Uitgestelde première Tasso in Weimar stelt teleur Jute met sobere doch Avontuur bestaat nog. Proeft indringende kritiek oro Marlij agenda van amsterdcim v z BBK protesteert J met BKR-expositie ay2.25 Aandacht voor neo-fascisten en rechts gevaar Bezetting kantoor Stichting Popmuziek opgeheven MUZIEK ALLERHANDE Amerikaanse schrijver Farrell overleden ik töa - o^yvijzei 6 17 KUNST 1979 DONDERDAG 23 AUGUSTUS el- s. je i e- n I 2ds n iet )d- )- Dr- al de li jk, jlt k- m. to AMSTERDAM. Bijna een jaar nadat aanvankelijk de bedoeling was heeft Baal de première uitgebracht van Tasso in Weimar, oorspronkelijk een toneelstuk van Mia Meijer en Gerardjan Rijnders (vrij naar Goethe’s Torquato Tasso), maar theatraal aangekleed door de spelers van Baal zelf. Tasso in Wéimar speelt in de periode dat Goethe aan zijn toneelstuk Torquato Tasso werkt. Meijer en Rijnders hebben hun stuk zo geschreven dat je de personages onder Goethes hand tot leven ziet komen en wel als een licht verwrongen spiegel van diens eigen leven. Het is namelijk niet toevallig dat Goethe zich zo voor de Italiaanse zestiende-eeuwse dichter Torquato Tasso interes seerde; er zijn nogal wat paralellen aan te wijzen in beider levens. Bioscopen Toneel en muziek F 'mi Coj Baals Spielerei met Goethe en Tasso w. I, (ADVERTENTIE) oro KO VAN LEEUWEN ft es A Wigbolt Kruijver in de monoloog van Allan Drury bij Jute. Zo begon de negende aflevering van het theaterdeel van het Jute-projekt van het Haarlems Kunstenaars Kollektief in de Toneelschuur. Na de luchtige vakantie- satire van vorige maand buigen de vier Haarlemse kunstenaars, Gerrit van Dijk, Wigbolt Kruijver, Luc van de Lagemaat en Pieter Zwaanswijk, zich nu over ernsti ger zaken. Het rechtse gevaar, zo luidt het onderwerp dat nu op kunstzinnig^ wijze onder de aandacht wordt gebracht. De aanhef van dit stukje verwijst naar het animatiefilmpje van enkele minuten dat Gerrit van Dijk over dit precaire onder werp vervaardigde en dat op knappe sati rische wijze de dreiging kenbaar maakt zoals die zich laat aanvoelen. UTRECHT (ANP). Op vijf verschil lende plaatsen in Utrecht zullen vanaf zaterdag 25 augustus 51 kunstenaars uit de provincie Utrecht het werk tentoon stellen dat zij in het kader van de subsi dieregeling voor beeldende kunstenaars (BKR) hebben vervaardigd. De tentoon stellingen zijn meteen bedoeld als protest tegen de manier waarop nu vaak met BKR-kunstwerken wordt omgesprongen. De Beroepsvereniging Beeldende Kun stenaars (BBK) die het initiatief heeft ge nomen tot de „protesttentoonstellingen” vindt dat er veel meer gedaan kan worden met de met gemeenschapsgeld aange kochte kuristwerken. BKR-kunstwerken worden nu in het gunstigste geval ter beschikking gesteld AMSTERDAM (ANP). Na 28 uur is de bezetting van het kantoor van de Stichting Popmuziek Nederland door een aantal musici opgeheven. De musici heb ben bereikt dat hun Nederlandstalige pop-lp Uitholling Overdwars wordt ge distribueerd door een commercieel dis tributiebedrijf. De Stichting Popmuziek Nederland zal mogelijk nog juridisch als tussenpersoon optreden. De opbrengst van de plaat zal na aftrek van de kosten door de stichting geheel ten goede komen aan de artisten. Dit hebben de bezetters