Zijn SPEL „DIT IS HET EINDE" GAAT Naar praag-festival REGIE-OPVATTING VAN „DIT I! voor tieners en twens) WILLY EN WILLEKE T.V.-HOOGTEPUNTEN TV VANAVOND ondsenbezit aan beleg InterUme France Galle bij Johnny en Rijk Rond uw effectenbezit AF. met participatiebewijzen redactie SUBTIELE DIALOOG Rudi Carrell Techniek „De Spotnicksj Fred W ieg man Fats and his cats Produktie Rohertino Ariane Robert Gogol Brigitte ZATERDAG 22 MEI 1965 ONDER VAN EGBERT ULIJN (Van onze speciale medewerker) De door Luc van Gent geregisseerde KRO-televisieproduktie '•Dit is het einde", die op Goede Vrijdag in ons land werd uitgezon- ^en> zal door de NTS worden ingezonden voor het tweede Interna- *'°nale Televisie-Festival in Praag, van 9 tot 18 juni a.s. Aan „Dit ls het einde" was meegewerkt door Leo de Hartogh, Jan Gorissen, ^°an Remmelts, John Lanting, Sara Heyblom en Caro van Eijck. e uitverkiezing voor inzending is voorwaar een mooi succes van f'e acteurs en actrices, die hun beste krachten gegeven hebben aan 11 spel, maar ook en vooral van Luc van Gent, die ook tekent voor grote toneelmanifestatie „Jeanne van Lotharingen" voor ho jubileum. het LUC VAN GENT als acteur in het spel „Solo in Soho". De AVRO presenteert ons van-\André van Duin en Los Pajaros. avond op Nederland de muzikale Het orkest staat onder leiding van show rond de heide Alherti's. Zij Jack Buiterman, de regie is in ontvangen als gasten Sandor Vidak handen van Lucille de Mul. - \tiAB^ATl0NAAL re(t. LUC VAN GENT WIL TIJD EN RUIMTE hadden een gesprek met deze ^-regisseur, waarbij wij zijn me- Cqh VroeÊen over verschillende fa- bet van de televisie, speciaal wat ireft het televisiespel en de regie. Wij willen inderdaad een keer of twee per jaar een „artistieke" daad stellen, maar daarnaast grijpen wij niet vaak te hoog. BUSSUM. 22 mei. Soms kan men werkelijk tot zijn genoegen „switschen" met zijn televisietoestel. Ik heb dat al thans gisteravond ondervonden. Na op Nederland 1 in Wim Ibo's „cabaretkro niek" Jasperina de Jong in haar voor treffelijke „Vivat Vivaldi" te hebben be wonderd, heb ik snel op Nederland 2 overgeschakeld om er te kijken naar „li teratuur" van Arthur Schnitzler, een soort „cabaret-sketch" uit de oude school, maar dan toch wel in het heel verfijnde genre. Deze bijzonder virtuoos gecom poneerde eenakter is naar mijn smaak een ragfijn meesterwerkje met een heel subtiele dialoog, die in de natuurlijk voortreffelijke vertaling van Jan Willem Hofstra flonkerend tot ons kwam. Ina van der Molen, Ton van Duinhoven en Jules Croiset hadden aan deze t.v.-op- voering al hun niet geringe talenten ge spendeerd. En men beleefde dus een kostelijk uurtje. Waarbij ik nog wel mag constateren dat eens te meer bleek dat op de televisie stukken met een geringe bezetting het altijd het beste doen. H. Hn. (ad int.) Wat vindt u van de Duitse show- produkties en operettes? Ze zijn vakkundig, maar gericht op de massa. Bij ons vind ik Rudi Carrell een goed voorbeeld van Nederlands kwaliteitsamusement, en dan natuur lijk de drie groten, Hermans, Kan en Sonneveld. Maar die komen uiterst [weinig op t.v. Er is geen talent ge noeg ondat wij niet de historische on- Bij de KRO gaan we er van uit,herhouw hebben. Het aantal artiesten dat het t.v.