Spannend
melodrama
FERDINANDS BELEVENISSEN
PAULUS DE BOSKABOUTER
PANDA
eek in
en het
sprook
spook*
n
RADIO ZATERDAG
TV VRIJDAG
TV ZATERDAG
ARMAN
EN ILVA
UIII
iimK
I
rig!
A
20
RTV-STRIPS
VRUDAG
SEPTEMBER
1974
ntant
//asi>
II
Kiezen voor droommakers
OOG
lij
INK
5
►rink
o.g.
2.50
1.50
dan
B.V.
narigheid
Stemmen op omroepen
Vlucht voor
Beschamende opwinding
Informeren of bedriegen
r
F. M. BUYSMAN
16.20
19.25
16.50
TELEVISIE
RADIO
Dnze
Brigadier
(K)
18.45
Williams
21.55
Rally-
HILVERSUM III.
Duitsland I
22.25
22.35
HILVERSUM I.
23.25
Nederland n
18.15
Brigadier
18.45
19.05
Duitsland III
Nederland I
22.40
18.45
(K)
Brigadier
Duitsland I
BRUSSEL
20.55
21.25
22.25
Nederland II
Nederland I
Brigadier
18.45
(K)
11.00
Duitsland II
HILVERSUM II.
TROS: 7.00 Nieuws. 7.02 (S)
Pg POOTJES
.t'é
25821
e
1
oven-
•oven
241.
vlot
wei-
!6 90)
rk
2 05)
o
20.00
20.20
18.55
19.05
18.55
19.05
Levende
natuurse-
20.00
20.21
22.20
22.50
16.00
16.02
TELEAC: (K) Compu-
terkunde, (24).
NOS: (K) Journaal.
AVRODe avonturen
van Slingertje.
20.00
20.21
18.55
19.05
20.00
20.21
tiseren. Ze vluchten in de veiligheid van een ontspannend
programma, fatsoenlijk en aansluitend op traditionele op
vattingen. De KRO is voor hen te progressief. Te geleerd.
Die crisis zie je bij de VARA-stemmers niet. Daar blijven
socialistische idealen toch duidelijker af getekend. Daar her
kent de lagere sociale klasse zich in.
Het is dan ook niet verbazingwekkend, dat de hogere so
ciale laag zich bij de AVRO wel bevindt, zoals de jongeren
zich vertegenwoordigd weten door de VPRO, zij het dat die
jongeren voornamelijk uit de hogere sociale milieus komen.
Werkende jongeren vinden de VPRO-programma’s te elitair.
Ouderen zien het liefst NCRV en E.O.; uiteraard komen ze
uit protestant-christelijke hoek. De grote vraag is nu of deze
uitslag een geldigheidswaarde heeft, die verandering uitsluit
en of we er blij mee moeten zijn.
otopost
.s
[N
ook
voor
de
Sociale
12.26
NOS:
Dog.
(K) Journaal.
VARA: (K) Met de
muziek mee.
NOS: Journaal.
VARA: (K) Open en
bloot.
(K) Daar komen de
schutters.
(K) Chili: Moord met
voorbedacht rade,
film.
NOS: (K) Journaal.
Aüu.cwrgooieM
ZfNCTKANJKJS
ne-
(K)
I 2A
laakt
>P-
iloe-
200,-
m
x>or
►t 19,
icum
52965 -
ivé
„Zou de meneer die hier woont
een verzamelaar zijn?" vroeg hij
zich af. „Of houdt hij gewoon maar
van opbellen? In ieder geval is hij
haïemeel”, veronderstelde Gregorius.
Hij daalde van zijn hoge zitplaats
en probeerde het nog eens. „Willem
wurmt waar d’r een wiet welt",
bracht hij er moeizaam uit. „Het
spijt me", zei Paulus, „maar ik snap
het nog steeds niet.” „Wurm”, zei
NOS:
Dog.
(K) Journaal.
