a Wffl ytt y 0 Paasprijsvraag met kleurige inslag i De prijzen Malenkov en Molotov bij de Comédie Frangai.se TIEN AUTORENNERS ZOEKEN DE BOLLEN Romantische vacantie Hartelijk samenzijn in kleedkamer Passion-traditie te Naarden r naar Het Paasniimmer van deze week is een antwoord op deze nood. K. J ZATERDAG 17 APRIL 1954 PAGINA 5 \VVv It Wfc-' jSggSsIMfiRif Voor deze prijsvraag heb ben wij de volgende prij zen beschikbaar gesteld: Ie Prijs f 150. 2e Prijs f 50.— 3e Prijs f 25.— Vervolgens nog 22 andere fraaie prijzen. Deze prijzen zullen door loting onder de goede oplossers worden ver deeld. o LANDS knoNiEk. Hoe moet U een oplossing inzenden? K.V.P.-uitzendingen voor de K.R.O. Ter gelegenheid van Pasen Amnestie voor Duitse oorlogsmisdadigers in Frankrijk „PASEN ZEGT ME NIETS, ABSOLUUT NIETS'' „Pasen?Bevrijding uii de hongerwinter „Nieis meer dan een gewone Zondag" Zo antwoordden vele lezers van het weekblad DE BAZUIN op een enquête der redactie. DE BAZUIN POSTBUS ÏOO NIJMEGEN Het nummer over „De Kerk en de priester-arbeiders" is nog verkrijg baar voor 35 cent. De Bazuin 18 ceni per week f 1.90 per kwartaal T jr t et is Lente en Pasen en het Lijkt ons niet uitgesloten, dat u daardoor pj enige belangstelling voor de bollen koestert. De prijsvraagredactie wil J- 4 aan dat vermeende verlangen tegemoet komen. Zij offreert u b.v. voor het geval een lichte regen uw Paasdagen zou ontsieren een tulpenrallye. waaraan men thuis en desnoods achter de Kachel kan deelnemen. De techniek is zeer eenvoudig. Op deze pagina zijn tien korte verhaaltjes afgedrukt. Ieder verhaaltje behelst een interview met een deelnemer. Als u dat verhaaltje goed leest, kunt u daaruit twee dingen opmaken, te weten: 1. de naam van de deelnemer 2. de plaats, waarvan hij vertrekt. Bovendien zult u bemerken, dat èn de persoonsnamen èn de plaatsnamen genummerd zijn. "Wanneer u deze nummers in de goede volgorde onder elkaar plaatst en daarachter de juiste namen invult, vormen de eerste letters van die namen een zin, die de bollenkwekers ons niet kwalijk gelieven te nemen. Ook een prijsvraag-redactie heeft wel eens last van het voorjaar. Vervolgens: de tekeningen kunnen u helpen. Ze kunnen u echter ook wel eens een tikje in de war brengen. Bij namen met b.v. de of van moet u natuur lijk niet de d of v als eerste letter nemen. Tenslotte: de plaatsen behoeven niet in Nederland te liggen en de „renners" niet beslist in leven te zijn. Veel succes. Zoek tien persoons- en tien plaatsnamen, zend uw oplossing tijdig in en zo mogelijk vergeet niet de bollen ook werkelijk te bezoeken. „Onthoud goed. Ik rijd mee. Ik wil jullie dat plezier wel doen. Maar denk er om, ik r" alleen onder mijn pseudo niem. Mijn eigen naam mag niet ge noemd worden, dat zou moeilijkheden opleveren. Iemand van mijn positie rent niet, doch"„schrijdt", vulden wij nederig aan, terwijl wij naar nummer 5 omhoog keken. „Waar start U?'' vroegen wij nog. „Wat zou je denken? Nijmegen? Neen natuurlijk, daar