fimshcud
TELEURSTELLINGEN BLEVEN
HAAR NIET BESPAARD!
NSTA
Gesprek met Henk van Ulsen
HAND
Televisies
Radio
Weer rock 'n
roll nummers
op de plaat
V
VERLOVINGSRINGEN MET... BRILL ANTEN
Reis van vorig jaar uitgangspunt
Wellicht t.v.-opname
OSCAR PETERSEN
DONDERDAG
VRIJDAG
DONDERDAG
VRIJDAG
DONDERDAG 25 MAART 1965
ONDER
REDACTIE
VAN
EGBERT
ULIJN
i
Constant Introduceert de allernieuwste Nederlandse mode in
verlovingsringen. Het traditionele goud, verrijkt met de kostbare schoonheid
van brillanten. Ga bij uw juwelier deze nieuwe Constant-creaties
(Claudia en Madeleine) eens bekijken. U zult zien: het zijn de mooiste,
de modernste verlovingsringen die u vinden kunt. Maar er is meer!
Uw juwelier heeft een Constant-boekje met meer dan 40 modellen,
waaruit u rustig thuis uw keuze kunt maken.
Ook de afdeling Publiciteit van de Constant Fabrieken te Rotterdam
zendt u dit prachtige boekje op aanvraag gaarne toe.
Zware slag
Rita Reys kreeg bij haar tien-jarig platenjubileum
doer Rolf ten Kate de eerste persing van haar
langspeelplaat „Congratulations in Jazz" aangebo
den. Op de plaat staan zowel haar eerste nummer
„My Funny Valentine" als haar laatste tot nu
toe „Boy from Ipanema".
De jazz heeft een vreemde onwikkeling doorgemaakt. Het is de
fcieest verguisde, maar soms ook de meest bewonderde muziekvorm
Tan deze eeuw. roeger werd zij beschouwd als een speelse en
grillige fantasie van de wat kinderlijke neger-arbeider, of, nog vroe-
8®r, van de slaaf. Tegenwoordig is de publieke opinie toch wel zover
gewijzigd dat de jazz als een regelrechte kunstuiting beschouwd
Ttordt. Hoewel het nog niet zo lang geleden is dat een professor
een verhandeling schreef over „uitspattingen van^de jeugd bij de
rock 'n roll"- Hij kwam evenwel later tot de conclusie dat de jeugd
die naar „deze muziek" luisterde allesbehalve dom was, meestal
öiulo's of middelbare scholen bezocht en allerminst op relletjes uit
Vas. Hij was dan ook naar een jazz-nachtconcert geweest, niet beter
hetend dan dat dit „rock 'n roll" was
Langzaam hebben jazz-musici en liefhebbers meer waardering
•oor hun muziek weten te verkrijgen. Radio, televisie en platenmaat
schappijen hebben daaraan geen gering aandeel gehad. De grote jazz
musici van de laatste jaren werden door hen inderdaad „groot" ge
maakt- Door de verbreiding van hun muziek via deze media wisten
een wereldwijd publiek van hun kunnen te overtuigen. Ella Fitz
gerald, Louis Armstrong, Charlie Parker en John Coltrane worden
•et zo goed in Japan, of Argentinië gewaardeerd als in hun vader
end, de Verenigde Staten.
Wesselllcken
Kwaliteit steeg met de platen
Biografie
Lange weg
De jazz-clubs niet vergeten
RITA
REYS
TRIO
JACOBS
Whiskey Galore
Vernieuwing in godsdienstige
opvoeding
NEERLAND I
NEDERLAND II
BELGIE NEDERLANDS
BELGIE FRANS
BELGIE FRANS
HM V KR SI TM I 402 m.
HILVERSUM II 298 m.
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 m.
RRUSSEL 484 m.
HILVERSUM I 402 tn.
HILVERSUM II 298 m.
RADIO VERONICA
*RUSSFT <24
9RU«SF| 484 m.
RITA REYS tien jaar
dé jazz-plaat-lady
vloog weg, omdat zij jreen voet aan de
(Nederlandse) grond konden krijgen.
