Orgelserie Sadista Sisters Konitz AMSTERDAM Don Quishocking Het blijft onder MUZIEK UIT. TONEEL AM ons Kg1 w wijzen 13 DONDERDAG 2 2 APRIL 19 7 6 .12 X <*25 Tentoonstellingen al- ar- ito. la»’ ■c Bioscopen Muziek en toneel ’I de Theater: Violist Dick Bor opnieuw in zaal Kadens. 28 april Don Quishocking. Na anderhalf jaar, waarin elk Md zijn eigen weg ging, is de cabaretgroep Don Quishocking weer bijeen. Zijn nieuwste programma heet „Afscheidstoernee”, waaraan veelbetekenend het nummer 1 is toegevoegd). „Dat kan dus oplopen”, zegt Fred Florusse, de zakelijk leider van de groep. Dat kan het zeker, als men bedenkt dat wijlen Heintje Davids zeker vijftien jaar afscheid heeft genomen. De titel heeft bovendien het voordeel dat Don Quishocking voortaan geen namen voor nieuwe programma’s hoeft te verzinnen. Florusse schat dat „Afscheiidstoernee 1” blijft doorlopen tot juni 1977 en dat daarna wellicht een nieuw programma klaar is of dat er aan gewerkt zal worden. Maar zeker is dat niet. concertserie, zal zaterdagmiddag de reeks openen met de uitvoering van werken van Franck, Mozart, Janacek, Martinu en Vierne. Als proloog klinkt de grote fantasie en fuga in g van Joh. Seb. Bach. Toegang en programma zijn geheel gratis. Ann Burton zingt zaterdagavond in Jazzcorner. Eric van der Donk en Sjoukje Hooy- maayer in „Het blijft onder ons". door Joop Huizinga en speelgroep Palet, vullen vrijdagavond de Engelmunduskerk in Velsen tijdens een concert dat om 20.15 uur begint. Huizinga, de vaste organist in deze kerk, brengt soli van Hanff, Buxtehude, Bach, Stanley, Franck en Jehan Alain. Palet speelt hoofdzakelijk barokwerken en composities van nog vroeger levende meesters als Robert Johnson, Thomas Simpson en Giovanni Battista Fontana. Esmeralda. De Haarlemse accordeonvereniging Esmeralda treedt vrijdagavond aan met twee orkesten in gebouw De Linge in de Lingestraat in Haarlem-Noord. Bloed en Liefde. De toneelgroep Het Voetlicht speelt op 29 en 30 april in de The Sadista Sisters, die het komende weekeinde in jeugdcentrum Tivoli op treden. Deze vrouwenrockgroep was ai eerder in ons land. Ze gaven vorig jaar in het kader van het Rotterdamse vrouwenfestival een verbluffende show. De Sadista’s brengen een programma waarin de sex centraal staat; alleen hebben zij in hun show niet de zinneprikkeling maar de bezinning voor ogen. Wat ze willen duidelijk maken is dat sex verhoudingen tussen de beide geslachten nogal verwrongen zijn. Zo wordt de vrouw nog maar al te vaak gezien als sexpoes en de sex als een op zichzelf staand iets. Overigens brengen de Sadista’s alleen persiflage, parodieën op bestaande situaties. De toeschouwers, het publiek moet zelf de moraal maar ontdekken. grotere werk. De meeste groepen blijken in de praktijk echter weinig origineel te werk te gaan. Ze werken meestal binnen het normale rockidioom: country- of hardrock, symfonisch of funky. Bijster vernieuwend is het nou ook weer niet. Af en toe valt er wél wat creatiefs te aanschouwen, zoals nu met de Sadista Sisters, die zondagmiddag aanstaande in Jeugdcentrum Tioli (Laan van Angers 5; aanvang 14 uur) optreden. 