SWH® AGENDA toont durf VAN SPAANSE EN FRANSE MEESTERS FILMS TE G ;M 1 A 186 Zeers „Haerlem ^9 Top jazz verwacht op concert Dizzy Reece PANDA STRIPBOEKEN ui REVUE OP TEKTSTEN VAN HEINRICH HEINE 99 wijzen STUDIO Exposities 1CT 9® mrwi KUNST 1975 6 FEBRUARI DONDERDAG 12 Nu ook verkrijgbaar bij onze kantoren voor ƒ6,90 per deel Ufa Tentoonstellingen Bioscopen Muziek en toneel PW UW 1 Dichter unbekannt DELS Heinrich Heine in 1842. Moor als Don de ,Het mysterie HJC. id- P. ZWAANSWIJK uur CHARLES BOOST. 2 of 3 complete verhalen VRIJDAG EN zaterdagavond speelte Centrum in de Toneel schuur „Parende mussen”, een successtuk van Gerard Lemmens in regie van Ad van Kempen. Onno Molenkamp en Elisabeth Hoytink spelen een zuur echt paar dat bezoek krijgt van een schilderijenverkoper, Jules Ha mel. Guido Juan. van oot en per den aar 50p Alwin Bar speelt zaterdag avond met symfonie-orkest Haerlem in het Haarlemse Concertgebouw. Romy Schneider speelt een hoofdrol in Le trio infernal. 1 omg- chiefr., Iv. etc. 928 op tk- im ns m» aai lts •Arrabal: i IS en vr. I als advocaat Sauret adviseert haar bij dit probleem en ontwerpt als het plan lukt, een soortgelijke list voor Romy’s zuster Cathérine. Voor et afsluiten van de levensverzekering stuurt hij met vervalste actes jongere mensen naar de medische keuring. De ene vervalsing lokt een volgende uit. Piccoli die met Philomène (Romy Schneider) en Cathérine het duivelse trio vormt, deinst tenslotte voor moord niet terug ook dan is er geen weg meer terug, alleen een hellend vlak dat tot steeds gecompliceerder misdaden leidt. Francis Girod heeft voor zijn speel filmdebuut een luguber griezelthema ge kozen, waarvan hij de gruwelijke details niet camoufleert. De film moet dan ook niet als bedoelde realiteit bekeken wor den, maar meer als extreem uitgedachte gruwelfantasie die in zijn overdrijving doet denken aan „La grande Bouffe”. Maar dan met ander materie om in te zwelgen. SYMFONIE-ORKEST „Haer lem” geeft zaterdag om 20.15 uur in het Haarlemse Concert gebouw onder leiding van zijn dirigent André Kaart een con cert. Aan de instudering van de werken is het orkest verleden jaar oktober begonnen, nadat het zijn medewerking had ver leend aan de uitvoeringen van het oratorium „Die Schöpfung” van Joseph Haydn te Haarlem en te IJsselstein. ITIEK W. J. en wel uari tot ’ebruari 10 uur Scène uit „Vrolijke guer rilla”, v.l.n.r. Marius Mon- kau, Cor van Rijn, Loes Vos en Jenny Arean. Dizzy Reece is lange tijd si- de-man in orkesten van over bekende jazzmusici geweest, zo als Dizzy Gillespie, Woody Her man, Byrd. Don Byas, Elvin Jones en Cecil Payne. Hij is afkomstig van Jamaica. Reece bouwde zijn carrière aanvanke lijk op in Europa, maar zijn definitieve doorbraak kwam in Amerika, waar hij tot de top- trompettisten behoort. Hij haalt deze truc eerst uit met een Duitse gouvernante (Romy Schneider) die om in Frankrijk te kunnen blijven, moet trouwen met een Fransman. Piccoli Contes Immoreux", .5 uur, za. en wo. Britt Op het concert van „Haer lem” zal weer een Haarlemse pianist, namelijk Alwin Bar de solo-partij van Rachmaninofs concert spelen. Het orkest zal hem onder André Kaarts direc tie begeleiden bij de volbren- TOPJAZZ garandeert Stich- gelegenheid voor sessions op de ting Cat Jazz Haarlem als za terdagavond (22 uur) het kwar tet Dizzy Reece in de Zander- zaal, Groot Heiligland 47 in Haarlem, optreedt. Cat Jazz wil een zo breed mogelijk gescha keerd publiek bereiken. Daar om nu, na oude stijl, blues en free jazz een avond in traditio neel moderne stijl met veel swingende post-bop. c (n. ven in het Concertgebouw in Haarlem. Bas de Jong klarinet Maurits Bosman, viool; Harro Ruijsenaars, Cello en Ton Hartsuiker aan de piano openen de avond met een suite van Milhaud. Waarna ze nog voor de pauze een sonate van Ravel spelen. Na de koffie slechts nog één werk: „Quattor pour la Fin du Temps” van Messiaen. VRIJDAGAVOND is in de Haarlemse schouwburg „Vrolij- DE ROARING Seven, huisor kest van de HJC, maakt zater dag (22 uur) een uitstapje naar de Jazzcorner, Spaarne 104 in Haarlem. Een vokale bijdrage wordt geleverd door Marianne Nauta. Dit optreden komt in de plaats van dat van het kwartet Martin Haak, dat nu alleen vrijdagavond (met conga-bespe- ler Neppie Noya) speelt. Meer oude stijl in de Jazz- corner: elke woensdagavond deze maand is een optreden te verwachten van de nieuw ge formeerde New Orleans Synco- pators. Met good old Jan Morks op klarinet; George Katee, trombone; Bart Dal, trompet; Jos van Bueren, bas; Henk Rijnberg, slagwerk en Frits van ’t Hof op banjo en gitaar. Vaste gasten zijn op dinsdag het trio Cees Slinger met inci denteel Harry Verbeke op sax en elke donderdag de combina tie Bert Nieborg en Rob Pointl. 7, za- 9 en ari 1975 Het concert is toegankelijk a raison van 3. Telefonische in formatie wordt gegeven op nr. #2502-6126. Haarlems Dagblad - IJmuider Cou rant - Beverwijkse Courant - Dag blad v. d. Zaanstreek „De Typhoon” Rijksmuseutn (Stadhouderskade): Geopend da gelijks 10-17 uur, zon- en feestdagen 13-17 uur. Stedelijk Museum (Paulus Potterstr.): T.e.m. 9 febr. tentoonstelling van gemeente-aanko- pen. T.e.m. 16 febr. „Het 2e gebruik”, tentoonstelling rond de Uitgave Grafisch Nederland 1974. T.e.m. 2 maart tekeningen van Hanne Darboven „Een maand, een jaar, een eeuw”, T.e.m. 16 maart „Boeken”, keuze uit de Collectie Nijkerk. t.e.m. 16 maart boeken van Dieter Roth. T.e.m. 23 maart schilderijen en tekeningen van Wim Schuhmacher. T.e.m. 6 april tekeningen en collages van Herman de Vries. Geopend dagelijks 9.30-17 uur, zon- en feestdagen 13- 17 uur. „Robin Hood”, 13.30, 15.30, 17.30, uur enz. City 1 (Leidseplein, 234579): HET NIEUWSTE oeuvre van Drs. P is zondagavond in de schouwburg te zien. Het heet .Middelpracht en Eeuwse Praal” en bestaat uit een reeks studentikoze middeleeuwse ta ferelen. Hoofdzaak zijn 18 lied jes, vol rijmgrappen, die gezon gen worden door een puik groepje Vlaamse dilettanten onder aanvoering van een zeer professionele vedette, Griet de Bock. Een voorstelling, waarin de meligheid hoogtij viert. Maar dat is juist het leuke. ging van zijn grote taak, waar voor een indrukwekkend virtu oze spelbeheersing vereist wordt en een grote muzikale bewogenheid, even intensief als gevraagd wordt voor de uitvoe ring van Rachmaninofs zo be kend, ja populair geworden tweede Pianoconcert in c kleine terts, opus 18, waaraan het der de concert wel doet denken. De Heine-revue, waarin mo derne popmuziek wordt ge bruikt en een costumering die het midden houdt tussen de kledij van nu en toen, werd drie jaar geleden geschreven voor de Kammerspiele Düssel dorf. In Haarlem wordt de voorstelling uitgebracht door Kleines Theater Bad Godesberg, maar de voorstelling is evenals de eerste geregisseerd door Günther Büch. De revue heeft de vorm van een party in de hedendaagse society, waarop „de mensen zich verkleden, een leven in de verleden tijd leiden en voor elkaar hun eigen on dergang citeren”, aldus de re gisseur. De voorstelling wordt in Ne derland uitgebracht door WI- AAN DE KLEINE Sparren- laan 7 in Bennebroek staat het muziekcentrum Het Duintje, waar van tijd tot