AGENDA
Paul Peters liefde
voor
de viool begon al vroeg
Themaco ncert
in Nieuwe Kerk
HJVIS
Humoristisch
weekje
JAZZMANIFESTATIES
ZOMERCONCERTEN VAN HAARLEMS JEUGD ORKEST
wijzen
ZERO’S ZIENEMA
lis
Ie
DONDERDAG
1 3
JUNI
15
Muziek en Toneel
T
D
Overige films
n
ed!
„VOOR MIJN ACHTSTE verjaardag kreeg ik van mijn
ouders als geschenk een viool”, zo vertelt de thans twintig
jarige concertmeester van het Haarlems Jeugdorkest Paul
Peter Spiering. „Met dit geschenk, dat ik al in handen kreeg
toen ik nog in mijn zevende jaar was, vervulden mijn ouders
mijn wens om juist dit snaarinstrument te leren bespelen”.
Paul Peter is zaterdag samen met het HJO in het Concertge
bouw in Haarlem te beluisteren waar om 20.15 uur het jaar
lijkse zomerconcert van het jeugdorkest begint.
Kimstexposi ties
Bioscopen
ns
j.
Dag.
Zjivago'
toeg.
>ten
PAUL PETER SPIERING
za
Theater
P. ZWAANSWIJK.
„Dat was begin
1973. Mijn
^25
Welke werken zal het jeugd-
MARJOL FLORE
organist
ƒ2,
12
Scène uit het sprookje De Val van Rabenshalle
CHARLES BOOST
Een greep uit het program-
DE (ARTISTIEKE) MALAISE waarin
van het kostelijke sprookje De
val van Rabenshalle, vanavond
en vrijdagavond.
een
van
kerk
Haarlem
20.30 uur.
DE DUITSE FILM „Ludwig-Requiem
fiir einen jungfraulichen König" liep
vorig jaar tijdens de Arnhemse film-
week in het door Fugitive Cinema geor
ganiseerde alternatieve festival, waar hij
sterk de aandacht trok.
18 j. Dag. 14.30,
16.15, 19.15 en U
Bellevue
Steiger In
Dag. 14 en
In
22
Ik
aan-
aan
Alkmaar. Tel. na 18 uur 02200-
12833.
i 19
Het programma wordt afgerond met
de kinderfilm^, en matinees. Palace heeft
De man met het zwarte masker. In
Studio twee films: Nishko, zoon van het
indianenopperhoofd en Uit Hollywoods
lachfabriek. En dat is wellicht de aar
digste film die deze week in de Haar
lemse cinema’s wordt vertoond.
Een kort overzicht van de prolongaties
Ben Hur blijft in Cinema Palace; in
Frans Hals heerst nog immer vrolijke
Tiroolse ontucht; Luxor beleeft volle
zalen met rabbi Jacob en Roxy blijft op
de western-toer met Once upon a Time
in the West.
Studio maakte met La Nuit Américai-
ne een voortreffelijke beurt maar weet
dit gehalte niet te handhaven in Mag
num Force. Het is een warrig verhaaltje
over een wrekende politie-inspecteur,
Dirty Harry. Een kereltje dat weinig
goeds uitspookt met het wapen dat hem
is toevertrouwd. Dat is een Magnum
kaliber 44 en wapenexperts zal dit onge
twijfeld veel zeggen. Clint Eastwood le
vert met de rol van de politieman niet
onredelijk spel af, maar het geheel ver
zinkt in talloze onwaarschijnlijkheden.
de kamermuziek. Met de pia
nist Hans Broekman vorm ik al
geruime tijd een duo: deze
vorm van musiceren vind ik
heerlijk en zal dat graag willen
voortzetten.
i*’
c
Ben je van plan nu je het
einddiploma behaald hebt ver
der te studeren?
Wanneer werd je
meester bij
Orkest?
„Ik ben bijzonder op dit con-
j eert gesteld omdat het eerlijke
romantische muziek bevat, me
lodisch rijk is en een voortref
felijk gevonden orkestbegelei
ding heeft”.
HOEWEL BEIDE manifesta
ties niet in Haarlem en omge
ving plaatsgrijpen willen we de
jazzliefhebbers onder de aan
dachtige lezertjes graag attent
maken op twee bijzondere jazz
concerten in de randstad.
Toegangsprijs f2, houders
van het CJP betalen ƒ1.
