Tine Govaart-Ha Echtgenote 52 en vrouw met functies buitenshuis Vis bij de vleet Nieuwe serie Jazz-albums Alleen in ij sprookjes P Georges Br assens9 n ieuwsteeha nsons z M" V) „Ouderwets" m Alan en vrouw samen Met rijst Vissla „LES COPAINS D'ABORD" Haring Russian Jazz Quartet Oliver Nelson Come-back van Lionel Hampton Definitieve Jazz Scene II J. J. Johnson PLUS 1~/" omt u tegen vijven", zegt me- L\ vrouw Tine Govaart-Halkes me, na haar agenda te heb- geraadpleegd. „Ik heb voor die 'jd een afspraak, maar ik hoop 'ngeveer kwart voor vijf thuis te ijn". Ik ben wat te vroeg in Breda ■h word ontvangen door haar man haar oudste zoon Andries (11). k heer Govaart voorziet me van W en legt daarna, geassisteerd loor de huishoudelijke hulp, de Matste hand aan het ordelijk rang- lchikken van het zondagse servies, kt de dag tevoren uit een moeilijk tereikbare kast is gehaald. Als dama thuiskomt, wordt Andries op bodschappen uitgestuurd, met een ijst je, dat door zijn zus Margriet ■Wie wordt samengesteld en dat -hig piekeren teweegbrengt, want ^at kost nu ook weer een pot lemberjam? Of het aan de winkel aan het lijstje ligt, wordt me liet duidelijk, maar Andries komt Wen later met een wat ongelukkig lezicht terug bij zijn moeder, die taar betoog over de vrouw in ge- 'Jn. en maatschappij dan even on derbreekt voor haar zoons proble men bij de kruidenier. Mevrouw Govaart betreurt het, dat er, ondanks het toenemend aantal vrouwelijke studenten, nog weing te bespeuren is van een wer kelijke inbreng, althans van de r.k. academisch gevormde vrouw in het maatschappelijk leven. „Het aantal vrouwen, dat zich hiervoor be schikbaar stelt is klein en dat heeft tot gevolg, dat de vrouwen die dit wel doen, het niet zo gemakkelijk hebben". H.K. Het is al weer geruime tijd geleden dat in deze Draai tafelrubriek nieuwe op namen werden besproken van het jazz-label Impulse. (ABC-Para mount). Onlangs zijn er weer een aantal aan- dachtvragende albums in de handel ge bracht, waar van wij er hier vijf zullen behandelen. In de nieuwe serie komen wij o.a. opnamen tegen van het Russian Jazz Quartet; een minder overtuigend, maar wel interessant vervolg op de fameuze „Blues and Abstract Truth"-plaat van Oliver Nelson; het tweede deel van de verzamel- LP „The Definitive Jazz Scene"; twee opmerkelijke albums van Lionel Hampton en J. J. Johnson, alsmede enkele recente opnamen van Yusef Lateef, Archie Shepp en Lorez Alexandria. Heel bijzon der in de nieuwe oogst is echter de laatste LP van John Coltrane, „A Love Supreme", waaraan wij binnenkort méér aandacht zullen besteden. Br ci Georges Brassens, die op het jongste Grand Gala du Disque niet zelf aanwezig kon zijn om zijn Edison in ontvangst te nemen maar het beeldje in middels toch wel in handen heeft gekregen. Jk zal u één ding vertellen: iedereen die hier komt drinken om te vergeten, betaalt vooruit!" Elk jaar nemen we ons leven onder de loep" 'een gegeven moment mis", zegt ze. „Elk jaar opnieuw nemen we ons leven onder de loep, elk jaar gaan we 11a of het J levenspatroon, dat we ons hebben geko zen, nog haalbaar is". Ze geeft onomwon den toe dat de kinderen wel eens rebel leren, als moeder bijvoorbeeld geen tijd heeft om een repetitie te overhoren, „maar daiar staat tegenover dat ze er vaak blijk van geven een sociaal besef te bezitten. Ze begrijpen, dat er soms dingen zijn, die belangrijker zijn dan zij. Wc experimenteren, en we controleren steeds of ons experiment succes boekt". Hoe komt het dat het aantal gehuwde werkende vrouwen toeneemt? „In de eerste plaats domweg omdat er een te kort aan arbeidskrachten bestaat, op al lerlei terreinen. Daar komt bij, dat de vrouw zich tegenwoordig een beroep mag kiezen, een beroep vaak, waarin zij ple zier heeft en dan valt het niet altijd mee om daar na je huwelijk