1
Haar hoge coloratuur had al hele
stemomvang toen ze dertien was
WEL OP DE RADIO MAAR
NIET OP HET SCHERM?
ALMDUDLER... HEERLIJK!
lm
Nederland 2: KRO-Koster-Zonde!
HAND
Radio
mimm
Opnieuw dertig fatale seconden 9
Kleine handen
Holland Festival
Belcanto
Culturele catastrofe
Graag televisie
Verkwikkend als de berglucht
Conny van den Bos
naar Sopot (Polen)
Laatste avontuur van
Kapitein Zeppos
Voorbereidingen voor
derde radionet in
volle gang
Jan Scholtens (KRO)
naar Griekenland
Chef Brandpunt
naar Amerika
Frans-Russisch
experiment met
kleu ren televisie
>l )f\DKRDAG
VRIJDAG
DONDERDAG
VRIJDAG
DONDERDAG 29 JULI 1965
ONDER
REDACTIE
EGBERT
(Van onze speciale verslaggever.)
HILVERSUM, 22 juli. In de week van 21 tot 28 november, de
jubileumweek van de KRO, zal een der hoogtepunten zijn een operet
teconcert, dat gegeven wordt in het Congrescentrum van het RAI-
gebouw in Amsterdam. Dit concert zal door de radio worden uitge
zonden; over een televisie-uitzending» zal nog nader worden beslist.
Voor dit speciale jubileumconcert heeft de KRO de beschikking over
het Omroeporkest en het Omroepkoor. Als gastsolisten zullen optreden
de Nederlandse bas Arnold van Mill en de coloratuur-sopraan Ilse
Hollweg uit Duisburg, terwijl als gastdirigent is uitgenodigd Willy
Boskowsky, bekend van de Eurovisie-nieuwjaarsconcerten uit Wenen.
Het is te hopen, dat het niet bij een radio-uitzending blijft, maar dat
wij dit jubileumconcert ook op onze schermen kunnen meemaken,
en wel om een zeer speciale reden. De bas Arnold van Mill is de
meeste t.v.-kijkers wel bekend, maar de grote coloratuur-sopraan Ilse
Hollweg is nog nooit voor de Nederlandse televisie opgetreden. Het
grote succes, dat zij tijdens het Holland Festival met het Concert
gebouw heeft geoogst is voor ons aanleiding om eens nader met deze
sopraan van wereldklasse kennis te maken.
Welke concerten hebt u in
Holland gezongen?
era's hebt u hier nooit
Ope
gezongen?
Weet u al wat u zingt op het
operetteconcert in november?
Kunt u iets over uw nrivé
leven vertellen?
Er staan in Duitsland nogal wat
operagebouwen. Trekken die
veel publiek?
Bereid met geurige Alpenkruiden is
Almdudler zo verkwikkend als de
zuivere berglucht.
Geniet van deze aparte Oostenrijkse
Alpendrank.
Almdudler is alcoholvrij, maar met
een „tic" ook een heerlijke long
drink.
Bouw prioriteit na bouwvak
vakanties
BRUSSEL 484 m.
NEDERLAND I
NEDERLAND II
NEDERLAND I
HILVERSUM I 402 m.
HILVERSUM II 298 m.
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 m.
HILVERSUM I 402 m.
HILVERSUM II 298 m.
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 m.
BRUSSEL 484 m.
HÜLLWEG zaneeres van
klasse
KRO-f eestconcert
Thomas Beecham werd een van mijn
beste vrienden. Met hem heb ik in En
geland zeer veel concerten gegeven.
Men wist dait ik een Mozart-zangeres
was en ik maakte mijn eerste grammo
foonplaat in Londen met Joseph Kripps.
Daarna ging het steeds sneller. Ik werd
aai Hamburg gehaald, naar de stads-
opera in Berlijn en vervolgens naar
Wenen, waar ik door toedoen van de
beroemde Strauss-dirigent Clemens
Kraus een fantastische start heb gehad.
Ik heb echt geluk gehad dat ik al deze
grote mensen heb leren kennen en nog
onder hen heb mogen werken. Dait
heeft me enorm geholpen in mijn car
rière. Alle Mozart-aria's heb ik in We
nen op de plaat opgenomen, samen met
Paul Baumgartner. Dat was ter gele
genheid van het Mozartjaar. De plaat
„Bastien et Bastienne" was geweldig,
maar deze is om onbegrijpelijke rede
nen veel te vroeg uit de verkoop geno
men."
