Nederlands Studentenorkest besluit zijn tournee Luisterrijk galaconcert in het Concertgebouw ROBUFRAL WESTERLING ALS HELDENTENOR m DE GEHEIMZINNIGE STER cr 2 35 DE LAATSTE SLAG t Alfredo DAGPUZZLE Fgp De misdaad van Richard Ross I 1 AOSRAM Praat eens mei uw ratten Opbrengst tournee 25 mille mi 1 i Bi B B Bi DONDERDAG 1 FEBRUARI 1962 ftlGINA 4 Waarom speelt Vader niet meer mee 20 vragen de lcinderen! fojJJJAAAl Li.WVWV^fcj} T. H. y. d. BRINK OVERLEDEN Belast met regelingen na ramp bij Harmeien HOOFDPIJNPOEDERSe! Examens DE AVONTUREN VAN KUIFJE EN BOBBY door HERCE 101 PVe kunnen de parachute fijn gebruiken ais matras en a/s deket- Het is gelukkig helemaal niet koud en dat, terrrijl we zo dicht bij de Pool zij». kVel te rusten, Bobbie! En wees op je hoede. 7 Ik dacht toch een ontploffing te horenHéDe Peary is weg!... Die hebben het anker gelich t, ter-p^wiji yye sliepen. Maar, waar kwam die ontploffing nu vandaan Och.ik zai zeker gedroomd hebben. ERIC DE NOORMAN 131. Het kost Eric moeite zijn schrik niet te laten merken; immers, het feit dat Barac en Allan na het gevecht met de Alanen niet meer zijn komen opdagen, kan maar één ding betekenen, ze zijn ontvoerd en bevinden zich nu naar alle waarschijnlijkheid in de macht van Sangi- banus. Zo snel mogelijk maakt hij een eind aan het gesprek en teleur gesteld nagekeken door de herbergier slentert hij naar buiten. Het is weer stil op het binnenerf. Na een snelle blik in het rond, begeeft Eric zich naar de stallen. Hij weet, wat hem te doen staat en zal zijn een maal mislukte poging om Sangibanus' huis binnen te dringen moeten herhalen. Maar ditmaal wat beter voorbereid! Hij neemt het langste touw, dat hij vinden kan en slaat dit over zijn schouders. Na zich over tuigd te hebben, dat niemand in de buurt is, haast hij zich naar het kleine binnenplaatsje achter de stallen, waar Barac's kar staat, om zijn pijl en boog te halen. Maar op het punt, de zware lederen kap op zij te schuiven, staat hij argwanend stil. Bijna op hetzelfde momènt houdt het onderdrukte gesteun, dat hij hoorde, op. De Noorman weet echter, dat hij zich niet vergist. Daar binnen is iemand SPAREN ALLEEN IS NIET VOLDOENDE! vraagt onze nieuwe brochure aan. DE NEDERLANDSE FONDSEN MIJ. "NEFO" N.V. Nieuwe Spiegelstraat 6-8, Amsterdam door RICO BULTHUIS 1 lampen AMSTERDAM, 1 febr. Met een luis terrijk galaconcert in het Concertgebouw heeft het Nederlands Studentenorkest de tournee 1962 als tweede lustrum fees telijk gemarkeerd. Met grote bewondering hebben wij het programma gevolgd, dat in samenwer king van de dynamische stuwkracht van de dirigent Jan Brussen en de geconcen treerde overgave van het orkest; veel verder reikte dan een studentikoze aan gelegenheid. Er is werkelijk goed ge musiceerd. in grote lijn, spontaan en gekund. Het meeste werk, dunkt me. moet Brussen gehad hebben met Bach en Schubert, waarin klankschoonheid on verbiddelijke eisen stelt aan technische perfectie en toOnvorming. Een waagstuk om Bach's Eerste suite voor orkest in C en Schubert's Eerste symfonie in D te brengen voor verwende oren. Men i Advertenttel Dikwijls is het antwoord: Vader is moe. Vader is lusteloos, heeft het te druk, kan er niet meer te gen op. En waarom Omdat het jachtige leven van nu, de drukke werkzaamheden, gebrek aan medewerkers en ontspanning héél hoge eisen stellen aan de man, zijn energie en zenuwstelsel. Daarom zijn er nu ROBUFRAL B-PLUS DRAGEES sterken de zenuwen verhogen t prestatievermogen verdrijven lusteloosheid maaki U weer monter N.V. PH1LIPS-DUPHAR AMSIzRDAM weet maar al te goed hoe deze muziek hier klinken moet en klinken kan. Hulde daarom aan het jeugdig or