tijd intieme concerten worden gegeven. Za terdagavond begint daar om 20.15 uur een uitvoering door Nelly van Ree, clavichord. CENTRUM SPEELT donder dagavond in de Toneelschuur „In verwachting” van J. Bernlef en regisseur Christiaan Nortier. Frans Koppers speelt een werk loze vader-aan-de-drank, die door z’n schoonzoon (Polio Hamburger) uit de huiskamer wordt verbannen omdat deze daar een zeilboot wil bouwen. Tussen beide mannen de zwan gere dochter gespeeld door Trudy de Jong. Van Harro Ruysenaars is be kend dat hij in 1945 in Hille- gom is geboren. Hij studeerde cello aan de Leidse Muziek school bij Martinus Snoeren later bij Hans van Weijdom— Claterbos op het conservatori um in Amsterdam. De laatste zeven jaar is hij eerste solo- cellist bij het Rotterdams Phil- harmonisch Orkest. Bezoekers van dit Franse concert worden na afloop ont- levensblije en ook innig gevoe lige Symfonie in C grote trts van de Franse componist Geor ges Bizet tot uitvoering komen. Bizet schreef de symfonie in 1855 toen hij zeventien jaar oud was en aan het Parijse Conservatorium studeerde. Het manuscript raakte zoek in de Conservatorium-bibliotheek, waar het pas in 1933 door de musicoloog D. C. Parker werd teruggevonden. In 1935 heeft de dirigent Felix Weingartner te Basel het werk met groot suc ces voor het eerst uitgevoerd en sindsdien heeft het een vas te plaats gekregen in het reper toire van alle representatieve orkesten ter wereld. Behalve als musicus heeft Reece naam gemaakt als com ponist en arrangeur. Zijn werk in de filmwereld heeft ertoe geleid dat hij een eigen pro- duktie kon maken, The pressu re cooker by night, een nachte lijke impressie van Harlem, waarbij hij gebruik maakte van muziek van zijn eigen ensem ble. Op de Haarlemse Jazz Club wordt Reece begeleid door pia nist Rob Franken, bassist Ar nold Dooyeweerd en Lu Ssanet op slagwerk. Vrijdagavond vanaf 22 Ze brengt een programma van oude tot heel oude muziek. Voor de pauze composities van enkele Spaanse meesters uit de 16e en 17e eeuw, maar ook van Frescobaldi en Sweelinck. Na de pauze bekendere meesters uit de 18e eeuw, zoals Handel, Telemann, Scarlatti, Duphly en Carl Philippe Emanuel Bach. DRIE FRANSE composities uit de eerste helft van deze eeuw vormen het programma van een concert in de Franse serie, dinsdagavond door het ensemble Ton Hartsuiker te ge- DE HAAGSE Comedie speelt dinsdag 11 februari in de stads schouwburg „Don Juan” van Molière. In tegenstelling tot de voorstelling van De Appel, on langs in de Toneelschuur, is de Haagse een traditionele opvoe ring, zij het in een verrassend pakje. Regisseur Joris Diels laat het drama van de vrouwenver overaar en vrijdenker Don Ju an afspelen op een ouderwets kermistoneeltje. Guido de Moor speelt een brutale, maar som bere Don Juan. Jules Royaards is zijn bedrijvige knecht. De avond begint met de uit voering van andere Russische composities: de reeks van acht Russische volksmelodieën van Anatol Liadof. Aan al zijn werken heeft deze componist het karakter van de volksmu ziek van zijn land gegeven, hetgeen in het bijzonder geldt voor de acht uitnemend geïn strumenteerde schetsen, waar van de melodieën ontleend zijn aan de Russische muzikale fol klore. Na de pauze zal de prachtige, ZANGVERENIGING Stem des Volks, afdeling Santpoort, brengt vrijdag een uitvoering in De Hoeksteen in Santpoort- Zuid. In deze Ned. Herv. kerk worden liederen gezongen van Schumann, Hendrik Andriessen. Britten, Orlando di Lasso en Vi valdi. Medewerking wordt verleend door Corry Kerkhoff die het hobo-concert van Cimarosa