Ben contract iin Sheherezade bracht uit
komst. Het leverde haar eerste platen
contract op met Phonogram en zij werd
door de Amerikaanse platenman George
Avfkan uitgenodigd naar Amerika te
komen. Rita maakte twee toemees naar
de „States", zij produceerde er haar bes
te opnamen met o.a. Art Blakey en zijn
Jazz-Messengers. Zij zong er met de
„reusen van de jazz: Sonny Rollins,
Stan Getz. Count Basie en organist Jim
my Smith.
advertentie
CONSTANT
Toen kwam 1957: Rita had na hard
werken, armoede, teleurstellingen ®n
door vast te_ houden aan maar één soort
muziek, de jazz. bewezen wat zij waard
was: een zangeres, die tot de top behoor
de. Op dit toppunt van haar eerste roem
viel er een zware schaduw over haar ge
luk. haar man, de grote stuwer achter
haar en Nederlands beste jazz-drummer
overleed De slag kwam hard aan. Rita
bleef alleen achter met. haar drie jarig
dochtertje. Zij probeerde een tijd lang
met wat lichter getinte liedjes aan de
kost te komen. Langzaam herstelde zij
zich en zette zich over de droeve gebeur
tenis heen. Een grote steun voor haar was
een vroeger vriend van Wessel Ilcken. de
pianist Firn Jacobs. In 1960 vroeg hij
haar ten huwelijk en op 2 september
werd zij door burgemeester Boot var Hil
versum met Pim in de echt verbonden.
Piwi Jacobs bleek niet alleen een goed
echtgenoot voor Rita te zijn. hij was
bovendien een onvermoeibaar voorvech
ter voor de jazz. Hij wist de kwaliteiten
van Rita; uit te buiten ®n haar bekend
heid te geven tot ver over .de grenzen.
Aan de vele indrukwekkende prijzen die
Riita in de mop van de jaren won had
Pim Jacobs muzikaal en zakelijk gezien
een groot aandeel. Pim heeft veel voor
de Nederlandse jaz2 gedaan. Bekend is
zijn programma „Dzjes zlen", waarin hij
buitenlandse gasten ontvangt. Pim Jacobs
houdt ook veel lezingen voor middelbare
scholen over de moderne jazz waarbij
hij met zijn trio (Ruud Jacobs, bas; Wim
Oyergauw gitaar) voor de muzikale illus
tratie iongt. „Pim tseen enorme steun
voog mii". zegt Rita, „hii weet alles. al
le zakelijke dingen laait ik'ook aan hem
over. Zonder hem zou ik ntet bereikt
hebben wat ik nu ben".
gebaren. Zij kwam uit een muzikale fa
milie. Haar vader Karei Reys. was een
bekwaaim musicus en kapelmeester,
haar broer werd beroepsmusicus en ook
haar zusje Elly kan uitstekend zingen.
Voordat Rita met de jazz kennis maakte
had zij haar eerste, o zo belangrijke vak-
routine, al bij Frans van La keren van de
Hawaiian Minstrels en bij haar vader
opgedaan. In 1943 kwam zij m contact
met jonge begaafde Nederlandse jazz
musici. waaronder Wessel Ilcken. die
„sessions" hield met de jazzviolist Hel-
mut'h Zacharias tn de stijl van de Hot
club de France. Toen zette Rita Reys
haar eerste, moeizame schreden op het
pad der vocale jazz zij probeerde met
haar stem de „swing van de jazz-muziek
volgen.
Wessel Ilcken raakte bevriend met
Rita. De oorlog echter bracht 'n scheldlnir
tussen hen teweeg. In '45 keerde Kita
rug uit Drenthe waar zij de laatste jaren"
van de oorlog op een boerderij had door
gebracht en de koeien gemolken, zh
kwam weer met Wessel in contact en
trouwde met hem. Tot 1953 werkten zij
ln Nederland, met wisselend succes. Ook
tourneees in het buitenland stonden op
het programma. Het was echter nog jan„
geen goud wa<t er blonk. Rita en Wessel
zochten naar nieuwe mogelijkheden om
hun muziek tot ontplooiing te brengen. Ue
beslissing viel; ln '53 pakten zjj hun kof
fers en vertrokken naar het Europese
jazz-land bij uitsitek. Zij hadden
-Een groot nadeel kent de jazz nog wel. i jazz vrij sterk op. Het lijkt voor jazz- jazz-land bij uitsitek. Ziji hadden geen worden. Met
Jaar liefhebbers is een bepaald snobis- musici die niet uit Amerika afkomstig contacten of engagementen, aoch het en „Can't buy
nie' vreemd. Zo gaat het gezegde zjjn vrijwel onmogelijk om in eigen land geluk was met hen. Zy beleeltlen hun eer-
"Wat je van ver haalt is lekker" in de
n voet aan de grond te krijgen. Vooral in
Nederland staat onze eigen jazz ver ten
achter bij die van buitenlandse musici.
