Gun Uzelf Doderer voor het vijfde jaar de nationale vagebond Gouden tijd voor veelzijdig acteur Derde VPRO-programma duikt op in NCRV-gids IVENS FILMT ROTTERDAM Voor „Vliegende Hollander" als hoofdfiguur ook in de Maasstad geen rust T el e visie Radio swam wn4" s?&i%*ss£i Cary Grant wordt vader Waarom niet de elegantste gasaansteker die er is? Nieuwe AVRO radiostrip Toneelbewerkingen van „Het Duel" en „De Croton" SILVERMATCH Vanavond op uw scherm DONDERDAG VRIJDAG DONDERDAG V HIJl)AG DONDERDAG 14 OKTOBER 1965 zij graag willen „doen"- De een toneel, de ander show. Er is ech. ter één programma waarbij zij graag allemaal achter de camera zouden willen staan. Het is een kinderprogramma. Een kinder programma waarbij, op de repe tities en de opnames, de camera- lieden en de regisseur soms bijna hun werk vergeten van het lachen. Een kinderprogramma waarvoor zaterdagsmiddags de straten leger zijn dan anders, waarvoor de knutselaars even hun klusjes opzij leggen, de auto- Wassers even de lap en spons neerleggen en de kinderen hun spel onderbreken. U weet het nu al, het is „Swiebertje", „malle Swiebertje", het NCBV-kmder- programma dat tot een cu us uitgroeide. Nationaal figuur Gouden tijd Eerste aflevering tmuiiuiiimiiiiiuuiiuiuiuiiiiiiiiiiiiuiiiiuiuijiiimiHimuuunuiHün Film over Israël sterk fascinerende documentaire Fratsen i nnminnnnnnnniinniiinmnnimiiTnnnimmr ROTTERDAM, 14 okt. Joris Ivens heeft het opname-program ma voor zijn nieuwe film „Mis tral" in Zuid-Frankrijk onderbro ken voor het maken van een film over Rotterdam in opdracht van de gemeente. Hij heeft zijn „ba- taille de nuages" even verlaten om, wat hij nu zelf noemt, een „documentaire fantastique" te maken met de Rotterdamse ha ven als voornaamste object. Vitaliteit NEDERLAND I NEDERLAND II NEDERLAND I HILVERSUM I 402 m. HILVERSUM II 298 m. BRUSSEL 324 m. 51{ t ^SEI 484 m. RADIO VERONICA Geen rust HILVERSUM I 402 m. HILVERSUM II 298 m. HILVERSUM III (F.M.-kan.) RADIO VERONICA li HUSSEL 324 m. BRUSSEL 484 m. Geen cliché's Swiebertje terug op het Onder de camera-lieden van de werk. n« pween langspeeL NTS bestaan verschillende me- vier liedjes op, verder wordt de plaat „mframma gevuld met een aflevering waaraan de ningen omtrent welk programma gewone „cast" meewerkt. Samen met Lou Geels Riek Schagen en Rien van joop Doderer maakte van de goe dige wat simpele, maar vooral grap pige en sympathieke Swiebertje een nationale figuur. Het herkenningslied- ie „Daar komt Swiebertje is een complete hit geweest, iedereen praat te over de idiote gedragingen van Swiebertje en de lieden die de stem en gezichten van de zwerver konden nadoen waren op verjaardagen feestelijke gebeurtenissen m de farm- lip-kring van succes verzekerd. L>e Sp b.v „Koekjen", gezegd met het Swieber-accent" en de hppen 'voren getuit, was en is een mo- defuitórukking van formaat. Joop Swiebertje" Doderer en Lou „Brom- r Jls die met hem vanaf de *n' uitzendingen aan het program- eerste uitzenaiuocu hPlhoren on- Nunen spelen we ook kindermatinee's op de woensdag- en zaterdagmiddag." e iLPft meegewerkt, behoren on- Mitwijfeld populairste t.v.