Bij Poëzie Hardop mogen
de teksten zelf spreken
Schilderende zakenman
maakt slechte start
Cairo Takht
avontuur bij
Beleving en
FESTIVAL
OF FOOLS
1978
UttlHOIU
UHDFfSTffM
komende
exposities
F
V-O
h
Karei Slingervoet concretiseert luchtvaarthobby
Egyptisch ensemble brengt klassieke Arabische muziek
HOILANDFfST
rVUTBHOLlA
ANOFOTNU
P
I
NIEUWE GALERIE IN IJMUIDEN
Mimegroepen op de bres
voor Funhouse
Toernee Kemensemble
naar Midden-Amerika
Helemaal goed komt het nooit”
Li
13
KUNST
WOENSDAG
19 7 8
JUNI
I 4
HAARLEM. In het bescheiden Haarlemse
galerie wereld je begint Van (Hagestraat 18 in de
Burgwalbuurt) een opvallende rol te spelen. Je
kunt de Van Leeuwen’s geen moed ontzeggen wat
betreft hun beleid waarbij gezocht wordt naar
exposanten die elders moeilijk of niet plaatsbaar
zijn. Waarschijnlijk ligt de oorsprong van hun
instelling in het feit dat Piet van Leeuwen zelf een
uitzonderlijk beeldend kunstenaar is: als een der
zeer weinige fotografen is hij in Haarlem voor de
Beeldende Kunstenaars Regeling geaccepteerd.
r’i
«1
I’, -
I
Antikunst met esthetiek
Woensdag 14 juni
(20.15
KO VAN LEEUWEN.
privé-
in
H
tie.
»rs
hbiiandfesï
Kasteel Zwaluwenburg in Elburg houdt
tot 26 juni een expositie van werken van
Nederlandse kunstenaars van zestig jaar
en ouder. Getoond worden werken van
Pieter Biesot, Jaap Bouhuys, Piet van
Boxtel, Berry Brugman, Anton Buyten-
dijk, Paul Citroen, Jan van Heel, Pieter
d’Hont, Annie Mijeling-de Kat, Roeland
Koning, Frits Kelder, Nel Klaassen, Kees
In het Koninklijk Paleis op de Dam in
Amsterdam, dat elk jaar gedurende de
zomermaanden open is voor publiek, is in
die periode tevens een speciale tentoon
stelling te zien over de geschiedenis van
het draaiorgel. De expositie is verzorgd
door het nationaal museum „Van speeklok
tot pierement”.
de Kruyff, Hugo Liebe, Lou Manche, Jac.
Marris, George Notenboom, Harm Kamer-
lingh Onnes, prof. Röling, Jan Rijlaars
dam, I. Meefout Stahl, Frits Stapel, Piet
Starreveld, Han Wezelaar, Ybe van der
Wielen, Carel Willink, Meindert Zaalberg
en Aad Zwart.
BIM-Huis (22 uur): Holland(s) Fes
tival.
De Brakke Grond (20.30 uur): La
carpa de los raquachis.
Soeterijn (20.15 uur): Cairo Takht-
ensemble.
Den Haag. HOT (20 30 uur): Theo
Loevendie Consort.
Gemeente Museum (20.15 uur): Indi
aas Volkstheater.
Rotterdam. De Doelen (20.15 uur):
Ehimomo-ensemble.
De Doelen (20.15 uur): Poetry Inter
national.
De Lantaren (20.30 uur): Duo Han
Bennink-Misha Mengelberg.
Haarlem. Concertgebouw (20.15
uur): Yves Joly.
Utrecht. Centrum ’t Hoogt (20.30
uur): Cairo Takht-ensemble.
Het Amsterdams Kernensemble wacht
voorts in de laatste week van augustus
enkele concerten in Polen en een veertien
daagse concertreis door de Sovjet-Unie in
januari van het komend jaar.
