„Grote Prijs van het Europese Lied" Nederland komt in Kopenhagen uit op tweede plaats A H i Anneke naar Kopenhagen met „Jij bent mijn leven Spanning tot het laatst Nerveus en bescheiden Dolf van der Linden: topfiguur lichte van in genre muziek TRAITAL0 De voordelen van aandelenbezit met beperking van risico: aandelen Vereenigd Bezit van 1894 CONVERTO PORTRET VAN EEN SONGFESTIVAL-DIRIGENT droog haar? 1 ,»»ft t-™a br^tetmlt'j,üjepjt^r- werd Isa Wie Au- emburg eërs?eP gi aT°Uf A Lux_ gen van het meï£e Ë.ünka ZOn" Denemarken kwam in t iocs Orkeststicfiter Veelzijdig Een prul htoï'e,i,rr® Straks Kopen- Hilversum Achttien pet. meer TV- toestellen dan vorig winterseizoen DINSDAG 25 FEBRUARI 1964 PAGINA 7 Het Eurovisie Songfestival is eigenlijk ontsproten aan het enthousiasme van de Italia- voor hun Nationale Songfes- ïlval, dat sedert veertien jaren *Urore maakt. De jaarlijkse parade an vocalisten der lichte muziek °P het podium van het luxe Ca- ®.In° in. San Remo is een gigan- Mh feest. Men kan het bestem den als een nationaal gebeuren v°°r het uitgaande publiek in het °ude Saracenenstadje dat als een ^aluwnest tegen de bergen ligt aan de Rivièra di Ponente. Een eest dat met zuidelijke zwier en hartelijkheid en een overvloed aan champagne ieder jaar wordt gevierd. Op een bijeenkomst van öe programma directeuren der ^esteuropese landen brachten ~e Italianen hun nationale trots p sprake. Het werkte aansteke- M op de anderen en weldra werd ^sloten een Songfestival in Euro- v^s verband te organiseren, i aarmee werd de „Grand Prix de p chanson Européenne", de T .°te prijs van het Europese ledV_, ingesteld. Op 21 maart, de eerste dag van Oorry Brokken tóon Frankfurt a. M Z in 1957 in ut - met het liedje Net als toen". '«gen het negende Eurovisie gigfestival gehouden. Men houdt d»* L 20 mogelyk' aan de reeel daL^ land dat de Pril* wint het aarop volgend jaar de gasten afvangt. Grete en Jorgen w. Tahn waren in 1963 in Londen het liedje „Dansevise" de biet Veertig miljoen kijkers Lugano ^jbnaars e" eisten daarmee de r op voor hun vaderland Dene- arken. C*e volgorde in Kopenhagen is bu Volgt vastgesteld: 1. Luxem- 4 rg> 2. Nederland; 3. Noorwegen; Ajrenemarken; 5. Finland; 6. ^stenrjjk. 7. Frankrijk; 8. En- Mcmi 9' West-Duitsland; 10. Tali? Carlo; 11. Portugal; 12. Se«and iAJ0RS,°"-Slavië: 14- Zwit" Verid' ,15- Belgle en 16. Spanje, jj eden is met vertegenwoordigd. k t bezetten van de tweede plaats <iaVt°0br-N,ederland nadelig ziJn' UtaX P de Presentatie van de de lledjes de indrukken van - eerste nummers zijn vervaagd. dar misschien valt het mee. to»Ze Grön}oh tussen de com- Tpj n van Mi bent mijn leven", dirht ow^er pinks) en de tekst- ter René de Vos tijdens de vemenhulde na het bekend wor den van het winnende liedje. Nederlandse overwinning „Een beetje" Teddy Scholten zong zich in 1959 in Cannes mar de top met „Een beetje". Laatste jaren Vergisf Dick Holthaus punten per pr re ontmoeten elkaar in de hal van de VARA-studio. Ik verontschuldigde mij, want ik ben tien minuten te laat. Het wordt met een brede glim lach aanvaard. En ik weet dat mij niets kwalijk wordt genomen. Een kwartier later zit ik tegenover mijn gastheer in zijn woning aan de Taludweg in Hilversum: Dolf van der Linden, schepper en diri gent van het Metropole Orkest van de N.R.U., spil van het Na tionaal Songfestival. Een lange rijzige figuur. Tegen de vijftig. De grijzende lange haren glad achter over gekamd. Zijn stem klinkt melodieus. En het is plezierig naar zijn open en vriendelijk ge zicht te kijken. Met de lange smalle handen van de dirigent liefkoost hij tijdens