woensdag meege deeld. Aanleiding tot de bezetting dinsdag was het feit, dat de Stichting Popmuziek de verspreiding van de plaat in eigen hand wilde houden, terwijl deze volgens de mu- sici zo’n succes was, dat de verspreiding de capaciteit van de stichting te boven ging. Tot op heden zijn er 4500 exempla ren van de plaat verkocht. Volgens de musici zouden er naar schatting wel onge veer 15.000 stuks van kunnen worden ver kocht. Ook willen zij dat de werken die een tijdje op zo’n tentoonstelling te zien zijn geweest daarna in wisselende collecties worden opgenomen in artotheken. Van deze kunstleenzaken zijn er pas een paar in Nederland. De BBK vmdt dat er veel meer moeten komen, bijvoorbeeld als on derdeel van openbare bibliotheken. Door lid te worden van een artotheek kunnen mensen dan een kunstwerk uitzoeken dat zij een tijdje in hun eigen huis kunnen plaatsen. NEW YORK (UPI-Reuter). De Ameri kaanse schrijver James T. Farrell, schrij ver van onder meer de trilogie Studs Loni- gan: a Trilogy over de Ieren in Chicago, is woensdagochtend vroeg op 75-jarige leef tijd in New York overleden. Zijn laatste roman, The Death of Nora Ryan had hij onlangs voltooid. Farrell schreef 53 boeken. Baroktekeningen. Teylers Museum aan het Spaarne heeft andermaal uit eigen bezit geput voor een tentoonstelling die tot en met 13 Oktober is te zien. Uit de verzameling Italiaanse tekeningen werd een selectie gemaakt die betrekking heeft op de barokperiode in Rome. Er is werk te zien van onder andere Caracci, Dominichino, Lanfranco, Cortona, Testa, Bernini en Maratta. Teylers Museum is op dinsdag tot en met zaterdag van 10-17 uur geopend en bovendien op de eerste zondag van de maand van 13-17 uur. Vanaf 1 oktober zal het museum ’s middags in plaats van 17 uur om 16 uur worden gesloten, dit in verband met het ontbreken van elektrisch licht. Grote of St. Bavokerk. Stadsorganist Albert de Klerk presenteert ook het donderdagmiddagorgelconcert in de Grote St. Bavo in het kader van gemeentelijke orgelbespelingen. Hij verzorgt een programma met werken van Buxtehude, Böhm, Walther, Boëly, Guilmand en Vierne. Aanvang 15 uur. Zomeravond. Het laatste orgelconcert van de zomeravondserie in de Grote Kerk in Noordwijk Binnen wordt gegeven door Sander van Marion op vrijdagavond. Van Marion speelt dan werken van Sexeas, Albinoni, Bach, Handel, Crackel en twee composities van eigen hand, Engelse contradansen en Improvisatie. Flairck. De populaire Nederlandse groep Flairck heeft zijn eigen stijl in muziek, een soort verwevenheid, van klassiek, folk en jazz. Deze vier jonge musici presenteren hun levendig en sfeervol programma in het Bloemendaalse openluchttheater op dinsdagavond. De groep bestaat uit Sylvia Houtzager (viool), Hans Visser (gitaar), Peter Weekers (fluit) en Erik Visser (gitaar, mandoline, sitar). Aanvang 20.00 uur. Orgelconcert. In het kader van de Haarlemse gemeentelijke orgelconcerten bespeelt stadsorganist Albert de Klerk het Müller-orgel in de Grote of St. Bavokerk dinsdagavond om 20.00 uur. De Klerk brengt dan een programma ten gehore van Marchand, Bach, C. Ph. E. Bach, Mozart, Schubert, Schumann, Beethoven, Martin en Langlais. Waalse Kerk. Organist Kees Rosenhart geeft