CONTACT Misleidende TY-reclame de Verenigde Staten Federale commissie houdt alles goed in de gaten in i DE GEHEIMZINNIGE STER DE LAATSTE SLAr l Alfredo w -1 DAGPUZZLE Een goede belegging: aandelen Vereenigd Bezit van 1894* Vermogen ca. f 90.000.000.- KOFFIE IS GEEN KOFFIE MAAR WIJN Een volwaardige zondagavond Ei.m. 'I De misdaad van Richard Ross Wij luisteren naar Wij kijken naar Kuifje, we blij ren toch niet ulleen op dit ei/und erig de noorman r±o Vanavond MAANDAG 29 JANUARI 1962 PAGINA 4 Zand en olie WASHINGTON, 29 jan. (UPI) De held van het televisiever- haal vervaagde plotseling op de miljoenen schermen in de Ameri kaanse huiskamers en de opge wekte stem van de omroeper kon digde aan: „nu volgt een bood schap van onze adverteerder". Terwijl het beeld van de held nog vers in hun geheugen lag, zagen de kijkers plotseling een glazen pot met stomende koffie op het scherm verschijnen. De omroeper lichtte enthousiast toe: „U kunt het verschil niet alleen proeven, maar ook zien. Kijk eens naar dat dikke, donkere brouwsel. Mmm..." Achterdocht speciaal In teak v/h.W.H.v. GURP K DE AVONTUREN VAN KUIFJE EN BOBBY door HERCÉ 98 Onmogeljk .Iemand moet er hier bJ/jren om het eiJund te bewaken: dót /ijkt me reiJiger Hoe zullen wij dut doen? Er is muur één opJoss/ng ik blijf hier en wucht op Uw terugkomst met lerens middelenin orde F. Dunk U. Afgesproken. Jk heb hier nog wut scheepsbeschuit, een uppeJ er? eer? thermosfles met wé?ter. Dut zul ik t?ier /uten Tot ziens en houd moed... Morgenochtend ben ik terug... Duur auut hj Als h/j muur guuw terug kon?t! vriU? (Iintimmnw door RICO BULTHUIS Advertentie varen, dat het niet zo snel werkte als op de televisie. Het dikke, donkere brouwsel werd helaas te licht bevonden door de Fe derale Commissie voor Communicaties (F.C.C.) in Washington, die er op toe ziet, dat de argeloze Amerikaanse kijkers niet worden misleid door lis tige adverteerders. Spoedig bleek na melijk, dat in plaats van echte koffie warme rode wijn voor de opname was gebruikt, omdat, zoals een van de medewerkers verklaarde, de wijn op het T.V.-scherm „een betere, don kerder en rijkere aanblik bood". Een zekere zeepfabrikant, die spon sor is van een reeks TV-uitzendingen, kreeg laatst van de altijd waakzame F.C.C. het bevel blauw voortaan geen „wit" meer te noemen. Een lid van de F.C.C. verklaarde hierover: „Zoals ve len wellicht reeds weten, ziet wit er zeer smoezeig uit op de T.V." Een F.C.C.-spion, een van de velen die uitzwermen over de reclamefilm studio's in New York en Hollywood, was er in geslaagd ongemerkt de studio binnen te glippen, waar een uitzending voor een bepaald zeepmiddel werd uit gezonden. De man in het „sprankelend" witte overhemd bleek in feite een hel blauw overhemd aan te hebben. Een schoolvoorbeeld van misleidend adverteren was de advertentieleuze „Hoe bestaat het, met dit scheerappa- raat kun je zelfs schuurpapier sche ren." De F.C.C kwam dit bedrog op het spoor door het gezonde verstand en de grote dosis achterdocht, waarover elk lid van de commissie beschikt. De zaak werd uitgezocht en toen bleek, dat de firma, die deze super-scheerappara- ten verkocht, een stuk plexiglas ge bruikte, bespoten met een laagje zand. Hierop werd een laag scheerzeep aan gebracht, waarna het scheerapparaat zjjn werk kon beginnen. Zonder moeite werd het zogenaamde schuurpapier kaalgeschoren De Amerikaanse televisiekijkers tullen het voortaan ook zonder de ad- Advertentie) Alle soorten hardhout ruw of in bestek leverbaar N.V. HOUTHANDEL EN ZAGERIJ STIELTJESSTRAAT 42 R'DAMg TEL. 70767 vertentie van een bepaald merk neus druppels moeten stellen, dat veron dersteld werd „tweemaal zo snel ver lichting" te brengen. Een F.C.C.