DIO VANDA-
EN MORGEN
Toekomstvisie in omroepkringen:
TV-competities en -elftallen
Siebe v. d. Zee: „Meer voetbal
geen overbodige luxe"
Nieuwe Nederlandse thriller
Barbara wil leven en zingen
George Brussens maakte
haar hartewens waar!
elien H
Televisies
Radio s
AVRO
ZES
ORGANISEERT
WEDSTRIJDEN
„Berry Park" het
succes-monument
van Chuck Berry
Louis Armstrong erebrandweercommandant
Televisie-elftal
Gall-poppetjes
Eén tv-centrum voor
héél Rusland
aandacht voor
Alain Barrière
„De Grensgangers
Op de plaat
DINSDAG
WOENSDAG
DINSDAG
WOENSDAG
Leo Nelissen vraagt de
DINSDAG 15 JUNI 1965
ONDER
REDACTIE
VAN
EGBERT
ULIJN
-
in verrukkelijke variaties!
NEDERLAND I
NEDERLAND D
C"E NEDERLANDS
BELG IE FRANS
NEDERLAND I
BARBARA de lievelingszangeres
van vele jonge Fransen,
HILVERSUM I 402 m.
HILVERSUM II 298 m.
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 ra.
BRUSSEL 484 ra.
HILVERSUM I 402 ra.
HILVERSUM II 298 ra
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 ra.
BRUSSEL 484 ra.
(Van
onze radio- en tv-redactie)
konf* VERSUM. 15 juni. De AVRO
mt er rontj voor uit in zfjn zomerpro-
dan Jna s bijz°uder en wellicht meer
lviii andere omroepen - aandacht te
tl ..besteden aan de factor verstrooiing.
,^'jl de AVRO-radio enkele weken
Era' voorop ging met vakantie-pro-
dJ"JJha's als „Leg eens aan in Loos-
jj 6cut" en het eveneens vrij toeganlselij-
"Muzikaal onthaal" op zondagmiddag
Mek stu,l'0> doet nu ook de televisie van
spreken bij monde van voorman
Siebi
t e van der Zee. Op zijn initiatief or-
saiiiseert de AVRO zes internationale
dp .'wedstrijden, die direct zullen wor-
h uitgezonden in de maanden septem
ber
- oktober, november, en februari
aart, april. De wedstrijden worden ge
Peeld op de dinsdagavonden, wanneer
e AVRO zendtijd heeft.
Tussen de bedrijven door neemt de
AVRO begin 1966 nog twee directe uit
leidingen van ijshockey wedstrijden
v°or zijn rekening.
Voor de voetbalwedstrijden heeft de
directe uitzendingen van voetbalwedstrij
den, geloof ik dat daar wel iets aan kan
worden toegevoegd. Bovendien is het
vrijwel onmogelijk op zondag directe uit
zendingen te verzorgen van de Neder
tiesten. Zij laten zich nu al betalen als
artiesten. Het clubidee verdwijnt, want
een elftal bestaat zelden meer uit jongens
van dezelfde streek of plaats. Zij worden
uit alle windstreken bijeengekocht. Daar
door stelt ook de supporters andere eisen
aan het spel- Hij kent geen favoriete
club meer, maar wil slechts een goede
wedstrijd zien, zoals een televisiekijker
een vlotte show op het scherm waardeert.
Aldus een mening over de toekomst van
het voetbal in relatie tot de televisie, zo
landse voetbalcompetitie. Dat zou de als die in omroepkringen te beluisteren
clubs teveel financiële schade berokkenen, i valt. „Bepaalde ontwikkelingen geven
En dan zijn er ook nog clubs, die zelden 1 ons sterk de indruk, dat wij er met deze
de kans krijgen via de beeldbuis te laten toekomstvisie niet zover naast zitten
zien wat zij waard zijn".
Ook zaterdagsmiddags tussen vier en
vijf zal de AVRO veel aandacht wijden
aan sportactiviteiten.
In omroepkringen (en in het bijzonder
bij de AVRO) heeft men momenteel cLe
indruk dat het Nederlandse voetbal zich
in een richting ontwikkelt, die de moge
lijkheid niet uitsluit, dat in de nabije toe
komst de televisie in zijn totaliteit met
een eigen voetbalcompetitie zal komen.