-per sooniykheden van ons land. Swiebertje gaat zaterdagmiddag de eerste uitzending van h Doderer zo'n twee opnamedagen- John uit den Boo^^]eCavonture°n. voor dit jaar weer ee°. de Wa in deze eerste uitzending J j,aron, ma's te gast als verhuizers De^baron, barones en freule van hetmen. weggegaan en er komen n Schagen sen voor In de plaats. Ri k aartje, speelt dit jaar de rol van b^arije. Bromsnor (bijna vanzelfsprekend) Lou Geels gebleven en de burge ter komt weer voor rekening van K van Nunen. Er is een nieuw bedje, er ziin nieuwe avonturen waarin Joop derer zich naar hartelust kan uitleven. „Swiebertje is een stuk van mhn ieveP geworden", zegt Joop Doderer. Het ook het voornaamste deel van mijn „Swiebertijd" is een gouden tijd voor Joop Doderer. „Vroeger ver- e uiteraard ook mijn brood, Ik1.» gaat het wel iets vlotter. kurMp niff tetn- h0t>P Van' 'ren sl°tte bhfvin ï,li 65e iaar Swiebertje moet ic s het °P zou houden d!t ieJ m KgValIen tot een niveau bent Je kunt d11 nlet meer êewend beter Lh f de "zeven vette jaren" T?n slotte lïï 1 7°0r de toekomst. entlï '11 free-lancer, ik krijg ofTrJ? salaris, omdat ik niet bij een Als frPf5 ige scdap ben aangesloten." «SCHr 1Sdo°P Doderer echter zefschaXn ge" Doderer heeft o a hii n 44-jarige 22* 7°" h&t gróótste Sta het en radia Zljn contracten met t.v. Grote bekendheid krees Teer, r-> met de kiucht Driers teveen^mj BUSSUM, 14 okt. Op Nederland 2 was door toedoen van de KRO gis teravond „tekens van e enstrijd", een film over Israël van Chris Marker te zien. In feite ging het hier om een filmgedicht met documentaire inslag. Een stuk poëzie dus, waarin men overi gens toch wel goed geïnformeerd werd omtrent Israël van heden, zoals dat uit het soms gruwelijk verleden is voort gevloeid. Marker had natuurlijk vooraf een beeld van wat hij ging doen, en misschien is dat beeld niet helemaal compleet uitgewerkt. Maar het was, zo als het gisteravond tot ons kwam wel fascinerend. Ook dank zij het bijzonder indringende en oprecht-pathetische ?°"™ent,aar' dat er te gepaster tijd het ZZ3JLenJoe Wlst te doen> OP de achter- v j n zeer indrukwekkend werk- dat' ,naar m« dunkt, beslist wel ???t,V°,°-r herhalinS op Nederland I in aanmerking zou komen. werd door de critici de grond in ge boord," lacht hij. „Het publiek juichte en vroeg meer. En de critici moesten hun meningen herzien. Logisch, aan dat culturele gedoe hebben we niets. Iedere kijker heeft er recht op zich af en toe eens zonder pretenties te kunnen amu seren. Gewoon lekker lachen om gekke dingen die in zo'n stuk gebeuren. Wat JOOP DODERER malle fratsen weer scherm geeft het dat het verhaal geen „bood schap" heeft. Dat is bij een klucht niet het geval en is ook niet de bedoeling. We hebben nu bij de NCRV de klucht „De tante van Charlie" opgenomen. Met Pieter Lutz, Ank van der Moer en Joan Remmelts in de hoofdrollen. Ik geloof dat het een pracht stuk is ge worden, ik hoop dat de kijkers zich rot lachen." Lachen kunt u ook zaterdag al, als Swiebertje weer zün dolle sprongen en belevenissen vertoont. Wij hebben al genoten van de malle fratsen van Joop Doderer, die veel improviseert op zjjn teksten. Het Is voor te stellen dat de groenteboeren schreven dat Swie bertje terug moest naar de woensdag middag omdat zij zaterdags geopend waren en dus niet konden kijken. Op de repetities is het nog gekker dan tijdens de opname. De acteurs kunnen soms amper hun gezicht in de plooi houden. Vooral de Wama's en Joop Doderer waren aan elkaar gewaagd Zoals u zult kunnen zien! HOLLYWOOD, 14 okt. De vrouw van Cary