-on derzoeker rapporteerde hierover: „Men ziet iemand door zijn neus ademhalen op een stukje koud glas. Het glas beslaat niet en de omroe per zegt: „Kijk, die neus is ver stopt". Daarna wordt het aangepre zen merk gebruikt en de test her haald. Onmiddellijk beslaat het glas. Om dit effekt te bereiken is de neus van de proefpersoon de eerste maal volgestopt met watten, die voor de tweede test eenvoudigweg worden ver wijderd. Heel eenvoudig en in strijd met de wet." Duizenden goedgelovige Amerika nen kochten het middel om te er- Een bandenfabrikant kreeg het met de F.C.C. aan de stok dankzij een filmpje waaruit bleek dat zijn banden sneller tot stilstand kwamen op een nat wegdek dan gewone banden. Bij nader onderzoek bleek, dat de banden van de fabrikant alleen een beter resultaat be haalden omdat op hun baan een laag zwart zand was gestrooid, terwijl op de weghelft, waarop de „gewone" banden werden getest, olie was gespoten. Volgens de F.C.C. hebben de adver teerders altijd wel een excuus klaar als zij betrapt worden. Ze zeggen niet in te zien wat er verkeerd is aan enige „on schuldige overdrijving", aldus de F.C.C. „Een adverteerder wees erop, dat in TV-voorstellingen dikwijls papieren dé cors worden gebruikt voor gebouwen of dat de acteurs thee drinken in plaats van de voorgeschreven alcoholische drank. Dat is een vreemd argument. In de cowboyfilms tracht men geen produkt te verkopen, maar dat doen deze adverteerders wel. Van nu af aan zal hun dat niet meer door middel van trucjes lukken." Een scène uit het T.V.-spel „Pelikaaneiland" met Louis Borel en Wim v. d. Brink, dat de V.A.R.A. zondagavond op het scherm bracht. BUSSUM, 19 januari Het komt zelden genoeg voor dat men op zondagavond wordt geconfronteerd met een volwaardig televisie-program ma, dat wij hier met enige r.adruk mo gen vermelden dat zulks gisteren in derdaad het geval was. De VARA ver gastte ons op „Pelikaan-eiland" een blij spel van J. B. Priestly dat handelt over een bijzonder gedifferentieerd gezelschap dat op een onbewoond eiland een ferme schat ter waarde van pak weg vijf mil joen vindt en dat na de aanvankelijke vreugderoes op een drastische meinier aein het bakkeleien slaat. Een Priestly zou Priestly niet zijn als hij de gelegen heid niet te baat had genomen om en passant zulke verschrikkelijke dingen als een typisch Engels „standsbesef" een tikkeltje in de maling te nemen. Maar zijn voornaamste doei was toch wel de hebzucht van de mensen aan de kaak te stellen. Hij deed dat aan de hand van allerlei fraaie typen, die elkaar in voor hen kenmerkende dialogen en bijna met zulke doorslaggevende argumenten als revolvers en vergif te lijf gaan. Het stuk werd opgevoerd door de to neelgroep „Het Centrum", dat het al enige jaren op het repertoire heeft staan. Aangezien de televisieregie geen aanwijsbare moeite had gedaan om er iets „eigens" van te maken zag men dus een registratie van een goed zitten de en plezierige voorstelling, met een DINSDAG HILVERSUM I, 402 m. KRO: 7.00 Nws. 7.15 Gram. 7.30 V. d. jeugd. 7.45 Morgengebed. 8.00 Nieuws. 8.18 Gram. 8 50 Voor de vrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.13 Licht baken. 10.25 Gram. 11.00 V. d. vrouw. 