afstand van te doen. En in de derde plaats is daar de veranderende structuur van het gezins leven. Je kunt, je mag tegenwoordig iniet meer zoggen: sluit de boel maar af voor de buitenwereld. Het huishou den wordt bovendien eenvoudiger, het aantal kinderen kleiner. Het valt mij al tijd op, dat er tegenwoordig veel minder „Als u om twee uur gekomen was,jover tekort aan huishoudelijke hulp had u het hier misschien bedrieglijk rus- wordt geklaagd dan vijftien jaar gele- tig gevonden", glimlacht mevrouw Go- Pen vaart een beetje verontschuldigend. Nu Mevrouw Govaart ziet heel scherp de heb ik wel gecomliceerder situaties mee- moeilijkheden verbonden aan het werk gemaakt, ook in gezinnen, waar de vrouw buitenshuis. „Er zijn zoveel ongrijpbare des huizes geen baan heeft. Ik verlaat dingen, die overbrekelijk verbonden zijn huize Govaart dan ook niet met de ge- aan het gewone leven van elke dag Je dachte: als een getrouwde vrouw bui- kunt anes nog zo perfect geregeld heb- tenshuis werkt, loopt de boel thuis per se ben er kunnen zich toch altijd situaties in de soep. Mevr. Govaart maakt overigens voordoen, die die organisatie in de war geenszins de indruk, een vrouw te zijn schoppen. En wordt een kind ziek, een die meent alles voortreffelijk geregeld ander moet met een schoolreisje mee. te hebben. „Als je d'at denkt, loop het op Er moet altijd ruimte blijven voor impro visatie. Je moet precies uitkienen, hoe je alles in goede banen moet leiden. Als ik 's zaterdags niet thuis kan zijn, be tekent dat, dat ik de dag te voren moet bedenken, wat er in het weekend wordt gegeten, hoeveel brood er nog is, of de melk niet staat te bederven en of er nog genoeg schone sokken zijn. f EVROUW Tine Govaart-Halkes studeerde ln de bezettingsjaren Engels en na de oorlog Nederlands. Zij Is moeder van drie kinderen, 'n doch ter van veertien en twee zoons van elf en acht jaar. Tot de vele fucties die zij bekleedt, behoren: presidente van het Katholiek Vrouwendispuut, bestuurslid van de St. Hadbouwstichting, redactielid van het maandblad Te Elfder Ure, re dactielid van een binnenkort uitkomen de schriftelijke, sociaal-ethische leer gang, waarin katholieken en protestan ten samenwerken. Zij is onlangs, met de directeur, pater dr. Ad. Vermeulen O.S.A., belast met de zorg voor een opleidingscentrum voor pastoraal werk in Breda. In verband met die laat ste benoeming zal ze haar Neder landse lessen aan de leraressen-op leiding van het nijverheidsonderwijs een baan die ze acht jaar heeft vervuld, moe ten opgeven. Van haar hand is het boek „Storm na de stilte", over de vrouw in huwelijk, gezin en beroep, de religieuze, de vrouw als leek in de kerk en de prouw in het ambt. Haar man is leraar Nederlands aan de Rijks-H.B.S. en de M.M.S. in Breda, houdt zich intensief bezig met beschou wingen over moderne litteratuur en is o.m. lid van de N'ed. commissie voor litur gie. overheerst, dat het meisje er in de eer ste plaats is, om het de jongen gezel lig te maken, om de poëzie te betekenen in zijn leven. Een geweldige taak en een inspirerende opdracht, maar het be nauwende is, dat voor dit lief en gezel lig zijn de vormgeving nadrukkelijk is vastgesteld. Als het meisje ingespannen en met overgave meedenkt en debat teert, het niet eens is met de algemeene mening, zelfstandig blijkt te denken, be dreigt haar altijd het gevaar, dat ze voor j het volgende feest niet meer wordt ge- 1 vraagd. Want een meisje moet lief zijn, maar niet lastig". Glimlachend vervolgt ze: Ik was he lemaal niets van plan toen ik trouwde. Het eerste jaar ben ik heel ouderwets getrouwd geweest". Dat is iets wat ze heel belangrijk vindt. „Dat automa tisch blijven doorwerken na het huwe lijk alsof er niets veranderd is, vind ik niet ideaal. Het is misschien een wat iom' dat hij het alleen maar goed