woon ik. Maar waar leef ik?" „Ja, juist, inderdaad", antwoordden wij „U komt er niet te vaak meer." Helaas, en toch, het is mij dierbaar. De stad van Vondel. Dit laatste Bour gondische bolwerk in het vlakke Noord- Nederland, startplaats nummer 6. Dan trok de dichtende professor de Op een aardig plein in stad no. 2 stond •en grote glanzende Ford, gemerkt met coursenummer 1. „Dag juffrouw", zeiden wij hoffelijk tegen de bestuurster, „wij zouden U uit duizenden hebben herkend." „Ja, je komt nogal gauw in de krant In ons beroep", antwoordde ze beschei den. „Mooi beeld, hè." En tezamen keken wij een ogenblik Xwijgend naar het ruiterstandbeeld van een groot bisschop. „U bent natuurlijk van plan deze rai- lyë te winnen", zeiden wij om het ge sprek op gang te brengen. „Och winnen. Het is voor mij eigenlijk «en romantische vacantie. Een race in je eigen geboorteland." Toen werd ze weer stil, en terwijl haar hand liefkozend over een klein beeldje gleed, dat als een soort mas cotte in haar wagen had aangebracht, luisterde ze aandachtig naar de klanken, die uit een grote toren over de stad neerdaalden. „Mooie toren", zei ze peinzend, „te recht ontleent deze stad aan haar een tweede naam." „Die Oscar", zeiden wij wijzend op het beeldje in haar wagen „is voor Uw naam ook niet onbelangrijk." „Vindt U", antwoordde zij met een lieve filmlach. Ik race, ik rijd, ik win MllLlltiilHl UÜI112JI Deelnemer nummer 3 zette de voet op de pedaal en zijn fez recht, toen wij hem aanklampten. „Neen", zei hij, bij voorbaat geprik keld, „laat me met rust. Ik ben coureur, meer niet." „Jawel, maar „Neen, beslist niet. Ik weiger. Er is tegenwoordig geen bank ter wereld, waarop ik me rustig kan neerzetten. Iedereen wil advies." „Maar ex „Geen ex. Niks ex. Ik race. Ik rijd. Ik win en van hieruit, uit startplaats num mer 4, begint de victorie." „Ha, Alkmaar", juichten wij enthou- liast. „Geen Alkmaar", riposteerde de cou reur woedend. Ik ben Turks noch kaas Ik rijd. Ik race „Begin", zeiden wij. Hij startte. Een lichtstad schoot weg onder zijn wielen. Le jour de gloire est arrivé. Onder schuilnaam racekap over zijn hoofd, trapte op zijn gaspedaal en bleef staan. „Geen benzine", zei hij smartelijk. „Even halen". Geruime tijd later reed hij weg. Stazione Termini Met coureur no. 7 konden wij geen gesprek voeren. Hij verstond onze taal niet. Wij kenden niets van de zijne. En bovendien vas hij op onze nieuwsgierig heid niet geste'd. Hij was een man van het vak. Een echte coureur. Sterker nog een wereldkampioen. Zijn Ferrari blonk in de zon. „Non Lancia?" vroegen wij, om toch maar iets te zeggen. Hij grijnsde. „Lancia oh", zei hij en maakte een aantal wilde gebaren, waaruit wij be grepen, dat hij bijzonder enthousiast was. „Leuke kerels, die Italianen", dachten wij en keken eens om ons heen. Wij stonden voor een groot station. Allemaal marmer. Treffend om een station met' zo'n naam als uitgangspunt te kiezen. Net als op de film. Ja, startplaats nummer 8 is een eeu