Hit aan het spit
geregen
Drie TV-regisseurs samen
nog geen eeuw oud
Vanavond op uw scherm
VIJF GRIEZELKWARTIEREN
The Motions:
populairste beatgroep
Dave Berry
Greetje Mona
Ervaring niet
doorslaggevend
voor succes
IN EN ROND HET LOUVRE
Ik ben niet jaloers op die goeie jonge
T elevisie
Radio
LES PARISIENNES IN DE
ANNEKE GRONLöH-SHOW
Rossellini
maakt film
over Chili
De heer Herckenrath
verlaat de NRU
Langspeelplaat is
Beatle-aftreksel
IN SPANJE
GRATIS NAAR
TV KIJKEN
SCANDINAVIË
VOELT NIETS
MEER VOOR HET
EUROVISIE
SONGFESTIVAL
«r^ni
Afdeling drama zat
E
Geëngageerd toneel
Esther en Abraham
„Unit 4 plus 2"
Willeke's nieuwste
VRIJDAG
ZATERDAG
VRIJDAG
ZATERDAG
LUCILLE STARR:
DUO
WAYNE FONTANA
VRIJDAG 24 SEPTEMBER 1965
HILVERSUM De Hilversum-
«e televisie-wereld kent drie tv-
regisseurs, die samen nog maar
amper een mensenleeftijd halen,
nl. John van de Rest (25), Paul
Pouwels (24) en Bob Rooyens (25)
Qua leeftijd slaan zij het beeld
stuk, dat wij van een televisie
regisseur hebben: een man, die
overwicht heeft en op grond van
ervaringen het een en ander op
derden kan overdragen. Als men
pas in het eerste levenskwartaal
zit, komt men wel wat aan dat
beeld te kort. En toch zijn velen
van mening, dat deze jonge regis
seurs het nog niet zo slecht doen.
John van de Rest toont zich wei
nig bescheiden als hij te kennen
geeft deze mening volkomen te
delen. Wij portretteren hem hier
als eerste van de drie en we heb
ben hem daarvoor voornamelijk in
zijn eigen spiegel laten kijken.
Dick van Dijke gaat zich in de toe
komst weer meer op de film werpen
dan op de televisie. Hij heeft contrac
ten getekend voor enkele grote speel
films: Luitenant Robin Crusoe en A
Garden of Cumcumbers
rrninmmmiTTiniHimTmimiiimiiiiinimmmiTnTnDiiinmnnminTnmiTnimiimmfnnnnmnnfrmmnmmmininiTmmnTmimifiniTmmfrrmr
De Motions ontstonden in 1964.
Ze maakten een plaat „It's gone",
die in Den Haag en omstreken
een matig succes boekte. Met
zaalshows echter waren zij ver
uit favoriet bij hun steeds groter
wordende fanclub. Bij een on
langs gehouden populariteitsver-
kiezing van het muziekblad Teen-
beat werden de Motions met
enkele stemmen meer dan Z.Z.
en de Maskers tot de populairste
beatgroep van Nederland verko
zen. Binnen kort tijdsbestek dus
toch ruime bekendheid, ondanks
het feit dat de vier nog geen
echte hit het licht laten zien. Dit
laatste schijnt overigens voor Ne
derlandse beatgroepen tot de
schone dromen te behoren- Het
platenkopend publiek blijft nu
eenmaal meer ingesteld op Beat
les, Rolling Stones, Kinks, Pretty
.waterig
Things en meer langharige mu
ziek uit Engeland.
t,The Unit Four plus Two" (even
eens gasten op het feest) lieten het bij
„You've got your troubles" niet zitten.
Met „Never been in love like this be
fore" en „Tell somebody you know"
solliciteren ze naar een vervolg op
hun hit. He zou best kunnen dat deze
plaat hoog op de hitlijsten zal komen
te staan. (Decca F 12 144).