vindt, antieke visie, maar ik zou iedere pas e" geen bezwaar tegen heeft. Het moet getrouwde vrouw willen aanraden: be-zo zÜn> dat je man het nodig het reeel leef die nieuwe levensstaat bewust, wijd vindt, dat je het doet. Als dat niet het ge> je een tijdje aan heel gewone dingen om je heen, leef, zou ik bijna willen zeggen, eens even niet efficiënt. Het enige, dat ik in het begin van mijn huwelijk deed, was het geven van val is, als er alleen maar sprake is van goed vinden, dan krijg je het gevoel, dat je eeuwig dankbaar moet zijn. En daar zou je op den duur de pip van krij gen. Natuurlijk hangt het ook af van de prlvélessen Engels. Ik ben afkomstig I omstandigheden in het gezin, en van het uit Vlaardingen, had een boeinde studie- j werk van je man, of je er in de gelegen- tijd na de oorlog in Leiden, waar we na1 heid voor bent' ons huwelijk nog twee jaar hebben gewoond. Ik kende niemand in Bre da. Toen kwam ik in het Katholieke Vrouwengilde terecht, een half jaar daarna zat ik in het bestuur en nog even later werd ik heel toevallig presidente, j De taak van de vrouw in de maat- En zo kwam ik van het een in het an- schappij in het openbare leven, in de der". politiek, in de kerk is een onderwerp, Dat „een en ander" kun je naar haarwaarover mievrouw Govaart terdege over de man-vrouw relatie. Man Eens droomden gewone meisjes er van prinses te worden, maar tegen woordig dromen prinsessen ervan ge wone meisjes te zijn, aldus prinses Christina van Zweden op een pers conferentie in North Bergen in de Amerikaanse staat New Jersey. De 21- en jarige prinses, die een rondreis door vrouw" zijn beiden onvolledig mens, bij j de V.S. heeft gemaakt, voegde er nog menswording hebben ze elkaar nodig, j aan toe dat „alleen in sprookjes' meis- Niet de man heeft het voor het zeggen jes ervan dromen eens een prinses te in het openbare leven, in de politiek en 1 'u)0TCjen in de kerk, maar man en vrouw samen. Chris", zoals de Zweedse konings- (voor studerehdé 'jeugd van noorden dochter door haar medestudenten aan zuid) publiceerde zij een artikel over dit onderwerp, waarop zij vele en zeer uiteenlopende reacties kreeg. Zij pleit daarin voor een werkelijk partnership tussen man en vrouw. Natuurlijk, zo zegt zij in dit artikel, blijven man en vrouw toch van elkaar verschillen, dat is juist het meest boeiende, maar de ma te van dat anders zijn is niet vast te leggen. Het gaat erom of we creatief blijken voor elkaar, of we oog hebben voor eigen en eikaars mogelijkheden. Merkwaardig is, aldus mevrouw Go- Met vis zijn smakelijke en aan voe dingswaarde rijke gerechten te be reiden. We laten hieronder enkele recepten volgen. Gebruik by een vis- maaltijd altijd groente (of gekookt of rauw als sla) en aardappelen of rijst. Als u de vis wilt koken, kunt u eerst in het kooknat wat geurige verse en ge droogde kruiden aftrekken, zoals peter- selie, een worteltje, een stukje ui, tijm, 1 laurierblad. De vis blijft het sappigst wanneer de bouillon net niet kookt en de vis maar kort wordt verwarmd. De verkregen visbouillon kunt u gebruiken voor een lekkere vissaus of -soep. De vissaus kan worden afgemaakt met: citroensap of azijn, mosterd, paprika poeder, kerrie, tomatenpuree, gerasp te kaas, peterselie of kappertjes. Bij het stoven maakt u de vis „boven op" of in de oven gaar in een vuurvaste i schotel of schaal met weinig water of visbouillon (zout, gedroogde en verse 1 kruiden) en boter of margarine. Bij de gestoofde vis wordt het „stoof- nat" als saus gegeven. Het staat aardig j om met de vis tomaatjes of stukjes komkommer mee te stoven. Garneert u gebakken vis eens met uitgetande schijfjes citroen of sinaasappel, gebak ken banaan, (gebakken) plakken tomaat of gepaneerde, gebakken schijven kom kommer of ananas. De hieronder volgende recepten zijn bestemd voor