wig schone stad. De stad der steden. De zetelmaar genoeg. Coureur no. 7 rijdt weg. Snel en feilloos en via de Via Appia. Lieve hoofdredactie -rfct* At U, lieve hoofdredactie, aldus sprak de charmante en bejaarde deelneemster nummer 9, kan ik niets weigeren. Ik rijd mee. Ik vertrek uit no. 10, een oud stadje. Voor ik wegrijd wil ik luisteren naar de klanken van de Dromedaris. Ik wil het Zuiderzee Museum bezoeken, de Koepoort bekijken en over het water dromen van oude tiiden, toen van hier machtige vloten uitvoeren naar Oost en West. Neen, winnen wil ik niet. Ik wil een mooie tocht maken. Ik wil, eerlijk ge zegd, uitrusten. Mijn afscheidstournée vermoeit mij zeer. Wie op hoge leeftijd, als men van alle dingen juist het be trekkelijke gaat zien, avond aan avond vol sterke zelfbewustheid Maria Fedo- rovna moet spelen, raakt vermoeid. Hoewel, het publiek is lief. Zo lief als U lieve hoofdredactie De grote toneelspeelster wierp ons stralend een kushandje toe. Een strateeg vertrekt Om met een woordspeling op mijn eigen naam te beginnen: „Dat win ik", zei no. 11 zelfbewust. „Ik doe het gewoon tussen twee par tijen door. Ik ga hier in startplaats no. 12 eerst een bezoek brengen bij de Zeiss-fabrieken. Altijd interessant voor iemand met wiskundige belangstelling. Trouwens het bezoeken van een stad, waar ooit Napoleon slag geleverd heeft, trekt mij bijzonder. Strategie is voor mij zeer gewichtig. Wie geen strateeg ïs, be reikt op mijn terrein niets. En al ben ik dan allesbehalve een beginneling, van Bonaparte kan ik allicht iets leren." „Nu ik ga, en als ik Amsterdam pas seer, zal ik zeer. zeker Euwe bezoeken." Mensenmoeder Met schroom naderden wij deelneem ster 13. Een schone vrouw met een sym bolisch nummer. „Mensen: noeder", spraken wij, „hoe gaat gij?" Te voet, jongeling. En welke is Uw vertrekplaats? Mijn vertrekplaats, Uw nummer 14, is deze t n. Wij zagen rond. De tuin was schoon. De bomen bloeiden en droegen vruchten en het scheen alsof dit alles gelijktijdig en eeuwig was. „Van hier ga ik", zei de vrouw. „Neen niet doen", sprak ze plots. „Deze boom niet. Andere zijn beter." „Beter?" echoden wij. Ze knikte langzaam. Ja beter. Ik ga nu, sprak ze dan, ik ga uit de tuin naar Uw bollenland. Gegroet jongeling. Best klimmersbloed „Ach wat", knarste nummer 15 ver beten, „laat ze allemaal auto's nemen. Ik fiets. Met de bijl van mijn tempo hak ik mij een weg naar de zege. Ik sjas. Met het scherp van mijn demarrage bonk ik in nauwelijks twintig minuten dertig seconden winst uit mijn pedalen. Ik zwiep over de kasseien en met een lange pees zal ik het beste klimmers- bloed uit vier landen om mij heen ver nietigen. IJzeren Wim kent geen angst. De vrouw wacht in St. Willibrord en al moet ik hi.in startplaats 16 het Hengstdal door, laat mij draaien. Ik ben rouleur. Ik ben tempobeul. Vertrokken van de Wedren, zal ik bleke studenten tonen, wat een lange, getrokken jacht vermag. De vechtpet op. De felle kraaienogen merend naar links en