OTELLO-uitvoering met prachtige hoedanigheden in overvloed s r Een zomer in A m KLEIN MAAR DAPPER EXCLUSIEVE AANBIEDING HERMAN A. ROOSEMALEN Meesterlijke orkestpartij o.l.v. Josef Krips F.J.Damave Scipio Colombo een grote Jago 519de STAATSLOTERIJ 8; f» g ft 5881 'ft s 8? *4 Sa Woninginrichting IS i §8 West-Duitse Bondsraad aanvaardt Europese verdragen Wereldomzet Philips in 1952 gestegen Nieuwe partij in Z-Afrika Au petit Louvre Pinkstertijd Verlovingstijd Dit komt in géén tien jciar terug UIT ONZE RIJKE VROOM DREESMANN GEM. CONCERTGEBOUW IK BEN DE MAN Zaterdagmorgen 9 u. begint de GROOTSTE PINKSTERSLAG Pracht BERKENHOUTEN SLAAPKAMER ameublement Pracht MAHONIE SLAAPKAMER ameublement 2-persoons BLANK EIKEN SLAAPKAMER f 525.- Baan 3-5 - telefoon 14952 - Haarlem J VRIJDAG 15 MEI 1953 PAGINA 11 4e lijst 25 283 Tsjechische spoorwegen beperken personen vervoer Export uit Nederland gedaald 0 L. C. W. NAESSENS Dr C. C. RIDDER VAN RAPPARD Zomerbloemen^ Bloeme0palósl in tk Effbal! Sproot)®*8 Luxe trouwauto's Speciaal MATRASSEN GEORGE ROBERT GEORGETTE HAGEDOORN die arm en rijk mei de PINKSTERDAGEN gelukkig maken kan Spaarzegels worden aangenomen. inn ln enkele schei~P gemarkeerde plans heeft Herbert Graf Verdi's „Otello" gedeeld: Otello, Desdemona, Jago, drie werelden, waarvan er twee in het egm van het drama innig verbonden zijn, doch reeds lang voor het slot u'iteen ore 3es?keurd- Desdemona is de ongerepte vrouw zonder arglist. Haar liefde is i nzer>.loos. Ook Otello is een man zonder arglist. Misschien is hij dom, maar in st 9^txtl faalt zijn vermogen om de intrige, die Jago tegen hem spant, ver- 'l ande lijk te doorzien. Hij is nobel, maar hij is beperkt. Zijn vermogen tot lief- oben treedt niet buiten de man zelf. Zijn liefde voor Desdemona is de pro- --C ie van zijn stralende eigenliefde: de held, die een schone, bemïnnensvmar- ge vrouw bezitHij heeft een innerlijke onzekerheid. Daarin treft Jago hem: J", opperste bezit, dat het pand is van zijn glorierijk heldendom, zou hem rouw zijn, Daar ligt ook de tegenstelling in de karakters der beide gelieven, a'e met van dezelfde kwaliteit zijn. n, j.20 markeert Herbert Graf conse- ii v ^un verschik de luciede, inner- "Jke rust van Desdemona, die steeds ™eer t'bt haar verbijstering in die woe dende storm loopt van Otello's drift. «et ongebonden, onbeheerste sanguini sche temperament van Otello, slechts ®J"nauwernood afgevijld door de be- chaving waarin hij leeft. Zo verschijnt ai.1, uit de storm aan land komende, in e eerste scène en zo wordt hij conse quent uitgewerkt. Tussen deze beide figuren in speelt de uiterst concrete, beheerste en steen koude figuur van Jago, de speler in derdaad, de speler met de bandeloze, on menselijke gedachte, bleek en scherp. «wt is een zeer spitse, uitermate gevoelige eSie, die Herbert Graf in dit drama be dreven heeft, zo diep indringend in de Karakteristiek van drie verschillende "aividuen, als men in de opera zelden ontmoet. Operaregie werkt meestal met ypologie, zelden met karakteristiek, iaar „Otello" behoort inderdaad tot de ootrekkelijk weinig karakterdrama's in muziek. Men kan slechts zeggen, dat Uerbert Graf de opgave, die daaruit ortvloeide, adequaat heeft volvoerd. Wij heeft het geheel geplaatst in OP de al te theatrale slaapkamer in IV na zeer bewonderenswaardig decor an Cesare Christini, rijke vroeg-renais- aance, in een sterk geleed toneelbeeld eevat, met massale trappen, die aan de bewogenheid van het spel meewerken, «waar gebeeldhouwde