Belangstelling voor moderne architectuur Van atelier naar atelier verhuizen Televisie; Gerrit den Braber: Jeugd moet in zijnprogramma iets eigens herkennen Radio; ROBERT LIGTVOET WIL RUIMTE Hobby's: liedj es schrijven en talentenjacht Richard Tucker onderscheiden Vanavond op 't scherm Documentaire over Dvlan Thomas en politiefilm Voor Baby DINSDAG Regisseur ruilt AVRO met „Phonogram" DINSDAG WOENSDAG DINSDAG 9 NOVEMBER 1965 pra- nuit een schuur op de met birin eni on^ru^ overwoekerde schn8?1 aats van een voormalige tenh° ln bet Amsterdamse Wit- beit blinkt het geluid van een wGrf °P steen. Robert Ligtvoet In ®r- Beeldhouwer, 25 jaar. ArïKt jna vergeten hoekje van Schuie:dam heeft hiJ tijdelijk de school KSeleend die bij de oude sterd ort en waarin vele Ara- her kunstenaars eèn ate- gro -debben gevonden. Het gras bin6 *Ussen de stenen van de fr enPiaats waartoe een grote liggen\fPmrt toegang geeft Er dpt. tukken steen verspreid in ,°®hen en de kolkende herfst- rer as* de afgevallen blade- n ertussen en erop en speelt hokt611. sPel mee. Op de "elige stenen heeft Robert g v°et een paar beelden die af tonrineergeZet. Ze hebben een bij- tt« e ruimtelijke werking te- gen dit bizarre decor. R Hamburg Film IIHlUiii Antwerpen NEDERLAND I NEDERLAND II een hele stap HILVERSUM I 402 m. HILVERSUM II 298 tn. RADIO VERONICA BRUSSEL 324 m. BRUSSEL 484 m. HILVERSUM I 402 m. HILVERSUM II 298 m. HILVERSUM III (F.M.-kan.) RADIO VERONICA I <24 m. 'm 484 m- Plannen voor film met Kurt Stuyf en Ton Ellemers ;aar j®rt^Ligtvoet heeft tweeëneenhalf Hamburg de academie bezocht, darn a tijd bezocht hij in Amster- begon .tt-H.S. (drie jaar), vaarde en ^Unst toen voor de beeldende hij te interesseren. Na Hamburg had Vprkl atelier in een onbewoonbaar hij ,laarde woning in Kattenburg die kun» ?e slo°P voor een prikje had hoUwen "uren. Hij leerde bij de beeld een ,fr, Touzijn in Haarlem, woonde ru„ wdje in Antwerpen en kwam te- deelteaar msterdam waar hij een ge- te m Yan bet atelier van Jacques Jut- fuW0 Sebruiken. Ook daar was lier ej)re'!- Tot hij weer een ate- de «r-k1 ebben gevonden mocht hij van bezie gebruik maken. Nu is hij der van een ateüer ergens op de zol- elke ste een grachtenhuis. „Dan moet maar p?" g^besen worden. Niet ideaal, hij ls bijna niets te vinden," zegt teLha^kmriPraat zoals hii werkt Kor" od de, "e zmnen. Droog en scherp. Inf, rnan af, zonder omhaal. Als de 'n een naburig koffiehuisje dNoc 0 hij suiker gebruikt, zegt hij ]aph alleen in de yoghurt." Als ik i merkt hij pas dat zijn opmerking ,aPPig is. »ch °0r hem is het een mededeling. Hij tel u^t «kreten" als „scheppen," „ruim- ''Jke ordening" en „creatief denken" v0 hie weieens in recensies willen orkomen. Hij wil over zijn werk ver- he Jrn in „gewone" zinnen. Het kost be? moeite> .hij denkt soms lang na, «int een zin en breekt weer af. tp °l)ert Ligtvoet is van plan een film hetg?an maken met Ton Ellemers en «en 'eI van Kurt Stuyf. „Ik heb lij. Plastiek gemaakt in brons, 'n huis Ipjj laat het zien, het is een voorwerp ga, Grootte van een vuist. Kond met *ej» h en binnenin uitsteeksels. „Dit is "muw soort wonen en een nieuwe R Van s'aan' zitten en lopen. Om- h,a jhei een nieuw soort huis is. Ik Vai* 'Ut ontwerp