SOUVENIRS Symfonieorkest Haerlem speelt Rettieh I s A s z w A S z w A z w s V AGENDA w typisch Hollands toneelstuk Politiek theater in DE SCHUUR p8 z w A s Poppenspel op muziek van Bach s han bentz van den berg in nieuw stuk van lemmens Orgelconcert met Elly Jens Klaas Bolt Jazzclub NPO K.unst Honoloeloe Danspaar -5 w w Tips Schafttijd Bombazijn I «PEI A U Z 13 DONDERDAG 17 JANUARI 1974 T entoonsteliingen Bioscopen IN HOOFDDORP V Z u Muziek en Toneel III I N C de Haarlemse wordt Theater en Shaffy CEES STRAUS ELLY JENS HENK EMMELOT zal be- P. ZWAANSWIJK van toeg. Hinderik de Groot als Bombazijn. componist bekendheid de 31 V z u traditionele betekenis. Zijn fi guur Bombazijn zit vol met absurde tr-kjes en confronteert de kinderen vooral met erg aardige humor. Aangeraden. EIKO EN Koma, een Japans danspaar komen vanavond ach ter het brandscherm van de Stadsschouwburg in Velsen met Japanse dansen die gekenmerkt worden door een westerse in vloed. Aanvang 20 uur, entree gratis. „Souvenirs” telt vijf rollen. Ze worden gespeeld door van links naar rechts Polio Hamburger als de Turk, Theo de Groot als de jongen, Ben Hulsman (Wil fried, een kunstenaar), Jacques Commandeur (De Rooie) en Han Bentz van den Berg (Sjaak). Ram Koot (niet op foto) speelt een wisselrol. Cabaret Honoloeloe met v.l.n.r. Hessel van der Wal, Rob de Meeberg en Henk Alkema. maar dit betekende niet, dat ook de klankentaai daarbij in historische zin aapgepast werd. Men zou kunnen zeggen dat de suite van Rettich veeleer een neo-barokstijl representeert met vrij veel chromatiek. ZEVEN dichters van diverse pluimage komen vrijdag naar de poëzie-avond in het Trini- teitslyceum, Zijlweg 203 in Haarlem. Het zijn T. van Deel, bekend onder meer als litera- tuur-recensent van Trouw en redacteur van De Revisor, Hans Dorrestijn, die zijn eigen caba- ret-teksten zal zingen, Wolf gang Jansen, Gerrit Komrij, Rutger Kopland (onder voorbe houd), Fetze Pijlman en Willem Wilmink. Aanvang 19.30 uur. KLEURETSEN van Ru van Kossem worden van 19 januari tot en met 20 februari geëxpo seerd in galerie Mare, Wol straat 18 in Haarlem. De ten toonstelling wordt zaterdagmid dag om 16 uur geopend door Hein Steehouwer, kunstredac teur van onze krant. Galerie Mare is dagelijks geopend van 11-17 uur. Op zondag tussen 14-18 uur, maar maandags ge sloten. Permanent te bezichti gen zijn beelden van Nic. Jonk on tekeningen en schilderijen van Leo van Gestel en Harrie Kuyten. Muesum Ford (Keizersgracht): T.e.m. 20 Jan. beeldhouwwerken van Kees Otten. T.e.m. 8 februari Gemeente-aankopen. Geopend da gelijks 9.30-17 uur, zondagen 13-17 uur. kwijt wilde. Je merkt een ge- Dat was mijn eerste indruk. Ik kreeg verder een heerlijk ge voel met „Souvenirs” een werkstuk te hebben dat uit ons eigen land komt, met alle ach tergronden van hoe de mensen hier zijn. Het is typisch een Hollands stuk. De uitdruk kingsmogelijkheden zijn zoveel groter dan in een vertaald stuk het geval is”. Hoe Ziet Han Bentz van den Berg de inhoud van Souvenirs? „Zoals ik de inhoud zie is het een vrij banaal, alledaags gege ven. Er is een hele kleine man nengemeenschap met een lei dende figuur. Ze leven ergens, je weet niet waar. Het blijft vaag of het zelfs echt waar is. De onderlinge verhoudingen van zo’n gemeenschap die ten slotte tot dë ondergang leiden zijn opzichzelf boeiend. Maar nog boeiender wordt het door dat het stuk verwijst naar