DE STORM BRAK LOS: Na een avond in de Coffee shop... Waarom we dit dragen Hausse in hoge laarsjes Omdat het mode is! Lloyd Morrison: moderne Odysseus Anneke9s - albumniet altijd even best Damrakkertjes PRETTIGE FEESTDAGEN Zijn onze jongeren veel minder open dan anderen? Caterina Valente: wervelende show Achttien liedjes hijeen van JULES DE CORTE FA VORIETEN- Sammy Davis Jr. meets the stars Groeten uit „Lief Hawaii" „Mooi Spanje" Aantrekkelijke serie Charlayne Hunter (21 jaar) en Walter Stovall (25 jaar J. ketende een storm. Hun huwelijk ont- 1 w. mm Lloyd Morrison vraagt in Warschau de weg aan een yolitie-agent. tea ZATERDAG 28 SEPTEMBER 1963 Favorietenexpres is een serie 45-toerenplaatjes van Phi lips, Decca en Fontana, waarop jonge zangsterren hun leeftijdgenootjes kunnen bereiken met de in „zwang" zijnde melo dietjes. Toen mr. Stovall, een gro te pouletfabrikant in Dou glas (Georgia, V.S.) op 3 september de New York Times in handen nam, barstte hij in vloeken uit. Zijn enige zoon, de 25-jarige Wal ter Stovall, prijkte met zijn fo to op de voorpagina. En daar naast stond een negermeisje, Charlayne Hunter, 21 jaar. Hij kende dat gezicht. Ze was eer der in de kranten verschenen als de eerste negerstudente van de universiteit van Geor gia en als zodanig was ze ook de eerste gegradueerde van deze universiteit in het zuiden van de Verenigde Staten. Char layne was als symbool voor de integratie tussen negers en blanken gepousseerd; erg te gen haar zin, want ze wilde slechts zichzelf zijn. Nu luidde het bericht dat zij was ge trouwd met Walter, de enige zoon en erfgenaam van de schrijven, maar ook dat hin gen zij niet aan de grote klok. Charlayne en Walter onttrok ken zich aan verdere onder vragingen, nadat ze hadden verteld dat zij in december een baby verwachten. Ge vraagd naar de reden voor haar terughoudendheid zei Charlayne nog: „Ik beschouw ons huwelijk als een privé-aan- gelegenheid. Mijn privéleven heeft niets uit te staan met de gevoelens van andere men sen over rassenscheiding of rassenintegratie. Ik ben niet getrouwd om propaganda te voeren voor het een of ander. Omdat ik mijn eigen leven te leven heb, wil ik niet als een symbool rondgedragen wor den." De president en de rector van de universiteit waren min stens zo geschokt als vader Stovall. ,,Als wij dat hadden geweten, hadden wij ze aan de deur van de universiteit gezet," verklaarden zij. Zelfs ook de vader en moe der van Charlayne toonden zich een beetje overrompeld door het nieuws: „Walter en zij hebben hier meermalen het weekend doorgebracht, maar zij hebben ons geen toestem ming voor hun huwelijk ge vraagd." Walter Stovall tracht zich verder zoveel mogelijk op de achtergrond te houden. En ook zjjn jonge vrouw weert nu alle publiciteit. Na dit relaas zit de Zeg maar jij-redactie vooral nog met deze vraag: Veronderstel dat jij ern stig verliefd bent geworden op een negermeisje (of een neger jongen) en je gaat je ouders vertellen dat je met haar, of hem wil trouwen. Vraag eens wat ze, je vader, je moeder, ervan zouden denken? Wij, van Zeg maar jij, zijn erg nieuws gierig om die reacties eens te horen. liiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiillliiilliilllllillllllllll et grote plakboek moest het 'm doen. Daar stond Lloyd Mor rison op duizend ma nieren in. Men zag hem in kranteknipsels, waar alle talen van Europa over hem vertelden. Hij stond in aan bevelingsbrieven van radio stations, van dagbladdirec ties, van regeringsfunctiona rissen en zelfs een keer van president Nasser persoonlijk. Men zag hem op talloze fo to's, met Poolse studenten, met de ruimtevaarder Ga garin, met Turkse militai ren. Dat grote plakboek was zijn zwaar gehavende, van visa uitpuilende Amerikaan se paspoort gaan vervangen. Hij kwam er de