11.30 Gram. 11.50 Volaan... vooruit 12.00 Middagklok. 12.04 Als de dag van giste ren 12.30 Land- en tuinb. meded. 12.33 Gram. 12.50 Act. 13.00 Nws. 13.15 Nwe. gram 13.30 Lichte muz. 14.00 Gram. 14.35 Voor de plattelandsvrouwen. 14.45 Gevar. progr. 15.50 Gram. 16.00 V. d. zieken. 16.30 Ziekeniof. 17.00 V. d. jeugd. 17.40 Beursber. 17.45 RegeringsuiU.Suri name en Latijns-Amerika. 18.00 Lichte muz. 18.20 Kaarten op tafel. 18.30 R.V.U. De poëzie van thans - II. 19.00 Nws. 19.10 Act. 19.25 Licht progr. 19.45 Die Entftih- rung aus dem Serail, opera. I. d. pauze plm. 20.25 Muzik. iezing. 22.06 Gram. 22.15???? 22.25 Boekbe. pr. 22.30 Nws. 22.40 Gram. 23.10 Metropoie ork., klein koor en sol. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II, 29» m. AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Gym. 7.20 Gram. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nws. 8.15 Gram. 9.00 Gym. v. d. vrouw. 9.10 De groente man. 9.15 Gram. 9.40 Morgenwijding. 10.00 Gram. 10.50 V. d. kleuters. 11.00 V. d. zieken. 12.00 Lichte muz. 12.20 Regerings uitzending: V. d. landb. 12.30 Land- en tuinb. meded 12.33 Orgelspel en zang. 13.00 Nws. 13.15 Meded. en gram. 13.25 Beursber. 13.30 Lichte muz. 14.00 Oude kamermuz. 14.40 Schoolradio. 15.00 V. d. vrouw. 15.30 Gitaarrecital. 16.00 Hawaii, eiland in de zon. 16.15 Gram. 16.30 V. d. jeugd. 17.30 Amateursprogr. 17.55 New York calling. 18.00 Nws. 18.15 Event, act. 18.20 Pianospel. 18.30 Promenade orkest 19.00 V. d. kleuters. 19.05 Paris vous par* le. 19.10 Inleiding tot muziekbegrip. 19.25 Pianorecital. 20.00 Nws. 20.05 Amus. muz. 21.00 Muzik. quiz. 22.00 Muzikale lezing. 22.30 Nws. en meded. 22.40 Act. 23.00 Gram. 23.55-24.00 Nieuws. ENGELAND, BBC Home Service, 330 m.13.00 Ork. conc. 16.30 Gram. 18.00 V. d. jeugd. 20.00 Kamermuz. 20.30 Klank beeld. 21.00 Ork.. koor en solist. 0.06-0.36 Kamermuziek. ENGELAND, BBC Light Progr. 1500 en 347 m.12.31 Filmprogr. 13.00 Gram. 13.31 V. d. arb. 14.00 Gevar. progr. 14.45 V. d. kleuters. 15.00 V. d. vrouw. 16.00 Lichte muz. 1631 Muz. bh. werk. 17.31 Gram. 18.31 Lichte muz. en ber. 20.31 Gevar. muz. 21.31 Gevar. muz. 22.31 Gram. 23.40 Dansmuziek. NDR-WDR, 309 m.12.00 Lichte muz. 13.15 Amus. muz. 16.00 Ork. conc. 17.45 Operamuz. 19.15 Dansmuz. 20.30 Gevar. progr. 23.30 Kamermuz. 0.10 Gram. 1.00 Weerber. en gevar. muziek. FRANKRIJK 3, 280 en 235 m.: 12.10 Ork. conc. 14.15 Kamermuz. 14.45 Ork. conc. 17.00 Kamermuz. 18.30 Operamuz. 20.00 Kamermuz. 23.13 Gram. BRUSSEL, 324 m.: 12.03 Gram. 12.35 Operettemuz. 13.15 Kamermuz. 14.00 Schoolradio. 15.45 Gram. 16.21 Gram. 17.15 Vokaal kwart. 17.50 Gram. 18.20 V. d. sold. 19.40 Gram. 20.00 Casinoconc. 21.15 Jazzmuz. 22.15 Gram. 484 m.: 13.15 Gram. 14.45 Gram. 15.03 Gram. 17.15 Operamuz. 19.25 Gram. 20.00 Ork. conc. 22.15 Jazzmuz. NTS: 20.00 Joum. 20.20 Een stad ge naamd Kopenhagen, filmrep. 20.40-21.05 Jascha Heifetz, viool. 21.05-22.40 No mi nor Vlees, speelfilm. DUITSE TELEVÏSIEPROGR. 17.00-18.00 V. d. jeugd. (Regionaal prn- :ramma: NDR: 18.20 Progr. overz. l».2ö e Nordschau. 19.25 Auf der PIrsch. WDR18.40 Hier und Heute, Journaal. 19.15 Regen brlngt Segen). 20.00 Joum. 20.20 Documentair progr. -21.06 Das Fern- sehgericht tagt. 22.20 Laatste nieuws. VLAAMS-BELG. TELEVÏSIEPROGR. 19.00 Gastprogr. 19.30 Rep.film. 20.00 Nws. 20.30 Speelfilm. 22.15 Wegwijzer. 23.00 Nieuws. FRANS-BELG. TELEVÏSIEPROGR. 18.30 V. d. Jeugd. 19.00 Bonjour Tino Rossi. 19.30 Rulmtevaartkron. 