ver- drevenheid die hier achter staat die bijna een fanatisme wordt, houdingen die ver boven dit banale gegeven uitgaan. Daarin AFGEZIEN VAN de sympa thieke pogingen van het New Uruguayan Theatre om daar in verandering te breng, kan er van bekendheid met ’t Latijns- Amerikaanse toneel in ons land nauwelijks sprake zijn. Laat staan dat schrijvers uit deze landen hier enige naam hebben. Een Pablo Neruda of een Asturias moesten hun naam door Nobelprijzen vesti gen en dan betreft het nog in hoofdzaak poëzie of proza. Toch dringt de naam van de Chileen Jorge Diaz steeds vaker door. Diaz heeft zich intens be ziggehouden met de revolutio naire ontwikkelingen in zijn werelddeel waarvan onder meer „Topografia de un desnu- do” (Topografie van een naakt), „Mear contra el viento” (Tegen de wind in plassen) en „Ameri- caliente” getuigen. Dit laatste stuk is door de toneelgroep van het Leids Academisch Kunst centrum gedurende het lopende seizoen op het repertoire ge plaatst. Ze komen er vanavond mee in de Toneelschuur en de toeschouwer hoeft zich geen zorgen te maken om taalpro blemen want Americaliente is door Barbara Teunissen in het Nederlands vertaald. De regie? Bentz van den Berg: „Aan de ene kant wil ik het stuk voor zichzelf laten spreken, de kwa liteit is zo enorm duidelijk. Ik heb er bij de regie naar ge streefd de duidelijkheden bij de opvoering te laten meespelen. Het decor van Cor Hezemans en de opvattingen van Carel Alphenaar (een van de twee dramaturgen bij Centrum-red.) hebben daaraan meegeholpen. Stedelijk Museum (Paulus Potterstr.): T.e.m. 27 jan. sculpturen van Richard Long; keuze uit de eigen collectie tekeningen en gra- /fiek; en „Atelier II”, grafiek en tekeningen van 13 jonge kunstenaars uit Nederland. T.e.m. 3 maart tekeningen van Ger Lange- weg. 18 jan. t.e.m. 8 febr. Gemeente-aanko pen. Geopend maandag t.e.m. vrijdag 9.30-17 uur en 19-22.30 uur, zaterdag 9.30-17 uur, zon- en feestdagen 13-17 uur. Rijksmuseum Vincent van Gogh (Paulus Pot terstr.): Tot 21 januari „Indonesië-drie ge zichten’’, een foto-impressie van Co Rent meester. Geopend dagelijks 10-17 uur, zon en feestagen 13-17 uur. Had Han Bentz van den Berg problemen met zijn dubbel functie van regisseur en ac teur? Over Americaliente schreef Klaas Wellinga in de Groene Amsterdammer dat het een sterk anti-imperialistisch to neelstuk is. Met een bittere, soms cabareteske humor wordt in een reeks sketches de uitbui ting en onderdrukking in La- tijns-Amerika getoond. Wellin ga besloot zijn verhaal aldus:. „Het is een indrukwek kend stuk geworden, goed ge bracht door de Leidse groep, met uitstekende vondsten bij de enscenering, kortom goed poli tiek theater”. De regie berust bij Ursul de Geer. „Die problemen had ik zeker. t In de eerste plaats had ik zelf een zeer goede controle nodig. Vervolgens ging het er om de anderen te kunnen leiden. Dat is vooral in de eerste fase erg aardig gelukt. In de eindfase ging het nog beter door de goéde samenwerking die onder ling heerste maar ook door het belangrijke aandeel dat Carel Alphenaar hier in had”. TONEELGROEP Centrum is vanaf vanavond vrijwel iedere dag in de Stadsschouwburg met Souvenirs van Gerard Lem mens. Alleen op zondag wordt een uitzondering gemaakt wan neer het cabaretgezelschap Ho noloeloe met het programma „Gieren op een eiland” naar het Wilsonplein komt. Honoloeloe wordt gevormd door Rob van den Meeberg en Hessel