Kamer Orkest speelt
AGENDA
Theaters in teken
JEZUSPOP EN
van
KAMERJAZZ
Gen tru m-weeket nde
UIT.
RUWS
i
L
mi
amateur compos ities
H
Ravelijn?
Herman Erbé met eigen groep in Haarloheim
muzikaal cabaret
ini
I
STUDIO
WITTE BIOSCOOP
ZERO’S ZIENEMA
wijzen
ROXY
FRANS HALS
w-
O
rii
TEYLER
PASSION
TIPS
li
t i
si
r VJP?
Op CCFStC
gemeentelijk orgelconcert
T entoonste Hingen
Jh
V erzoeknummers”
Bioscopen
S
van
C.S.
I
,Z” De
■t
maar
De
stevige,
ZONDAGMIDDAG om 14.30 uur een kinder-
Scène uit Whitehead’s Drijfanker met van links
naar rechts Els van Rooden, Elias van Zanden,
Karen Kilian en Rutger Weemhoff.
avonden op een camping bren
gen. Ons programma daar liet
EEN EXPOSITIE van schil
derijen, pentekeningen en olie-
pastels van Ali Rahamad wordt
zaterdag om 16 uur geopend in
gallery yoga centrum Fred van
Beek, Uiterwaardenstraat 40 in
Amsterdam. Tot 16 mei.
CABARETIER Fons Jansen komt donderdag
11 april voor dc Laatste voorstelling in Haarlem
van Kwartetten.
en
uit
C
WE HERINNEREN onze le
zers nog eens aan het concert
dat de Dutch Swing College
Band vanavond in het Concert
gebouw in Haarlem. De DSC
komt net als vorig jaar met de
befaamde Amerikaanse pianist
Teddy Wilson en dat betekent
een avondje aanstekelijke jazz-
klanken.
VERSCHILLENDE koren heb
ben deze en komende week de
Matthaus Passin van Joh. Seb.
Bach op het repertoire staan.
Vanavond geeft de Christelijke
Oratorium Vereniging IJmuiden
een uitvoering in de Nieuwe
Kerk aan de Kanaalstraat in
IJmuiden. Aanvang 19.30 uur.
Medewerking van onder meer
het Noordhollands Philharmo-
nisch Orkest. Het geheel onder
leiding van Willem Wiesehahn.
„VROLIJKE ONTUCHT in Tirol” is
een bijzonder goedlopend, tegen de por
no aanleunend filmwerkje, dat zijn suc
ces vooral te danken zal hebben aan de
opwindende vooruitzichten die het land
volgens de film blijkt te bieden aan zijn
toeristen. Mooie jongens zorgen er voor
pro-
„De
jaar
t-.
Er staan op het programma
chansons, sonates, en een can
tate van Sandrin, Rosenmüller
en Buxtehude. Aanvang 20.15
uur.
voerd. Dat is toch wel belang
rijk. Bij die inzendingen is
overigens gebleken hoe ontzet
tend veel verkeerde noten de
mensen in hun partituren ma
ken”.
Soeteman omschrijft het ka
rakter van de inzendingen als
„meest gematigd, met één mo
derne uitzondering”. Het is de
bedoeling dat het HKO de win
nende composities voor enkele
concerten op het repertoire zal
plaatsen. De toegang tot de uit
voering is gratis.
CENTRUM, Haarlems eigen toneelgroep, is dit
weekeinde op twee verschillende „fronten” in de
weer. Vanavond, vrijdag en zaterdag speelt de
groep in de Stadsschouwburg oan het Wilsons-
plein van de Engelse auteur E. A. Whitehead
diens nieuwste spel „Drijfanker” onder regie
van Christiaan Nortier. Gelijktijdig wordt in de
Toneelschuur de kleine-zaalproduktie Gastena
vond van de debuterende schrijfster Tini Visser
gebracht. Ditmaal heeft Peter Oosthoek de re
gie. En om het weekprogramma van Centrum
af te ronden: op 9 april wordt Drijfanker in de
Stadsschouwburg in Velsen opgevoerd.
voorstelling van het Werktheater met Brillen en
Beugels.
De cabaretfolkgroep van Her
man Erbé. Linksonder zittend
Theo Houtkoop en verder van
links naar rechts Aaf Peters,
Luc de Bruin en Herman zelf.