vier personen. oordeel alleen doen, wanneer je man er heeft nagedacht. „Het gaat hier niet om vaart dat eh tot in de jongste generatie helemaal achter staat. „Het gaat er niet leen vrouwenvraagstuk, stelt ze, maar1 van studenten aan universiteiten het besefis. de universiteit van Stockholm wordt genoemd, is al eerder in Amerika ge weest. Verleden jaar studeerde zij kunstgeschiedenis aan het Radcliffe College. Gekleed in een eenvoudige zomer jurk van bedrukte katoen hield de prinses een voordracht voor 3.000 per sonen die ter gelegenheid van de jaar lijkse Zweedse dag zondag naar North Bergen waren gekomen. In haar be toog verklaarde zij hoe moeilijk hel leven van een prinses in werkelijkheid 1 -V v..:. In déze rubriek willen wij even stil staan bij de opname van het Russian Jazz Quartet „Happi ness" getiteld verschenen op Impulse A-80. Dit kwartet bestaat uit de Russen, Boris Midney, alt-sax en klarinet en Igor Berukshtis, bas en de Amerikanen Grady Tate, slagwerk en Roger Kellaway, piano. De beide Russen weken in augustus 1964 uit naar Amerika omdat zij in hun eigen land niet mochten spelen wat zij wil den. Kort na hun aankomst in New York hebben de Russen een eigen kwartet gevormd waarmee zy de Verenigde Staten afreisden. De sterk ste persoonlijkheid van de twee „new comers" is zonder twijfel de leider Boris Midney, die ook als solist op de voorgrond treedt. Zijn composities hebben op mij een bijzondere indruk gemaakt, evenals trouwens de een heid die Midney in zo'n korte tijd in zijn kwartet heeft weten te bereiken. Vooral de tweede kant van de plaat zal de luisteraar boeien. De Midney- stukken „Composition in the form of the blues" en „Dedication to MJQ zijn wonderlijk en tegelijk fascine rend van structuur. Het spel van het combo (in enkele tracks aangevuld met altviolist-cellist George Ricci) is uiterst gevoelig, niet zelden lyrisch en vaak ook wat sophisticated. De bijdragen van Tate en Kellaway zor gen voor de geheel eigen, onmisbare stijl van het kwartet dat naar mijn gevoel in „Dedication" een ongekend niveau haalt. Men lette eens op de fraaie op Hodges gelijkende toon van Boris Midney in dit nummer, dat overigens veel invloeden van de Europese kamermuziek verraadt. In de overige stukken op deze aanbevo len LP krijgen alle leden van het kwartet volop de gelegenheid om te soleren. Met name Kellaway, toont dan nogmaals aan steeds beter te gaan spelen. Hjj behoort tot een van die vele belangrijke piano-talenten waarover men in Amerika op dit moment de beschikking heeft. Th ad Jones en Daniel Moore trom pet, Phil Woods, Phil Bodner, Ben Webster en Pepper Adams op saxen, Roger Kellaway piano, Richard Davis bas en Grady Tate op slagwerk werken mee aan de „Blues and the Abstract Truth"-plaat die onder leiding van componist-ar rangeur Oliver Nelson tot stand is gekomen (Impulse A-75). Een geheel andere bezetting dus dan waarmee indertijd de eerste onovertroffen op name is gemaakt. Dat kwaliteitsver schil laat zich in de acht opgenomen werken toch wel gevoelen. Ook de muzikale inbreng van leider Nelson is beduidend minder dan op de eerste plaat. Dat neemt overigens allemaal niet weg dat er soms hele fijne jazz muziek wordt gemaakt met als hoog tepunten Nelsons „Blues and the Ab stract Truth", Hefti's „Midnight Blue" (met een geweldige chorus van bopper Ben Webster), Brubeck's „Blues for mr. Broadway" en het puntige „The Critic's Choice". Een curiositeit op deze plaat is wel de vertolking van de dertig jaar oude „Goin' to Chicago blues" van Count Basie in een moderne Nelson-zettlng. Opvallende solisten: Ben Webster, drummer Grady Tate, trompettist Thad Jones, altist Phil Woods en opnieuw pianist Roger Kellaway. Ingrediënten: liter water, 500 k 750 gram verse schelvis of kalbeljauw of plm. 400 gram diepvriesvis; plm. 300 