TROS: (K)
wildernis,
rie.
misschien mensen zouden gaan stemmen, die je nu nog niet
van hun stoel krijgt, maar laten we niet te veel nuanceren.
Het stemgedrag bevestigt ongeveer wat we al wisten, al zal
toch een groot aantal mensen wat verbaasd aankijken tegen
de sympathie voor de VARA. In zekere zin is het beeld ver
tekend, omdat je, als je de 14,8 percent van de AVRO optelt
bij de 25,3 van de TROS, terechtkomt op 40,1 kijkers en luis
teraars, die niet van een „principiële” omroep houden.
Bat is bijna de helft van de stemmers. Een getal om wel
even van onder de indruk te zijn. Bijna zou je gaan instem
men met de gedachte dan Hilversum 1 maar aan AVRO en
TROS te geven en Hilversum 2 aan de andere. Bijna. De
kwestie is of je er goed aan doet zo’n situatie in het leven
te roepen en die te bestendigen. De kwestie is of je door
AVRO en TROS samen te zetten de „onverplichtheid” niet de
helpende hand reikt in een mate, die je later zou kunnen
betreuren.
IK ZAL DAT VERDEROP TOELICHTEN, maar laten we
eerst de cijfers nog eens bekijken. De 25,3 van de TROS
vormt allerminst een verrassing. Er is in uitgedrukt, dat de
kijkers of moet je zeggen de lezers van TROS-Kompas?
het liefst geen documentaires en actualiteiten aan hun hoofd
hebben, wanneer ze van de arbeid huiswaarts zijn gekeerd.
Vooral bij CPN-ers, stemmers op D.S.’7O en Boerenpartij,
blijkt de TROS aan te slaan. De TROS slaat het meest aan bij
mensen uit de lagere sociale klasse. Dat heeft ze dan met de
VARA en KRO gemeen.
Voorts blijkt ze in de drie zuidelijke provincies een grotere
aanhang te hebben dan de KRO en ook dat is een bekend
gegeven. Toch geven die cijfers in zoverre te denken als er
uit blijkt, dat de TROS-formule van eenvoud en probleem
loosheid nou net opgaat voor die mensen, die öf een dag hard
werken achter de rug hebben öf zich van de problematiek in
het katholicisme hebben afgewend en geen gedonder meer
aan hun hoofd willen hebben.
Met andere woorden: de conflicten binnen het katholicisme
zijn hun te geleerd. En voor zover ze al praktiseren, ze willen
niet over de daaruit voortvloeiende „principiële keuze” prak-
77. „Ik heb nadenkers gedacht",
zei Gregorius, „terwijl ik slieperde".
„En heb je iets belangrijks uitge
dacht?” vroeg Paulus. „Jawel", zei
de das trots, „ik wiet wul waar d’r
een wil wermt”. „Zeg je het hele
maal goed?” vroeg Paulus. „Niet
DE TROS vertoont vanavond van 20.21 tot 21.55 uur op
Nederland II een oude, uit 1958 stammende western van
Phil Karlson die „Gunman’s Walk” en in het Nederlands
vertaald „De Weg van het Geweld” heet. De grote winst
van deze film is het optreden van Van Heflin (Emmett
Evan Heflin), een karakterspeler van formaat die van 1910
tot 1971 leefde en vooral bekend raakte door zjjn rol van
bedreigde farmer in „Shane” Zijn laatste rol was de door
omstandigheden gedwongen vliegtuig-terrorist in „Air
port”.
ALS DE OMROEPEN WERKELIJK alleen maar voor hui
selijke verstrooiing dienen te zorgen, dan ziet het er, dunkt
mij, slecht uit voor het leefklimaat in Nederland. Wanneer
Hilversum 1 wordt bevolkt door AVRO en TROS, bevorderen
we alleen maar de ontgeestelijking, het vluchten uit de wer
kelijkheid, het geloven in een glamourwereld, waarin je men
sen verblindt met een gouden schijn. De programma’s van
TROS en AVRO mikken op die vlucht uit de werkelijkheid
of het voortoveren van een maatschappij, waarin de hogere
sociale laag de gemoederen sust en een lieve vrede predikt,
die men in zijn dagelijks bestaan niet ontmoet.