3 en 4 van en Wintertuin. Dansen op de muziek van The Winterkings is zondagmiddag (vanaf 16 uur) en -avond (vanaf 18.30 uur) mogelijk in restaurant De Wintertuin (voormalig Brinkmancomplex) op de Grote Markt in Haarlem. mening van de een wijkt toch wel af van de ander, maar ze komen allemaal tot hun recht in het programma”. Op 29 en 30 april zijn ze in de Toneelschuur te Haarlem te zien: Anke en George Groot, Jacques Klöters, Pieter van Empelen en Florusse, die in 1967- 1968 hun Don Quishocking vormden toen ze nog Nederlands studeerden in Amsterdam. Honoloeloe. Tot en met zaterdagavond speelt in de Toneelschuu het cabaret Honoloeloe met Hessel van der Wal, en Rob van de Meeberg. As. Els van Rooden en Jules Hamel, Margreet Heemskerk en Frans Vorstman spelen van 28 april tot en met 2 mei in de Toneelschuur „As” van David Rudkin. Van Rooden en Hamel spelen vermeldt werken van W. A. Mozart, Bartók, Brahms en Paganini. Bor, oud- leerling van Oscar Back en Max Rostal en sedert 1974 eerste concertmeester bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, maakte vorig jaar grote indruk in zaal Kadens met de vertolking van werken van Bach en Paganini. Hij bespeelde een ruim 300 jaar oude viool, gebouwd door Nikolaus Amati. Don Quishocking in een olijke pose op wat een perron lijkt van een monorail- spoorlijn. Het Engelse publiek reageerde tot dusver opgewonden, maar verschillend op de Sadista Sisters. Metnamedatdeel van de mannelijke toeschouwers dat zich in de vermeende mannelijkheid voelde aangetast, vond hun boodschap van gelijkwaardigheid van de vrouw en de man maar moeilijk te verteren. Waarbij we natuurlijk moeten bedenken dat in Engeland de sex nog sterker met taboes omgeven is dan hier tien jaar geledn. Niettegenstaande dat feit zat de bekende Londese Ronnie Scott’s Club vijf weken achtereen stampvol voor de Sadista’s, die door de Daily Mail als „de meest buitenissige Engelse groep” omschreven werd. De Sadista Sisters bestaan uit Judith Anderson, Linda Marlowe, Jacky Tayler en oprichtster Theresa d’Abreu, die niet alleen de meeste theater- en tekstideeën levert, maar tevens een achternicht van de Engelse koningin schijnt te zijn waardoor ze de aandacht trok van Panorama en Story. De reakties van dit soort bladen is onthullend. Hun gebelgdheid lijkt voorlopig voldoende reden om de persiflage-rock een grote toekomst te voorspellen. Naast het theateraspekt staat de fraaie muziek (begeleidingsgroep: de Sadista Brothers) zeker garant voor een pakkende show. Rolling Stones. Vooruitlopend op hun optredens die de Rolling Stones in mei in het Haagse Zuiderpark zullen geven geeft jeugdcentrum Deining een informatie-avond over de Engelse rockgroep. In de Haarlemse Ripperdastraat 13a wordt zaterdagavond (20.30 uur) ondermeer die film Gimmi Shelter vertoond. Daarnaast zal muziek worden gedraaid en wordt inlichtingen over de Stones gegeven. afschrikwekkende oer-vorstin, Klytemnestra, Robert Prager een trillende Cassandra, die haar ondergang ziet aankomen. Niek Pancras speelt de veldheer Agamemnoon die thuiskomt van de overwinning op Troje en vermoord zal worden door zijn vrouw. Han Römer, Roelant Radier, Johan Leysen en anderen spelen het volk. Het