Grant verwacht het eerste kind van de Amerikaanse filmster, zo is gisteren in Hollywood vernomen. Mevrouw Grant, vroeger Diane Can non, trad in juli van dit jaar met de filmster in het huwelijk. De baby wordt in mei verwacht. De 61-jarige Grant vertoeft thans in Tokio. Advertentie FIRST CL4SS HILVERSUM, 14 okt. Waar is het derde radioprogramma van de VPRO gebleven? Dat vragen velen, en met name samensteller Han Reiziger zich af. Nadat VPRO-voorzltter ds. J, de Koning tijdens de winterpersconferentle van zijn omroep 15 september de aan wezige pers had verzekerd dat hij de kwestie van wel of niet meedoen aan het derde programma nog eens in een bestuursvergadering ter overweging zou stellen, kreeg de heer Reiziger onmid dellijk opdracht alsnog een programma samen te stellen. Hij zette zich schrap, werkte een nacht door en legde de vol gende morgen een programma voor de eerste drie VPRO-zenduren op het der de net op tafel. Nog geen week later werd bekend, dat de VPRO definitief had afgezien van medewerking aan het derde pro gramma. Uit een oogpunt van collegia liteit werd echter besloten dat het ge reedliggende programma zou worden afgestaan aan de omroep, die er be langstelling voor zou tonen. Verwacht werd dat de AVRO, die waarschijnlijk vrijdag de eerst VPRO-zenduren zal moeten vullen, dankbaar van deze mo gelijkheid zou gebruik maken. Dit bleek een misvatting want de AVRO heeft voor deze drie uur al een eigen pro gramma klaar. Intussen heeft men bij de VPRO geen flauw idee, wat er met het be schikbaar gestelde programma ge beurd kan zijn. AVRO's radio-direc teur Ton Nieuwenhuysen: „Ik herin ner mij wel iets van een aanbod in algemene zin- Het VPRO-programma is echter nooit speciaal aan de AVRO aangeboden. Wij hadden het boven dien helemaal niet nodig. Zo moei lijk is het nu ook weer niet drie uur zendtijd te vullen. Daar komt nog bij dat de VPRO niet goedvond dat zijn programma onder de vlag van een andere omroep zou worden uit gezonden- Maar wij zouden het toch ook moeilijk als een VPRO-program ma kunnen aankondigen, terwijl de ze omroep niet aan het derde pro gramma meewerkt" Wat er ook met het VPRO-program ma gebeurd moge zijn, ln leder geval staat het zwart op wit in de NCRV-gids van deze weeek in de rubriek Derde Radio-net en nog wel onder het kopje NRU-VPRO. Het behelst een vijftal mu- ziekblokken, waarin negro-splrltuals en voksliederen de boventoon voeren. Hoe het ln de NCRV-gids verzeild is ge raakt? Daar begrijpt de NCRV-pers- ROTTERDAM, 14 oktober De A.V.R.O. gaat een nieuwe radiostrip van Jan Moraal uitzenden die de titel „Vier sans" draagt. Daaraan werken mee Steye en Ansje van Brandenberg en Frans en Fiet Koster. De regie is in handen van Frans Muriloff. De eerste opname vindt zaterdag middag van half 3 tot 4 uur plaats m ,,'t Winkeltje" in Rotterdam. Met ingang van 2 november wordt de vervolgstrip om de veertien dagen op maandag van vijf over half 9 tot 9 uur uitgezonden- dienst ook niets van. „Onze persdienst is pas na 1 januari verantwoordelijk voor de aankondigingen van het derde programma. Momenteel komen deze rechtstreeks van de NRU", zo werd ons meegedeeld. De NTS begint om half zeven met de Kamerdebatten over de Rijksbegro ting van 1966. Na Nieuws ln het kort en Klaas Vaak volgt de Verrekijker, het internationaal Jeugdjournaal. Van Gewest tot gewest