zaterdagavond om 20 uur een klavecimbelrecital in Haarlems Waalse Kerk aan het Begijnhof. Op het programma staan werken van de zeventiende- en achttiende-eeuwse Franse componisten Louis Couperin, Chambonnières, D’Anglebert en Duphly. De Franse klavecimbelmuziek, die voortkwam uit de luittraditie, laat zich kenmerken door rijke versieringen, gebroken akkoorden, melodieuze middenstemmen en een speelse zetting. Hoewel de muziek van dit programma in de Barok-periode is gecomponeerd, heeft het dikwijls een Rococo sfeer. Beiaardbespeling. De beiaardier van Zutphen, Lochem en Groenlo, Gert Oldenbeuving, bespeelt dinsdagavond, voorafgaande aan het gemeentelijke orgelconcert, het Müller-orgel in de Grote of St. Bavokerk. Oldenbeuving speelt dan werken van Van de Gheyn, J. B. Bach, J. S. Bach en Albert de Klerk. Deze Oostnederlandse organist is docent orgel aan de Muziekschool Zutphen en organist van de Wilhelminakerk aldaar. Aanvang 19.-00 uur. 1 1 sin i. - klinken tal van reactionaire denkbeelden door. Het betoog is doorspekt met on macht en het verlangen naar wat wel „een sterke man” wordt genoemd, in kringen waar dictatoriale neigingen niet vreemd zijn zodra ze binnen de eigen overtuiging blijven. Wigbolt Kruijver laat Drury’s monoloog horen op een sobere en daardoor indrin gende wijzen. Zonder enige opsmuk laat hij de getuigenis van die star denkende man de zaal in vloeien en wat we zien is zo’n mens boordevol vooroordelen, die smacht naar wat in zijn beperkte blik recht en orde dient te zijn; die de maat schappij met een drastisch schuurmiddel zo willen reinigen. Kortom de man uit de straat, zoals hij zich maar te vaak aan dient. Met andere woorden: het reactio naire gevaar ligt direct om de hoek op de loer; sterker het lijkt in elk van ons aan wezig. Jute belicht hiermee èn met een ge fingeerde aankondiging pér affiche, als mede met een door Pieter Zwaanswijk ingerichte vitrine van de Vishal op de Grote Markt de ontwikkelingen in de Duitse Bondsrepubliek, waar de geza menlijke fracties van CDU en CSU Franz Josef Strauss uitriepen tot hun kandidaat voor de verkiezingen van de nieuwe bondskanselier in 1980. In dat feit zagen de vier Haarlemse kunstenaars aanlei ding om de rechtse en neo-fascistische tendenzen in het huidige Duitsland nader te bekijken. Daaraan koppelde Jute de Nederlandse situatie, waar reactionaire krachten zich via de Glimmerveenspreek buis trachten te ontladen. Wellicht omdat de Strauss-aanhang in de Duitse Bondsrepubliek minder abso luut overkomt dan de Neo-Nazi-capriolen van Adolf voh Thaddens NPD maar ook omdat de realisering, van Strauss’ kandi datuur maar al te geloofwaardig overkomt, zal Jute voor deze benadering hebben gekozen. Wat de Nederlandse kant betreft, daarvoor richtte Jute zich wel op de Nederlandse Volks Unie en het is maar de vraag in hoeverre die vergelij king opgaat. van de overheid zelf, en eventueel van particuliere instellingen, die deze werken tijdelijk in hun gebouw kunnen tentoon stellen. De kunstenaars willen dat een breder publiek dan mensen die in overheids- of andere gebouwen vertoe ven, in staat worden gesteld hun schep pingen te zien. Zij denken daarbij aan permanente tentoonstellingsruimten waar periodiek