-publiek niet hetzelfde is v.an kwaliteit in Nederland is te ge- als het theaterpubliek, het is meer gericht op de ongeveer tachtig pro cent, die alleen toneel via de televisie zien en nooit naar een theater gaan. Wij zijn in eerste instantie geen cul tuurvolk! Wij zijn boeren, arbeiders en kooplui, en daarnaast enigszins cul tureel gevormd. En je moet als te levisie-organisatie je programma's daarnaar richten. Je hebt wel doel bewust een zekere cultureel opvoe dende taak, maar je moet het er niet ring. Daarom moeten we uit het bui tenland importeren. De mensen zeg gen dan: jullie kunnen 't niet. Maar we kunnen het wel. We zullen alleen pas over vijftig jaar de hoeveelheid artiesten hebben die nodig is. De „Ru di Carrell's" zullen langzamerhand steeds meer gaan doorbreken, maar 't moet zijn tijd hebben. Tot slot zou ik nog dit willen zeg gen. Televisie wordt steeds meer in ternationaal. Als de satellieten gaan komen is er een taak op het gebied te weinig aandacht besteed aan de cabaret- en musicalvorm. Wilt u altijd blijven regisseren? Ja, ik geloof het wel. En over een aantal jaren, als ik wat ouder ben, zou ik wel les willen geven. Ik heb les gegeven aan de Maastrichtse to neelschool, waar ik de leerlingen veel van mijn televisie-ervaring heb kun nen meegeven. Zoudt u t.v.-regie in het buitenlandl willen doen? s dus zo> dat Je met het re- Een enkele maal wel, om ervaring per^°'le n'e* al (e hoog moet grij- op te doen. Bijvoorbeeld een jaar of pen en vooraI niet te vaak, maar je nog toevoegen: concentreren op min- een half jaar, of één of twee produk- moet er ook niet voor terugschrik- der maar beter, dus méér tijd, méér resultaat ken 't eens 'n keer wèl te doen. i kwaliteit, minder kwantiteit. te dik op leggen. Pierre Jansen vind van de actualiteit en in grote mate ik bijvoorbeeld heel goed. Hij is het IzulIen kant en klare programma's kun- voorbeeld van een trait d'union tus sen de cultuur enerzijds en de mas sa, die de kunst in klare taal uitge legd wil zien, anderzijds. nen worden gerelayeerd. De enorme druk van „We moeten eigen Neder landse programma's" zal wat gaan af zwakken en we zullen ook bij de televisie op fluropees en wereldni veau gaan denken. En als laatste opmerking wil ik dan ties. Ik verwacht daar veel van. De KRO heeft mij al eens in i staat gesteld drie weken in Duitse stu dio's door te brengen en ik heb daar in die korte tijd al enorm veel geleerd. Is er verschil in de Duitse en de Ne derlandse produktiemethode In de 'eerste plaats hebben de Duitsers meer tijd. Ze gaan er van uit dat ze een produkt van hoge technische en artistieke kwaliteit moeten leveren, dat kan concurre ren met de film. Wij moeten af van het systeem heel kort in de studio's te repeteren. Onze technici en cameraploegen hebben hierdoor ontegenzeggelijk handigheid gekregen en wanneer wij bijvoorbeeld vier dagen in de studio ter beschikking zouden heb ben, zouden zij in staat zijn tot prestaties op het niveau van de WWv»w.iv..v.V. ..~AVAvvv4swrtsi.w.v..>^>>^v.^^.vvv»Cvt.v.:.x.vx.>«.w<.j Onlangs is de eerste LP uitgekomen Een plaatje van Fred Wiegman, Ne- van „The Spotnicks" onder de naam derlander, en bij de meesten waarschijn- „Hits van the Spotnicks". The Spotnicks lijk niet zo bekend. Een paar keer is hij samen met Joop (Swiebertie) Dode- vormen een aardig kwartet, drie gitaren) rer in een kolderiek genoemd tv- en het onafscheidelijke drumstel. Wij; programma verschenen, hebben al eerder geschreven dat zij met Advertentie 10> Lfi^ATlONAAl. BELEG N.V. Internationale Beleggings Unie „Interunie", Postbus 617, Den Haag Zondag 23 mei (Nederland I) begint j geen eigen