H, Franken Jr.
BROOD
i't
HOFLEVERANCIER.
Levert alle soorten
van de beste hoedanigheid.
*3 I7
KERKBERICHTEN.
Kathedrale Kerk St. Bavo.
Parochiekerk van den H. Joseph.
Parochiekerk van den H. Antonius
van Padua.
OFFICIEELE KERKLIJST.
Kerk van het Allerheiligste Hart.
Kleverparkweg.
Parochiekerk
van Onze Lieve Vrouw.
Parochiekerk van de H.H. Elisabeth
en Barbara.
Schoterkwartier.
Parochiekerk van St. Jan,
Amsterdamstraat.
HAARLEMMERLIEDE.
HALFWEG.
HOUTRAKPOLDER.
SCHOTEN.
0VERVEEN.
ZANDVOORT-bad.
HEEMSKERK.
BENNEBR0EK.
VOGELENZANG.
HILLEGQM.
LISSE.
NGQRDWiJKERHOUT.
VOORHOUT.
ver wij ons verstand gebruiken. Wat
nu verstaat men onder gebruik maken
van zijn verstand? Het verstand is
het vermogen om het goed van het
kwaad, het ware van het valsche te
onderscheiden, en dus geven wij slechts
bewijs van ons verstand in zoover wij
de waarheid kennen omtrent de pun
ten die voor ons van het grootste be
lang zijn, en ons gedrag daarna regelen.
En welke zijn die zaken die voor
ons van het grootste belang zijn? Zijn
ket de dieren die pns omringen, de
planten die wij onder onze voeten
vertreden, de sterren die boven onze
hoofden zich bewegen Voorzeker neen.
Zonder ijdelheid mogen wij zeggen:
van alles wat ons omringt zijn wij
menschen zelf het belangrijkste.
De voornaamste vraag dus voor
ieder van ons is: Wie ben ik? Van
waar kom ik? Waarheen ga ik? Wat
is de oorzaak en het doel van mijn
bestaan
Hiervan hangt inderdaad geheel de
inrichting van mijn leven af. Naar
gelang ik mij zeiven ken als een on-
sterfelijken geest, of als een handvol
bewerktuigd stof, dat bij den eersten
ademtocht van den dood uiteen zal
stuiven, moet ik aan mijn gedachten
en handelingen een geheel andere
richting geven1 Zoolang ik niet weet
waaraan mij in dit,1 opzicht te hou
den, zal ik in onzekerheid verkeeren,
niet wetend of ik goed of kwaad doe,
of ik vooruit of achteruit ga. Door
in alles slechts de aandrift mijner
neigingen te volgen, zal jk gelijk staan
met het dier, en zelfs in mindere con
ditie zijn. De neigingen van het dier
toch, door een hoogere rede geleid,
zijn goed en voeren het nooit tot zijn
ondergang. Die van den mensch inte
gendeel zijn ten kwade geneigd en
bedorven, en voeren hem ten onder
gang als zij niet door de rede be
stuurd worden. Hoevele menschen
gaan niet dagelijks ten gronde als
slachtoffers van buitensporigheden,
die aan het dier onbekend zijn?
Ik zou mij dus valschelijk vleien
mensch te zijn, als ik niet een vol
ledig antwoord gevonden had op deze
groote vraag: van waar komik?jVer-
schil lende antwoorden worden daarop
gegeven, die men tot deze vijf kan
terugbrengen
Ik weet het niet, en het kan mij
niet schelen, antwoordt de onverschil
lige.
De mensch, zegt de pantheïst, is
een van de tallooze doelen der abso
lute eenheid, een zekere wijze van
bestaan, een voorbijgaande vorm van
het Groote Al.
Neen, zegt de atheïst, de mensch
is het werk der natuur, een van zelf
op de aarde onstaan wezen, een zeer
merkwaardig voortbrengsel van die
blinde kracht, die de eeuwige stof
bezielt.
Neen, zegt de evolutionist of Dar
winist, de mensch is de laatste schakel
die de geheele natuur aan elkander
verbindt, hij is de laatste ontwikke-
lingsvorm van de oorspronkelijke stof,
hij is de ontwikkelde aap.
De mensch, zegt eindelijk de chris
telijke denker, is het werk van een
oneindig Verstand en een oneindige
Macht, Die alléén van alle eeuwigheid
bestaande, in het begin van den tijd
gesproken heeftdat het heelal en de
mensch zij. En het heelal en de mensch
waren er. Welk van deze antwoorden
is het meest redelijke, het meest den
mensch waardige? Wij zullen ze allen
wat nader beschouwen.