wereld mee door en maakte er deuren mee open. In dat plakboek had hij de wereld aan zijn voeten, luisterde zij naar zijn idealistische bedoelin gen. Het was overal dezelfde Lloyd met een bruine Noor se pull-over en een groene zonnebril op zijn scherpe, donkere, licht blozende ge zicht. Meestal torste hij zijn zware rugzak mee. Zo was hij in 1959 uit New York weggetrokken. Hij was toen 23 jaar. Familie had hij :<T. blanke mr. Stovall. ,,Dit is het eind van de wereld," riep va der Stovall uit. En miljoenen inwoners van de zuidelijke Amerikaanse staten hebben met hem woedend geroepen dat dit een schandaal was. Zo'n schandaal is in Europa heden ten dage niet goed voor te stellen. Natuurlijk, ook hier bestaan, (als erfenis van het fascisme?) nog koppige opvat tingen over het» kwaad van rassenvermenging, maar niet officieel. In een aantal Ame rikaanse staten ls een huwe lijk tussen een blanke en een neger verboden, en strafbaar voor de ambtenaar die de wet telijke huwelijkssluiting zou verrichten. De knappe, elegante Char layne Hunter had in januari '61 onder sterke politiebewa king de campus van de uni versiteit van Georgia betreden. Washington had troepen met gasmaskers en traangaslbom- men ingezet. De haat van vele van haar blanke collega-stu denten was voelbaar. Charlay ne, die uit Atlanta afkomstig is, ging journalistiek studeren. Ze deed haar best zo weinig mogelijk op te vallen. Onder de meer vooruitstrevende, rui mer deokeftde jongelui van de universiteit vond ze enkele kennissen. Een van hen was WalterStovall, die ook jour nalistiek studeerde. Op een avond had hij in The Coffee Shop nog plaats kunnen vin den: naast Charlayne. Het was spoedig vrij bekend dat hij wel eens met haar uitging. Zonder dat het veel opzien baarde, ging zij in haar eer ste studiejaar over tot de ka tholieke kerk. Dat was alle maal niet onbekend. Maar wa ren ze in het begin wel eens samen gezien, dit hield spoe dig op. Er waren anderen met wie Charlayne zich meer scheen te bemoeien. Aan het begin van deze zo mer verlieten ze beiden (le universiteit. Hij ging stage lo pen bij de Atlanta Journal in Georgia. Zij betrok een appar tement in de wijk Greenwich Village in New York en werd redactie-assistente van The New Yorxer. Nadat hij haar enkele malen even had opge zocht in New York, zonden zij begin september het bericht van hun huwelijk rond. Dat gaf een enorme opschudding. Voor de televisie en aan journalisten vertelde Charlay ne dat zü in feite waren ge trouwd in maart. Dat gebeur de in het geheim. Ook nu wil de Charlayne de piaats niet noemen, om te voorkomen dat iemand daarvoor wegens over treding van de wet gestraft zou worden. Wel hadden zij spoe dig begrepen dat men zo'n ge- fceim huwelijk nergens zou rvaarden. Begin juni lieten ia Detroit hun huwelijk in- iiiiiiiii<jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii(iiiiiiiiiiiii!iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiimiiiiiiij|iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii(iiii De knopenhaak, die door onze grootmoeders al zo verafschuwd werd, zal toch weer voor de dag gehaald moeten worden, want hoge laarzen worden deze win ter hoogst modieus. Gelukkig zijn de lusjes voor de kleine knoopjes nu van elastiek en onze tieners worden niet meer in hun bewegingen belemmerd door een lange rok. Veel meer dan de knoopjes zullen de laar zen van toen en nu niet ge meen hebben. Ze zijn nu ele- gant, hebben een hoge hak en als garnering een gekke strik, kostbaar bont of een rits klei ne gouden strikjes. En waar schijnlijk zijn de prijzen ook wel iets veranderd. Die varië ren van 75 tot 150 gulden, maar de eersten die geen weerstand meer kunnen bieden aan de nieuwste verleiding zijn niet de „dure vrouwen" maar de gewone tieners en twens. Zij