aandacht voor het orgel Muzikale genoegens UIT HLMS AGENDA I Stichting vraagt CONCERT MET ROSENHART IN HEEMSTEDE Ibsens Wilde Eend nog steeds herkenbaar toneel wijzer WITTE BIOSCOOP STUDIO FRANS HALS ZERO’S ZIENEMA TIPS A IS pONDERDAG 21 FEBRUARI 19 7 4 12 Muziek en Toneel 125 Chinees vechten Mafketelshow Haarloheim Centrum T en toonstellingen Prolongaties Jazzclub Bioscopen fes Het fraaie orgel in de Sint Bavokerk in Heemstede. Raad Noordholland voor van Een scène uit De Wilde Eend met v.l.n.r. Femke Boersma, Pim Dikkers, Edda Barends en op de voorgrond Siem Vroom. „De wilde eend” gaat een de Jong, de muziek van Ten Hooven. NA MING VRIJDAGAVOND speelt op de Haarlemse Jazz Club, Groot Heiligland 47 in Haarlem, een musicus die de oudere HJC’ers VOLGENDE WEEK donder dag en vrijdag speelt toneel groep Centrum weer „Sterf de GRIMMIGE Shakespeare’s „Hausfrauenreport 11.30, 13.30, 13.30 uur LUXOR prolongeert Jesus Christ Su perstar en Roxy doet dat met „Live and let die” (James Bond dus) en in de nachtvoorstellingen met „Vrouw in het zand”, een beroemde Japanse film. CHARLES BOOST Museum Fodor (Keizersgracht): T.e.m. 31 maart schilderijen en zeefdrukken van Jörg Remé. T.e m. 15 april schilderijen en colla ges van Willy Boers. Geopend dagelijks 9.30-17 uur, zondagen 13-17 uur. LIEFST TWEE Chinese knokfilms zijn deze week in Haarlem te zien. Lido toont „De wraak van Tien Li Chung. En Cinema Palace komt met „De eenarmige zwaardvechter”. In de nachtvoorstellin gen van deze bioscoop „De stalen vuisten van King” en voor de kinderen „Winne- tou in de dodenvallei”. Hij probeerde het in de film met „Kei zer Tomaten Ketchup”, een bizar stukje verfilmd toneel, maar kwam veel leven diger en overtuigender voor de dag met „Weg met de Boeken, de Straat op”, een soort revolutionaire musical (de film is wel met „Hair” vergeleken), waarin ver zet wordt aangetekend tegen het kritiek loos aanvaarden van de samenleving, wat o.m. inhoudt het zonder meer over nemen van de kennis uit boeken. De straat is volgens Teyarama een betere leermeester. Er gaat van zijn werk een grote opwindende kracht uit die de film Dikkers, Lutz en moord” van J. Bernlef, een stuk over een lamme, een blin de, een dove en een doofstom me die op verschillende manie ren macht over elkaar willen uitoefnen en daardoor elkaar de moord laten sterven, figuur lijk en letterlijk. Het is geregis seerd door Christiaan Nortier en wordt gespeeld door vier jonge spelers: Ad van Kempen, Polio Hamburger, Elias van Zanden en Rutger Weemhoff. Op deze wijze ontstaat de mogelijkheid van eikaars in-, spanning gebruik te maken door een ketting van plaatsen te for meren waar men regelmatig kerkconcerten kan beluisteren. De musici maken daarbij als het ware een toernee door het land. Het NPO staat deze avond onder leiding van Hans Kox, die zoals bekend met ingang van het volgende seizoen zijn functie van artistiek adviseur bij het orkest zal verwisselen voor dezelfde taak bij het Con certgebouworkest in Amster dam. Solist in zijn vioolconcert is Theo Olof. Voor meer infor matie over dit concert verwij zen wij naar onze krant van afgelopen dinsdag waarin onze muziekmedewerker P. Zwaans- wijk een gesprek weergeeft dat hij met Hans Kox heeft ge voerd. GOUACHES van John Ver- berk zijn vanaf zaterdag 16 uur tot en met 27 maart te zien in galerie Mare, Wolstraat 18 in Haarlem. De expositie, die wordt aangevuld met werk van Magritte, Man Ray, Dali en beelden van Nic Jonk is dage lijks, uitgezonderd op maandag, geopend tussen 11-17 uur. Op zondag van 14-18 uur. 531 C 0, Gebaseerd op deze gedach tengang wordt er thans in samenwerking met