kest, dat hier reeds een niveau van bloeiend musiceren bereikte, verdiept van aandacht en zelfs met een zekere verfijndheid van klankafwerking. Wat Jan Brussen hier in een maand tijd bereikte met een heterogeen ensemble van studenten uit heel het land, grenst aan het ongelofelijke. Er moet in Ber gen, waar het gezelschap bij traditie ieder jaar samenkomt om te studeren, enorm gezwoegd zijn om tot dit resul taat te komen. Zwoegen moet Brussen ook tijdens het concert. Geen ogenblik laat hij zijn spelers los. Een moment van even speling geven of nemen zou fataal kunnen zijn voor deze jonge mensen, die de dagelijkse orkestrouti ne missen. Het jaarlijks geven van een opdracht aan een Nederlandse componist is de aanleiding geworden tot het pièce de résistance van het programma, het Vi oolconcert van Ton de Leeuw. Deze ex perimentator in klanken en geluiden heeft het de studenten niet gemakkelijk gemaakt en zeker niet de solist Theo Olof. Het wonderlijke doet zich voor, dat het orkest zich in deze moeilijke materie met veel élan heeft geweerd. De compo nist appelleert hier sterk aan de intel ligentie en het improvisatietalent van zijn spelers. Ook een goede verkenning in het klankidioom is bij het instuderen van een modem werk belangrijk. Men zou de klankenwereld van dit vioolcon cert kunnen vergelijken met een kleine vijver, vanwaar uit de diepte wonderlijke geluiden opborrelen en 'n windvlaag fas cinerende lichtversehieten opent. Een droomwereld, onderbroken door vreem de klankerupties. Er zijn echte natuur geluiden bij, schrille vogelkreten, plon zen in water, het wegkabbelen en uit vloeien van geluid in wijde kringen. Daartussen is 'n stilte voelbaar, als een levend element, sfeerscheppend en vi brerend van spanning. Hoe ongeordend deze kosmos ook lijkt, er ligt wel dege lijk een schema en melodisch patroon aan ten gronde, dat de picturale effec ten en kwasi ronddolende thema's in een binding bijeenhoudt. Zelf spreekt de componist over 'n aantal fragmenten in het tweede deel als van schakels in een ketting. Deze schakelstructuur wordt ook voortgezet in het derde deel. Enorme virtuositeit wordt gevraagd van de so list, die voortdurend in een grillige spel- acrobatiek blijft verwikkeld. Het ging Theo Olof met sublieme vaardigheid af, lenig van klank en tegelijk uiterst ge spannen op het ritme. Zeer ad rem wa ren ook de klanken, die uit het orkest opdoken, veel korte doordringende to nen in hout en koper, een mysterieus ruisen van het kleine bekken en de dro ge tik van slagwerk, ritmisch scherp op de slag. Enerverend tellen van de kant van 't orkest, voortdurende waakzaam heid bij de dirigent. Een inspanning die uiteindelijk vreugde schenkt. Het was prettig deze jonge mensen zo intens te zien werken, vol toewijding. Jan Brussen weet dit idealisme voor treffelijk op te vangen en te leiden. Wij wensen hem en zijn orkest na dit suc cesvol slotconcert van het tweede lus trum nog vele jaren. T.Vr. Ex-K.N.l.L.-kapitein Raymond Westerling bereidt zich voor op een carrière als heldentenor. Hij volgt een opleiding bij de heer Jan Keizer, hoofdleraar solozang aan het Amsterdamse conservatorium. Voor de les begint wordt de partituur nog even doorgenomen. Van links naar rechts, Westerling, de heer Keizer en de vaste begeleider Frans Linthorst. 99 99 LONDEN, 31 jan.