DE OOK IN Haarlem beken
de organist Klaas J. Mulder
concerteert woensdag in de Do-
menicuskerk in Amsterdam, dit
onder auspiciën van Comité
Kerkconcerten-De Bazuin. Het
zelfde comité verzorgt vrijdag
een orgelconcert, te geven door
Frits Heil in de Oude Kerk,
eveneens in Amsterdam. Aan
vang beide concerten 20.15 uur.
WEDERZIJDSE beïnvloeding
van vokale en instrumentale
muziek” is het thema van een
concert dat een groot aantal
misici vanavond in de Nieuwe
Kerk aan het Nieuwe Kerks-
plein geeft. Aanvang 20.15 uur.
Het concert wordt georgani
seerd vanuit de Haarlemse Mu
ziekschool.
Mar jol Flore gaat zaterdag
op de tour de chant en brengt
zowel Franse als Nederlandse
leidjes. Marjol is enig in haar
soort, een bezoek aan het thea
ter aan het Wilsonsplein in
Haarlem wordt dan ook bijzon
der aanbevolen.
„Mijn Vader had mij meege
nomen naar een uitvoering van
het amateurorkest, waarvan hij
en ook mijn grootvader lid wa
ren en toen ik daar de violen-
groep zag en hoorde spelen
stond het voor mij vast: de
viool moet het instrument wor
den waarmee ik muziek wil
maken. De eerste jaren kreeg
ik les van de Hilversumse vi
oolleraar De Raaf. Op 13 okto
ber 1969 mocht ik de violist Jo
Juda laten horen, wat ik be
reikt had en mede op grond
van mijn besluit de vakoplei
ding te gaan volgen, stemde
hij erin toe mij als leerling aan
te nemen.
Zo kwam ik eerst een half
jaar in de vooropleiding van
het Amsterdams Concervatori-
um en in 1970 begon mijn offi
ciële opleiding. Verleden week
vrijdag behaalde ik het einddi
ploma na een openbaar examen
in de Bachzaal van het Conser
vatorium.
EEN EVEN „SMERIGE” smeris moet
Charles Bronson spelen in The Stonekil-
ler, door Lido naar Haarlem gehaald.
Het verhaal is geënt op een geschiedenis
in het Maffia-milieu, maar laten we bij
de tijd blijven dacht de regisseur en hij
laste tevens scènes in die werden opge
nomen in kringen van hippies, jazz-
freaks en Black Panthers.
orkest onder leiding van zijn
dirigent André Kaart behalve
het Vioolconcert van Mate
Bruch verder nog uitvoeren op
het zomerconcert?
kreeg de rivaliteit met al haar
nare consequenties geen kans.
Regelmatig (vaak wel twee
maal per maand) speelden Ju-
da’s leerlingen voor alkaar en
konden dan vrij en ongedwon
gen eikaars prestaties kritisch
bespreken”.
Aan deze studiejaren zal ik
steeds bijzonder prettige herin
neringen bewaren. Jo Juda
stond al die tijd in een onge
dwongen relatie tot zijn leer
lingen. Hij gaf duidelijk de
richtlijnen aan bij het oplos
sen van technische en muzikale
problemen, maar stond toch
steeds open voor een mogelijke
inbreng van mijn kant. Bijzon
der grote waardering heb ik
voor Juda ook om de voortref
felijke wijze, waarop hij de
verhouding tussen zijn leerlin
gen onderling zo ontspannen en
zo prettig deed zijn. Daardoor
een
programma,
op hebben
„Dat zijn de pittige ouverture
Candide van Leonard Bern-
Paasdagen verkeren, houdt onvermin
derd aan en bereikt deze week zelfs een
dieptepunt. Twee premières en in beide
gevallen gaat het om een B-film, die
met een zogenaamd low-budget kan
worden gemaakt.
Cabaret Don Quischocking,
dat van plan is het komende
seizoen rustig aan te gaan doen,
kriebelt zijn publiek met Zand
in je badpak. Ironisch, sarcas
tisch of alleen maar humoris
tisch, wat Don Quischocking
.naakt is altijd goed. Vooral
voor literair onderlegde caba-
retliefhebbers.