Het uit de violist Ronald Masin, de altvi
oliste Maria Kelemen, de violoncellist Rob
Reuling en de pianist Rinus Groot bestaan
de kamermuziekensemble zal tijdens deze
toernee door Midden-Amerika onder meer
werken van Mozart, Dvorak en Fauré ten
gehoren brengen.
(Van onze kunstredactie)
AMSTERDAM. In de tweede helft
van de maand juni zal het Amsterdams
Kemensemble een toernee maken door de
Nederlandse Antillen en Mexico. De drie
jeugd- en avondconcerten die op Curacao,
Aruba en Bonaire zullen worden gegeven,
kwamen tot stand in samenwerking met
de Sticusa, het cultureel samenwerkings
verband tussen de Antillen en Nederland.
met: Footsbarn Theatre, Gwendal en
Action Space.
Donderdag 15 juni
Fools Parade - showmaster: Jango,
met Katie Duck en Carlos Trafic, L.O.
Sloan’s Three Black and Three White
refined Jubilee Minstrels.
it „Vlag”is de
titel van dit
doek in de
meest
letterlijke zin
waarvoor
Karel
Slingervoet
materiaal,
vormen
structuur
ontleende aan
de luchtvaart
wereld.
rij, de luchtvaart. In de vorige fase (1977)
hield Slingervoet zich op de luchthaven
Schiphol bezig met de vleugeloppervlaktes
van KLM-toestellen die hij als mono-types
in zijn tekeningen verwerkte. Nu vouwt hij
zijn doeken op tot vleugel-, staart en
draagstukken. Camouflage-patronen vor
men de abstracte voorstelling met een hel
dere en vaak zeer mooie textuur. Zo ont
staat een soms merkwaardige spanning;
namelijk die tussen de opgevoerde esthe
tiek en het bewust doorbreken van de
gangbare opvattingen van de kunst in een
vakje (in dit geval de ingelijste kunst) die
daarmee wordt verklaard tot anti-kunst.
Er hangen bij Galerie Van acht doeken
die representatief zijn voor de laatste fase
in Slingervoet’s werk, de opbrengst van
vijf maanden schilderen in 1978. Het is
tevens de afsluiting van de periode waarin
de oppervlakte-tekeningen tot stand kwa
men en tevens werpt het de vraag op hoe
Straat
Donderdag 15 juni
12.30 uur: Noordermarkt: Titi Circus.
12.30 uur: Nieuwmarkt: L.O. Sloan’s
Three Black and Three White refined
Jubilee Minstrels. 12.30 uur: Spui: Joost
Belinfante. 13.30 uur: Spui: Mime Machi
ne. 16.00 uur: Spui: Will Spoor met
„Onk”. 17.00 uur: Leidseplein: Pigeon
Drop.
Vondelpark
Donderdag 15 juni
19.00 uur: Gwendal - keltiese folk-
rock.
AMSTERDAM (ANP). Onder het mot
to „Red Funhouse van de ondergang”,
heeft de Amsterdamse mime-wereld dins
dag een openluchtmanifestatie gehouden
op een aantal dekschuiten in de Amster
damse Blauwburgwal. Het theaterevene-
ment gold tevens het tienjarig bestaan van
de VGM (Vereniging van Gezelschappen
op Mimegebied), waarvan Funhouse deel
uitmaakt (naast Bewth, Pantomimethea
ter Rob van Reyn, Mimetheater Will
Spoor, Carroussel, en de Stichting Caba-
mime).
Voor de mime-sector is in het komende
seizoen op de begroting van erm krap drie
miljoen gulden uitgetrokken. Volgens de
VGM komt dat neer op 20 cent per belas
tingbetaler per jaar.
De mimegroepen zijn in het geweer ge
komen omdat Funhouse in ongenade
dreigt te vallen bij het ministerie van crm.
Het departement heeft laten weten de
voorkeur te geven aan een beperkt aantal
goedgesubsidieerde mimegezelschappen
boven een groot aantal noodlijdende.