van der Wal die worden bijgestaan door pianist Henk Alkema. Naar aanleiding van hun op treden in kleinkunsttheater Haarloheim schreef onze recen sent Jan van Dam onder ande re: „Bijzonder ontwapenend is ook hun volkomen gebrek aan zangtechniek hetgeen dikwijls deed denken aan de doorsnee Nederlander onder de douche. Vooral Rob van de Meeberg bleek bereid zijn stem meestal bedenkelijk te forceren, waar door hij na afloop ongetwijfeld „bekaf” moet zijn geweest”. HET NOORDhollands Phil- harmonisch Orkest onder lei ding van André Vandernoot s zondere ga^t altsaxofonist Her man Schoonderwalt. Het zal voor de eerste maal in tien jaar zijn dat Schoonderwalt op de HJC is te beluisteren. Carl Schulze haalt uit zijn vibrafoon zowel zeer lyrische geluiden als opzwepende Latijns-Ameri- kaanse klanken. Hij wordt daarin perfect begeleid door Cees Schrama (Casey van de Pressure-groep) op elektrische piano, Frank Noya op bas en Louis Debeij op drums. Aan vang rond 21.45 uur. (Van onze kunstredactie) HOOFDDORP. De Arnoldushoeve, Hoofdweg 574 in Hoofddorp wil de serie familieconcerten in het nieuwe jaar enigszins ludiek beginnen met een voor stelling van het poppentheater Het Klei ne Wereldtoneel van Jan Nelissen. De Amstelveense poppenspeler brengt een uitvoering van de Kaffee Kantate van Joh. Seb. Bach op zondagmiddag, aan vang 12 uur. De toegangsprijs bedraagt 2,50 voor volwassenen en 0,50 voor kinderen. DE ZANDVOORTSE beeld houwer Kees Verkade toont hronsplastieken in galerie Eijl- ders, Haltestraat 77 in Zand poort. Daarnaast wordt van Rep Roorda uit Heemstede een collectie wandkleden getoond. Vanaf de oprichting in 1938 tot 1948 is Wilhelm Rettich di rigent van het Symfonieorkest „Haerlem” geweest. Op 3 juli van dit jaar hoopt hij de leef tijd van 82 jaar te bereiken. Het zal hem genoegen doen, dat „zijn orkest” de suite voor het concert van zaterdagavond ge kozen heeft. Hij hoopt bij de uitvoering zelf tegenwoordig te zijn. Aan het concert zal de violist Henk Emmelot solistische me dewerking verlenen met de vertolking van het befaamde Vioolconcert in g kleine terts opus 26 van Max Bruch. In dit verband merkt de ac- teur-regisseur op dat Souvenirs „een heel ruime vertaal wijdte” heeft. „Die zal voor iedere toe schouwer weer anders zijn, maar de maatschappelijke be trokkenheid staat buiten kijf. Dit stuk gaat duidelijk over manipulaties en machtsverhou dingen”. Mijn eerste indruk was om het naturalisme in het stuk nader uit te werken. Ik vond het daarna nodig om het een be paalde stylering mee te geven, die ook in de figuren en hun onderlinge relaties is terug te vinden. Om het voor het pu bliek te vergemakkelijken heb ik de lijn willen doortrekken die vanuit het banale gegeven loopt naar een geheel ander niveau. Daardoor krijg je een wijdere blik op de menselijke samenleving. Ik hoop dat men duidelijk ziet dat het in Sou venirs niet gaat om wat de mannetjes zijn, maar dat ze voor een veel wijder verband staan. Je ziet dus duidelijk een oppervlakteverhaal en een diep- teverhaal”. Het is een Suite in oude stijl voor orkest, als opus 40 gecom poneerd in de donkerste maan den van de Tweede Wereldoor log, gedurende welke Rettich gedwongen was onder te dui ken. In opzet was het werk voor altviool en kamerorkest gedacht. Omdat het karakter van de muziek daartoe alle aanleiding gaf, heeft de compo nist de suite voor symfonisch bezet orkest