te zien is welke werken er allemaal door de overheid zijn aange kocht. HAARLEM. Een jolige, op de weemoed verspreidende tonen van Schrammelmu- sik dansende Beier in Lederhose: hij is het onmiskenbaar, Franz Josef Strauss, de corpulente CSU-leider. Even later vult zijn pafferig, gelaat het hele witte projektie- scherm en uit de luidsprekerboxen klinken fatale historische toppers als Die Fahne hoh, Wir fahren gegen England, Alte Kameraden. Tenslotte neemt Strauss met een welgemeend Auf Wiedersehen afscheid en als een vervaarlijke duistere schaduw dreigt Hitler op de achtergrond. Beide volksmenners staan in dezelfde, door tallozen ter wereld verafschuwde nazi-groethouding. beloften die in het verdere verloop niet worden ingelost. Baal heeft Tasso in Weimar prachtig muzikaal ingebed. Daarmee is de deels hoofse, deels religieuze sfeer bereikt die de dichter Torquato Tasso moet hebben omgeven. Er zijn muziek, koorzang en ballades gekozen van de Italiaanse com ponisten Monteverdi, Da Nola en Fogliani en de Duitser Carl Löwe en de steeds beter geschoolde stemmen van de Baal- spelers laten dat bijna overmoedig, maar met zorg gedoseerd, klinken. Soms intru- mentaal begeleid, vaak ook a capella. Herman Naber speelt een getergde, maar soms ook weldadig ironische Goe the, Kitty Courbois schittert als een sar castische moeder-overste-achtige Char lotte von Stein (Gpethes grote liefde) en Elja Pelgrom stipt het profiterende aan van de actrice Corona. Heerlijk zijn Els Ingeborg Smits en Trudy de Jong als de adellijke vrouwen aan het Italiaanse hof en Jack Vecht maakt van Antonio een sublieme nichterige schoonheid. Rudolf Lucieer speelt zijn sleutelrol van de beide hertogen met afwisselende felheid, en ver veling maar Han Römer vind ik te aards als de poëtische, gekwelde Tasso. Er wordt met nadruk toneelgespeeld en dat heeft een heel relativerende uitwerking. Toch kan heel die geweldige inzet deze gecompliceerde ondernemirig voor mij niet redden, hoezeer ik van veel details ook geniet. Wie deze produktie wil zien zal er voor naar Amsterdam moeten, want naar Haarlem komt Tasso in Weimar niet. KO VAN LEEUWEN Om de fascistoïde latentie in ons land kenbaar te maken is gekozen voor een vertaalde monoloog van de Engelse schrijver Allan Drury: Ikzelf. Daarin ver telt een eenvoudige burgerman van be roep magazijnbeheerder, zijn meningen over zijn naaste omgeving, de zaak waar hij werkt en over zijn nogal rechtlijnige kijk op de samenleving. In zijn relaas De protesttentoonstellingen zullen wor den gehouden in Cultureel Centrum ’t Hoogt. Galerie Gamma, Genootschap Kunstliefde, het Informatiecentrum Utrecht en het Muziekcentrum, allemaal in Utrecht. In het voorjaar van 1978 is Baal begon nen aan dit stuk, waarvoor Paul Gallis het fraai uitgevoerde decor ontwierp. Paul Vermeulen Windsant regisseerde toen, maar er ontstond een niet meer op te lossen meningsverschil tussen regie en spelers, waarbij decorontwerper en au teurs (zich als collectief beschouwend) so lidariteit met Vermeulen Windsant toon den. Het kwam tot een artistieke breuk en na overleg besloot Baal het stuk toch uit te brengen en verder zelf af te maken. De spelers waren zo geboeid door de inhoud ervan, dat ze het