gram droogkokende rijst, plm. 6 dl wa ter, zout, slaolie, 500 gramm uien, 500 gram tomaten, plm. 100 gram geraspte kaas, verse kruiden: peterselie, selderij, een stukje wortel, ui, gedroogde krui den: laurierblad, foelie, tijm, peper. De rijst wassen en in plm 30 minuten in de 6 dl water met zout gaarkoken. De rijst even laten uitdampen. M 1 wa ter met zout en verse en gedroogde kruiden plm. 15 minuten laten trekken. De vis schoonmaken, van binnen en van buiten met koud water afsnoeien cn in het water leggen. De vis plm. 10 minu- tten tegen de kook aan houden. Een bo dem olie in een braadpan heet laten worden, totdat ze net dampt. De uien in kleine stukjes snijden en in de hete olie bruin bakken. De rijst in gedeelten erbij doen en even meebakken. De to maten wassen of schillen, in stukjes snijden en met de rijs vermengen. Alles goed doorwarmen. De vis uit de bouillon nemen en eventuele graten ver wijderen. Een vuurvaste schotel laag om laag met rijst en vis vullen. De geraspte kaas erover strooien. De scho tel zo opdienen of er in een hete oven een bruin korstje op laten komen. You better know it" is de titel van de Impulse A-78 waarop nie mand minder dan good old Lio nel Hampton zijn rentree viert. Het is een opwindende ervaring Hampton na zoveel jaar weer eens in een nieuwe opname te beluisteren. Zjjn vibrafoonspel heeft nog niets aan vitaliteit en warmte ingeboet. In tegendeel: het lijkt wel of Hampton aan een tweede jeugd is begonnen, zó fris en origineei klinken zijn spran kelende improvisaties op old-timers als „Ring dem bells", „Sweethearts on parade", „Vibraphone blues" en Goodman's „Piek a rib". De mees ter oplettend volgend, beseft men eens te meer dat hy het is geweest die de grondslag heeft gelegd voor het moderne vibrafoon-spel. Zijn stijl is piano (weer zo'n talent), Arthur Harper, bas en Frank Gant, drums brengt Amerika's „best blower" vijf standards als „Neo", „Stel la by Starlight", „My Funny Valen tine", „Minor Blues" en „Blues Waltz". Slechts in „Lullaby of Jazz- land" zijn de begeleiders van J.J. vervangen door McCoy Tyner, Ri chard Davis, Elvin Jones en gitarist Toots Thielemans. Johnson's trombone-stijl bly'ft my iedere seconde boeien door de inven tiviteit en de schijnbaar logische op bouw van zijn meestal lange soii. Bovendien zyn er maar weinig musici die zijn volle, warme toon kunnen evenaren. Dat is misschien voorbehouden aan de veel jongere Curtis Fuller in zyn beste momenten. „Lullaby of Jazzland" is voor mij het visite-kaartje van Johnson op dit al bum geworden. Hierin is J. j. weer helemaal de muzikant waarvan en kele jaren geleden beroemde Ameri kaanse jazz-critici beweerden dat er na hem geen trombone meer ge speeld behoefde te worden... („Proof Positive" Impulse A-68). Ook op. de tweede „Definitive Jazz Scene"-verzamel LP zyn een aantal nog niet eerder uit gebrachte opnamen bijeenge bracht van enkele vooraanstaande mensen als Coltrane, McCoy Tyner, Tommy Flanagan, Shirley Scott, Man ny Album, J. J. Johnson, Lionel Hampton en Oliver Nelson. Hoewel de gekozen stukken niet altyd gelijk zijn van kwaliteit, zijn er tocli enkele pareltjes te noteren. Met name de bijdragen van McCoy Tyner en Shir ley Scott vond ik bijzonder sterk. Voor collectors een duidelijke „must", deze honderdste Impulse-uit- gave. Een goede zomermaaltijd ls vissla, gecombineerd met groenten als kom kommer of kropsla. Hiervoor hebt u no dig: I kg gekookte aardappelen (geen af kokers), 400 h 500 gram koude gekook te vis b.v. kabeljauw, schelvis, tong, 14 ui 1 bosje radijs, 3 eetlepels azijn, 2 eetlepels slaolie, 3 eetlepels slasaus, zout. peper, een mespunt kerrie, peter selie. een stuk komkommer. Een sausje maken van azijn, olie, rla- saus, peper, zout en kerrie .De ui schoon maken, zeer fijn snijden en met de sla- l saus