in polyester. De om- b»!,* m°et groot genoeg worden om het Vpn 1 van Kurt Stuyf ruimte te ge- gptj^cchitectuur heeft mij altijd aan- ïev. ken- Omdat het zo direct met het tfn 2 Petrokken is. Er zijn zoveel men- k. m Nederland die toch met elkaar ROBERT LIGTVOET .ruimtelijke werking. *lkaien ,even zonder ruzie. In dit met r leven en werken speelt de ar- een hoop stenen.7 chitectuur een grote rol. Deze plastiek die ik heb gemaakt is ontstaan onder invloed van de geschiedenis der Do- gon's. Een Afrikaans volk dat in grot ten leefde in een lange bergwand. Dat was hun land, men begrijpt nog niet hoe zij er konden leven, hoe zij hun huizen bereikten. Zij hadden „zitholen" in de grond. Liet is een manier van le ven en wonen die zij hebben gehad, maar die mij volkomen vreemd is. En mij intrigeert. Net als 'n kerk in Egyp. te gebouwd in kegelvorm met bovenin een opening, zo gemaakt, dat het in het gebouw net zo licht is als daarbui ten. Nu weet men niet meer hoe de Egyptenaren dit konden bouwen. In defilm wordt dus een manier van leven verwerkt die wij niet ken nen, nog niet. De polyester construc tie moet sterk en groot worden, zodat er mensen in kunnen zitten, staan en dansen. Ik hoop er ruimte voor te vin den en geld natuurlijk. Er is kans op subsidie. Er moet geld komen en het komt er ook." Advertentie POEDER - CREME - OLIE - ZEEP Als je vraagt wat hij van zijn werk vindt, zegt Ligtvoet: „Een hoop ste nen." Hij lacht. „Ja, eigenlijk is het niks meer," Robert Ligtvoet is een van de meest talentvolle beeldhou- houwers onder de jongeren. Zijn beel den hebben een stijl en werking die zouden kunnen leiden tot internatio nale bekendheid en erkenning. Vaak vindt men in zijn werk een bepaal de structuur die hij zelf vergelijkt met een bos. „Stammen, ijl en dun vergeleken met de volle takkenwir- war, dan de massa, in dit geval dus de bladeren en takken, en dan rich tingen omhoog, dus de kruinen en uitlopende takken. Ruimte is belang rijk. De ruimte om het beeld. Bij een beeld in steen is de ruimte, het eromheen en erdoor kunnen kijken erg belangrijk. Omdat steen ondoor zichtig zwaar en hard materiaal is. Steen komt uit de grond en is don ker. Ik werk ook in hout. Hout trekt het licht aan, het is gegroeid naar het licht. Het is ook minder ondoor zichtig dan steen. Er zitten spleten en scheuren in. In je werk moet je vormen kunnen waarmaken. Vormen met een mense lijke expressie die ruimte betekenen. Of die ruimte nu een richting heeft (of in die ruimte een richting aanwe zig is) of dat deze begrensd is zoals bij dit „huis." Ik begin altijd te wer ken met een. Idee in mijn hoofd. Ik teken nooit van tevoren. Mijn te kentechniek is erg slecht. Óok al om dat je als beeldhouwer denkt in drie dimensies. Vlak papier voldoet niet aan die ideeën. Zo'n eerste idee is eigenlijk een idee-fixe. Onder het werk vervormt het zich en mislukt. Uiteindelijk komt de tweede of mis schien wel tiende idee. Dat is direc ter en reëler en heeft meer met je zelf te maken, dan het eerste, dat nu een vooroordeel is geworden. Ik verander vaak lang en veel aan een beeld voor ik er een soort tevreden heid mee heb. Tot het een bepaalde spanning heeft." Ligtvoet werkt vrij hard en gesta dig. „Voor mijn