"»~jkt a l\TGn LAuï IjrllAll 1 grootste superster 1 I e\&en H "r «tï:* TV VANAVOND 'F elevisie s Radios het fundament van uw vermogen mr Van Archie Leach naar Cary Grant Verliefd op het eerste gezicht Barbara Hutton Betsy Drake Grant pakt zijn boeltje Hitchcock haalt Grant terug IM Geen sigarettenreclame op Britse T.V. Danny Kaye, EEG WOENSDAG DONDERDAG WOENSDAG DONDERDAG WOENSDAG 3 MAART 1965 (Door RODERICK MANN) Een van de geheimen van Cary rants magische aantrekkelijk- e*d is de kunst om zich volledig *e ontspannen. Dat kan en doet hij °veral. Stephen Boyd vloog eens ^et Grant via de Noordpool van °s Angeles naar Londen. Toen 2e zich boven de pool bevonden, Wendde Grant zich tot hem en zei: "Es geloof, dat ik maar eens even een tukje ga doen". „Ik begon hem lets te vragen", herinnert Boyd 2*ch, ,.maar het was al te laat. Bin- hen een paar seconden was hij ir skap. Het was ongelofelijk". Minstens tweemaal per week Saat Grant vroeg naar bed met 2'jn boeken en zijn televisietoestel, ^at hij op een afstand kan bedie nen. Zoals verschillende van zijn Vrienden hebben ervaren, houdt hi] er zelfs van op bed te dineren (Het is overigens een heel merk waardig bed, dat net als een zie kenhuisbed op allerlei manieren kan worden versteld, maar dan door middel van een drukknop) Nb. r 1 1 wmem* NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIE NEDERLANDS BELGIE FRANS DUITSE TELEVISIE TWEEDE PROGRAMMA NEDERLAND I BELGIE NEDERLANDS DUITSE TELEVISIE HILVERSUM I 402 ra. HILVERSUM II 298 ra. RADIO VERONICA BRUSSEL 324 ra. BRUSSEL 484 ra. HILVERSUM I 402 ra. HILVERSUM II 298 ra. RADIO VERONICA BRUSSEL 324 ra. ala1. >r<# ROEM EN RIJKDOM staan op één zijde van medaille Greta Thyssen, een jong Hollywood- ^erretje, dat op een avond bij hem di neerde, vertelde de v°lgSji1e8Chifnt "ge dupeerden op zijn b^'huishoudster was ^oonte te zijn. Maar de bozwaar tegen «r en dus kon ik *rtef ik". In Halm Rebben, veron prachtige oude Mexi- Eprings heeft, ontvangt Grant zijn echS^vrienden. Het is 'n huis van twee VerdiePin£en' gelegen temidden van grote gazons met oude eucalyptus-bomen. Als Grant daar vertoeft, zet hij alle zorgen van zich af. Hij verlaat zijn landgoed S i alleen voor zijn dagelijkse ritten te ^tfiaard door de woestijn. Hij verkiest een- Voudige maaltijden buiten of bij de haard ®°'6n bezoeken aan restaurants of gro- zTirTwUj<n- Toen ik bij hem logeerde, tJn snnrJl>chts eenmaal uitgegaan naar het Mexicaan» al*en schuur Daar was net Mexicaanse r tmóet wel' J* v oortref f eli jk Grant moet wel oppassen Hii is een van de weinige sterren ter weroid, dilTo ge makkelijk te herkennen zijn dat zij zich biet zonder gevaar m het openbaai- kun nen vertonen. Nancy Kovak, een jong sterrede vertelt: „Eens, kort voor Kerst, •bis, kwam Cary tot de ontdekking, dat hij op het laatste ogenblik nog wat in dopen moest doen. Hij begon zijnJoch k?rt voor middernacht, toen iemand meer op straat was. Hij had ,b opschrijfboekje en een potlood in zijn «and en mij aan zijn arm, zijn auto met baufféur reed vlak achter ons aan. Ai vendelend langs de Fifth en Madison ^venues keek hij in de etalages van de «esioten winkels en noteerde de dingen, hij mooi vond. Tenslotte stapte hij c,eer in de auto, gaf het boekje aan zijn "auffeur en gaf hem de opdracht de din- gfih die hij had opgeschreven de vol enti6 dag voor hem te kopen. Ik vond v®t allemaal een beetje zielig. Maar ik ronderstel, dat het met Cary Grant r et anders kan". Grant heeft er een