Ilse Hollweg, die een charmante, har
telijke vrouw bleek te zijn, vertelde ,ons:
„Ik ben geboren in Solingen. Het is be
kend dat Solingers veel van zang hou
den en er is in die stad dan ook een
groot aantal koren. Mijn ouders en
broer zongen ijverig mee en sleepten
mij met twee en een half jaar mee
naar concerten. Ik zong alles mee, hoe
wel ik nog niet lezen en schrijven kon.
Toen ik eindelijk oud genoeg was om
in het kinderkoor |te kunnen worden op
genomen werd mijn vader overgeplaatst
naar Siegburg. Daar kwam ik in de
zeer goede handen van een oude pia
nolerares die mij tot pianiste zou op
leiden. Ik wilde dat en mijn vader ook.
Maar al gauw bleek dat mijn handen
te klein waren.
Toen ik dertien jaar was had mijn
hoge coloratuur al de gehele stemom
vang en ik heb mijn lerares gevraagd
moeite te doen om mij als zangleerlin-
ge in Keulen onder te brengen. Dat
lukte en met nauwelijks zestien jaar
was ik op de muziekschool in Keulen.
Hier kwam ik onder de hoede van
een fanitastische lerares, een operazan
geres uit Wenen die vroeger veel on
der Mengelberg in Holland heeft gezon7
gen. Ik kreeg wat je noemt een spoed
opleiding. Eigenlijk wilde ik examen
doen voor concertzangeres, maar door
dat ik ook graag acteerde, kwam ik snel
op de operaschool en na drie en een
half jaar stond ik op de bühne.
Ik startte in Dusseldorf onder de re
gisseur Gustav Grundgen en onmiddel
lijk daarna werkte ik mee aan de fes
tivals in Edinburgh en Glynbourne. Ik
heb gezongen onder Fritz Busch en Sir
ze solisten commercieel zingen en niet
louter om de kunst te dienen. Een
goed voorbeeld hiervan is Richard Tau-
her die eens de mooiste Mozart-zanger
ter wereld was, maar terwille van de
business is hij beroemd geworden met
operettemelodieën. Omdat het voor mij
financieel niet nodig is, kan ik puur
om de kunst zingen.
Mensen als Tauber zijn er niet meer
in Duitsland. Doordat de lyrische teno
ren vaak hoog-dramatische partijen van
bijvoorbeeld Wagner en Verdi zingen,
gaat dikwijls de soepelheid verloren die
nodig is bij heit zingen van Mozart.
Volgens mij zou Caruso, die evenals
Tauber een baritonale tenor was, net
zo goed Mozart hebben gezongen als
Richard Tauber, wanneer hij in het
land van Mozart was opgegroeid en niet
in Italië. Het goede timbre is nog maar
zelden te vinden, hoogstens in Italië,
maar de baritonale zangers zingen te
genwoordig niet zo lang meer. Ze gaan
meteen naar Bayreuth en zingen daar
Wagner en dan is heit natuurlijk uit,
dan gaat de soepelheid weg.
Ik persoonlijk heb er altijd voor ge
zorgd, van kind af aan al, dat de soe
pelheid in mijn stem bewaard bleef, en
ik weet heel precies welke partijen ik
wèl en welke ik niet kan zingen. Ten
slotte ben ik een uitgesproken colora
tuursopraan.
Drie jaar geleden heb ik tijdens het
Holland Festival met Willem van Ot-
iterloo in Scheveningen een concert ge
geven. Het eerste deel bestond uit
„Bastien et Bastienne" in concertvorm
en in het tweede deel zong ik een prach
tig modern coloratuurwerk, alleen voor
orkest en stem. Dat waren de contras
ten waar ik thuis ook mee werk van
daag zing ik Mozart en morgen modern.
In januari was ik in het Amsterdamse
Concertgebouw en nu, tijdens het Hol
land Festival, heb ik met het Concert
gebouworkest enkele Mozart-aria's ge
zongen.
Is het waar dat er steeds minder
Mozart-zangers zijn?