Sommigen denken nog verder vooruit, in
de richting van een nationaal televisie
elftal, bestaande uit voortreffelijke en
zo verzekerde
werker.
ons een televisiemede-
heer Van der Zee reeds "overeenstem- duurbetaalde spelers.
'hing bereikt met de Nederlandse „Voetbal wordt immers
pubs ADO. DWS. Feijenoord. Fortuna
54. GVAV en FC Twente. Hij voert
hiomenteel nog onderhandelingen met
pubs in België. W. Duitsland, Engeland
Schotland, Oostenrijk en Tsjechoslowa-
*ije. „De organisatie kost natuurlijk'
even tijd, maar er is belangstelling en
bereidheid genoeg in het buitenland",
61 dus de heer'Van der Zee.
.Het is mogelijk, dat de AVRO spe
ciale prijzen beschikbaar zal stellen
Voor de winnende clubs. In welke vorm
ls nog niet bekend. De buitenlandse
pubs worden betaald door de AVRO.
De wedstrijden worden gespeeld op de
terreinen van de Nederlandse deelne
mers. Het entree-geld komt geheel ten
goede aan deze verenigingen.
;Ik heb al jarenlang met dit plan rond-
gc.open", ze?t de heer Van der Zee.
l' -Veel voetbal op het scherm? Ik ge-
"1' h'et. dat wij daarvoor bevreesd hoe-
cn te 3>ijn Als -)e bedenkt, dat wij zend
mogelijkheden hebben van ongeveer twee-
honderd uur per maand, en dat daarvan
*uw geschat vijf uur wordt besteed aan
Robert Gall, de Franse liedjesschrij
ver, draagt zijn ..dochter" aan een sleu-
telketting. Aan deze ketting bengelt na
melijk een drie centimeter grote gummi-
Pop. die herinnert aan het succes van
Dance als chansonnière.
Het zeventien jarige meisje kreeg
*oals bekend voor haar „Poupé de
pT, poupé de son" de eerste prijs van
bp- Eurovisie Songfestival en dat heeft
haar geen windeieren gelegd, want uit
Veie landen kwamen uitnodigingen voor
v1"1 televisieoptreden. Vader Gall, is
*elfs geen vreemde in de showwereld.
Advertentie
steeds meer
In Moskou wordt hard gebouwd aan 'n
televisiecentrum, dat de Russen vol trots
net grootste ter wereld noemen. Het
moet in 1968 reeds klaar zijn. Dan zal
er een 520 meter hoge mast zes program
ma's tegelijk uitzenden, waarvan één in
kleuren. Het is de bedoeling vanuit dit
centrum 't gehele land te bedienen van
tv-programma's. waarv'por natuurlijk we)
een show, en de spelers vertonen steeds een groot net van steunzendërs nodig zal
meer punten van overeenkomst met ar-1 zijn
HILVERSUM In het KRO-radiopro-
I gramma „Hart, hoofd en hand- vragen
om een woord en wijs, want leven moet
je met een lied" vraagt Leo Nelissen van
avond om 22.45 uur de aandacht voor
Alain Barrière De Franse chansonnier
werd als rasechte Breton in La Trinité
sur Mer geboren (18 nov. 1935), Na een
vierjarige studie aan de school voor
Kunsten en Wetenschappen, behaalde hij
in 1950 zijn ingenieursdiploma. Hij kreeg
een baan aangeboden bij een van Frank-
rijks grootste gasfabrieken, maar deze
werkkring beviel hem maar matig. Eind
1959 zong Alain Barrière zijn eerste, zelf
geschreven chanson. Veel geluk had hij
aanvankelijk niet; zijn eerste radio-op
treden werd zelfs een volkomen misluk
king. Toen hij in 1960 aan een songfesti
val meedeed, vergat de jury hem en tij
dens een volgende poging bij een zang
concours bracht hij het niet verder dan
de vijfde plaats. Het songfestival van 1961
in Knokke betekende na veel tegenslagen
een keerpunt in zijn artistieke loopbaan.