toneelbeeld is van Niels Hamel. Lee Konitz. Twee belangrijke vertegenwoordigers van de pure bop geven zaterdagavond voor stichting Cat Jazz Haarlem een optreden in de Zanderzaal. Groot Heiligland 47 in Haarlem. Het zijn de altsaxofonist Lee Konitz en gitarist Jimmy Rainey wier kwartet wordt aangevuld met Peter Ind en Al Levitt. Dat zijn vier namen voor wat een zeer bijzonder concert moet worden want de inzet waarmee Konitz c.s. spelen is bijna spreekwoordelijk. Konitz ontmoette op jonge leeftijd de al even bekende boppianist Lennie Tristano (in kringen van sommige insiders beschouwd als de grondlegger Ann Burton. Jazzcafé At the Jazzcorner mag geroemd worden voor de keuze van het optreden dat daar zaterdagavond zal plaatshebben. Op het podium van de aan het Spaarne 104 in Haarlem gelegen club treedt dan namelijk de Nederlandse zangeres („van het goede lied” zoals ze het zelf pleegt te zeggen) Ann Burton op. Ann, die helaas veel te weinig in ons land is te beluisteren, maar bijvoorbeeld in Japan een bijna onvoorstelbare populariteit bezit, heeft een repertoire waarin ruimte is voor goede jazzy nummers, maar ook voor de betere, easy-listening popsongs zoals Fire and Rain van James Taylor en de klassiekers Got to get you in my life en For no one. Ann Burton wordt op deze avond, die om 22 uur begint, begeleid door een kwartet bestaande uit Irvin Rochlin, piano; Rudi Brink, tenorsaxofoon; Wim Essed, basgitaar en Eric Ineke, slagwerk. Sadista Sisters. Het clubcircuit is voor veel met name Engelse, groepen een geschikt opstapje gebleken voor het Na programma’s als „Waar het valt daar legt het” en „Zand in je badpak” heeft Don Quishocking een naam te verliezen. „We wisten al tachtig jaar geleden, dat we een tijdje uit elkaar zouden gaan, zodat ieder kon doen waar hij zin in had. Maar we wisten ook dat we weer bij elkaar zouden komen”, zegt Fred Florusse. „Het blijkt, dat we niet op elkaar uitgekeken waren. Maar we wisten wel, dat als het programma niet goed zou worden dat we het dan niet hoefden te doen. Je begrijpt dus, dat ik denk dat het nu wel goed is”. Op de radio en de televisie heeft Don Quishocking zich meestal laten horen en zien met de mooi uitgevoerde liedjes. Maar dat is volgens Florusse niet het wezen van Don Quishocking. „De schrille wanklanken waren niet te horen op de radio. Als we die niet hadden, had het voor ons geen zin. Maar natuurlijk zijn er ook nu weer mooie liedjes. Je ontkomt er niet aan”. Het karakter van Don Quishocking is niet veranderd. „Het blijkt toch dat je bent wie je bent. Onze mentaliteit is geen spat veranderd. Wat die mentaliteit is, weet ik niet. De Waalse Kerk. Zaterdag wordt ook een andere orgeltraditie voortgezet. Namelijk die van de maandelijkse concerten die Kees Rosenhart gedurende voorjaar en zomer in de Waalse Kerk op het Begijnhof in Haarlem zal geven. Stonden twee jaar geleden de orgelsonates van Carl Philipp Emanuel Bach centraal, dit keer is dat het geval met de zes orgelsonates van Mendelssohn. Naast deze muziek waarvoor het uit 1808 daterende Friedrichs-orgel uitnemend geschikt lijkt te zijn zal elke uitvoering worden geopend met een toccata van Georg Muffat. Het