he kel Alg hbii «at aan, als men zich aan hem opdringt, een bewonderaar om zijn handteke- 8 vraagt, voldoet hij gewoonlijk aan r?St; verzoek. Maar als iemand naar zijn >r-aurant-taf eitje toekomt en zegt: v* Weet dat ik U lastig valant- ^r°Jdt hij: Waarom doet u dat dan? Ik wie ik ben, maar lk weet niet wie bent. Ga dus weg". ^hTaar roem. rijkdom en de ongemak- die daaraan onvermijdelijk zijn ver- b°hden, lagen in 1931 nog ver buiten het D«*eik van een jonge acteur, Archie °h genaamd. Hij had succes In de -erikaanse musical „Nikki", waarin jJj de roj van cary Lockwood speelde, aar de voorstellingen waren afgelopen ly ^Us tr°h hij naar Californië en Hol- ^ood. Van een New Yorkse impresa rio «rv; 61 had Archie een paar introdüctiebrie- tbeegekregen. Dank zij zijn toneel- aribg en knappe uiterlijk kreeg hij j, sPoedig een contract bij Paramount, Li, een opdracht om als tegenspeler van j8 Gamita op te treden in de film „This the Night". Hij was toen 28 jaar oud. ^ons de productie van de film besloot jj, studio zijn naam te veranderen. „Ik hM Van mÜn eigen naam", zegt Grant. ba8ar Paramount niet. Cary was de h atïl van de figuur, die ik in „Nikki" v0 gesPeeld en daarom koos ik die als j^fbaam. Als achternaam prikte ik C behulp van een speldje de naam V?earit U't; een niij voorgelegde lijst. Mae bat WflS de eerste> die er voor zorgde, h ^rant de aandacht van het publiek ïjQeg' de uit 1933 daterende film „She (j0ri e Wrong" zegt ze een paar woor- h6, te8on hem, die over de hele wereld •e» 2iin geworden: „Come up and hij 1116 sometimes". (Kom eens een keer tic, me langs). „Inderdaad", herinnert ■*v6. ,Mae West zelf, „ik ben degene ge- Öen* die Grant heeft gekozen. We had- do een eindeloze bespreking gehad over vraag, wie mijn tegenspeler zou wor- l|^ I/Vguiiopuxci bU»U W UI sluit iT ltonden maar niet tot een be- °baen. Toen ik het kantoor verliet, lk die lange, donkere, knappe man. **ndda me tot Emmanuel Cohen, het hoofd van Paramount en zei: „Jon gen, als die knul daar kanv praten, lk neem hèm". Ik wist zelfs zijn naam niet. Cohen vroeg: „Wil je niet eerst een proefopname van hem zien?" „Waarom?" antwoordde ik. „Ik heb hem gezien". Als je Cary Grant hebt gezien, jongen, valt er niets meer te zeggen". Kort na zijn aankomst in Hollywood kwam Gran in aanraking met een andere jonge acteur, Randolph Scott, en uit zuinigheidsoverwegingen besloten ze sa men 'n strandhuis in Santa Monica te delen. Ze voerden er 'n echt vrijgezel lenbestaan. Allebei waren ze dol op feesten en er kwamen vaak Engelsen op bezoek. Bij een van die gelegenheden bracht iemand Virginia Cherrill mee, die Cary kort te voren had leren kennen tijdens een voor vertoning van een film. Ze was een pro- tegée van Charlie Chaplin, die haar voor de vrouwelijke hoofdrol in „City Lights" had uitgekozen, een slank meisje met zacht, blond haar. Grant bekende later, dat hij op het eerste gezicht verliefd op haar geworden was. Dat was in de zomer van 1933. In januari 1934 ging ze met hem naar Londen en op 9 februari trouw den ze in Caxton Hall, waarna ze recht streeks naar Plymouth reisden om daar de boot terug naar New York te nemen. Grant was toen dertig jaar, maar emo tioneel nog te onevenwichtig om zijn hu welijk tot een succes te maken. Inner lijk was hij nog altijd de verwarde, on zekere jongeman, op zoek naar de toe wijding en genegenheid, die hij in zijn ieued had gemist, zonder die ooit hele maal te vinden. Het huwelijk duurde pre cies zeven maanden