Toegegeven, bij de dames heeft-ie veel succes. (Bij heel veel
mannen ook trouwens). Maar de één houdt nu eenmaal van die
goeie jonge; de ander van die goeie ouwe. Hoe dan ook, de tic
voor de lekkerste longdrinks heet: Blankenheym!
die goeie ouwe met de baard
óók roor uw longdrinks (net als die goeie jonge)
NEDERLAND I
NEDERLAND II
NEDERLAND I
HM VFRSUM I 402 m.
i V (JV M li ui
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 m.
BRUSSEL 484 m.
HILVERSUM I 402 m.
HILVERSUM II 298 m.
RADIO VERONICA
BRUSSEL 324 m.
MUSSEL 484 m.
HILVERSUM, 24 sept. Zaterdagavond komen ze bij u op bezoek
deze vier charmante Parisiennes. Zij treden dan op in de Anneke
Grönloh-show, die de KRO rechtstreeks vanuit de Firato in Amster
dam op het eerste net zet. Het zijn vier charmante meisjes; Ray-
monde, Anne, Hélène en Anne-Marie, van huis uit balletmeisjes, die
lang hebben geoefend op de kunst van het zingen en dansen tegelijk
en die zich specialiseren in liedjes over doodgewone dingen uit het
even doodgewone dagelijkse leven. Het grote succes hiervan is reeds
gebleken tijdens de uitgebreide toernees, die ze al achter de rug heb
ben. In zowat alle continenten zijn haar frisse, geestige en knappe
liedjes gehoord. Vooral de voordracht munt uit door riginaliteit.
Wayne Fontana en zijn Mind-
benders lieten op het platenlabel
dat de naam van hun leider
draagt (Fontana 267 463) hun
nieuwste aanval op de top het
licht zien. Een lekker ritmische
beatplaat, die alle kritiek en ver
gelijkingen met andere platen uit
het mekka van de beat, Engeland,
kan doorstaan. „It's just a litlle
too late" en Long time coming"
waren voor ons ver van een flop
verwijderd.
Advertentie
HILVERSUM, 24 september. Na
Klaas Vaak komt vanavond Bob Spaak
sportcommentaar geven. De Flintstones
hebben vervolgens de vrijdagse dienst.
Na journaal en „Achter het nieuws" de
derde aflevering van de griezelserie Bel-
phégor of „Het spook van het Louvre".
De voorgaande delen hebben de ge
heimzinnigheid steeds maar opgevoerd.
Is er werkelijk een spook? De spiritis
ten komen er nu aan te pas en wel in
de vorm van de sekte van de Rozen
kruisers. Vijf kwartier „gespookt",
waarvan overigens niemand spijt zal
hebben, daarna naar Senegal. De dans
groep uit dat Afrikaanse land treedt op
tournee door ons land voor de camera's
op. Een met zorg geselecteerde dans
groep, die met een voor westerse be
grippen ongekend vuur een kleurrijk
schouwspel van pure volksdans opvoert.
Het opmerkelijkste programma van de
NCRV op deze tweede net-avond is wel
het wagenspel, dat in Oudewater werd
opgenomen. De NCRV greep het zeven
honderd jarig bestaan van het 450(1 zie
len tellende plaatsje aan om enige aan
trekkelijke uitzendingen te maken. He1
oud-Hollands wagenspel van Hendrik
Fay d'Herbe „Liefde is meer dan listen"
is een rederijkersspel voor vier perso
nen: dronken Claes, felle Griet, Heyn
de Duyvel en meester Steeven. Voor de
spelregie tekende Thom Ros. Hij kreeg
medewerking van 200 inwoners in his
torische kledij en van vier beroepsmen-
Openhartig gesprek met
JOHN VAN DE REST
Op het gymnasium in Nijmegen was
hij, volgens zijn zeggen, „een vlugger
tje". Als vijftienjarige gaf hij in eigen
beheer („dat heeft mijn vader wel wat
gekost") een verzenbundel uit. samen
met Mischa de Vreede en Theo Festen:
„Morgen mooi weer maken". Als zeven
tienjarige dreef hij in Nijmegen een ga
lerie, Ardi Schankl genaamd, waar hij
Jonge, nog nergens aan bod zijnde kun
stenaars liet exposeren. En hij schreef
in De Gelderlander artikeltjes over beel
dende kunst. Het visuele met het li
teraire combinerend, ging hij voelen voor
theater. Maar dat vonden zijn ouders
geen bestaan. Hij wél, en deelde mede
dat hij zijn eigen weg zou gaan. Op de
Arnhemse toneelschool bereikte hij het
eindexamen niet. Hij ontdekte dat hij ei
genlijk regisseur wilde worden maar
daarvoor had hij in Amsterdam. moeten
zijn. Toen stond hij op d'e keien, met
niets, behalve een toneelideaal en de we
tenschap dat hij thuis niet wilde aan
kloppen.