(LPI) De vice- maarschalk van de luchtmacht, Lord Dowding, heeft de leden van het Britse hogerhuis de raad gegeven zich van rat ten en muizen in hun woningen te ont doen door „met de dieren te praten." Dowding, die tijdens de tweede wereld oorlog heeft gevochten, sprak tijdens een debat over de bestrijding van huispla gen door vergif. De 79-jarige vice-maarschaJk. die eer der had vertelaard dat hij spiritist is en felooft aan vliegende schotels, zei dat et mogeliik was met ratten en muizen te spreken indien men deze dieren een beetje kon aanvoelen. Dit gold ook voor insecten zoals mieren en schietmotten, zo voegde hij hieraan toe. Dowding sprak over een Amerikaans boek dat hij eens had gelezen en waarin de schrijver had verhaald hoe hij zijn huis had ontdaan van mieren. Hij maakte schoon schip met zijn boze gevoelens jegens de mie ren en verzocht de insecten te vertrek ken. De bejaarde Lord vertelde voorts hoe de moeder van zijn vrouw, die rat ten had in haar kippenrennen, de dieren de baas werd door een beetje psycholo gie. Hoewel zij aanvankelijk ratten ver afschuwde. leerde zij de verschillende ratten, nadat zij de dieren een paar we ken had gadegeslagen, kennen. Haar houding onderging een wijziging. Dit wierp onmiddellijk resultaten af. De rat ten verdwenen uit de kippenrennen." Lord Bathurst, die tijdens het debat het woord voerde voor de regering, zei dat hij steevast geloofde dat bepaalde mensen een buitengewone macht heb ben over dieren. Hij vreest echter dat deze mensen ..hun ratten zouden af schuiven op andere onfortuinlijken." Na 'het debat werd het wetsontwerp, dat be trekking had op de beperking van be paalde vergiften bij de bestrijding van huisplagen, in tweede lezing behandeld zonder dat een der leden er bezwaar te gen maakte. Advertentie) SUNIL NEDERLANDS MEEST GEBRUIKTE WASMIDDEL UTRECHT, 1 febr. Op 58-jarige leeftijd is te Hilversum overleden de heer T H. van den Brink, inspecteur bij de afdeling Voorlichting der Neder landse Spoorwegen. Zijn overlijden treft bijzonder, omdat zijn laatste werk ver band hield met de verlening van hulp aan de gewonden en Je nabestaanden van de doden bjj de spoorwegramp in Harmeien. Namens de N.S. heeft hij hiervoor wel een veertigtal bezoeken afgelegd ter bespreking-van financiële regelingen en anderszins. Daags na de ramp had hij de regeling in de Buur kerk in handen, waar de overledenen werden opgebaard. Vorige week maandag viel het de arts van de N.S. op, dat de heer Van den Brink er zo slecht uitzag en hij raadde hem aan rust te nemen. Vrij onverwacht is nu een dezer dagen het einde gekomen. De heer Van de Brink stond als een ijverig en zeer serieus werker bij zijn superieuren aange schreven. ui AMSTERDAM, 1 febr. De 25 v m- derljjke slotakkoorden die de 84 musici van het Nederlands Studentenorkest na afloop van het woensdagavond in het Concertgebouw gegeven slotconcert van hun tiende tournee uit hun instrumen ten tevoorschijn toverden, waren elk duizend gulden v aard. Deze 25.000 gul den heeft het Nederlands Studentenor kest tijdens de veertien sinds 17 janua ri gegeven concerten bij elkaar ge speeld. Het Nederlandse Studenten Sa natorium in Laren (NH) en het Univer sitair Asyl Ronds zullen de baten van deze, volgens het bestuur van het NSO, bijzonder succesvolle tournee binnen kort verdelen. Het elk jaar voor Amsterdam gere serveerde slotconcert van het NSO werd bijgewoond door talrijke autoritei ten, o.w. de staatssecretaris van O. K. en W. mr. Y Scholten, de rectoren- magnifici van de beide Amsterdamse universiteiten en talrijke hoogleraren. Dirigent -Jan Brussen en de 84 musice rende studenten begonnen hun concert met het spelen van Bach's cantate „Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit", waarmee de vorig jaar overleden voor zitster van het damescomité, dat de Amsterdamse concerten van het NSO elk jaar organiseerde, mevrouw W. ten Cate-Kazeewa, werd herdacht. Hierna werd het voor de tewee lusrumtour- nee