Voor zo'n omroepbestel zou ik, voor wat mij betreft, passen.
Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar die omroepen, die de
waarheid van onze werkelijkheid stellen boven de leugen
van het bedrieglijk voorspiegelen. Ik vind de ontwikkeling
ten aanzien van de KRO verontrustend. Die van de VARA
geeft de burger weer moed. Samen met de NCRV hebben de
„principiële drie” een percentage van 45,5. Altijd nog een
meerderheid, welke de verdeling op twee zenders alleen maar
onrechtvaardiger maakt.
Ik ben daar niet voor, al was het maar, omdat in ons ge
wone bestaan de dingen ook door elkaar lopen, de problemen
en de afwezigheid ervan, de zorg en de zorgeloosheid, het
kiezen en het achterwege laten of overlaten van een beslis
sing. Het omroepbestel weerspiegelt het gewone leven. De
ontwikkeling, zoals zij zich nu aftekent, is er een, die ons
met de nodige zorg moet vervullen. We zijn er niet door te
zeggen, dat dit net zo goed een werkelijkheid is, waarbij we
ons maar hebben neer te leggen. In feite maken we er ons
steeds onmondiger mee.
De droommakers laten we hun gang gaan. Het proces van
deconfessionalisering mag gezond zijn, omdat daar ook mon
digheid uit blijkt, maar als dat als consequentie heeft, dat het
zich ook uitstrekt op het terrein van de informatie, het maat
schappelijk bewustzijn en de beleidsbepaling van ons leven,
dan is het een achteruitgang, een „laat de boeren maar dor-
sen”-mentaliteit. Zo tenminste lijkt het mij en de verontrus
ten in Hilversum.
TECHNIEK IN LEMEN
WC BNNEN, HEB JE
WEL ZON IDEALE
PLANEET ND&6A
staande
iet c.v.
en door
mopane
entree,
n, open
net lig-
.’ormige
dusieve
verbin-
keuken,
■erd. 3
laie be
en ko-
deuren.
ddellijk
)00.—
Taalwenken. 18.57 Orkest van
de week. 19.00 Nieuws. 19.30
Internationale chansons. 20.30
Nieuws. 20.33 Sport en mu
ziek. 22.00 Nieuws. 22.05
Dansmuziek
23.40-23.45 Nieuws.
Ieder heel uur 2 minuten
Nieuws. NCRV: 7.02 (S)
Drie op je boterham. 8.02 (S)
Drie op je boterham: Pers
vers. 9.03 (S) Tot uw dienst:
klassieke muziek. 10.03 Mu
ziek bij de koffie. 12.03 (S)
Drie tussen de middag: Los
vast. 14.03 (S) Elpee pop. 15.03
(S) Filter: jongerenprogram
ma. 16.03 (S) Sportshow I:
sport en muziek. 19.02 (S) Dis-
corama. 20.02 After eight, met
Engelse hits vande afgelopen
jaren. 22.02 Strictly Country
Style. 22.30 (S) Jazztime. 22.55
Mededelingen. 23.02 (S)
Sportshow II: sport en mu
ziek. 0.02 (S) Late Date. 2.02
(S) Bent u daar nog? 6.02 (S)
Morgenstemming. 6.45-7.00 (S)
Zondagmorgen: gewijde mu
ziek.
Duitsland III
18.30 Studie- en cursuspro
gramma’s. 19.00 (K) Zand
mannetje. 19.05 (K) God en de
wereld. 19.45 (K) Nieuws uit
Noordrijn-Westfalen. 20.00 (K)
Journaal en weerbericht. 20.15
(K) Aktueel filmmagazine.
21.00-22.30 (Z-W) Nachtasyl,
Franse speelfilm uit 1936.
18.05 (K) Der Fall von
benan, (vervolg). 18.40
Aktualiteiten. 19.20 (K) Es ist
noch was zu retten, tv-serie.