niet zomaar terzijde wilden schuiven. Het zat Baal echter ook verder niet mee. De reusachtige boekenkast, die aan het slot voorover moest vallen om Tasso sym bolisch te vermorzelen, viel tijdens een try-out echt op de voet van de acteur Han Römer, doordat iemand uit het publiek een waarschuwing riep. De val van de kast blijft in de voorstelling zoals die nu is uitgebracht achterwege. Baal heeft dus nogal wat hindernissen moeten nemen met Tasso in Weimar. En niet helemaal onterecht, want het stuk zelf bezit voldoende kracht voor een boeiend toneelavontuur. Dat het dat niet helemaal geworden is ligt misschien aan de overdaad aan versiering waarmee de groep deze op zich al niet eenvoudige toneelproduktie heeft omhangen. Er wordt soms bijna fictief geacteerd, op een brutale manier de draak gestoken met alle hoofse zaken waarmee de dichter Tasso te maken moet hebben gehad en die ook op Goethe zij het in mindere mate hebben gedrukt. Aan de andere kant han teert Baal knap de door Meijer en Ren ders aangedragen ingrediënten, zoals de als herderinnen verklede vrouwen aan het hof van hertog Alfonso in Ferrera (naar Tasso’s befaamde herderskomedie Amin- ta) en de kwellingen van zowel Tasso als Goethe. Een licht ironisch gecreëerde Sturm und Drang, ook aangegeven door het romantisch-zwangere schilderij boven het Italiaanse deel van het decor. Met interesse heb ik naar deze „Spiele rei” van Baal zitten kijken, maar lichtelijk teleurgesteld heb ik het Shaffy Theater toch verlaten. Het komt mij voor dat de spelers van Baal zich wat hebben vertild aan het stuk. Of het onder de complete regie van Vermeulen Windsant wellicht beter zou zijn geworden, kan ik niet be oordelen. Die regie werd halverwege de produktie, vorig seizoen, afgebroken en hoe groot de regie-inbreng toen was weet ik niet. Dat er met grote inzet en geestdrift dóór de spelers van Baal aan Tasso in Weimar gewerkt is, staat vast. Dat heeft aan de ene kant vluchtige momenten van briljant toneel opgeleverd (vooral daar waar het sterkst gerelativeerd wordt aan hët toneelspelen zelf), anderzijds verliezen de dames en heren zich in een warboel van vondsten. Toch is Tasso in Weimar, hoewel lang niet geheel geslaagd» een Voorstelling ge worden die tal van boeiende elementen bevat. Maar de produktie kent te veel I Tekeningen. In het Prentenkabinet van het Frans Halsmuseum in Haarlem wordt komende zaterdag om 15 uur een tentoonstelling geopend van tekeningen en enkele schilderijen, gemaakt door Willem Gorter, die daar tot en met 7 oktober te zien zal zijn. Gorter, afkomstig uit Amsterdam en docent aan de avondopleiding aan de Gerrit Rietveldacademie (benevens voorzitter Arti et Amicitia en lid van de Haarlemse BKR-commissie), tekent en schildert onderwerpen uit de dagelijkse omgeving. Het eigen karakter van dit werk dat uit de laatste vijf jaar dateert wordt onder meer bepaald door de mate waarin Gorter in zijn tekeningen gaat gummen. De expositie heeft dan ook als titel „tekeningen als ontkenning van tekeningen”. Dagelijks van 10-17 uur, op zondagen van 13-17 uur. Alfa 1 (Leidseplein, tel. 278806) „Uit elkaar”, toeg. 12 j., dag. 14, 19 en 21.30 u., zo. 13,15.30,19 en 21.30 u. Alfa 2 „Play it again, Sam”, toeg. 