is de titel van het Provinciaal journaal, dat wordt ge volgd door De Eucy Show. ditmaal is de titel „Lucy op talentenjacht", waarbjj zij in allerlei verwikkelingen raakt met een vioolspelende loodgie ter die dan ook nog Italiaan blijkt te zijn. Om acht uur het NTS journaal met daaropvolgend de rubriek „Ach ter het Nieuws". Het toneelstuk van deze donderdag avond heet „Het Duel" en is naar de gelijknamige novellevan A.P. Tjechow In de hoofdrollen ontmoeten we Hans Croiset, Marja Habraken en Bernard Droog. De regie is van Theun Lam- mertse. Anton Tsjechow is in Neder land al lang geen onbekende meer. Buiten de hier te lande bekende li teratuur zijn er al verscheidene to neelstukken van hem gespeeld. Wij ken nen o.a. De Meeuw, De Kersentuin, De driezusters en Iwanow. Het Duel, een stuk dat in 1891 werd geschreven, speelt zich af in een stadje aan de zee in de Kaukasus, Het thema is zoals we bij meer van Tsjechows stukken zien een streven naar een nieuw en beter leven. Men zou zelfs zeggen dat er in dat thema al herkenningstekens zijn, die we terug vinden ir, het Rus land van vandaag. Om 10.15 uur ver volgt de VARA het programma met een reportage genaamd .Stemrecht, maar geen geld ep zak", die een beeld geeft van de strijd van de negers in de Verenigde Staten om gelijke rech- ten .Na het NTS journaal nog een half uur Kamerdebatten met commen taar van Frans Houtert. Het Tweede Net opent om acht nur met Nieuws in het kort van de NTS, waarna de NCRV „Attentie voor Sport' vraagt. Om ahcht uur twintig de show „Ik hou van Hollands". Een show, die zich ten doel stelt om alleen maar Ne derlandse liedjes en Nederlandse tek sten te brengen. De muzikale leiding is van Harry de Groot. Een documentaire genaamd „Onder weg naar morgen" is het vervolg van deze show. Het zal gaan over de on derzoekingen aan het Zuidpoolgebied De Croton, een voor de televisie be werkte novelle van Jos Vandeloo, is het dramatische stuk van vanavond. Dit spel wordt gevolgd door een voorlezing van Hans Tiemsyer uit het boek Ruth. Het NTS iouniaal sluit de avond af Gisteren hebben wij enkele uren de opnamen meebeleefd die vanaf een oud pontveer gebouwd in 1884 gemaakt wer den Hoofdfiguur in deze semie-socumen teire wordt „De vliegende Hollander". Ivens vertelde ons gisteren dat hij al Jarenlang met het idee rondloopt om aan deze sage-figuur een film te wij den Hij heeft voor de oorlo; met Marsman en Mannus Franken al plan nen hiervoor besproken- Na zijn Tijl Uilenspiegelfilm heeft hij deze fantas tische stof onderzocht en de vele ver sies over de sage bestudeerd. „Moge lijk zal ik die later nog eens uitwer ken" Toch is iets van deze voorlief de die zeer persoonlijk is in de Rotterdamfilm tot uitdrukking geko men Ivens vertelt niet- graag over de opzet van deze ongeveer 20 minuten durende kleurenfilm over de Maasstad die in het Frans zal worden nagesyn-. chroniseerd als coproduktie ook van Even later verdiept hij zich weer in het detail- Hij heeft de arrëstatie- scène met rood potlood op een pa piertje gekrabbeld. Hij werkt n.l. zon der script. De eerste wordt duidelijk een lineair beeld langs de kade. de tweede wordt een diepteshot met zoomlens. „Zo gebruik ik de midde len in relatie tot de actie en niet an dersom", expliceert hij- „Vergeet niet dat de speelfilm ook het gebied van de documentaire rijkere