„Da|t is inderdaad zo, en men zegt
ook wel dat belcanto uitsterft. Maar ik
prijs me gelukkig dat ik tot de belcan
to-zangers behoor en ik ben er trots
op dat ik dat zingen kan. Nu is het
niet alleen Mozart wat ik zing, maar
ook Richard Strauss, Johan Sebasitian
Bach en liederen van Schubert en Hugo
Wolff. Ik wilde immers concertzangeres
worden en ben met het lied zelf groot
gebracht.
Het is waar dat ik bij de grote mas
sa minder bekend ben dan bijvoorbeeld
Rudolf Schock en Dermota, maar dat
komt waarschijnlijk omdat vele van de
Jazeker! Als gast met de opera van
Düsseldorf in Ariadne op het Holland
Festival vijf jaar geleden. Ik zong toen
de Servineitta. En verder zijn er een
paar jaar geleden in Hilversum enkele
bandopnamen gemaakt onder van Ot-
terloo en Haitink.
Ik ben bij de opera overigens begon
nen als coloratuursoubrette en mijn eer
ste partij was het blondje in „Die
Entfürüng aus dem Serail".
Nee, daar kan ik nog niets van zeg
gen. Ik pas me natuurlijk bij de pro-
grammavoorstellen aan. Mijn repertoire
is zo groet, dat er geen enkele moei
lijkheid is. Omdat Willy Boskowsky di
rigeert, is het wel waarschijnlijk dat
het een Weens concert wordt en mis
schien zal ik iets uit de Fledermaus
zingen of enkele walsen. Met Arnold van
Mill heb ik overigens al heel dikwijls
op opera-liederavonden gezongen.
Natuurlijk, want in feite heb ik geen
privéleven. Dertien jaar geleden ben
ik getrouwd met een internist, chef
arts van het evangelisch ziekenhuis in
Duisburg. Wij werken beiden en kinde
ren hebben we niet. Dan zou het trou
wens ook niet gaan. We hebben een
iandhuis in Duisburg en ik zing onder
voortdurend gastcontraat bij de Deut
sche Oper am Rhein in Duisburg. Zo'n
contract is gebruikelijk met coloratuur
sopranen, want het operarepertoire op
dat gebied is niet zo heel groot. Er'
zijn maar één of twee premières per
jaar. Eenzelfde contract heb ik met de
Sltaatsopera in Hamburg en verder
treed ik nog geregeld in Keulen op
overal waar het zo eens voorkomt.
Langs de Nederlandse grens staat op
een stuk goed van honderd kilometer
operagebouw naast operagebouw. In Es
sen, Bonn, Keulen, Duisburg, Dussel
dorf, Oberhausen, enfin, noem maar op
Als men het publiek opera-minnend
wil maken moet men op de eerste
plaats de theaters ervoor neerzetten, en
dan vind ik het vooral belangrijk dat
er matinees worden gegeven. Die wor
den in Duitsland altijd op de zondag
ochtend gehouden en staan geweldig in
de belangstelling.
Als gevolg hiervan zijn de avondvoor
stellingen ook altijd uitverkocht. Of ik
nu de Entfürüng, Traviata, de Bar
bier, Rigoletto of Ariadne zing, 't maakt
niets uit. Bij de opera in Keulen is
het zo geregeld dat het publiek, dat
ver weg woont, met autobussen wordt
gehaald.
Dat Amsterdam geen eigen opera
meer heeft, vind ik een culturele cata-
trofe. Er is toch veel Nederlands zang
talent. Dat blijkt wel uit het feit, dat
Nederlandse zangers in Duitsland regel
matig grote successen boeken en zeer
geliefd zijn, zoals bijvoorbeeld mijn col
lega Arnold van Mill. Als men alles
wat Nederland aan zangtalent heeft
naar eigen land zou halen, zouden de
ze zangers in staat zjjn een opera van
topklasse te zingen.
Misschien zou het mogelijk zijn dat
er meer contact kwam tussen Neder
land en de vele operagezelschappen in
Duitsland. Tenslotte is het maar een
paar uur reizen met de trein. vVellicht
zouden de diverse Dtiuse gezelschappen
in Holland gastvoorstellingen kunnen ge
ven.