kapitelen, kolom men, spitsbogen, warme en volle kleu ren. De regisseur vond in zijn hoofdrol len over het 'algemeen zeer goede voertuigen voor zijn bedoelingen. Misschien wel de beste in Scipio Co lombo in de rol van Jago. koude, har de politicus, uiterst soepel, treffend in zijn plastiek, die het oog met menige vondst verraste. De rol ligt hem, be halve in zijn karakter, tevens bijna volkomen in de stem, indringend, met bas-achtige timbres. Een grote Jago, die inderdaad het drama beheerst, zo als het vereist wordt. Als Wilhelm Ernest niet op volkomen gelijke hoog te met hem stond, dan komt dit al leen doordat er iets weeks aan hem is, al maskeert hij dit nog zo goed. Zijn acteertalent is wellicht van huis uit iets minder groot, doch hij beheerst het métier dan toch opmerkelijk goed, en hij is vooral zo treffend in de uit drukking van machteloosheid, die Otello bevangt in de ban van Jago, waarin men hem ziet als het grote, ruige kind, dat siddert voor zijn kwel geest en zich door hem heen en weer laat sleuren. Daarbij is Ernest een prachtig zanger, een zuivere heldente nor van grote ontroerende kracht, met het technisch vermogen om vol piano te zingen, waarbij de lyriek van de rol volledig tot ontwikkeling komt, Gré Brouwenstijn, als een lieve, maar ook sentimentele Desdemona, en Wilhelm Ernst als Otello van grote en ontroerende kracht in de slotacte van de opera, waarvan de Ned. Opera een voorstelling met prachtige hoedanigheden heeft ge geven 4e klasse '400 loS°-4?69 21340 1500 9747 9830 10526 17299 f 1000 4992 11698 15446 17657 19429 3317 ,3492 5391 7695 9429 11816 12998 13393 14309 14408 15771 157J3 _1_5897_18654 _/_200 2692 3111 llènn,363 3387 6032 6400 6741 7sÏ9 7781 8183 8417 8751 8847 10089 10621 10912 11447 11738 11917 12462 12702 12759 13254 13527 13540 13846 15797 16919 17853 18060 20447 20857 21591 073 080 094 105 130 131 687 784 874 f>'29 257 27U 290 294 391 398 491 499 "M-IS I,87 675 908 .«2 8000 200 208 258 378 518 li 1 1 004) r\A-r r\r\t~\ Prijzen van f 132 285 477 4i®9 5?,1, 922 9« 992 -?4 oÜf1 4085 "1°97 105 162 «»7k 347 090 '55 764 789 625 253 290 296 337 399 6003 ?43 705 791 825 902 916 1 5 ,103 217 222 646 875 894 614 105 194 230 317 439 *y17 noS 741 779 798 ®',34 (,-« J48 132 250 306 856 ar -&05 Rei a ouu OZK ](l,57 it893 9117 917 981 I1054 413 413 263 300 326 372 551 648 765 830 166 202 218 921 429 431 621 920 941 981 506 572 576 864 575 655 671 3 413 416 459 895 903 10b 279 467 672 721 724 915 947 733 772 3183 232 037 305 4^ 076 3**45 741 4;.°.' 737 779 «021 *0% 912 294 23S 047 168 4J.? 319 1| J 579 7027 VU 849 242 059 647 451 914 Si 703 «03b o?2 950 237 ,5? 061 292 3?9 038 §7; 316 7<4 S?8 626 0°27 nil 842 25i Sl® 103 426 4% 2«8 «33 Hn 482 064 070 267 279 597 615 179 180 508 510 827 860 084 086 451 530 791 797 063 074 322 367 590 607 919 943 112 157 336 348 529 550 697 732 997 031 099 421 428 679 709 851 859 099 142 293 297 458 459 706 721 090 140 302 309 578 601 895 923 039 063 366 369 633 638 862 887 175 188 284 307 497 499 766 768 968 069 141 349 075 088 117 337 365 369 637 775 800 197 217 279 516 517 555 885 933 108 196 226 550 588 590 871 946 958 104 122 154 396 423 454 617 717 780 191 209 215 359 452 459 564 574 5S3 765 777 821 184 229 253 440 445 454 720 722 776 865 899 903 144 201 225 335 354 389 494 560 599 753 760 814 186 211 224 317 322 324 615 638 641 932 933 963 076 126 133 375 420 435 641 660 677 892 950 986 192 201 210 349 353 364 533 542 588 789 841 849 118 141 397 445 