1973-’74 van de Haarlemse
Stadsschouwburg af. Perspekt
komt met twee voorstellingen
eerste concert was in de Geer-
tekerk te Utrecht in maart 1973
ter gelegenheid van de herden
king van de schrijver Simon
Vestdijk. De eerste repetities
waren voor mij, die voor het
eerst de functie van concert
meester vervulde, nogal inspan
nend. Maar al heel gauw ging
ik mij „thuis” voelen. De sfeer
in het orkest was goed en is
nog steeds voorbeeldig. Ik vind
het echt wel fijn om mijn
werk als concertmeester te
doen en heb er ook veel door
geleerd. De toernee van verle
den jaar augustus van het HJO
naar Aberdeen en Londen heeft
mij onvergefelijke ervaringen
gegeven. Zo heb ik mogen mee
werken in het Internationale
jeugdorkest, dat door Leopold
Stokowsky werd gedirigeerd in
de Royal Albert Hall. Ik heb
toen ook ondervonden, hoe nut
tig het kan zijn voor een orkest
eens onder een gastdirigent te
werken.
Vopr wat betreft de nachtvoorstellin-
gen wordt de lezer attent gemaakt op
Terugkeer naar de apenplaneet (Palace),
De bezwering van de duivelspas (Frans
Hals) en Midzomerfeest in Zweden
(Roxy).
Koen Vermeij, leraar aan de
Muziekschool, vertelt over dit
thema: „Met vokaal en instru
mentaal worden types muziek
bedoeld. Typisch vokale muziek
is zingbaar, hoewel misschien
voor instrumenten gecompo
neerd, terwijl het kan voorko
men dat koormuziek typisch
instrumentaal is gedacht. Het
verschil ligt bijvoorbeeld in het
tempo, de omvang van de me
lodie en de mogelijkheid om
adem te halen.
stein, de Serenade voor blazers
van Richard Strauss en de be
roemde Enigmavariaties van de
Engelse componist Edward El
gar, al met een mooi maar
veeleisend programma, waar
we hard op hebben moeten
werken.
HERMINA RAVEN expo
seert tot en met 4 juli teke
ningen en schilderijen in het
Taborcentrum in Purmer-
end. De overzichtsexpositie
wordt zaterdag geopend
door de Purmerendse wet
houder H. Bakker. Behalve
in het weekeinde is het cen
trum dagelijks geopend tus
sen 19-22 uur.
.Don’t Look now’’, toeg. 18 j.
Roxy (Kalverstr. 232809) Steve MacQueen In
„Papillon' toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur.
Royal (Nieuwendijk 244144) „De negen ontem-
baren” toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45. 19 en
21.30 uur.
Studio K (boven Kriterion) Fellini: Amacord"
toeg. 14 j. Dag. 14.15, 1915 en 21.45 uur zo.
’13.45, 16.15, 19.15 én 21.45 uur.
The Movies (Haarlemmerdijk 245790) dag. 20
uur Pierre Braseur in „Les enfants du
paradis”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 19.45 en 22
uur „Tlrez sur le pianiste” toeg. 18 j.
Tuschlnski 1 (Reg. Breestr. 62633) Sean Conne
ry in „Thunderball” toeg. 14 j„ dag. 14.15, 19
en 21.30 uur za. en zo. 13.30 15.45, 19 en 21.30
uur.
Tuschinski 2 Jesus Christ Superstar”, toeg.
a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21 45 uur za en zo.
13.45, 16, 19.15 en 21.45 uur.
De Uitkijk (Prinsengracht 237460) Charles Chap
lins „The great Dictator” toeg. 14 j. Dag.
14, 19 en 21.45 uur, zo. 13, 15.45, 19 en 21.45
uur.
uitvoering, die om 20 uur be
gint, wordt medewerking ver
leend door The Shepherds en
de pianist Teke Bijlsma. Diri
gent is Pieter de Jong. Aanvang
20 uur.
„Ik het algemeen zou ik wil
len zeggen, dat ik zowel de
barokmuziek, de klassieke en
romantische werken en compos
nisten als Debussy, Ravel en
Bartók bijzonder waardeer
maar dat ik moeite heb met de
stukken die men wel als „avant-
gardistisch” rubriceert”.
Hermina Raven ontving
haar opleiding aan de Te
kenschool in Haarlem waar
zij enige tijd aan het kunst
onderwijs is verbonden ge
weest. Thans woont ze in
Amsterdam, waar ze privé-
les geeft in talen, zingen en
tekenen.