en op de dag, dat Virginia Cherrill het echtscheidingspro ces won, bezwoer Grant zijn vriend Ran dolph Scott, dat hij nooit meer zou trou wen. Het duurde acht jaar, in welke tijd zijn vader stierf, voordat Grant van mening veranderde. In 1938 op een van zijn ge regelde reizen naar Engeland, ontmoet te hij Barbara Hutton, die bezig was zich van haar tweede echtgenoot, graaf Curt Haugwitz-Revenlow, te laten schei den. Vier jaar later trouwden ze. In het zelfde jaar, 1942, probeerde Grant, die inmiddels Amerikaans staatsburger was geworden, dienst te nemen bij het Ame rikaanse leger, maar werd afgewezen, omdat hij net ouder dan 38 jaar was, de leeftijdsgrens. Hij vroeg Lord Lothian, de Britse ambassadeur, of men hem mis schien in Engeland kon gebruiken en Je horen, dat hij de geallieerde lvwnil6! bAs.t.e kon dienen door in Hol- deed hii -iven en films te maken. Dit woodse cnm?térVoiirhielp °°k het Her oprichten, terwbl hii m°°rl2gSlnspanïln.g we.g was om voor de TrnT va? huls den '"Hie langdurige reizen",°Pbekendê hij later, „hebben ertoe bijgedragen dil mijn huwelijk met Barbara tenslotte strandde") Van hem leerde Barbara om van zich af te bijten, wanneer zo als herhaaldelijk gebeurde, iemand haar beledigde, omdat ze onmetelijk rijk was. Beiden hadden een sterk ontwikkeld ge voel -voor humor. „Barbara", aldus Grant, „had een prachtig woord voor alles, wat smakeloos was. „Hemeltje, wat is dat „ig", placht ze dan te zeggen. We brachten eens een bezoek aan een roze Italiaanse villa in Santa Barbara. Het huis was bijzonder smaakvol inge richt op één enkele uitzondering na. Er was een grote abrikooskleurige bar, die een hele wand van de zitkamer in beslag nam. De eigenares was er bij zonder trots op en vroeg tenslotte aan Barbara: „Vind je die bar niet prachtig? Het bleef even stil en toen zei ik: „ja. hij is zo geweldig „ig". Barbara gilde eenvoudig Van 't lachen en ze had haar zelfbeheersing nog altijd niet terug, toen we in de auto stapten". Hun huwelijk heeft ongeveer tweo-en-een-half jaar ge duurd. In 1945 vroeg en kreeg Barbara echtscheiding. Was Grant na de misluk king van zijn eerste huwelijk terneerge slagen, nu was hij wanhopig. Hij kocht een huis in Beverly Hills, dat hij vrij wel alleen verliet om te gaain werken. Toen, in 1947, ontmoette hij het meis je, dat meer invloed op hem zou krijgen dan wie ook, met uitzondering van zijn moeder: Betsy Drake. .Dat gebeurde, zoals ook het geval was geweest met Bar bara Hutton, aan boord van een schip, waarmee hij terugkwam van een va kantie in Engeland. Grant had heel wat vrienden aan boord, onder wie Merle Oberon, en het beloofde voor hem een prettige reis te worden. Voor Betsy Dra ke zag de toekomst er echter lang niet rooskleurig uit. Ze had eigenlijk hele maal geen zin om naar huis terug te ke ren. Ze had jaren moeten vechten om iets te bereiken en nu was haar eerste grote rol in het Londense toneelstuk „Deep are the Roots" afgelopen. Haar ouders waren gescheiden toen ze nog een kind was en dus wachtte er geen tehuis op haar. Alleen de jacht op een nieuw baantje. Twee uur nadat hot schip Enge land had verlaten, liep ze door een gang, net op het ogenblik dat Grant de deur van zijn hut opende om t gaan lunchen met, Elizabeth Taylor toen een jeugd- sterretje en haar moeder. Het schip stampte op dat ogenblik hevig. Betsy verloor haar evenwicht en viel tegen de wand. Grant grinnikte en herkende haar: „Ik heb U gezien in „Deep are the Roots", zei hij, „U bent