WÜffiHK AGENDA Baal met conversatiestuk Studenten spelen voor goed doel RLMS Barokmuziek ,voor allen’ II Steve Lacy op de HJC REMBRANDT KJ .3»' c CO: ÊS IN TONEELSCHUUR wijzen Kadens brengt Haarlemse TIPS LUXOR Centrum LIOO FRANS HALS Kindertoneel musici „RIT OVER BODENMEER” 1, DONDERDAG 1 6 17 JANUARI 19 7 5 KUNST IN DE TONEELschuur is vrijdag en zaterdag de beste produktie tot dusver van toneelgroep Baal te zien: ,,De rit over het Bo- denmeer” van Peter Hand- ke. Het stuk is gebaseerd op een romantisch gedicht van de 19e eeuwer Gustav Schwab. Het gaat over een ruiter, die het dunne ijs van het Bodenmeer veilig over steekt, om pas te sterven van schrik als hij zich voor stelt in wat voor gevaar hij verkeerd heeft. Dat gedicht is bekend in het Duitse taalgebied, maar hier niet. Daarom laat regisseur Leo nard Frank het in de voor stelling van Baal geheel zingen. De spelers van Baal zijn inmiddels geoefende zangers geworden. De mu ziek van Willem Breuker heeft een groot aandeel in de voorstelling. Stukken monoloog worden gezongen als recitatieven. (Breuker en Frank zijn bezig aan een „operette” ter gelegenheid van het 700-jarig bestaan van Amsterdam). - I H BIOSCHOPEN Muziek en toneel en 21.30 uur. /25 De kinderen kunnen meedoen. .Breng mij CHARLES BOOST. J.H. Deze personages werden oor spronkelijk gespeeld door to neelspelers die beroemdheden de fluitist Hubert Composities Blavet, is erg Louis van Dijk zai zich na afloop van het optreden in het Concertgebouw naar ZONDAG 19 januari is om half drie ’s middags een jeugd voorstelling door het Jeugdthe ater uit Amsterdam. Een pro gramma met liedjes, sketches, grom) en het burgercocktailtut- je (Els Ingeborg Smits). Puf”, Theater. Hinderik: val kreeg hij een fluit in han den, een instrument dat hij spoedig onder de knie kreeg. STICHTING CAT Jazz Haar lem, een dochter-onderneming van de Haarlemse Jazz Club haalt zaterdagavond als maan delijkse gast het trio van Steve Lacy met Steve op sopraan- saxofoon, Maarten van Regte- ren Altena op bas en Derek Bailey gitaar. Lacy is van huis uit een dixieland- en mainstre amblazer, maai; speelde reeds in de jaren ’50 moderne jazz bij de formaties van Cecil Taylor en Gil Evans. onmiskenbaar pianistische aanleg” TRIO LOUIS van Dijk, met Louis op piano, Jacques Schols bas en Johnnie Engels slagwerk spelen zaterdagavond in het Concertgebouw. Een optreden dat gecombineerd wordt met dat van de Vlaamse troubadour Miel Cools. Hij maakt een keus uit een repertoire dat voor een belangrijk deel is geschreven door Ed Leeflang. ken van Schubert, Eisma, We bern, Beethoven en Franck. Vibray van Blavet, die donder dagavond op het staat. HET DUO ELLIOT Gould en Donald Sutherland dat we als een stel cynische doktoren bezig hebben gezien in de oor- logsparodie „M.A.S.H.”, tracht de vro lijkheid van destijds opnieuw op te roe pen met „Spys” waarin ze een tweetal onhandige agenten van de C.I.A. spelen. Het zijn dwaze avonturen die regis seur Irvin Kershner hen laat beleven, waarin een overgelopen Rus, Franse anarchisten en Sovjet-spionnen in China voor gecompliceerde verwikkelingen zor gen. Het haalt allemaal natuurlijk niet bij „M.A.S.H.”, maar men kan zich wel blijven amuseren, ook al doordat een en ander in hoog tempo vertelt wordt, waardoor de geslaagde grappen dicht op elkaar komen te liggen. poging om wat