naar rechts, ga ik op koers. Vaarwel stad, waar velen telkenjare vier dagen ver- blijven met bloemen, muziek en blaren. Wim suist weg en glanzend en bezweet zal de finishlijn breken onder de mo kerende benen van de specialist op alle wapens. Botters en bommen Nummer 17 had zich per Staverse jol naar zijn vertrekpunt 18 begeven. Hij was een man, zoals hijze zegt, op de middenhoogte des levens. Zijn gezin aan de gracht had hij achtergelaten en snuivend stond hij rechtop in de zilte geur van de vismeelfabriek. „Het water wijkt", zei hij peinzend, „en eigenlijk kun je hier helemaal niet komen per jol. Maar ja, wat moet ik? Het is een cadeali voor mijn zilveren journalistenjubileum Dierbaar eiland, zuchtte hij dan, ze hebben jou opgegeven. Je was wappert nog in de straten, maar straks word je gesaneerd. E. stukje polder ben je, meer niet. Nummer 17 schreide. Zijn moede ogen leekten van tranen. Botters, prevelde hij, tjalken, bom men Dan stapte hij in een Cadillac. 1. Een goede oplossing bestaat uit: de namen van de tien „renners" en de tien plaatsen, waaruit deze renners vertrekken plus de zin, die wordt gevormd door de be ginletters van deze namen (ren ners en plaatsen) in de juiste volgorde. 2. Oplossingen, bij voorkeur op een briefkaart, zenden aan het bu reau van dit blad. Aan de adres zijde vermelden: Naar de bollen. 3. Oplossingen moeten uiterlijk 3 Mei 1954 in ons bezit zijn. 4. De oplossing alsmede de namen van de prijswinnaars worden in ons blad gepubliceerd. 5. Correspondentie over deze prijs vraag kan niet worden gevoerd. Employé's van ons bedrijf zijn van deelname uitgesloten. Naar de bollen „In doorsnee genomen", zei nummer 19 geheimzinnig, „ben ik acteur. Als acteur ben ik echter ook Doorsnee." Natuurlijk, antwoordden wij, wij zijn ook gek op radio. Maar wat voert U in 's hemelsnaam naar Italië. Aan de Arno nog wel. „Dit is mijn startplaats, no. 20", zei de Hagenaar. Maar waarom? vroegen wij „Ik hou van albast', ik hou van mar mer, van porselein, van een mooie basi liek en als Doorsnee, bij wie ook de 'lamp wel eens scheef hangt, van scheve torens." „Ja juist", zeiden wij weer. „Veel SUCC6S." De acteur stapte in zijn auto. Hij trapte op zijn gaspedaal en de wagen schoot weg. Naar de bollen Dinsdag de dag vóór de Statenver kiezingen, zal prof. Romme om 13.05 uur voor de KRO een causerie houden on der de titel „Kort woord". Om 18.30 uur zullen in de Kompasuitzendingen jonge ren in gesprek zijn met Zuster van der Zee, lid der Provinciale Staten van Gel derland, de heer Jos Veldman, Gedepu teerde van Utrecht, en mr. JÏ. W. van Doorn, algemeen voorzitter van de KVP. Donderdag om 7.10 uur en 8.10 uur geeft dr. L. Albering na de nieuwsbe richten een nabeschouwing over de ver kiezingen. De Comédie Frangaise heeft Donder dagavond bij baar voorstelling van „Le Bourgeois Gentilhomme" in het Vag- tangov-theater hoog Russisch bezoek getrokken: Malenkov en Molctov wa ren daar aanwezig met Kroetsjef Wo- rosjilov en