In een razendsnel tempo begonnen
de gebeurlijkheden zich te voltrekken:
geld verdienen op een type-bureau, co
pywriting, de omroepen aflopen en om
creatief werk vragen, verliefd worden
en trouwen met de actrice Liesbeth
Struppert. De VARA wilde het met hem
als producer voor de afdeling Drama wel
proberen, en hij stapte ook weldra in
een regiecursus onder bekwame lieden
als Kees van Iersel, Eimert Kruithof,
Willy van Hemert.
En een half jaar later, in de vakan-
tfetijd (juli '63), zat men op die afde
ling Drama omhoog omdat niemand be
reikbaar was. Toen sprong John van de
Rest er met al zijn flair in, zei dat hij
voor stuk en acteurs zou zorgen, en dan
ook maar voor de regie. Hjj koos „Hu-
ghie", van O'Neill, met Hans Tiemeyer
en Bernard Droog. Inwendig huiverde
hij want door overvloedige publiciteit
werden nogal wat verwachtingen ge
wekt. Het stuk kwam echter heel goed
aan.
„Ik dacht: Er is een nieuwe regis-
aeur geboren, en een goeie. De VARA
Zei: „Oké, ga jij maar een jaartje Pi-
po de Clown doen." Dat zat mij eerst
niet zo erg lekker, maar ik kreeg in drie
kwart jaar vijftien uitzendingen; een er
varing... geweldig! Ik mocht alles
roberen. Daarna mocht ik mij echt in
„et Drama storten, omdat ook nog Wil
ly van Hemert zich terugtrok. Nu heb
ik dus helemaal het gevoel dat ik een
kind van de t.v. ben, en Gijs Stappers-
hoef is mijn t.v.-vader. Veel geluk ge
had? Ook wel. Bijvoorbeeld het geluk
dat ik op het goeie moment bij de Vara
aanklopte, maar dat ik in die tijd alles
afsjouwde was gewoon hard werken. En
daarna heb ik het met elk stuk opnieuw
moeten bewijzen. Uit onzekerheid en
werken heb ik telkens mijn houding op
gebouwd om op de repetitie goed besla-
jen ten ijs te komen. Als je weet wat
e wilt, vallen oudere acteurs niet over
_e leeftijd. Je moet hun vertrouwen win
nen. Je kunt dat in dit vak als jongere
JOHN VAN DER REST
doen omdat ervaring niet doorslagge
vend is. Doorslaggevend is de creatieve
visie".
Ietwat geheimzinnig stipt hij aan dat
hij met een groepje jongeren doende
is om „iets aan ons theaterleven te
doen". Nee, het is geen pure avont
garde toneel, maar meer geengageerd
toneel. Hij wil toneel met een begin
sel erachter. „Noem mij de regisseur
die mij iets te vertellen heeft, ik be
doel buiten het vak om. Onder de ac
teurs heerst grote ontevredenheid, gro
te behoefte aan iets creatiefs. Het
gaat veel te vlak en plichtmatig te
genwoordig. Maar je kunt je toch niet
onttrekken aan wat er om je heen ge
beurt, aan Vietnam, ruimtevaart, be
volkingsvraagstukken. Wij willen het
ritme van onze tijd in het toneel". En
zich verontschuldigend voor zijn vaag
heid, zegt hij dat hij niet spreekt over
hetgeen hij weet, maar over hetgeen
waarmee hij bezig is.