erotische opwinding op het doek te brengen, maar daar weten Pim en Wim kennelijk beter weg mee dan regisseur Jean Marie Pallardy die n.b. de verliefde zoon speelt en daarmee de schijn wekt de film alleen gemaakt te hebben om ook eens de kans te krijgen met Willeke te stoeien. zang, dans en mime onder de titel „Huzze Buzzel”. Tom de Graaf (vroeger Scapino) leidt het gezelschapje en de produk- tie. Medewerkers: Arnica El- sendoorn en Arnold de Groot. JOHN SHAFT (de zwarte James Bond), gespeeld door Richard Roundtree, gaat ditmaal de misdaad in Afrika be strijden (vandaar de titel „Shaft in Afri ca”). Het blijkt dat er nog steeds een soort slavenhandel bestaat, waarbij jon ge Afrikanen tegen lage lonen te werk gesteld worden in Parijs. Shaft laat zich ook op die manier misbruiken, teneinde in de organisatie door te kunnen drin gen. Waarna het oprollen van de bende een peuleschilletje is. Maarten Smit repeteert met het Nederlands Studenten Orkest. „De rit over het Bodenmeer” ip een literair stuk, dat bij Baal een uitermate boeiende vorm heeft gekregen. Het is verras send theater. En dat voor een conversatiestuk. Peter Handke is een anarchist van de taal. Hij wil aantonen dat onze om gangstaal gebaseerd is op af spraken die naar willekeur ge hanteerd kunnen worden. Lief des- en machtsverhoudingen tussen mensen kunnen alleen bestaan als beide partijen zich houden aan de afspraak, dat men zich bij bepaald taalge bruik hetzelfde voorstelt. De personages in zijn stuk bewijzen deze stelling door el kaar voorbeelden en opdrach ten te geven, om aan te geven dat hun conversatie en hun on derlinge verhouding niet op ab solute waarheden berust, maar op taalafspraken. Georg Friedrich Handel uitvoe ren, daarbij begeleid door Haarlems Barokorkest met An dré Kaart als dirigent. Voorts heeft de organiste ter solistische vertolking nog geko zen de Sonatine over Psalm 100 van Johan van Dommele en de Inventionen voor orgel van Al bert de Klerk, muziek van in tiem karakter, welke ook te Haarlem en in andere gemeen zeer bekend geworden ten zeer veel waardering heeft door de vele concerten, die zij ondervonden. ZATERDAG wordt om 20.15 uur in de oude Engelmundus- kerk, gelegen in het historische gedeelte van de gemeente Vel- sen bij het Noordzeekanaal een concert gegeven, waarop een overwegend uit Barok-composi- ties bestaand programma wordt gebracht. Maarten Smit staat nu voor de tweede maal in successie voor het NSO. Na zijn ervarin gen van het vorige jaar vertel de hij daarover: „Het dirigeren van het NSO was één van mijn meest bijzondere ervaringen. Het geweldig enthousiasme, het persoonlijk contact met de or kestleden en de mogelijkheid om driemaal per dag te repete ren en zelfs daarbuiten nog, Met -limmy Giuffre trad hij in 1959 toe tot de beroemde Five Spot Jazzclub en maakte vervolgens een tournee van vier maanden met pianist The lonious Monk, en een reis met Carla Bley. Lacy kwam in 1968 voor het eerst in ons land, waar hij ondermeer het Doelen Jazzfestival zou frequenteren. Aanvang 22 uur. Vrijdagavond op de club: Sex tet van Herbert Noord en Wil van Slogteren. ALS ONDERDEEL van zijn 23ste tournee komt het Neder lands Studenten Orkest dins dag 21 januari in Haarlem om een uitvoering te geven in het Concertgebouw. De jonge diri gent Maarten Smit heeft we derom het orkest onder zijn hoede genomen. Twee