Tot zover het interview met Ilse
Hollweg. Het is duidelijk dat de KRO
zich bij het te geven jubileumconcert
niet moet beperken tot een radiopro
gramma, maar dat zij ook t.v.-kijkend
Nederland in staat moet stellen mee te
genieten van het optreden van de su
blieme solisten die zij heeft uitgenodigd
Ilse Hollweg Is in ons land in con
certzalen opgetreden voor een select pu
bliek, bij een t.v.-uitzending zou het mo
gelijk zijn de grote massa nu eens
via het scherm kennis te laten maken
met deze kunstenares, die zich van ve
len onderscheidt.
Zij heeft immers nog de gelegenheid
gehad de grote dirigenten te leren ken
nen. En zij is tevens een van de wei
nigen die een absoluut gehoor heeft,
waardoor zij gemakkelijker in staat is
zowel de modernen te zingen (het twaalf
tonen-stelsel) alsook de tonale muziek.
Door haar grate muzikaliteit, het ab
solute gehoor, haar techniek en haar
prachtige stem mag zij een unicum in
de zangwereld genoemd worden: een van
de weinige grote Mozart-zangeressen die
evengoed het werk van de moderne com
ponisten zingt.
Advertentie
dtöndudlec
PER FLES 29 CT
GROTE GEZ1NSFLES 75 CT
van het Noordzeefestival een concours
plaats heeft onder het motto „Charme
van het chanson."
Op vrijdag 13, zaterdag 14 en zondag 15
augustus brengt een derde van het aan
tal deelnemenden aan het festival te
Sopott, de drie in Polen gezongen liedjes
ten gehore. Het wedstrijdelement te Oos
tende staat eveneens in het teken van de
interpretatie, die aan de drie songs
wordt gegeven. Tijdens het slotconcert,
dait op maandag 16 augustus in Oostende
wordt gehouden, zullen de prijswinnaars
wederom voor het voetlicht treden. Dan
zullen tot slot ook de prijzen worden uit
gereikt.
HILVERSUM. 29 juli Zondag a.s.
zendt de NTS via Nederland 2 van 19.30
20 uur de laatste aflevering van de
avonturen-serie voor de jeugd „Kapi
tein Zeppos" uit.
Dit laatste deel draagt als titel „Tap
toe". Op verzoek van zeer vele kijkers
die op 1 agustus a.5. niet in de gele
genheid zijn deze laatste aflevering te
volgen, heeft de NTS besloten dit laatste
hoofdstuk op 29 augustus a.s. van 19.30
20 uur op Nederland 2 te herhalen.
HILVERSUM, 29 juli De voorbe
reidingen voor het derde radionet zijn
in volle gang. Na de oproepen voor
technisch en administratief personeel
door de NRU onmiddellijk gedaan na het
omroepdebat in de Tweede Kamer
zijn nu op grond van een ministeriële
machtiging aan de NRU de eerste maat
regelen getroffen in verband met het
derde radionet.
Zo is men meit betrekking tot de nieuw
bouw in het Hilversumse Omroepkwartier
overeengekomen, dat na de bouwvak
vakanties prioriteit verleend zal worden
aan de afwerking van de technische ruim
ten in het souterrain van de nieuwe fo-
j notheek van de NRU. Deze ruimten om-
j vatten o.m. vier commentaarstudio's met
bijbehorende montagekamers, waar on
der meer programma's worden gerepro
duceerd.
Eén van de montagekamers zal sa
men met de bijbehorende band- en plaat
studio provisorisch worden ingericht al*
hoofdcontrolekamer-omroepers-studio.
Voor diverse andere voorzieningen
nodig in verband met het komende der-
i de net zijn de onderhandelingen nog
gaande.
HILVERSUM. 29 juli KRO-radio-re-
orter Jan Scholtens is woensdagmorgen
naar Griekenland vertrokken voor het
maken van reportages in het onrustige
land. Hij blijft waarschijnlijk de hele
week in Griekenland. In de KRO-rubrie-
ken ..Echo" en „Ouverture" van de ko-
mende dagen zal Jan Scholtens indruk
ken geven van de toestand in Athene.