programma van zaterdagavond de concerten zullen in de regel op de laatste zaterdag van de maand plaatshebben wordt voorts aangevuld met sonates van Scarlatti en fuga's van W. F. Bach. Aanvang 20 uur, de entree is gratis. Koor-evenement. Twee koren, de christelijk gemengde zangvereniging Kunst na Arbeid en het Christelijk jeugdkoor, een drietal solisten en het instrumentaal ensemble van het Amsterdams Muzieklyceum geven zaterdagavond (20 uur) een uitvoering onder leiding van Cor Brandenburg in de Gereformeerde Kerk in Halfweg. Er is voor een aantrekkelijk programma gezorgd waarop de namen van componisten als Buxtehude, Schütz. Joseph Haydn, Petzold, Schein, Franck en Mendelssohn staan. Kadens. In samenwerking met pianist Gerard van Blerk geeft de violist Dick Bor zaterdagavond een recital in zaal Kadens, Smedestraat 31 in Haarlem. Aanvang 20.15 uur. Het programma Willibrord-orgel. Naar nog jonge traditie worden ook dit jaar weer wekelij kse zaterdagmiddagbespelingen op het befaamde Willibrord-orgel in de katholieke basiliek aan de Leidsevaart in Haarlem gegeven. Het Willibrord-orgel werd destijds gered toen de gelijknamige kerk aan de Ceintuurbaan in Amsterdam onder de slopershamer kwam. Het is gebouwd door de firma Adema in 1923 en heeft een Frans- romantisch karakter dat mede tot uitdrukking zal komen in de programmering want de organisatoren en organisten stemmen opnieuw hun smaak af op de specifieke klankkleur van het instrument. De serie concerten die komende zaterdag van start gaat, loopt door tot en met 9 oktober. Behalve bekende Nederlandse organisten komen er tal van beroemde buitenlandse musici naar de Bavo, zoals André Pagenel, Maurice Pirenne en William Tinkler. Daarnaast worden ook organisten die uit Haarlem en omgeving afkomstig zijn, uitgenodigd om te komen spelen. Zij allen zullen na afloop van hun optreden, dat steeds om 15 uur begint en ongeveer drie kwartier duurt, een korte uitleg van het orgel geven met gelegenheid ter bezichtiging van de speeltafel. Bernard Bartelink, vaste organist van de r.k. Bavo en initiatiefnemer van de een echtpaar, dat geen kinderen kan krijgen en daartoe vele artsen en gynaecologen afloopt die allen andere methoden voorschrijven om de zwangerschap mogelijk te maken. De vrouw raakt tenslotte in verwachting, maar krijgt een miskraam. David Rudkin verwijst daarna naar de burgeroorlog in Noord Ierland, waar de man vandaan komt. Het stuk vraagt zich af voor welke wereld er überhaupt kinderen zouden moeten komen. Eddy Habbema had de regie van deze indrukwekkende voorstelling. Het blijft onder ons. Toneelgroep Theater is op 23 en 24 april! in de Haarlemse stadsschouwburg met het tweede deel van de trilogie „Zo zijn onze manieren” van Alan Ayckbourn. De familie die we in het eerste deel aan de eettafel hebben leren kennen zien we terug in de zitkamer, in hetzelfde tijdsbestek als waarin het eerste deel zich afspeelt. Wat toen geacht werd achter de coulissen te verlopen, krijgen we nu in „Het blijft onder ons” te zien. Een virtuoos stukje werk van de jonge, produktieve Ayckbourn. Euan Smith had die regie. Medespelers: Eric van den Donk, Willy van Heesvelde, Margreet