bewerkt. Zij is opgebouwd naar het voorbeeld van de gelijknamige kunstvormen uit de zeventiende en achttiende eeuw en bestaat uit een Sarabande, een Bourrée, een Menuet en een Canon en verder nog uit een Air en een Gigue, welke het slotdeel van de suite vormt. Weliswaar is een „oude” stijl aangehouden, Hinderik de Groot komt met zijn ontroerend-naieve creatie Bombazijn, bijgestaan door de al even indrukwekkende Ka- trien Sterk (in het spel een meisje van tweeëneenhalve me ter) naar Haarlem. „Bombazijn en Maneschijn” is de derde kinderproduktie van De Groot. Bombazijn is verliefd op een meisje en wil met haar gaan zwemmen in het maanlicht. Maar een boosaardige deur waarder schiet de maa naar beneden. Bombazijn weet er echter wel een antwoord op te vinden, want thuis heeft hij nog wat maanzaad. En wat blijkt dan? Uit het maanzaad komt een nieuwe maan te voorschijn. Hinderik de Groot brengt geen kindertoneel in de in 1908 geboren componist Kurt Hessenberg. Een programma dus waarin de Italiaanse barok overweegt, maar ook recht wordt gedaan aan enkele mo derne composities. Elly Jens woont in Heemste de, maar werd in Arnhem ge boren, waar ze ook haar eerste piano-onderricht ontving van Milly Meeuwisse. Later stu deerde ze aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag onder meer bij Everhard van Beynum en Theo van der Plas. Door het begeleiden werd haar interesse voor de liedkunst zo danig gewekt, dat ze besloot zangles te nemen bij Ans van Weerelt. Nadat Elly Jens ook het diploma zangkunst behaal de, studeerde ze verder bij Co by Riemersma in Heemstede en Roy Henderson. Nadien vormde de zangeres een duo met de pianist Jean Antonietti. IN DE TONEELschuur is dinsdag en donderdag om 12.30 uur het Schafttijdtheater te zien met „Mooney’s jongen huilt niet”. Van de Haarlemmer Gerard Lemmens speelt Cen trum in de Toneelschuur vrij dag en zaterdag „De gast”, een heel kort stukje over een keu rig echtpaar dat zich in de racistische kaart laat kijken als het een neger te gast krijgt op Tweede Kerstdag. EEN ERG leuke kindervoor stelling is zondagmiddag in de Schuur te zien Poppenspeler Roxy (Kalverstr.): David Chiang in „Op de Chinese vuist”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur.. Royal (Nieuwendijk)Ken Clark in „Hercules, de onoverwinnelijke’’, toeg. 14 J. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. ligt voor mij het knappe van dit stuk”. De expositie bij Eijlders wordt zaterdag om 17 uur geopend en zal duren tot en met 10 februa ri. De galerie is dagelijks geo pend van 13-17 uur. Op maan dag gesloten. Theater De Brakke Grond (Nes): Dagelijks (beh. zondag) 20.30 uur: Toneelgroep Baal: „Joko viert zijn verjaardag”. Mickery Theater (Rozengracht): Dagelijks (beh. maandag) 20.30 uur Theater STU, Krakow, Polen: „Polish Dreams’’. Theater (Keizersgracht): Donderdag, vrijdag, zaterdag en dinsdag Shaffyzaal: 20.30 Dzjatsh „De bokser en Showdown” en „Buikorgel voor 2 heren”. Zuilenzaal 20.30 uur, Marnix en Hanneke en het eerste gezicht. Do. Café, 22 uur: Dixie. Vr. en za. Shaffyzaal 24 uur: Ooverheeeerlijke Schmu- lewicz Salade, zuilenzaal 24 uur: Ketelshow. Dlnsda’g 22 uur: Café: 22 uur: Resistentleor- kest. Rijksmuseum (Stadhouderkade)T.e.m. 17 maart tentoonstelling van Franse kerkra men. Geopend dagelijk 10-17 uur, zon- en feestdagen 13-17 uur. VOOR LIEFHEBBERS van goede jazz wordt het vrijdag in de Zanderzaal van het