Mocht de ontwikkeling der gebeurtenis
sen daartoe aanleiding geven, dan zal
ook op andere tijden in het KRO-pro-
gramma aandacht aan Griekenland wor
den besteed.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM, 29 juli Op uitnodiging
van de Amerikaanse regering zal Richard
Schoonhoven chef Brandpunt tan de
KRO op 8 september a.s. voor drie
maanden naar de Verenigde Staten
vertrekken.
De heer Schoonhoven zal samen met
vertegenwoordigers van omroepen uit de
gehele wereld in Amerika colleges volgen
aan de universiteit van Syracuse en
praktische arbeid verrichten bij de Ame
rikaanse radio- en televisieondememin-
gen.
PARIJS. 24 juli Frankrijk en Rus
land zullen in december met behulp van
een Russische communicatiesateliet ex
perimenten met kleurentelevisie uitvoe
ren. Een Russische regeringsdelegatie
heeft het Franse teiecommunicatiecen-
trum te Pleumeur-Bodou bezocht en ge
sprekken gevoerd met Franse televisie
deskundigen. De Russen hebben eerder
dit jaar verklaard het Franse „Secam"
kleurentelevisiesysteem over te zullen
nemen.
Van onze radio- en TV-redactie)
HILVERSUM, 28 juli Conny Van
den Bos gaat van 5 tot en met 8 augustus
voor de AVRO naar Sopot in Polen,
waar ze zal deelnemen aan het vijfde
internationale festival van „light music
songs". Op dit festival volgt het concours
van vrijdag 13 t.e.m. maandag 16 augus
tus aanstaande als onderdeel van het
Noordzeefestival dat door de BRT te
Oostende wordt georganiseerd.
De AVRO-delegatie bestaat verder uit
de heer Eric Krans, die als jurylid zal
fungeren en ui|t omroepst.er Marga van
Arnhem. Aan dit internationale festival
zal worden deelgenomen door de om
roepverenigingen van België, Canada,
W.-Duitsland, Engeland, Finland, Frank
rijk, Israël, Italië, Luxemburg, Neder
land, Monaco, Zwitserland en voorts
door de omroepen van landen, behorend
tot het z.g. Oostelijke Blok.
Alle deelnemers zijn verplicht een
nieuw liedje uit eigen land te zingen,
waarbij als wedstrijdelement de inhoud
van hat liedje bepalend is. Verder een
Pools liedje in de taal van het deelne
mende land (hierbij gaat het vooral om
de interpretatie) en een lied naar eigen
keuze.
Conny van den Bos zal tijdens het
festival zingen „Speel toch open kaart"
op tekst en muziek van respectievelijk
Pieter Goemans en Ted Powder. „Taxi
naar het station", een Pools liedje, ver
taald door Ernst van Altena en als vrij
liedje „Troptard" van Alex Alstone.
AVRO-radio zal donderdag 5 augus
tus van 20.30 tot 23.05 uur een recht
streekse reportage van de openings
avond verzorgen en op maandag 9
augustus weer in de ether komen met
opnamen van de hoogtepunten en een
reportage van de slotavond en wel van
20.05 tot 22.30 uur.
Dit internationale festival wordt voort
gezet en besloten in de Belgische bad
plaats Oostendex, waar als onderdeel
HILVERSUM, 29 juli In het voor
programma vanavond Barend de Beer, de
Verrekijker, Van Gewest tot Gewest en
de Lucy Ball Show. Lucy zorgt voor een
waterballet, want ze gaat met de vrouwe
lijke vrijwillige brandweer op stap. De
avond is verder een complete herhaling.
Advertentie
Eerst dan de documentaire van Will Si
mon over „Hoe ontstaat een tv-spel?" en
vervolgens het spel zelf, dat model stond
voor die documentaire, te weten „De fa
tale dertig seconden" van Dimitri Frenkel
Frank met in de hoofdrollen Ko van Dijk
en Jan Retèl. Het spel behandelt het
conflict tussen twee vrienden, vliegers die
elkaar nog uit de oorlog kennen. Het con
flict komt tot stand omdat de een vlieg-
examen moet doen bij de ander. Een stuk,
dat indertijd veel waardering kreeg van
de kijkers. Tot besluit van deze AVRO-
uitzending de actualiteitenrubriek Televi-
zier en het tweede journaal.