Boelganin. temidden van an dere autoriteiten. Op het eind van de voorstelling moest twintig maal ge haald worden. Toen was het uit de avond tevoren was er vier en dertig maal gehaald. Na afloop van de voorstelling ver scheen de vice-minister voor cultuur ov de planken en verzocht de spelers hem te volgen naar een van de kleed kamers. die reeds vol mensen was en waar inderhaast een bar was ingericht. Daar waren Malenkov en Molotov en de andere reeds genoemde autoriteiten. „Malenkov klopte ons op de rug. stopte chocolade en andere lekkernijen in onze zakken en gaf ons nog een grote doos chocolade voor de kinderen thuis" vertelde een van de spelers „Wij dron- De Franse Hoge Commissaris in West- Duitsland, André Frangois Poncet, heeft bekend gemaakt, dat aan 14 Duitse oor logsmisdadigers, die na de oorlog door Franse militaire rechtbanken zijn veroor deeld, ter gelegenheid van Pasen amnestie zal worden verleend. De Hoge Commissaris maakte verder oe- kend, dat 25 andere Duitsers, die door Franse rechtbanken zjjn veroordeeld, straf vermindering zullen krijgen. Naar het Franse ministerie van Defensie bekend heeft gemaakt, zal Otto Abetz, tij dens de oorlog Duits commandant in Pa rijs, een van degenen zijn, die begenadigd worden. Abetz was door een militair tribunaal veroordeeld tot 20 jaar dwangarbeid we gens medeplichtigheid aan de deportatie en moord op 150.000 Joden, de deportatie van 1.500.000 Franse arbeiders naar Duitsland, de executie van gijzelaars, aanzetten tot moord op de Franse minister Georges Mandel en de roof van Joodse kunstschat ten. Het Hof bevond hem schuldig, maar zag ook verzachtende omstandigheden en gaf hem daarom de minimumstraf in plaats van de doodstraf, die door de aanklager geëist was. Advertentie ken voortdurend champagne", voegde een van de actrices daaraan toe „Russi sche champagne, die erg lekker was." Er werden vele toasten uitgebracht „op de vooruitstrevende kunst", op de vriendschap, die door de cultuur kan ontstaan, op Molière. Molotov bracht een dronk uit op Beatrice Betty, de veterane van het Franse toneel, met de woorden: „op uw aantrekkeliike glim lach" Malenkov vroea lachend, of zii het wel aangedurfd had achter het ijzeren gordijn te komen. Een der acteurs merkte op. dat hij niet geloofde in het bestaan van het ijzeren gordijn, aan gezien hij noch een paspoort, noch een visum had en tóch Rusland was binnen gekomen. Gezamenlijk heeft men daar op lachend een toasuitgebracht op de paspoorten. Na de vele Passie-uitvoeringen in heel ons land kwam tot besluit de tradi tionele uitvoering op Goede Vrijdag te Naarden. Het indertijd genomen initia tief van Schoonderbeek om in deze historische kerk met de prachtige acous- tiek Bach's Mattheus Passie uit te voeren, is tot een waardige traditie ge worden onder leiding van dr. Anthon van der Horst en de Nederlandse Bach- verepiging. De ernstig bestudeerde stijlprincipen in de Naardense uitvoering zijn dik wijls richtinggevend geworden voor andere