De door hem geregiseerde stukken die
hij zou willen noemen, zijn: Nocturne
van Heijermans op tweede kerstdag vo
rig jaar, Woorden zijn maar woorden,
Het Bacchusfeest van Schnitzler, De
laatste maskers en De Twaalf Gezwo
renen. Heel nadrukkelijk noemt hij de
datum 10 oktober, als onder zijn regie
Harold Pinters „De Minnaar" wordt uit
gezonden. „Dat is wat ik nu kan, daar
heb ik zeer intens aan gewerkt. En An
drea Domburg en Ton van Duinhoven
hebben er zich helemaal voor ingezet".
HILVERSUM, 24 sept De heer A.
Herckenrath heeft in verband met zijn
benoeming tot directeur van de Mu
ziekschool te Amersfoort per 1 oktober
a.s. ontheffing gevraagd voor de func
tie van Hoofd van de Muziekafdeling
van de Nederlandse Radio Unie, welke
functie hij sinds 1 oktober '61 bekleed
de. Het gevraagde ontslag is hem op
eervolle wijze verleend. Het NRU-be-
stuur zal zich in zijn oktober-vergade-
ring nader beraden omtrent de te tref
fen voorzieningen.
De heer Herckem i. die op 11 de
cember '17 te Amsterdam werd gebo
ren, deed in '40 staatsexamen piano.
Hi.' zette hierna zijn studie voort aan
het Conservatorium te Amsterdam,
waar hij bij Hendrik Andriessen theo
rie en analyse studeerde. Bij Paul
Loewer studeerde hij algemene mu
ziekleer. In '46 deed hij eindexamen
hoofdvak theorie- De heer Herckenrath
toonde zich zeer geïnteresseerd in de
pedagogische kant van de muziek. Hij
gaf les aan het Rotterdams Conserva
torium en was ook docent aan de Toon
kunst Muziekschool te Haarlem. Voorts
was hij nog als muziekleraar verbon
den aan de Kennemer Streekschool.
m
THE MOTIONS
Nu is dat bij het aanhoren van de
Motions ook geen wonder. Zij kun
nen wel spelen, ze blijven in de maat
en er zit het onvermijdelijke ritme
in dat gepaard gaat met rauwe
stemmen. Het is echter allemaal erg
eentonig. Wie iets wil bereiken in dit
werk moet iets nieuws brengen, een
eigen sound hebben, die de Motions
missen. Een groot voordeel is er.
solo-gitarist Rob v. Leeuwen schreef
vrijwel alle nummers zelf. Origineel
zijn is hun grote stelregel, waarvoor
de Motions een pluim verdienen
Voor de rest zijn hun nummers een
waterig aftreksel van de muz. waar
mee de Beatles al heel wat langer
in het zadel zitten. Met hun nieuw
ste nummer dat op hun introductie
lp. staat, die bij HAVOC (HJH 2),
is verschenen „I'll follow the sun",
gaan de Motions duidelijk op de toer
van „Till there was you" en de an
dere ballads van de Beatles, die even
eens een „I'll follow the sun" hebben
(Naamplagiaat?)
Toch geloven wij dat met een goede
coaching de Motions het op het Neder
landse en misschien buitenlandse beat-
toneei wel zullen doen. Ze zijn zeker
muzikaal In hun genre. Er moet ech
ter hard gewerkt worden aan de ei
gen stijl. Wat meer melodie zou geen
kwaad kunnen voor de vier; Rudl Ben
nett (zang), Henk Smitskamp (bas-gi
taar), Rob van Leeuwen (solo-gitaar),
en Sleb Warner (drums).