892 909 285 301 570 614 270 277 616 628 979 999 187 255 491 511 813 852 272 276 463 465 604 626 840 843 289 351 493 515 785 817 227 235 390 422 601 603 865 875 229 232 447 450 709 786 977 983 188 245 530 567 722 741 988 995 217 232 393 394 593 601 852 880 181 193 207 215 223 381 399 442 463 468 482 12168 275 289 387 396 426 487 693 746 855 907 977 988 13023 367 400 514 574 629 631 859 14169 195 209 282 311 436 567 767 880 887 946 975 15017 132 261 349 399 406 639 656 734 906 921 16043 094 107 115 195 419 656 684 821 858 982 1707.5 120 123 154 321 563 609 622 640 709 753 755 761 791 875 935 952 18031 088 731 791 929 967 19059 152 153 260 416 499 504 551 611 694 703 733 768 781 875 882 918 20065 428 599 626 919 925 934 21024 046 110 248 331 379 387 419 578 590 622 629 720 758 823 877 921 948 en 498 499 526 601 626 629 635 700 711 718 751 767 788 8i2 829 852 873 954 959 987 12034 039 098 149 164 172 207 219 236 276 302 384 387 389 453 534 549 568 590- 620 631 638 651 667 680 733 750 757 761 779 781 785 800 828 854 880 899 903 925 948 968 975 13011 038 047 072 086 091 116 140 163 182 194 263 280 295 340 368 446 447 470 484 497 534 563 624 625 651 664 720 831 903 906 920 970 978 14032 047 114 124 156 160 236 238 260 269 284 290 330 372 387 443 519 532 557 576 585 586 678 726 770 797 868 939 942 961 983 991 092 993 15019 027 044 062 104 147 160 171 183 352 386 413 460 482 483 513 519 537 546 548 550 564 621 649 661 682 710 727 746 750 757 760 767 786 787 821 865 867 934 954 992 16034 041 064 074 078 099 116 120 1.53 160 249 255 283 309 337 338 407 462 476 479 521 529 571 598 603 664 675 678 692 760 773 786 795 807 859 937 975 17009 035 069 079 085 187 274 313 888 339 365 388 404 415 420 461 486 501 548 598 642 648 743 747 799 801 817 845 911 929 957 959 998 18016 034 052 062 065 068 069 097 112 138 159 178 207 230 276 326 362 430 441 456 500 519 581 665 728 735 745 825 858 869 914 921 939 956 958 973 981 990 993 19014 027 105 108 118 175 181 188 245 352 .393 410 426 447 458 482 494 538 558 574 592 605 664 695 706 753 765 778 813 860 880 904 963 20001 030 047 062 126 167 211 256 265 271 294 341 361 402 414 429 448 528 550 591 633 636 676 729 768 774 816 823 858 895 930 21090 105 111 116 117 121 143 147 150 191 200 322 358 .367 391 407 430 474 495 509 526 575 585 586 607 617 651 660 687 722 781 783 831 942 944 996 De derde is Gré Brouwenstijn, wei nig persoonlijk zo moet men helaas zeggen, met genoeg „glamour" aange daan voor een beroemde sopraan, maar evenwel met te. veel „glamour" voor de grote vrouw die Desdemona is. Dp grootheid van Desdemona schuilt in haar mateloos vermogen om te bemin nen en in niets anders, doch men moet zich dan ook eens trachten voor te stellen welk een intense spanning en geestelijke uitstraling zulk een rol ver eist. Deze Desdemona is lief maar ook sentimenteel. Zij zingt goed (wanneer zij eenmaal ophoudt zich te sparen), maar haar stem is de mindere van haar beide partners en haar innerlijke spanning is te zwak. om, geheel alleen aan zichzelf overgelaten, de „Canzona del Salce", gevolgd, door het „Ave Maria" die on verdraaglijke weedom te geven, welke door de scène gevergd wordt. Het is zeker allemaal verdienstelijk, maar zij heeft het ongeluk te staan tegenover twee partners van ongemeen formaat. De verdere rollen van het stuk zijn van volstrekt ondergeschikte betekenis, vluchtige verschijningen in de drama tische situatie. Ze werden uitstekend vervuld door Chris Scheffer, Jan van Mantgem, Guus