speelt, door de organist Jacob Haring met een koraal van Mi- cheelsen en door cantores en musici „Feliseni”. Het geheel staat onder leiding van Fred Schaap. KOR, een instelling die voor scholieren buitenlandse voor stellingen organiseert. De op voering in Haarlem is geen verplichte schoolvoorstelling, maar een vrije voorstelling ook voor andere belangstellenden dan scholieren. Alhambra I (Weteringschans, 233192): Britt Ekland in „The man with the golden gun”, toeg. 14 j. Dag. 14, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Alhambra 2: Ronnie Montagne in „Mariken van Nieumeghen”, toeg. 18 j. dag. 14.30. 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.45. 16.15, 19.15 en 21.45 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr., 234876): Albert Finney in „Moord in de Oriënt Express”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20.15 uur. za. en zo. 14, 17 en 20.15 uur. TONEELGROEP Centrum speelt donderdag 13 februari weer „De Babyfoon” van Her man Lutgerink en Peter Oost hoek. Els van Rooden speelt Marleen, een vrouetje dat pas gescheiden is en op haar ver- jaardagfeestje probeert te be wijzen dat ze het best alleen aan kan. Na de muzikale dienstverle ning aan deze koren komt „Haerlem” weer met een eigen concert, waarop een eigen, ge durfd programma wordt ge bracht. Het bevat onder andere het zeer veeleisende derde Pia noconcert in d kleine terts, opus 30 van Rachmaninof, dat tot nu toe zelden te Haarlem is uitgevoerd. De bekende pianist Karei de Jong, die vele jaren recensent van Haarlems Dag blad is geweest heeft het moei lijke werk omstreeks het jaar 1939 te Haarlem met het orkest van de Haarlemse Orkestvere niging, nu Noordhollands Phil- harmonisch Orkest geheten, vertolkt. ZONDAGMIDDAG 9 februari is in de schouwburg een fami- liematinee, verzorgd door het Internationaal Folkloristisch Danstheater. Dit Amsterdamse gezelschap danst hoogtepunen uit het repertoire maar ook nieuw werk. Waar nodig wordt een mondelinge toelichting ge geven op de veelsoortige bui tenlandse en Nederlandse volksdansen. „DICHTER UNBEKANNT” heet een Duitse show uit Bad Godesberg op teksten van Hein rich Heine (1797-1856), die maandagavond in de Haarlemse stadsschouwburg te zien is. Heine is de onbekende dichter van het ook in ons land zo bekende lied Lorelei („Ich Weiss nicht was soil es bedeu- ten, dass ich so traurig bin. In Duitsland heeft de gevestigde orde altijd gepro beerd Heine’s persoon en werk te verdonkeremanen. Ten tijde van Hitler stond het gedicht Die Lorelei in een bundel on dertekend met het huichelach tige Dichter unbekannt. Heine was een (gedoopte) Jood en schopte flink tegen de schenen van de machthebbers van zijn tijd. HET THEATER van de Lach, en vrije produktie-groep van John Lanting, speelt zaterdaga vond in de Haarlemse schouw burg een erg luchtig blijspel „Hé, mag ik mijn echtgenote terug?” van Luc en Conty. Vrolijke verwikkelingen ten huize van een psychiater in Den Bosch. Georgette Hage- doorn voert de cast aan. ke guerrilla” te zien, een caba retachtig drama van Jaap van der Merwe. Hij richt zijn sati rische pijlen op zowel het kapi talisme als het gevestigde soci alisme a la Den Uyl. Het frisse geheel bestaat uit veel liedjes en enkele sketches. De uitvoe renden zijn Marius Monkau, Loes Vos, Cor van Rijn, aange voerd door een vurige Jenny Arean. Cor van Rijn is de hoofdpersoon in de voorstelling. Hij is een arbeider die het to*t minister president brengt, maar dan besluit gastarbeider te worden om tenslotte te eindi gen in het Graf van de Onbe kende Werknemer. Zijn verhaal