Wij staan altijd weer verbaasd over
de platen van Esther en Abraham Ofa-
rim. Dit duo slaagt er in om volkomen
afhankelijk van de mode van het ogen
blik, wat dan ook te zingen en er di
rect een fascinerend goede plaat van
te maken. De stem van Esther Is wat
kwaliteit betreft te vergelijken met
die der allerbesten Zij heeft werkeliik
een bijzonder hoog niveau. Philips JF
329 018 is er een voorbeeld van. „Cha
cha ballahoo" is een ritmisch nummer
dat zij getweeën zingen. Let eens op
de bongo's die deze cha-cha-cha bege
leidden. „My fisherman, my lady-o" Is
een langzame ballade waarin Esther
zich kennelijk thuisvoelt. Het liedje
wordt door haar vertolking „het einde".
Op Decca favorietenexpress F 12
103 kwam uit Dave Berry's „Little
Things en „I've got a tiger bij the
tail"- Het eerste een liedje van Goldfe-
boro, het tweede van Buck Owens.
Een leuke plaat. Dave Berry heeft
een aparte stem en voordracht. Het
blijft echter leuker om hem aan het
werk te zien en te horen dan alleen
het laatste.
De nieuwste van onze Edisonwinna-
res WUleke Albert! Is een plaatje ge
worden zoals we dat van haar verwach
ten. Haar fijne zangstem en een prl-
ma begeleiding zorgen dat „Talisman"
en „waarom zijn je brieven zo kort"
weer een Willeke-topper van belang is.
Het zijn allebei liedjes uit het Neder
landse repertoire, waar V/illeke om be
kend is en waarom zij ook gewaar
deerd wordt. (Philips TF 327 890).
Behalve de sterrendie het Grand
Gala du Disque komen opluisteren,
zullen ook Cliff Richard, The Sha
dows en the Saerchers naar Neder
land komen. Alle tieners hopen, dat er
televisieopnamen worden gemaakt.
Voor the Searchers is dat al zeker.
Greetje Mona klaagt op Palette Pb
40 233 over haar geliefde: „Nooit vind
ik jou"- Ze doet dat ang niet slecht.
Als zangeres krijgt Greetje langzamer
hand wat meer bekendheid, die haar
zeker toekomt. De achterkant van haar
nieuwste schijf heet „Achter glazen
bergen".
sen, te weten Kitty Knappert, Edmon
Claesen, Eli Blom en Gerard Hartkamp.
Het komische spel dateert uit 1621, maar
doet het nog steeds.
Voorafgaande aan dit stukje oudheid
een aflevering van Zero One. Inspecteur
Alan Gamett (Nigel Patrick) van de
luchtvaartveiligheidsdienst krijgt deze
keer te maken met een ingewikkelde
moordzaak. Voorts deze avond nog At
tentie en een halfuurtje met het Dixie-
land-orkest van de beroemde Ameri
kaanse gitarist Eddie Condon, die sinds
jaren al een eigen club heeft in New
York, waar vaak zeer fraaie jam ses
sions worden gehouden. Behalve Eddie
zelf werken mee Edmund Hall, Wild
Bill Davidson, George Wettling (orkest
leden), Sammy Davis en Bob Crosbey.
MADRID, sept. Na een kabinets
zitting van gisteren heeft de Spaan
se minister van voorlichting Ma
nuel Fraga Iribame, bekend ge
maakt dat er geen kijkgelden meer ge
heven zullen worden.
Het kijkgeld in Spanje bedroeg 700
peseta per jaar.
BLANKENHEYM
NTS: 19.00 Nws in het kort. 19.01 Klaa»
Vaak. VARA: 19.06 Sportcommenitaar.
19.35 De Flints tones, tekenfilm NTS:
20.00 Journaal VARA: 20.20 Achter het
nws. 20.45 Belphégor, of He spook vaB
het Louvre (III) Filmfeuilleton 22 00 Het
Nat. ballet van Senegal: Zang en dan»
uit Afrika NTS: 22.30 Toeristische tip»
van de A.N.V.V. 22.33-22.38 Journaal.
NTS: 20.00 Journaal NCRV: 20.01 Nul
één, TV-film. 20.25 Dixieiandorkest. 21.0B
Liefde is meer dan listen, rederijkers
spel. 21.45 Actualiteiten. 22.00-22.10 Dag
sluiting.