VOOR „STRAW DOGS” is de wes-
tern-filmer Sam Peckinpah naar Enge
land, naar het graafschap Cornwall ge
trokken, om aan te tonen dat het geweld
overal ter wereld, ook daar kan oplaai
en.
Een zachtzinnige Amerikaanse geleer
de ontvlucht met vrouw zijn vaderland
om in de rust van het Engelse platte
land zijn studie af te maken. Om daar
dan te ervaren dat ook in W.-Europa de
aanwezigheid van vreemdelingen en „het
anders zijn” aanleiding geven tot onrust,
achterdocht en tenslotte bloedig geweld.
En de zachtzinnige geleerde ondervindt
dan in de daarop volgende gebeurtenis
sen, dat ook in hem een moordenaar
schuilt. Dustin Hoffman speelt die rol en
na afloop zal men ervaren dat de Ne
derlandse titel van de film, „Genadeloze
Afrekening” wel slaat op de handeling,
maar de bedoelingen van Peckinpah’s
film volstrekt niet dekt.
STADSORGANIST Albert de Klerk geeft dinsdag 23 april,
aanvang 20 uur, het eerste concert in de reeks orgelbespelin
gen, waarmee ook dit seizoen de eeuwenoude traditie wordt
voortgezet. Op de dinsdagavonden wordt het Christiaan
Mülierorgel bespeeld van 2021 uur en op de donderdag
middagen van 15—16 uur.
Om gezondheidsredenen zal Piet Kee, eveneens stads
organist, dit seizoen geen van de concerten in deze serie
geven. Albert de Klerk speelt de helft van de concerten,
terwijl gastorganisten het overige deel voor hun rekening
nemen.
Albert de Klerk stelt luisteraars in staat voor dit openings
concert verzoeken in te dienen. Het eerste concert zal dan
geheel gevormd worden door deze „verzoeknummers”. Aan
vragers dienen er rekening mee te houden dat niet aan alle
kenbaar gemaakte wensen kan worden voldaan.
De verzoeken dienen uiterlyk vrijdag 12 april in het bezit
te z\jn van de gemeentelijke afdeling culturele zaken, Stad
huis te Haarlem. De concerten zjjn gratis toegankelijk.
is. De Jesus Folk is met 90 man
en een „musicalorkest” vrij
massaal opgezet. Produktie en
regie berusten bij Ids Schrale,
John Larsson schreef de mu
ziek, John Gowans de teksten.
het erotisch plezier en als een van de
meest gevraagde edelhengsten het moet
laten afweten, doet hij zijn praktijk
over aan een Italiaanse gastarbeider,
waardoor er een levendige concurrentie
strijd ontstaat tussen de beide plaatselij
ke hotels, die het hun vrouwelijke gas
ten aan niets willen laten ontbreken. En
hierop komt nu geen enkel protest van
een Dolle Mina'
gestaan. Vijf jaar geleden nam
hij deel met een groep van
studenten van de Haagse Aca
demie voor podiumvorming aan
een Speenhoffprogramma.
DEZELFDE Waalse Kerk
vormt woensdag 10 april het
decor voor twee nog jonge en
sembles. Het zijn Ars Musica
onder leiding van Hugo van
Veen en het vocale ensemble
Doulce Memoire onder leiding
van Koen Vermeij. Ars Musica
bestaat uit een sopraan, twee
(barok)violen en continuo.
Rijksmuseum (Stadhouderskade): Tot 2 juni
tentoonstelling Franse Litho’s”, Geopend
dagelijks 10-17 uur, zon- en feestdagen 13-17
uur.
Stedelijk Museum (Paulus Potterstr.): T.e.m. 7
april wandkleden en textielsculpturen van
Sheila Hicks. T.e.m. 15 april affiches, boek
omslagen, illustraties en zeefdrukken van
Tadanori Yokoo. T.e.m. 21 april schilderijen
van Ra veel, sculpturen van Balderi, objec
ten van Balth. T.e.m. 28 april arcitectoni-
sche ontwerpen van Duiker. T.e.m. 12 mei
tekeningen van Colin Sef. Geopend maandag
t.e.m. vrijdag 9.30-17 uur en 19-22.30 uur,za
terdag 9.30-17 uur, zon- en feestdagen 13-17
uur.