huis. Waarom is er nog al om 5 uur met een uitzending van het j tijd een woningtekort? Wat zou de op- IKOR met een uitzending van een dienst i lossing kunnen zijn? Dit zijn de vragen van de doopsgezinde gemeente in Zaan- die ter sprake komen in een afleve- dam. Daarna voor de kinderen een pro- ring van de serie documentaires. „Wat deze toch op tienergebied weinig origine le Instrumenten een heel eigen geluld we ten te produceren dat hen van die dui zend en een andere groepjes onder- Duitse produkties. Door de tijd die scheidt. Om een beetje aan hun naam de Duitsers beschikbaar hebben, te beantwoorden treden zij op in opval- kunnen zij op elke kleinigheid let- lende costuums die hoe kan het an ten, geen enkele onvolkomenheid is ders veel weg hebben van ruimte bij uitzending meer zichtbaar. Kort-!vaartpakken. Kleurrijk is het in ieder om, de vormgeving krijgt er meer de kans. Verstoring van de illusie die geval wel. „Als de boot van de kade gaat" en „Wat heeft er nog waarde" heten deze typisch Nederlandse liedjes op deze single van Funckler (OS 42.790). Het zijn nummers die vermoedelijk slechts een beperkte categorie liefhebbers aantrek ken. Men moet er ook in een bepaalde stemming voor zijn om deze aan smart lappen grenzende liedjes te kunnen waarderen. Merkwaardig genoeg waait er zo nu zijn. Het is een nog steeds zo is. schande, dat het ton» u tevreden met uw beroep en derif^an er vo^ens u verbeterd wor- be- t a> ik ben tevreden met mijn I>. Er zijn natuurlijk nog bepaalde bi„Üfen- Z° zou ik graag willen dat er Voi aandacht werd besteed aan de van het televisie-drama, l'id dat wi^ te beperkt zijn in de t)e en dat wij de grote improviseren- lVM^Portagestijl in de studio, volgens wij te werk moeten gaan, zou- j,,^ moeten kunnen veranderen ViiIn?€r filmische vormgeving. Wat zouden werken met opdrachten de omroepen Het zou misschien bepaalde organi satorische verbeteringen inhouden, maar ik blijf voelen voor de ver scheidenheid die er nu is en de min of meer speelse concurrentie, dus niet de ouderwetse concurrentie om het ledental, maar de soort concurrentie die er is speciaal bij t.v. en t.v. re gisseurs. Zou men er dan niet eerder toe ko men de juiste man aan de juiste pro- duktie te zetten? Inderdaad, er zouden wel eens ver beteringen zijn als de juiste man op de juiste plaats was, maar ik geloof niet dat die verbeteringen zo doorslag- het televisiespel oproept, komt in; Hun LP die bij CNR verschenen Is ons land zeer veel voor. Acteurs die (GA 5004) bevat twaalf Spotnick-toppers en 11 °°k wat moderne beatmuziek uit zich verspreken, mensen die plotse- die echt wel boven de middenmaat uit-Duitsland over. Meestal komt het van- ling in het beeld verschijnen, micro- steken. Er bevinden zich een paar ver- over de Noordzee of anders uit België en foons en schaduwen die zichtbaar „^^LnWckyHhJme»"'^OTmani Frankr«k- «akers van Duitse beat- river", en Ghost riders in the sky", j muziek heten „Fats and his cats", een Maar het is anders, het is toch origineel, groepje van vijf allemaal al wat oudere Vaktechnisch staan deze vier ook hun! heren, die om onbekende redenen een mannetje. Behalve de al genoemde num-1 mers komen nog op de plaat voor: „Ran ge blossom special", „Galloping gut tars", „Old clock at home", „Swing low", „Sweet chariot", Home on the range" Spotnicks theme" The rocket man"(goed), „The old Spinningwheel" en „Endless walk". WIS V.Ulj,VTlUb, TV Mb;"""O VjjJ eigenlijk nodig hebben is drie a gevend zouden zijn. De beste televi hal» Weken voor een spel van ander-sieregisseurs komen er uiteindelijk lij, .Uur, dat dan zo zorgvuldig moge- toch bovenuit. L - 'S afgewerkt wat spelkwaliteit be- BESTE »e uerscnu tussen een toneel- en t-v.