20.00 (K) Journaal en weerbe
richt. 20.15 (K) Urlaub zur
Beerdigung, tv-spel. 22.00 (K
het zevende zintuig. 22.05 (K)
Reportage uit Bonn. 22.30 (K)
Journaal en weerbericht. 22.45
(K) Fisch zu viert, misdaad-
blijspel. 0.15 (K) Journaal.
(K) Boter, kaas en eie
ren, vraag- en ant
woordspel.
NOS: (K) Journaal.
TROS: (K) Gunman’s
walk, een dramatische
Western.
(K) Andy
voor UNICEF; show-
programma.
(K) TROS-Sport.
NOS: (K) Journaal.
Sport en
Nieuws.
(23.00 Nieuws).
Gregorius toen. „Eukelwipta wil wel
een wurm van Mol. Toen zijn ze
vrienders geworden. Vandaar...”
„Begin jij daar nou ook al over?”
steunde Paulus. „Dat vertelt ieder
een me all"
12.00 Nieuws. 12.03 Gevari
eerd programma (12.50 buiten
lands persoverzicht. 13.00
Nieuws, weerberichten en to
neelagenda). 14.00 Nieuws.
14.03 Smartlappen. 15.00
Nieuws. 15.03 Lichte muziek:
gastconcert. 16.00 Internatio
nale kleinkunst. 17.00 Nieuws
en mededelingen. 17.10 Belgi
sche produkties in de lichte
muziek. 17.55 Weegschaal.
18.00 Nieuws. 18.10 Jongeren
programma. 18.45 Sport. 18.55
heeft met zaken doen", stelde Panda
vast. „Maar misschien heeft hij heel
even tijd voor me, zodat ik hem
kan vragen of ik een van zijn
telefoons mag gebruiken”. En een
beetje bedremmeld stapte hij door
de openstaande tuindeur de kamer
binnen, waar een gezette heer zat te
telefoneren.
^KUK, WAVN IDEALE PLANEET DEZE
DELTA-R is, VOOR /WBV56WK tEVBV,
ZONDE W ZE DIE AAN ZON STEL.
HALMESARS NATUURAANBIDDEI»
i semen
Die Buchholzens, familiekro
niek. 20.15 (K) Muzikaal, in
formatief spelprogramma.
21.45 (K) Journaal. 21.50 (K)
Sport-programma met repbr-
tages, interviews en lottoge-
tallen. 23.05 (K) Man nannte
ihn Kelly, Amerikaanse speel
film uit 1959. 0.35 (K) Jour
naal.
In „Gunman’s Walk” is hij een welvarende rancher die
nog herinneringen heeft aan de pionierstijd dat blanken
en Indianen elkaar bloedig bestreden. Hij herkent zichzelf
in zijn oudste zoon, een ongetemde en onhandelbare jongen
die bij voorkeur de schietgrage held speelt en daardoor
door zijn vader voorgetrokken wordt boven zijn jongere
zoon, Davey (James Darren) Zowel Davey als zijn oudere
broer Ed (Tab Hunter) is verliefd op een halfbloed, Clee
(Kathryn Grant) die echter aan Davey de voorkeur geeft.
Als Ed in een ruzie Clee’s broer doodt en andere ge
welddadigheden begaat, stelt de vader alles in het werk om
zijn lievelingszoon te redden en diens onschuld te bewijzen.
Maar als de jongen in zijn zelfverzekerdheid voor geen
reden vatbaar is, moet de vader hem verdere misdaden
beletten door zelf als sheriff op te treden. In een vuur
gevecht doodt hij Ed.
Een wat erg bedacht verhaal vol melodramatiek, waarbij
ook het rassenprobleem aan de orde komt, is zonder erg
diep op de zaken in te gaan spannend verfilmd door Phil
Karlson die later o.m. de rattenfilm „Ben” zou maken.
CHARLES BOOST
erg rijk, met zo’n buitengoed en een
helikopter...”