Hoekman, Siemen Jongsma, Gé Genemans en Anny De- lorie. Het koor was uitstekend. De mas saregie was niet minder dan virtuoos. Het balletje in de derde acte, gevolgd door Jan Kebel, was van weinig bete kenis en niet brandschoon van uitvoe ring. Het zou een passabel divertisse ment hebben kunnen zijn, ware het niet dat het er uitsluitend om niet ter zake doende redenen in stond. Het is, zoals men weet voor Parijs en uit eindelijk nu ook voor Amsterdam nagecomponeerd. Het hoort in een dra ma van deze spanning niet thuis, om het zacht te zeggen, en de muziek is van een ontstellende oppervlakkigheid. Tschaikowsky heeft zoiets werkelijk veel beter gedaan. Resten tenslotte Josef Krips en het Concertgebouworkest. Het laatste was meesterlijk, en dit wil zeggen dat men een klank heeft gehoord, die U bij deze onbeschrijflijk rijke orkestpartij bijwij len koud maakte. Krips heeft dit alle maal geleid met het grote vakman schap, dat men van hem kent, hetgeen weer in de eerste plaats betekent, dat hij dit orkest het heeft nu eenmaal niet de habitus van het opera spelen temde. Hij heeft het geheel zeer knap gedirigeerd, maar het moet ook gezegd, dat hij dit heeft gedaan als een routi nier van grote bekwaamheid, maar min der als een dirigent, die het laatste uit de partituur wist te halen en aldus tot een volkomen herschepping kon ko men. Tenslotte is „Otello" niet een werk om het een habile of zelfs een uitstekende begeleiding te geven, wat hier overigens stellig geschiedde. In een cijfer uitgedrukt zou men kunnen zeg gen, dat hier 90 pet. gerealiseerd is Dat is een hoog cijfer. Maar de laatste 10 pet. geven de doorslag. Het was nochtans een voorstelling, die krachtige hoedanigheden in overvloed heeft bezeten, en het is goed, dat er in de naaste toekomst nog gelegenheid zal zijn er in details op terug te komen. De Nederlandse Opera en de Wagner- vereniging komt er ongetwijfeld een compliment voor toe. LEO HANEKROOT Radio-Praag heeft Woensdagavond be kend gemaakt, dat uit zuinigheidsover wegingen en ter versnelling van het goederenvervoer een groot aantal per sonentreinen in Tsjechoslowakije uit de dienstregeling van de spoorwegen is geschrapt. Tevens werd bekend gemaakt, dat de eerste kias compartimenten van de Tsjechoslo waakse spoorwegen vanaf heden vervallen zijn. In Wenen meent men, dat het gebrek aan kolen, waarover aanhoudend in de Tsjechoslowaakse pers wordt ge klaagd, de reden voor deze drastische beperking is. De West-Duitse Bondsraad, die -e staten vertegenwoordigt, heeft de ver dragen met het Westen de conventies van Bonn cn het Europese legerverdrag vandaag met 23 tegen 15 stemmen vaard. Philips Gloeilampenfabrieken te Eind hoven behaalden over het jaar 1952 een bruto-winst (inclusief deelnemingen) van f 129.357.000 tegen f 129.310.000 in 1951. Na verschillende voorzieningen resteert hiervan als netto winst f30.971.000 (v. j. f24.107.000). Hieruit wordt, zoals wij reeds berichtten, op de gewone aandelen een onveranderd divi dend van 12 procent uitgekeerd en op de cumulatief preferente aandelen 7,2 pet., eveneens onveranderd. De wereldomzet aan derden van het gehele concern steeg in 1952 ten opzich te van 1951 met 11 procent. Dit ondanks het feit, dat de handelsbelemmeringen over de gehele wereld eerder toe- dan afnamen. In verhouding tot de omzet zijn niet temin de winstresultaten over 1952 lager dan in 1951. In 1952 maakte de winst vóór aftrek van belastingen 10,4 pet. van de omzet uit, tegen 11,6 pet. in 1951. In