het gesprek zo nu en dan de jonge boxer, die zich trouw naast zijn meester heeft genesteld. Alles aan Dolf van der Linden is van een innemende een voud, wat hartverwarmend aan doet bij deze man, die dagelijks in een milieu verkeert, waaraan snobisme, zich geestelijk vertillen en arrogantie allesbehalve vreemd zijn, omdat velen onder de last van de populariteit bezwijken. zien Hef T !,te hoog by °P moet stiTv, alleen maar leuk, be- 2?. W M wassen met Viti shampoo Dolf van der Linden, dirigent van het Metropole Orkest, sedert jaren steunpilaar van het Nationale Songfestival en populair orkestleider op het jaarlijkse Eurovisie-Songfestival. Bekend arrangeur en com ponist van filmmuziek. In zijn vrijs tijd een kundig filmer. (Advertentie) I ENTHOUSIASME ITALIANEN ICAF DE STOOT TOT HET I EUROVISIE SONGFESTIVAL V. JC* O-lllXlIO. LUI Cl- LCUi cii En wat in ons land geldt, gaat ook op voor de kwaliteit en kwantiteit van de produktie over de grenzen." Vol gens Dolf van der Linden constateert men daarmee een positief bestaans recht van het Eurovisie Songfestival. nderen, in de vergadering van om- roepdirecteuren, legden de na- druk op het aanhalen van nauwere banden tussen de Westeuropese volke ren. Een Eurovisie-uitzending van een dergelijk populair karakter trekt mo menteel meer dan 40 miljoen KhKers. Daarnaast hebben zuiver zakelijke overwegingen, als de belangen van de grammofoonplatenindustrie, het succes van het Eurovisie Songfestival ver breid. Zoals het in de roulatie houden van de bekroonde liedjes na de wed strijd. Soms worden de verhoudingen daarbij enigszins scheef getrokken. Het is altijd nog merkwaardig, dat het Ne derlandse liedje „Een beetje", waar mee Teddy Scholten in 1959 in Cannes de erepalm voor ons land in de wacht sleepte, met de Italiaanse'tekst een veel langer leven werd beschoren dan de Nederlandse versie. Êq *o iuTTeTtrl'd in Europees verband, 'tirnulm? een van de overwegingen, zou «n inL„.Gnd werken voor componisten a1den ^5 rhver 'n de deelnemende Van Lvj opvatting bleek juist. Dolf tiona]b Linden, voorzitter van de na- °nlanL Jur-V in ons land, rekende ons bgtai uit«t2F' sedert 1958 een v,Jf" Mom o„ rLerlj bedjes uit de bus zijn 2nseveer' e l ^ury houdt zich Jaarlijks Lzendingerfbezig^ d6 Va" sló'M, deze wijze is men steeds ge- len TT..11 Semis te kunnen aanvul- Melri oife f0l.c Orkest speelt ge bedjes Men TL, CT Ult d€ «ekozen 'bin of kunnen zeggen, dat V'edstj iivTuf 01>der de druk van het Wat mSn m activiteit, van es liTTTTof n9emen, de Nederland- ledjesmakerq, wordt opgevoerd. Het eerste Eurovisie Songfestival werd in het voorjaar van 1956 in Lu gano gehouden. Er namen minder lan den aan deel dan thans het geval is, waarin ook het bewijs ligt opgesloten van een groeiende belangstelling. Bel gië, West-Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland en Zwitserland waren van de partij. Corry Brokken, toentertijd slechts enkele jaren bij de omroep werkzaam na bekendheid te hebben gekregen als soliste bij het orkest van John Kris tel, kwam uit met „Voorgoed voor bij Jetty Paerl, populair in de oor logsjaren als Jetje van Radio Oranje en met haar optreden na de bevrij ding in Londen, Parijs en Knokke zong „De vogels van Holland." Lvs Assia, een Zwitserse zangeres, aanvankelijk revuester ging in Lugano met de prijs strijken. Zy zong „Refrains." Het daarop volgende jaar was Frank furt am Main middelpunt. Corry Brok ken hield de eer van Nederland hoog en behaalde de begeerde prijs met „mei als toen", waarvoor Guus muziek had gecomponeerd en WlllJ Hemert de tekst had geschreven.De voortreffelijke