KRO: 16.00 Huisje, boompje, DeeetJ»:
hobbyrubriek. 16.45 Narretje Notedop (<m.
12) 17.00-17.30 Voor de kinderen
19 00 Nws 19.10 Actualiteiten. 19 3ü Wie
gende schijven: gramm. muz. voor de
ilitairen. 20.30 Fragmenten uit de oper»
Arabella (gr) 21.30 Het kath weter.scnap-
pelijk onderwijs in perspectief, beschou
wing 21.45 Radio kamerorkest: klaas e«
mod muz. 22.20 Actualiteiten of gramm.
muz. 22.25 Boekbespreking 2230 Nw»
22.40 Epiloog. 22.45 Popp. gramm mur.
23 10 Klass. pianotrio (gr). 23.55-24.00
Nws.
18.00 Nws. 18.15 Deze week, praat)».
18.20 Lichte muz 18.30 Jazz-rondo. 1850
Naar or.ze mening: kritisch commen
taar. 19.00 Voor de jeugd 19.30 Uit d«
kunst, een veertiendaags magazine.20.00
Nws. 20.05 Ruimtelijke Ordening (II), le
zing. 20.15 Utrechts Barok Ensemble:
oude muz. 20.45 Van meet ai aan, lezing.
VARA: 21.00 Melodieën uit films en mu
sicals 21.30 Spontane reacties, dlscu»-
sie over muz 22.00 Stereo: Salonorkest.
22.30 Nws. 22.40 Cello en piano: klas»,
muz. 23.10 Lichte gramm. muz. 23.45 Soe.
nws in Esperanto 23.55-24.00 Nws
19.00 Gusto. 19.15 Show. 20.00 Nashvill»
Tennessee. 2100 Kaleddoskoop. 22 00
Spaans progr. 22.30 Jazz. 23.30 Alle rem
men los. 01.00 Sluiting.
18.00 Nws 18.30 Ber. voor de automo
bilisten. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Licht»
muz. 19.00 Nws, weerber. en radiokro
niek 19.40 Lichte orgelmuz 20.00 Klas»,
muz 21.30 Gev muz. 22.00 Nws er. ber.
22.15 Koorzang. 22.45 De zeven kunsten.
23.00 Nws. 23.05 Stemmig gemengd avond-
progr. 23 55-24.00 Nws
18.27 Lichte muz. 19.08 Muz. medail
lon. 19.30 Nws 20.00 Klass. en mod. mu
ziek. 22 00 Wereldnws. 22.15 Jazzmu*.
22.55-23 00 Nws
KRO: 7.00 Het levende Woord 7.06
Klass. gramm. muz. 7.30 Nws. 730 Geest,
liederen. 7.55 Overweging 8.00 Djinn:
gev. progr. (830-8 40 Nws; 9.35-9.40 W»-
terstanden). 12.00 Angelus. 12.03 Licht»
muz (opn) 12.24 Marktber 1227 Meded.
t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Nws 12.40
Gramm muz. 12.45 Overheidsvoorlichting
Geven en nemen De familie Van Buu-
ren praat weer over het verkeer 12.55
Licht instrumentaal ensemble en Licht»
orkestmuz. met zangsolisten 13.15 Voor
de jeugd. 14.10 Musicerende dilettanten:
Jongenskoor. 14.30 Voor de kleuters. 14.40
Metropole orkest en koorzang. 15.30 Sig
naal" documentatie van er. over jong»
mensen.. 15.50 Licnt gev. muz. progr.
(opn). 16.30 Sportperiscoop. 16.40 Popu
laire gramm. muz. 17.00 Lichte gramm.
muz 17.40 Licht Instrumentaal trio (gr).
VARA: 7.00 Nws. ochtervdgymm en soc.
strijdlied. 7.20 Lichte gramm. muz. 7.25
Var, de voorpagina. 7.30 Lichte gramm.
muz 8.00 Nws. 8.10 Lichte gramm muz.