Van Gogh Museum (Paulus Potterstr.): Ten
toonstelling „World Press Photo”. Dagelijks
geopend van 10 tot 17 uur, zondags 13 tot 17
uur.
Museum Fodor (Keizersgracht): T.e.m. 15 april
schilderijen en collages van Willy Boers.
Geopend dagelijks 9.30-17 uur, zondagen 13-
17 uur.
NADAT VANDAAG en zaterdag nog
genoten kan worden van Ferrari’s boze
satyre „De Audiëntie”, kan men op 9, 10,
11 en 13 april met enige verbijstering
kijken naar een Iraanse film, die niet
alleen prachtig gemaakt is, maar van
een zo verteerbare diepzinnigheid en
eenvoudige wijsheid is, dat Godard er
een voorbeeld aan kan nemen. Centraal
in de film staat een oude boer, Masjdi
Hassan, die met zijn vrouw geïsoleerd
leeft in de vlakte van Iran en zijn
bestaan dankt aan het bezit van een koe.
Wat er gebeurt als tijdens zijn afwezig
heid het dier sterft, het gebeuren voor
hem geheim gehouden wordt en hij zich
langzamerhand met zijn bezit en vriend
gaat identificeren, is van een, aangrij
pende dramatiek, zoals men zelden in de
bioscoop ondergaat.
Anderzijds dat je je voortdu
rend realiseert wat de tekst wil
zeggen en dat je al je uitdruk
kingsmogelijkheden aanwendt
om die inhoud aan de luiste
raar duidelijk te maken. Dit
laatste is erg belangrijk omdat
je anders in maniertjes vervalt,
die letterlijk nietszeggend zijn”.
EEN ZEER progressieve avond, vrij
dag in de Witte Bioscoop (aanvang 22.30
uur), want hij is gewijd aan twee films
rond Jean-Luc Godard (en Jean-Pierre
Gorin): „Voices” en „Letter to Jane”, de
laatste, met Jane Fonda.
„Letter to Jane” is een monoloog naar
aanleiding van een foto waarop Jane
zeer „geëngageerd” voorkomt en waarin
commentaar gegeven wordt op de in
menging van buitenstaanders in het
Vietnamese conflict en in welke vormen
dit zou moeten gebeuren.
„Voices” tenslotte, is een typisch voor
beeld, zoals ook de vorige films, van de
filmer Godard als politiek pamflettist. In
deze verhandeling gaat het om de ideo
logische en materiële aspecten van het
filmmaken en de eerlijke distributie van
de filmproductiemiddelen, over de rol van
intellectuelen in de revolutie en over het
waarheidsgehalte van het filmbeeld.
De slavenmarkt met ontklede neger
vrouwen, prostitutie, verkrachtingen en
castratie ontbreken dan ook niet, maar
hoe mooi gefotografeerd ook, zijn ge-
schiedschrijverij maakt weinig indruk,
waarschijnlijk omdat de boze opzet
zo nadrukkelijk merkbaar is.
En als de uiteindelijke conclusie toch is
dat Jacopetti een racist is, heeft hij dat
te danken aan de laffe manier waarop
hij een actueel, problematisch en gecom
pliceerd onderwerp naar zijn eigen hand
zet.
Gregory
Navarone”.
Op de vraag hoe Erbé zijn
programma omschrijft, ant
woordt hij„Ik zou het niet
precies cabaret kunnen noemen,
maar ik zie het tussen enerzijds
folkcabaret en anderzijds een
soort cabaret-chantant zitten.
Verwar folk overigens niet met
„volks” of iets dergelijks. De
nadruk ligt veel meer dan bij
de andere cabaretgroepen op
muziek, waarbij we minder dan
zij van de teksten uitgaan. Het
zijn ook niet liedjes waarvan je
kan zeggen dat ze voor 99 pro
cent over liefde gaan of voor
98 procent over de trein naar
Maastricht, om maar wat te
noemen. De inhoud is erg geva
rieerd. We hebben enerzijds de
typische cabaretske liedjes,
maar anderzijds ook dat meer
naar het luisterliedje neigt. Ook
een liedje dat gewoon „maf”
kan worden genoemd, komt in
het programma voor”.