20.00 Jour naal. 20.30 Spel. 22.00 Lectuur voor allen. 22.45 Journaal. mooie droog-komische Roberta Croy van Nell Koppen, met een tegen alle klip pen op in de wereld teleurgestelde schurk van een financier van Wim van den Brink en met een goed getypeer de aandoenlijk-louche Sire Gilbert van Louis Broei. Maar ook de anderen pas ten heel goed in het geheel Hoogtepunt leek ons de samenspraak tussen Borel en v. d. Bronk tegen het slot, maar hier had Priestly dan ook voor een kostelijk- spits stuk dialoog gezorgd. Enfin een avond, die men met een genoeglijke glimlach onderging. De zaterdag was helemaal voor de NCRV. 's Middags zag men dus o.m. een film over Cuba, die hoofdzakelijk over Guatemala bleek te gaan. De avond begon na „Vader weet het beter" met „Morgen is het zondag": een programmaatje van vijf minuten, waar in een heer de organist Stoffel van Vie- gen overviel met enkele onbenullige vragen „Is orgel spelen nou zwaar werk?", en „doet u het nou al lang?" en dat gevat was in enkele flarden abrupt afgèbroken orgelmuziek. Men had na afloop de neiging te zeggen „In derdaad, morgen is het zondag en gis teren was het trouwens vrijdag." „Muziek voor u", verliep zoals „mu ziek voor u" verlopen moest en dat was natuurlijk ook het geval met de zoveelste aflevering van „De vier doch ters Bennet". Men vraagt zich naar aanleiding daarvan overigens af a) waar om het allemaal op zo'n slechte telere- cording moet en b) waarom er tussen de verschillende afleveringen zulk 'n groot tijdsverloop moet worden gepland. De zin van de serie zogenaamd pa rodistische filmpjes van Zwitserse ma kelij over „Het leven is een feest," ontgaat ons en zo resteerde deze avond Copyright Casterman 128. Met een laatste blik om zich heen glipt Eric in de schaduw achter de pilaren van een der huizen dichterbij, terwijl hij een geschikte manier zoekt, om Sangibanus' huis binnen te komen. Het grote balkon aan de voorzijde lijkt hem de beste mogelijkheid daartoe. Juist staat hij op het punt de smalle straat over te steken om zich in de schaduw van de poort te verbergen, als hij zachte voetstappen hoort. Weinige ogenblikken later sjokt een armelijk geklede man met een groot pak op de rug voorbij en op het zelfde moment bemerkt Eric een bewe ging boven op het balkon. Een stille gedaante blikt snel over de rand, om vrijwel ogenblikkelijk weer weg te duiken. De late wandelaar kijkt niet op of om en verdwijnt in een smalle zijstraat. „Je moest eens we ten, hoe dankbaar ik je ben, vriend," mompelt de Noorman grimmig. „Als jij niet voorbij gekomen was, was ik lelijk in dit valletje gelopen. Op de een of andere manier wist Sangibanus dus, dat er iets zou gaan gebeuren. Dat is een streep door onze rekening." Even geruisloos als hij gekomen is, maakt Eric zich uit de voeten, maar nauwelijks is hij voorbij de hoek of twee gedaanten springen hem op de nek. ©PIB COPENHAGEN 'l4 /w 2766 i M0C0 alleen de „ontmoeting met Elisabeth Andersen". Een althans interessant programma, dat ditmaal aan Shake speare was gewijd. De actrice zegde o.m. een tweetal sonnetten in het Nederlands en men leverde daarbij op het scherm de oorspronkelijke Englese tekst. Een aardig idee voor de liefhebbers. Wat de toneelfragmenten aangaat: hierin ont moette men niet alleen Elisabeth Ander sen, maar bepaald ook Elise Hoomans. Coen Flink en Johan Schmitz. H. Hn. HILVERSUM, 29 jan. Onder de ti tel „De wereld kreeg televisie" laat de AVRO vanavond de kijkers de