Passie-vertolkingen, zodat er van grote verschillen tegenwoordig veel minder sprake is dan een aantal jaren geleden. Of het zeer breed uitgemeten tempo, dat de dirigent de laatste keer en ook heden handhaafde op de duur levens krachtig genoeg zal blijven is enigszins twijfelachtig. De zorg voor gedetailleer de fijnheden in het complex der koor- stemmen of vocale en instrumentale soli, zoals wij er vandaag vele hoor- •den, leidt hier onwillekeurig toe, maar er dreigt een gevaar tot een te grote t plechtstatigheid op die plaatsen, waar tekst en muziek deze geenszins nodig hebben. Na de met succes toegepaste 1 afwisseling in sterkte kan de dirigent thans aan het tempoprobleem meer aandacht wijden. Dieper beleefd waren verschillende solistische partijen van hen, die ook verleden jaar medewerkten. Wij memo reren het bekende prachtige duet van Dora van Doorn en Annie Hermes, de tenor-aria „Ich will" van John van Kesteren, de juist getroffen bas-soli van Eldering en Hollestelle en de over bekende Christusrol van Bogtman. Een nieuw geluid was de Duitser Jozef Traxel als Evangelist, helder en klank rijk, maar even te nadrukkelijk en ly risch voor zijn verhalende functie. Het koor van de Nederlandse Bach- vereniging gaf een meer spontane, di rectere klank dan voorheen, al hield het deze niet overal vol. De met luis teraars uit alle provincies van ons land en daarbuiten overbezette kerk was een bewijs, dat men de interpretatie van dr. Anthon van der Horst op de jaarlijkse Goede Vrijdag erkent als een belangrijke muziekgebeurtenis. T. Vr. ZONDAG HILVERSUM 1, 402 m. NCRV: 7.30 prot. pr. IKOR: 8.30 prot. pr. KRO: 9.30 nieuws, 9.45 gram., 9.55 Hoogmis, 11.30 Vragenbeantw.. 11.45 strijkork. en piano, 11.20 apologie, 12.40 Hammondorgel en piano, 12.55 zonnewijzer, 13.00 nieuws, 13.10 gevar. muz„ 13.40 boek, 13.55 gram., 14.00 kinderen, 14.30 kamerork., koor en sol., 15.30 caus., 15.50 orgel, 16.25 thuis front, 16.30 Vespers. NCRV: 17.00 prot. pr., 18.40 gram., 18.45 vocaal ens.. 19.30 caus. KRO: 19.45 nieuws, 20.00 gram., 20.25 de gewone man, 20.30 Die Rose vom Stambul, operette, 21.30 act., 21.40 Musette-ork. en soliste, 22.05 hoorspel, 22.40 voordr., 22.45 Avondgebed, 23.00 nieuws, 23.15 viool en piano, 23.45 gram. HILVERSUM H, 298 m. IKOR: 7.00 prot. pr. VARA: 8.00 nieuws. 8.18 gevar muz„ 8.40 literair-muzikaal progr.. 9.10 vocaal dubbelkwartet, 9.30 voordr.. 9.45 caus. VPRO: 10.00 prot. pr. AVRO: 12.00 carillon, 12.15 sport, 12.20 gram., 12.35 Even afrekenen, heren. 12.45 orgel. 13.00 niuews. 13.05 gram.. 13.10 caus.. 13.20 verzprogr., 14.00 boek, 14.20 Boris Go- doenow. opera, 15.55 gram., 16.00 koor zang, 16.30 sport. VPRO: 17.00 prot. pr VARA: 17.30 jeugd. 17.50 gevar. muz.. 18.15 nieuws, 18.25 strijkkwartet, 19.00 cabaret. 19.30 discussie. AVRO: 20.00 nieuws, 20.05 omr.ork., 20.50 cabaret, 21.25 gram., 21.45 journ., 22.00 lichte rrfuz., 23.00 nieuws, 23.15 gram. ENGELAND, BBC home service, 330 m.: 14.45 ork.conc., 16.00 ork.conc., 18.15 ork.conc. BBC, light progi.. 