werk ben ik uit Ant werpen teruggekomen. Als je daar al leen moet werken ls de kans groot dat je daar in de verkeerde hoek terecht komt en niets meer doet dan in de kroeg hangen." Zijn stevige beëelte handen met het steenstof in de groeven en on der de korte brokkelige nagels krab ben in z'n haar. „Ik moet hard wer ken, want er is een hoop te doen. Ik wacht op het ogenblik een opdracht af voor een park bij een winkelcentrum in een Zuidhollandse gemeente. Er werken acht man aan het ontwerp mee. Architecten, een tuinarchitect, en nog een beeldhouwer. Ik heb een beeld inge stuurd voor de EMS cultuurprijs. Ook bij de Amsterdamse Bijenkorf exposeer ik op de door Galerie Viruly georga niseerde expositie. In december staan er wat hronsschetsen van mij bij Gale rie Swart. Voor mijn werk krijg ik steun van het rijk, de tegenprestatieregeling. Ik heb voor Amsterdam wat gemaakt voor een speelplaats, iets dat ik in Hamburg ook gedaan heb. Ook voor particulieren maak ik weieens wat. Het is niet zo makkelijk om veel te verko pen. Bovendien heb ik altijd moeilijk heden met ateliers. Maar met hard en zo goed mogelijk werken moet je er komen. Stunten zie ik niet zoveel in. In alle» wat je doet moet je ook geloven." TON VAN DUK. NEW YORK, 9 nov. De Italiaanse consul-generaal in New York, Markies Vittorio Coordero di Montezemoio, heeft de Amerikaanse tenor Richard Tucker onderscheiden met de Italiaanse orde van verdienste. President Saragat van Italië heeft Tucker willen er^a voor zijn verdien sten op het gebied van de Italiaanse muziek, inzonderheid het Bel Canto. Na het gewone dinsdagavondprogram ma van Nederland I (Nieuws in het kort, Klaas Vaak, Journaal voor gehoor gestoorden, en dè Engelse les, die dit maal getiteld is „A rise in salary" (Een salarisverhoging) en het journaal, be gint de NCRV met het toneelspel „Hu welijksvoorwaarden. In de hoofdrollen Mieke Bos en Ma xim Hamel, die „Moeilijkheden" zullen trachten uit te beelden. Een beginnend echtelijk ruzietje zal nog even worden aangewakkerd door een bemoeizuchtige buurvrouw, die alles zeer goed weet (uit de boeken dan). Na deze „komedie" een programma van iets ernstiger aard. Ter gelegenheid van de première van „Dylan Thomas" (zaterdag, met in de titelrol Ko van Dija) presenteert de NCRV een film over de sfeer, waarin deze grote dichter uit Wales, die in 1954 gestorven ls, geleefd heeft. Het gaat hier vooral om iets te laten zien van zijn geboorteplaats, de havenstad, de stran den ,en zelfs iets van de achterbuurt in Londen. Richard Burton zal de teksten spre ken, die ontleend zijn aan werken van wijlen Dylan Thomas zelf. Ook enkele repetitiescènes van het ge lijknamige stuk, dat door de Haagsche Comedie wordt gespeeld, zullen te zien zijn. Vanavond staat er weer een nieuwe serie op stapel. Men moet wel een zeer geregeld kijker zijn om al de program ma's die gebracht worden nog te kun nen volgen. Ditmaal een aantal politie films onder de naam „De Methode Wan- nmger," deel één „De Tijdbom", waarin de Duitse acteur Beppo Brem op bij zonder goede wijze de voortreffelijke rol van Inspecteur Frans Jozef Wennin ger speelt. Hij ls een eigenzinnig man, die er geheel eigen (soms erg slimme) opsporingmethoden op na