documen taire zien, die Richard Cawston verle den jaar heeft gemaakt bij gelegenheid van het 25-jarige bestaan van de BBC- televisie. Voor deze documentaire wer den opnamen gemaakt in Rusland, Ja pan, Brazilië, Egypte, Groot-Brittannië, Italië, Nigeria, Polen, Thailand en de Verenigde Staten. De uitzending wordt besloten met de veertiende aflevering van „Muziek-mozaïek", waarin Willem O. Duys de muziek in het Nederlandse cabaret behandelt. Met medewerking van de Tsjechische sopraan Miluska Dufkova voeren twaalf musici onder leiding van Janicek Nyrus- ka vanavond om tien vóór acht in het radioprogramma van de NCRV volks muziek uit Centraal-Europa uit. In de grammofoonplatenrubriek .Zwerftoch ten door operaland" van de AVRO hoort men vanavond om zeven uur de sopraan 86 Ross wendde zich van mevrouw Haye af. Hij zou de mensen met hun gedane bekentenissen kunnen dwingen, de enveloppen te aanvaarden. Dan kon hij opieuw gaan verhoren en plagen en schreeuwen en verstandig doen, maar zij zouden allen onderling overleg plegen en gezamenlijk liegen Zelfs, indien de ware schuldige zou bekennen, dan zouden zij deze schuldige uitlachen en zeggen: u vergist zich. Des noods zouden zij zeggen, da,t zij mevrouw Weber had den gezien met een kruik vol borrelend vergif, of, «lat zij Eggeling hadden waargenomen in de kamer van Lucas. Beiden hadden een alibi en, hoe zonder ling het ook leek, Eggeling had een goed alibi, dat wist Ross. De dokter zou eens glimlachen en zeggen: Ik sliep meneer de rechter. Ishiguro zou beleefd bui gen en een prachtige verontschuldiging vindei: ik had mijn bril niet op, Edelachtbare. We hebben een appel gegeten en meneer Ross heeft de schillen èn het klokhuis èn de steeltjes... zou Tine Zomers hem voor de balie toebijten. En chantage mijne heren? Waanzin. Nellie zou zegden: die tandendame heeft het gedaan en dan zou ze naar haar kaak grijpen en kreunen. Het zou een warboel worden van tegen spraak met de dichtende Frans Elsink als komische noot. Het verweer van de verdachten zou sterker zijn dan de druk, die op hen zou worden uitgeoefend. Ze hadden een reputatie en zelfs hun leven te verliezen, alles om een... rat! Een dode rat, uie zich in een dronken bui van kant had gemaakt. De kwitantie van Eggeling zou niet ter sprake komen. Hij zou het plomp ontkennen. De zieke mevrouw Galjaard zou niet genoemd worden, Tint was toevallig eens op be zoek en tracteerde de heer Galjaard op appels, om dat dat zo goed was voor de tanden, is het niet zo, meneer Ross? En die brieven onder de mat... och... hysterie van die arme, eenzame Lucas, die gewichtig en geheimzinnig had willen doen. Als Ross niet op paste, dan zou mevrouw Weber voor de rechtbank nog met haar vimbus zwaaien en vragen, of de hoge heren misschien wat wilden bijdragen voor de krans, want lelies waren zo duur. Ze zouden zich kunnen vastklampen aan de zelfmoord van de gekke Lucas en Ishiguro zou wegens gebrek aan bewijs worden vrijgesproken, zo hij niet geheel onschuldig zou wor den verklaard. Hij beschuldigde mij van spionage, maar dat is toch meer dan krankzinnig, mijne heren? Mij wilde hij overspel in de schoenen schuiven, maar dat is toch absurd, meneer de voorzitter? Ze zouden hun bekentenissen verdraaien en terugnemen, den paar handige advocaten zouden het onderzoek belachelijk maken, maar dan... ja, dan zou Richard Ross, inspecteur van de recherche voor moordzaken, zijn bewjjs uit zijn zak halen. Op dit bewijs