solisten zijn uitgenodigd aan deze reis mee te werken, de bariton Wil lem Laakmann die twee aria’s uit Die Zauberflöte van Mozart zingt en Herman Jeurissen die de solopartij vertolkt in het Vierde Hoornconcert, eveneens door Mozart gecomponeerd. De opbrengst van de tournee komt ten goede aan het Bureau Studiehulp van de stichting Ne derlands Studenten Sanatorium en aan het University Assistan ce Fund. Van de concerten zul len opnamen voor een gram mofoonplaat worden gemaakt. Men kan in de pauze daarvoor inschrijven. Ook de baten van deze plaat komen ten goede aan bovengenoemde fondsen. Later kwam Blavet in dienst van Frederik de Grote, een fer vent liefhebber van het fluit spel. Behalve stukken voor fluit schreef Blavet enkele ope ra’s en balletten. Hij stierf in 1768. uit het Duitse theater tussen beide wereldoorlogen voorstel len (Henny Porten, Emil Jan- nings e.d.). De zes spelers van Baal doen het anders; zij stel len stereotypen voor zoals de lederboy (Hans Dagelet), de patser, (Rudolf Lucieer), de kelner (Bart Kiene), het laar zenmeisje (Marjon Brandsma), de sexy tijgerdame (Elja Pei- DE STADSSCHOUWBURG brengt volgende week een een malige cabaretvoorstelling. Donderdag 23 januari is het parool „Beschaafd amusement” gepresenteerd door het gezel schap van Ivo de Wijs, te we ten behalve Ivo zeli Richard Fritschy, Pieter Niewint en Ag gie Terlingen. Licht-prikkelend, mild-satirisch vermaak, goed gebracht en van een behoorlijk gehalte, kortom „beschaafd amusement”. De fluitist Hubert Barwahser speelt donderdagavond met de organist Albert de Klerk in het Concertge bouw te Haarlem. Tentoonstellingen Rijksmuseum (Stadhouderskade) Tot 2 februa ri „Portretten”. Tot 26 jan. Kunst uit China”. Geopend dagelijks van 10-17 uur, zondag 13-17 uur. Stedelijk Museum (Paulus Potterstr) T.e.m. 26 jan Bennl Efrat papierwerken t.e.m. 19 jan Foto’s uit de Sovjet Unie t.e.m. 2 febr. Hollands Aquarellisten en Onafhankelijken t.e.m. 26 jan. Herman Scholten wandkleden; en Sol Le Wltt-grafiek; en Hoogtepunten uit de eigen collectie van Impressionisme tot nu gedurende het gehele jaar. Geopend dagelijks 9.30-17 uur en zondags 13-17 uur. STICHTING Kamermuziek Door Ensembles (Kadens) in de Smedestraat in Haarlem stelt de komende week (jonge) Haarlemse musici in de gele genheid hun kunnen te tonen. Daartoe worden concerten ge geven op zaterdag 18 januari door de pianiste Ineke van Dijk en donderdag 23 januari door he tduo Jaat Nederhorst-Roo- denburg Vermaat en Truus Ti chelman. Beide concerten be ginnen om 20.15 uur. Ineke van Dijk-Bosch houdt haar zolderconcert in Franse sferen. Het programma omvat werken van Poulenc, Ravel, Chopin, Schumann en drie pre ludes van Gershwin. Van Blavet weten we dat hij in 1700 in de Franse stad Be- sancjon werd geboren. Door toe- toegeschrevén. Het viool-piano duo Neder- horst en Tichelman speelt wer- Concertgebouw (Van Baerlestr) Donderdag 16 jan. gr. zaal 20.15 uur Abonnementsconcert. Vrijdag 17 jan. gr. zaal 20.15 uur: Roman tisch Vioolconcert Het Residentie Orkest o.lv. Jerzy Semkow m.m.v. Uto Ughl, viool. Werken van Brahms e.a. Zaterdag 18 jan. gr. zaal 20.15 uur: Het Nederlands Kamer orkest. Gastensemble The Academy of Saint Martin in the Fields. Werken van Donizetti e.a. KI. Zaal 20.15 uur: Michael Davidson, piano. Werken van Schubert e.a. Zondag 19 jan. gr. zaal 14.30 u.: „Vijf Meesters aan het Klavier”. 