de Culture le Naast deze vorm van infor matie, wil de stichting Haarlem naast de stichting Internatio naal Orgelconcours, de stichting Zomeracademie voor Organis ten en de stichting Fokker- Huygens komen tot een regel matige reeks tentoonstellingen, lezingen en cursussen gewijd aan het kleine toetsinstrument. „een keten gesmeed” van 25 steden en dorpen in de provin cie en van de organisten Dor- thy de Rooy, Jan Jongepier, Theo Saris, Bernard Winsemius, Kees Rosenhart en de hoboïste Yvonne Dörr-Jonkers, de flui tiste Ida de Vries, de violist Jos van de Velde, de blokfluitist Baldrick Deerenberg en de ba riton Harry van der Kamp. In een tijdsbestek van ruwweg drie maanden komen er op die manier zo’n 50 kerkconcerten tot stand die aan organisatie en voorbereiding heel wat inspan ning besparen, terwijl combina tie op het gebied van publiciteit en programma’s wederom een besparing met zich meebrengt. Een tweede aspect dat de stichting Voor en met Orgel hiermee nastreeft ligt in het creëren van mogelijkheden tot optreden van jonge musici. De gevestigde instituten con certzalen, impresariaten zijn door de grootte van hun zalen niet in staat meer dan het mi nimale te doen voor de pas afgestudeerde muzikant. Stadsschouwburg (Leidseplein): Donderdag 21 febr. 20.15 uur: Het Nationale Ballet: ,,A- gon”. Adaggio Hammerklavier”, Orpheus”, m.m v. Ned. Balletorkest o.l.v. André Pres ser. Vrijdag 22 febr. 20.15 uur Toneelraad Rotterdam: „De liefdesdrank”. Zondag 24 febr 20.30 uur:Publiekstheater: ..De revisor” van Nikolaj Gagolj. Maandag 25 febr. 20.15 uur Toneelgroep Theater: „De gebroken kruik”, blijspel van Heinrich von Klelst. Dinsdag 26 febr. 20.15 uur: Haagse Comedie: „Hendrik IV”. van Luigi Pirandello. Woens dag 27 febr. 20.15 uur: Zuidelijk Toneel Globe. „Een vleug van honing” van Shelagh Delaney. Carré (Amstel): T.e.m. 3 maart dagelijks (beh. maandags) 20.15 uur: Seth Gaaikemas show Rexis. studentencabarets en was van de lichting Neerlands Hoop, Ivo de Wijs en Marnix Kappers. De groep kreeg met Neer lands Hoop (in 1968) in 1970 de enige persprijs van het Came- ’ettenfestival in Delft. Hoewel er de mogelijkheden daartoe gestonden had het cabaret niet de ambitie professioneel te worden”. Het programma dat De Jong en Ten Hooven brengen is vrij wel gelijk aan dat van vorig jaar. Er zijn drie nieuwe num mers. De teksten zijn van Peter JAZZ IS er ook zaterdaga vond te beluisteren in gebouw ZERO waar rond 22.30 uur een optreden begint van de Til- burgse formatie Ohm. Deze groep bestaat ongeveer een jaar en experimenteert onder meer met elektronische geluiden waarvoor de groep een labora torium in de universiteit ten dienste staat. Ohm bestaat uit Nico Langenhuijsen, bas; Wil lem Kühne, elektrische piano, Piet Henrard op drums en Re né van Asten conga’s. DE VRIJDAGAVOND is voor de Witte Bioscoop die na zijn geslaagd Festival met een van de klassieke films van John Huston komt. „De Schat van de Sierra Madre”, daterend uit ’48 is te beschou wen als een variant op de western, maar dan met meer achtergrond, minder goedkope sensatie en een sterkere in houd die dan ook ontleend is aan een roman van de mysterieuze auteur Ben Traven, de naar Zuid-Amerika geëmi greerde Duitser over wie zeer weinig bekend is. Het verhaal is een parabel over de hebzucht en heeft als medespe lers o.m. Humphrey Bogart en Walter Hüston (de vader van de regisseur), die enkelen van het stelletje goudzoekers spelen, dat in de Sierra Madre ten onder gaat aan de gebruikelijke ondeugden van achterdocht, hebzucht en jaloezie, als er geld of goud in het geding is. voor het „establishment” des te gevaar