Blanken, Willem Wagter, Trees van den Donck en Sjoukje Hooijmaaijer. O Greenland. In sociëteit Sneeuwbal een onderdeel van het activiteitenpakket van Centrum Herenweg 111 speelt zaterdag 24 april een nieuwe Haarlemse groep: Tenderfoot Greenland. Het is een vijfmansformatie bestaande uit Auke Kok (drums), Ben Jager (sOlogitaar)Frits Bosch (bas), Hans Eslhuis (orgel) en Ed Remmé (zanger). De groep ontstond eind 1974, heeft een Sanitana-achtige, funky sound en oogstte tot nu toe veel succes in het oosten en zuiden des lands en in Duitsland. Het optreden begint' om 20 uur. Entree voor leden 3,50. Niet-Ieden betalen 6 gulden. Robert Long. Woensdag is Robert Long terug met zijn ontspannen show „En dat is twee”. Hij is in het gezelschap van Nelleke Burg, een nieuwe ontdekking in de vaderlandse showbiz. Agamemnoon. Tot en met zaterdag 24 april speelt toneelgroep Öe Appel de klassieke tragedie „Agamemnoon” van Aeschylos in de Toneelschuur. Een uitstekende bewerking van Erik Vos en Hent van der Horst die de 2500 jaar oude poëzie laten klinken alsof ze in onze taal was gedicht. Peter van der Linden speelt in travestie een Hellhound. De Arnoldushoeve biedt zaterdagavond een dubbel popconcert: vanaf 20 uur speelt eerst de groep The Nits waarna het podium wordt ingeruimd voor Hellhound. De laatste groep is zoals wellicht bekend is, een voortzetting van de bluesgroep John the Revelator. Hellhound heeft echter de blues laten vallen, maar maakt nog steeds zeer spannende muziek met een inzet die sterk aan Wishbone Ash doet denken. Hellhound wordt gevormd door Frans ten Kleij en Ron Knotter, sologitaar; Frido de Ligt, orgel en piano; Tom Huissen, bas en zang en Fred Huissen, slagwerk. Velsense stadsschouwburg „Bloed en liefde”, het enige toneelstuk van Godfried Bomans dat hij voor een schoolopvoering van het Triniteitslyceum schreef, toen hij zelf daar nog leerling was. Een jeugdwerkje, dat een parodie is op het romantisch melodrama. Hij laat verschillende figuren uit de geschiedenis uit uiteenlopende tijdperken bijeenkomen: Philips van Bourgondfië, Iwan de Verschrikkelijke, Jacoba van Beieren, Karei de Vijfde, Amalia van Solms. Een dolle boel dus. Stien Broekman-Hunsche heeft de regie. Medewerking is er van de derde klas van het Ichtuscollege Paulinun en de IJmuider Harmonie. van de bop) die hem ingrijpend heeft beïnvloed. Konitz heeft na de Tweede Wereldoorlog onder meer gespeeld in het Miles Davis Nonet (ook wel The birth of the cool genoemd) en de Metronome All Stars. Het spel van Konitz heeft naast dat van Charlie Parker (parallellen zijn wel aan te wijzen) een vrij zelfstandige ontwikkeling doorgemaakt, hetgeen hem tot een unieke altist heeft gemaakt. Tristano en Konitz samen hebben op hun beurt een grote invloed gehad op Rainey die een melodische en lyrische stijl heeft waarin plaats is voor een opmerkelijk samengaan van intellect en emotie. Aanvang 22 uur. De avond tevoren is op de HJC (aanvang eveneens 22 uur) het Theo Loevendie Consort te beluisteren. Speciaal voor de liefhebbers van vooruitstrevende jazz zijn de concerten van Loevendie altijd een belevenis. Zijn groep bestaat uit Charlie