'Emil Gilel Piano. Werken van Brahms e.a. Maandag 20 jan. kl. zaal 20.15 uur: Catherine Collard piano. Werken van Schumann en Debussy. Dinsdag 21 jan. gr. zaal 19.30 uur De stem des Volks Noordhol- lands Philharmonisch Orkest o.lv. Antoon Krelage, m.m.v. Christine Harvey so praan, Aafje Heynls, alt Robert Bruins, tenor, Hans Zomer bas, Marijke Smit Slbin- ga klavecimbel, Meindert Boekel orgel. Werken van Handel e.a., kl. zaal 20.15 uur: Verdehrtrio. Werken van Bartók e.a. Stadsschouwburg (Leidseplein). Donderdag 16, vrijdag 17 (première), zaterdag 18 jan. 20.15 uur: Publiekstheater „Gijsbrecht van Aan stel” van Joost van den Vondel. Zondag 13 30 uur Nat. Ballet. „Romed en Julia" Maandag 20 en dinsdag 21 jan gesloten. Woensdag 22 jan. 20.15 uur Ned. Operastich ting met ..Svejk”. Carré (Amstel) T.e.m. woensdag 22 jan dage lijks (bell, maandags) 20.15 uur Amsterdam 700 jaar: „Jan Klaasz in 't Katte-gat”, een ongezouten Amsterdamse klucht van Tho mas Asselijn Nieuwe de la Mar Theater (Marnixstr) T.e.m. donderdag 13 maart, iedere dinsdag, woens dag en donderdag 20.15 uur Willy Walden en Piet Muyselaar met „Waar blijft de tijd”. T.e.m. zondag 30 maart iedere vrij dag zaterdag en zondag 20.15 uur: Wim Kan „alléén” met Corry aan zijn zijde en Ru van Veen aan zijn vleugel. Theater De Brakke Grond (Nes). Donderdag 16. vrijdag 17 zaterdag 18 jan. 20.30 uur „Kapitein Bada” van Jean Vauthier, thea- terprojekt van Jerome Reehuis. Klein Bellevue (Leidsekade) te.m. zondag 2 maart dagelijks (Beh. maandags) 20.30 uur „Tête A Ted 3” kabaretprogramma met Ted de Braak en Sylvia Alberts Theater Tingel Tangel (N.Z. Voorburgwal) T.e.m. zondag 2 februari dagelijks (beh. maandags) 20.30 uur Cabaret Virus: Klipstein en Hammelburg. Marianne Delgorge Wil lem Valenkamp piano. Theater „De Engelenbak” (Nes 71) t.e.m. vrijdag 31 jan. dagelijks (beh. zondag en maandag 20.30 uur: Dokumentair Aktueel teater „De ziekte van Parkinson” van Alain Teister met Robert Borremans Petra Hopman e.a. Shaffy Theater (Keizersgracht) Konsertzaal dagelijks (beh. zondag en maandag) 20.30 uur: Beeld Theater: „O wee, als jij je moeder slaat groeien je handjes boven het graf” Donderdag 16 vrijdag 17 zaterdag 18 jan. zuilenzaal 20.30 uur Matchbox Purvey ors: „Hallo, how are you?" Shaffyzaal 20.30 uur: Projekt mlmeoplelding theaterschool. Donderdag 16 jan. Café 22 ur Jazz ’o matic five. Zondag 19 jan. konsertzaal 14.30 uur Studio Laren. Dinsdag 21 jan. Shaffy zaal 20.30 uur Popstudio Hinderik: „Alzo- lief” Café 20.30 uur Amsterdams Volks-, Salon- en Amusementsorkest. Woensdag 22 jan. Zuilenzaal 14.30 uur: Poppenteejater Hans Schoen: „Puf, sjoeke, Puf, Konsertzaal 20.30 uur: Beeldend Shaffyzaal 20.30 uur: Popstudio „Alzolief”. Café 22 uur: Jazz. EEN FILM VOOR liefhebbers van eindeloze achtervolgingen in steeds snel lere auto’s, want veel meer gebeurt er niet in „Dirty Mary, crazy Larry”. De namen in de titel van deze film van John Hough slaan op een misdadig duo dat de eindeloze race op gang brengt door een supermarkt te overvallen in samenwerking met een vriend van Larry en daarna bijna onmiddellijk de politie achter zich krijgt. Peter Fonda als Larry zit achter het stuur en hij brengt zijn achtervolgers die geleid worden door inspecteur Franklin (Vic Morrow) tot wanhoop door zijn