Sindsdien heeft de Witte Bioscoop
hem vertoond en misschien zal men zich
herinneren wat wij er toen over schre
ven. Regisseur Hans-Jürgen Syberberg
heeft in de figuur van de half waanzin
nige koning Ludwig van Beieren, tijdge
noot en bewonderaar van Wagner en
bouwer van protserige kastelen, de 19e
eeuw willen karakteriseren, een eeuw
van extreme kunstmatigheid en verwar
de denkbeelden. In Ludwig komen alle
legendarische en wereldhervormende fi
guren samen. Hij is tegelijk Wodan,
Parsifal, Tristan, Jezus en Ivan de Ver
schrikkelijke en hij ondergaat persoon
lijk alle smart van die eeuw tegen een
Wagneriaans decor. Hij lijdt, maakt ru
zie, heeft visioenen en nachtmerries, zo
dat een overdadig werk is ontstaan een
soort „Gesammttheater” dat visueel en
intellectueel enorm boeit, maar ook door
zijn kunstmatige overdachtheid, mysterie
en geraffineerde vondsten erg vermoeit.
Het duurt tenslotte 2*/s uur, maar dan
heeft men toch wel iets gezien wat men
niet dagelijks in bioscopen tegenkomt en
dat, zeker in fragmenten, intrigeert en
bijblijft.
Op het zomerconcert, dat
Haarlems Jeugd Orkest zater
dag in het Concertgebouw te
Haarlem zal geven speel je de
solopartij in het vioolconcert
van Max Bruch. Waarom heb
je dat concert gekozen?
TECHNISCHE theatergroep
Perspekt, Marjol Flore en Don
Quischocking sluiten het seizoen
concert-
Haarlems Jeugd
HET DERDE concert in de
serie orgelbespelingen in de St.
Bavokerk aan de Herenweg in
Heemstede wordt zaterdag ver
zorgd door Aldert Winkelman.
Aanvang 20.15 uur. 1
Winkelman, vaste
van deze kerk, zal enkele com
posities samen met de blokflui-
tist Rein Verhagen uitvoeren.
Het programma vermeld wer
ken van Byrd, Valentino, Stan
ley, Sweelinck, Jacob van Eyck,
Van Noordt, Van den Kerckho-
ven, De Fesch cn Ruppe.
„Ja, op grond van de behaal
de cijfers mag ik doorgaan
voor het solistendipolma.
hoop daarbij ook ruime
dacht te blijven besteden
ma: Boy Edgar Sound, Lime
house Jazz Band (huisorkest
HJC), Moldy Figs, Ray Kaart
Swinging Dixy Six, Fred Leef-
lang/Peter ten Have kwartet,
Jaap Dekker, Barrelhouse Bai
ley, Hein van der Gaag, Mark
Jansen en Paul Hoedeman. Als
zangeres bij de formatie van
Mark Jansen wordt Victoria
Varekamp verwacht.
Zondagmiddag start om
uur in de Veilinghal, Beste-
vaertstraat 75 in Alkmaar een
werkelijk groots jazzfestijn. Er
komen maar liefst 60 Neder
landse jazzmusici en bovendien
de Amerikaanse blues- en
boogie woogie reus Memphis
Slim,
NOG TOT HET einde van
de week houdt de Haarlem
se kunstenaar Jan van der
Veer, Linschotenstraat 23
open huis. Hij laat oliever
ven, aquarellen en tekenin
gen zien met als onderwerp
landschappen en stillevens.
Telefonische inlichtingen
onder nummer 243721.
In werken uit ongeveer 1400
tot heden kan men luisteren
naar verschillende vermengin
gen van vokale en instrumen
tale facetten. Medewerking
wordt verleend door onder an
dere twee koren van vakstu
denten aan de Gemeentelijke
Muziekschool, het kamerkoor
Doulce Memoire en een strij
kers- en blazersensemble.
Bijzondere aandacht verdie
nen de uitvoeringen van Ema
nation van de componist Logo-
thetis voor 13 basklarinettisten
(waarvan 12 op tape en één
live door Harry Sparnaay) en
het oratorium Jephta van Ca-
rissimi (1650) waarin Cor Beek
en Adinda de Nijs de partijen
van respectievelijk Jephta en
diens dochter vertolken.
Zij worden begeleid door een
grote continuogroep, waarin
twee bijzondere instrumenten
meespelen: het regaal en een
kopie van een 17e eeuws virgi-
naal.
ZAND VOORTS Christelijk
Kinderkoor geeft vrijdag een
voorj aarsconcert in de Gerefor
meerde Kerk aan de Juliana-
weg in Zandvoort. Aan deze
Theater (223542-223541) Jack
,The lat detail”, toeg. 18 j.