hebben er een hele maand spa ren en een maand zuinig le ven voor over om een paar fij- r- laarzen te kopen, die ze de hele winter dragen, of het nu koud wordt of niet. „We zul len ze niet dragen omdat ze zo heerlijk warm zitten met sneeuw of guur weer, welnee, het is mode", zeggen ze. niet meer. Als grafisch ont werper had hij wat dollars bij een gespaard en voor het ove rige was hij vooral nieuwsgie rig naar Europa, dat hij te voet, liftend en de kost verdie nend wilde ontdekken. Mensen ontmoeten, zo stelde hij zich zijn tocht voor. Nederland was zijn startplaats. Een Neder landse krant publiceerde een interviewtje over deze berooi de globetrotter. Een week geleden kwam hij terug in ons land. Alle landen van Europa, met een paar Aziatische en Afrikaanse ston den in zijn paspoort, of in zijn plakboek, dat nog altijd de grafisch ontwerper verraadde. Hij was een andere man ge worden, een uitgesproken idea list met meer ervaringen dan de meeste mensen in een heel leven verwerven. Hij kwam uit Hilversum waar hij voor de radio enige negro-spirituals had gezongen en een verhaal tje had verteld over zijn idea len, zijn reizen, zijn ontelbare ontmoetingen met jonge men sen. Lloyd Morrison is een soort wereldburger geworden die jonge mensen wil vertellen wat jonge mensen elders in de wereld denken, voelen en doen. Hij heeft ze ontmoet in stu dentenhuizen, in jazzclubs, bij zijn lezingen en zijn negro-spi- rituals. Hij is te gast geweest in afgelegen huizen in het uiterste noorden van Scandi navië en in woestjjnwoningen in de Oriënt. Hij vermaakte kinderen met zijn tekeningen en zijn liedjes en hun ouders vertelde hij over de kibboetz in Israël, de restaurants in Praag en de universiteit van Moskou. De kibboetz in Israël kent hij vrij goed omdat hij er zes maanden gewerkt heeft. Hij vond dat een inspireren de ervaring met jonge men sen uit de hele wereld bij elkaar te zijn en samen iets op te zetten. ,,Het is de bes te vorm om elkaar te leren kennen," vindt hij. Nu zou hij er niet meer heen willen omdat de meesten naar zijn smaak in minder gunstige zin zijn veranderd. Zijn meest intense ervaringen heeft hij in Polen opgedaan, waar hij herhaaldelijk voor enkele maanden geweest is en vele vrienden heeft gewonnen. „De jongeren zijn daar zeer vooruitstrevend en veelzijdig geïnteresseerd. Hun hartelijk heid en hun zin voor gast vrijheid zijn steeds weer diep ontroerend. Iedereen was daar hevig nieuwsgierig naar de jongeren in andere lan den. Vertellen, dat was het beste wat ik steeds weer kon doen, niet over politieke situaties, maar over culture le en sociale omstandighe den. Niet „the big way" die men van een Amerikaan bjj- na gewoon is, maakt indruk, maar de simpele ontmoeting. Misschien is mjjn manier wat ongewoon, maar dat tracht ik steeds zo te hand haven. Ook mjjn zingen voor radio en televisie is onge woon. Ik heb geen bijzonder geschoolde stem, gebruik be wust geen gitaar of andere begeleidingsinstrumenten, ik wil alleen met mijn stem en mijn aanwezigheid de men sen benaderen." Hij heeft vooral in zijn eer ste zwerfjaren meermalen hon ger geleden en de vermoeid heid van de tocht op zich voe len drukken. Alleen in de Oriënt leek alles vaak vanzelf te gaan. „Je hebt daar geen geld nodig om in leven te blij ven." Tot twee keer is hij ern stig ziek geweest door voedsel vergiftiging, een keer in Joe goslavië en een keer in Polen. Hij heeft zelden meegemaakt dat de mensen bewust onaan genaam voor hem waren. „Ik ben eenmaal per ongeluk met de trein Oost-Duitsland binnen gereden zonder dat ik een vi sum bezat. Men heeft mjj zon der narigheid netjes terug la ten gaan om een visum te verzorgen." Voor zover het hem moge lijk was, wilde hjj in de vreem de landen zo min mogelijk de vreemdeling zijn. „Ik trachtte