mogelijkhe- grap, was voldoende om hem in dit den heeft gegeven". De mensen die Ivens omgeven tonen bijzonder respect voor de vitaliteit van deze cineast die volgende maand 67 jaar wordt. „Een ontstellend hartelijk mens", zegt de Amsterdamse beeld houwer Carel Kneulman die de rol van de Vliegende Hollander speelt. Hij werd door zjjn Rotterdamse collega Henk de Vos genoemd als een geknipte vertol ker voor deze rol. Een telefoontje, dat hem aanvankelijk voorkwam als een filmgebeuren te storten. Ivens heeft ook hem niet precies ver- mogelijk dat men enkele honderden (.„ij wat het verhaal wordt en wat zijn meter verder toch kon afmeren. Ivens roi daarin is. Van dag tot dag krijgt mompelde al iets van compromissen hii zijn instructies. „Ik sta pril in el- die de omstandigheden je opdringen, nieuwe scène". maar het gevolg is toch geweest dat ivens weet overigens exact wat hij de hele scene uitstekend werd opgeno- wjl al laat hij zjjn mensen grote vrij- men- hedn' in de details-Er is ook totaal geen poespas bij de kleine groep die Arrestatie hem omgeeft: de Franse regie-assisten te Marceline Loridan, scriptgirl Fieke Assistentie van de havenpolitie die Landré regie-assistent Miroslav (Mirek) de Vliegende Hollander arresteerde en Serestik, afgestudeerden van de Ned- aan boord van een politieboot bracht Filmacademie. 19.00 Nws to net kort. 19.01 Voor de kleuters 19.05 De verrekijker, internatio naal jeugd joum. 19.15 Van gewest tot gewest: regionaal Journ VARA: 19.35 De Lucy Show, TV-film NTS: 20.00 Joum. VARA20 20 Achter het nieuws, actuali teiten 20.45 Het duel: TV-spel 22.10 Stemrecht maar geen geld op zak, repor tage van de strijd van de negers in Ame rika NTS: 22.45 Joum. 22.50 Kamerde batten. NTS: 20.00 Journ NCRV:20.01 Attentie voor sport, maandel. sportrubriek 20 20 ik hou van Hollands, show rond Neder landse liedjes 2100 Onderweg naar mor gen, documentaire 2135 De Croton, TV- spel. 22 05 Bijbellezing. NTS: 22.10-22.15 Journaal. NTS NOT: Schooltelevisie10 45 Bij wijze van zien 11.10 - 11.35 Alles over gezondheid (herh.). 18.10 Stereo: Am muziek 18 40 Halte: programma voor de twintigers. 19.00 Nws en weerpraatje. 19.10 Radiolrant 19.30 Koorzang. 19.45 Op de man af, praatje 19.50 Lichte gr. muziek. 20.IC Boeren en burgers to Buitenveen, noor- spel. 20.30 Samen - uit, samen- thuis, am programma. 22.00 Romantische Rüs- slche pianomuziek 22.15 Avondoverden king 22.30 Nws 22.40 Boekbespreking. 22.45 Orgelconcert. 23.15 Toomkamar: veertien-daags muziektijdschrift. 2S.56 24.00 Nws. 18.00 Nws 18.15 Radiojournaal .18.21 Uitzending van de Pacifistische SociaJis- tische Partij. 18.30 Lichte orkeslmuzie en zangsoliste. 18.56 Voor de kinderen 19.00 Gesproken briet. 19.05 Sportparsce 19.30 Tout toi: licht programma uit Parijs. 20.00 Nws. 20.06 Omroeporkesi -r soliste (opn): klassieke en moderne inu ziek 2100 Kunstkroniek 21.15 Het twee de couvert, detective hoorspel 22.30 Nws 22.40 Actualiteiten. 23 05 Nieuwe tram platen. 23.5524.00 Nw». 18.00 Nws 18.03 Voor de soldaten. 18.2E c^aardesportbe rich ten. 18.30 Operettemu ziek. 18.45 Sportprogramma 18.52 Jazz programma. 19 00 Nws, weerbericht en actualiteiten. 19.40 Lichte muziek. 19.5C Vrije politieke tribune. 20.00 Klassieke muziek 21.33 Liederen. 22.00 Nws. en berichten. 18.00 Nws. 18.32 Nieuwe grmuziek 19.30 Nws 22.00 Wereldnieuws. 