Platen van Nederlandse origine worden
ste werkelijke glorietijd. Eind '54 echter
verwachtte Rita haar eerste baby on zij
wilde haar kind graag in Holland gebo
ren laten worden. Het geld echter, dat
RITA REYS
met plezier werken
ineaenanase ongure wuravn An_A MWl1
slecht verkocht ondanks het feit dat zij ZU zumig in Zweden hadden opgespaard
kwalitatief een' zeer redelijke hoogte
bereiken.
In de Nederlandse moderne jazz is
hbt eigenlijk alleen het duo Pim Ja
cobs en Rita Reys gelukt om behoor
lijk hun „boterham te kunnen verdie
nen" zonder gedwongen te zijn in aller
lei andere muziekvormen zoals amuse-
mens- of dansorkesten te schnabbelen.
Het is Rita Reys na een lange en bij
zonder moeilijke weg, waiairop haar
leed en teleurstellingen niet bespaard
bleven, gelukt zich te scharen onder de
beste jazz-zangeressen van de wereld.
Zij vierde kortgeleden haar platenjubi
leum. Tien jaar geleden nam zij haar
eerste iin ons land gemaakte plaatje
op, nl. „My funny Valentine". Het
werd gevolgd door vele andere zwarte
schijven, grote en kleine in formaat, in
kwaliteit echter steeds groeiende, steeds
grootser.
Rita heeft een lange weg afgelegd
naar de roem. De tegenslagen en de
moeilijkheden hebben haar echter tot
rijpheid gebracht. Zij zingt nu inten
ser, volgroeider dan ooit -En door deze
ontwikkeling heeft zij zich geschaard
onder de weinige „ladles of jazz" die
gerekend kunnen worden tot de besten
ter wereld- U begrijpt wat dat zeggen
wil voor een klein land als Nederland.
Rita bewijst haar klasse op de vele
platen die zij gemaakt heeft. o.a. ook
de laatste, die werd opgenomen als een
soort jubileumgeschenk. Op deze lnng-
speler staat een selectie van haar bes
te nummers uit de afgelopen ti'en jaar.
Toch zijn Rlta Rey» en Jacobs on
danks de roem die hun ten deel is ge
vallen, de jazz-clubs niet vergeten waar
zjj zelf eens kwamen en de eerste wanke
le schreden zetten op het pad der lichte
muze.
Nog verscheidene malen per jaar treden
zij op voor de Jazz clubs en dan tegen
schappelijke pr«« „En deze prijzen zjjn
nog flink" vertelde Pim Jacobs, „maar
zij sparen er dan ook voor. Het is na
melijk niet te doen lager in prijs te gaan
Zo zou er nooit een behoorlijke prlfe
voor een jazzmusicus betaald kunnen
worden, en zouden wij ook de markt be
derven voor diegenen die nog maar
nauwelijks kunnen leven van wat de
muziek hun opbrengt. Een groot punt
voor ons ls echter dat wij met plezier
kunnen werken, tenslotte is de jazz nog
altijd onze hobby. Een hobby die ons
vak 1« geworden en die daarom óók van
de commerciële kant dient bekeken te
liedjes als „Bossa Nova"
™V°.vf ,bereik ie een
groter publiek, dat zien daarvoor voor
de jazz gaan interesseren en dat ls al
leen maar goed".
„Bovendien vind Ik het heerlijke lied
jes om te zingen lacht Rita „en dat
is net zo belangrijk, plezier in je werk'.'.
Riita Reys werd als Mairia Everdiina
Reys op 21 december 1924 in Rotterdam
Advertentie
Henk van Ulsen de Albert van Dalsum-
prijs, die hem werd tegekend voor zijn
uitstekende prestaties op het gebied van
het oorspronkelijk Nederlands toneel.
Samen met Sieto en Marijke Hoving
richtte hij het Tingel Tangel-cabaret op.
Henk van Ulsen verwierf voorts veel
bekendheid door zijn vertolking van de
hoofdrol in de film „De vergeten mede
minnaar" van John Korporaal. Sedert
'63 is hij aan de toneelgroep Studio ver
bonden.