3 en 21.45 uur. zo. 13.30, 16,
Rialto (Ceintuurbaan) elke avond 20 uur Shir
ley MacLalne in.Sweet Charity”, toeg. a.l.,
za en wo. midd 14 uur zo. 13 en 15.15 uur
„De nieuwe avonturen van Dik Trom”,
toeg. a.l.
Rlvolo (boven Rialto 723488) Julie Christie in
KEES DE WIJS is dit zomer
seizoen voor de tweede maal te
horen in de serie orgelbespelin
gen op de zaterdagmiddag in de
RK Bavo aan de Leidsevaart in
Haarlem. De Wijs, leerling van
Albert de Klerk en thans le
raar aan het Amsterdams Con
servatorium, speelt zaterdag
werken van De Heredia,
Handel, Bach, Mozart en Hidas.
Aanvang 15 uur, duur drie
kwartier.
TEN BATE VAN het restau
ratiefonds van de Waalse Kerk
wordt woensdagavond 19 juni
orgélconcert door Jan D.
Laar in deze historische
aan het Begijnhof in
gegeven, Aanvang
Mar Theater (Marnixstr.)
30 juni, dagelijks (beh. maandags)
20.15 uur: Toneelgroep Posium: „Ik lach er
om’’ blijspel van Noel Coward, met Bob de
Lange, Pleuni Touw, e.a.
Theater de Brakke Grond (Nes): T.e.m. 15
juni, dagelijks (beh. zondags) 20.30 uur:
Toneelgroep The Family: Beckett: „Krapp’s
laatste band” en „Niet ik’’ met Gees Linne-
bank. 17 t.e.m. 22 juni, dagelijks 20.30 uur:
Holland Festival Toneelgroep De Appel:
„Tafels”, groepsproduktie naar thema’s van
Peter van der Linden.
Mickery (Rozengracht): T.e.m. 16 juni, dage
lijks 20.30 uur: Blackbird Theatre, Amerika:
„Angel of death”, 18 t.m. 22 juni, dagelijks
20.30 uur: Holland Festival: Deutsches
Schauspielhaus, Hamburg: ..Stallerhof” van
Frans Xaver Kroetz.
De toegangsprijs van dit
jazzfestijn bedraagt 12, hou
ders van het CJP betalen 10.
De organisatie berust bij de
Alcmar Jazz Society. Informa
tie wordt gegeven door Jan
Hupkens, Bannewaard 54 in
Concertgebouw (Van Baerlestr.): Donderdag
13 juni, kl. zaal 20. uur: leerlingenuitvoering
Muzieklyceum. Werken van Ravel e.a. vrij
dag 14 juni, gr. zaal 24 uur: Fats Domino
and his band Zaterdag 15 juni, gr. zaal 20.15
uur: Amsterdams Philharmonisch Orkest
o.l.v. Gennady Rozdjestwensky, m.m.v. Oleg
Kagang, viooL Werken van Beethoven. Zon
dag 16 juni, kl. zaal 20.15 uur: Holland
Festival, Rondom Schönberg, Amsterdams
Strijkkwartet o.l.v. Reinbert de Leeuw, Do
rothy Dorow, sopraan e.a. Werken van
Webern e.a. Dinsdag 18 juni, gr. zaal 20.15
uur: Holland Festival. Het Concertgebou
workest o.l.v. Ernest Bour, m.m.v. Theo
Bruins pianó. Werken van Martin e.a.
Stadsschouwburg (Leidseplein): T.e.m. vrijdag
14 juni, dagelijks 20.15 uur: Nederlands Dans
Theater. Zondag 16 juni, 20.15 uur: Holland
Festival. Het Nationale Ballet: „Agon”,
„Orpheus”, „Sacre du Printemps” (premiè
re); Nederlands Balletorkest o.l.v. André
Presser. Dinsdag 18 juni, 20.15 uur: Holland
Festival: The Young CiVic, Londen:
„Twelfth Night” van Shakespeare.
Carré (Amstel): In verband met onderhouds
werkzaamheden tot half augustus geen
voorstellingen.
Nieuwe de la
T.e.m
JAZZ MET EEN flinke
scheut bop wordt tijdens de
Nationale Jazz Nacht gespeeld,
die zaterdag om 20 uur begint
en tot 6 uur zondagmorgen
duurt. Plaats: gebouw Zodiac,
Van Heuven Goedhartlaan 22
in Amstelveen (bekend bij be
zoekers van concerten van de
Nederlandse Blues en Boogie
Woogie Organisatie).