Engelse bevoogding van deze en de Turkse overheersing
in de negentiende eeuw hechtte aan de eigen traditie.
Precies hetzelfde kunnen we distilleren uit de woorden
van Shafiq Abu-Oaf, als hij de verschillende onderdelen
van het programma van zijn Cairo Takht-ensemble in
leidt. Telkens grijpt hij bijzondere details aan om „onze
rijke culturele erfenis” aan te prijzen. En ik kan hem
alleen maar gelijk geven. In een wereld die als maar
„kleiner” wordt, is het belangrijk te weten wie je bent.
Terug naar de netelige vraag uit het begin van dit
verhaal. Het moet een ieder duidelijk zijn dat de criteria
die wij meestal toepassen om aan te geven wat klassieke
en wat volksmuziek is, tekortschieten. Bij ons ligt klassie
ke muziek zwart op wit vast, de muzikaal-theoretische
onderbouw ervan ook. In de Arabische wereld is dat
nauwelijks het geval, maar de traditie waarop de klassie
ke muziek daar gestoeld is biedt misschien het beste
tegenwicht.
De erfenis waarover Shafiq Abu-Oaf het telkens heeft
en die door zijn ensemble aan ons wordt gepresenteerd,
ligt ondanks het vrijwel ontbreken van een geschreven
overdracht qua vorm, melodische en ritmische formules
wel degelijk vast. De tradities werden namelijk nauwgezet
van vader op zoon, van geslacht op geslacht overgedra
gen. En misschien kunnen we met behulp van de traditie
een juiste scheidslijn trekken tussen volkse en traditione
lere vormen van niet-westerse muziek. Volksmuziek kent
zeker in het Midden-Oosten een groot aantal, telkens
wisselende invloeden.
We gaan in dit bestek maar niet in op zaken als de
culturele scheiding tussen het westelijk deel van de Arabi
sche wereld (Marokko, Tunesië) en het oostelijk deel.
„Helemaal goed komt het nooit” wordt
gespeeld door Mies de Heer, Marijke Frij-
link, Arend Bulder en Rutger Weemhoff.
De samenstelling van het programma is
weer van Huub Oosterhuis. Antoine Oo-
men zocht er de muziek bij en Ad van
Kempen regisseerde de spelers. Het pro
gramma bevat gedichten en teksten van
Brecht, Jan Arends, Lucebert, onder ande
re, maar ook van Dries van Agt en van
VMF-topman Jhr. Sickinghe.
Wat Poëzie Hardop doet is het laten
horen van gedichten en teksten in een
samenstelling die voor zichzelf aan duide
lijkheid niets tekort komt. Zelf leveren de
spelers nimmer verbaal commentaar op
de teksten die zij uitspreken, maar hun
Helaas komen in dit festival ook alleen groepen uit Syrië,
Irak en Egypte aanbod. Derhalve is een andere vraag
relevanter. Waarom is het belangrijk kennis te nemen van
wat ensembles uit deze landen te bieden hebben? Waarom
groeit de interesse voor de muziek uit het Midden-Oosten?
Helaas vertelde Bob Dylan onlangs tijdens een inter
view alleen maar dat de zang van de Egyptische zangeres
Oum Kalthoum hem ontroert en niet waarom dat zo is.
Vermoedelijk is het de beleving en het gevoel voor muzi
kaal avontuur, dat hem en ook de bezoekers van het
concert in het Haags Gemeentemuseum zo aanspreekt.
Want de vormen en patronen van de muziek, die de met
rode fezzen uitgedoste leden van het Cairo Takht-
ensemble ten gehore brengen, mogen dan vast liggen, er
blijft voldoende ruimte voor een persoonlijke interpreta
tie over. En die gaat verder dan bij westerse klassieke
muziek, waarbij immers alleen het zwart op wit gestelde
van de componist nog interpretabel is. De vergelijking
met geïmproviseerde muziek dringt zich dan ook sterk op
als solisten op de qanun (cither) en nay (fluit zonder
mondstuk) hun vakmanschap tijdens een taqsim, een
solo-improvisatie tonen.