adembenemende ma nier van stuntrijden, waarbij hij alle mogelijke risico’s aandurft. Zelfs als een politie-helicopter op het dak van zijn auto wil landen, weet hij de juiste manoeuvre om ook dit gevaar te ontlopen. Spanning genoeg dus, maar wel spanning op eenzelfde niveau en dat kan wel eens wat vermoeiend werken. DE FAAM VAN Willeke van Ammel- rooy is zelfs tot Frankrijk doorgedron gen en zo kan men haar in een echte Franse sexfilm te zien krijgen die erg opgeschroefd „Le Journal érotique d’un Bücheron” is gaan heten, maar door de importeur bondig „Op de Franse Toer” genoemd is, omdat iedereen wel begrijpt wat daaronder verstaan moet worden. De „Bücheron” waarvan in de oor spronkelijke titel sprake is, is bovendien nergens te ontdekken, want het avon tuur van Willeke is niet met een hout hakker maar met de zoon van een natuurliefhebber, een professor die bo vendien voor de Nobelprijs in aanmer king komt. Alles bij elkaar is het een droevige De pianiste, die in Haarlem werd geboren, ontving haar eerste lessen van Frieda Hooge- werf. In 1960 slaagde ze voor het diploma conservatorium in Amsterdam, vijf jaar later ge- vindt zich ook de sonate La volgd dooi' het diploma solo spel. De gemeente Eindhoven programma kende haar de aanmoedigings prijs voor jonge kunstenaars toe. In het jury-rapport werd haar „een onmiskenbaar na tuurlijke Op het programma voorts van Beethoven Zapfenstreich nr. 1 in F en de Eerste Symp- fonie van Tsjaikovsky. De Pa- pageno-aria’s uit Die Zauber flöte worden aangevuld met de Mars der priesters uit dezelfde opera. VELSER OPERAkoor Bel Canto heeft voor vrijdag een bijzondere uitvoering op het programma staan. In de Velser Stadsschouwburg heeft dan na melijk plaats de Nederlandse première van Donizetti’s opera Poliuto, waarvoor medewerking wordt verleend door het Am sterdams Leerlingen Philhar monisch Orkest (ALPHO). Voor deze opera is regisseur Arnold Alons aangetrokken. Kees Ba- kels heeft de leiding. Aanvang 20 uur. EVENEENS in het Concert gebouw in Haarlem op donder dagavond 23 januari een ge meentelijke orgelbespeling met Albert de Klerk en als bijzon dere gast de fluitist Barwahser. Composities van Marchand, Blavet, Wilhelm Friedemann Bach, Mozart, Pou lenc, Jehan Alain en Martin. Hubert Barwahser, een Duit ser van origine, is sinds 1936 in ons land woonachtig. Hij maakte grote naam als solo- flultist bij het Concertgebouw orkest. Samen met De Klerk maakte Barwahser vele gram mofoonplaten. Daaronder be- De echtgenoot van de orga niste, de hoboïst Hans van Steenbergen werkt eveneens als solist aan het concert mede. Met begeleiding van Aukje van Steenbergen zal hij een Sonata da Chiesa, door hem zelf ge componeerd, vertolken en ver der de Sonate in g kleine terts van Georg Philipp Telemann en het Concert in F grote terts van de Italiaanse componist Arcangelo Corelli, die leefde van 1653 tot 1713. DE VOORSTELLING die de Ketelshow afgelopen za terdag in minitheater Haar- loheim, Smedestraat 23 in Haarlem bracht, trok zo veel belangstelling dat Paul Scheelings heeft besloten om behalve de voorstelling van zaterdag aanstaande om 20.30 uur daaropvolgend een extra nachtvoorstelling in te lassen. Haarlems Barokorkest zal nog optreden met een fraai werk van de achttiende-eeuwse componist Tommaso Albinoni de drie-delige Sinfonia in G grote terts, een van de schoon