De KRO laat Fiet en Frans Koster met
hun cabaretprogramma ,,'t Is zonde" de
avond op het tweede net openen. Als gas
ten brengen ze mee Maria Lindes en Cees
van Ooyen.
In het artistieke programma Beeldende
Kunst '65 maken we kennis met de schil
der Aad de Haas, die bekend werd door
zijn religieuze onderwerpen, waarmee hij
al vaker in het nieuws kwam. Vervolgens
de elfde aflevering uit de serie „Het grote
avontuur", waarin „De kolonel uit Con
necticut" de hoofdpersoon is. De KRO
besluit dan met de Zuid-West-Afrikaanse
reisindrukken van Ted Morrisby in een
bewerking van Karl van der Ploeg.
19.00 Nieuws in het kort. 19.01 Barend
ae Beer. 19.06 De Verrekijker, interna
tionaal jeugdjournaal. 19 15 Van Gewesi
tot Gewest, regionaal weekjoumaal.
AVRO: 19.35 The Lucy Show NTS: 20.00
Journaal 30.20 Achter de schermen: do
cumentaire over het totstandkomen van
een TV-spel. 20.50 De dertig seconden,
TV-spel. AVRO: 22.05 AVRO's Televizler
VTS: 22.25 Socutera. 22.30-22.35 Journaal
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. KRO:
20.01 't Is Zonde, cabaretprogramma.
20.30 Beeldende Kunst 65; NTS: 20.55 Hei
grote avontuur (The great adventure),
serie gedramatiseerde episodes uit de ge
schiedenis van de Ver. Staten v. Ameri
ka. KRO: 21.45-22.10 Zuid-West-Afrika.
-eisind rukken.
NTS: 15.00-16.00 Reportage binnenkomst
van de Vierdaagse te Nijmegen.
18.10 Licht instrumentaai kwintet (opn).
18.30 Moderne kamermuziek (opn). 18.40
Halte: gevarieerd programma voor de
twintigers 19.00 Nieuws en weerpraatje.
19.10 Radiokrant. 19.30 Zang en orgel:
klassieke liederen 19.45 Oude kamermu
ziek (gr). 20.00 Zomermozaïekgevari
eerd programma 22.00 Internationaal Or
gelconcours Haarlem 1965 4): Kerkorgel-
concert: klassieke en geïmproviseerde
werken. 22.30 Nieuws en lOS-berichten.
52.40 Avondoverdenking. 23.00 Boekbe
spreking. 23.05 Platennieuws. 23.45 Gram-
mofoonmuziek. 23.55-24.00 Nieuws.
18.00 Nieuws 18.15 Actualiteiten. 18.21
Mannenwerk. 20.00 Nieuws. 20.05 Holland
Festival 1965: Rotterdams Philharmonisch
Orkest, mannenkoor en solisten: Moder
ne en klassieke muziek (20.35-20.55 Voor
dracht). 22.10 Licht instrumentaal en
semble met zangsolisten. 22.30 Nieuws.
22.40 Actualiteiten 23.05 Stereo: Discota-
ria. 23.55-24.00 Nieuws.
18.00 Veronica's Jukebox. 19.00 Beatle
Show. 19.15 Joost mag het weten. 20.00
Tropisch programma. 21.30 Draadloze
auditie. 22.00 Populaire muziek. 22.30
Tour de chant. 23.00 Chiel montagne.
01.00 Sluiting.
18.00 Nieuws 18.03 Voor de soldaten
18 28 Paardesportberichten. 18.30 Orkest-
•oncert. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Gram-
mofoonmuziek. 19.00 Nieuws, weerbe
richt en radiokroniek. 19.40 Latijnsame-
rlkaanse muziek. 21.00 Noordzeefestival:
Moderne muziek (22.00 Nieuws en be
richten) 23.00 Nieuws 23.05 Opera- en
--t-artf-orncen 23 55-24.00 Nieuws.