22.15 Jazz muziek 22 55 Nws. 18.00 Veronica's Jukebox. 19.00 BeaftQ© Show. 19.15 Joost mag het weten. 20.00 Tropisch programma. 2130 Draadloze auditie. 22.00 Populaire muziek. 22.30 Tour de Chant. 23.00 Chiel Montagne, 01.00 Sluiting. boot II kwam het bericht ,dat men maar een kwartier tijd had: het schip arriveerde vijf kwartier vroeger dan verwacht. Een snelle interventie van de onvermoeide Ivo Vlom van de afd- gemeentelijke publiciteit maakte het werd bij deze scène 78 al even vlot de Ned. Film Produktie Maatschappij gegeven als de medewerking van de mannen aan de wal en de vaardigheid van de pontveerkapitein die zijn plom pe schuit behandelde als elegante cir- Als de pont verplaatst wordt hangt Ivens over de railing. Hij kijkt naar de in stralende zon voortzwoegende schepen, naar het kalm klotsende wa ter. Aan een van de kaden ligt een en Agorfilm- Parijs dezelfde maatschap pij die zijn Valparaisofilm heeft uit gebracht. De figuur van de VliegendeHollan 0 luiuauuuus. had itoiieruam met meer sinus iwo der komt in de fum als een, eigentijd- en konden de commando's: rennen, pas- eezien. „Er is veel veranderd hier". se zeeman die, zoals de sage wu._na poort, afvoeren overgebracht worden Liwad kunnen we zien hoe hii op de „acteurs". Ivens gebruikt deze scène n.l. maar met een zekere ach teloosheid. „Het zijn maar indicaties. Het is alsof je even een glas aanraakt" S6 Z66H13H 100 iaar weer aan wal komt in Rot terdam Ook deze stad zal hem geen rust géven. Na een kort oponthoud met enkele voorvallen die hem het ver- bliif daar moeilijk maken, zal hij de stad weer verlaten. Ook hier dus de ontmoeting met- de vrouw die hem ten slotte na al zijn omzwervingen rust kan geven. Wij maken de scène mee dat de Vlie gende Hollander wordt gearresteerd op een kade in de Waalhaven. De wonderlijk wendbare veerboot met zijn diverse etages bood een rotsvast pla teau voor cameraman Edvan der En den. Hoe snel er geïmproviseerd moet worden bleek alleen bij deze scène al. De avond tevoren was met de direc tie van Pakhuismeesteren afgesproken dat er een uur gefilmd mocht worden aan een lege kade. Het volgende schip dat afgemeerd moest worden, zou pas om twaalf uur arriveren. Nauwelijks was de pont Pakhuismeesteren gena derd of van de begeleidende politie- Joris Ivens filmt Rotterdam voor 135.000,—.... cusolifant die tot op de centimeter vreemd groen gekleurd schip, de Car nauwkeurig de beste opnamehoek mo- mania uit Liverpool die goed was voor gelijk maakte. Met- walkie-talkies werd Scène 77. ook een toevalstreffer. Hij de verbinding met de wal onderhouden ^ad Rotterdam niet meer sinds 1923 :n konden de commanHn'r rM-mcn nas- -ezjen. Rr is veel veranderd hier". Eind januari kunnen we zien hoe hij dit in filmbeelden heeft omgezet- NCRV: 7.00 Nws. en Herhaling SOS- oerichten 7.10 Dagopening 7.20 '.Class:e ke kamermuziek (gr) 7.45 Radiokram 8.00 Nws 8.10 Gewijde muziek. 8.30 Nws 8.32 Lichte gr muziek. 9.00 Voor de zie ken 9.36 Waterstanden. 9.40 Klassieke muziek (gr). 10.30 Morgendienst. 11.00 Gospels en negro-spirituals. 11.15 Pro gramma voor de oudere luisteraars 12 o< Lichte gr. muziek. 12.27 Mededelingen voor lan-d- en tuinbouw. 12 30 Nws 12.4' Variant, cabareiprogramma. 13.30 Elec- tronisch orgel. 13 45 Lichl ensemble 14„> Schoolradio. 