Over de titel van het
gramma vertelt Erbé:
naam Ravelijn is vorig
ontstaan tijdens ons optreden
in Vlieland waar we regelmatig
WIM DALM verzorgt zondag,
aanvang 15 uur, het maande
lijkse concert in Teylers Mu
seum. Op het befaamde 31-
toons orgel speelt Daim werken
van Frescobaldi, Byrd, Swee-
linck, J. van Dijk en Henk
Badings. Voorts staan op het
programma improvisaties in de
verschillende Euler toonge-
slachten en improvisaties aan
de 31-toons speeltafel. De toe
gangsprijs tot concert en mu
seum bedraagt f 0,50.
Het concert bevat werken
van Scarlatti, Frescobaldi, Bux
tehude, Couperin en Pepusch.
bob GASSTER is een oude
bekende in folktaveerne
Waag. Zaterdag is déze voor
gelijke Amerikaanse gitarist,
die ook de snaren van zijn
>ünjo uitstekend weet te beroe-
'm in deze club te beluisteren.
Zaterdag stevige, lekker
iwingende muziek van de groep
sight. Een groep van vijf musi-
•i: Hessel de Vries, piano; Errol
Voiski, gitaar; Kees van der
f <aarse, bas; Raoul Bumet, con-
la’s en Paul van Wageningen op
rams. Aanvang 22.30 uur.
IN HET RAADHUIS van
Heemstede zal het Heemsteeds
Ktmer Orkest dinsdag om 20.15
WT de inzendingen laten horen
die zijn gekomen voor de door
het orkest uitgeschreven com-
positiewedstrijd. Er zijn in to
tal vijf stukken ingestuurd,
die alle door het HKO worden
ntgevoerd.
HAARLOHEIM, immer op
l0ek naar bijzondere vormen
Mn cabaret en kleinkunst,
lijkt aanstaande zaterdag op-
üeuw van de geijkte paden af.
Herman Erbé, vaste bespeler
im de folkclub De Waag,
Wakt een overstapje naar het
givogebouw in de Smedestraat
met zijn programma Ravelijn.
Erbé neemt een eigen groep
mee, die bestaat uit Luc de
Bruin (piano en accordeon),
Theo Houtkoop (gitaar) en Aaf
Peters (bas). Behalve zaterdag
ii Ravelijn ook op 13 april in
Hiarloheim.
BEHALVE BOVENSTAANDE films
zijn er nog genoeg andere die de moeite
van het bekijken best waard zijn. Zo
gaat Cinema Palace onverdroten voort
met de prolongering van „Help, de dok
ter verzuipt", naar de succesroman van
Bloemendaals ingezetene Toon Kort
ooms. In de nachtvoorstelling „In de
greep van de Gele slang.” Ook een
nachtfilm is „De rimboevechters van
Birma”, in Frans Hals.
Luxor sluit op het erotisch plezier in
Frans Hals aan met Au pair girls, of
„over wat naïeve meisjes allemaal in
good old Britain kan overkomen.” Roxy
tenslotte heeft „The Arrangement” in de
nachturen.
Kinderfilms zijn er volop. In Cinema
Palace „De verliefde Otter” en in Stu
dio „Pippi zet de boel op stelten.” Op
zondagmorgen voor alle griezelaars bo
ven de 14 jaar „De man met de wassen
beelden.”
VAN GUALTIERO JACOPETTI is
sinds zijn fel omstreden en tot demon
straties aanleiding gevende „Africa Ad-
dio” weinig meer gehoord. En die stilte
heeft hij nu verbroken met „Uncle
Tom”, een film over het negerprobleem.
Een controversieel onderwerp dus, zoals
hij graag uitzoekt, om daarna met glib
berige handigheid tussen voor- en te
genstanders heen te manoeuvreren. In
een film van twee uren, hier bekort tot
anderhalf uur, geeft hij een beeld van
hoe de negers als slaven naar Amerika
werden getransporteerd om daar uitge
buit te worden Dat is een stukje ge
schiedenis, waaraan verschillende sensa
tionele en seksuele aspecten zitten,
waarvan Jacopetti er de meest attractie
ve weet uit te lichten.