Johannesburg is de „Nationale Zuid- Afrikaanse coalitiepartij" opgericht, de derde nieuwe partij in de Unie van Zuid-Afrika, die deze week werd ge vormd. Deze partij zal besprekingen voeren met de onlangs gevormde Fede ralistische en de Liberale Partij Handelspolitieke belemmeringen en een voorzichtige voorraadpolitiek van afnemers waren van invloed op de export uit Nederland, welke met 6 pet. daalde t.o.v. 1951. Ook de pro ductie daalde iets, n.l. met 1 pet. Voor 1953 worden echter weer kleine stij gingen van omzet en productie ver wacht. Met name voor televisie ziet de directie de toekomst hoopvol te gemoet. Eind 1952 waren bij de Nederlandse bedrijven bijna 41.000 personen in dienst, tegen 44.000 in 1951, van wie 26.000 (28.000) in Eindhoven. Over de gehele wereld waren bij het Philipsconcern 95.000 personen in dienst, tegen 99.000 eind 1951. VWsf' 3. Koos Pimpel had zichzelf ook ingeschakeld bij het vreemdelingenverkeer. Hij verkocht plattegron den van Kromdorp, ansichtkaarten met „Groeten uit Kromdorp" er op, zonnebrillen en „Kromdorpse sui- kerkbu'ikjes", een typisch inheems-folkloristisch lek kernij. Ook had hij zich soms als gids verhuurd. Maar dat was hem duchtig gaan vervelen. En nu bracht hij elke vreemdeling die hem aansprak en ook wel eens een die hem niet aansprak, meteen maar naar de „Vergulde Os" van Arie Goesting. De provisie voor die klantenwinning incasseerde hij dan 's avonds in vloeibare vorm. Maar Koos Pimpel was niet de enige die stimulerend optrad om het de va- cantiegangers zo gezellig mogelijk te maken. Daar was ook nog notaris van Ebbedingen, die samen met Freule de Quael van Oudevrij lezingen en concerten organiseerde, zodat Willem Onderwijzer in zijn bro chures kon gewagen van het „Kromdorp-Festival." De lezingen werden gehouden door beroemde heem schutters en folkloristen, die allerlei oude Krom dorpse gewoonten en zeden aan diepgaande bespiege lingen onderwierpen. Een van hen had eens de al gemene bewondering gaande gemaakt door een hele avond lang over de diepere betekenis van een bepaal de steunbeer van de Kromdorpse kerk uit te weiden. Voor de muziek zorgde de plaatselijke fanfare „Och tendgloren", die op gezette tijden zowel „De slag bij Waterloo" als „Sarie Marais" uitvoerde onder de al leszins bezielende leiding van Hubert Vrankenbrock. Ook cultureel kwamen de vacantiegangers dus niets te kort. Het moet echter gezegd, dat zij op hun beurt zorgden voor enig vertier voor de Kromdorpers. Een dikke heer uit Wormerveer, die in een uitbundig versierd Amerikaans hemd placht rond te lopen, was al spoedig het onderwerp van alle Kromdorpse ge sprekken en het mikpunt van alle stoute, steentjes- werpende, Kromdorpse kindertjes. En de heer Dodge deed heel het dorp schudden van het lachen, toen hij zich op een gegeven moment in kniebroek en met een tropenhelm op het hoofd vertoonde als stond hij op het punt ter leeuwenjacht te gaan. ONDERTROUWD: H. P. KOOIJMAN A. W. TH. FRÉRIKS Huwelijksinzegening Woens dag 3 Juni a.s. te 10 uur in de Parochiekerk O. L. Vrouw Hemelvaart te Vogelenzang. Vogelenzang, V'zangseweg 372. V'zangseweg 85. Receptie: van 2.303.30 uur in Restaurant „Boekenroode", Heemstede-Aerdenhout. Toekomstig adres: Brederodestraat 10, Zandvoort. ARTS VOOR MAAG- EN STOF W.ZIEKTEN Tempeliersstraat 12 MORGEN, Zaterdag 16 Mei, GEEN SPREEKUUR CHIRURG PRAKTIJK HERVAT SPECIALISTEN Ul bet STOMEN, VERVEN en VERVORMEN van Ow OUDE HOED naar de nieuwste Parttse mo dellen gevestigd 1913 ZIJLSTRAAT 66 TEL. 1351(1 14 krts goud v.a. 32.50 per paar 't SILVER STOEPKE Grote Houtstraat 49 Haarlem - Telef. 