Eerder op de avond (om 20.10 uur)
brengt de KRO het luisterspel „De grens
gangers" van de Tsjechische schrijver
Jan Rijs. Met sobere middelen, die be
rusten op stem en sfeer en met een klei
ne rolbezetting twee gesprekspartners
schept de auteur een scherpzinnig spel
van droom en werkelijkheid. Nauwelijks
vastgelegd op tijd en plaats, verbeeldt de
handeling het verlangen van de mensen
naar eigen huis en haard, naar een gebor
gen zijn en naar een ordelijk leven. In
een café in Wenen zitten twee ballingen,
I gespeeld door Paul v. d. Lek en Lo van
Hensbergen. De laatste heeft het stuk
I ook vertaald.
Zij spelen er in hun verbeelding het
gevaarlijke spel van de terugkeer naar
het. verloren en verboden vaderland De
een verliest het spel. Hij is een oude
man, die krepeert aan zijn heimwee. De
ander moet dan nog doorspelen.
„De meest opwindende hedendaagse
Afro-Cubaanse drummer uit de Verenig-
de Staten van Amerika". Deze pluim
wordt door niemand minder dan Ralph
Gleason. jazz-criticus en publicist gege
ven aan slagwerker Mongo Santamaria.
I Mongo verwierf een uitstekende repu
tatie in de bands van Perez Prado en
Cal Tjader, beiden zijn exponenten van
de zogenaamde Afro-Cubaanse muziek.
De ritmiek in deze vorm is een combi
natie van swing en Latijns-Amerikaanse
ritrnen.
In de veertiger jaren werd hiervoor de
grondslag gelegd, vooral de Cubaanse
1 drummer Chano Pozo is van belang ge
weest in de ontwikkeling van de Afro-
Cubaanse muziek.
Chano Pozo trok van Cuba naar New
York en kwam terecht in hét orkest van
Dizzy Gillespie. Hij speelde de muziek
van een cultus van de oevers van de Afri
kaanse Niger, waar zijn grootvader nog
had geleefd. Men beweert dat Chano Po
zo werd vermoord (1948) omdat hij ge
bruik maakte van deze West-Afrikaanse
ritmen die als geheim werden be
schouwd. Een opname die de- Straus-ex-
peditie bij de Bini-negers in West-Afrika
maakte, correleert bijna slag voor slag
met de laatste opname van Chano Pozo.
Heden ten dage spreekt men nog steeds
over de wraak die over hem kwam.
Met Mongo Santamaria ligt de Afro-
Cubaanse zaak natuurlijk anders, hoe
wel er veel punten van overeenkomst
zijn in hun beider leven. Ook Mongo
werd geboren in Havana, Cuba's hoofd
stad. Hij groeide op in dezelfde wijk. de
Jezus Maria wijk, die bewoond wordt
door Cubanen die van Afrikaanse af
komst zijn. Hij was zijn gehele jeugd
omgeven door Afrikaanse ritmen en
reeds heel jong was hij een meester in
het bespelen van bongo's en conga's. La
ter ging hij als drummer werken: tijdens
een tournee door Amerika begeleidde hij
j
In de Amerikaanse stad St.-Louis
USA., zal iedereen kunnen vertellen,
waar het „Berry Park" zich bevindt,
een vermaakcentruin met zwembaden,
1 speelzalen, een vismeer en een dans
zaal. Dit park behoort aan de 33-jarige
zanger-gitarist Chuck Berry Het is voor
hem een belegging van het fortuin dat
hij verdiende in de show-busmess.
Chuck Berry. nog onlangs konden wij
hem op het scherm zien, is de voor
naamste vertegenwoordiger van de rhytm
and blues stroming. Vanaf 1955 staat hij
in de belangstelling van duizenden aan
hangers van deze muziek. Veel van zijn
platen behaalden een oplage van meer
dan een miljoen exemplaren. Een cijfer
dat toch wel het één en ander over
zijn succes vertelt.
Ook het jazzpubliek. uitgezonderd de
puristen, heeft interesse voor hem. In
de film „Jazz on a summer's day" wel
ke werd opgenomen tijdens een New
port jazzfestival speelt hij een belang
rijke rol met de vertolking van enkele
songs waaronder het bekende ..Sweet
little sixteen". In 1959 verdween hij voor
drie en een half jaar uit de roulatie;
hij had zich schuldig gemaakt aan over
treding van de „Man-act". Zijn come
back hierna was verbijsterend. Practisch
al zijn platen werden bestsellers. Van
de meer dan honderd songs, die hij
componeerde, werden er vele overgeno
men door hedendaagse beat-groepen.