-regisseur? Ja Ris. er is verschih Een televisiere- tiè ®Ur is iemand die in eerste instan- V0.ln staat is een afgewerkt produkt blij1* de camera te brengen. Volgens <je m°et een televisieregisseur van VoJrdeBng drama echter beide regie- beheersen. Z, -Vh er voeldoende regisseurs EiA zÜn «iet voldoende GOEDE re curs. se„teveel produkties per jaar regis- ert u? v>s grote, maar dat kunnen ook of vijf grote en twee of drie einere zijn. Volgens mij kun je e- die hoeveelheid kwalitatief ed werk leveren. v Ik ben in 1956 begonnen en moest t vak nog helemaal leren. Dan jacfpteer je zoveel mogelijk. De J^te twee jaar beperk ik mij ech- r doelbewust om de kwaliteit te if„r~.etcren- Er zijn mij gevallen be- litnd vah mensen die heel goed kwa- eitswerk kunnen leveren, maar e gewoon te veel doen. Dit gevaar n een te grote kwantiteit komt Wie is volgens u onze beste televi sieregisseur? De meest ervaren en het meest naar voren gekomen regisseur vind ik Willy van Hemert, hoewel ik vind dat juist hij af en toe te veel hooi op zijn vork neemt. Soms moet hij dan ook wel eens struikelen. Maar hij heeft formidabele dingen gedaan en ik vind hem nog altijd de beste t.v.-regisseur. Hoe staat het met de beschikbare acteurs? Een spel komt altijd voor het grootste deel tot stand door de aan wezige acteurs en actrices zitten wij nogal in over bezetting van rollen die door spelers tussen dertig en vijftig jaar vertolkt moe ten worden. In die leeftijdsgroep zijn er te weinig goede spelers die zich op een bepaald moment vrij kunnen maken. Toen deze mensen opgeleid werden, was er nog veel weerstand tegen het vak van toneel speler. Inmiddels zijn er meer op leidingsmogelijkheden gekomen en wij hebben nu een behoorlijk aan tal jongeren, die echter nog niet de rijpheid hebben om „oudere" rellen te spelen. Maar over een jaar of tien, vijftien, is dat veel beter. En is dit terug te brengen tot te wei nig geld en tijd? Ja, dacht ik, er moet een langere van|period'e in de studio beschikbaar zijn, en dat zou in de kosten niet eens zo veel verschil maken. Als een studio gedurende 'n week ter beschikking is voor een dramatische produktie, kan er vier a vijf dagen gewerkt worden aan camerarepetitie en opname. Nu staan hiervoor maar één of twee da gen. Welke produktie heeft u de meeste voldoening gegeven Er zijn er verschillende, waaraan ik met heel veel plezier terugdenk. Dat is op de eerste plaats „De Vuur proef" van Arthur Miller, 'n gewel dig stuk. Gedurende 'n maand had ik hiervoor het Rotterdams Toneel gezelschap ter beschikking. Verder kijk ik met veel voldoening terug op een stuk over de Hongaarse opstand met van Dalsum, op de Pinto-serie en op enige politiedocumentaires die ik samen met Dick de Vree heb ge maakt. En dan tenslotte heb ik ook met veel plezier gewerkt aan de een akter „Dit is het Einde", die voor het festival in Praag zal worden ingezon den. U hebt onlangs nog als t.v.-acteur ge werkt. Waarom? Nadat ik 6 of 7 jaar televisieregie had gedaan, had ik weer eens zin om voor de t.v. te spelen. Ik heb 'n to neelopleiding gehad, en 't bloed kruipt waar 't niet gaan kan. Toen de mo gelijkheid zich voordeed bij „Solo in Soho", heb ik die dan ook met beide handen aangegrepen. Bent u van mening, dat de in Ne- Vaak derland gemaakte t.v.