Betsy Drake": Vuurrood van verlegenheid rende Betsy hem voor bij. Later maakte Grant door bemidde ling van zijn vriendin Merle Oberon, of ficieel kennis met haar. Tegen de tijd, dat ze in New York aankwamen waren ze verliefd op elkaar. Ze traden op Kerst mis 1949 in het huwelijk om zo weinig mogelijk opzien te baren, brachten ze alleen Howard Hughes op de hoogte, die hen naar Arizona vloog, waar ze in een ranchhuis trouwden. Het huwelijk was van het begin al een succes. Ze deden alles samen; zelfs gezondheidskuren. Een hele poos slikten ze vrijwel iedere maaltijd een handvol vitamine-tabletten C. Rose Hips genaamd. Over die tijd vertelt David Niven: „Cary kreeg een voorliefde voor rauwe groenten en liet een enorme machine in zijn keuken installeren, waarvan werd verondersteld, dat ze wortelsap uit worteltjes, spinazie- sap uit spinazie en, de hemel beware me, bloemkoolsap uit bloemkolen perste. Het feit, dat hij tonnen sperziebonen moest kopen om een klein flesje sperzie- bonesap te produceren deed hem ten slotte het absurde van de zaak inzien, Maar tegen die tijd blaakten we in elk geval van gezondheid". Het was een ge lukkig huwelijk. Ze hielden zich aan el kaar, gingen maar zelden uit en tra den nu en dan slechts in films op. Toen, in 1953, ikerd voor iedereen dui delijk, wat Grant zelf al lang had gewe ten. Na 21 jaar een ster te zijn geweest, nam zijn populariteit af- De levensmoe heid, die zich na het einde van de twee- de wereldoorlog manifesteerde, scheen het gevoel voor humor in de mensevn te hebben gedood. De schrijvers, zowel in de oude als de nieuwe wereld, sche nen zich uitsluitend met sombere onder werpen bezig te houden. Het soort sce nario's, dat van Grant een ster had ge maakt, werd niet langeor geschreven. „Het was de periode van spijkerbroeken, verdovende middelen en De Methode" herinnert Grant zich. Dus nam hij het1 voor een top-ster ongelofelijk besluit om er mee op te houden. Het was niet een besluit, dat om wille van de publici teit werd genomen. Er kwamen geen persagenten aan te pas. Grant pakte een voudig zijn boeltje en verliet domweg 't bedrijf, waarin hij zo'n belangrijke rol had gespeeld. Gezien zijn reputatie leek dit een onmogelijk besluit Jarenlang had hij nooit anders dan succes ge kend. Van zijn eerste komedie „The Aw ful Truth" af tot „Bringing up Babv" The Philadelphia Story", „Notorious"' ën Mr. Lucky" toe. In wie mocht be weren dat hij „alleen maar" in komedies kon optreden, werd gelogenstraft door zijn prachtig spel in „None but the Lo nely Hearth". Alles wat hij ooit had ge daan had hij goed gedaan. Hy kende 't bedrijf van binnen en van buiten. En zijn oog voor details was verbazend- wekkend. Lorette Young, die met hem in twee films is opgetreden, „The Bishops Wife" en „Born to be Bad" vertelt: „Cary heeft de zeldza me eigenschap om een scène volledig te kunnen or "eden. In „The Bishops's Wife" waai er een scène, waarin Cary en ik een huis moesten binnengaan. Het was een sneeuw-scène en toen we de sneeuw van onze schoenen begonnen te stampen, hield Cary plotseling op en zei: „Wacht eens even. Als het buiten koud is en bin nen in huis warm, waarom zijn de ra men dan niet bevroren?" Het werk werd stopgezet, terwijl verlegen decorbouwers Ijverig namaakijs op de ruiten begonnen aan te brengen. Pas daarna maakten we de scène af Niets was te onbelangrijk om aan zijn aandacht te ontsnappen. De overleden producent Jerry Wald vertel de daarover: „Toen hij optrad in de