Het antwoord van den onverschillige.
Over het algemeeen beroemt men
zich niet op zijne onwetendheid, en
wordt de benaming van onwetende
als een beleediging beschouwd, die
men op de straat; met een vuistslag
en in de salons der grooten dikwijls
met een degenstoot ziet beantwoorden.
Hoe komt het dan, dat in zake van
godsdienst de onwetendheid in som
mige kringen als iets vereerends wordt
aangezien, dat menig ontwikkeld
mensch zich schaamt, als men zegt
dat hij zich met den godsdienst op
houdt Misschien komt het omdat,
kennis op het stuk van godsdienst
zoo algemeen is. Maar dat is dan toch
een zeer dwaze ijdelheid. Als er glorie
in gelegen is te weten wat de meeste
menschen niet weten, dan is het de
grootste domheid niet te weten, wat
iedereen wel weet. Als onwetendheid
het bewijs moet zijn van een grooten
geest, het zegel van het genie, dan
winnen de dieren liet in verstand van
de grootste geesten, want nooit kan
den mensch diep genoeg afdalen om
den palm der onwetendheid aan het
dier te betwisten. Neen, het past niet
het hoofd fier omhoog te dragen, als
men zich zeiven zoo gering schat,
dat men zich volstrekt niet bekom
mert om de vraag: „Ben ik het werk
van het toeval of van een hoogere
macht? Zal het wezen dat in mij
denkt door de wormen verteerd wor
den, of zal het, van zijn grof omhul
sel bevrijd, eenmaal plaats nemen
onder de onsterfelijken?"
Ten slotte berust die onverschillig
heid op niets anders dan op lafheid.
Reeds lang geleden is er gezegd: de
goddelooze wil niets gelooven omdat
hij het recht wil hebben alles te doen.
Als iemand weigert de dogma's te
onderzoeken, dan is het omdat hij
plichten daaraan verbonden ziet. En
toch wat is dwazer dan zulk een han
delwijze? Zal God er minder om be
staan, omdat het ons behaagt aan
Hem te twijfelen? Zal de eeuwige
strafplaats, bestemd om de overtreders
zijner wetten te ontvangen, minder
verschrikkelijk zijn omdat men zich
met gesloten oogen daarin wil neder-
storten?
Bij het woord „hel" glimlacht de
onverschillige, maar is een glimlach
genoeg om de overtuiging van het
geheele menschelijk geslacht te niet
te doen Zou een „ik weet er niets
van, ik geloof het niet," uit onver
schilligheid uitgesproken en steunend
op onwetendheid, meer waarde heb
ben dan de overtuiging van 1500 rnil-
lioen menschen die thans leven, en
van de meer dan 250 milliarden die
ons zijn voorgegaan, ea die allen hun
overtuiging op zedelijk onderzoek
steunden De onverschillige kan niet
zeggenik ben zeker dat het toekom
stig leven een hersenschim is. Hoe
zou hij zekerheid hebben over een
vraagstuk, dat hij nooit grondig on
derzocht heeft?
Als hij dus niet op goede gronden
de valschheid van den godsdienst en
wat hij ons leert omtrent den mensch
kan aantoonen, dan is het tenminste
mogelijk dat de leer van den gods
dienst waarheid is, en dan moet hij
aldus redeneeren: het is mogelijk dat
er een God bestaat, Die Schepper en
Wetgever is, het is mogelijk dat die
God aan de menschen plichten heeft
opgelegd, wier trouwe vervulling Hij
beloonee, maar wier overtreding Hij
met strengheid bestraffen zaldus zou
ik dwaas handelen als ik met die
mogelijkheid geen rekening hield.
Het antwoord) van den onverschil
lige is dus in strijd met de waard-g-
heid van den mensch, en gevaarlijk
voor zijn geluk.
Auteursrecht voorbehouden.
Zondag, de k.h. Missen om half 7, 8,9
uur en half 11. De Catechismus Daar ge
woonte. 's Avonds half 7 Lof met Lij
densmeditatie.
Maandagavond 7 uur Lof met Rozen
hoedje voor de geloovige zielen.
Dinsdagavond van G tot 7 uur gelegen
heid om te biechten.
Woensdag, feestdag van Maria Bood-
seliap, te vieren als Zondag. De h.b. Mis
sen als op Zondag, 's Avonds 7 uur Lof
met Rozenhoedje.
Vrijdagavond 7 uur, Kruisweg.