De KRO zet woensdag 31 maart a.s. ook
humor en dit alles in een trefzekere
compositie van beelden en geluiden.
Het verhaal speelt zich af op een
Schots eiland. Tijdens de oorlog komen
de bewoners van dit eiland zonder whis
key te zitten, waardoor het sociale leven
geheel stokt. Wanneer op de kust een
schip met een lading whiskey vergaat
en de bewoners een deel van deze lading
weten te redden, herneemt het leven op
gewekt zijn gang. Een en ander tot grote
ontzetting van het hoofd van de burger
wacht, die met lede ogen moet aanzien
dat zijn manschappen zijn orders ne
geren. De buit blijft echter in handen
van de eilandbewoners.
In het programma „Onder Ons" dat
door de KRO (radio) onder redactie van
Mia Smelt wordt uitgezonden, gaven
dinsdag 16 februari enkele moeders haar
mening over de ingevoerde vernieuwing
in de godsdienstige opvoeding. Naar aan-
de befaamde filmcomedie „Whiskey leiding van dit gesprek bereikte de KRO
Galore" op het scherm van Nederland 2.een aantal reacties, die zijn voorgelegd
Deze film mag worden gerekend tot een aan pater F. v. d. Poel, SJ verbonden
der hoogtepunten van de na-oorlogse aan het Hoger Katechetisch Instituut te
Engelse filmproduktle. Regisseur Macken- Nijmegen. In het programma „Onder
drick ls er dan ook in geslaagd eenOns" van dinsdag 30 maart a.s. zal pater
satyre af te leveren vol diepmenselijke v. d. Poel Ingaan op deze reacties.
HILVERSUM In „Theater 65" heb
ben Daniel de Lange en Hans v. d. Berg
woensdag 31 maart a.s. voor de KKO-
televisie (Nederland 2) een gesprek met
de acteur Henk van Ulsen. Uitgangspunt
hierbij ts de reis die Henk van 'Ulsen
vorig jaar heeft gemaakt naar de Neder
landse Antillen en Amerika. Het feit dat
Henk van Ulsen momenteel bezig ls met
het instuderen van de solo-voordracht
„Dagboek van een krankzinnige" naar de
novelle van de Rus Gogol, was voor
regisseur Hans Koler mede aanleiding
tot dit gesprek.
Henk van Ulsen in Kampen gebo
ren slaagde in '49 cum laude voor de
toneelschool. Na enige tijd bij Comedia
te hebben gespeeld, werd hij onder
auspiciën van de stichting Sticusa beiast
met de opdracht toneelleiding te geven
aan dilettanten. In '57 won hij het eerste
concours voor jonge tonelisten. Voor zijn
rol in „Een geboren leugenaar" kreeg
hij de zilveren Louis d'Or. In '64 ontving
De glorietijd van de Rock 'n Roll
spreekt nog altijd tot de verbeelding
van diverse gitarengroepjes. Bij Artone
is wederom een plaatje uitgekomen
met twee nummers uit deze gouden
tijd voor zangers als Little Richard en
Elvis Presley. Het plaatje werd opge
nomen door de „Jailbirds". Zij brengen
niet onverdienstelijk een Elvis-num-
mer: „Jailhouse Rock", dat werd ge
schreven door Mike Stoller en Jerry
Leiber, het duo dat vele Elvis-hits
componeerde en van wie nog heden
Rolling Stones e.d. nummers op de
plaat zetten. Het tweede nummer is
een „oude Little Richard": Jennie,
Jennie", compleet met de gilletjes.
HILVERSUM, 24 maart Op 2 april
komt met het vliegtuig: uit Partfs op
Schiphol aan het befaamde trio Oscar
Peterson. Het zal in ons land twee con
certen geven, in het Kurhaus in Scheve-
ningen en in het Amsterdamse Concert
gebouw. Er lopen nog besprekingen over
twee televisieopnamen van elk een half
uur. i"
NTS: 19.00 Nieuws in het kort. J9.01
Barend de Beer, film voor de kleuters.
19.06 De Verrekijker, Internationaal
jeugdjournaal. 19.15 Van gewest tot ge
west, regionaal journaal. KRO: 19.35 De
Flintstones, tv-film (aflevering 42): NTS
20.00 Journaal. 20.20 Socutera. KRO:
20.25 Brandpunt. 20.50 Kijk op kunst.
NTS: 21.20 Klanten kunnen niet wacnten,
TV-spel. KRO: 22.30 Vastenepiloog. NTS:
22.40—22.45 Journaal.