film „An Affair to Remember" belde hij me eens s avonds laat op over d knopen aan de uniformen, die de kajuit jongens in een bepaalde scène droegen, „Kajuitjongens dragen zulke knopen niet, zei hij. En natuurlijk bleek' hij gelijk te hebben, toen ik de zaak controleerde". En nu was dat allemaal plotseling voor bij. Cary en Betsy sloten hun huis in Beverly Hills en gingen een reis rond de wereld maken aan boord van een vrachtschip. Ze kwamen overal en lie ten onomwonden blijken, dat ze de mooiste tijd van hun leven hadden en dat ze Hollywood -tn zijn films geen ogenblik misten. Dit duurde twee jaar en het zou mis schien voor goed zo zijn doorgegaan, als Grant's oude vriend van „Notorious", Alfred Hitchcock, niet had besloten een fittn te maken, die aan de Franse Ri- vièra speelde: To Catch a Thief". De film zou worden gemaakt voor Para mount, die wilde, dat Hitchcock de ster zou gebruiken, die op dat moment geen kwaad kon doen: Jimmy Stewart, Maar Hitchcock wilde daar niets van horen. Stewart was volgens hem niet geschikt voor de rol. „Ik moet Cary Grant hob- ben", zei hij. En, omdat hij nu een maal Hitchcock was, kreeg hij zijn zin. Zelf zegt Grant ervan: „Het was het soort scenario, dat me aantrok en dat nieuwe meisje, Grace Kelly, was het welopgevoede, welverzorgde soort meis je, dat ik altijd graag als tegenspeelster heb gehad. Dus zei ik direct ja". Zo eindigde, in 1954, Cary Grant's „pensio nering" en begon er een hele nieuwe joppbaan Y,°?r hem- Het sueces van „To Catch a Thief deed iedere producent mot de hoed in de hand naar hem toeko men. Hij trad op in „The Pride and the Passion „Houseboat", North by North west" en „Operation Petticoat" en het leek of zijn populariteit en aantrekkings kracht op net publiek met iedere nieuwe film groeiden. Maar thuis kwam zijn der de huwelijk in gevaar. En op zekere dag krabbelde hij m zijn auto, op weg naar de studio, pp een velletje papier de volgen de notitie ter publikatie in de pers: „We hebben altijd een diepe liefde en eer- bied voor elkaar gekoesterd en zullen dat blijven doen, maar helaas heeft ons Cary Grant met Lislie Caron in „Father Goose" till® huwelijk ons niet het geluk gebracht, dati Cary Grant als „Father Goose" we verwachtten en wederzijds verlangd. Dus is het, daar we geen kinderen heb ben, die onze liefde nodig hebben, het duld met ons te hebben en begrip voor beste, dat we een poosje uit elkaar gaan. ons besluit". Cary Grant en Betsy Dra- Plannen voor een echtscheiding zijn er ke waren op dat moment negen jaar ge niet. We verzoeken onze vrienden, ge- trouwd. Pauze in de studio f A h!f LONDEN, 3 maart (Reuter) Vanaf 1 augustus zal op de Britse commerciële televisie geen reclame voor cigaretten meer mogen worden gemaakt. Deze datum is thans vastgesteld, nadat begin februari de minister voor gezond heid het verbod reeds had aangekondigd. HILVERSUM Teleac duikt weer in de gevaren rond 't huis. Dick van Dyke komt daarna tot de conclusie, dat men een eend nooit een naam moet geven. Alvorens Danny Kaye de laCnspieren van de kijkers op de proef gaat stellen eerst nog een half uurtje „Sportpanora- ma" Danny ontvangt als speciale gas ten de Engelse filmacteur John Mills en zijn dochtertje Hayley Mills, een tie nerzangeresje van formaat. Na „Tele- vizier" als sluitstuk van de avond op één „Binnen onze grenzen", een docu mentaire over de nog niet bereikte een heid in de EEG, ook al is het dan al acht jaar geleden, dat het EEG-verdrag werd ondertekend. NTS: 19.00 Teleac - Ongevallen ln en om de woning, TV-academie. AVRO: 1930 Mr. Magoo, tekenfilm 1935 De Dick van Dyke Show. NTS: 20.00 Jour naal en wee ro verzicht. AVRO: 20.20 Sportpanarama 20.50 De Danny Kaye Show. 21.40 AVRO's Televizier: NTS: 21.55 Nog niet helemaal één filmdo cumentaire over de EEG. 22.2522 30 Journaal. 