samengestelde programma, uitge voerd. Het orkest oogste veel bijval van het galapubliek, dat niet ophield met applaudisseren alvorens het laatste deel van Schuberts Eerste Symfonie was herhaald. Na afloop van het galaconcert wer den talrijke bloemstukken aangedragen en werden dirigent en orkestleden op hartelijke wijze gehuldigd door prof. dr. J. Heeringa namens het Studentensana torium en prof. Van der Ven namens het Universitair Asylfonds. Namens beide instellingen werd het orkest een dirigeerstoel aangeboden voor Jan Brussen, die het NSO tijdens negen tournees heeft gedirigeerd. iiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Advertentie WAGENINGEN, 31 jan. Landbouw hogeschool: akker- en weidebouw: mej. E. Donker (met lof), Ede en mej. A. Stevelink, Amsterdam. Veeteelt: L. Dings, Roermond en J. Zijlstra, Haaks bergen. bosbouw: W. Weidema, Rotter dam. Landhuishoudkunde: J. Aalberts, Zwollerkerspel, mevr. A. de Haan-Dou- wes Dekker, Wageningen, G. van der Heeden, Woerden, J. Sonneveld. Zoe- termeer en G. Vaandrager, Rotter dam. Cultuurtechniek: H. Broeze, Al melo, N. Hovinga, Warga en A. Mijn- lieff, Voorburg. Trop. cultuurtechniek: A. van der Graaf, Enschede en J. Laeijendecker, Heemstede. Agrarische sociologie niet-westerse gebieden: G. Dewendrepersad Hindori Paramaribo en a. van der Sluis, Den Haag. Land- bouwhuishoudwetenschappen: mej. A. Luitwieler, Ens, mevr. R. van den Muyzenberg-van der Zijp, Wageningen. Kand. Akker- en weidebouw: F. Boone, Vlissingen. G. te Braake, Eiber gen, E. Kadijk, Baflo, C. Slingerland, Olst en F. van Tilburg, Rijnsburg. Trop. Landbouwplantenteelt: J. Brewer van Vrijenes Slupick Baarn, G. de Bruijn, Acqoy en W. Windrich, Bergen aan Zee. Veeteelt: A. Evers, Putten en IJ. Jenneskens, Horst-Mederik. Zuivelberei ding: G. Borggreve, Denekamp en A. Noomen. Haastrecht. Tuinbouwplanten- teelt: G. van Marrewjjk, Wateringen, F. Moree, Nieuw-Beijerland, mej. M. Risseuw, Arnhem en S. Wertheim, Voorburg. Bosbouw: C. de Lange, Zeist, J. Romeyn, Voorburg, B. Velle- koop. Gouda en H. Vreeman, Rheden. Landhuishoudkunde: W. van Logte- stejjn. Soest en A. Van Zundert, Zun- dert Trop. Landhuishoudkunde: mej. J. de Koster, Oegstgeest. Cultuurtechniek: G. Heins, Den Haag, en F. Vrieze, Velp. trop. cultuurtechniek: J. Groot, Edam, J. van der Laan, Bilthoven en H. Smits, Arnhem. Tuin- en landschaps architectuur: J. Otten, Alkmaar. Plan- tenverdeling: r ej. G. Pieterse, Gif sur Yvette (Frankrijk) en E. Schreuder, Veendam. Plantenziektenkunde: C. Bos, Zwolle, D. Brauwer, Nieuwer- schans (met lof), mej. E. Hogervorst, Den Haag Y. Koolstra, Leeuwarden, J. Leeuwangh, Rotterdam en C. Persoons, Diessen (N.B.). Bodemkunde en be mestingsleer: G. van Ba-neveld, Amers foort, A. Breeuwsma, Wammels, B. Janssen, Groesbeek, W. Knibbe, Zuid en Noord-Schermer en J. Stolp, Beemster. Landbouwhuishoudweten- schappen: mej. R. de Bruin, Hengelo. Copyright Casterman MOCO PI B LEIDEN, 31 jan. Rijksuniversiteit Doet. Frans: J. Sauer, Rotterdam, en G. Hofman, Vlaardingen, Kand Wester se soc. wetensch. K. Schwager, Lei den. Doet. geneesk. II mej. W. Bekink, Den Haag, mej. M. Olthuis, Rotterdam en de heren M. Kooijman, Schiedam, R. Nijland. Hoek van Holland, S, Solomon, V.S., P. Stoop, Rotterdam en Tjan Tik Tjiang, Leiden. Semi-arts H. Kuyper, Der. Haag. P. R. Francois, Diemen, N. Rijlaarsdam, Alphen a. d. Rijn, en H. Walsfisz, Den Haag. (Advertentie) 89 Ross ging naar zijn kamer, groette het personeel, keek du ingekomen stukken na en maakte aanteke ningen bij enkele verhoren. Dan verdiepte hij z'ch in zijn eigen gegevens, belde enkele scheepvaart maatschappijen op en had spoedig succes. De majoor wil "e het land uit, hij had zich laten inschrijven op een boot naar Portugal. Vervolgens belde hij het ministerie van defensie en nam een informatie op de majoor bij een vertrouwde relatie. Tja, die majoor Dupuis, zei men een vreemd geval, geruchten zonder bewijs. Had een aantal klachten aan zijn broek over heulen met de Moffen en uitleveren van illegale werkers tijuens de oorlogs- i en. Tja... geen bewijs, geen brieven en geen... 