voorma lige Elisabeth Gasthuis, Groot Heiligland 47 in Haarlem, een topavond. Op het podium van de Haarlemse Jazz Club treedt dan namelijk op het Carl Schulze Kwartet met als bij- Een aantrekkelijk nummer van het programma vormen de „Scènes pittoresques” van de Franse componist Massenet. Grote bekendheid verkreeg Massenet, die leefde van 1842 tot 1912, door zijn opera’s, van welke „Manon” een meester werk werd en de „scènes”, die met „SOUVENIRS” heeft Centrum voor de derde maal cen toneelstuk van Haarlem mer Gerard Lemmens op het repertoire genomen. De schrij vende lijstenmaker, die bij de toneelgroep eindelijk de artis tieke erkenning vond waar hij recht ophad, heeft zich vier maanden lang opnieuw bezigge houden met het thema van machtsverhoudingen binnen een kleine gemeenschap. Niet de underdog staat dit keer cen traal, zoals in „De revolver van Bas” of „De gast” het geval is, maar degene die zelf de macht in handen heeft. Net als bij de vorige stukken, heeft Lemmens steeds de repe tities bij Centrum bijgéwoond. Het heeft geleid tot enkele kleine wijzigingen in de tekst, die de strekking van hét stuk echter niet hebben veranderd. Gerad Lemmens toonde zich aan de vooravond van de gene rale repetitie (Souvenirs gaat vanavond in première in Stadsschouwburg) zeer voldaan met het bereikte resultaat. „Souvenirs” wordt geregis- serd door Han Bentz van den Berg die ook de hoofdrol speelt. Bentz van den Berg vertélt erg getroffen te zijn door de „ver bazingwekkende authenticiteit” in dit stuk. „Toen ik het stuk voor het eerst onder ogen kreeg heb ik het voor drie kwart bijzonder geboeid gelezen. Ik kende „De revolver van Bas” dat ik erg goed vond, maar „Souvenirs” vind ik nog ster ker. De dialoog is fantastisch geschreven. Ik kon merken dat de man iets uitschreef wat hij Tuschinsky 2 (Reg. Breestf.): Jesus Christ Superstar”, toeg a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, za. en zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. De Uitkijk (Prinsengracht): Lisa Minelli in „Cabaret”, toeg. 18 j. Dag. 14. IS en 21.30 uur, zo. 13.15, 15.45, 19 en 21.30 uur. Studio K (boven Kriterlon): Humphrey Bogart In „Casablanca”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19.30 en 21.45 uur, zo. 14, 16, 19.30 en 21.45 uur. The Movies (Haarlemmerdijk): Dag. 19.45 en 22 uur, zaterdag alleen 22 uur „De Blinde fotograaf”, en „De Antikrist”, toeg. 18 j. Tuschinski I (Reg. Breestr.)Roger Moore in„Live and let die”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. SYMFONIEORKEST „Haer lem” zal op zaterdagavond om 20.15 in het Concertgebouw on der leiding van zijn dirigent André Kaart een concert geven, waarop naast werken van Max Bruch, Jules Massenet en Am- broise Thomas ook een compo sitie van de oprichter van het orkest, de componist-dirigent Wilhelm Rettich wordt ge speeld. felsen, drs. Burgerzaal Umuiden »Met U Ver een reizende expositie van e njksinspectie voor roerende onumenten die een overzicht 1 geven van de beeldende 'nst uit Afrikaanse staten ten zuiden van de Sahara. Nieuwe de la Mar Theater (Marnixstr.) T.e.m. 31 jan, dagelijks (beh. maandags) 20.15 uur- Toneelgroep Podium: „Einde van de reis” van R.C. Sheriff. Klein Bellevue (Leidsekade)T.e.m. 31 janua ri, dag. (beh. zondag) 20.30 uur: „Wat je zegt dat ben je zelf” met Gerard Cox Frans Halsema. TEN BATE VAN de restau ratie van deze kerk wordt zon dagmiddag een