9.10 Stereo: Kamerorkest: klass mul
VPRO: 9.40 Gods humanisme, bijbelover
denking (IV). 9.55 Na de lagere school,
praatje. VARA: 10.00 ZO 135, gev progr
(Om 11.00 Nws) 12.27 Meded t.b v land
en tuinbouw 1230 Actueel sportnw».
13.00 Nws. 13.10 VARA-Varia. 13.15 Licht
instrumentaal trio. 13 40 Voor de twinti
gers. 14.15 Radio Jazzclub. 14.45 Waarom
wij er nog zijn, gesprek. 15,00 Licht»
gramm. muz. 15.40 Boekenwijsheid. 16.00
Nws 16.02 Licht orkest (opn). 16.25 Licht
orkest en zangsoliste (opn). 17.05 Stereo:
Orgelkwartet: amusementsmuz 17.30 Ac
tualiteiten. 18.00 Nws en commentaar
07.00 Schoon schip. 12.00 Toppers. 12.15
Favorieten. 12.30 Gevar kwartier. 12.45
Een Velasquesprogr 13.00 Muz -express.
14.00 Top-40. 16.00 Suhamdi. 16.30 Palet.
16.45 Favorieten. 17.15 Humor. 18.00 Ju
kebox.
12.00 Nws. 12.00 Gev muz. 12.40 Weer-
Der.( meded en SOS-ber 12.45 Lichte muz.
12.57 Progr overz. 13.00 Nws., weerber.
en meded 13.20 Licnte muz 14.00 Nw*.
14 03 Operettemuz 15 00 Nws 15 03 door
spel 16 26 Amusementsmuz 17.00 Nwi.,
weerber en meded 17.15 Volkszang 17.30
irgelrecital
12.00 Nws 12.15 Gev. muz. 13.00 Nw».
14.00 Nws 15.00 Nws. 15.02 Belcanto. 16.00
Nw» 17.00 Nw»
Lucille Starr heeft een volkomen
eigen geluid en stijl van zingen.
Haar timbre de typische „bijgelui
den" zou men uit duizenden kunnen
herkennen. Ook als zij samen met
haar man zingt! Lucille Starr begon
namelijk met haar man Bob Regan
al jaren geleden een duo in Country
en Western muziek. Zij werd alleen
beroemd, maar vergat het duo-werk
niet zoals haar laatste plaatje ge
tuigt waarop twee duo-zangnummers
zijn ondergebracht London FLX 3160
brengt het bekende „Don't let the
stars get- in your eyes" en „Wayward
wind". Geen slechte plaat, doch wij
horen Lucille Starr liever alleen.
Claude Francois laat op Philips JF
328 044 zijn vertolking van „Trains
and boats and planes" horen. In het
Frans is dit bijzonder mooie liedje
van het duo Bacharaeh-Davd „Quand
un bateau passe" geworden. Clau
de (ook een gast op het Grand Gala)
heeft het liedje gevoelig op de zwar
te schijf vastgelegd- We vinden zijn
versie zeker opwegen tegen het oor
spronkelijke Amerikaans.
HELSINKI, sept. Finland en andere
Scandinavische landen zijn voornemens
volgend jaar niet deel te nemen aan het
songfestival van Eurovisie, heeft hel
Finse dagblad Uusi Suomi vernomen
van Poppe Berg, hoofd van de afdeling
Eurovisie van de Finse staatstelevisie.
Berg heeft verklaard dat de aardig
heid er af is doordat het commercieel
karakter van het festival al te sterk i»
geworden. De Noorse landen hebben
verzocht daar wat aan te doen, maar
men hield het oor doof bij de Eurovisie
Gezien deze gang van zaken zullen de
Noorse landen volgend jaar hoogstwaar
schijnlijk van deelneming afzien.
SANTIAGO, Chili, sept. De Itali
aanse filmregisseur, Roberto Rossellini.
zal in Chili een film maken over het
leven van de Spaanse ontdekkingsreizi
ger en veroveraar van Chili, Pedro de
Valdivia.
Hij wordt volgende maand in Chili
verwacht