1500 en 247 m.. 13.15 ork.conc., 13.45 pianomuz., 19.30 lichte muz., 21.00 gevar. muz., 22.15 pia nospel. NORDWESTDEUTSCHER RUNDFUNK 309 m.: 12.00 gevar. muz.. 13.10 gevar muz., 16.45 dansmuz.. 18.15 ork.conc., 20.00 operamuz., 22.15 dansmuz.. 22.45 cabaret, 23.15 lichte muz., 0.15 symph.- ork. en soliste, 1.15 gevar. muz. FRANKRIJK, nat. programma. 347 m.: 15.30 Le Coeur et la main, opera, 18.00 Nationaal ork. en solist, 20.02 strijkens.. 22.45 Franse muz. BRUSSEL. 324 m.: 12.00 ork.conc., 17.00 pianotrio, 18.00 volkszang. 18.20 piano recital. 21.30 operettemuz., 22.15 ork - conc., 23.05 dansmuz. 484 m.: 11.55 Urbi et Orbi. door Z. H de Paus. 15.00 Paas-oratorium, 20.00 groot symph.ork. en koren, 23.00 lichte muz. ENGELAND. BBC. European Service Uitz. voor Nederl. 464, 76 en 49 m.: 8.00 Eng. les v. beginnelingen Les 25 en uit- spraakles. Deel 1. 224 49 en 42 m.: 17.00 Eng. les v. beginnelingen. Lessen 85 en 86. Deel 4. 224 en 75 m.: 22.00 Nieuws Barometer v. d. smaak door dr. A. Noach. „Zo zijn onze manieren. MAANDAG HILVERSUM JU 402 m. KRO: 8.00 nieuws, 8.15 gram., 8.25 Hoogmis. NCRV: 9.30 nieuws, 9.45 gram. IKOR: 10.00 Paasgedichten en Paasmuz.. 10.10 rep., 10.30 prot. pr. NCRV12.00 meisjeskoor, 12.33 instr. trio. 12.59 klokgelui, 13.00 nieuws, 13.05 gram., 13.50 jeugdzang, 14.20 gram., 17.00 jeugd, 17.45 regerings- uitz., 18.00 dameskoor, 18.15 sport. 18.30 Kon. militaire kapel, 19.00 nieuws, 19.10 oude muz., 19.40 vraaggespr., 19.45 huis- muz., 20.00 radiokrant, 20.20 prot. pr., 21.30 caus., 21.45 Promenade-ork., 22.15 koorzang, 22.45 prot. pr., 23.00 nieuws. 23.15 prot. pr., 23.35 gram. HILVERSUM H, 298 m. - AVRO: 8.00 nieuws, 8.15 gram.. 8.45 koorzang. 9.00 prot. pr., 9.15 gram. VPRO: 10.00 voor dracht. 10.30 prot. pr. AVRO: 12.00 sport, 12.05 gevar. muz.. 12.33 In t spionnetje, 12.38 gram., 13.M nieuws. 13.22 gram., 14.00 caus.. 14.20 Boris Go- doenow, opera, 15.40 hoorspel, 16.05 lichte muz., 16.50 sport, 17.20 gram.. 17.30 toneel. 17.45 emigranten vieren feest 18 00 nieuws, 18.15 muz. caus., 18.30 accord.muz., 19.00 gram., 19.20 piano, gi taar en bas, 19.45 gram.. 20.00 nieuws 20 05 Promenade-ork., 21.05 hoorspel, 21.30 piano. 22.00 strijkork., 22.30 lichte muz., 23.00 nieuws, 23.15 filmprogr.. 23.45 gram. ENGELAND BBC home service. 330 m.: 14.10 marsen en walsen. 15.50 ork. conc.. 18.30 koorzang, 19.00 Lichte muz.. 19.30 ork.conc. BBC. light progr., 1500 en 247 m.: 12.00 gevar. muz., 12.30 dansmuz.. 13.00 ork.conc., 15.00 kinderkoor, 15.15 dans muz., 19.30 gevar. muz., 21.00 ork.conc.. 22.30 pianospel, 22.45 jazzmuz.. 23.20 dansmuz. NORDWESTDEUTSCHER RUNDFUNK. 309 m.: 12.00 gevar. muz., 13.10 gevar. muz., 14.30 koor en ork., 15.00 lichte muz., 16.00 gevar. muz20.00 Ein Wal- zertraum, operette, 22.15 amus muz., 22.45 dansmuz.. 23.00 rhythm.muz.. 23.15 dansmuz., 0.10 dansmuz.. 1.15 gevar muz. FRANKRIJK, nat. programma. 347 m.: 12.15 zangrecital. 16.10 balletmuz., 17.00 wamermuz.. 