Op dat moment werd zijn ge
dachtegang onderbroken door een
luide stem die uit het pand naar
buiten klonk. „Koop!” riep de stem.
„Ja - ook kopen! Nee - dat verko
pen! Kopen - onmiddellijk! En die
rommel verkopen. Weg ermee!"
„Dat is vast iemand die het druk
18.35 (K) Dokumentair pro
gramma. 19.00 (K) Aktualitei
ten. 19.35 (K) Moment mal,
tv-serie. 20.00 (K) Journaal en
weerbericht. 20.15 (K)
Coldfüchse, misdaadspel. 21.55
(K) Trekking van de Lottoge-
tallen. Aansl.: Journaal en
weerbericht. Daarna: Het
woord voor de zondag. 22.15
(Z-W) Polizeirevier Davidswa-
che, speelfilm. 23.55 (K) Jour
naal.
romantiek vrij in de verhalen hoe moeilijk het wel was ons
beelden uit Den Haag te tonen.
In de nacht van zaterdag op zondag reed er zelfs een auto
van de radio tussen Den Haag en Schiphol alsmaar hetzelfde
traject. Wat zou die verslaggever anders hebben kunnen mel
den dan dat de bus met terroristen en gijzelaars hem voorbij
gereden was? Er is ontzettend veel energie verspild aan niks.
De invasie van buitenlandse journalisten en TV-mensen is
daar debet aan. De NOS-studio in Den Haag werd hun hoofd-
kwartier. Maar waar onderscheidde zich de Nederlandse radio
en TV van hun sensatiezucht?
Hier in Hilversum komt er eindelijk wat twijfel aan het
streven om „alles te dekken”. In feite is het net zo verwerpe
lijk als wat „AVRO’s Televizier” maandag uithaalde door in
de uitzending van tien uur boeren te laten binnenkomen om
hun zegje te doen. Die boeren waren om acht uur al op de
beeldband vastgelegd. Men deed alsof ze onverwacht binnen
kwamen. Ze waren er al lang met medeweten van de re
dactie geweest! Kijk, die zucht om actueel te zijn, leidt tot
bedrog aan de kijkers. Straks geloven die kijkers niet meer
wat ze zien. En, zou ik denken, terecht!
BIJ ALLE SCHOKKENDE GEBEURTENISSEN, die ruim
de aandacht van radio en televisie opeisten, heeft Hilversum
zich voorts aandachtig gebogen over de cijfers van de zoge
heten omroepverkiezingen. U kent ze, denk ik, niet uit het
hoofd. Laat ik ze nog even herhalen. Aan kop de TROS met
25,3 percent. Vervolgens de VARA met 18,1. Daarna NCRV
en AVRO met 14,8. Vervolgens de KRO met 12,6. Hierna de
VPRO met 11,2. Tenslotte de EO met 3,3.
Die cijfers rolden uit de stembus bij de laatste gemeente
raadsverkiezingen. Er waren 14951 kiezers bij betrokken. Het
onderzoek werd gehouden in opdracht van de Partij van de
Arbeid, maar dat hoeft niemand wantrouwend te maken. We
kunnen ervan uitgaan, dat er een aardige dwarsdoorsnede
is genomen van de Nederlandse bevolking, zodat de uitkomst
wel weergeeft hoe de uitslag zou zijn geweest, wanneer we
met zijn allen aan deze verkiezingen hadden deelgenomen.
Natuurlijk moet je erbij insluiten, dat in de werkelijkheid
18.00 (K) Herhaling Franse
taalkursus. 178.30 (K) Kur.
susprogramma. 19.00 (K)
Zandmannetje. 19.05 (K) Pro
gramma voor Joegoslavische
werknemers. 19.15 (K) Lands-
forum. 19.45 (K) Nieuws uit
Noordrijn-Westfalen. 19.55 (K)
Kommentaar. 20.00 (K) Jour
naal en weerbericht. 20.15 (K)
Kunst als Beruf, film. 21.00
(K) Diskussieprogramma.