Zaterdagavond, 7 uur, Rozenhoedje in
de Maria-kapel.
Zondag, de stille li.h. Missen te 7 uur en
half 9, met onderrichting, te half 11
de Hoogmis met predikatie. Te 2 ure
de Catechismus. Ten half 7 het Lof van
het H. en Oubevl. Hart van Maria voor
de bekeering der zondaars, met het Ro
zen hoedje.
Dinsdag, 's morgens tot half 11 en de3
avonds van 7 tot 9 uur gelegenheid om
te biechten.
Woensdag, feest van Maria Boodschap.
De h.h. Missen als op Zondag.'s Avonds
ten 7 ure Lof.
Donderdag, 's Avonds half 8 de Meditatie
over het Lijden des Heeren.
Vrijdag's avonds ten 7 uur oefening
van den H. Kruisweg
Zaterdag, kwart over 8 de h. Mis voor
de bekeering der zondaars in de kapel
van het Miraculeuse Mariabeeld; ten 6
ure Lof van O. L Vrouw. Van 5 tot 10
ure gelegenheid om te biechten.
In deze week de h.h. Missen en de
Catechismus behalve Woensdag, op de
gewone uren.
Zondag, te half 6, 7 ure en half 9 de
gelezen h.h. Missen, te half 11 de Hoog
mis. 's Namiddags tehalf 4 de Vespers.
Dinsdag, ten 8 ure gezongen h. Mis ter
cere van den H. Antonius van Padua,
waarna de gebeden der Broederschap, 's
Nam. van 67 uurgelegenh. tot biechten,
's Av. te half 8 het Lof, waaronder de
„Miserere" en Meditatie over het Lijden
Onzes Heeren.
Woensdag, Feestdag van Maria Bood
schap, te vieren als Zondag. De h.h. Mis
sen te half 6, 7 ure en half 9, en te half
11 de Hoogmis ter eere der Allerh. Maagd,
voor de Leden der Broederschap „Haarl.
Processie naar Kevelaer". 's Avonds ten
7 ure Lof en Rozenhoedje.
Vrijdag, te half 8 de h. Mis voor de
overl. Leden der Broederschap „Haarl.
Processie naar Kevelaer." Ten 8 ure ge
zongen h. Mis. 's Avonds ten 7 ure Lof
en oefening van den H. Kruisweg.
Zaterdag, te half 8 en ten 8 ure de
h.h. Missen voor Jacobus Koelemij. als
Ltd der Broederschap van den H. Kruis
weg.
Zondag 29 Maart, ten 7 ure de b. Mis
voor Stephanus Boudewijn van der Veld,
als Lid der Broederschap van den PI.
Antonius.
ZondagDe h. Missen te 9 ure en half
11 uur de Hoogmis, 's Middags te 12
uur Catechismus. Te 3 ure Lof en lij
densmeditatie.
Dinsdag, te 8 ure gez. h. Mis ter eere van
den H. Antonius. 's Avonds te 7 ure Lof.
Woensdag, Feestdag van Maria Bood
schap, te vieren als Zondag. De h.h. Mis
sen te 9 uur en half 11. 's Nam. te 4 uur
Lof en Rozenhoedje.
Vrijdag, te 8 ure gezongen PI. Mis ter
eere van het H. Hart. 's Avonds ten 7
ure lof en oefening van den PI. Kruisweg.
Zaterdag, 's avonds van 5 tot half 10
gelegenheid om te biechten.
Zondag a. s., des namiddags te 3 ure
overweging van het Lijden des Heeren.
Zondag, de h.h. Missen te half 6,7 «ui
en half 9. en om half 11 de Hoogmis.
Te 1 uur Catechismus. Te 7 uur OefeniDg
van den H. Kruisweg.
Maandag te half 8 Lof met Lijdens
meditatie.
Woensdag, Feestdag van de Boodschap
des Engels van de Allerh. Maagd, te vie
ren als Zondag. De h.h. Missen als op
de Zondagen, 's Avonds 7 uur Lof.
Vrijdag 7 uur Lof ter eere van het H.
Lijden des Heeren.
Door de week is de eerste H. Mis alleen
des Zaterdags om half 8.
Op de overige dagen behalve Woens
dag, om 7 uur. De andere h.h. Missen
zijn te 8 uur ,half 9 en 9 uur.
Aartsbroederschap der H. Familie.
Zondag, plechtige viering van het feest
van den IP. Joseph. Des namiddags te
half 5 feestvergadering predikatie en lof,
Deze vergadering is toegankelijk voor
iedereen.