houdt. In dit eerste deel wordt hij geconfronteerd met iemand die eèn tijdbom in een hotel heeft geplaatst, en alleen maar voor geld (chantage) dat ding niet zal laten ontploffen. Na deze politiefilm „Atten tie" onder redactie van Dick Houwaart. Samen leven nu en morgen, is de titel van de serie uitzendingen van Teleac Les zes, „De gezinshuishouding". Nederland twee geeft na Nieuws in het kort het derde deel van de serie „Een zekere Brent", getiteld „De Pen". In de spannende belevenissen van Brent wordt weer een stevig robbertje geknokt en ook een nieuw Hjk ontbreekt niet. Harry Brent snapt er nog steeds niet veel van, want er komen nog twee af leveringen. Eveneens een serie is „Pre mière theatre", dat volgt na „Achter het nieuws". Fred Astalre laat dit keer zien hoe het gaat achter de schermen van de ij'sshows en revue's. In het kader van 't 40-jarig jubileum vande VARA een programma over Frans Masereel. De kunstenaar die in zijn werken duidelijk zijn politieke (socialistische) ideeën ge stalte geeft. Na het journaal nog een uitzending van RKK met het program ma „Bijbel voor alleman". WALTER and CONNY 19.00 Nieuws in het kort 19.01 Klaas Vaak. 19.05 Journaal voor geh.gestoorden. 19.33 Engelse les. (les 6 en herhaling les 5) 20 00 Journaal. NCRV: 20.20 Huwe lijksvoorwaarden, TV-spel. 20 55 Docu mentaire film over Dylan Thomas met teksten van deze dichter 21.35 De me thode Wanmnger, komische politiefilm 22 0(1 Attentie NTS: 22 25 Journaal 22 30 Pauze 22.45—23.15 TELEAC: S3men le ven nu en morgen: les 6: De gezinshuis- houding I. NTS: 20.00 Nieuws ln het kort. VARA: 20 01 Een zekere Brent -thriller- feuil leton. (deel 3). VARA: 20 30 Achter het nieuws. 20.55 Première Théatre: Het gla zen paleis, TV-film. 2145 Documentair programma over de kunstenaar Frans Masereel. NTS: 22.10 Journaal. 22.15— 22.40 RKK: Bijbel voor alleman?, pro- i gramma over de Bijbel (deel 5). GERRIT DEN BRABER (Van onze radio- en tv-redacteur) HILVERSUM, 9 nov. Gerrit den Braber, hoofd van de afdeling jeugduit zendingen van de AVRO-televlsle, gaat deze omroep na elf jaar verlaten om bij de grammofoonplatenmaatschappij „Pho nogram" de leiding van het programma bureau op zich te nemen. „Een hele stap", geeft hij toe. Maar nu hij na lang wikken en wegen de knoop heeft door gehakt, gelooft hü, dat er in wezen wei nig verschil is tussen het verkopen van grammofoonplaten en televisie-program ma's. „Beide moet je zo aantrekkelijk mogelijk maken," zegt hij. „Dat betekent niet, dat je altijd smartlappen moet brengen deze kwalificatie ls mij trouwens veel te denigrerend maar je kunt er nu eenmaal niet aan voorbij, dat veel mensen zweren bij een zangei als Gert Timmermans." Wat is een jeugdprogramma? Gerrit den Braber heeft zich hierop in al die jaren, dat hij zich met dit onderdeel van het radio- en televisievak heeft bezig gehouden, een duidelijke visie verworven, „ln een jeugdprogramma moeten de jongeren iets van zichzelf, van hun milieu, hun wensen en idea len herkennen," gelooft hij. „Daarom heb ik in mijn programma's altijd veel jonge mensen aan het woord gelaten. Als je zelf boven de dertig komt, loop je het risico dat je de aansluiting mist. Aan dat gevaar probeer ik te ontkomen door