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. AVRO:
20.01 De schone heks. TV-feuilleton.
NTS: 20.25 Apen en geleerden, dlmdo-
cumentaire. AVRO: Muzikaal program
ma. 21.30 Filmreportage van de bede
vaartsdag van de Mohammedanen in
Mekka. 22.10 Einde.
19.00 Zandmannetje. 19.05 Filmfeuille
ton voor de jeugd. 19.20 Penelope: Pro
gramma voor het gezin. 19.55 Hier
spreekt men Nederlands 19.59 Weerbe
richt. 20.00 Nieuws. 20.25 latitude '64:
Variétéprogramma 20.50 Primus inter
pares, documentaire over nog levende
wonderkinderen. 21.35 Première: Frag
menten uit nieuwe films. 22.00 Leken-
moraal en -filosofie. 22.30 Nieuws.
15.05 Schooltelevisie. 18.30 Nieuws. 18.33
Internationale jeugdkronipk. 18.45 Engel
se les. 19.00 Godsdienstige uitzending.
19.30 Kroniek voor postzegelliefhebbers.
19.45 Le temps des copains. flmfeuilleton.
20.00 Journaal. 20.30 II y a un train
toutes les heures, speelfilm. 22.10 Lè car
rousel aux images: Nieuwe films. 22.40
Journaal.
14.15 Schooltelevisie. 15.05 Schooltele
visie.
18.00 Nieuws. 18.15 Eventueel actueel.
18.20 Uitzending vfan de Anti-Revolutio
naire Partij. Spreker: Mr. W. R. van
der Sluis, secretaris van de Anti- Revolu
tionaire Partij. 18.30 Lichte orkestmu
ziek en zangsolisten. 19.00 Voor de kin
deren. 19.05 Sportparade 19.30 Neder
lands Koperorkest. 20.00 Nieuws. 20.05
Noordelijk Filharmonisch Orkest en so
listen: klassieke muziek (opn.). fn de
pauze: Gehoord, gezien en gelezen, de
veertiendaagse gedachtenwisseling over
film, toneel en literatuur. 22.00 De Ge
zusters Kunst, programma ran Grote en
Kleine K. 22.30 Nieuws en mededelingen.
22.40 Actualiteiten. 23.05 Nieuwe gram
mofoonplaten 23.5524.00 Nieuws.
18.10 Meisjeskoor en licht .nstrumen-
taal sextet. 18.30 Sociaal perspectief, le
zing. 18.40 Licht instrumentaal ensemble:
amusementsmuziek uit de twintiger ja
ren. 19.00 Nieuws en weerpraatje. J9.10
Radiokrant. 19.30 Geestelijke 'iederen
19.45 Óp de man af. praatje 19.50 -i-hte
grammofoonmuziek. 20.10 Boeren en bur
gers in Buitenveen, hoorspel (deel 25).
20.40 Samen uit - samen ihuis. jeva-
rieerd programma 22.00 Kerkorgelcon-
cert: Klassieke muziek. 22.30 Nieuws
22.40 Avondoverdenking. 22.55 Boekbe
spreking. 23.00 Platennnieuws. 23.30 Vers
in 't gehoor: voordracht van ooëzie'
23.5524.00 Nieuws.
19.00 Seven o'clocks how 20 00 Radio
Sinar Sang Suraya. 21.00 Popularie mu
ziek. 23.00 „Chez Madeion" cp 11 en 25
februari. 23.30 Populaire platen 01 00
Sluiting
18.00 Nieuws 18.03 Voor de soldatenJ
18.28 Paardesportbenchten. 18.30 Moder
ne muziek. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Lich
te orkestmuziek. 19.00 Nieuws, weerbe
richt en radiokroniek. 19.40 Praatje. 19.50
Vrije politieke tribune. 20.00 Klassieke
en moderne muziek (In de oauze: Roek
bespreking). 22.00 Nieuws en berichten.
22.15 Jazz en poëzie. 22.45 De zeven
kunsten. 23.00 Nieuws. 23.05 Opera- en
belcantoconcert. 23.55 Nieuws 24.00 Fin-
de.