Nanholy, trompet; Hans Duller, tenorsax; Arnold Dooyeweerd, bas en Martin van Duinhoven, slagwerk. Loevendie zelf speelt alt- en sopraansaxofoon. Hij is een toegewijd en integer musicus die binnen de improvisatie nooit zijn heil heeft gezocht in de zinloze en gewilde „humor” van het muziektheater. Rijksmuseum (Stadhouderskade): T.e.m. 1* mei Maastrichtse ceramiek uit de negen tiende eeuw. In het Rijksprentenkabinet tot en met 2 mei een tentoonstelling over het leven en werk van de 18-eeuwse kunste naar/ collectionneur Cornelis Ploos van Am stel. Geopend dagelijks 10-17 uur. zon- en feestdagen 13-17 uur. Rijksmuseum Vincent van Gohg (Paulus Pot terstr.): T.e.m. 16 mei World Press Photo. Geopend dagelijks 10-17 uur, zon- en feest dagen 13-17 uur. Stedelijk Museum (Paulus Potterstr.): T.e.m. 25 april Asger lom. grafiek uit eigen collectie. T.e.m. 9 mei tekeningen van Ed Ruscha en Satie op papier”. T.e.m. 23 mei Jim Turrell, projecties t.e.m. 30 mei Tapio Wirkkala, ontwerper uit Finland. 30 aprl t.e.m. 7 juni Daniel Buren, gemeenschappe lijk projekt Stedelijk Museum. Geopend dagelijks 9.30-17 uur, zon- en feestdagen 13- 27 uur. Rembrandtplein 223542): „T 14.15, 19.15 21.45 uur. Rialto (Ceintuurbaan, 723488): Sean Connery in „The man who would be king”, toeg. 14 j. Dag. 20.15 uur, do. vr. za. 20 14 uur, zo. 13 en 15.15 uur „Laurel en Hardy’’, toeg. a.l. Roxy (Kalverstr., 232809) Al Pacino in „Dog day afternoon”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Studio K (Boven Kriterion, 231708): „F. for fake”, toeg. 14 j. Dag. 14.45 en 20 uur. The Movies (Haarlemmerdijk, 245790)„Alle dagen feest”, toeg. 14 j. dag. 14, 19 en 22 uur. Dag. 14, 19.45 en 22 uur „The balance van Zanussi”, toeg. 18 j. Tuschinski I (Reg. Breestr.. 62633): Robert Redford in „3 dagen van de condor”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19 en 21.30 uur, za. en zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Tuschinski 2 „Nashville”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur. Tuschinski 3Diana Ross in „Mahogany”, toeg. 14 j. Dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. Tuschinski 4 „L’Histoire d’Adele H.”, toeg. 14 j. Dag. 13-30, 16. 19 en 21.30 uur. De Uitkijk (Prinsengracht, 237460): „The suns hine boys”, toeg. a.l. Dag, 14, 19 en 21.30 uur. zo. 13. 15.30, 19 en 21.30 uur. Alhambra I (Weteringschans. 233192): Jack Nicholson in „One flew over the cuckoo’s nest”, toeg. 18 j. Dag. 14.15. 18.45 en 21.30 uur, zo. 13.15, 16, 18.45 en 21.30 uur. Alhambra 2: David Arkin in „Nashville”, toeg. 14 j. Dag. 14 en 20 uur. Bellevue Cinerama (Marnixstr., 234876)Gene Hackman in „Smokkelschip „Lucky Lady”, - toeg. 14 j. Dag. 14.15, 19 en 21.30 uur. zo. 13.15, 15.45, 19 en 21.30 uur. Calypso (Marnixstr.), 66227): Louis de Funes in „De eend en de Cadillac”, toeg. a.l. Dag. 14. 19.30 en 22 uur. za. en zo. 13.30, 16, 19.30 en 7 22 uur. Ceintuur (Ceintuurbaan, 723620): „The groove tube”, toeg. 18 j. Dag. 19.15 en 21.30 uur. Centraal (Nieuwendijk, 248933): „Marital Hap piness”, toeg. 18 j. Dag. 11.15, 13, 14.45, 16.30, 19.15 20 en 21.45 uur, zo 13 uur enz. Cineac Damrak KDamrak, 245646)- „Django", toeg. 18 j. Dag. 11.30, 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur. Cineac Damrak 2: „Clockwork orange”, toeg. 18 j. Dag. 19 en 21.45 uur, ma. en di. ook 11.30, 14 en 16.30 uur. Cineac (Reg. Breestr., 243639): Walt Disney’s „Alice in wonderland”, toeg. a.l. Dag. 11.30. 