is een dun draadje, dat de nummers aaneenrijgt. Heine was wat men nu zou noemen een geëngageerd kun stenaar, die in gedichten en proza politieke en sociale wan toestanden aanviel en dat waren er nog al wat in die roerige tijd aan het begin van de 19e eeuw. Nog steeds zit Heine bij het officiële Duits land niet lekker. Bij de herden king in 1972 van z’n 175ste geboortedag heeft een comité in zijn geboortestad Düsseldorf geprobeerd de plaatselijke uni- versiteit om te dopen tot Hein rich Heine-universiteit. Maar ook dat stuitte op tegenstand. Voor Claus Bremer en Rolff Becker was er alle aanleiding om hun theatercollage uit Hei ne’s werk „Dichter unbekannt” te noemen. City 1 (Leidseplein, 234579): Terence Hill in „De duivel heeft veel vrienden", toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.15, 21.45 uur, zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. City 2: Roman Polanski in „Chinatown”, toeg. 18 J. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur, vr. za. nacht 24.00 uur. City 3: „Clockwork Orange”, toeg. 18 j. Dag. 14, 18.45 en 21.15 uur, zo. 13.15, 15.45, 18.45 en 21.15 uur. City 4: Rijk de Gooyer in „De inbreker", toeg. 14 j. Dag. 14.45. 19 en 22 uur, zo. 14, 16.30, 19.30 en 22 uur. Corso (Kalverstr., 234561): Sylvia Kristel in „Emmanuelle”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45. 19 en 21.30 uur. Du Midi (Apollolaan, 723853): Fred Astaire in That’s entertainment”, toeg. a.l. Dag. 14 en 20 uur. Flora (Amstelstr., 230489): „Magdalena, minna res van de duivel”, toeg. 18 j. Dag. 14.30. 19.30 en 21.45 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.30 en 21.45 uur. Kriterion (Roetersstr., 231708): „De terechtstel ling van soldaat Slovik”, toeg. 14 j. Dag. 15, 19.45 en 22 uur, za. 14, 19.45 en 22 uur, vr. za. 00.15 uur enz. Leidseplein Theater (235909): ..Contes Immo- raux”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 uur. Luxor (Nieuwendijk, 245549): „Het mysterie van de 7 gouden vampiers”, toeg. 18 J. Dag. 13.30 (beh. -zo. en wo.) 15.30, 19.15 en 21.30 uur. Nöggerath (Reg. Breestr. 230655): Paul New man in „The Sting", toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Parisien (Nieuwendijk, 248933): „Oranje’s jacht op wereldgoud”, toeg. a.l. Dag. 11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo. 13.30 uur enz. Rembrandtplein Theater (223542-223541): Wille- ke van Ammelrooy in „Mijn nachten met Susan, Olga, Albert, Julie, Piet en Sandra", toeg. 18 j. Dag. 14.15, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.30, 16, 19.15 en 21.45 uur. Rialto (Ceintuurbaan, 723488): Elke avond 2» uur „Exodus”, toeg. 14 j. Za. wo. 14 uur, zo. 13 en 15.15 uur „Laurel en Hardy als stierenvechters”, toeg. a.l. Rivoli (Boven Rialto)„Con, toeg. 18 j. Dag. 19.15 en 21.45 14.30, zo. 13.30 en 16 uur. Roxy (Kalverstr., 232809): Britt Ekland in „The man with the golden gun”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Royal (Nieuwendijk, 244144): „The Devil’s bri gade”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 15.45. 19 en 21.30 uur. Studio K (Boven Kriterion, 231708): „Andrel Roublev”, toeg. 18 j. Dag. 20.15 uur. zo. 15 en 20.15 uur. The Movies (Haarlemmerdijk, 245790): „L’Invi- tatlon”, toeg. 18 j. Dag. 19.45 en 22 uur. Dag. 19.45 en 22 uur, zo. midd. 13.30 „Effi-Brlest”, toeg. 18 j. Tuschinski 1 (Reg. Breestr., 62633): „De kaping van de Pelham Express", toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Tuschinski 2: Ronnie Montagne in „Mariken van Nieumeghen”, toeg. is j. Dag. 14.30. 19.15 en 21.45 uur, za. enzo. 13.45. 