vioolbegeleiding van hem Ntyveen droeg" zeker tot de Nederland se overwinning bfö. Corry Brokken werd na de zege in Frankfurt een nationale figuur. et succe3 van Corry Brokken bracht in 1958 het internationale gezelschap naar Hilversum. De spanning in ons land was groot. Maar Corry moest het met „Heel de wereld" afleggen. De Fransman Andre Claveau behaalde met „Dors mon amour" de eindstreep. Lys Assia werd tweede. Met de overwinning van An- dré Claveau werd in 1959 Cannes de uit verkoren stad. Cannes werd het Eurovisie Songfes tival van Teddy Scholten. De Grand r"n* de la Chanson werd haar toege- end voor „Eem beetje", maar niet on zlfTu00.!- l}? charmante wijze waar- \va« v j 1,e u'ist te brengen. Men SfhnltA cdcrland enthousiast. Teddy fJorrvRrTv minder, want evenals j Brokken enkele jaren eerder werd zq op slag bekend. Nederland was voor 1960 voor de tweede maal aan de beurt de interna tionale finale te herbergen, maar de J voor de kosten terug. Omdat Pearl Carr en Teddy Johnson In Cannes met „Sing little birdy" de tweede plaats hadden bezet, werd voor dat jaar de Britse hoofdstad uitgeko- zen. Rudi Carrell trok naar Londen. Het was zyu eerste vliegreis. Honderden keren had hjj het liedje gerepeteerd, zodat zijn vrouw het niet langer kon zTk v»„ ro-MMf ?eluk"> met mu- van Dick Schallies, pianist van het Metropole Orkest en woorden van Willy van Hemert. Bij de repetities in Londen ging alles vlot. Iedereen gaf Rudi een kans maar toen hij eenmaal aan de beurt was ging het volslagen mis. Hij 2on2 gen halve toon te laag. Het Was een teleurstelling", vertelde ons van der Linden. Msar Rudi Car- reu liet zich niet uit het veld slaan. n,M kwam met een ervaring rijker oi„ V°nden terug, wist zjn falen op ®en komische wijze op het toneel aan man te brengen en begon zijn show- Pfogramma's. Zijn liedje bracht hem werken geluk in de vorm van aan- ledmg van contracten en een stijgende Populariteit Jacqueline Boyer, dochter van een be- coetnde moeder, kwam aan de top met net aardige liedje „Tom PiUibi." IVT61 was Cannes weer aan de q De Luxemburger Jean Clau- Kanffi ,°aJ werd eerste. Greetje aan de top. Anny PaT™ Nederland aangezocht met eT sp'S- doos." Zjj was aangewezen zolhs C ook met Anneke Grönloh het gevIl fs Men is m de kringen van de Neher' landse artiesten een beetje huiverig le- worden en waarschijnlijk bevreesd voor de slechts korte roem die aan het win nen van het Nationale Songfestival en de wedstrijd om de Grand Prix de la Chanson Européenne is verbonden. Want het is praktisch onmogelijk zich aan de top te handhaven. Daar komt nog bij, dat de klemtoon niet zo zeer op de zanger of zangeres ligt, maar op het liedje dat ten gehore wordt ge bracht. Of het laatste voldoende uit de verf komt wordt, althans volgens de Neder landse juryleden betwist, hoewel het zeker de bedoeling is. Na Utrecht verkeert thans iedereen in spanning welke resultaten straks in Kopenhagen worden geboekt. En men stelt zich de vraag, of Anneke Grönloh een kans heeft. GEERT GROOTHOFF (Van onze radio- en tv.-redactie) UTRECHT, 25 febr. Een nerveuze Anneke Grönloh heeft maandagavond het liedje „Jij bent mijn leven" naar het Eurovisie Songfestival in Kopen hagen gezongen. Twaalf jury's, overal uit het land hebben dit bepaald. En hun oordeel is onverbiddelijk. Maar tot het laatst heeft het er om gespannen. De strijd tussen „Jij bent mijn leven en „Weer zingt de wind" heeft de tirai- duizenden televisiekijkers en de 1500, merendeels jeugdige, bewonderaars van Anneke Grönloh, in Tivoli bezig gehouden. De jury's in Sneek (Fries land) en Schagen (Noord-holland), die