20049 htinft Dit elegant voorjaars schoentje brengt Vroom Dreesmann 90 in lak Divers zomerkleuren Flats, de grote mode. Bijzonder leuk model. Wit nubuck en andere modekleuren 1490 Loafers, de vlotte mo derne herenschoen, nu ongekend laag in prijs. Goodyear, dusspijkerloos I Tijdens de Flora ook 's avonds van 810 uur geopend. Mode) 195U. Vroegtijdig be steld geeft U geen teleurstel ling, bij BOUCKAERT ZN. Rozenstraat 7-9 - Tel. 19992 JOH. VAN WUNNÏK en ZN. Schagchelstraat 13 Haarlem - Tej. 10286 SPEC. REP.-INR. Ie KL. WERK DINSDAG 19 MEI - 8 UUR bespeelt het cavaillé-coll orgel m.m.v. Orgelwerken van Bach, Alain en Franck. Georgette Hagedoom zal voordragen: De Reis van drie Konin gen - T. S. Eliott (vertaling M. Nijhoff); Slaap mijn kind (Zweeds wiegelied) harmonisatie: Pierre Ver- donck; Spoon River Anthologhy - Edgar Lee Masters (vertaling M. Nijhoff: compositie: Sas Bunge). Toegangsprijs: 2.00 (alles inbegrepen). Voorverkoop dagelijks van 103 uur. Telef. 13466. De N.V. DRUKKERIJ DE SPAARNESTAD, Nassaulaan 51 ie Haarlem, vraagi: le. WONINGRUIL met personen, die in Haarlem over woonruimte beschikken, en willen verhuizen naar LEIDEN of RIJSWIJK. 2e. WONINGRUIL IN HAARLEM voor een employé, die een keurige benedensuite, enz. bewoont en wil ruilen met dame alleen, die over meer woonruimte beschikt. 3e. WOONRUIMTE IN HAARLEM voor een employé, die wil trouwen. De a.s. echt genote, die verpleegster is, is genegen om ziek of bejaard echtpaar, dat woonruimte wil verstrekken, te verzorgen. 4e. WOONRUIMTE IN HAARLEM voor andere employé's, die wensen te trouwen. Aanb. te richten aan Afd. Maatschappelijk Werk. Ik verklaar de oorlog aan al mijn concurrenten. Niet mei bommen, maar met prijzen zoals in Haarlem en omstreken nog nooit geweest is. HEREN, WIJ BRENGEN U: DE MOOISTE HERENCOSTUUMS, import, in alle maten en kleuren en üe nieuwste dessins en modellen VOOR ENKELE GULDENS SPORTCOLBERTS ln alle maten en kleuren, prima kwaliteiten, VOOR ENKELE GULDENS DAMESREGENJASSEN in alle maten en kleuren SPORTCOSTUUMS in alle maten en kleuren PANTALONS, alle maten, de mooiste kleuren DEMI'S, ALLE MATEN EN KLEUREN HEREN-REGENJASSEN, de nieuwste modellen, alle maten en kleuren VOOR ENKELE GULDENS Buikcostuums in de grootste maten en alle kleuren VOOR ENKELE GULDENS BEZICHTIG ONZE DRIE ETALAGES en ook U zult zeggen: er is maar één fjW van or.ds bekend adres voor HERENKLEDING en wel: VOORHEEN ANEGANG thans: HOEK GEN. BOTHASTRAAT 130 b. d. Gen. Cronjéstr. Haarlem-Noord 'WW Telefoon 12447 Geen zichtzendingen worden verzonden. Kom, zie en overtuig U van de waarheid van deze advertentie! Koop het liefst in de morgenuren. Loop niet verkeerd. Wij hebben geen filialen. 's Avonds ±oi 10 uur geopend Op vertoon van deze advertentie ontvangt iedere koper 3% EXTRA KORTING. MAANDAG DE GEHELE DAG GEOPEND VOOR ENKELE GULDENS VOOR ENKELE GULDENS VOOR ENKELE GULDENS VOOR ENKELE GULDENS 4-deurs GEBOGEN KAST met 6 ingebouwde laden, GEBOGEN TOILETTAFEL, LITSJUMEAUX met verlichting, 1 TAFEL, 1 STOEL, 1 BANKJE, f 1 97C 2 GEBOGEN NACHTKASTJES 1 ld/V*" 3-deurs KAST, TOILETTAFEL, LITSJUMEAUX, 1 TAFEL, 2 STOELEN, f f\Hr 2 NACHTKASTJES tf/J.- BEZOEKT ONZE TOONKAMERS, waar wij een pracht collectie MEUBELEN EXPOSEREN, o.a. GEBOGEN BANKSTELLEN EETKAMERS, KLEINMEUBELEN, KARPETTEN, STOFFEN enz. enz.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1953 | | pagina 11