Na de vergadering zal de Psalm „De
Profundis" worden gezongen voor de ziel
van zaliger Petrus van Steen, lid der 17e
afdeeling, waarna gemeenschappelijke ge
beden.
Zondag 29 Maart, te 7 uur li. Mis voor
Henricus Timmer, prefect der 5e afdee
ling. Alleen voor de leden der 5e afdee
ling zijn gereserveerde plaatsen.
lederen Zondag van 44J/? uur bestaat
er gelegenheid om opgenomen te worden
in de Aartsbroederschap der H. Familie.
Mannen en jongelingen hebben altijd
vrijen toegang tot de vergaderingen.
Zondag, de h.h. Missen om half G, 7 en
9 uur, te half 11 de Hoogmis. Om 3 uur
Lof met Lijdensmeditatie.
Dinsdag, 's avonds om half 8 Lof ter
eere van den H. Antonius.
Woensdag, Feestdag van Maria Bood
schap, te vieren als Zondag. De h.h,
Missen om half 6, half 8, half 9 en 10
uur de lioogmis voor de Leden der Broe
derschap van O. L. Vrouw van Altijdd.
Bijstand, 's Avonds half 8 vergadering der
Broederschap en predikatie.
Donderdag, om 9 uur h. Mis voor de
leden der Broeder chap van O, L. Vrouw
van Altijdd. Bijstand, 's Avonds om half
8 Lof ter eere van het Allerh. Sacrament.
Zondag. Heden de h.h. Missen 7 uur,
en half 9, de Ploogmis te half 11. Onder
de h.h. Missen predikatie. Dezen namid
dag 2 uur de Catechismus, 7 uur het Lof
en Lijdensmeditatie.
Dinsdag, de h.h. Missen om 7 en 9 urn
's avonds half 8 Lof ter eere van den H.
Antonius en van 7 uur af gelegenheid
om te biechten.
Woensdag, de feestdag van Maria Bood
schap, de h.h. Missen als op Zondag, 7
uur, half 9 eu half 11. 's Avonds om half
8 Lof en predikatie.
Donderdagavond, half 8 Lof ter eere van
het H. Sacrament.
Vrijdagavond half 8 Kruiswegoefening.
Zaterdagmiddag van 49 uur gelegen
heid om te biechten.
Gedurende deze week dagelijks de Ca
techismus, uitgezonderd Woensdag.
De h.h. Missen ten half 8 en 9 uur,
uitgezonderd Woensdag, de h.h. Missen
7 uur, half 9 en half 11.
Zondag, 7 uur Vroegmis, 10 uur Hoog
mis, vóór de Hoogmis Catechismus. Des
avonds ten 7 uur Lof en Lijdensmedi
tatie.
Woensdagavond ten 7 uur Kruisweg
oefening en daarna Lof ter eere van den
H. Joseph.
Vrijdag, ten 9 uur gezongen h. Mis.
Dinsdag, en volgende dagen ten half 12
Catechismus.
Zaterdag, gelegenheid om te biechten
als gewoonlijk.
Zondag, de h.h. Missen 7 en half 9
uur, ten half 11 de Hoogmis, 's Nam. ten
5 uur plechtig Lof en feestpredikatie over
den H. Jozef.
Dinsdag, van 's nam. 5 uur af gelegen
heid om te biechten.
Woensdag, Maria Boodschap, te vieren
als Zondag. De h.h. Missen ten 7 uur,
half 9 en half 11. 's Namiddags ten 5 uur
plechtig Lof met Rozenhoedje en Litanie.
N.B. De vasten- en onthoudingswet
blijven heden verplichtend.
Vrijdag, 8 uur gez. h. Mis, ter eere van
's Heeren Lijden, 's avonds 7 uur oefening
van den H. Kruisweg.
Zaterdag, 's avonds 7 uur Lof.
De gebeden worden verzocht voor
Maria Hoek van den Houtrakpolder, en
Joannes Weezenbeek,
die met. de laatste H.H. Sacramenten dei-
Stervenden zijn voorzien en voor
Joannes Visser,
die in den Heer is overleden.
Zondag, de h.h. Missen 7 en 10 uur'
,s nam. 5 uur Lof met Lijdensmeditatie,
Dinsdag, van 's namiddags 5 uur af
biechtgelegenheid
Woensdag, Maria Boodschap of de
Mensch wording van Christus, te vieren
als Zondag, de h.h. Missen ten 7 en 10
uur, 's na n. ten 5 uur Lof met Rozen
hoedje en Litanie.