-spelen aanspre ken bij de grote massa van het tele visie-kijkende publiek? Wordt met de ze groep bewust rekening gehouden? Nee, ik geloof het niet. Het repertoi re is meer cultureel gericht dan al leen op klucht en thriller, al geloof ik wel, dat bij de verschillende zui len verschillende 'tendensen zijn aan te wijzen. Zo is de KRO meer gericht op de smaak van het grote publiek. Ook van Robertino, de jongen met het uitstekende stemmetje is een LP op de markt gekomen bij CNR (GA 5003). Het heeft geen zin nog eens de grootse zang talenten van deze Robertino op te som men. Hij heeft een prachtige stem die in alle liedjes op deze LP duidelijk naar voren komt. Topnummers zijn „Ave Ma ria", „O sole Mio", en „La Paloma". De andere nummers heten: „Non ti scordar di me", „Signora fortuna, Torna a sur- riento, Passione, Anema e core, Pappa- gallo, Papaveri e papere, L'abito de Ro ma, en Jamaica. X°°ral voor bii"freeïancé"repisseur^ Wij hebben toneelscholen en ballet je werken te hard '[opleiding. Wat denkt u van een school- fj type dat les geeft in zang, dans èn Bitcd Z0V-^} u het vinden als olie re- toneel, de musical dus? ars bijvoorbeeld in NTS-verbandl Dat is broodnodig. Er wordt hier Over „Ariane et les 10-20" hebben wij heel wat lovende woorden geschreven. En niet ten onrechte. Een nieuw plaatje van deze Brusselse groep bewijst dat op nieuw. Dat nieuwe plaatje is een EP, uitgekomen bij Palette (EPPB 7260): „Les petits mots d'amour". Het groepje zingt uitsluitend Franse liedjes. Blonde Arine, ze heeft iets weg van lrance Gall, is 21 en haar begeleiders zijn ook om en nabij de twintig. Ariane heeft een vertederend stemmetje en haar vier mannelijke begeleiders, twee gita ren een drumstel en een piano bespelend, weten haar bijzonder goed aan te vul len. Een heel gged groepje uit ons zuide lijke buurland met gevoel voor ritme en goede liedjes. De vier nieuwe nummers zijn behalve het al genoemde kopnum- mer „Je ne veux pas te perdre", „Pour- quoi, pourquoi?", en „II ne m'arrive ja mais rien'. „Une bière pour mon cheval'' zingt Robert Gogol op een nieuwe single van Philips (319851 BF). Hij doet dat op de liem bekende wijze. Op de andere kant „Personne". Liefhebbers van Robert Gogol mogen deze single niet in hun col lectie missen. Engelse naam voor hun combo heb ben gekozen. Onlangs kwamen zij met typisch ouderwetse rock en roll num mers als „You done me wrong" en „Sweet little sixteen" op de markt, mu ziek waarvoor in Duitsland grote belang stelling bleek te bestaan getuige het suc ces van Fats and hit cats". Op de nieuwe single van deze groep, uitgekomen bij CBS (1640), staan de nummers „Die hubschen girls aus Ger many" en „Komm zu mir", ditmaal dus wat meer Duits georiënteerd. We mer ken een iets minder sterke rock op in de ze nummers. Fats krijgt nu meer gele genheid zijn kwaliteiten op zanggebied te tonen. Zijn enigszins Louis Prima-achtl- ge stem weet goed raad met de lofzang op de Duitse girls. Een plaats op de hit parade in Duitsland was dan ook snel een feit. Opmerkelijk is verder dat de jazz sound van de sax zo nu en dan op duikt. wat natuurlijk een heel bijzonder effect teweegt brengt. Ongetwijfeld zul len de nummers ook in Nederland hun weg naar vele pick-up's wel vinden, dachten wij zo. gramma over bijbelse geschiedenis. Even over 7 begint de NTS met Kentuc