18.00 (K) Boney, tv-film.
19.00 (K) Journaal. 19.30 (K)
NU HET ALLEMAAL VOORBIJ IS, zou je best kunnen
spreken van „Deze week in Den Haag”. Daar heeft het zich
allemaal afgespeeld, het drama, zoals de reporters de gijzeling
onmiddellijk gingen noemen, daarmee zelf de opwinding be
lichamend, die hun verslaggeving niet zelden tot een bescha
mende aangelegenheid maakte. Achteraf is het natuurlijk
makkelijk praten. Toch hoort het tot de essentie van het vak,
dat men afstand neemt, zich niet met de spanning vereen
zelvigt, informeert, maar niet op basis van vermoedens, niet
omdat het zo geweldig is er zelf bij te zijn.
Onverholen bleek dat laatste uit reportages van „Hier en
Nu” en ook van het Journaal. Natuurlijk, wanneer de repor-
tagetrein met het hele technische arsenaal van camera’s en
microfoons niet gebruikt kan worden, omdat die onder het
vuur ligt van de terroristen, dan is het begrijpelijk, dat da
verslaggevers in Den Haag zich metterlijf betrokken voelden
bij de gijzeling. Niettemin behoort dat tot hun vakgebied.
Daarin zitten zulke risico’s. Het was een geluk, dat Studio Den
Haag vlak bij de Franse ambassade ligt. Nu kon men van
daaruit opnamen maken.
De minutieuze aandacht, die werd besteed aan die ambas
sade, waar je letterlijk niets zag gebeuren, verleidde de ver
slaggeving er veel te vaak toe een spektakelstuk op te voeren.
In plaats van de opwinding te onderdrukken, werd die aan-
gewakkerd. Wij zijn in Nederland bezig de televisie te mis
bruiken. Op Schiphol bijvoorbeeld werd tijdens de laatste
fase van de gijzeling alleen een passagierswachtkamer en een
verlaten platform getoond. Die beelden vertelden mets. De
daar aanwezige verslaggever moest van een verslaggever
elders vernemen wat er met de gijzelaars gebeurde.
Waarom zo’n reportage dan voortgezet en niet verwezen
naar de radio? Als je toch geen beelden kunt laten zien,
kan je immers niet van een rechtstreekse reportage spreken,
niet gewagen van een televisieverslag. De zucht om toch voor
al te suggereren, dat de TV erbij was, won het van de waar
heid. Die behelsde, dat de TV er niet bij mocht. Wat heeft
uitzenden dan voor zin?
ER IS ALLE REDEN, vind ik, om bezinning te vragen op
het vak en de schade, die je zelfs kunt berokkenen aan de
eerst belanghebbenden, wanneer het gaat om zoiets ernstigs
als een gijzeling. De beelden worden ook ontvangen door die
lieden, die het lot van de gijzelaars in handen hebben. Reali
seerde men zich dat wel voldoende? Steeds werd gesugge
reerd, dat de televisie toch maar een dienst bewees aan het
publiek. Ze liet je toch maar kijken op het toneel van de
strijd.
Maar de echte informatie ontbrak. Die hield de beleids
groep in de Amerikaanse ambassade terecht voor zich. Een
gijzeling is geen nieuws in de zin van voorlichting om de
primeur. Er is geen competitie toegestaan. Het gaat om de
waarde van mensenlevens, waaraan de waarde van voor
lichting ondergeschikt is. Er kwam heel wat padvinders-
9. Panda liet zich van het muur
tje zakken en keek vol verbazing
naar de beelden die overal om hem
heen in de tuin stonden met tele
foons in de handen.
Ontbijt-Soos. (7.30 Nieuws
7.41-8.00 Ak'tua. 8.30 Nieuws.
8.36-8.45 Gymnastiek voor de
huisvrouw.) 10.00 (S) Tien-om:
minimagazine voor de kinde
ren. 10.30 Nieuws. 10.33 (S)
Plaatvaeria. 11.30 (S) Wegwe
zen: programma voor vakan
tiegangers en andere wegge
bruikers. (11.55 Mededelingen.)
