN Frans Halsmuseum (Gr. Heiligland 62). Ten toonstelling werk van ir. J. B. van Loghem met o.a. bouwtekeningen, foto’s maquettes enz. t.m. 30 dec. Permanente tentoonstelling van Hals, meesterwerken en Haarlemse school van de 16e tot en met de 19e eeuw. Geopend ma tot en met za. 10-17 u. zond. 13-7 uur. Teylers Museum (Spaame). Permanente ten toonstelling schilderijen, tekeningen, histo risch natuurkundige instrumenten, mineralen, fossielen enz. Open dinsd. tot en met za. 10-16 u. Ie zond. v.d. Maand 13-16 uur. Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 79. Ten toonstelling curiosa uit het Roomse verleden, prenten, devotionalia e.a. Tot en met decem ber. Oude religieuze kunst, schilderijen, mid deleeuwse beeldhouwwerken, handschriften en kunstnijverheid. Geopend di. tot en met zat. 10-12.30 en 14-17 uur. Zon. 14-17 uur. Stichting Beeldende Kunst (Gedempte Oude Gracht 12). Uitleenkunst met kooptegoed. Ei gentijdse Nederlandse schilderijen, grafiek, wandkleden, kleinplastiek. In het keldertje expositie keramiek van Eva Jorritsma t.m. 3o nov. Geopend dinsd. tot en met vrij. 13-17 u. Zat. 11-17 u. do.avond van 20-22 uur. Cruquiusmuseum (Ringvaart bij Heemstede). Oudhollanse molens, maquette waterstand, oud stoomgemaal enz. Geopend dag 9-16 uur t.m. 30 nov. Die Preekstoel (ingang Gasthuispoort, Kleine Houtstraat) tentoonstelling van religieuze voorwerpen. Geopend dinsdag, donderdag en zaterdag van 10-12.30 en 14-16.30 uur. Galerie T. (Bakenessergracht 67). Expositie schilderijen, tekeningen enz. van diverse kun stenaars. Geopend na tel. afspraak. Vleeshal (Gr. Markt). Tentoonstelling gra fiek van Kees Bierman. Geopend dag. 10-17 u. en zon. 13-17 u. t.m. 11 nov. Vishal (Gr. Markt). Tentoonstelling wandkle den en keramiek van gemeentelijke aanko pen. Geopend dag. 10-17 u. zond. 13-17 u. t.m. 18 nov. Galerie Kunst voor u (Warmoesstraat). Geo pend dl t.m. zat. 9-18 u. Expositie schilderijen van Mariska Hofman-Caspar t.m. 6 december. Galerie Zijlstraat (Zijstraat 31). Tentoonstel ling Haagse kunstenaars met o.a. kleur en grafiek en een mono-type. Geopend ma. t.m. za. 12-17 u. maand., woensd., en vrijdagavond 20-21.30 uur; zond 14.30-17 uur. t. 23 nov. Galerie Mare (Wolstr. 18). Tentoonstelling werk van Jan Sierhuis, t.m. 30 nov. Gouaches van Ans Wortel, Joop v.d. Broek, John Verberk en Mare Jonk. Geopend dinsd. tot en met zat. 11-17 u. zo. 14-18 u. Kunstzalen Frans Heerkens Thijssen (Hout plein 13). Expositie pentekeningen van Chr Heller. Geopend dag. beh. zond. 10-17 u. T.m. 1 december Atelier „De Bleeker”. Bleekersvaartweg 18, Heemstede). Recente tekeningen en gouaches uit Spanje van Willem Snitker. Geopend ma. di. woensd. 9-17 u., za. 14-17 u. Gemeentehuis Bloemendaal (Bloemendaalse- weg 158, Overveen) Expositie schilderijen, tekeningen, aquarellen en grafiek van Freek v. d. Berg. Geopend di. t.m. zon. 14-17 u. t.m. 17 nov Galerie Epoque (Zandvoortselaan 2, Heem- i stede). Expositie olieverfschilderijen van Frans Erkelens en keramiek van Guus Zui- derwijk. Geopend di. t.m. za. 13-18 u. do. 19-21 en zond. 13.30-16.30 u. 23 okt. t.m. 8 november. Galerie Ejjlders (Haltestraat 77, Zandvoort). Expositie gouaches van de Afrikaanse Bantoe- schilder Nzama en keramiek van Anke Blan- kevoort. Dag. geopend 13-17 u t.m 11 nov. VOLKSUNIVERSITEIT A H. Gerhard Mavoscltool (Ingang Raaks) 20 u.; „Achtergronden van het Humanisme in Nederland” door dr. A. L. Constandse (alleen leden). Donderdag 20 u.: „Van Gogh, een museum in Amsterdam” door drs. E. R. Meijer (lezing met dia’s). DIVERSEN Stadhuis: 20 u.: Behandeling Begroting 1974 (Cultuur) 22 u.: Behandeling Begroting 1974 (Economische Zaken). Donderdag 15 30 u.: Vergadering commissies milieubeheer en na tuur beheer gewest Kennemerland. Donder dag 20 u.: Behandeling begroting 1974 (Ver keer en planologie). Wijkcentrum Europawijk (Laan van Angers 5). Spreekuur sociaal raadsman di. 10-12 u. en vrij 14-16 u. De Waag (Spaarne 29). Geopend donderdag en zondag 20-01 uur en zaterdag en zondag 20- 02 uur. Toneelschuur (Smedèstr.). Elke di. en do. van 12.30-13.15 u.: „Schafttijdtheater” cabaret Zero (Bakenessergracht 8). Enkele program ma’s: di. 19-20 u. „Astrologie’’, door Jan Onvlee: di. 19-22 u. lezingcyclus alternatieve gezondheidszorg; woensd. 20-22 u. Jam-in Bur ton Green e.a. WV Haarlem (Stationsplein). Geopend dag. 9-21 u. Tijdens autoloze zondag ook 11-13 uur. Rondvaart Hemmes, Gasthuissingel, tel. 310504 en 334810. Vaartochten voor groepen op verzoek Biologisch Centrum Kennemerduinen (in gang Koevlak t.o. Watertoren Zeeweg Over veen). Dagelijks geopend 9-17 u. Bowlingcentrum (Orlonweg). Ma. tot en met vrij. 13-02 uur. zat. en zond. 11.30-02 uur. zat. en zon. jeugdbowlen >11.30-13.00 uur. Midgetgolfbaan (Oosterhoutlaan). Dagelijks geopend za 10-13 u. Gratis midgetgolf voor kinderen tot en met 12 jaar. Kb It vjf H'

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1973 | | pagina 13