13.30, 15.30, 17.30, 19.30 en 21.30 uur. Cinema International (Aug. Allebépl.. 151243): „Aardbeving”, toeg. 14 j. Do. vr. za. zo. 19 en 21.30 uur ma. di. 20 uur. Cinétol (Tolstr., 722291): Charles Bronson in „Once upon a time in the west”, toeg. 14 j. Dag. 20 uur, vr. za. 21.30 uur, zo. 13.30 vr. za. nacht 00.30 uur. City I (Leidseplein, 243579): „Kill mr. Shatter”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.15 en 21.45 uur, zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 uur. City 2: „Het beste van Walt Disney’s leven sechte avonturen’’, toeg. a.l. do. t.m. zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 uur. ma. di. wo.g4.15. 19 en 21.30 uur City 3: Peter Faber in „Alle dagen feest”, toeg. 14 j. Dag. 14. 18.45, en 21.15 uur, zo. 13.15, 15.45, 16.45 en 21.15 uur, vr. za. 24 uur. 1 - City 4: „Stavisky”, toeg. IS j. Dag. 14.15, 19.30 en 22 uur, zo. 14, 16.30. 19.30 en 22 uur. Corso (Kalverstr. 234561): Sylvia Kristel in „Emanuelle 2”, toeg. 18 j. Dag. 13.30, 15.45, 19 en 21.30 uur. Du Midi (Apollolaan, 723653): „Die knotsgekke kerels in hun vliegende kratten”, toeg. a.l. Dag. 14 en 20 uur. Flora (Amstelstr.. 2304691: „Sneeuwwitje en de 7 dwergen”, toeg. a.l. Dag. 12, 14 en 16 uur. Elke avond 19.15 en 21.30 uur „The happy hooker", toeg. 18 j. Kriterion (Roetersstr., 231708)Mozart’s „Die Zauberflöte”, toeg. a.l. Dag. 14 en 20.30 uur. Leidseplein Theater (Leidseplein, 235909): „Het verhaal van een zonde”, toeg. 18 j. Dag. 14.30, 19.30 en 22 uur, zo. 13.30, 15.45, 19.30 en 22 uur. Nöggerath (Reg. Breestr., 230655): Jack Nichol son in „One flew over the cuckoo’s nest”, toeg. 18 j. Dag. 13.15, 16, 18.45 en 21.30 uur. Parlsien (Nieuwendijk, 248933): „Naked are the cheaters”, toeg. 18 j. Dag. 11.30, 13.30, 15.30, Concertgebouw (Van Baerlestr.): Donderdag 22 april, gr. zaal 20.15 uur: Don McLean; kl. zaal 20.15 uur: Krystian Zimmerman, piano. Werken van Chopin e.a. Vrijdag 23 april, gr. zaal 20.15 uur: Nederlands Theater Cen trum. Het Concertgebouworkest o.l.v, Ber nard Haitink, m.m.v. Jean-Bernard Pom- mier, piano. Werken van Wagner e.a. kl. zaal 20.15 uur: Jean-Rodolphe Kars, piano. Werken van Messiaen. Zaterdag 24 april, gr. zaal 20.15 ur: Familieconcert. Amsterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Anton Kersjes, m.m v. Izuru Saita, violoncel. Werken van Rossini e.a. kl. zaal 20 uur: Shell Singers, o.l.v. Willem Rietveld, Trio Rudy van Hou ten, Marco Bakker, bariton en Julian Coco, gitaar. Zondag 25 april, gr. zaal 14.15 uur: Abonnementsconcert, gr. zaal 20.15 uur: Ga laconcert ter gelegenheid van Yehudi Menu hin’s zestigste verjaardag. Cameratie Lysy o.l.v. Alberto Lysy, m.m.v. Yehudi Nenuhin en Alberto Lysy, viool, Jeremy Menuhin, piano. Werken van Beethoven e.a. Maandag 26 april, gr. zaal 20.15 uur: Kamermuziekfes- tival. Camerata Lysy, o.l.v. Alberto Lysy, m.m.v. Hephzibah Menuhin, piano en Alber to