16 j., dag. 14.30, x 19.30 en 22 u., zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 u. Alhambra 1 (Weteringschans, tel. 233192) „Take the money and run”, toeg. 12 j., dag. 14, 19 en 21.30 u., zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 u. CiQ Amsterdams Historisch Museum (Kalverstraat 2) do. 12.15-13 u. Amsterd. Politiekapel, za. 14 u.: YMCA Pipes and Drums and Highland dansgroep (in de tuin, bij goed weer). Bimhuis (Oude Schans 73-77, tel. 233373) vr. 21.30 u.: Sonny Fortune Quintet m.m.v. Clif ford Adams, Charles Eubanks, Earl Walter, Rudy Walker; za. 21.30 u.: Willem Reinen Kwartet m.m.v. Henk Sprengert, Harry Em mery, Erik Ineke; wo. 21.30 u.r Wim Overgaauw/Han Bennink Carré (Amstel, tel. 225225) do., vr., za. 20.15 u. en zo. 13 en 16 u.: Russisch Staatscircus met clown Popov, vanaf wo. 20.15 u.: Herman van Veen (Dag. beh. ma.) Cl*s A Scène uit Tasso in Weimar met Han Romer als de gelauwerde dichter Torquato Tasso. (Foto Hans Verhoeven). Tuschinski 1 (Reguliersbreestraat, tel. 262633) „Moonraker”, toeg. 12 j., dag. 14.30, 18.45 en 21.30 u., za. zo. 13.15, 16, 18.45 en 21.30 u. Tuschinski 2 „In de ban van de ring”, toeg. a.I., dag. 14.30, 18.45 en 21.30 u., za. zo. 13.15, 16, 18.45 en 21.30 u. Tuschinski 3 „The last wave”, toeg. 16 j., dag. 14.30, 19 en 21.30 u., za. zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 Tuschinski 4 „Bertrand in on(t)roerend goed”, toeg. a.I., dag. 14.30, 19 en 21.45 u., za. zo. 13.30, 16.15, 19 en 21.45 u. Tuschinski 5 „National Lampoon’s animal hou se”, toeg. a.I., dag. 14.30, 19 en 21.45 u., za. zo. 13.30, 16.15, 19 en 21.45 u. De Uitkijk (Prinsengracht 452, tel. 237460) .Ja clé sur la porte”, toeg. 12 j., dag. 13.30, 19 en 21.30 u., zo. 15, 19 en 21.30 u. 4 Alhambra 2 „Fellini’s Prova d’orchestra”, toeg. 16 j., dag. 14.30, 19.15 en 21.45 u., zo. 13.45, 16.15, 19.15 en 21.45 u. Bellevue Cinerama (Mamixstraat 400, tel. 234876) „Uit elkaar”, toeg. 12 j., dag. 14, 19 en 21.30 u., zo. 13, 15.30, 19 en 21.30 u. Calypso 1 (Mamixstraat 402, tel. 266227) „The China syndrome”, toeg. a.I., dag. 14.30, 19.30 en 22 u., zo. 13.30, 16. 19.30 en 22 u. Calypso 2 (tel. 234876) „Haastige spoed is zelden goed!” toeg. a.I., dag. 14.15, 19.15, 21.45 u., zo. 13.15, 15.45, 19.15 en 21.45 u. Calypso 3 (tel. 266227) „Marathon man”, toeg. 16 j., dag. 14, 19 en 21.30 u., zo. 13, 15.30, 19 en 21.30 u. Centraal (Nieuwendijk 69, tel. 248933) „Een lan ge, hete zomerorgie”, toeg. 18 j., dag. 11.15, 13, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 u., zo. vanaf 13 u. Cineac Damrak 1 (tel. 245648) „Slavers”, toeg. 16 j., dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 u. Cineac Damrak 2 „Sybil”, toeg. 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45 en 21.30 u., za. zo. wo. 18.45 en 21.30 u. Cineac (Reguliersbreestraat, tel. 243639) „Chi natown”, toeg. 16 j., dag. 13.30, 16, 19 en 21.30 u., za. zo. wo. 19 en 21.30 u.; „Bugs Bunny zet de boel op stelten”, toeg. a.l., za. zo. wo. 13.30 en 15.30 u. Cinema International (Aug. Allebépl. 