sloten uan de andere bewijzen aan en de moordenaar zou moe ten bekennen. Maar wat gebeurde er dan met de ge tuigen? Ze zouden het slachtoffer willen helpen. Ze zouden spreken. De een zou de ander verraden en meeslepen in een kringloop van schula en straf. Plicht is plicht, dacht Ross, maar toen dacht hij meteen: dat is zo Duits als het maar kan. Hij nam de vier enveloppen op en schoof ze in het grote couvert. De dames en heren kunnen voorlopig wel gaan, :el hij mat. Allen stonden op. Ishiguro vouwde zijn krant dicht. Dokter Hogenatjk was da eerste die sprak: Nu ik me goed bedenk, inspecteur, ik zat een beetje te soezen en ik meen nu, dat ik de zachte voetstappen van Lucas in mijn kamer heb gehoord. Tine knikte. Ja, zei ze, dan was het beslist Lu cas, die ik zag lopen, in de tuin bedoel ik, zo om een uur of.negen. Tilly knikte, ze geloofde nu ook, dat er een man over de bovengang gelopen had, maar in de duisternis had John dat niet kunnen zien, jammer' „jelirg mompelde iets over de majoor, die hem nog had willen redden, maar helaas te laat was gekomen. Natuurlijk, zei Tine, nu begrijp ik alles, tja. enfin, hjj is dood. Mevrouw Weber zuchtte diep, haar stem klonk vra- (end toen ze zei, dat, als de naaister nou een brede and aan haar j: on zette, het nog wel zou gaan. Bij ie verassing van meneer 'Wiersma, de bankier be doel ik. had ze ook zoiets gedragen en dat ging best. Toen kwam de bakker en het gezelschap ging won derlijk snel uiteen. Eggeling floot, wreef in zjjn han den, sloeg Ross amicaal op de schouder en verdween. - Jaja, zei mevrouw Weber, haar buit weer in de bus stoppend, er zijn dingen, die dingen zijn, dat zei mijn moeder altijd, maar dit zoom zU ik er maar aan laten zetten. U heeft ook wat bijgedragen hè in specteur? Bridee zat op het gaskastje met zij. benen te bun gelen. Hij wendde zich tot zijn chef en zei geheim zinnig: Zeg, inspecteur, dat flessie, zouden we daar de vingerafdrukken eens van laten „opblazen"? Ik r?loof dat... Ross knikte Prachtig Bridee, goed dat je het zegt, dat was ik bijna vergeten, vanmiddag zal ik even naar het lab gaan, merci hoor! Ross belde het bureau op. Of de mannen voor die brandkast haast kwamen, vroeg hij. Ze waren onderweg, was 't antwoord. Een kwartier lang zat Ross zijn tekeningen te bekijken. Hij herlas de ver klaringen en de aantekeningen. Ook nam hij de officiële inlichtingen weer ter hand. Alleen Eggeling bleek onbetrouwbaar, want hij had met de politie te maken gehad. De anderen waren betrouwbaar, want ze hadden niet met de politie te doen gehad. Titly Agarra was een beetje twijfelachtig, ze was vier maal bekeurd geworden, reed zonder licht, schold de agent uit voor „plurk", vvas onbeleefd tegen de kantonrechter en had over „klassejustitie" gesproken. (Wordt vervolgd: Joan Sutherland en de bariton Michel Dens, die fragmenten zingen uit opera's van Verdi, Diaz, Delibes, Massenet, Gounod en Thomas. KRUISWOORDRAADSEL groet 4 limiet 6 plaatsje in N.-Holland 8 eminentie Horizontaal: 1 (afk.) - 9 rondhout 10 mal grootvader 12 lengtemaat 14 boom 15 hartverscheurend 18 voegwoord - 19 rivier in Nederland. Verticaal: 1 vogei 2 meisjesnaam 3 slot 4 lavaans orkest 5 slang 6 telwoord 7 voorzetsri 13 regel 16 smak 17 vaartuig OPLOSSING 26 januari 1 tolk 2 oran 3 lama 4 knal - - 5 list 6 isar 7 sago 8 trog 9 slok led 11 oder 12 karn 13 perk 14 étui 15 ruin 16 kind. 10

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1962 | | pagina 4