FREE JAZZ die soms naar
kamermuziek neigt, wordt
vrij dg vanaf 22 uur door Loek
Dikkers-Improvisators Guild op
de Haarlemse Jazz Club ge
speeld. Dikker, zelf pianist,
komt met een kwalitatief uit
stekende groep jazzmusici:
Manfred Schoof, trompet; Leo
van Oostrom, altsaxofoon; J. R.
Montrose, tenorsaxofoonEric
van Lier, tuba; Maurice Horst
huis, elektrische altviool; Ar
jen Gorter, bas en Laurie Allan
Slagwerk.
De Christelijke Oratorium
Vereniging Haarlem geeft een
uitvoering van Bach’s werk in
het Haarlemse Concertgebouw
op dinsdag 9 april. Ook hier
verleent het NPO medewer
king. Dirigent is ditmaal Piet
Kiel jr.
Beide groepen houden zich
bezig met muziek uit renaissan
ce en vroege barok. Ze doen dit
vanuit dezelfde opvatting die
gekenmerkt wordt door „spre
kend" zingen en „zingend”
spreken. Dat eerste betreft
Doulce Memoire. Koen Ver
meij: „Deze groep van slechts
12 zangers ontleent haar naam
aan een van de beroemdste
chansons van de 16e eeuw. Het
was voor een aantal studenten
aan de vakopleiding van de
Haarlemse Muziekschool de in
gang tot de wijze van musice
ren waarbij het zingen als een
verhevigde vorm van spreken
ervaren wordt. Dat houdt in
dat je enerzijds de taal de rit
mische stuwing en ontspanning
van de muziek laat bepalen.
Erbé schreef voor ruim 80
procent zelf de teksten en de
muziek. Het overige deel be-
I Kj speelt oldtime en ragtime.
Unvang 20 uur. Entree f 2.
ZERO aan de Bakenesser-
i Facht laat vrijdag om 21 uur
«eer eens klassieke muziek ho-
I 'en. Het kwintet Kameleon be-
bat uit studenten van het Ko-
mklijke Conservatorium in
f >en Haag. Ze brengen werken
'an Loeillet, Telemann, Handel
n anderen.
POPMUZIEK met een fikse
cheut religie er over wordt
feterdag, aanvang 19 uur, in
iet Haarlemse Concertgebouw
ieproduceerd. Het Leger des
leils heeft sinds begin 1973 de
nusical Jesus Folk op het pro-
tamma staan, waarmee op het
'genblik door ons land wordt
Jereisd. Het is een musical die
leïnspireerji is op de Jezus-
hnderen wier bekeringswerk
ien ieder die ooit het station is
wnnen- of uitgewandeld bekend
staat uit liedjes van Jules de
Corte, Ernst van Altena
twee, door Herman Erbé
het Engels vertaalde songs.
klas, de koorklas, de kwartet-
les. Aansluitend op de ontwik
kelingen van de laatste jaren
zijn daarbij gekomen de en-
sembleklassen voor hedendaag
se muziek, voor geleide groeps-
improvisaties en voor barok-
en renaissancemuziek.
DE ONDEUGENDE water
nimf heet een aardige kinder-
operette die stedelijk jeugdkoor
Haarlem zondag om 20 uur in
de Haarlemse Stadsschouwburg
opvoert.
HARMONIE St. Michael ver
zorgt vrijdagavond samen met
haimonie De Spaarnebazuin
een concert in het Coornhertly-
ceum in Haarlem. Aanvang
20.15 uur.
Er staat
programma
In tegenstelling tot zijn vroegere stukken,
Kwartet en Alpha-Bèta, heeft Whitehead in
Drijfanker te eenzijdig doorleefde en vooral
ongenuanceerde figuren neergezet. Dat zijn res
pectievelijk Els van Rooden (die een zeer mooie
rol van het meisje Linda vertolkt), Karen
Kilian, Rutger Weemhoff en Elias van Zanden.
Wie echter Whitehead (en dus Centrum) in zijn
ontwikkeling wil volgen, wordt aangeraden te
gaan kijken.
Het is een van de eerste
keren dat de groep van Erbé
met Ravelijn buiten de sfeer
van de folkclubs en de perso-
neelsavonden in het theater
komt. Erbé heeft overigens eer
der op het Haarloheim-podium
iip
Ui
fessie componeren. Maar
resultaat was dat alle
stukken konden worden uitge-
EEN PROGRAMMA van ba
rokmuziek wordt zondag om
14.30 door leerlingen van de
gemeentelijke muziekschool in
de Waalse Kerk aan het Be
gijnhof in Haarlem gepresen
teerd.