lijker maakt. Volgende week draait in Zero „Themroc”, een geruchtmakende Franse film. „DE MAFIA VERGEET NOOIT” is een misdaadfilm die in New York speelt. Het verhaal begint bij een overval op een illegale loterij-organisatie in Har lem. Er is een strijd tussen een Harlem- bende en een Mafia-bende. Daartussen in zit een politieman van Italiaanse afkomst, die omgekocht is door de Mafi- a. Het slot van de film is de onvermij delijke achtervolging met schietpartij. Anthony Quinn speelt met Tony Franci- osa de hoofdrol. In de nachtvoorstellingen „Caesar de veroveraar” over Caesars veldtocht naar Gallië. Dus zo’n verhaal als Asterix, maar dan van de andere kant bekeken en serieus bedoeld. HET NOORDHOLLANDS Philharmonisch Orkest zet vrij dag de reeks concerten in de serie Meestercomponisten van de 20e eeuw voort met een attractief programma, bestaan de uit werken van Haydn (diens weinig gespeelde Symfo nie no. 52), Kox (Vioolconcert), Heppener (Scherzi per archi) en Hindemith (Symfonische Meta morfosen op thema’s van Carl Maria von Weber). Buxtehude, Bach, Handel, Tele mann, Bonset en Asma. Aan vang 20 uur. Toegang gratis. DE ORGANISTE Dorthy de Rooy, oud-leerlinge van stads organist Albert de Klerk, con certeert zondagavond in kerk De Boom aan de Admiraal de Ruyterweg 406 in Amsterdam Aanvang 20 uur. Composities van De Arauxo, Joh. Seb. Bach, Bruckner, Brahms, Jehan Alain, Dandrieu en een 17de- eeuwse anonimus. ZEROZIENEMA die nu echt „film huis” is geworden, heeft op 21 en 23 februari (telkens om 20.00 uur) voor stellingen waarin „Weg met de Boeken, de Straat op” wordt vertoond. Het is een film van de 38-jarige Japanner Shuji Teyarama, een veelzijdig kunstenaar die hoorspelen en theaterstukken schreef en zich vervolgens ging bemoeien met het straattoneel. Hij is met zijn toneelgroep Tenjo Sajiki jaarlijks in Mickery te zien. Rijksmuseum (Stadhouderskade): T.e.m. 17 maart tentoonstelling van Franse kerkra men. T.e.m. 17 maart „Aanwinsten van het Rijksprentenkabinet”. Geopend dagelijks 10- 17 uur, zon- en feestdagen 13-17 uur. Stedelijk Museum (Paulus Potterstr.): T.e.m. 3 maart schilderijen, tekeningen en grafiek van Ger Langeweg en projecten van Dennis Oppenheim. T.e.m. 10 maart objecten van «Tomitaro Nachi. T.e.m. 24 maart schllderlj- AMSTERDAMS barokensem- ble Musica da Camera is dit weekeinde twee maal in onze omgeving te beluisteren. Zon dagmiddag om 14.30 uur geeft het gezelschap een uitvoering van werken van Barthali, Fres- cobaldi, Hacquart, Corelli, Bach en Handel. Dat zal gebeu ren in de Lutherse kerk, Oude- gracht 187 hoek Baangracht in Alkmaar. Naast de (verwarm de) kerk zal in ’t Swaenennest een kindercrèche worden inge richt. Het ensemble komt maandagavond naar het ge meentehuis van Bloemendaal te Overveen, waar het concert om 20 uur zal beginnen. Musica da Camera bestaat uit Lucie van Dael, barokviool; Ku Ebbinge, barokhobo; Jaap ter Linden, barokcello en Ton Koopman, clavecimbel en orgel. 20.30 uur: „Wal met Gerard Cox over aan lager wal geraakte fa milie. De figuren die het stuk bevolken zien hun eigen bela chelijkheid niet in en geven zich bloot door hun kritiek op anderen. Het stuk is geregis seerd door Ton Lutz en wordt gespeeld door Pim Siem Vroom, Pieter anderen. en van Ryman, t.e.m. 7 april tapisserie van Sheila Hicks, t.e.m. 10 maart diaprojectie en foto’s van Ger Dekkers. T.e.m. 31 maart Hetty Huisman „Ceragenetics”. keramische vormen. T.e.m. 15 april Todanori Yokoo, grafisch werk voor film, theater enz. Geo pend maandag t.m. vrijdag 9.30-17 uur. 19- 22.30 uur, zat 9.30-17 uur, zon- en feestdagen 13-17 uur. IN DE TONEELSCHUUR is