'efin, niks. Ze wisten dat hij wegwilde, een tijdje met vakantie, rust en ontspanning, maar dat kon geen kwaad, want wat moet iemand zonder zijn pensioen in Portugal doen? Ross dankte voor de inlichting. De kostbare verzameling postzegels was hem geen raadsel meer. Dupuis had zijn vermogen willen redden en de zegels geheim willen houden, bang, dat de chanteur achter zijn verborgen schat zou komen. Hij werd gechan teerd op de basis van zijn pensioen en op zijn ge ringe bankrekening. Het gled, misschier in gouden tientjes verzameld, was vakkundig aan de ogen van de ïiscus onttrokken. Ross kende die kunstjes, je deed er niet veel tegen. Hij dacht aan het meisje, in Friesland of zo, die „O" gezegd had, toen ze het doodsbericht van haar oom Lucas ontving. Hij grin nikte. Ze zou ongetwijfeld wel iets anders zeggen, als de notaris haar zou ontbieden. Maar wat zou de majoor zeggen als ze hem te grazen hadden met zijn gestolen fiets? Ross had grote lust om „door te drukken". Helaas zou dat ene geval ook de anderen meesle pen, daar zou de majoor dan wel voor zorgen en dan zou het Ishiguro moeilijk vallen om te zwijgen. Dan is de afperser dood, dacht Ross. De moorde naar krijgt een jaar of tien, benevens een duw voor het geval, waarvoor hij gechanteerd werd. Wie weet, vat er dan nog te voorschijn komt en wie er nog meer de bak indraaien. Ishiguro praat er zich dan wel uit met een goeie advocaat. Maar als hij te veel zegt, of te weinig, of verkeerd., mijn hemel! En dat alles voor een rat! Als ze Elsje chanteerden of Annie, zou, ik toch zeker ook zwijgen. Stel je eons voor, dat ze Annie tien jaar opsloten omdat ze in- plaats met fiches met.met.iets anders had cegooid... Plicht, eer en recht. Je komt er niet met je gewone moraal. Laat maar zitten, het is onbe gonnen werk, zou Sardemann zeggen. Ross was er zeker van, dat ook Sardemann deze zaak „de grond in zou drukken" als hij wist, wat Ross wist. En de commissaris? Hard en rechtvaardig meneer Ross en in geen geval een schijtlaars. We dienen alle maal bordjes op onze werktafels te zetten om ons zelf te kunnen overwinnen. We zijn automaten, me neer Ross, naalden op de weegschaal van een steke blinde vrouwe Justitia en we verdienen er ons broodje mee. We kopen er bloemen voor op zater dag, voor onze vrouwen. We betalen er de opvoeding mee voor onze kinderen. We gaan ermee vakantie vieren. We leven ervan meneer Ross en commissa ris, we gaan er aan dood. Ratten die pest versprei den moet je vergif voeren en ratten die de morele pest rondstrooien, die moet je drie jaar lang te eten geven en hun slachtoffers moet je fijnknijpen. omdat je geen schijtlaars wil worden genoend. Richard Ross smeet zijn potlood neer en leunde achterover in zijn stoel. Als ze Annie.dacht hij. Als ze mijn Annie.Mijn God, ik zou blauwzuur te kort komen voor zoveel ratten. Richard Ross stak langzaam zijn hand uit naar zjjn tas. Hij opende de leren klep en haalde het doosje te voorschijn, waarin een flesje lag, tussen twee dotten watten. Hij keek lange tijd naar het fles je, een dun, slank buisje met een dikke, glazen schroefstop. Een leeg flesje met een paar vlekken aan de buitenkant. ...vingerafdrukken, zei Ross zacht. Mooie