Vrijdag, 's avonds 7 uur, oefening van
den H. Kruisweg.
Zaterdag, 's avonds Lof met Rozen
hoedje en Litanie.
Zondag, om half 8 de Vroegmis, om 10
uur de Hoogmis, om 3 uur Lof en Me
ditatie.
Woensdag, feestdag van Maria Bood
schap, te vieren als Zondag. De h.h. Mis
sen als op Zondag, 's av. om 7 uur Lof.
Donderdag, half 9, Jaargetijde voor Cor
nelia Verbrugge echtg. van Caspar Heij-
steck.
Vrijdag, 's avonds 7 uur Kruisweg.
Zaterdag, half 9, Maandstond voor J.
B. Snaanrijk.
Dagelijks voor en na de h. Mis, Za
terdag geheel den dag gelegenheid om
te biechten.
Door de week de h. Mis om kwart over 8.
De gebeden worden verzocht voer
Joannes Zwaanswijk en
Joseph van Waasenburg,
die in dan Heer zijn overleden.
Zondag, de h.h.Missen te 7 uur, half
9 en de Hoogmis ten 10 uur. Ten 4 uur
Meditatie over het Lijden des Heeren.
Woensdag, de h.h. Missen als op Zon
dag. Ten 3 uur Lof.
Vrijdag, 's avonds ten 7 uur de oefe
ning van den H. Kruisweg.
Zaterdag, 's avonds ten 7 uur Lof.
Gedurende de week zijn de h.h. Missen
ten 7 uur en half 9.
Zondag, half 8, Fam. Bonnike, 10 uur,
Geestelijk en tijd. welzijn der parochie.
Na dcri middag 3 uur Lof, Miserere en
Meditatie.
Catechismus volgens gewoonta.
Maandag, Joannes Barnhoorn. als lid
der Kevel. Processie.
Dinsdag, zekere intentie. Bieehthooren
van 5 uur tot half 7.
Woensdag, Maria Boodschap, te vieren
als Zondag. De h.h. Missen als op Zondag,
half 8, voor den heer Carolus Joseph de
Vos en echtg., 10 uur, Weldoeners AnflBn.
Ten 3 uur Lof met Rozenhoedje.
Donderdag, ter eere van de Allerh
Maagd Maria, 's Avonds ten 7 uur Lof.
Vrijdag, Mej. Louise ICeschner en beide
ouders 's Avonds ten 7 uur Kruiswegoe
fening.
Zaterdag, Maria van Boven.
Van 5 tot 8 uur gelegenheid om te
biechten.
De gebeden worden verzocht voor
Joannes Barnhoorn.
die in den Heer is overleden.
Zondag, 7 uur Vroegmis, 10 uur Hoog
mis, half 3 Kruisweg-oefening.
Dinsdag, van 4 uur af gelegenheid om
te biechten.
Woensdag, Feestdag vaD O. L. Vrouwe
Boodschap, te vieren als Zondag, de h.h.
Missen als op Zondag, om half 3 Lof met
Rozenhoedje tot intentie van Z. II. den
Paus.
Donderdag, 's avonds half 7 Lof ter eere
van het Allerh. Sacrament en Lijdens
meditatie.
Zaterdag, 's avonds half 7 Lof ter eere
van de H. Maagd.
In de week de h.h. Missen om half 8
en kwart over 8. Zaterdag alléén kwart
over 8.
De gebeden worden verzocht voor
Henrica Welage,
die met de laatste H. Sacramenten der
Stervenden is voorzien en voor
Joanna Kuil, echlgenoote van Henricus
Wel buren, en
Catharina Baltus,
die in den Heer zijn overleden.
Zondag, half 8 Vroegmis, 10 uur Hoog
mis, 2 uur Catechismus, 3 uur Lof met
Lij densm editatie.
Maandag, kwart over 8 h. Mis.
Dinsdag, kwart over 8 h. Mis en 's av.
van G—8 uur gelegenh. om te biechten,
Woensdag, Feestdag van O. L. Vrouwe
Boodschap, te vieren als Zondag. De h.h.
Missen om half 8 en 10 uur en 's avonds
7 uur Lof.
Donderdag, kwart over 8 h. Mis.
Vrijdag, kwart over 8 h. Mis, 's avonds
7 uur oefening van den H. Kruisweg.
Zaterdag, kwart over 8 h. Mis.
Zaterdagmiddag van 48 uur gelegen
heid om te biechten.