Het is zo sterk dat er bijna geen rock
and roll groep te vinden is, die niet
één of enkele van zijn nummers speelt.
We denken hier naast talloze andere
voorbeelden aan ,.Roll over Beethoven"
en „Rock and roll music" die door de
Beatles werden opgenomen, alsmede aan
„roud and round" en „Carol", door de
Rolling Stones op hun repertoire gezet.
Chuck Berry was één van de eerste
en belangrijkste figuren yit de begin
tijd van de rock. Deze hoge plaats heeft
hij nog steeds weten te behouden.
Openlijk kunnen we nog vaak kennis
maken met zijn aardrijkskundige lied
jes (in veel van zijn songs verwerkt hij
namen van Amerikaanse Staten en ste
den).
een dansgroep. Perez Prado kreeg be-1
langstelling voor hem en nam hem op
m zijn vermaarde orkest- Later werkte
hij in de jazz-sfeer van Cal Tjader's band
en vier jaar geleden vormde hij een
eigen orkest. Hij ging meer commerciële
muziek spelen waarmee hij veel succes
had. Zijn „Watermelon Man" behaalde
respectabele plaatsen op de hit-lijsten.
Hoewel zijn muziek dus commerciëler
is geworden neemt dit niet weg dat ver
schillende van zijn composities op het re
pertoire kwamen van top-jazzmusici.
Aim „Afro Blues" werd opgenomen door
John Coltrane, 's werelds hoogst ge
waardeerde tenor- en sopraansaxofonist,
Oscai Brown jr. en de ambassadeurs
van de vrijheidsgedachte Max Roach en
zijn vrouw Abbey Lincoln.
Recent is er een single van hem ver
schenen met muziek herinnerend aan een
sttelband, begeleid door fluit Black-
Eved Peas") en een grandioos swingend
„Ë1 Pussy Cat".
In de Cinetone-studio's in Duivendrecht
zijn de eerste opnamen ge
maakt voor de nieuwe Nederlandse i
thriller „1032", welke de Nederlandse
Film Produktie Maatschappij door de1
Amerikaanse regisseur Arthur Dreifuss
laat maken. „Een scène op het politie
bureau met v.l.n.r.: Linda Christian als
Ellen; Eric Schneider als de jonge schil
der Peter Hartman en Bob de Lange als
inspecteur Stroomer.
*n tie Zweedse stad Malmö waar hij Glunderend onder zijn gloednieuwe
Voor een voorstelling verbleef, is Louis brandweerhelm poseerde hij naast de
Armstrong benoemd tot ere-comman- commandant van de Malmöse brand-
an* van de stedelijke brandweer.j weer.
HILVERSUM. Barbara heeït
nog geen fanclub in Nederland,
maar dat zal wel niet zo lang meer
duren. In 1958 haalde Nico Knap-
per deze Franse zangeres met de
stem van Juliette Grécoook al
imiteert zij haar niet naar Ne
derland, maar in het tv-program-
maatje van toen viel haar bijdrage
nauwelijks op.
Hopelijk doet zich spoedig een nieuwe
gelegenheid voor, want in het bijzonder
de jonge Fransen, die toch uit een rijke
vocalistische bron kunnen putten, heb- i
ben enorme belangstelling voor haar
gevoelige liedjes.
Juist daarom ook is het iedere avond
druk in de Parijse club Le Bobino.
Barbara is een jonge vrouw van 34 jaar.
die uiterlijk wat weg heeft van Zizzi
Jeanmaire, vooral door haar jongens
achtige haarstijl. Haar kleding is zwart,
zoals van Juliette Gréco.
Het is Barbara in haar zangcarrière
beslist niet voor de wind gegaan. Zij
heeft met haar vier en dertig jaren een
mensenleven achter zich, dat ze het
liefst zo gauw mogelijk tracht te ver
geten. Zij wil er ook niet over praten.