steeds zoveel mogelijk de taal te leren en my aan de omstan digheden aan te passen." Nederlanders vindt hij in enkele opzichten vrij duide lijk afsteken bij de meeste andere volkeren die hij heeft ontmoet. Hp was naar een paar Amsterdamse studen- tenbljeenkomsten geweest en had daar weinig contact kun- nen krijgen. „Ze lijken wel 1 bang om een gesprekje te beginnen met een vreemde ling in een trui. En als je wat vertelt, kijken ze je aan met een gezicht van: Dat weten wü veel beter! Mis schien een beetje arrogant en superieur?" probeert hij voorzichtig te vragen. „De Nederlandse jongeren komen mij minder open en enthou siast voor dan de Duitse," meent hij. Het is hem ook opgevallen dat er in ons land zo weinig vaste plaat sen zjjn waar de jongeren elkaar ontmoeten, afgezien van een paar pseudo-artis- tieke cafees. Is het niet zo dat hier de meeste mensen zo individualistisch zjjn dat zij hun gedachten en wensen binnen hun eigen omheining houden? Het is Dloyd Mor rison, die dit vraagt. Als hy nog eens naar Enge land terug is geweest, wil hjj opnieuw naar Oost-Europa. „Ik wil nog een paar jaar zo rei zen, zingen en vertellen," zegt hjj. „Waarschijnlijk ga ik dan terug naar Amerika om een baan te zoeken, waarin ik iets aan mijn vele ervaringen heb." In zjjn plakboek bladerend, sigaretten en een biertje af slaand, zegt hjj: „Noem mU een moderne Odysseus. Dat hebben Griekse studenten en journalisten het eerst gezegd. Het klinkt wel aardig, niet zo aanmatigend idealistisch, en het is ook wei ongeveer zo." Een platenalbum van Anneke Grön- loh heeft het grote voordeel dat men het nog niet alleen met „gouden" platen vullen kan, al heeft zij met vier van deze felbe geerde trofeeën het record in handen. Uit bijvoorbeeld de EP van Philips „Anneke's surprise album" (P 08087) leert men het af, te denken, dat de verkoop van elk nieuw liedje van An neke wel weer de grens van de hon derdduizend platen zal overschrijden. Was dat maar waar. Ook bij haar, de meest gevierde zangeres van Neder land, is het niet altijd raak. Want Anneke Grönloh is niet alleen de Anneke Grönloh van het „gouden" Brandend Zand, Paradiso, Cimeroni en met aan zekerheid grenzende waarschijn lijkheid, nu weer „Wladimir". Anneke Grönloh is namelijk ook de zangeres van „Maharadja", „Want je hoort by mij", „Ik zoek een man", „Klater goud", „Hy kan niet vrijen", „Ik ben van top tot teen op mannen ingesteld", „Neem de Boot" en „Capitano". Een serie van zwakke tot middelmatige lied jes, die Philips in dit surprise album in een heel aantrekkelijk jasje heeft ge stoken, met levensbeschrijving en zoet sappig geposeerde foto's erbij. Het zijn probeersels, waaraan altijd wel wat mankeert en die dan ook nooit de top zullen halen. Behalve „Wladimir" dan, een plaat, waarop weer wèl alle mogelykheden van Anneke's stem zjjn uitgebuit. Soms is het misschien ook slechts de tekst van bijvoorbeeld een wat te open lief desliedje, dat nu eenmaal niet past bjj het eenvoudig innemende zangeresje Anneke Grönloh, zoals dat door figu ren uit haar omgeving is gecreëerd. „Maar hjj begint te beven als ik hem zoenen wil" en „Vrouw zijn uit sleur vind ik eindeloos banaal, zo lang ik lief 1111111111II111111111II11111111111111111 il I111111111111111111111111111111111111111111111111 i 1111111111111111111111111 heb, .geef ik mij helemaal", zijn tek sten die bij Anneke Grönloh niet pas sen. Maar dat gevaar loop je wanneer je buitenlandse nummers gaat verta len. Neen gelukkig dankt zij haar po pulariteit aan een ander soort liedjes, waarover eenieder anders denkt: lied jes die niet te diep grijpen, maar heel onschuldig zün en door de grote eerlük- heid waarmee zjj worden gebracht, goud in het laatje brengen. Plotseling zijn we tot de ontdekking gekomen, dat wü veel rijker