Dat is wonderwel wat. Vergelijkbare attracties bieden
ook vormen als de vocale improvisatie layali of de rondo-
vorm muwashshah. De zes musici van het Cairo Takht
zijn daarbij in staat tot een sterk betrokken ensemblespel,
dat resulteert in mijmerend melodische melodieën en
sterk contemplatieve momenten. De groep, die virtuosi
kent op qanun, nay en riq (tamboerijn), komt vanavond
nog in het Amsterdamse Tropeninstituut in actie.
JOHN OOMKES
mimiek en houding Werken bepalend. Ver
der mogen alleen de teksten zelf spreken.
Als Arend Bulder de zalvende retoriek van
Van Agt laat horen zie je hem aan de grote
leider denken en op die momenten onder
gaat zijn gezicht juist die verandering wel
ke bij Van Agts tegenstanders als glibberi
ge schijnheiligheid overkomt, doch die bij
de voorstanders van de geroepene de ze
kerheid van een relatie met een hogere
macht doet voelen. Geen imitatie dus,
maar het gevolg van hevige vereenzelvi
ging met de schepper van de tekst, op het
moment dat deze wordt uitgesproken.
De woorden van Sickinghe en Van Agt
staan haaks op de sociale versregels van
Brecht en Breytenbach. De samenvoeging
van deze sociaal nogal verschillend geaar
de teksten leidt tot een boeiend eigentijds
politiek en sociaal theaterprogramma, dat
in alle eenvoud, zonder grote theatrale
pretentie wordt gepresenteerd.
In „Helemaal goed komt het nooit” is
veel nieuw, of voor het eerst vertaalde
poëzie van Brecht te horen die voortreffe
lijk door Oomen op muziek gezet is en
zuiver gezongen wordt door het al eerder
genoemde viertal spelers. Er zijn van
Breytenbach enkele gedichten die deze
dichter speciaal voor Poëzie Hardop ge
schreven heeft. Ook zijn „Dit gedicht
schaamt zich een gedicht te zijn” laat Poë
zie Hardop horen. Een bijzonder gaaf pro
gramma, dat prachtig ineengevlochten
werd.
ie
’9
u
i?
9-
HAARLEM. Binnen de serie unieke
programma’s die Poëzie Hardop gemaakt
heeft zijn er enkele die zich nogal opval
lend onderscheiden. „Poëzie Hardop Ge
zongen” is zo’n programma, omdat de
daarin gebezigde teksten en gedichten ge
zongen worden in plaats van op nadruk
kelijke wijze gezegd. Maar ook de produk-
tie „Helemaal goed komt het nooit”, is
zo’n buitenbeentje. Hierin zijn de mensen
van Poëzie Hardop zich vrijer in de tekst
gaan bewegen: ze laten het niet bij poëzie
alleen, maar zeggen ook teksten die met
de gedichten samenhangen of er een tref
fende illustratie van zijn. Dinsdagavond
was Poëzie Hardop ermee in de Stads
schouwburg, waar een verheugend groot
aantal toeschouwers naar toe gekomen
was.
[ji
peil van de gevorderde za-
terdagochtendschilder
zelfs voor hem niet bereik
baar.
Het zal duidelijk zijn dat
Hennemans werk nog niet
geschikt is voor exposeren.