Een thuis heeft ze niet gekend. Als kind
al moest ze op eigen benen staan. In de
oorlogsjaren sjouwde ze haar koffers
van het ene adres naar het andere, zon
der daarbij steun te kunnen onder
vinden van haar ouders, die waren on
dergedoken.
Barbara trouwde toen ze twee en
twintig was. Ze kan zich van die trouw
dag echter maar weinig herinneren, zo'n
geringe indruk heeft deze levensge
beurtenis op haar gemaakt. Wel is ze
geschokt door de dood van haar doch
tertje. Al die ellende wil ze vergeten
door te zingen.
Twaalf jaar geleden trad ze op in het
inmiddels verdwenen Le Cheval Blanc
te Brussel. Zij kon met haar optreden
echter nauwelijks het hoofd boven wa
ter houden. De dood van de baby wijt
zij dan ook aan de armoede, die ze toen
heeft geleden. Men had nu eenmaal geen
oor voor haar melancholieke, ironische i
Boris Vian-achtige songs. Na het over-
lijden van haar kindje, keerde zij ver
slagen naar Parijs terug. Zij kende er
niemand, was dakloos en had geen in
komen. Met het wassen van borden en i
het schoonmaken van cafés wist zij zich 1
op de been te houden en ook tot dat
laatste was ze maar nauwelijks in staat,
omdat ze door drinken het verleden
trachtte te vergeten. Dit leven op het
randje van de afgrond activeerde uitein
delijk haar diepere gevoelens en ze ging
zichzelf beter leren kennen
Zo kwam ze terecht in het kleine caba
ret „l'Eeluse" in een morsig zijstraatje
van "de Quai des Grands-Augustins aan
de Seine. George Brassens was een van
de vele trouwe klanten van dit. cabaret.
Hij ging zich bijzonder voor Barbara in
teresseren. Hij hielp haar verder, schreef
voor haar chansons en bezorgde haar een
platencontract, waarmee zij in '61 de
Grand Prix du Disque veroverde. Vijf
jaren achtereen heeft zij in l'Eeluse ge
zongen. Een discorama-uitzending leverde
haar zeshonderd brieven van lans op. Dat
deed haar biizondcr goed, temeer omdat
ze hierdoor tot het besef kwam. dat er
meer mensen waren, die echt verdriet
hadden.
Thans treedt ze elke avond op in Le
Bobino, waar het publiek hoofdzakelijk
bestaat, uit studenten en teenagers,
die doof zijn geworden voor het geweld
van gitaren. Zij zingt over gevoelige za
ken en trieste gebeurtenissen, evenwel
wars van bol sentimenteel gedoe en ge
weeklaag. Zij begeleidt zichzelf daarbij
on de piano, terwijl Pierre Nicola, de bas
sist van George Brassens. de ritme-sectie
voor zijn rekening neemt.
inslaan bij jonge mensen. Zij is de ar-
moede beu! Ze hoopt met het aldus ver
diende geld tournees te kunnen bekosti- 1
gen, zodat ook de liefhebbers in het bui
tenland eens persoonlijk van haar optre
den kunnen genieten. Barbara hoopt bo
vendien zoveel geld te kunnen verdienen,
dat zij een baby kan adopteren.
Wie weet zien we haar nog eens in
„Domino". Ondertussen zullen we het al
leen met haar platen moeten doen, zoals
een L.P. met eigen liedjes onder de titel
Barbara chante Barbara en een EP, waar
op het favoriete Pierre en Je ne sais pas
dire zijn vastgelegd.
NTS: 19.00 Nieuws in het kort. 19.01
Barend de Beer. 19.06 Weekjournaal voor
gehoorgestoorden. 19.33 Engelse les. 20.00
Journaal. AVRO: Theater Domino: muzi
kaal programma. 21.10 The Saint, TV-
film. 22.00 Portret van een Oppositielei
der. NTS: 22.30—22.35 Journaal.
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. 20.01
Wolken boven het Paradijs, natuurfilm.
KRO :20.25 De Bill Dana Show. TV-film.
20.55 Film 65: reportage filmfestival te
Cannes. NTS: 21.30 Vierhandig-pi?mospel:
klassieke muziek. KRO: 21.45 Onze man
in Washington RKK: 22.10 Alfred Delp,
biografie van een Duits priester.