aan vrolijke en vriendelijke kinderlied jes zijn, dan wü ooit vermoed had den. Op twee platen brengt Philips na- meiyk een schat van kinderliedjes, die wij al weer voor een deel vergeten wa ren: „Zing en speel mee" 48 bekende speelliedjes (600 392 PB) en Kinder feest" 54 kinderliedjes (600 394 PR). Op beide platen hoort men de Damrakker tjes onder leiding van Hans de Jong met het orkest van Jan Corduwener. Men maakt een kinderverjaardag echt tot een feest als men zulk een plaat cadeau geeft. En nog jaren later kunnen de jongsten by deze platen „feesten". Goor de ouderen zijn er even- zovele jeugdherinneringen als liedjes op deze platen vastgelegd. Er wordt keurig, vlot en verstaanbaar gezongen en de begeleiding is juist melodieus en bescheiden genoeg om niet opdringerig te zijn. Wie zjjn kinderen goede volks liedjes wil laten zingen en dat is ook een stuk cultuur kan met deze pla ten beginnen. Op de hoes staan voorts nog spelletjes en teksten, om de platen levensvatbaarheid te geven. Het circuskind Caterina Valente, heel hoog gestegen op de ladder van de populariteit, eigenaresse van een villa aan het meer van Lugano, de zangeres waarvoor haar echtgenoot en manager Eric van Argo gages vraagt die hun weerga niet ken nen. het zou allemaal bjjzonder irrite rend kunnen zjjn wanneer Caterina Va lente niet werkeljjk zo'n groot artieste was. Decca, haar platenmaatschappij, heeft om de herinnering wakker te hou den aan haar TV-optreden in Nederland nu een langspeelplaat uitgegeven, waar bij op de hoes al die materialistische successen van La Valente schreeuwend worden opgesomd. Maar wanneer de plaat zelf eenmaal op de draaitafel ligt dan is al die bombast gauw vergeten. Dan kan men weer genieten van die simpele, maar oh zo soepele stem waarmee alles mogelijk schijnt. Dan wint de zangeres Caterina Valente het „met vele banddikten" van de Miss Showbusiness Nummer 1. Zij triomfeert in Da MaJaguena, in The Pepermint twist, in Der Sheriff von Arkansas ist 'ne Lady, in Melodie d'Amour, in Mein Ideal en Sing' mit mir. Caterina is op deze opname buiten gewoon op dreef; zij maakt er één wer velende show van waar men ademloos van geniet (BLK 16250). SANDRA, een donker meisje met een guitaar, is nog te jong om tot een top prestatie te kunnen komen. Op Philips (JF 327 564) brengt zjj een Nederland se versie van Summertime 'Sluimer zacht) met op de andere kant ,,'t Is een mooie dag vandaag". Zjj doet het wat te veel volgens het boekje en haar stem heeft nog geen enkele persoonlijk heid. RIA VALK heeft altijd een speciale voorkeur gehad voor simpele cowboy liedjes. Op Fontana YF 278 012 brengt zjj „De Schat van Rio Jim" naast „Die laatste dag met jou". Twee mid delmatige plaatjes zoals wij die meer van Ria Valk kennen. Domela Nieuwenhuis heeft eens ge zegd, dat wie zjjn roeping als individu het best vervult, de mensheid tot eer strekt. Deze uitspraak is in bijzondere mate van toepassing op Jules de Corte, een van de weinigen in Nederland die op een heel eigen manier en met een blijmoe dig hart onze menselijke tekorten en onze nationale ondeugden weet aan te wijzen, en wel zó, dat men er onmo gelijk door op zijn tenen wordt getrapt terwijl men toch even „au" zegt. Het is by Jules de Corte zó gesteld dat men zyn minzame en toch rake op merkingen, die nooit zó sarcastisch zjjn, dat zjj echt pqn doen, met een soort graagte hoort omdat de toon van binnenuit komt en hjj alles aan de kaak stelt wat echt afstotelijk is, maar door onze vaderlandse gemakzucht niet zo vlot meer als leijjk wordt herkend. Hü houdt ons dus op een prettige ma nier wakker. Sarcastische kritiek spui en is eigenlek een gemakkelijke aan gelegenheid. Er is overal wei wat. Maar het negatieve is bjj Jules de Corte ver te zoeken. Bjj al zjjn liedjes, en