18.27 Lichte muziek. 18.50 Feuilleton.
19.30 Nieuws. 20.00 Poëzie en 'hansons.
21.30 Page blanche. 22.00 Wereldnieuws.
22.15. Jazzmuziek. 22.55-23 00 Nieuws.
VARA: 7.00 Nieuws. Aansluitend;; och
tendgymnastiek en socialistisch strijd
lied. 7.20 Lichte grammofoonmuziek (7.25
Van de voorpagina, praatje). 8.00 Nieuws
en socialistisch strijdlied. 8.13 Lichte
grammofoonmuziek. 8.50 Gymnastiek
voor de vrouw 9.00 Te land en te water
Informatief programma voor weg- en wa
terweggebruikers. 9.35 Waterstanden.
VPRO: 9.40 Morgenwijding. VARA: 10.00
Schoolradio. 10.20 Lichte grammofoon
muziek. 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de kleu
ters. 11.15 Voor de vrouw. 11.55 Klassiek
orgelspel (gr.) 12.17 Overheidsvoorlich
ting: Voor de landbouw. 12.27 Mededelin
gen t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Ten-
toonstellingsagenda. 12.35 Stereo: Natio
naal koperorkest uit Amsterdam. 12.55
Actualiteiten AVRO- 13.00 Nieuws. '3.10
Mededelingen, eventueel actueel of gram
mofoonmuziek. 13.25 Beursberichten. 13.30
Stereo: blokfluit en piano: klassieke en
moderne muziek 13.55 Bij de tijd ~n bij
de thee: gevarieerd programma. 15.30
Lichte orkestmuziek (opn.) \tPRO: 16.00
Nieuws. Aansluitend: Als ik in gedach
ten stalezing over de Kruiswoorden.
16.15 Moderne Japanse amusementsmu
ziek (gr.) 16.30 Nieuws voor nieuwsgie
rige kinderen 16,34 Voor de 'eugd. 1700
Muzikale lezing. 17.30 Voor de rijpere
jeugd. 18.00 Nieuws.
KRO: 7.00 Het levende woord: medita
tie. 7.05 Reportages en commentaren, we
geninformatie en lichte grammofoonmu
ziek. (7.30—7.40 Nieuws. Ong. 8.00 Over
weging). 8.30 Nieuws. 8.40 Voor de huis
vrouw. 9.40 Schoolradio. 10.05 Verzoekoro-
gramma. 11.00 Voor de zieken. 11.40 Kin
derkoor. 12.00 Angelus. 12.03 Nieuwe
grammofoonplaten. 12.27 Mededelingen ten
befcoeve van land- en tuinbouw 12.30
Nieuws. 12.40 Actualiteiten of grammo
foonmuziek. 12.50 Wissewassen, licht pro
gramma (herhaling). 13.10 Stereo: dichte
grammofoonmuziek 13.35 Voor de vrouw.
13.45 Musiësta: muziekprogramma .5 00
Schoolradio. 15.30 Voor de deken 16.30
Viool en piano (gr.)klassieke muziek.
17.00 Voor de jeugd 17.30 Toda- muziek
vóór teeners.
70?.1 °ok goeie morgen. 09.00 Muziek
terwijl u werkt. 10.00 Koffietijd met Ti
neke. 11.00 Even bijtanken 12.00 Muziek
j lunch; De agenda 13.00 Gevari
eerde grammofoonplaten. 14.00 Matinee,
produktie Cees van Zijtbeld. 17.00 Top
pers voor tieners. 17.15 Adempauze 17.30
The Teenbeatclub 18.00 Veronica's juke
box.
m
12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek.
12.15 Gevarieerde muziek (12.25 Weerbe
richt en mededelingen). 12.50 Beursbe
richten en programma-overzicht. 13.00
Nieuws en weerbericht. 13.20 Lichte or
kestmuziek 14.00 Nieuws. 14.03 School
radio. (15.00 Nieuws) 15.45 Grammofoon
muziek 16.00 Nieuws. 16.03 beursberich
ten 16.09 Klassieke en moderne muziek.
16.55 Grammofoonmuziek. 17.00 Nieuws,
weerbericht en mededelingen '7.15 Duitse
les. 17.30 Engelse les. 17.45 Franse les.
18.00 Nieuws.
12.02 Gevarieerde muziek 12.4Q Feuil
leton. 13.00 Nieuws). 16.08 Actualiteiten
van de grammofoonplaat, 17.00 Nieuws.