19.30 Engelse les. 19.45 Filmmuseum
van de schaterlach: De grote overval,
filmklucht. 20.00 Nieuws. 20.25 De schel
men: Het halssnoer, TV-feuilleton. 21.15
Kris-kras door de Sow jet-Unie, fllmre-
portage. 22.00 Religieus programma.
22.30 Nieuws.
19.00 Berichten. 19.03 La terre et les
saisons: De plaats van de Belgische
landbouw in onze nationale economie.
19.35 Les cadets de 1 a forêt, TV-film.
20.00 Nieuws. 20.30 Amusementsprogram
ma. 21.30 Wetenschappelijk programma.
22.30 Nieuws.
VPRO: 17.00 De kleuter in het verkeer
NTS 17.35-17.40 Jan en Joke in het ver.
keer
Barbara is uiteraard verheugd over dit
succes, vooral ook omdat haar liedjes zo
18.00 Lichte orkestmuziek en zangsolis
ten. 18.20 Uitzending van de Katholie
ke Volkspartij. Kaarten op tafel- E®n
uitzending over politieke zaken, die de
aandacht verdienen. 18.30 Radio Volks
universiteit: Het rassenvraagstuk, biolo
gisch gezien, door prof. Dr. J. pank-
meijer. 19.00 Nieuws. 19.10 Actualiteiten.
19.30 Metropole-orkest: amusementsmu
ziek. 20.10 De Grensgangers, hoorspel.
21.15 Zangrecital: klassieke liederen (gr.)
21.30 Holland Festival 1965: Concertge
bouworkest: klassieke muziek (stereo).
22 30 Nieuws. 22.40 Epiloog. 22.45 Lied
jesprogramma. 23.25 Lichte muziek (uit
zending Radio Canada) 23.55-24.00
Nieuws.
18.00 Nieuws. 18.15 Actualiteiten. 18,25
Lichte orkestmuziek (opn.). IO.uO Paris
vous parle, gesproken brief uit Parijs.
19.05 Stereo: klassieke muziek. 19 30 Ga
melan. Indonesisch programma. 20.00
Nieuws. 20.05 Leg 'ns aan in Loosdrecht:
gevarieerd programma. 21.40 Land der
Muzen, wekelijkse kunstrubriek. 22.00
Licht ensemble en zangsoliste. 22.30 Nws
22.40- Actualiteiten. 23.00 Stereo: Hol
land Festival 1965: Concertgebouworkest
en sopraan: Moderne en klassieke mu
ziek. 23.35 Twee piano's (gr.)klassie
ke en moderne muziek. 23.55-24.00 Nieuws.
18.00 Veronica's Jukebox. 19.00 Joost
mag het weten. 20.00 Discologie. 21.00
Non stop Populaire platen. 22.30 Jazz
Journaal. 23.30 Alle remmen los. 01.00
sluiting.
18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten.
18.28 Paardesportberichten. 18.30 Opera
muziek. 18.45 Sportkroniek. 18 52 Jules
de Corte, zang. 19.00 Nieuws, weerbe
richt en radiokroniek. 19.40 Orkestmu
ziek. 19.50 Syndicale kroniek. 21.25 Amu
sementsprogramma. 22.00 Nieuws en
berichten. 22.15 Amerikaanse volksmu
ziek. 22.45 De zeven kunsten. 23.00 Nieuws.
23.15 Stemmig gemengd avondprogram
ma. 23.55 Nieuws. 24.00-0.10 Scheepvaart-
berichten.
18.00 Nieuws. 18.27 Lichte muziek. 19.15
Muzikaal medaillon. 193.0 Nieuws. 20.00
Lichte muziek. 22.00 Wereldnieuws. 22.15
Jazzmuziek. 22.55-23.10 Nieuws.