In de vakstudie muziek is
samenspel een belangrijk on
derdeel. Wij kennen bij deze
opleiding van ouds de orkest-
De ensembles Ars Musica en
Doulce Memoire bijeen.
Door het publiek kunnen
twee composities worden aan
gewezen die in aanmerking ko
men voor een prijs van respec-
tieveljk f 750 en 500. Een ju
ry, bestaande uit de componist
Peter Schat, dirigent Nico
Schuyt en HKO-dirigent Iman
Soeteman zal eveneens een
prijs groot 1250 toewijzen aan
het naar hun oordeel aardigste
werkstuk. De prijzen zijn in de
vorm van een subsidie beschik
baar gesteld door Gedeputeerde
Staten.
Naar alle waarschijnlijkheid
zal de prijs in drieën worden
gedeeld. Iman Soeteman: „De
kwaliteit van de beste drie
stukken ontliep elkaar niet
veel. Waarschijnlijk dus van
daar dat we de prijs aan drie
amateur-componisten zullen
toekennen”.
Soeteman, die naast het HKO
aan Concertgebouworkest en
Nederlands Blazers Ensemble is
verbonden, toont zich tevreden
over het gehalte van de inzen
dingen. „We wisten dat de
stukken zouden komen van
mensen die niet voor hun pro-
het
vijf
Alhambra I (Weteringschans): Clint Eastwood
in .The good, the bad and the ugly”, toeg.
18 J. Dag. 14 en 1.30 uur.
Alhambra 2 (Weteringschans): Marlon Brando
in .Last tango in Paris”, toeg. 18 j. Dag
14.30 19.15 en 21.45 UU, ZO. 13.45. 16.15, 19.15 en
21.45 uur.
Bellevue Cinerama (Marnixstr.);
Peck in „De kanonnen van 1
toeg 14 j. Dag. 14 en 20 uur.
Calypso (Marnixstraat) Julie Christie in
„Don’t look now”, toeg. 18 j. Dag. 13.45, 16.
19.30 en 21 45 uur.
Ceintuur (Ceintuurbaan): Monique van de Ven
in „Turks Fruit", toeg. 18 j. Dag. 14 (beh. za.
zo. wo. mldd.) 19 en 21.30 uur
Centraal (Nieuwendljk): „Prenez la queue”,
toeg. 18 j. Dag. doorl. voorst. 13, 14.45. 16.30.
18.15, 20 en 2145 uur.
Cineac (Damrak): Bud Spencer in „Zij noem
den hem platvoet”, toeg. 14 j. Dag. 9.15.
11.30, 13.45, 16 19.15 en 21.30 uur, zo.ll. 30 uur
enz.
Cineac (Reg. Breestr.): Elke ochtend en mid
dag 9.30 11.30, 13.30, 15.30, zo. 11.30 uur enz.
Walt Disney’s „101 Dalmatiers”, toeg. a.l.
Elke avond 17.30, 19.30 en 21.30 uur Louis de
Funes in .de avonturen van Rabbi Jacob”,
toeg. a.l
Clnetol (Tolstr.). Dag. 19.45 en 22 uur Wlm
Sonneveld in „Het wonderlijke leven van
Willem Parel”, toeg. a.l.
City (Leidseplein)„Laat 't maar aan ons
over”, toeg. a.l. Do. vr. 14.15, 19 en 21.30
uur, za. t.m. wo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur
City 2 (Leidseplein): Louis de Funes in „De
avonturen van „Rabbi „Jacob". toeg. a.l.
Do. vr. 14, 18.45 en 21.15 uur, za. t.e.m. wo.
13.15, 15.45 1945 en 21.15 uur.
Corso (Kalverstr.)Peter Steiner in „Vrolijke
ontucht in Tirol”, toeg. 18 j. Dag. 13.30,
15.45. 19 en 21.30 uur
Du Midi (Apollolaan)Mark Lester in „Oli
ver”, toeg. a.l. Dag. 14 (beh. wo.) en 20 uur.