vermengen. De aardappelen in blokjes snijden. De radijsjes schoonma ken, wassen en in plakjes snijden. De is in stukjes verdelen. De aardappelen de vis en de helft van de radijsjes door de slasaus mengen. De vissla op een platte schaal overdoen en kort voor het gebruik veel fijngesneden peterselie er over strooien. De sla garneren met de rest van de plakjes radijs en plakjes komkommer. Aardig om 's avonds te presenteren ls een haringhapje met appel. Hiervoor nemen we als ondergrond een toostje of een sneetje geroosterd brood. Daarop de appel komt een halve, dubbelgesla- gen haring. Deze kunnen we nog gar neren met een tipje tomatenketchup of- -puree en-of een schijfje augurk. uniek gebleven, swing en drive boei en onverminderd en men vraagt zich af waar de grens is in de muzikale en geestelijke veerkracht van deze vijftiger. Nog altijd gaat er een zekere magie uit van spel, hoewel er in dii album geen extatische hoogtepunten zyn te melden. En daar kan de jazz liefhebber alleen maar bly om zyn. Hampton wordt bijgestaan door Clark Terry trompet, Ben Webster op te nor-sax Hank Jones piano, Milt Hin- ton op bas en Osie Johnson slagwerk. De session vond plaats op 26 en 29 oktober van het vorig jaar. Karakte ristiek nummer voor de Hampton van 1965: de pakkende en virtuoos ge speelde Manny „Trick or treat". lanny Album-compositie es stukken kan men beluisteren op de nieuwe opname van trom bonist J. J. Johnson, een man waarvan ik ook al geruime tijd niets belangwekkends heb ver nomen. Samen met Harold Mabern, De zanger Georges Brassens bezit nog altijd een grote schare fanatieke „fans", die zijn chansons savoureren alsof het ge dichten zijn, wat overigens ook wel juist is. Men kan Georges Brassens 'beschouwen als een „artist complet", die tijdens zijn leven reeds een zekere mythe is geworden. Het blijkt dat hij geruime tijd dan ook kan drijven op zijn grote wonderlijke reputatie, ai heeft hij dan ook in zekere zin een „mauvaise reputation" gehad. Hy heeft speciale opvattingen over goed en kwaad, over hemel en hel en menig keer heeft men hem ver weten dat zijn chansons te cru wa ren. Wanneer men het uitgebreide oeuvre van Branssens beluistert komt men tot de ontdekking dat hy het vele malen over de dood heeft (in „Le Testament" zelfs over zijn ei gen begrafenis). Het is juist die merkwaardige oneerbiedige hou ding tegenover de burgerlijk gangba re gewoonten en gebruiken, die hem vooral tot een vertellend soms iro nisch maar toch steeds heel apart poëtisch artiest maakt. Verschenen is nu een langspeel plaat met elf nummers, waaruit het zelfde klimaat, die typische sfeer klinkt (Philips B 77.8941). Er klinkt ook een vriendelijke gryns-giimlach uit deze opnamen zodat men kan zeg gen dat Brassens op deze langspeier zichzelf is gebleven, ook al moet men constateren dat hij filosofisch voor al en ook ouder is geworden. De laat ste jaren zijn niet gemakkelijk voor deze zanger geweest. Men fluisterde wel dat zijn produktieve tijd voorbij zou zijn. Hij was depressief en maak te geen nieuwe chansons meer. Maar zijn vele vrienden zaten niet stil en wisten de dichter voor ,erval te be hoeden. Brassens is weer aan het werk gegaan. Hij heeft op deze lang speelplaat uitsluitend nieuwe chan sons opgenomen, zij het dan dat twee ervan al van zijn kostelijke lustrum album bekend waren. Aan de bas staat weer Pierre Nicolas en de twee de gitarist is Brassens' steun en toeverlaat Barthélémy Rosso. Men hoort op deze plaat onder meer het themalied uit de film „Les copains d'abord", het dichterlijke „La rou te aux quatre chansons" en het mees terlijke „Les deux oncles". Uit deze langspeelplaat krijgt men globaal ge nomen een uitstekende indruk van het artistieke vermogen van Bras sens. Cl. 150*4

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 23