concert gegeven in de Evangelisch Lutherse Kerk, Oudegracht 178 in Alk maar. Medewerking wordt ver leend door Klaas Bolt, orgel en Matthijs. Hischemöller, hobo. Ze brengen* een programma van werken van Vivaldi, Bach. Handel, Walond en Soler. Het concert begint om 14.30 uur. Voor kinderen zal in het naast de kerk gelegen „Swaenennest’ een crèche worden ingericht. Concertgebouw (Van Baerlestr.): Donderdag 17 jan. gr. zaal 20.15 uur: Abonnenmentscon- cert. £1. zaal 20.15 uur: „3 avonden met Szymon Goldberg”, Szymon Goldberg, viool, Janny van Wering, Klavecimbel en Bengt Widlund, cello. Werken van Handel e.a. gr. zaal 20.15 uur: Nederlands Theater Centrum Het Concertgebouworkest o.l.v. Colin Davis, werken van Haydn e.a. gr. zaal 24 uur: Doubie Brothers, kl. zaal 2015 uur: Amatie Kwartet. Werken van Mozart e.a. Zaterdag 19 jan, gr. zaal 15 uur: Matinee op de vrije zaterdag. Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Roberto Benzi, m.m.v. Viktor Tretjakof, viool. Werken van Katsjatoerian e.a. gr. zaal 20.15 uur: Concertgroep van de Schola Cantorum Basiliensies, o.l.v. Hans Martin Linde, m.m.v. Hans Martin Linde^ blokfluit en Kurt Widmer, bas. Werken van Scarlatti e.a. kl. zaal 20.15 uur: Paul Godwin, viool en altviool. Werken van Schubert. Zondag 20 jan, gr. zaal 20.15 uur: Radu Pupu, piano. Werken van Schubert e.a. Maandag 21 jan. kl. zaal 20.15 uur: Emmy Verhey, viool en Thom Bollen, piano. Werken van Mozart e.a. Dinsdag 22 jan, gr. zaal 20.15 uur: Amsterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Anton Kersjes, m.m.v. Theo Olof, viool. Werken van Weber e.a. STADSORGANIST Albert de Klerk verzorgt vanavond in het Concertgebouw een aantrekke lijk concert op het Cavaillé Coll orgel, waaraan solistische medewerking wordt verleend door de alt-mezzo Elly Jens. Begeleid door De Klerk is Elly Jens te horen in drie liederen van Henry Purcell, de composi tie Tu lo sai van Torelli en zes werken van Albert de Klerk zelf. Daarnaast speelt de organist werken van Orlando Gibbons, Kerll, Bassani, Colonna, Bonon- cini, Alessandro Scarlatti en de VRIJDAGAVOND om 20.30 °Pent de burgemeester van J. Reehorst in de van het stadhuis te de tentoonstelling naar Afrika.” Het be- een reizende expositie voert vrijdag een opera- en operetteprogramma uit van Oostenrijkse componisten. Voor de pauze klinkt de Linzer Sym fonie van Mozart, gevolgd door drie aria’s uit Le Nozze di Fi garo, eveneens van Mozart. De liederen worden gezongen door de Duitse sopraan Ursula Benz die na de pauze aria’s uit Die Fledermaus van Johann Strauss zal vertolken. Het gedeelte na de pauze bevat trouwens louter werken van de Weense walsen- koning. Het NPQ begint dit Strauss-programma met de ou verture uit Die Fledermaus, waarna de Pizzicato Polka wordt uitgevoerd. Als besluit klinkt „An der schonen blauen Donau”. Stadsschouburg (Leidseplein)Donderdag 17 jan. 2015 uur: Ned. Operastichting „II Com- barttimento di Tancredie. Vrijdag 18, zater dag 19 en zondag 20 jan. 20.15 uur Fons Jansen: „Kwartetten”. Zondagmiddag 1.30 uur: Ned. Operastichting „II Combarttimen- to di Tancredie’’. Maandag 21 jan, 20.15 uur: Haagse Comedie: „De zottin van Chaillot” van Jean Giraudoux. Dinsdag 22 jan. 20.15 uur: Deutsches Schauspielhaus Hamburg: „Home” (mooi weer vandaag) (Duitse voor stelling). Woensdag 23 jan, 20.15 uur Pu blieks. theater: „De Revisor” van Nikolaj Gogolj. Carré (Amste): T.e.m. 3 februari dagelijks (Beh. zondag en maandag) 20.15 uur, zondag 14.15 uur: „Wat een planeet”, muzikale komedie van Annie M. G. Schmidt en Harry Bannlnk met o.v. Conny Stuart, Joan RemmeltS e.a. symfonieorkest „Haerlem” gaan uitvoeren. Het concert zal worden sloten met de uitvoering van de melodieuze, sprankelende ou verture, die Ambroise Thomas schreef voor zijn in 1581 vol tooide opera „Raymond”. Voor 4 heeft men toegang tot het concert; studerenden kunnen het bijwonen voor f 2,50 en C.J.P.