Dat lijkt niet best voor zo’n
eerste tentoonstelling in
een galerie die bovendien
ver uit de loop ligt, die
slecht wordt aangegeven
en zich op een onduidelijke
Gelukkig kunnen we een groeien
de interesse constateren. Trokken
eerder al Iraakse ensembles, Gha-
nese drummers en een Surinaamse
bosnegergroep de nodige aandacht,
dinsdagavond stond Ahmed Shafiq
Abu-Oaf ontroerd en verbluft zijn
dank te uiten voor de waardering die een van de onder
zijn leiding in ons land vertoevende Egyptische ensembles
bij het eerste concert in de aula van het Haags Gemeente
huis ten deel viel. Hij is behalve een vooraanstaand
musicoloog en violist directeur van het Instituut van
Arabische muziek te Cairo en voorzitter van het Higher
Musical Committee in Egypte. Dit comité werd na de
kolonelscoup van 1952 geïnstalleerd ter bevordering van
de Arabische muziekpraktijk.
Uit het feit dat zo snel na de revolutie een dergelijke,
sterk door nationalistische motieven ingegeven maatregel
werd genomen, kunnen we afleiden hoezeer Egypte na de
DEN HAAG. Zodra we onze oren spitsen voor
niet-Europese muziek wordt het moeilijk vast te stellen
welke vormen klassiek moeten worden genoemd en welke
tot de volksmuzeik moeten worden gerekend. Het zijn
vragen waarmee we in de concertzaal normaliter niet
worden geconfronteerd, want alles wat muziek
liefhebbers gewoonlijk daar wordt voorgeschoteld is
„europees” of in ieder geval „westers”. Het Holland
Festival, dat dit jaar zoveel aandacht besteedt aan ande
re culturen dan de onze, dwingt ons dientengevolge ook
tot een stellingname. Dat wil zeggen: als we ons tenmin
ste kunnen en willen verwaardigen kennis te nemen van
wat anderen ons te bieden hebben.
■fr Schilder-zakenman Jan Henneman met op de achter
grond het schilderij Chinese herder met Tibet-dog.
Den Haag. HOT (20.30 uur): Hans
Dulfers Perikels.
Remonstrantse Kerk (20.15 uur):
The London Sinfonietta II.
Gemeente Museum (20.15 uur):
Baghdadi Maqam-ensemble.
Rotterdam. Schouwburg
uur): Don Giovanni.
De Doelen (12.45 uur): Koffiecon
cert Mini festival folk en volksmuziek
IV.
De Doelen (20.15 uur): Poetry Inter-
i national.
De Lantaren (20.15 uur): Kees Haze-
voet-ensemble.
Delft. Wooncentrum Abtswoude
(20 uur): Mini festival folk en volks
muziek.
Gouda. Grote of St. Janskerk (20.15
uur): Nederlandse Bachvereniging.
Utrecht. Stadsschouwburg (20.30
uur): Yves Joly.
IJMUIDEN. Komende
vrijdag gaat op het adres
Trawlerkade 92 in IJmui-
den een nieuw galerietje
open. Eigenaar van „Wes-
kust” is de IJmuidense za
kenman Jan Henneman.
Hij is vorig jaar maart met
schilderen begonnen en
het werk dat hij sindsdien
heeft gemaakt vormt de
hoofdschotel van de eerste
expositie. Henneman, die
51 jaar oud is, wil in de
toekomst wel andere expo
santen brengen, maar con
crete plannen op dit gebied
heeft hij nog niet.
In de troonzaal van het paleis worden
onder andere twaalf instrumenten opge
steld zoals een speelklok met miniatuurca-
rillon, cylinder- en platenspeeldozen, een
straatcylinderpiano, een vroegamster-
dams buikorgel, de zogenoemde „Chinese
nachtegaal”, een kermisdraaiorgel en een
groot draaiorgel. Het Koninklijk Paleis is
op zaterdag en zondag gesloten.
Jan Henneman schildert
met een tomeloos elan. De
directe aanzet om met het
schilderen te beginnen
vormde een depressieve
bui waarvan inmiddels ook
een aantal doeken getui
gen. Zijn onderwerpen zo
wel als de stijlen die hij
wisselend toepast, zijn zeer
verschillend. Zo hangen er
olieverven met de Visha-
ven in een pseudo-naïve
stijl, er zijn portretten in
een onbegrepen James En-
sor-stijl en er hangen bos
gezichten waarvoor Henne
man een poster kopieert.