dat zjjn er nogal wat, is de basis die van een verstandige, gevoe lige en sociale blijmoedigheid, deug den, die hjj zeker niet overschat, maar die hjj dan -ook onomwonden tussen de regels door prijst. Hjj móét wel een blij man zijn. En dat is iets positiefs, waaraan wy veel behoefte hebben, ze ker zolang de blijheid nog maar al te vaak gezien wordt als een vorm van zuidelijke naïveteit. Wanneer een blij mens ook nog zjjn levensvreugde kan uiten op een manier die de anderen aanspreekt, op een zeldzame manier voor ons Nederlanders, dan is dat een witte raaf. Daar moeten wU zuinig op zjjn. Nu is het een bekende zaak, dal juist Jules de Corte tegenover zulk een uitspraak dezelfde zal blijven die hjj was. Een bescheiden man. Hjj zal ze ker niet naast zjjn schoener gaan lo- Ïien nu er opnieuw een LP van zjjn iedjes is verschenen, een plaat die wjj waarljjk een bjj-de-hand-hebbend le venselixer kunnen noemen. Het hart, dat jeugdig blijft, heeft zjjn eigen re denen. Het is niet benauwd en bekrom pen, nog minder rancuneus en njjdig. Het is breed en wijs en blij. Het is niet dweepziek, maar sober en direct. Dat is het hart van Jules de Corte. Men hoort het kloppen in de achttien liedjes, die hjj onder de verzamelnaam „Prettige Feestdagen" heeft laten op nemen door Philips (P 08089 L). Ieder een, die met hem vanaf Nieuwjaar via Pasen en Pinksteren, Moederdag en Sinterklaas het jaar doorneemt, zal deze liedjes even snel graag mogen als zjjn serie „Liedjes, die eigenljjk niet mogen," de LP waarvoor hjj verleden jaar op het Grand Gala du Disque een Edison ontving. Laten wjj hier niet pro beren iets van de musische talenten van Jules de Corte naar aanleiding van enkele liedjes duidelijk te maken. Hjj zingt! Met een meesterlpke ongedwon gen vanzelfsprekendheid. Prettige feest dagen Les Alcarsons zjjn, althans volgens de platenhoes, een origineel- Spaans ensemble, dat alleraar digst de folkloristische gezangen van hun land kan vertolken. Op Phi lips E.P. 432.913 geven ze een proeve van hun bekwaamheid. Ze zingen „El porompompeio". „El burro (d.i. bo ter) socarron". „Mi sere Sere" en „Como yo te quiero" (d.i. hoezeer ik van je houd). Een en ander allerpit- tigst; met vaart en verve. Stellig voor liefhebbers van „Spaanse" muziek. Voor hen, die vakantie-herinneringen levendig wensen te houden: allerge- noeglïjkst tijdverdrjjf. Artone verrast met een serie plaat jes in het zeer populaire, doch niet al te vergankeljjke genre. Allereerst de vermaarde Kilima Hawaiians met „On the beaoh at Waikiki" ofwel „Tausend Biüten aus Samoa" (DR 25.177). Ver rukkelijke klanken voor wie van Ha waii houdt of er naar verlangd. De Tamouré, een Pacifisohe wjjze van zin gen, is het laatste woord op dit gebied. En de Mafatoes weten er met exotische marimbaklanken weg mee. Dan zijn er Willy and his Giants, die op 25.177 „Sarina" en „Terang Boelan" ver klanken. Helaas kan dit plaatje niet zingen: dat spqt ons, maar we wensen het ensemble gaarne en van ganser har te toe, dat het een vokalist (e) kan aantrekken, die in staat mag zjjn het geboden* te completeren. Sammy Davis jr. is een duivelskun stenaar. Hy kreeg grote bekend heid als ademzanger, pianist, slag werker, vibrafonist, trompettist, danser en humorist. Op een nieuwe „Reprise" EP (5612) komt zün weerga loos imitatietalent aan de orde. Achter» eenvolgens tovert hü de stemmen van Mario Lanza, Louis Armstrong, Frankie Laine, Ray Charles, Al Hibbler, Nat King Cole, Huckleberry Hound, Tony Bennett, Billy Eckstine en Vaughan Monroe te voorschijn. In Be My Love, That Lucky Old Sun, Ballerina en Stranger in Paradise, vergeet men een voudig dat er één man aan het werk is, nl. de-man-die-alles-kan: Sammy Davis Jr.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1963 | | pagina 15