ste composities van deze mees- Concertgebouw naar café At ter, wiens muziek in onze tijd the Jazzcorner begeven, waar steeds meer de aandacht trekt. hij tot in de kleine uurtjes nog P.Z. hoopt te spelen. „De zot verwijt de ketel dat hij zwart ziet” begint dan om 23.30 uur. En na tuurlijk met Fred van Deth en Jasper Postma. Haarlo- heim raadt dringend aan kaarten te laten reserveren in de voorverkoop. Dat kan telefonisch bij de VVV nr. 319059 of bij Haarloheim nr. 288608. „HET PORTRET” heet een expositie van verschil lende kunstenaars in het ex positiegebouw aan de Const. Huygensstraat in Heems kerk. Er is plastiek te zien van Tony v.d. Vorst, foto grafie van Fons Timmer, olieverven' van Arie Schou ten, tekeningen van Selma Schepel en pastels van Hans Dingjan. Tot en met 2 fe bruari. Scène uit „De rit over het bodenmeer”. met gemotiveerde mensen, iets unieks. Ik heb er zelf veel van geleerd. Als doel bij het NSO stel ik mij vooral: via keihard werken enthousiaste mensen kweken en waar en- thousiate mensen zijn is tevens ook veel gezelligheid. Verder wil ik de leden ook iets van de muziek meegeven, zodat ze er nog meer van gaan genieten.” NOORDHOLLANDS Philhar monisch Orkest zet vrijdaga vond in het Concertgebouw te Haarlem Frankrijk op het pro gramma in de Landenserie. Werken van Grétry, Saint- Saëns en Berlioz worden uitge voerd onder leiding van Otakar Trhlik. Solist is de cellist Jean Decroos in het Violoncellocon cert van Saint-Saëns. TONEELGROEP Centrum speelt vanavond, vrijdag en za terdag in de stadsschouwburg „Overstekend wild” van Frans X. Kroetz. Regie Eddy Habbe- ma. In de hoofdrol Ansje Beentjes, verder Theo de Groot, Ingeborg Elzevier, Ben Huls man en enige anderen. Cen trum speelt maandag, dinsdag en woensdag in de schouwburg „Bingo” van Edward Bond met Han Bentz van den Berg als Shakespeare. Regie Peter Oost hoek. in kerken en voor de radio gegeven heeft, verleent haar medewerking aan het concert met de vertolking van orgelwer ken van Johann Sebastian Bach, onder andere zijn prach tige Partita over het koraal „Ach was soil ich Sünder ma- chen?”. Ook zal zij het Concert voor orgel en strijkorkest in F De Velser kunstkring „Voor grote terts, opus 4 No. 5 van Allen”, die dit concert heeft georganiseerd, heeft gaarne ge bruik willen maken van de mogelijkheid om het fraaie Flentrop-orgel te benutten, dat in 1973 in de Engelmunduskerk gebouwd werd en dat als een kostbaar cultuur-bezit voor het IJmondgebied alle aandacht verdient. De talentrijke organiste Auk je van Steenbergen-Broers uit Hoorn, zeer bekend geworden Alhambra I (Weteringschans, 233192): Roger Moore lp „The man with the golden gun” toe. 14 j. Dag. 14, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Alhambra 2: „Mariken van Nieumgehen”, toeg. 18 j. Dag 14.30, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.45, 16.15. 19.15 en 21.45 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr.. 234876): Charl ton Heston in .Luchthaven in alarm”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, zo. 13.15, 15.45, 19 en 21.30 uur. Calypso (Marnixstr., 66227): „Le fantöme de la liberté”, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur. za. en zo. 13.45, 16, 19.30 en 21.45 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan, 723620): Ronnie Bier man in „Wat zien ik", toeg. 18 j. Dag 19.15 en 21.30 uur. Centraal (Nleuwendijk, 248933): „De vurige meiden van Blrkenhof”, toeg. 18 j. Dag. doorl. voorst. 13, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 uur. Cineac (Damrak, 245648): Roman Polanski’s „Chinatown", toeg. 18 j. Dag. 11. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Cineac (Reg. Breestr., 243639): Ochtend en middag 9.30. 11.30, 13.30. 15.30 uur Walt Disnev’s „Vol gas met Herbie”, toeg. a.l. Dag. 19.15 en 21.30 uur Clint Eastwood in „Magnum Force”, toeg 18 j. City (Leidseplein, 234579): Walt Disney’s „Ro bin Hood” toeg. a.l. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, za en zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. City 2: Roman Polanski’s „Chinatown”, toeg. 18 j Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16. 19 en 21.30 uur, vr. za. nacht 24 uur. City 3: Stanley Kubrick’s „Clockwork Oran ge”. toeg. 18 j. Dag. 14, 18.45 en 21.15 uur. zo. 13.15, 15.45, 18.45 en 21.15 uur. City 4: Willeke van Ammelrooy in „Mira”, toeg 14 j. Dag. 14.45, 19.30 en 22 uur, zo. 14, 16.30. 19.30 en 22 uur. Corso (Kalverstr., 234561): Sylvia Kristel in „Emanuele”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Du MIDI (Apollolaan, 723653): Fred Astaire in „That’s entertainment”, toeg. a.l. Dag. 14 en 20 uur Flora (Amstelstr., 230469): Paloma Picasso in „Contes Immoraux”, toeg. 18j. Dag. 14.30, 19.30 en 21.45 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.30 tn 21.45 uur. Kriterion (Roetersstr., 231708): „Andrei Rou- blev”. toeg. 18 j. Dag. 14 en 20.15 uur. vr. za. nacht 24 uur. Leidsepleintheater (238908): „Contes Immo raux”. toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Luxor (Nleuwendijk, 245549): „Duel der gele giganten”, toeg. 18 j. Dag. 13.30 (beh. zo. en wo.) 15.30, 19.15 en 21.30 uur. Nöggerath (Reg. Breestr., 230655): Paul New man in „The Sting”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur Parisien (Nleuwendijk, 223542-223541): Lee Mar vin in „The Klansman”, toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.45 uur. Rialto (Ceintuurbaan, 723488): Elke avond 19 en 21.30 uur „The Odessa file”, toeg. 14 j. za. wo. 14, zo. 13 en 15.15 uur „Asterix en de helden”, toeg. a.l. Rivoli (Boven Rialto): „De mosterd komt me de neus uit”, toeg. 14 j. Dag. 19.30 en 22 uur, zo. wo 14.30. 16 uur. Roxy (Kalverstr., 223809): „Breng mij het hoofd van Alfredo Garcia”, toeg. 18 j. Dag. 13.30. 16, 19 en 21.30 uur. Royal (Nleuwendijk, 244144): Margaret Lee in „3 for Hell”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur Studio K (Boven Kriterion, 231708): „Thieves like us”, toeg. 14 j. Dag. 19.45 en 22.15 uur, zo. 15.30, 19.45 en 22.15 uur. The Movies (Haarlemmerdijk, 245790): Dag. 20.30 uur „Thaddeus de wachter”, toeg. 18 j. Dag. 19.45 en 22 uur „Effi-Briest”, toeg. 18 j Tuschinski I (Reg. Breestr., 62633): Roger Moore in „The man with the golden gun”, toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Tuschinski 2: „Mariken van Nieumgehen”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, za. en zo. 13.45, 16, 19.15 en 21.45 uur. De Uitkijk (Prinsengracht, 237460): „Huil niet met je mond vol”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 en 21.30 uur, zo. 13.15, 15.45, 19 en 21.30 uur, vr za. 00.15 uur. H Lu M H H r i .a/ al

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1975 | | pagina 17