Henneman laat zich zo
zeer in zijn schildersplezier
gaan dat hij niets van tech
niek, materiaalbehande-
ling, onderwerp-uitdieping
of wat dies meer zij wil
weten. Dat zou niet zo erg
zijn als Henneman een na
tuurtalent zou zijn. Dat is
hij zeer zeker niet, want het
Zijn huidige exposant is Karei Slinger
voet over wie in kunstenaarskringen met
betrekking tot zijn werk altijd uitvoerige
discussies zijn gehouden zonder dat het in
de afgelopen jaren tot een expositie in
enigerlei vorm heeft geleid. Je moet vier
jaren teruggaan om zijn werk in het open
baar te vinden en dan stuit je voorshands
alleen nog maar op zijn deelname aan de
debutantenexposities Twintig in de Hal
len, alsmede een expositie in Gebouw
N oord-Holland.
De tentoonstelling in Galerie Van intri
geert dus al vanwege het zuivere feit van
het werk dat nu getoond wordt. En wie dat
ziet kan zich afvragen waarom hem niet
veel eerder een kans werd geboden, want
Slingervoet behoort tot een avant garde
richting in het Haarlemse die zo langza
merhand het karakter van een witte raaf
heeft. In een periode waarin de „veilige”
kunst weer breed uitgemeten in de musea
en galerieën wordt gepresenteerd, zijn
mensen als Slingervoet c.s. nijver bezig om
de grenzen van de kunst voortdurend te
verleggen.
Karei Slingervoet heeft daartoe twee
middelen ter beschikking: materie en
structuur. Wat de materie betreft, hij
wendt ossebloed aan als verf dat op grof,
onbewerkt linnen of katoen wordt aange
bracht. Het bloed wordt niet geprepareerd
en wordt ook niet in later fasen van het
schilderproces bewerkt. Slingervoet be
reikt met deze methode verschillende re
sultaten: hij kan de kleur bepalen door de
hoeveelheid bloed (hoe meer hoe donker
der) en bovendien speelt het licht een rol.
Zonlicht bijvoorbeeld gaat na verloop van
tijd sterk inwerken. Met andere woorden:
de eeuwigheidswaarde van het kunstwerk
heeft een tijdgebonden factor als belan
grijkste „beïnvloeder”.
Voor Slingervoet vertegenwoordigt het
ossebloed een natuurlijke kleur rood
waaraan hij nu de voorkeur geeft boven
het oxyderood dat hij vroeger gebruikte.
Door de manier waarop hij de mogelijkhe
den van het bloed als verf aanwendt, zou je
hem tot de fundamentelen kunnen reke
nen, maar veel verder dan het onbewust en
oppervlakkig aanduiden van de verf streep
gaat Slingervoet bepaald niet.
Integendeel, hij is met vorm en structu
ren druk bezig. Slingervoet lijst zijn werk
niet in, daarvoor zijn kaders hem te
dwangmatig en bovendien heeft hij de nu
Donderdag 15 juni
Amsterdam. Stadsschouwburg
(20.15 uur): Het Balkon.
Centrum Bellevue (tot 17 uur): John
Cage Sounday.
BIM-Huis (14.30 en 22 uur): Hol-
land(s) Festival.
De Brakke Grond (20.30 uur): La
carpa de los raquachis.
Graffiti and The Redneck Connection”.
Fonteinzaal: 20.30 uur: Justin Case
met „Case Incognito”. 23.00 uur: Spider
woman Theatre met „The Lysistrata
Numbah”.
Restaurant: 21.00 urn?: Phantom Cap
tain.