14.25 Lichte gr. muziek 14.45 Merita causa, klankbeeld 15.05 Mu zikaal klankbeeld 15.30 Voor de vrouw 16.00 Kamermuziek uit heden en verle den (opn) 16.30 Duizendschoon, vragen- Deantwoordlng 16.45 Amusementsmuziek, 17 10 Volkslied-ensemble 17.30 Pop. orgel- öespel 1800 Lichte muziek. VARA: 7.00 Nws, ochtendgymnastiek en socialistisch strijdlied 7.23 Lichte gr. muziek. 7.30 Van de voorpagina.7 35 Lichte gr. muziek. 8.00 Nws. 8.10 Lichte gr. muziek 9.00 Te Land en te water, informatiepunt voor weg-en waterwegge bruikers VPRO: 9.40 Morgenwijding VARA: 10.00 schoolradio. 10.20 Roman tische orkestwerken (gr.) 11.00 Nws 11.0? Voor de vrouw 11.40 Gitaatepel (gr.) 12.27 Mededelingen t.b.v. land -en tuin bouw. 12.30 Overheidsvoorlichting: Vooi de Landbouw. 12.40 Elektronisch orgel spel. 12.55 Actualiteiten en VARA-Varia AVRO: 13.00 Nws .13.10 Radiojournaal en beursberichten. 13.30 Stereo: Neder lands strijkkwartet: klassieke muziek 13.50 Kerkorgelconcert. 14 15 Bij de tijc en bij de thee: gevarieerd programma 15.35 Lichte orkestmuziek VPRO: 16.00 Nws. Aansluitend: Het diemasyl. lezing 16.15 Franse en Italiaanse dansen. 16.45 Nieuwsdienst voor kinderen 16.49 Voor de jeugd. 17.30 Nieuwe gr. platen. 17.50 Actualiteiten 18 00 Nwg\ NRU-AVRO: 9.00 Nws. ».0fc Lachte gr muziek. 10.00 Nws. 10.02 Operettemuziek (gr.) 11.00 Nws. 11.02 Dansorkest en zangsolisten. 12.00 Nws. 12.02 Lichte or kestmuziek 12.30 De Johan Willem Fri- sokapel 13.0016.00 Geen opgave NRU-AVRO: 16.00 Nws. 16.02 KlanK- omrankte levens: licht muziekprogram ma. 17.00 Nws. 17.0218.00 De zingende- bougie: gev platenprogramma voor au tomobilisten 07.00 Ook goeie mongen. 09.00 Muziek terwijl u werkt. 10.00 Koffietijd met Ti neke. 11.00 Kookpunt. 12.00 Muziek bij de lunch. 14.00 Matinee. 18.30 De poly- dtoir show. 17.00 Tijd voor Toppers. 17.15 Platen palet. 17.30 Tne Teenbeat club. 18.00 Veronica's Jukebox. 12.00 Nws. 12.03 Interludium. 12.05 Voor de landbouw 12.15 Lichte muziek. 1241 Weerbericht, mededelingen en SOS-be- richten 12.45 Persoverzicht. 12.50 Beurs berichten en programma-overzicht. 13.00 Nws. en weerbericht. 13.20 Klassieke muziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio 15.00 Nws. 15.45 Varia. 18.00 Nws.16 03 Beursberichten. 16.00 Lichte muziek 17.00 Nws, weerbericht en mededelingen' 17.15 Lichte orgelmuziek 17.30 Liederen uit Macedonië. 18.00 Nws. 12.00 Nwe. 12.06 Gev. mt&iek. 1300 14.00, 16.00 en 16.00 Nws. 16.M Gèv. m£ ziek. 17.00 Nws. 18.00 Nws. Advertentie „Het is de moeilijkheid dat er al zo veel films over Rotterdam zijn gemaakt. Er zijn honderden films over zwaaien de kranen. Dat kennen we nu wel- Ik heb ze zelf ook bemaakt. Een haven moet je ook meer emotioneel zien, moet je op je verbeelding laten inwer ken. Daarom ook die figuur van de vliegende Hollander. Na jaren zwer ven op zee, keert hij terug. Hij ziet dit allemaal, deze haven. Hij begrijpt het, maar ook weer niet.Zo kun je een ze kere afstand scheppen tussen het ob ject en de filmer. Europoort is nu nog een woestijn. Maar je kunt het fantas tisch laten zien en zo een Waalhaven vergelijken met een Europoort van de toekomst. Mijn film wil aspecten van het vooruitzien bevatten. De fantasie en de ondernemingslust van de men sen die het concept- gemaakt hebben, wil ik laten zien. Kortom: een activi teit, gericht op de toekomst".

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 15