-houders voor f 2. Alhambra I (Weteringschans): Elliot Gould in „The long goodbye”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 en 21.30 ur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Alhambra II (Weteringschans): Ryan O’Neal in „Paper Moon”, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.45. 16.15, 19.15 en 21.45 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr.): „Reddings actie Neptunus”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur. Zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Calypso (Marnixstraat)Charles Chaplin in „The Great Dictator”, toeg. 14 jaar. Dag. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan): Diana Ross in „Lady sings the blues”, toeg. 14 j. Dag. 14 (beh. za.-, zo.- en wo.midd.), 19 en 21.30 uur. Centraal (Nieuwendijk): „De porno-familie”, toeg. 18 j. Doorl. voorst, dag. J 3, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 uur. Cineac (Damrak): „Gezocht... Charley Var- rick”, toeg. 18 j. Dag. 9.15, 11.30, 13.45, 16, 19.15 en 21.30 uur, zo. 13.30 uur enz. Cineac (Reg. Breestr.): Ochtend en middag 9.30, 11.30, 13.30, 15.30, zo. 11.30 uur enz. „Nieuwe avonturen van Tom en Jerry’’, toeg. a.l. Elke avond 17.30, 19.30 en 21.30 uur Nathalie Delon in „Sex Shop”, toeg. 18 j. City (Leidseplein): Walt Disney’s „101 Dalma- tiërs”, toeg. a.l. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za., zo. en wo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. City 2 (Leidseplein): Yul Brynner in „De slang’’, toeg., 14 j. Dag. 41, 18.45 en 21.15 uur, zo. 13.15, 15.45, 18.45 en 21.15 uur. Corso (Kalverstr.): Peter Steiner in „Vrolijke ontucht in Tirol”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Du Midi (Apollolaan)Jack Lemmon in „Avan- ti”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur (behalve wo.midd.). Flora (Amstelstr.): „That’ll be the day”, toeg. •14 j. Dag. 14.30. 19.30 en 21.45 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.30 en 21.45 uur. Kriterion (Roetersstr.) „Solaris”, toeg. 14 j. Dag. 14.15 en 20 uur, vr.-. za.nacht 23.30 uur. Leidseplein Theater (Leidseplein): „Heavy Traffic”, toeg. 18 j. Dag. 14.45, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Luxor (Nieuwendijk): Chiang Pin in „China zwaard en vuist”, toeg. 18 j. Dag. 13.30 (beh. zo.- en wo.midd.) 15.30, 19.15 en 21.30 uur. Nöggerath (Reg. Breestr.): „Je kunt me er midden in de nacht voor wakker maken’’, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Parisien (Nieuwendijk) „Bananes Mecani- ques”, toeg. 18 j. Dag. 11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur. zo. 13.30 uur enz. Rialto (Ceintuurbaan): Wim Sonneveld in „Op de Hollandse toer”, toeg. a.l. Dag. 14, 19 en 21.30 uur, zo. 13.15, 15, 19 en 21.30 uur. Rivoli (boven Rialto): Roger Vadim in „Les Histoires extraordinaires”, toeg 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1974 | | pagina 13