22.30—23.10 Teleac: Moderne onderwijsmethoden en didactiek, TV-aca- demie. NTS: 20.00 Nieuws in het kort. KRO: 20.01 Thater 65. 20.20 Onze man in Ra- rijs. 20.45—22.10 39 stappen '39 steps), sptonagefilro (beide keuringen boven 14 jaar). 19.00 Zandmannetje. 19.05 Voor de jeugd. 19.30 Te voet door Vlaanderen. 19.55 De weerman. 20.00 Nieuws. 20.25 Het geluk vliegt, toeristische quiz. 21.10 Ten huize van22.00 Balletprogram ma. 22.20 Zoeklicht op de culturele ac tualiteit. 22.40 Nieuws. 19.10 Nieuws. 19.15 A vos marques, in- terscholaire wedstrijd. 19.48 Le temp» des Copains. filmfeuilleton. 20.00 Jour naal 20.30 Negen miljoen: actualiteiten kroniek. 21.48 Pianorecital. 22.25 Jour naal. 18.1018.18 Nieuws (Regionaal pro gramma NDR: 18.16 Actualiteiten. 18.26 Van buur tot buur. 18.80 Voor de kinde ren. 19.00 Nieuws. 19.03 Actualiteiten. ±9 28 Alte Tapeten. TV-spel. 19.30 Program- maoverizcht. WDR: 18.50 Hier und Heu- te, journaal. 19.12 Intermezzo-Beginn. 19,15 Drei Kumpane; De reis over berg en dai wordt voortgezet. 19.45 Kleine Spiele au» Uebersee: Luftpost-Eilboien an den Himmel) 20.00 Journaal en weeroverzlcht. 20.15 Der Konig stirbt, spel. 21.30 Sportreportage. 22.15 Sikkei en hamer ln New York? reportage. 22.45 Journaal en weeroverzlcht. Aansluitend commentaar. 23.05 Demaskierung, film reportage van een schilder. 18.25 Nieuws en weerberichten. 18.30 Die Drehscheibegevarieerd programma 19.00 Wagen 54 s.v.p. meldenMet de radio-patrouille-politiewagen onderweg. De onaf scheidel ijken. 19.30 Heute: Nws. en actualiteiten. 20 00 Der Mann im Lift, frana TV-spel. 31.30 Das kalkullerte Abenteuer. Duitse geologen m Afghani stan. 22.15 Heutenieuws, weerberichten en actualiteiten. 22.40 Eurovisie: Repor tage wereldkampioenschappen ijshockey. VARA: 15.00 Voor de vrouw. 15.45 Pauze. 16.00—10.15 Voor de kleuters. 14.05—15.15 School-tv 13.0015.30 Eurovisie: Reportage we reldkampioenschappen ijshockey. 17.00 Voor de kinderen. 17.40 Voor de Kinde- 18.00 Nieuws. 18.15 Actualiteiten. 18.20 Uitzending van de Pacifistisch socialis tische Partij: Actualiteiten. 19.00 Voor de kinderen. 19.10 Stereo: Meisjeskoor met pianobegeleiding. 19.30 Artistieke staalkaart. 20.00 Nieuws. 20.05 Stereo: Dansorkest en zangsolisten. 20.40 Ljicni instrumentaal kwartet. 21.00 Dit is uw leven. 22.00 Lichte gramrnofoenmuziek. 22.10 Radio kamerorkest en solisten, moderne muziek (opn.) 22.30 22.40 Piano en viool: klassieke muziek (opn.) 23.05 Reportage Vrouwencongres, P. v. d. A. 23.15 Jazzmagazine. 23.55- 24.00 Nieuws. 1810 Koorzang (opn 18.30 Het spek- trumnieuws uit de protestants-christe lijke organisaties. 18 45 Nieuwe gram- mofoonmuziek 19.00 Nieuws en weer- praatje. 19.10 Radiokrant. 19.30 Leger des Heilskwartier (opn.) 19.45 Liefdadig- heidsoproep Leger des Heils. 19.50 Licht instrumentaal trio. 20.05 Concertgebouw orkest en solist: klassieke en nodeme muziek (opn.) (ln de pauze: *0.55—21.15 Pleit voor de straat: klankschets). 22.00 Amusementsmuziek (gr.) 22.20 Sport 22.30 Nieuws. 22 40 Avondoverdenking, (opn.) 23.10 Pleit voor de straat?: le zing. 23.25 Lichte grammofoonmuzlek. 23.6524.00 Nieuws. 