bloe men mompelde hij, prettige vakantie... slaap lek ker... Elsje vindt me a1 een held, omdat ik een uniform aanheb. De commissaris vindt me hard en rechtvaardig en Annie is getrouwd m .t een man van eer en plicht en wetten zijn mensenwerk... wie'' mee doet komt hier... Ross legde de watten weer op het flesje, sloot het doosje en stak dit in zjjn tas, die hij weer .ast zich neerzette. Hij voegde al zij.' gegevens samen in een map ?n schreef op de buitenkant: Dossier Lucr oen praatte hij nog wat met de mensen om hem heen en ging weg. Hh wenste de moordenaar op een keurige manier te vertellen, dat er een fout was gemaakt en dat deze direct te zien was geweest. Niet één fout, maar zeker drie of meer en de stille getuigen, in de vorm van voorwerpen, zouden de rumoerige leuge naars spoedig tot zwijgen brengen. „In drie dagen tijd ontsluiert inspecteur van politie een weerzin wekkende sluipmoord", zou er in de krant komen te staan. Het portret van Lucas zou naast dat van e dader in de krant komen. Het opschrift kon Ross zich al voorstellen: „Een huis vol ongerech tigheid!" „Moord- en roofhol leeggeveegd!„Een rattennest ontdekt!" „Heeft de film schuld aan deze sensationele zaak'" Richard Ross vergat, dat hf nog een afspraak had met iemand van buiten de stad n hij wandelde zonder veel haast te maken naar een villawijk. Hij wist dat hij met de bewijzen letterlijk 'n zijn zak liep en dat hij niets meer te verliezen had, behalve zijn innerlijke rust, maar daar vroeg men niet naar. De buurt, waarin het huis stond, dat hij moest 'bezoeken, was kleurrijk van late herfstbloemen. In bruinrode weelde lagen de grote tuinen om de landhuizen heen en de sfeer was zo voornaam en zo onaantastbaar, dat het leek, oj. hier alleen maar geüniformeerde inspecteurs mochten komen, inplaats van gewone agenten, die deze wijk tegen de rest van de wereld zouden moeten be schermen. Hier waren geen straten, hier waren uit sluitend lanen en pleinen. Op een va., die pleinen, gekroond met een bloemennaam, stond een groot rusthuis. Bijna verborgen, achter populieren en achter een geschoren heg lag de tuin, vol kleine gazons, die op verschillende hoogte om een vier kante vijver waren aangebracht en die bereikbaar waren door trappen van rood natuursteen. Inspec teur Ross liep over het pad van marmerkiezel, be klom de romantische trapjes en Ross werd op een breed terras ontvangen door een pleegzuster die een glazen deur voor hem opende. Het was wel geen bezoekuur, maar het uniform behoefde nimmer re kening met de burgerlijke wetten te houden en een paar minuten later zat Ross tegenover de genees heer-directeur van het rusthuis. (Wordt vervolgdl KRUISWOORDRAADSEL 2345 67 89 10 Horizontaal: een beroep; 2. bij koetsier; 3. zwemvogel, bedekte spot; 4. op de voorgrond tredend; 5. meisjesnaam, rub ber; 6. oorlogsgod, Engels voegwoord; 7. gemeente in 't Gooi, gewicht; 8. ver ouderd voegwoord, schapenhaar; 9. on volkomen; 10. verdovingsmiddel: 11. dun, deel van kerkgebouw. Verticaal: 1. schoppenaas, pers. vnw.; 2. deel van obligatie, visgerei; 3. inwoner van Ned. stad; 4. 50 zonder lidwoord, hert; 5. cirkels, rivier (Sp.)6. zeegod, verlangen; 7. ontzaglijk, behaagziek; 8. bioscoop, maanstand; 9. schutting, Euro peaan; 10. stap, werpanker. Oplossing van 31 januari 1 mode 2 decade 3 demeter 4 terrazzo 5 zodiak 6 akte. t Advertentie Venezuela. De politie van Caracas heeft gisteren de bureaus van de com munistische partij en een links-revolu tionaire beweging doorzocht. Wapens, munitie en verscheidene drukpersen wer den in beslag genomen. (Reuter)

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1962 | | pagina 4