Cinema: 20.00 uur: „Let’s not talk ab
out it” met de Bamsisters en Carlos
Trafic. Twee korte films van Larry Velt-
man: ,,Un petit drame bourgeois” en
„1’Affaire Marie-Jeanne”. Twee Friends-
Roadshowfilms: „The Garbage Film” en
„Jango, or How you get to be a Clown”.
22.00 uur: Loose Ends. 24.00 uur: Fools
Festival Film-première.
zelf gekozen vorm nodig om te komen tot I Slingervoet zich in de komende tijd gaat
het concreet verklaren van zijn liefhebbe- i ontwikkelen. Hij heeft van de luchtmacht
reeds een principe-toestemming gekregen
die nauw samenhangt met de komst medio
volgend jaar van de fel omstreden F-16
van General Dynamics.
Slingervoet wil een laken van 15 bij 15
meter over de schietbaan van de Vliehorst
leggen waarover de jagers hun snelvuur-
kanon kunnen trekken. Gedeelten van het
doek zullen tentoongesteld worden als een
hommage aan Fontana, die door het aan
brengen van gaten in zijn doeken de kijker
plotseling confronteerde met de ruimte
achter het werk. Karei Slingervoet laat
daarvoor een „penseel van een paar mil
joen” hanteren. Zijn luchtvaarthobby
krijgt dus een spectaculair en hoogst actu
eel vervolg.
(Tot en met 23 juni, maandags van 11 tot
22 uur, dinsdag tot en met vrijdag van
12-14 uur en op zaterdag van 12-15 uur).
CEES STRAUS
wijze in een
is onderkomen vindt.
(Galerie - Westkust gaat
vrijdag 16 juni open met
een inleidend woord door
A. Toonen, directeur van
de VW Velsen. Men kan er
tot en met 16 juli terecht
op dinsdag tot en met vrij
dag van 14-17 uur en van
19-21 uur en voorts in het
weekende van 14-17 uur).
CEES STRAUS
Shaffytheater
Donderdag 15 juni
Concertzaal: 21.00 uur: Footsbarn
Theatre met „The Tempest”. 23.15 uur:
Jango.
Zuilenzaal: 21.00 uur: Carrousel met
„Drie bij Vier”. 23.00 uur: Fanz Joséf
Bogner.
Shaffyzaal: 20.30 uur: Panem et cir-
censes. 22.30 uur: Wespentheater. 24.15
uur: Beeldtheater Maan.
Filmzaal: „It’s me”, regie: Frans
Zwartjes (1976), 68 minuten. „De Radio-
droom”, regie: Flip Jansen (1977), 20
minuten.
Paradiso
Woensdag 14 juni
Fair Fools - showmaster: Friends,
Amsterdam. Stadsschouwburg
(20.15 uur): Het Balkon.
Concertgebouw (12.30 uur): Lunch
concert Mini festival folk en volksmu
ziek I Ba.
De Melkweg
Woensdag 14 juni
Theaterzaal: 21.00 uur: The Busby
Berkleys, Sam Angelico and the Stuffed
Puppet Company met „Kookaburra Ka-
baret”. 22.30 uur: Fools-jamsessie.
Fonteinzaal: 21.00 uur: Carlos Trafic
en Katie Duck met „Love Story”. 23.00
uur: Franz Josef Bogner’s Clown Com
pany.
Cinema: 20.00 uur: „Let’s not talk ab
out it” met de Bamsisters en Carlos
Trafic. Twee korte films van Larry Velt-
man: ,,Un petit drame bourgeois” en
„1’Affaire Marie-Jeanne”. Twee Friends-
Roadshowfilms: „The Garbage Film” en
„Jango, or How you get to be a clown”.
22.00 uur: Loose Ends met „Chicken
Fried Graffiti and The Redneck Connec
tion”. 24.00 uur: Fools Festival Film
première.
Donderdag 15 juni
Theaterzaal: 21.00 uur: Cunning
Stunts. 22.30 uur: De Bamsisters. 23.00
uur: Loose Ends met „Chicken Fried
.SH
V’.
It
w
If