zaterdagnacht en zondagnacht en zondagavond weer de beurt aan het duo Triplex voor hun Mafketelshow, die zich in grote populariteit mag verheugen. Maffe gein en ongein tussen de Haarlemse schuifdeuren. De toeschouwers worden er één grote familie. Gasten zijn dit keer o.a. Paul Scheelings van Haarloheim en een Zwitser die in lederhosen danst en zingt. Concertgebouw (Van Baerlestr.): Donderdag 21 febr. kl. zaal 20.15 uur. Instrumentale serie. Alban Berg Quartett. Werken van Haydn e.a. Vrijdag 22 febr. gr. zaal 20.15 uur: Amsterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Jorge Mester, m.m.v. Maria Tipo, piano. Werken van Mozart e.a. kl. zaal 20.15 uur: Arnold van Mill, bas. M.m.v. Wilhelm Brückner-Rüggeber, piano. Werken van Monteverdi e.a. Zaterdag 23 febr. gr. zaal 15 uur: Matine op de vrije zaterdag. Radio Kamerorkest' o.l.v. Willem van Otterloo, m.m.v. Alberto Lysy. viool. Werken van Vivaldi e.a gr. zaal 20.15 uur: Het Neder lands Kamerorkest o.l.v. David Zinman, m.m v. Clifford Curzon, plano. Marius van Altena tenor en Hans Dullaert, hoorn. Werken van Rossini e.a.; kl. zaal 20.15 uur: Alban Berg Quartet. Zondag 24 febr. kl. zaal 11 uur: Koffieconcert. Marianna Diele- man. alt. Gérard van Blerk, piano. Werken van Schumann e.a. Maandag 25 febr. kl. zaal 20 15 uur: Fohs Jansen, bariton. Frans van Dalen, piano. „Ongewoon recital”. Ca bareteske liederenavond. Dinsdag 26 febr. kl. zaal 20.15 uur: Bernard Haitink vertelt over zijn werk. Woensdag 27 febr. kl. zaal 20.15 uur: Yehudi Menuhin Fonds. Het Bra bants Kamerorkest o.l.v. Jean-Louis Hardy, m.m v. Paul Godwin, altviool. Werken van Corelli, Tielemann e.a. Shaffy Theater (Keizersgracht): Donderdag 21, vrijdag 22 en zaterdag 23 febr. zuilenzaal 20.30 uur: Pentatheater. moderne dans. Don derdag Café 22 uur: Dizie. Vrijdag 24 uur: Zuilenzaal De Ketelshow. Zaterdag zuilen zaal 14.30 uur: Theatergroep Genesius „De Reis” (6-12 jaar). 24 uur: De Ketelshow. Zondag 24 febr. 14.30 uur: shaffyzaal: Stam- konsert. Dinsdag 26febr. zuilenzaal 20.30 uur. Mime-cartoons van Jan Couprie en Wim Emmerik. Café: Zigeunerkapel Kabani. Woensdag 27 febr. 14.30 uur: Zuilenzaal: Poppentheater de kleinste komedie. Bees tenbende en Tijl Uilenspiegel als dokter. Café 22 uur Boy Edgar Sound. IN DE OUDE Engelmundus- kerk in Velsen-Zuid wordt vanavond door Joop Huizinga een concert gegeven op het Flentrop-orgel. Medewerking wordt verleend door Jan Pieter van Eijkelenborg, sopraan- en altblokfluit. Op het programma Staan werken van Couperin, TONEELGROEP GLOBE speelt woensdagavond 27 febru ari in de Haarlemse schouw burg „De wilde eend”, een to neelstuk van Henrik Ibsen. Het is een oud stuk, dat echter opvallend herkenbaar voor he dendaags publiek blijft omdat Strindberg een meester is in de psychologische ontleding karakters. Haarloheim, Smedestraat 23 in Haarlem presenteert zaterdag 23 februari en 2 maart de laat ste voorstellingen van cabaret Peter de Jong en Donald ten Hooven. Over hun afscheid vertelt theaterdirecteur Paul Scheelings onder meer: „Het zijn de laatste optredens van het cabaret. De studie medicij nen zit er op. Het cabaret ge noot in de jaren ’70 een niet geringe populariteit onder de Cabaret Peter de Jong en Donald ten Hooven (rechts). DE STICHTING Voor en met Orgel geeft zaterdag in het ka der van een instructieve serie concerten waarin de orgellite ratuur ten tijde van de barok en ouder ter sprake komt, een uitvoering van verschillende werken in de St. Bavokerk aan de Herenweg in Heemstede. Kees Rosenhart heeft een pro gramma samengesteld van composities van d’Anglebert, Murschhauser, Pachelbel, Ser