16, 19.15 en 21.45 uur. De Uitkijk (Prinsengracht, 237460): „A..„ „Viva la muerte”, toeg. 18 j. Dag. 14, 19 21.30 uur, zo. 13.15, 15.45. 19 en 21.30 uur, za. nacht 00.15 uur. Calypso (Marnixstr., 66227): „Le Fantome de la Liberte”, toeg. 14 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, za. en zo. 13.45, 16, 19.15 en 21.45 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan, 723820): Yul Bruynner in „Westworld”, toeg. 14 j. Dag. 19.15 en 21.30 uur. Centraal (Nieuwendijk, 248933): „Schulmad- chen-report nr. 7”, toeg. 18 j. Doorl. voorst. dag. 13, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 uur. Cineac (Damrak, 245648): Terence Hill In „Een eenzame scherpschutter”, toeg. 18 j. Dag. 9.30, 11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo. vanaf 13.30 uur enz. Cineac 2: Lino Ventura in „La Bonne Annee", toeg. 14 j. Dag. 11.30, 14, 16.30, 19 en 21.30 uur, zo. 14 uur enz. Cineac (Reg. Breestr., 243639): Walt Disney’s toeg a l Dag g 30, 3fl 19.30 en 21.30 uur, zo. 11.30 haald op een stukje kaas en glas wijn. SPAANS IS het koffieconcert dat Harry Vooren zondagmor gen op het landgoed Groenen- daal in Heemstede speelte. Voo ren, die ooit in de documentai re Mensen van morgen (van Kees Brusse) te zien was als de jonge gehandicapte pianist, speelt werken van Albeniz. Granados en De Falla. Vooren heeft gestudeerd aan het conservatorium in Amster dam waar hij de Prix d’Excel- lence behaalde. Daarna volgde een jaar studie in Spanje, waaruit zijn voorliefde voor de Iberische componisten gecon cludeerd mag worden. Het concert staat onder aus piciën van de Koninklijke Ne- derlandsche Toonkunstenaars- Vereeniging, afdeling Haarlem en omstreken. DE GERINGE bezoekers aantallen hebben Felison ertoe gebracht om niet lan ger tentoonstellingen te houden op de zolder van het Noordelijke Koetshuis van Beeckestijn. In het ver volg worden de tentoonstel lingen gehouden in de bur gerzaal van het stadhuis in Velsen. De eerste exposant is Wim Bosman, van wie vanaf 7 februari tot en met 2 maart beelden zijn te zien. Wethouder Roessingh zal de expositie vrijdag avond om 20.30 uur openen. Wim Bosman, die een drukbezocht atelier heeft aan de Wüstelaan in Sant poort, heeft verschillende opdrachten in de IJmond gehad. Zo staat er in een gymnastiekzaal aan de Zuiderkruisstraat in IJmui- den een houten wandplas tiek. In de Planetenlaan in Velsen werd twee jaar gele den een fraai object ge plaatst. GALERIE MARC in de Wolstraat in Haarlem toont vanaf zaterdag tot en met 8 maart etsen, litho’s van Jo ke Aelberts. Robert de Bak ker opent de expositie op die middag om 15 uur. Dage lijks toegankelijk van 12-17 uur. Marjan Berk in „Hé, mag ik mijn echtgenote terug?” IN DE ZWARTE komedie „Hels Trio” („Le Trio infernal”) speelt Michel Piccoli een Marseillaanse advocaat in de jaren ’20 die een uiterst geraffineerd systeem bedacht heeft om „slapend” rijk te worden. Hij laat zijn maitresse trouwen met een oudere man en strijkt na diens dood de lijfrente op. Concertgebouw (Van Baerlestr.): Donderdag 6 febr. kl. zaal 20.15 uur: Tel-Aviv Kwartet, Yona Ettlinger, klarinet. Werken van Beethoven e.a. Vrijdag 7 febr. gr. zaal 20.15 uur: Amsterdams Philharmonisch Or kest o.l.v. Bohumil Gregor, m.m.v. Zino Francescatti, viool. Werken van Mozart e.a. Zaterdag 8 febr. gr. zaal 15 uur: Matinee op de vrije zaterdag. Omroeporkest o.l.v. Hu bert Soudant, m.m.v. Anne Haenen, so praan, John Vierkens, bariton en Endre Balogh, viool. Werken van Tsjaikowsky. gr. zaal 20.15 uur: Het Nederlands Kamerorkest o.l.v. Szymon Goldberg, m.m.v. Lili