Verwacht worden onder
meer het Joop Scholten Kwin-
,et, Frans van Berge, Rob
Agerbeek, Gijs Hendriks en
Jack van Pol. Entree 10.
Alhambra 1 (Weteringschans, telefoon 233192)
Diane Keaton in „Sleeper”, toeg. 14 j.
Dag 14, 19 en 21.30 uur, zo 13.30 ,16. 19 en
21.30 uur.
Alhambra 2: „Ontuchtige vertellingen”, toeg.
30, 19.15 en 21.45 utfr zo. 13.45,
21.45 uur.
Cinerama (Marnixstr. 234876) Rod
„De langste dag”, toeg. 14 j.
20 uur.
Calypso (Marnixstr. 66227) Barbra Streisand in
„The way we were”, toeg. 14 j. Dag. 13.30,
16, 19.15 en 21.45 uur.
Ceintuur (Ceintuurbaan, 723620) Omar Shariff
in .Dokter Zjivago” toeg. 14 j. Dag.
13.3O(Beh. zat. zo. wo. midd) en 19.30 uur.
Centraal (Nieuwendijk 248933) „Bedhostessen”
toeg. 18 j. Dag. dooorl. voor 13, 14.45, 16.30,
18.15, 20 en 21.45 uur.
Cineac (Damrak 245648) Jack Balance in „Vuis
ten en gestampte pot”, toeg. a.l. Dag. 9.30,
11.30, 13.30, 15.30, 17.30 19.30 en 21.30 uur zo.
13.30 uur enz.
Cineac (Reg. Breestr. 243639) Ochtend en mid
dag 9.30, 11.30, 13.30, 15.30 uur: „Woody
Woodpecker Festival” toeg. a.l. Elke avond
17.30, 19.30 en 21.30 uur Anne Heywood in
„De nonnen van Sant Arcangelo”, toeg. 18
J.
City 1 (Leidseplein 234579) Shang Kuan in „De
blinde zwaardvechter”, toeg. 18 j., dag. 14.30,
19.15 en 21.45 uur, zo. 13.45, 16.15 19.15 en
21 45 uur.
City 2 Louis de Funes in „De avonturen van
Rabbi Jacob”, toeg. a.l. Dag. 14.15, 19 en
21.30 uur zo. 13.30, 16 19 en 21.30 uur.
City 3 Jacques Spiesser in „Niets te melden”,
toeg. 18 j. Dag. 14, 18.45 en 21.15 uur zo.
13.15, 15.45, 18.45, en 21.15 uur.
Corso (Kalverstraat 234561) Peter Steiner in
„Vrolijke ontucht in Tirol”, toeg. 18 j. Dag.
13.30 15.45 19 en 21.30 uur.
Du Midi (Apollolaan 723653) Robert Mitchum
in „Ryan’s Dochter”, toeg. 14 j. Dag. 13.30
en 19.30 uur.
Flora (Amstelstr. 230469) „Louis de Funes als
taxichauffeur’’ toeg. A.l. dag. 14.30, 19.30 en
21.45 uur zo. 13.30, 15 45 19.30 en 21.45 uur.
Kriterion (Roetersstr. 231708) Per Oscarsson in
„Traumastadt”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.30
en 22 uur zo. 13.^0, 16 19.30 en 22 uur vr.
nacht 00.15 uur.
Leidseplein Theater (235909) Jane Forth
..Popo”, toeg. 18 j. Dag. 14.45, 19.30 en
uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur.
Luxor (Nieuwendijk 245549) „Ku-Fang-De cy
cloon van Hong Kong” toeg. 18 j. Dag. 13.30
(Beh. za. en wo. midd.) 15.30, 19.15 en 21.30
uur.
Nöggerath(Reg. Breestr. 230655) Jean Paul Bel
mondo in ,,Le magnifique” toeg. 14 j. Dag.
13.30 14. 19 en 21.30 uur.
Parisien (Nieuwendijk 248933) „Met jouw duivel
in mijn hel” toeg 18 j. Dag. 11.30, 13.30
15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur zo. 13.30 uur
enz.
Rembrandtplein
Nicholson in ,,i_
Dag. 14.15, 19.15
19.15 en 21.45 uur.
Heb je een voorkeur voor
bepaalde stijlperiode?
de Haarlemse bioscopen al sinds
Charles Bronson, hier met zijn vrouw Jill Ireland, speelt de hoofdrol in
The Stonekiller
D