NCRV: 7.00 Dagopening. 7.10 Klas?4eke
kamermuziek (gr) 7.30 Nieuws en SOS-
berichten. 7.40 Radiokrant. 7.55 Lichte
grammof oonmuziek. 8.15 Gewijde mu
ziek. 8.30 Nieuws. 8.40 Zingen m de mor
gen!: Platen en praten. 9.00 Voor de
zieken. 9.35 Waterstanden. 9.40 Voor de
huisvrouw. 10.10 Klassieke grammofoon-
muziek. 10.30 Morgendienst. II.u0 Gees
telijke liederen, (kerk v. zondag j.l)
11.30 Spaans en Latijns-Amerikaanse
klanken (gr.). 11.50 Twaalfuurtje, caba
ret-programma. 12.00 Lichte grammofoon-
muziek. 12.27 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Gram-
mofoonmuziek, eventueel actualiteiten.
12.50 Meisjeskoor en instrumentaal sex
tet. .13.10 Klassieke grammofoonmuziek.
13.40 Lichte orkestmuziek en "angsolis-
te. 14.00 Een goed begin: .opraan, vi
ool, fluit en piano (debutanten)Moder
ne en klassieke muziek. 14.45 Klassieke
grammofoonmuziek. 15.10 Klassieke or
kestmuziek (gr). 15.50 Bijbel vertelling
voor de jeugd. 16.00 Voor de jeugd. 17.15
Jazzperspectief. 17.50 Overheidsvoorlich
ting: De Politie nu 18.00 Koorzang.
VARA: 7.00 Nieuws, ochtendgymnastiek
en socialistisch strijdlied. 7.20 Lichte
grammofoonmuziek. (7.25-7.30 Van de
voorpagina). 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte
grammofoonmuziek (vervolg). 9.00 Van
alle markten thuis, praatje. 9.05 Klas
siek pianoconcert (opn.). VPRO: 9.40
Schoolradio. VARA: 10.00 Gevarieerde
grammofoonmuziek. 11.00 Nieuws. 11.02
Voor de vrouw. 11.40 Omroepdubbelkwar-
tet: moderne liederen. 12.00 stereo: Rit
misch strijkorkest. 12.27 Mededelingen
t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Voor het
platteland. 12.35 Stereo: Licht ensemble.
Stereo: Metropole orkest. 13.45 Moorde
naarswerk, lezing. 14.00 Semi-Klassieke
kamermuziek (opn.). 14.10 Stereo: Om
roeporkest: semi-klassieke muziek (opn.).
14.55 Kalender, praatje. 15.00 Voor de
jeugd. (16.00 Nieuws). 16.30 Voor de zie
ken. 17.00 Wegwijzer: tips voor vakantie-
en snipperdagen. 17.50 Actualiteiten. 18.00
Nieuws.
07.00 Ook goeie morgen. 09.00 Muziek
terwijl u werkt. 10.00 Koffie tijd. 11.00
Even bijtanken. 12.00 Halverwege. 14.00
De draaikolk. 15.00 Woensdagmiddag spe
ciaal. 16.00 Nashville Tennesse .16.45 Tijd
voor toppers. 17.00 Veronica's Teenager
Muziek express. 18.00 Veronica's Jukebox.
12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek.
12.15 Gevarieerd muzikaal programma.
12.25 Weerbericht, mededelingen en SOS-
berichten. 12.50 Beursberichten en pro
gramma-overzicht. 13.00 Nieuws en weer
bericht. 13.20 Kamermuziek. 14.00 Nieuws.
14.03 Gevarieerde muziek. 14.20 Jeugd
koorzang. 14.30 Voor de jeugd. 14 30 Wed
strijd om de titel: Radioschoolkoor 1S65.
15.00 Nieuws. 15.03 Grammofoonmuziek.
15.15 Voor de kinderen. 16.00 Nieuws.
16.03 Beursberichten. 16.09 Engelse les.
16.24 Operamuziek. 16.45 Wedstrijd om de
titel: Radioschoolkoor 1965. 17.00 Nieuws,
weerbericht en mededelingen. 17.15 Top.
hits voor de tieners. 18.00 Nieuws.
12.00 Nieuws. 12.02 Gevarieerde muziek.
13.00 Nieuws. 14.00 Nieuws. 14.03 Amuse
mentsmuziek. 15.00 Nieuws. 15.45 Lich
te muziek. 16.00 Nieuws. 16.08 Kamermu
ziek. 17.00 Nieuws. 18.00 Nieuws.