De gebeden worden verzocht voor
Elisabeth van StratenZoet
Maria de VriesGeeve
Leonardus van der Lindeu,
Agatha Maria Witteman, en
Joanna Maria Voert,
die met de laatste H. Sacramenten der
Stervenden zijn voorzien en voor
Joanna Maria Warmerdam,
Mattheus Geutskens en
Hubertus Heemskerk,
die in den Heer zijn overleden.
Zondag, 3de Zondag van de Vasten, ten
half 8 de Vroegmis en ten 10 uur de
Hoogmis. Des middags ten half 2 Cate
chismus, ten half 3 Meditatie.
Maandag en Dinsdag, de h.h. Missen
ten 8 uur en half 9. Dinsdagmiddag van
3 uur af gelegenheid om te biechten.
Woensdag, de feestdag van Maria Bood
schap, te vieren als Zondag. Ten half 8
de Vroegmis en ten 10 uur de Hoogmis.
Des avonds ten 7 uur Lof.
Donderdag en volgende dagen de h.h.
Missen ten 8 uur en half 9.
Zaterdag, ten half 12 de Catechismus.
De gebeden worden verzocht voor
Cornelue Ruigrok,
die met de laatste H. Sacramenten dei-
Stervenden is voorzien.
Zondag, de h.h. Missen ton 7 uur en
half 9 en ten 10 uur de Hoogmis. Ten
2 uur Catechismus voor de jongens. Te
3 uur do Vespers en ten half 7 Lof met
Meditatie.
Woensdag, de h.h. Missen als op Zon
dag. Ten 8 uur de Vespers en 's avonds
ten 7 uur Lof.
Vrijdagavond ten 7 uur oefening van
den H. Kruisweg,
Zaterdagmiddag van 5 uur af gelegen
heid om te biechten. Ten 7 uur Lof.
De gebeden worden verzocht voor
Anna van Roode,
Maria Prins hvr. van H. Kuipers,
Joanna Dubbeling,
Mej. Joanna v. Dril,
Joannes Warmerdam,
Maria Verbruggen,
en Petrus Luijben
die met de laatste H. II. Sacramenten der
Stervenden zijn voorzien en voor
de Wed. Seute geb. Dorothea Beerings,
Cornelia Kaptein hvr. van Ant. Seijsener,
Elisabeth Grinsven geb. Raaphorst,
Gerardina Martha van Dam,
Christianus van der Paal,
Alida Huntink hvr. Henr. Balhoorn en
Henrica Geertruida v. d. Veld,
die in den Heer zijn overleden.
Zondag, ten 7 ure en half 9 degelezen
h.h. Missen met ondeirichting, te 10 ure
de Hoogmis met predikatie, te half 2
Catechismus, te half 3 de Vespers, waar
onder de Rozenkrans zal gebeden worden,
's Av. te 7 ure Lof en Lijdensmeditatie.
Maandag, slechts twee h h. Missen te
half 8 en baff 9.
Dinsdag, 's avonds van 58 uur gele
genheid om te biechten,
Woensdag, Maria Boodschap, de h.h.
Missen ais op Zondag, te 10 uur de plech
tige Hoogmis, 's namiddags te half 8 Lof
en feestpredikatie.
Vrijdagavond te 7 ure Lof en oefening
van den H. Kruisweg.
Zaterdag, van 3 ure af gelegenheid om
te biechten, 's avonds te 7 ure Lof, waar
onder de Rozenkrans zal gebeden worden.
Zondag, 7 uur stille h. Mis met onder
richting, 10 uur Hoogmis met predikatie,
's Namiddags 2 uur Lof en Lijdensme
ditatie.
Woensdag, 7 uur stille h. Mis, ld uur
Hoogmis met predikatie, 's Namiddags
2 uur Lof.
Donderdag, half 9, gezongen li. Mis.
Vrijdag, na de li. Mis van half 9, oefe
ning van den H. Kruisweg.
De gebeden worden verzocht voor
Anna v. Rooden hvr. van Antonius Smit,
Joanna v. Dam, wed. Willem Broekhof,
die met de laatste II. Sacramenten der
Stervenden zijn voorzien en voor
Apollonia Maria Bakker hvr. Simon
Nulkes, en
Franciscus van der Ploeg,
die in den Heer zijn overleden.
Dinsdag en Donderdag Catechismus.
Woensdag, feest van Maria Boodschap,
te vieren als Zondag. De h.h. Missen als
op Zondag, 's Namiddags ten half 3 Lof
ter eere van den H. Jozi f.