Lysy, viool. Werken van Purcell e.a. w Dinsdag 27 april, kl. zaal 2045 uur: Elly Ameling, sopraan en Dalton Baldwin, piano. Werken van Schubert e.a. Woensdag 28 april,kl. zaal 20.15 uur: Kamermuziekfestival, m.m.v. Hephzibah Menuhin, piano en Alber- w to Lysy, viool. Werken van Franck e.a. Stadsschouwburg (Leidseplein): Donderdag 22 april, 20.15 uur: Het Nationale Ballet: „Het J Zwanenmeer”. Vrijdag 23 april, 20 uur, zondag 25 april 13.30 uur, dinsdag 27 april, 20.15 uur: Ned. Operastichting Gioacchino Rossini „II Barbiere di Siviglia”; het Utrechts Symfonie Orkest o.l.v. Kenneth Montgomery. Zaterdag 24 april, 20.15 uur: Publiekstheater: Macbeth” van Shakespea re. Maandag 26 april, 20.15 uur: Toneelgroep Theater: „Binnen de perken”, deel 3 van de blijspeltriologie „Zo zijn onze manieren” van Alan Ayckbourn. Woensdag 28 april, 20.15 uur: Het Nationale Ballet: „Het Zwa nenmeer”. Carré (Amstel): T.e.m. 30 mei, dagelijks (Beh. 's maandags en dinsdag 4 mei): 20.15 uur: „André van Duin’s Lachcarrousel” met An- dré van Duin, Frans van Dusschoten, Wllle- ke Alberti, Donald Jones, Trio Los Alegres, The Robert Kaesen Dancers. Nieuwe de la Mar Theater (Marnixstr.): T.e.m. 7 mei, dagelijks (Beh. 26 april, 3 mei), 20.15 uur: „Café Het Zeepaard” Edward J. Moore met Kitty Janssen Andr’ van den Heuvel. Theater Royal (Nieuwendijk): Tot half juni, dagelijks (beh. maandags) 21 uur, vrijdags en zaterdag 20 en 22 uur: Rockmusical „The Rocky Horror Show” van Richard O ’Brien. Theater De Engelenbak (Nes): 27 aprik, 20.30 uur: Open Bak. t.e.m. 24 april en 28 april t.e.m. 1 mei, 20.30 uur: Nationaal Hekeïka- baret: „Het hemd van het lijf”. „Het Werkteater” (Kattengat): 23 april, 20.30 uur: „Dikke vrienden”. 22 april, 20.30 uur: Aladdin”. 30 april, 20.30 uur: Avondrood. Theater Tingel Tangel (N.Z. oorburgwal). T.e.m. 9 mei, dagelijks (beh. ’s maandags) 20.30 uur: Kabaret Ivo de Wijs: „Achter de wolken is zonneschijn”. Shaffy Theater (Keizersgracht)T.e.m. 24 april, Shaffyzaal, 20.30 uur: The British Theatre Group: „Suite for Cars, coffeegrin ders, Voices and Actors no. 2”. 23 en 24 april, 24 uur: The British Theatre Group: „Dr. Faustus”. 27 april t.e.m. 15 mei, dage lijks (beh. zondag en maandag) 20.30 uur, zuilenzaal: Toneelgroep Sater: „Niks aan de hand”. 27 april t.e.m. 1 mei Shaffyzaal, 20.30 UUR: Misty and the Sunday Evening Or chestra. Expositie. Vier surrealisten exposeren vanaf zaterdag tot en met 15 mei in de tentoonstellingszaal van het gemeentehuis van Bloernendaal aan de Bloemendaalseweg 158 in Overveen. Het zijn Evert van Hemert, Hans Lodeweegs, Leo Musch en Mat Reijnders. Drs. H. L Prenen zal de expositie 's middags om half drie openen. Met uitzondering van maandag is de tentoonstelling dagelijks, ook op zondag van 14-17 uur geopend- Op Koninginnedag gesloten. Engelmunduskerk. Orgel- en fluiltklanken, respectievelijk verzorgd (Nieuwendijk, 248933): „Naked vuc.ici'S*’, toeg. 18 j. Dag. 11.30. 13.iu-w, 17.30, 19.30 en 21.30 uur, zo. 13.30 uur enz. -- Theater (Rembrandtplein, Tot iedere prijs”, toeg. 18 j. Dag. 3 en 21.45 uur. zo. 13.30. 16. 19.15 en J

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1976 | | pagina 13