19.00 Joost mag het weten 20.00 Klassiek verzoekplntenprogramma. 22.00 Populaire muziek. 22.30 Alle remmen los. 24.00 Populaire platen. 01.00 Sluiting. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten. 18.30 Lekenmoraal en -filosofie. 18 50 Sportkroniek. 18.52 Grammof odhmuziek. 19.00 Nieuws en radiokroniek. 19 40 Grammof oonmuziek. 19.45 Lezing 20.00 Muziek-kronlek. 21.00 Kamermuziek. 21.o0 Pedagogisch praatje. 22.00 Nieuws. 22.15 Jazzmuziek. 22.45 De Zeven Kunsten. 23.00 Nieuws. 23.05 Feiten en muziek uit vroeger jaren. 23.30 Lichte muziek. 23.55 Nieuws. 24.000.45 Voor de scheep vaart. 19.20 Gevarieerde muziek. 19.30 Nws. 20.00 Lichte muziek. 22.15 Wereldnieuws. 22.25 Jazzmuziek. 22.55—23.00 Nieuws. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek. VPRO: 7.50 dagopening. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte grammofoonmuziek. 8.50 Ochtendgymnastiek. 9.00 De groen teman. 9.05 Oude kamermuziek (gr). 9.35 Waterstanden. 0.40 MorgenwMding. 10.00 Arbeidsvitaminen (gr.) i0.50 Voor de kleuters. 11.00 Nieuws. 1102 Huis- houdelbke zaken, praatje. 11.15 Moder ne orkestmuziek. (gr.) 11.35 Moderne muziek voor viool en strijkorkest (gr.) 12.00 Lichte orkestmuziek en zangsoliste. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Militair orkest (gr.) 13.00 Nieuws. 13.10 Mededelingen, eventueel actueel of grammofoonmuziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 Zang en pianospel. 14.00 Pianorecital: klassieke en moderne muziek. 14.30 Voor en na Marilyn Mon roe, klankbeeld. 14.55 Lichte grammofoon muziek. 15,30 Het Radio Kamerorkest: klassieke en moderne muziek. 16.00 Nws 16.02 Voordracht. 16.20 Lichte grammo foonmuziek. 17.00 Minjon. 18.00 Nieuws. KRO: 7.00 Het levende Woord. 7.05 Ouverture - radio voet vroege mensen. (7.30—7.40 Nieuws. 8.0O—8.05 Overwe ging). 8.30 Nieuws. 8.40 Voor ae huis vrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Moderne orkestmuziek (gr.) 11.00 Voor de zieken. VPRO: Maart: een programma in de toonsoort van de lentemaand. 12.10 Leven op het land, gesprek. Aansluitend: agra risch nieuws. 12.27 Mededelingen zoor de land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Deze week. 13.00 Klassieke grammofoon muziek. 13.48 Voor de vrouw. NVCR: 14.15 Lichte orkestmuziek (gr.) 14.20 De nalatenschap van Thomas Garrique Ma- saryk, hoorspel-documentaire. 15.30 Ra dio Philharmonisch Sextet: moderne muziek. 16.00 Bijbeloverdenking. 16.30 Gewijde muziek (opn.) 17,00 Voor de jeugd. 17.30 Koorzang (gr.). 17.45 Lichte grammofoonmuziek. 17.55 Sportrubriek. 0.700 Ook goeie morgen. 09.00 Muziek terwijl u werkt. 10.00 Koffietijd met Ti neke. 11.00 Kookpunt. 12.00 Muziek bij de lunch; hierin: De agenda. 13.00 Als het maar swingt! 13.30 Van concertzaal tot jukebox. 14.30 Donderdagmiddagpara de. 16.00 Microsol. 17.00 Gevarieerd kwar tiertje. 17.15 Favorieten express. 17.45 Platenpalet. 18.00 Veronica's jukebox. 12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmu ziek. 12.15 Gevarieerde muziek (Om 12.25 Weerbericht en mededelingen voor de scheepvaart). 12,50 Beursberichten en programma-overzicht. 13.00 Nieuws. 13.20 Kamermuziek. 14.00 Nws. 14.03 School radio (Om 15.00 Nieuws). 15..45 Gram mofoonmuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beurs berichten. 16.09 Franse les. 16.24 Liede ren. 16.55 Grammofoonmuziek. 17.00 Nws 17.15 Grammofoonmuziek. 17.30 Vlaam se volksmuziek. 17.55 Grammofoonmu ziek. Advertentie

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 11