telefonisch aanvankelijk niet bereik baar waren, hebben de doorslag gege ven. Met een totaal van 159 punten zegevierde de inzending van tekstdich ter René de Vos en componist Ted Powder, onmiddellijk gevolgd door de „gezamenlijke inspanning" van Gerrit den Braber (tekst) en Joop Portengen (muziek) met 141 punten, en tenslotte „Vliegende Hoillnder" op tekst en mu ziek van gitarist Jan Mol, dat met een jury-waardering van 60 punten toch al tijd nog het derde liedje werd uit een totaal van 206 inzendingen. Geestdriftig werd Anneke Grönloh, die Nederland op 24 maart in Tivoli in Kopenhagen zal vertegenwoordigen, toegejuicht door de honderden bewon deraars in de zaal, en handtekeningen jagers weken de gehele avond niet van haar zijde. Anneke zélf was be scheidener dan ooit. Wat onthutst dojr de grote schare belangstellende pers mensen en omroepvertegenwoordigers, durfde zij aanvankelijk na haar succes vol optreden nauwelijks de door de NTS- ingerichte ontvangstruimte binnen. Nerveus spelend met een glas jus d' orange vertelde ze een volgend ogen blik aan Vara's Piet te Nuyl: „Het was allemaal wel erg fijn, maar 't had veel beter kunnen zijn...". „Het was jammer, „Vliegende Hollander" dat ik mij in even vergiste met de tekst", vertelt Anneke met een wat sombere blik in haar ogen. „Maar de vele journalisten deden haar ge laat in één oogwenk veranderen, toen zjj haar geruststelden: „Maar daar hebben we in de zaal echt niets van ge merkt". Opgelucht vertelde Anneke toen dat ze alle drie de liedjes met evenveel plezier had gezongen. Het op treden van maandagavond was voor haar evenwel veel inspannender ge weest dan aües wat ze voordien voor tv. heeft gedaan. „Er wordt op zo'n nationale finale zo veel van je ver wacht. Heus Je mag de tekstdichters en componisten niet teleurstellen. En het risico is zo groot, dat je... een kik ker in je keel krijgt... Dan ben je ver loren", vertelt Anneke argeloos. En ze vervolgt: ,,ik hoop in Kopenhagen de volgende maand een goed figuur te slaan. Je hoeft echt niet te winnen, als je maar een goeie indruk achter laat....". In Tivoli in Utrecht werd Anneke geruggesteund zowel door de aanwezig heid van haar moeder, mevrouw F. Grönloh-Rorora, als door haar vriend, Veronica's disc-jockey, Wim Jaap van der Laan. Dat de grammofoonplatenmaatschap pijen niet afkerig zijn van het Song festival moge blijken uit het feit, dat reeds vandaag het winnende liedje te zamen met nummer twee op de plaat verkrijgbaar is. Echter niet met het Me tropole Orkest onder leiding van Dolf van der Linden, maar met een orkest onder leiding van Ger van Leeuwen. Dolf van der Linden, die met zijn ver sterkt orkest veertien dagen geleden begonnen is met Anneke Grönloh de drie geselecteerde liedjes in te stude ren, zal echter wel in Kopenhagen het dan begeleidende Deense orkest dirige ren. Wat Anneke btf die gelegenheid zal dragen? „Waarschijnlijk de zwarte jurk met het witte kanten hesje", is haar antwoord. Dat is een van de drie modellen, die zij zich speciaal voor dit festival door de Nederlandse couturier Dick Holthaus liet maken. Naar ver luidt voor vijftienhonderd .gulden ln to taal. Tekstdichter René de Vos (63), Advertentie) eeti •'MBB foVtO x Keizersgfactit 706 Amsterdam Hyd^ommep0tdtehüddeehrelfet vtn zln lTvTn heeft gediend. En juist dergelijke figuren, zoals ook een Alex van wayenburg, Arie van Nierop, Gerard Hoek zijn zich zelf geb even. Maar dan ook de knapste vakheden. Het behoeft ook geen verwonde ring te wekken, wanneer zij de wenk brauwen ophalen als jongeren met hun gewichtigdoener^ in de televisiestudio van verwaandheid