Overheidsvoorlichting: 12.16
Vast en zeker: uitzending van
het Ministerie van Sociale Za
ken en het Voorlichtingscen
trum Sociale Verzekering.
NOS: 12.26 Mededelingen
t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30
Nieuws. TROS: 12.41 Aktua.
13.00 (S) Tross-Country. 13.45
(S) De Badmeesterrevue: ge
varieerd programma. 15.00 (S)
Luister uit... én thuis...: ver
zoekplatenprogramma voor
militairen. (15.30 Nieuws.)
17.08 Prometheus XIII, hoor-
spelserie (dl. 8). 17.30 Nieuws.
17.32 Aktua. 17.50 (S) Café-
chantant: liedjes en muziek
uit de goede oude tijd. 18.30
Nieuws. 18.41 (S) Close-up:
lichte muziek. 19.00 (S) Con
cert a la carte: klassiek wens-
programma. 20.00 Nieuws.
20.05 (S) Klaviertuositeiten.
20.30 Goed bekeken. 20.55 (S)
Zaterdagavondconcert: klas
sieke muziek (gr.). E.O.: 22.30
Avondoverdenking. 22.50
Klankbord. 23.05 (S) Postludi-
um: klassieke muziek. 23.55-
24.00 Nieuws.
W IK JE BPPfiABINNEN 'N
AARDSS MAAND STAAN ZE BJ
ONS OP DE STOEP. METHANSEN-J
AWWI.^
ZOMER IKJOSHA
kEN...HU‘STERFT
N06 LIEVER
GELOOF IK
TELEAC: (K) Natuur
kunde (2).
NOS: (K)
Dog.
NCRV: (K) Een veelbe
wogen regendag, met
Swiebertje.
NOS: (K) Journaal.
NCRV: (K) Kojak, po
litieserie.
(K) Hier en nu.
23.20 (K) Dagsluiting.
23.25 NOS: (K) Journaal.
(Herhaling van het in onze
vorige editie gepubliceerde
programma).
(K) Vliegende schotels,
bestaan die nou echt?
doe.
(K) De schone heks, tv-
serie.
NOS:
Dog.
(K) Journaal.
AVRO: (K)
cross.
NOS: (K) Journaal.
AVRO: (K) Harten
vrouw, blijspel.
(K) AVRO-Jaarverga-
dering.
(K) AVRO’s Sportpano-
rama.
NOS: (K) Journaal.
VARA: 7.00 Nieuws. 7.11
Ochtendgymnastiek. 7.20 (S)
Z.O.: voor alle kinderen die
op zijn. VPRO: 7.54 Deze dag.
8.00 Nieuws. 8.11 VARA: Din
gen van de dag. 8.23 (S) Z.O. -
gaat verder voor iedereen.
(9.35-9.40 Waterstanden). 10.30
(S) Z.I. muziek- en informa-
tieshow, met om 11.00 Nieuws.
13.00 Nieuws. 13.11 (S) In de
Rooie Haan: zaterdagmiddag
café. NOS: 14.45 (S) NOS-
Jazz. 15.10 Programma voor
de buitenlandse werknemers,
met om 16.00 Nieuws. CHRIS
TIAN SCIENCE: God heeft u
lief. NOS: 17.55 Mededelingen.
18.00 Nieuws. VARA: 18.11
Dingen van de dag. 18.20 Poli
tieke Partijen: Uitzending van
de Katholieke Volkspartij.
18.30 (S) Varié-bis: amuse
mentsprogramma. 19.05 (S)
Lyrische liedjes. 19.30 De Sca
la 1925-1950. 20.00 (S) De VA
RA feliciteert: verzoekplaten
programma. 22.30 Nieuws.
22.40 (S) Boeketje Romantiek.
23.00 Ach ja... de jaren '50. En
verder? 23.55-24.00 Nieuws.