Flora (Amstelstraat) Clint Eastwood in „Where
eagles dare toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur.
Kriterion (Roeterstr.)Joe Dallesandro in
„Lonesome cowboys”, toeg. 18 j. Dag. 14.15,
19.45 en 22 uur. zo. 13.30, 15.45. 19.45 en 22
uur. vr. za. nacht 00.15 uur.
Leidseplein Theater (Leidseplein): Al Pacino
in „Serpico", toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.15 en
22 uur, zo. 13.15, 16, 19.15 en 22 uur
verschillende soorten liedjes
horen, van folk tot blues. Ra
velijn wijst op een burcht, een
hooggelegen punt van waaruit
je een overzicht naar alle kan
ten. In dit programma krijg je
een hoeveelheid van indruk
ken”.
In Gastenavond maken we een feestje mee
waarop een soort barbecue-publiek wordt ge
confronteerd met een milieu-alarm. Het stuk is
een gelijkenis met een erg serieuze moraal die
in de tekst tamelijk zwaar op de hand wordt
uitgewerkt. Oosthoek relativeert het moralisti
sche effect echter door het stuk in een kluch
tig, slapstick-achtig jaste te hijsen, zonder de
moraal zelf aan te tasten. Er is voortreffelijk
spel te zien van Frans Koppers, Allard van der
Scheer, Margreet Heemskerk, Lettie Oosthoek,
Ingeborg Elzevier en Jules Hamel.
Luxor (Nieuwendljk): Wang Yu in „De stalen
arm” toeg. 18 j. Dag. 13.30 (beh. zo. ma. dl.
wo. mldd.) 15.30, 19.15 ün 21.30 uur
Nöggerath (Reg. Breestr.): „Ontuchtige vertel
lingen” toeg. 18 j. Dag. 13.30, 16, 19 ?n 21.30
uur
Parisien (Nleuwendijk). „Vreemd gaan in de
baas z’n tijd”, toeg. 18 j. Dag. 11.30, 13.30,
15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo. 13.30 uur
enz.
Rembrandtplein Theater (Rembrandtplein)
„Shaft in Africa”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.15
en 21.45 uur, zo 13.30, 16, 19.15 en 21.45 uur.
Rialto (Ceintuurbaan): Elke avond 19 en 21.30
uur, do vr tnldd. 14 uur Alfredo Alfredo”,
toeg 14 j. za. ma. dl. wo. midd. 14 uur, zo.
13 en 15.45 uur „Robin Hood van Sherwood
Forest" toeg a.l.
Roxy (Kalverstr.): Roger Moore in „Live and
let die”, toeg 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30
uur.
Royal (Nleuwendijk): Fabio Testi in „Z” De
schrik van iedere stad”, toeg. 14 j. Dag.
13.30, 15.45 19 en 21.30 uur
Studio K (Boven Kriterion). Dag. 14.15, 19.30
en 21.45 uur, zo. 14, 16.15, 19.30 en 2145 uur.
Jane Fonda-programma, toeg. 14-18 j.
The Movies (Haarlemmerdijk): Dag. 19.45 en
22 uur. zaterdags alleen 22 uur ,,H Caso
Mattel” toeg 18 j. Dag. 13.30, 19.45 en 22
uur „La salamandre”, toeg. 18 j.
Tuschinski 1 (Reg. Breestr.): Jules Croiset in
„Help! De dokter verzuipt", toeg. a.l. Dag.
14.15. 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 16, 19
en 21.30 uur.
Tuschinski 2 (Reg. Breestr.): „Jesus Christ
Superstar" toeg. a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45
uur. za. en zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur.
De Uitkijk (Prinsengracht): „American Graffi
ti”, toeg. 14 j. Dag. 14. 19 en 21.30 uur. Zo.
13.15, 15.45. 19 en 21.30 uur.
een aantrekkelijk
rte wachten, dat
wordt geopend met een optre
den van de leerlingen van de
harmonie St. Michaël onder lei
ding van A. J. Gozeling. Ver
volgens t-eden de tamboers van
St. Michaël op onder leiding
van N. J. van der Linden. De
harmonie St. Michaël zelf staat
onder leading van H. N. van
Ossenbruggen, harmonie De
Spaarnebazuin wordt geleid
door W. van der Geest.