naast hun schoenen lopen en nog niet het peil hebben be reikt, om zonder wroeging kennis te ne men van een degelqk en opbouwend geschreven commentaar? een internationale reputatie. Zijn val<" manschap, persoonlijk overwicht, orga nisatietalenten en karaktereigeiiso',!,[>J pen hebben hem op een eervolle P'aa'8 gebracht in het Nederlandse a™us®" mentsmuziekleven. Ieder jaar_, hem de aandacht bij het Eurovism Songfestival als voorzitter van do derlandse jury en als dirigent tydens de Nationale Finale en in /xn senaar op een concertpodium van de Westeuropese landen. David Gtjsbert, want zo iuid®n ^5 werkelijke voornamen, werd in in Vlaardingen geboren- zQon leer. dreef een muz'ekl,Xbét en het noten- de als longen het altank gp(>edig bleekj schrift Praktisd muzjekbeoefening was De componist Henri Zag- wTinnnvankeHjk docent aan de Toon kunst 'Muziekschool in Rotterdam, la- T »#n het conservatorium in Den Haag werd zijn leermeester Dolf van der Linden was nog maar 24 jaar toen hU als arrangeur in dienst trad van de omroep. Ruim vijftig composities heeft hij op zijn naam staan. En niet alleen als Dolf van der Linden, maar ook als Van Lynn, Nat Nyl of Alex Pinto. Hoofdzakelijk filmmuziek en composi- ties, bestemd als muziek op de ach tergrond. „Humoresque For Strings' „Carnaval Time ..Concertino For Strings", „Carnaval Time", „Concertino for piano" en „Sterren sTaïeToverïï behoren tot de meest bekende. 'T' ®lchAt'e. in.. 1945 het Metropole Or- l grote ervaring en bij zondere tact om met artiesten om te gaan wist_ hij er voor de Nederlandse rcamo Unie een prachtig instrument van te maken, waarmee hij beroemde vocalisten in de loop der jaren heeft begeleid. Het Metropole Orkest telt dan ook bekwame musici waaronder de bekende violisten Benny Behr en Sem Nijveen, de pianist Dick Schal lies en, volgens insiders, de beste gi tarist van Nederland Tony van Hulst. Dolf van der Linden kreeg vier jaar geleden de eervolle opdracht, om als adviseur op te treden van de „Israël Broadcasting Service Kol Jisraeel": „De Stem van Israel". Hij stelde z«n ervaring in dienst van de oprichting van een radio-orkest voor het lichte mu ziekgenre. Op mijn vraag, of de banden met de directie van de Israëlische omroep zijn antwoord hij bevesti- Ztjn vader Dolf van der Linden is een veelzi)- bluven bestaan dig musicus: bekwaam componist, ar-1 8encl' rangeur en instrumentalist. En boven- „In de herfst van dit jaar, of mis- al een orkestleider van formaat met I schien in 1965 ga ik er opnieuw naar toe. Ik heb er mijn werk met voldoe ning kunnen verrichten en de resulta ten bleven met achterwege." E,n d?'Tl he,t Songfestival. Kort en »A r Tor™uleert hü zijn gedachten. „Het repertoire van de Tiedies in het amusementsgenre behoeft voort- durend aanvulling. Er wordt naar ge vraagd. En het valt me steeds weer pp hoeveel goede inzendingen er bii de jury binnenkomen. Het is alleen iLm- mer, dat bij het festival de schtol werper wordt gericht op de vocalis- Til, Tri comP°nist®n en tekstschrij- j Jven daarbij op de achter- verband heeG>n8:£estival in Eur°Pees rakter d T® een rePeresentatief ka- „a,kteL HU voegt er ondeugend aan knnctmF er Ult eeT1 °°gpunt van ingA ontspanning en verstrooi- Inderdaad, voor ontspanning. Maar Dolf van der Linden zwijgt over de in spanning die van hem en al de anderen wordt gevraagd bij de voorbereidingen. Om over de spanning op de dag van het Eurovisie Songfestival maar te xwügen. GEERT GROOTHOFF iiiiiiiiiiHiiiiiiiiiiiiiiMiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnHniiJiuiiiimH BUSSUM, 25 febr. - Anneke Grönloh, gaat dus met „Jij