4, tel. 151243) „Spartacus”, toeg. 12 j., dag. 20 u., za. zo. 14 u. Cinetol (Tolstraat, tel. 722291) „Aan een onbe kende”, toeg. 16 j., t.m. zo. 19.45 en 22 u.; „The bad sleep well”, toeg. 16 j., t.m. zo. 19.30, 21.45, 00.15 u. City 1 (Leidseplein, tel. 234579) „The deer hun ter”, toeg. 12 j., dag. 13.45 en 19.45 u. City 2 „In de ban van de ring”, toeg. a.l., dag. 13.30, 18.45 en 21.30 u., zo. 13, 15.45, 18.45 en 21.30 u. City 3 „Un papillon sur l’epaule”, toeg. 16 j., dag. 14, 19 en 21.30 u., zo. 14, 16.15, 19 en 21.30 u. City 4 „Twee vrouwen”, toeg. 16 j., dag. 15, 19.30 en 22 u., zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 u. City 5 „Kentycky fried movie”, toeg. 16 j., dag. 14, 19.30 en 22 u., zo. 14, 16.30, 19.30 en 22 u. City 6 ,,Martijn de magiër”, toeg. a.l., za. zo. w. 13.30 u.; „Revenge of the Pink Panther”, toeg. a.l., dag. beh. za. zo. 13.30 u., wo. 18.45 en 21.30 u., zo. 16, 18.45 en 21.30 u. City 7 „Fellini’s prova d’orchestra”, toeg. 16 j., dag. 14.30, 19.15 en 21.45 u., zo. 13.30, 15.45, 19.15 en 21.45 u. Corso (Kalverstraat, tel. 234561) „Vrolijke hoog standjes in Tirol”, toeg. 16 j., dag. 14.30, 19 en 21.30 u., za. zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 u. Cine ,J>” (PI. Middenlaan 4a, tel. 226551) „Le locataire”, toeg. 16 j., dag. 19.30 en 22 u. Desmet „Nevada Smith”, toeg. 16 j., dag. 19.30 en 21.45 u. Du Midi (Apollolaan 4, tel. 723653) „Gejaagd door de wind”, toeg. 12 j., dag. 19.45 u., zo. ook 13.30 u. Flora Disney Theater (Amstelstraat 24, tel. 230469) „Mickey Mouse 50 jaar jong”, toeg. a.l., dag. 13.30, 16 en 19 u., za. 10.30, 13.30, 16 en 19 Kriterion (Roeterstraat, tel. 231708) „Cosi come sei”, toeg. 16 j., dag. 19.45 en 22 u., do. vr. ma. di. 16 u., za. 14 u. Leidseplein Theater (tel. 235909) „Cash”, toeg. 12 j., dag. 14, 19.30 en 22 u., zo. 13.30, 16, 19.30 en 22 u. Nöggerath (Reguliersbreestraat, tel. 230655) „Bijtende honden blaffen niet”, toeg. 16 j., dag. 14.30, 19 en 21.30 u., za. zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 Parisien (Nieuwendijk 67, tel. 248933) „Legend of Lady Blue”, toeg. 18 j., dag. 11.15, 13, 14.45, 16.30, 18.15, 20 en 21.45 u., zo. vanaf 13 u. Rembrandtpleintheater (tel. 223542) „The wild bunch”, toeg. 16 j., dag. 14 en 20 u. Rembrandtpleintheater 2 „De geweldenaar van Paradise Alley”, toeg. 16 j., dag. 14.15, 19 en 21.30 u., zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 u. Rex (Haarlemmerstraat, tel. 246132) „Return of Bruce”, toeg. 16 j., dag. 19.15 en 21.30 u. Rialto (Ceintuurbaan 340, tel. 723488) „Elvis, the movie”, toeg. a.l., dag. 19.30 en 22 u., za. w. 14 u., zo. 13.30 en 16 u. Rivoli (Ceintuurbaan 340, tel. 723488) „Water- schapsheuvel”, toeg. a.l., dag. 19 en 21.30 u., za. wo. 14.15 u., zo. 13 en 15.30 u. Roxy (Kalverstraat, tel. 232809) „Jaguar de on overwinnelijke”, toeg. 12 j., dag. 14.30, 19 en 21.30 u., za. zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 u. Saskia (Rembrandtplein, tel. 243363) „The Chi na syndrome”, toeg. a.l., dag. 14, 19 en 21.30 u., zo. 13.30, 16, 19 en 21.30 u. Studio K (Boven Kriterion, tel. 231708) „Pane e ciccolata”, toeg. 16 j., dag. 16.15, 20 en 22.15 u. The Movies (Haarlemmerdijk, tel. 245790) „The last wave”, toeg. 16 j., zaal 1 dag. 19.45 en 22 u.; „The seven samurai”, toeg. 16 j., zaal 2 dag. 20 Ma w

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1979 | | pagina 17