rano, Boyce, Cornet, Frescobal- di, Krebs, Seixas en Wilhelm Friedemann Bach. Aanvang 20.15 uur. Nieuwe de la Mar Theater(Marnixstr Dage lijks t.e.m. 17 maart, (beh. maandags) 20.15 uur: „Vrouw zoekt moordvent”, blijspel van André Roussin met André v.d. Heuvel, Kitty Jansen e.a. Mickery (Rozengracht): T.e.m. 24 febr. dage lijks 20.30 uur: Joint Stock. London „The Speakers” van Heathcote Williams. Klein Bellevue (Leidsekade)T.e.m. 28 febr. dagelijks (beh. zondags) 20.30 uur: „Wat je zegt dat ben jezelf” met Gerard Cox en Frans Halsema. In augustus van het vorige Jaar werd in Haarlem de stich ting Voor en met Orgel geves tigd, op grond van de ervarin gen opgedaan tijdens een serie concerten gegeven door de blokfluitspeler Baldrick Deer enberg en de organist Kees Ro senhart in de dorpskerken van Abcoude. Breda, Heemstede, Heiloo, Kampen, Krommenie, Jutphaas, Spaarndam, Velsen, Westzaan en Zandvoort, en een viertal interpretatiecursussen in de Haarlemse Waalse Kerk. Uit gesprekken met organisatoren, publiek, cursisten en musici bleek duidelijk de wens om van de vele bestaande moge lijkheden een ruimer en ge richter gebruik te maken. De doelstelling van de stichting luidt dan ook:„het stimuleren van het artistiek verantwoord gebruik van het kleine orgel en andere toetsintrumenten, zowel als solo-instrument als in en- sembleverband.” De stichting vond een gastvrij onderdak en een gunstig muzikaal klimaat binnen de muren van de Waal se Kerk van Haarlem, de voor malige 14e eeuwse Begijnenkerk waar thans getracht wordt een restauratie van het gehele Be gijnhof te verwezenlijken. Nader gepreciseerd berusten de voorgenomen en deels reeds in uitvoering gebrachte- activiteiten alle op het be grip informatie”; zowel het verkrijgen ervan als het ver strekken. De stichting beoogt namelijk organisten en andere musici met de bezitters van de vele kleine mooie, vaak unieke orgels tot elkaar te brengen. De aanzet daartoe wend vorig jaar mei gegeven met een klei ne tentoonstelling van clave- cimbels, virgirialen en clavi- chorden van de hand van de Nederlandse bouwer Gerrit Klop. Uit de enorme belang stelling die de zogenoemde „Or geltochten” van de Haarlemse organist Klaas Bolt genieten blijkt de orgellief hebber (en vaak orgelspeler) zich eens te meer te onderscheiden van het beeld dat men van de gangbare muziekliefhebber heeft en wel door de intensiteit waar mee hij zich voor zijn instru ment interesseert. Toch is het voor deze categorie dikwijls moeilijk om tot de kern van de zaak door te dringen; alleen al om de zeeën van tijd die het vergt om archieven, musea, bi bliotheken en kerken af te rei zen. Bovendien is het voor ve len bezwaarlijk, zo niet onmo gelijk, de vereiste kennis via regelmatige lessen te verkrij gen. ZIJN GRIMMIGE VERFIL- van Shakespeare’s „Macbeth”, waarin hij afrekende met het geweld waarmee hij zojuist in zijn particuliere leven was geconfronteerd (de „Tate- moorden”), is Roman Polanski overge stapt op het meer luchtigere genre. Met „What” heeft hij een krankzinnige ko medie gemaakt rond een kwasi-onschul- dig en lief meisje, dat, liftend door Europa, met weinig bezittingen toevallig binnendringt in een Italiaanse villa en het luxueuse pand op het einde met nog minder verlaat, dan ze gekomen is. Daar tussendoor heeft zij wonderlijke ont moetingen met een stel lichtelijk ver knipte gasten, die allen iets van haar willen. De minst begerige is nog de luie eigenaar van de villa (gespeeld door Marcello Mastroianni), maar de rest zorgt voor veel gevarieerd vertier, zodat een absurde klucht is ontstaan, die mis schien diepere bedoelingen heeft, maar, zo te