ky Jones, vervolgens een documentaire over Rubens, sport in beeld. Tel uit je winst van de VARA en „Anders dan anderen". Nederland II begint om half acht met kapitein Zeppos, daarna jour naal, het spel „Margie", een festival rubriek en „Zwerfkatten", het laatste programma-onderdeel is een nieuwe af levering met Desilu Mystery Theatre. Om tien uur gezamenlijk programma „Sport in beeld". Maandag 24 mei. Nederland I begint de avond met TELEAC (cursus natuur wetenschappen), daarna het nieuws in 't kort, „Huckleberry hound", 'tj ournaal en het weekoverzicht. In de rubriek zend tijd politieke partijen is de KVP aan de beurt. De film is „Misdaad achter het voetlicht" waarin Jane Wyman en Mar- lène Dietrich meespelen. Om kwart over 10 deel 10 van „De Eerste Wereldoorlog' is er aan de hand in Nederland?" De VARA brengt op Nederland II „Impro visatie", een jazzprogramma, samenge steld en gepresenteerd door Michel de Ruyter. Om 25 minuten over 10 is de Perry Mason-film aan bod, daarna volgt een filmvenster en de actualiteitenru briek van de VARA „Achter het nieuws". Woensdag 26 mei. Nederland I brengt via de KRO des middags om 5 uur „Veilig Verkeer" en Buffalo Biil. Na de TELEAC. cursus brengt de AVRO de Dick van Dyke-show om half acht. Na het journaal AVRO's Televizier met een reportage van mr. G. B. J. Hilter- mann en cameraman P. ter Laag over Vietnam. Om 10 uur over 9 de Danny Kaye Show met ditmaal als de gasten de lieftallige Juliet Prowse en de Levee Singers. Om 10 uur Sportpanorama, het tweede journaal en TELEAC als sluit stuk. Op Nederland II na het nieuws in het kort de KRO met „Theater '65", vervolgens het tweede journaal. Neder-1 waarin een gesprek met Kees van Iersel. land II geeft om 8 uur het nieuws in het j Om 20 over 8 „Onze man in Keulen" kort. De AVRO brengt dan „Het gesprek en daarna om kwart voor 9 de Tsjechl- van de dag" en daarna TV Magazin, sche film van Jan Dadar en Elmar Klos waarin aandacht wordt geschonken aan -De beklaagde". de schooltelevisie, hoe komt een televi- Donderdag 27 mei. Nederland I begint siedecor tot stand en The Jumping Je-om 2 uur met TELEAC over de voedings- wels als circusartiesten. Om 25 minuten1 leervoorlichting te geven. De VARA over 9 „Jazz in beeld", daarna „Sterren geeft om 3 uur in de rubriek „Vrouwe- kijken" en een voordracht over de fil-lijkheden" volksliedjes. De NTS brengt mer Ingmar Bergman. na het journaal van gewest tot gewest Dinsdag 25 mei. Na gebruikelijke uit zendingen als nieuws in het kort en de Engelse les, geeft de NCRV op Neder land I de actualiteitenrubriek en om kwart voor 9 „Memorandum van een dok ter", een televisiebewerking van een ver haal van Cronin. Twintig jaar na de oor log hebben duizenden Nederlanders nog Brigitte ls een nieuw sterretje In op komst. Het is een nog erg jong Neder lands meisje (17) met lang donker haar en vriendelijke bijna altijd lachende ogen. Onlangs maakte zij haar debuut gen (onder hoede van haar vader) InNe- om half 9 het optreden van Esther en Abraham. Om half 8 is de VARA er met de Lucy-show. Simon Carmiggelt leest uit eigen werk voor. De VARA heeft om vijf voor 9 het optreden van de zaken- roller Borra op het programma staan. Blikvanger van het televisieprogramma van donderdag 27 mei is het verslag van de wedstrijd inter Milaan-Benfica in de Finale van de Europacup van 21.25 tot 23.15. Nederland II geeft van de NCRV „De treinoverval" voorts „Christelijk Neder land in