Kraus, piano. Werken van Bach e.a. kl. zaal 20.15 uur: Tel-Aviv Kwartet, m.m.v. Yona Ettlin ger. klarinet. Zondag 9 febr. gr. zaal 14.15 uur: Abonnementsconcert, gr. zaal 20.15 uur: Gelders Orkest o.l.v. Yoav Talmi, m.m.v. Michel Block, piano, Janine Dacosta en Daniel Wayenberg, piano. Werken van Beethoven e.a. kl. zaal 14.30 uur: Strijk kwartet van de Universiteit van Brasilia. Werken van Cardoso e.a. Maandag 10 febr. gr. zaal 20.15 uur: Ned. Theater Centrum. Het Concertgebouworkest o.l.v. Riberto Benzi, m.m.v. Vera Badings, harp, Werner Herbers, hobo en Teresa Martin, dans. Werken van Haydn e.a. kl. zaal 20.15 uur: Hakon Austbö, piano. Werken van Beetho ven. Dinsdag 11 febr. gr. zaal. 20.15 uur: Amsterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Bohumil Gregor, m.m.v. Zino Francescatti. viool. Werken van Mozart e.a. kl. zaal 20.15 uur: Elixzabeth Harwood, sopraan, John Streets, piano. Werken van Mozart e.a. Woensdag 12 febr. Abonnementsconcert. Stadsschouwburg (Leidseplein): Donderdag 6 febr. 20.15 uur: Ned. Dans Theater. Viewers- Huescape-Calcium Light-Night-Stoolgame. Vrijdag 7, zaterdag 8 febr. 20.15 uur: Pu- bliekstheater: „Gijsbrecht van Amstel”. Zondag 9 febr. 13.30 uur: Ned. Operastich ting: ..Die Sache Makropoulos”. 20.15 uur: Sieto en Marijke Hoving. Maandag 10 febr. 20.15 uur: Ned. Operastichting: ,,Die Scahe Makropoulos”. Dinsdag 11 en woensdag 12 febr. Gesloten Carré (Amstel): T.e.m. 8 febr. dagelijks 20.15 uur: ..Mounties Maximaal’’. 11 en 12 febr. 20.15 uur: Dans-zang-muziek van Java en Bali. Van 13 februari af t.e.m. 6 april dagelijks (beh. maandagen): André van Duin’s Pretmachine’’. Nieuwe de La Mar Theater (Marnixstr.): T.e.m donderdag 13 maart, iedere dinsdag, woensdag en donderdag 20.15 uur: Willy Walden en Piet Muyselaar met „Waar blijft de tijd”. T.e.m. zondag 30 maart, iedere vrijdag, zaterdag en zondag 20.15 uur:Wim Kan „alléén” met Corry aan zijn zijde en Ru van Veen aan zijn vleugel. Theater De Brakke Grond (Nes): T.e.m. za terdag 8 febr. dagelijks (beh. zondag) 20.30 uur: „Kapitein Bada’’ van Jean Vauthier, theaterproject van Jérome Reehuis. Klein Bellevue (Leidsekade)T.e.m. zondag 2 maart, dagelijks (beh. maandags,) „Tête a Ted 3”, kabaretprogramma met Ted de Braak en Sylvia Alberts. Shaffy Theater (Keizersgracht): Donderdag 6, vrijdag 7. zaterdag 8, febr. konsertzaal, 20.30 uur: Hauser Orkater op avontuur. Zuilen zaal: gehele maand febr. „Due Schone Müllerin”, een theaterconceptie van Hans Levie rond de liederencyclys van Frans Schubert. Shaffyzaal: donderdag, vrijdag, zaterdag 20.30 uur: Kabaret’ Szulewicz”. Donderdag 6 febr. café, 22 uur: Dixie-Jazz o'matic five. Vrijdag 7 febr. Shaffyzaal 24 uur: Amsterdamse Mimeliga: „Eisolation” en „Personage”. Zaterdag 8 febr. Shaffyzaal 14.30 uur: Kindertheater Pssssst!: „Piccolo en de Onderstebovenbaas”. Shaffyzaal 24 uur: Amsterdamse Mimeliga. Zondag 9 febr. konsertzaal 14.30 ifur: Stampkonsert o.l.v. Theo Loevendie. Dinsdag 1. febr. 20.30 uur Shaffyzaal: Vrouwen Variété, café 22 uur: Zigeunerskapel Kabani. Woensdag 12 febr. Shaffyzaal 20.30 uur: Vrouwen Variété. Café 22 uur: Jazz. Theater Tingel Tangel (N.Z. Voorburgwal): vanaf 21 febr. dagelijks (beh. maandags) 20.30 uur: Frits Lambrechts IN DE LINGEZAAL speelt de amateurclub Rossenbacker uit Akersloot op zaterdag 8 fe bruari „Tramlijn begeerte” van Tennessee Williams. De uitvoe ring is georganieerd door de Oosthoek, een vereniging van Haarlemers van Gelderse, Overijsselse en Drentse her komst.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1975 | | pagina 13