18.00 Nieuws. 18.32 Lichte muziek. 18.51
Feuilleton. 19.00 Muzikaal medaillon
19.30 Nieuws. 20.00 Gevarieerde muziek
22 00 Wereldnieuws. 22.15 Jazzmuziek
22.55-23.00 Nieuws
KRO: 7.00 Het levende Woord. 7.0z
Ouverture: reportages en commentaren
wegeninformatie en lichte grammofoon-
muziek (7.30-7.40 Nieuws: plm. 8 00 Over
weging) 8.30 Nieuws. 8.40 Lichte grarr.-
mofoonmuziek met berichten voor de
vrouw. (9.00 Weeroverzicnt). 9.35 Water
standen. 9.40 Voor de kinderen. 10.00 In
de platensoos: verzoekprogramma voor
oudere luisteraars. (10.30 Weeroverzicht)
11.00 Voor de zieker,. 11.40 Licht instru
mentaai ensemble. 12.00 Angelus 12.0:
Lichte grammofoonmuziek. 12.27 Medede
lingen t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Nws
12.40 Actualiteiten of grammofoonrruziek
12 50 Lichte grammofoonmuziek. 13.45 Mu-
siësta: gevarieerd muziekprogramma. 15
Pianorecital: moderne muziek 15.30 Voor
de zieken. 16.30 Franse chansons (opn)
17.00 Voor de jeugd. 17.30 Coda: lichte
muziek voor tieners en twens.
VARA: 7.00 Nieuws, ochtendgymnas
tiek en socialistisch strijdlied. 7.20 Lich
te grammofoonmuziek. 7.25 Van de voor
pagina, praatje. 7.30 Lichte grammofoon
muziek. 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte gram
mofoonmuziek. 8.50 Voor de kinderen
9.00 Te land en te water: informatie!
programma voor weg- en waterwegge
bruikers. VPRO: 9.40 Morgenwijd. VAR
10.00 Lichte grammofoonmuziek. 11.00
Nieuws. 11.02 Voor de kleuters 11.15 Vri;
entree, cabaret. 11.40 Stereo: Llchti
grammofoonmuziek. 12.00 Orgelspel: lich
te muziek. 12.27 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw 12.30 Overheidsvoorlichtir
Uitzending voor de landbouw 12.40 Ste
reo: Lichte grammofoonmuziek. 12.55 Ac
tualiteiten. AVRO: 13.00 Nieuws 13.10
Actualiteiten en grammofoonmuziek
13.25 Beursberlcnten. 13.30 Schakeringen
programma over Kunst en Kuituur Ir.
Woord en Muziek 14.30 Licht orkest
15.00 Lichte grammofoonmuziek. VPRO
16.00 Nieuws: Daarna Ruimer fcontak
(UI en slot), lezing. 16.15 Klank en
ruimte: geluid en akoestiek toegelicht
met muzikale Ulustratie. 16.45 Nieuws
dienst voor nieuwsgierige kinderen. 16.49
Voor de jeugd. 17.30 Jazz rondo. 17.50
Kiosk: bespreking van artikelen uit de
weekbladen 18.00 Nieuws.
07.00 Ook goeie morgen 09.00 Muziek
terwijl u werkt. 10.00 Koffietijd met Ti
neke. 11.00 Even bijtanken. 12.00 Muziek
bij de lunch. 13.00 Gevar. Gramm. pla
ten. 14.00 Matinee. 17.00 Tijd voor Top
pers. 17.15 Platen palet. 17.30 The tieen-
beatclub 18.00 Veronica's Jukebox.
12.00 Nieuws. 12.03 Festivarla. 12.40
Weerbericht, mededelingen en SOS-be
richten. 12.45 Grammofoonmuziek. 12.51
Beursberichten en programmaoverzicht
13.00 Nieuws en weerbericht. 13.20 Hei
neusje van de zalm. 14.00 Nieuws. K.o:
Fallstaf. opera. (15.00 Nieuws. 16.00 Nws
Vanaf 16.00 Berichten voor de automobi
listen 16.03 Beursberichten) 17.00 Nws.
weerbericht en mededelingen. 17.15 Ge
varieerde muziek 18.00 Nieuws.
12.00 Nieuws 12.02 Gevarieerde muziek
en actualiteiten. (12.40 Feuilleton. 13.00
Nieuws) 14.00 Nieuws en weerbericht
14.03 Promenadeconcert. 15.00 Nieuws
15.02 Chansons 15.45 Lichte muziek. 16.00
Nieuws 16.08 Klassieke muziek 17.00
Nieuws 18 00 Nieuws