actie", een verslag van activi teiten op Hemelvaartsdag en Mariema danst. Om 9 uur „Tijd van handelen" en daarna een programma van Country and Westernmuziek. Vrijdag 28 mei. Nederland I, in het KRO-programma De Flintstones en een programma over huwelijksbemiddeling. Om 20 over 8 Brandpunt en voor de zes- i de maal „Duel". De NTS geeft een pro levizier vangt AVRO's quiz uur aan.;gramma van het Tsjenhfsch foikj0ris- Het eerste deel is als gewoonlijk „Wie tlsch ensemble om half 10. De KRO van de drie". De denkers worden afge-lSluU daarop aan met ,,'t Loopt toch l™. or(,®n zanKeressenL weer", een geschiedenis van een man, Willy en Willeke Albert! en hun gasten i dle zegt dat hij geluk in het leven heeft zorgen voor wat muzikale afwisseling, gehad, maar toch niet alles bereikt. Tot Het tweede deel van het quiz uur,i slot js er uitzending van Socutera. „Wachtwoord" gaat aan „Johny en Rijk- Nederland II „Zonder formules", een Een paar apart" vooraf. In de Johny en maandelijks wetenschappelijk magazine Rijk show de speciale gaste France (NTS) en AVRO heeft The Saint op het Galle die afgelopen week enkele da- programma met daarop volgens een re- Na Combo, Robin, Hood, Journaal, Te- me' „Waarom vertrouw je me niet meer" en „Oh, ja, Ik weet", twee num mers die hoop boden op een succesvolle toekomst. Nu dus een tweede single: „Een droom" en „Waarom belde je mij af'. Brigitte heeft een eigen stemgeluid dat prettig aandoet. Bovendien zingt zij tn het Nederlands en ook dat zal onge twijfeld aanslaan. Zij is niet zonder meer voor de microfoon gesleept, want zij zingt al sinds haar prille jeugd. Wat Brigitte ook bijzonder meeheeft is de uit stekende begeleiding van de „Elre- strlngs", waarin vier broers van haar hun muzikale talenten uitleven. Een fa milie-aangelegenheid dus op de ene bui tenstaander na. derland vertoefde. Het journaal en de sluiting zijn de laatste „schapen". Nederland twee wordt door de KRO gevuld. Ook zij doet dat met vaste rij tjes „Rendez-vous met Europa" is het eerste onderdeel. Het is ditmaal een ko medie-ballet naar een idee van Eugene Ionesco. „Achtergronden van de presta ties" laat ons wederom enkele uitzonder lijke „toeren" zien op sport- of aan grenzende gebieden. In de serie „Vrou wenlevens" speelt Ank van der Moer de monoloog „Zout en Tabak" van Aldo Ni- colaï. De regie en de vertaling zijn van Joop van Hulzen. De vierde aflevering van „Hong Kong" brengt ons spanning. De journalist Glenn Evans (Rod Taylor) krijgt iets te maken met een grensincident. De epi loog is van pater L. Verhagen o.s.a. portage over zweefvliegen en de Parle mentaire Spiegel. Zaterdag 29 mei. In het ochtendpro- programma domineert TELEAC. De NCRV brengt des middags het postze gelkwartiertje en daarna een uitzending vanuit het vakantiecentrum „De Woud stee". Even over half 5 „Achter het stuur" en voor de kinderen „Op visite in het verhalenkasteel". Om 7 uur „Ivor" het locomotiefje, daarna Lassie, het lournaal en Joop Doderer in „Ene nach tegaal". Na de NCRV-actualiteitenru- briek komen „Oscar-melodieën en om half 11 Pro Rege en het tweede journaal met de dagsluiting. Nederland II opent de avond met de Andy Griffith-show. Om 25 minuten over 8 het televisiespel „Opdracht van Scot land Yard" en een showdocumentaire van de VARA om kwart over 9-Vervol- gens „Achter het nieuws". Advertentie brede risicospreiding aantrekkelijk inkomen

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 13