17.55 lichte muz. 20.02 symph.ork. en solist BRUSSEL, 324 m.: 12.00 lichte muz. 13.15 Vlaamse liederen, 17.10 lichte muz. 20.00 ork.conc.. 21.05 ork.conc. 484 m.: 14.00 La Jane, opera. 15.00 Na tionaal ork. en vrouwenkoor. 20.45 oude muz., 23.00 dansmuz. ENGELAND. BBC, European Service Uitz. v. Nederl. 464 76 en 49 m.: b.OO Eng. les v. beginnelingen Les 25 en uit- spraakles. Deel 1. 22.00 Nieuws Beziens waardigheid v. d week. Eng. les v. ge vorderden door Hendrik Koolhoven „over, above". DINSDAG HILVERSUM 1, 402 m. KRO: 7.00 nieuws. 7.10 gram., 7.45 Morgengebed. 8.00 nieuws, 8.15 Een levend monument. 8.20 gram., 9.00 vrouw. 9.40 Lichtbaken. 10.00 kleuters, 10.15 gram., 10.45 Franse chansons, 11.00 vrouw, 11.30 kamerork.. 11.50 caus., 12.00 Angelus. 12.03 gram.. 12.55 caus., 13.00 nieuws, 13.20 Franse liedjes, 13.50 volksliedjes. 14.00 gram.. 15.30 Ben je zestig?, 16.00 zieken, 1630 Ziekenlof, 17.00 kinderen. 17.15 felicita ties kinderen, 17.45 regeringsuitz., 18.00 lichte muz„ 1830 sport. 18.30 1eugd. 1832 act., 19.00 nieuws, 19.10 gram.. 19.15 Boek der Boeken, 19.30 caus., 1935 gram.. 1935 de gewone man, 20.00 Le nozze di Figaro, opera, 21.15 Ken een haan een ei liggen. 22.00 caus., 22.45 Avondgebed. 23.00 nieuws. 23.15 viool en clavecimbel. 23.40 kamermuz. HILVERSUM H. 298 m. AVRO: <M nieuws, 7.10 gram., 7.15 gym., 730 gram. VPRO: 7.50 prot. pr AVRO: 8.00 nieuws, 8.15 gram., 9.00 prot. pr.. 9.15 geestelij ke liederen. 9.30 vrouw. 9.35 gram., 1030 kleuters. 11.00 zieken. 11.30 piano. 12.00 Metropole-ork.. 12.33 platteland. 12.40 gram., 13.00 nieuws, 13.15 gram.. 1330 dansork en sol., 14.00 muz.. caus.. 1430 Spaanse liederen, 15.00 Jeugd, 15.45 gram., 16.30 jeugd, 17.30 gevar. muz., 1750 We reld Esperanto-congres. 18.00 nieuws. 18.15 gram., 18.20 mil caus.. 1830 mil. ork., 18.5Ê Paris vous parle. 19.00 kinde ren, 19.05 viool en hammondorgel, 19.30 gram., 20.00 nieuws. 20.05 gram.. 20.15 gevar. progr., 22.00 disco-caus.. 22 45 caus., 23.00 nieuws, 23.15 New York cal ling. 23.20 gram. ENGELAND. BBC, home service. 330 m.: 16.10 strijkens., 21.45 recital BBC. light progr.. 1500 en 247 m.: 11.45 dansmuz.. 12.30 ork.conc., 13.30 lich te muz., 15.00 dansmuz., 15.45 mil ork.. 17.00 pianospel. NORDWESTDEUTSCHER RUNDFUNK, 309 m.: 12.00 gevar. muz.. 13.10 omr.ork. en sol., 14.15 amus.ork., 15.00 kamer muz., 16.00 lichte muz.. 17.45 gevar muz. 22.10 jazzmuz., 030 dansmuz. FRANKRIJK, nat. programma. 347 m.: 12.30 ork.conc.. 20.02 kamermuz BRUSSEL. 324 m.: 12.34 pianospel 15.00 ork muz.. 17.10 mezzo-sopr. en pia no, 21.00 ork.conc., 22.15 gemengd dub belkwartet. 484 m.: 12.00 omr.ork 16.05 lichte muz. 18.30 mannenkoor. 20.00 groot ork en sol., 22.15 omr.ork. en sol. ENGELAND, BBC European Service Uitz. voor Nederl. 224 en 75 m.22.00 Nieuws Vraaggesprek met onze luis teraars Boeken en schrijvers WIJ KIJKEN NAAR TELEVISIE AVRO: 20.15-21.55 Gevar. progr. >1

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1954 | | pagina 5