bent mijn leven", een liedje van René de Vos en Ted Powder 1 naar het Eurosongfestival in Kopen hagen. Het is een liedje met een er barmelijke tekst: „Jij bent mijn leven; ik weet dat je liegt en dat je mij be driegt, maar ik aanvaard het want jij bent mijn leven". Het is een liedje met een volstrekt onoorspronkelijke melodie. Het is dus een lor. Niettemin was het relatief nog het beste van de drie prul len. die Anneke ons gisteravond luid keels deed toekomen. „Weer zingt de wind" („Twee harten smelten samen ineen") was zonder meer een ramp en over de „Vliegende Hollander" valt in het geheel niet meer te praten Dat was dus de „nationale finale" van het Euro- songfestival, die noch iets nationaals, noch iets van een „finale" had. nade- maal slechts de brave Anneke al léén er aan deelnam. Zij zingt bijzon der ongenuanceerd, dat wi] zeggen: vrijwel voortdurend als een luchtalarm- sirene. Maar dat wisten wij al. Dat er tijdens de uitzending gisteren weer wat aan de puntentelling man keerde verbaasde ons gezien ervaringen uit het verleden, al lang niet mger; wèl dat Ellis Berger met de telefoon aan het oor soms niet verstond, wat wij. in de huiskamers, uitstekend konden horen. H.Hn iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitiiiimiiiiijimiiiiiuiimiiimiiiiii maakt van schrijven zijn beroep. Uit zjjn brein ontsproten in het verleden talrijke romans, detectives en tek sten voor revues. Onder meer schreef hij voor Henriëtte en Louis Davids en Lou Bandy. Bekend van hem werd zijn „Louise zit niet op je nagels te bijten De tekst van het winnende liedje, „Jij bent mijn leven" heeft hij met speciaal voor het Songfestival geschreven. Ze lag ai enige tijd tus sen andere songteksten bij een muzïek- uitgever, maar er was nog geen mu ziek bij. „Het was Guus Jansen Jr. die er wel fiducie in had en ook Ted Powder bleek enthousiast", vertelt Re né de Vos, die over de vertolking ervan door Anneke Grönloh zeer vol- daan is. Op het ogenblik werKt hij me. Powder samen aan een musical die zich bijna geheel tussen de Ne derlandse vissersdorpjes en de bloem- bollenvelden afspeelt. Voor componist Ted Powder (46) is het Songfestival-werk niets nieuws. Sinds 1960 maakt hi| eik jaar wel een paar composities voor dit gebeuren. In I960 kwam zijn „Angeline", op teks van Pieter Goemans, op de derde plaats, in 1962 „Niets", eveneens van Goemans, op de tweede en nu dus „Jij bent mijn leven" bovenaan. „Ik heb het op het allerlaatste moment nog in gestuurd", zegt Ted Powder, die als componist-tekstschrijver vast verbon den is aan een Nederlandse muziekuit gever. „Alles bij elkaar heb ik dit jaar vijf composities ingezonden, maar het bekroonde liedje had naar mijn gevoel eigenlijk in de tekst al de nodige vaart. Het is voor het publiek het meest aan sprekend aldus Ted Powder (pseudo niem voor Theo Kruit), die zelf als bas sist-pianist regelmatig optreedt met een eigen orkest. Adi>erlent%ti f*3 Een produkt van l'Oréal de Paris DEN HAAG, 25 febr. Op 1 fe bruari waren bij de dienst luister- en kijkgelden 1.617.816 televisietoestellen aangegeven tegen 1.574.395 per 1 Ja nuari j.l. (tot en met 20 februari 1.643.732). Het aantal geregistreerde TV-ontvangers lag in de periode 1 ok tober 1963 tot en met 31 januari 1964 bijna 18 pet hoger dan in het tijdvak 1 oktober 1962 tot en met 31 januari 1963. Het aantal geregistreerde radio-ont vangtoestellen bedroeg op 1 februari 2.643.148 tegen 2.637.236 op 1 januari. De draadomroep telde op 1 februari 459.993 aansluitingen tegen 460.071 op 1 Januari.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1964 | | pagina 7