zien, alleen maar wat dwaas amu sement heeft willen brengen. Voor de kinderen draait in Studio „Dik Trom en het circus”. Dikwijls zijn die instrumenten met subsidie-gelden gerestau reerd en staan zij in akoestisch aantrekkelijke ruimten. In de praktijk blijkt het overgrote deel van deze kleine orgels slechts tijdens kerkdiensten be speeld te worden en dat dan nog dikwijls maar éénmaal per week.Daar waar het instrument ook buiten de kerkdienst ge bruikt wordt, bijvoorbeeld voor een orgelbespeling of voor een enkele bezoeker, gebeurt dat meestal incidenteel door een liefhebber die er niet voor te rugschrikt om een grote hoe veelheid werk „pro deo” te ver zetten, er zelfs de nodige on kosten voor uit eigen porte- monnaie te betalen. Nagenoeg hetzelfde geldt voor de uitvoe rende musici: zij studeren hun programma in voor slechts één concert. Na dat concert raakt én voor de organisator én voor de musici de „investering” vrij wel verloren. Onder het motto ’’wanneer de ene hand de ande re wast, worden ze beide schoon” poogt de stichting or ganisatoren en musici van de wederzijdse mogelijkheden op de hoogte te brengen. theater Tingel Tangel (N.Z. Voorburgwal): vanaf vrijdag 22 febr. t.e.m. 2 maart (beh. maandag 25 febr.) 20.30 uur: Miel Cools. waarschijnlijk nog wel goed zullen kennen: baritonsaxofo- nist Henk van Es met zijn trio, dat nog altijd onder de naam Dzjilauda speelt. Henk’ van Es was de eerste musicus die op de club de vrije richting in de jazz insloeg. De laatste jaren is hij daar van af gekomen en speelt nu meer de conventioneel gerichte jazz. Toch houdt Van Es ruimte open om binnen dit kader te kunnen experimenteren. Het trio bestaat verder uit bassist Tony van Hal, in het dagelijkse bestaan eerste bassist van het Nederlands Ballet Orkest en drummer Kees van Zeist, vroe ger onder meer deel uitmakend van de Alan Lorillard Set. Aan vang rond 21.45 uur. NOG MEER ORGELMU ZIEK in de hoofdstad: in de serie vrijdagavondconcerten speelt Simon C. Jansen 22 fe bruari in de Westerkerk aan de Westermarkt werken van Saint-Saëns, Liszt, en Strate gies terwijl het Nederlands Kamerkoor onder leiding van Hans van den Hombergh te ho ren is in werken van Bruckner, Messiaen, Reger en Verdi. Koor en orgel voeren samen het Be- nedicat vobis Dominus van Du- parc uit en besluiten het om 20.15 uur beginnende concert met Rejoice in the Lamb van Benjamin Britten. De stichting Voor en met Or gel poogt niet alleen een prak tische informatiebron op te bouwen waar men zich op de hoogte kan stellen over bou wers, restaurateurs en restau raties, eigenaars van kleine in strumenten en de instrumenten zelf, over componisten en uit gaven van bladmuziek en grammofoonplaten voor deze soort instrumenten, maar ook cursussen, lezingen, tentoonstel lingen te organiseren, een vaste collectie instrumenten te verga ren en te zijner tijd een per manent bezet inlichtingenbu reau in het leven te roepen. Alhambra I (Weteringschans): Clint Eastwood in „The good, the bad and the ugly”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19.30 uur. Alhambra II (Weteringschans): Ryan O’Neal in ..Paper Moon”, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr.): Clark Gable in „Gejaagd door de wind”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 19.30 uur. Galypso (Marnixstr.): Louis de Funes in „Pa niek in het grand restaurant”, toeg. a.l. Dag. 13.45, 16, 19.30 en 21.45 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan): Vincent Price in „Theatre of blood”, toeg. 18 j. Dag. 14 (beh. za. zo. wo. midd. 19.15 en 21.30 uur. Centraal (Nieuwendljk)„Intimidades de una Prostltuta”, toeg. 18 j. Doorl. voorst, dag. 13, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 uur. Cineac (Damrak): Raymond Pellegrin in „Het loon voor geweld”, toeg. 14 j. Dag. 9.30, 11.30, 13.30, 15 30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur. Zo. 13.30 uur enz. Cineac (Reg. Breestr.): Elke ochtend en mid dag 9.30, 11.30, 13.30, 15.30 uur, zo. 11.30 uur enz. „50 jaar Disney tekenfilms”, toeg. a.l. City (Leidseplein). Louis de Funes in ..De avonturen van,.Rabbi Jacob” toeg. al. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. City 2 (Leidseplein): Exlisabeth Taylor in „Echtscheiding”, toeg. 14 j. Dag. 14, 18.45 en 21.15 uur, zo. 13.15, 15.45, 18.45 en 21.15 uur Corso (Kalverstr.)Peter Steiner in „Vrolijke ontucht in Tirol”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur Du Midi (Apollolaan)„De avonturiers”, toeg. 18" j. Dag. 14 (beh. wo. midd.) en 20 uur. Flora (Amstelstr.): „Summertime killer”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 21.45 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.30 en 21.45 uur. Kriterion (Roeterstr.)John Finch in „Mac- Beth”. toeg 18 j. Dag. 14.15. en 20 uur, vr. za. nacht 23.30 uur. Leidseplein Theater (Leidseplein): Troll”, toeg. 18 j. Dag. 14.45, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Luxor (Nleuwendijk)„Het wraakzwaard van de ijzeren vuist”, toeg. 18 j. Dag. 13.30 (Beh. zo. en wo. midd.) 15.30, 19.15 en 21.30 uur. Nöggerath (Re. Breestr.): „Wat doe je als je een naakte vrouw ziet?”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16. 19 en 21.30 uur. Parisien (Nieuwendljk)„Hausi International”, toeg. 18 j. Dag. 15.30 17.30, 19.30 en 21130 uur, zo. enz. Rembrandtplein Theater (Rembrandtplein): Dean Read in „Vuisten, bonen en karate”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.45 uur. Rialto (Ceintuurbaan): Elke avond 19.30 en 22 uur, do vr. ma. di,middag 14.30 uur „Fred, het mooiste stuk van het leger”, toeg. 14 j. Rivoli (Boven Rialto): ,,’n Moordspel”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 en 21.45 uur, zo. 14.30, 19 en 21.45 uur Roxy (Kalverstr.): Roger Moore in „Live and let die”, toeg. 14 j. Dag. 13.30. 16, 19 en 21.30 uur. Royal (Nieuwendljk)Fred Williamson in „De mokervuist”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Studio K (Boven Kriterion): „Mein Kampf”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.30 en 21.45 uur, zo. 14, 16.15, 19.30 en 21.45 uur The Movies (Haarlemmerdijk): Dag. 19.45 en 22 uur, za. alleen 22 u, do., vr., za„ zo. „Cui de Sac", toeg. 18 j. ma. di. wo. „Repulsion”, toeg. 18 j. Tuschinski I (Reg. Breestr.): Sidney Poltier in „A warm december”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za en zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Tuschinski II (Reg. Breestr.): „Jesus Christ Superstar”, toeg. a.l. Dag. 14.30.19.15 en 21.45 uur, za. en zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur De Uitkijk (Prinsengracht): Liza Minnelli in „Cabaret”, toeg. 18 j. Dag. 14. 19 en 21.30 uur, zo 13.15. 15.45, 19 en 21.30 uur. Bij de overheid zijn deze plannen gunstig ontvangen, maar desondanks heeft dit pro ject alleen maar kans van sla gen indien alle geïnteresseerden organisatoren, musici, or gelmakers, wetenschapsmensen, uitgevers, verzamelaars, parti culieren de gegevens voor dit informatiecentrum aandra gen. Ook financiële steun is onontbeerlijk. Het gironummer van de stichting is: 303 4408. Het adres: Begijnhof 30, Haar lem, telefonisch bereikbaar via de secretaris-penninameester W. Husslage, 023-313 691. gi9 4 i-lrïL". dit

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1974 | | pagina 13