steeds, wanneer een nieuw programma van mij wordt uit gezonden, een aantal kinderen uit de buurt bij mij thuis te vragen. Van hun reacties heb ik altijd veel geleerd. Ik geloof, dat dit de enige manier is om televisie voor de jeugd te maken." De heer Den Braber is een voorstan der van veel jeugdprogramma's op radio en televisie. Hij gaat er van uit, dat 25 tot 30 procent van onze totale bevolking tussen de 15 en 25 jaar oud is. „De jongeren willen heus wei luisteren en kijken naar programma's voor vol wassenen, maar zij moeten weten, dat er bepaalde programma's zijn, waarin zaken worden behandeld, die hun spe ciale belangstelling hebben. Begrijp mij goed, ik wil de mensen niet in hokjes indelen. Maar je kunt er niet onderuit, dat er tienermuziek bestaat, die momen teel gewaardeerd wordt. De jeugd groeit op met deze nieuwe klanken, met de muziek van de Beatles (die ik persoon lijk uitstekend vind): er is een nieuwe stijl ontstaan. Daarnaast blijft de roman tiek altijd zijn aantrekkingskracht be houden. Platen van Willeke Alberti zul len altijd verkocht worden, omdat zij appeieren aan een gevoel, dat niet aan tijd gebonden is. Er is onder de jeugd ©en grote groep, die van beide houdt. Daar dienen wij programma-makers rekening mee te houden. Ik vindt, dat er verhoudingsgewijs in de radio- en tv-programma s te weinig rekening wordt gehouden met de jeugd (al ben ik chauvinistisch genoeg om in de AVRO een gunstige uitzondering te zien." „Ik geloof erg ln de jeugd. Het is volmaakte onzin te zeggen dat de jon geren van nu slechter zijn dan die van vroeger. Die indruk wordt ons opge drongen door pers, radio en televisie, die ons vrijwel uitsluitend de uitwassen te zien geven, zoals de provo's en de pleiners. Ook zijn er bepaalde program ma's, waarin je een bepaald type jeugd ontmoet, zoals in „Top of flop": jonge lui met in geen maanden geknipte ha ren, die buiten hun zinnen raken bij het horen van een favoriefe hit. Niet, dat ik iets tegen deze jongens en meis jes heb; integendeel. Ik bedoel alleen maar: door deze typen veelvuldig te vertonen, denkt iedereen op den duur: zo zijn ze en niet anders. Ik stel daar graag af en toe een „Hartewens-con- cert tegenover, waarbij een hèel ander type jeugd te zien valt. Ik geloof, dat het nuttig is er zo nu en dan op te. wijzen, dat programma's als „Top of flop" geen compleet beeld van de jeugd opleveren." Behalve regisseur is Gerrit de Bra- ook nog liedjesschrijver en talenten jager, al probeert hij zijn hobby's zo veel mogelijk van zijn dagelijkse werk gescheiden te houden. Dat hij onder het pseudoniem Lodewijk Post tal van succesvolle liedjes heeft geschreven, is intussen wel algemeen bekend. De laatste jaren zitten er in de finale van het Knokke-songfestival altijd wel een of meer liedjes van Lodewijk Ppst. Vorig jaar waren het er zelfs vier. Om enkele bekende te noemen: de vertaling van „La Mamma" van Char les Aznavour, „Waar de wind de zo mer vindt" (Gert Timmermans), „spiegelbeeld" (Willeke Alberti) en „Sophietje" (Johnny Lion). Ook lever de h:tal van bijdragen aan het re pertoire van Corry Brokken en Rob de Nijs. Den Brabers tweede hobby de ta lentenjacht laat zich beter met zijn werk als regisseur combineren en waarschijnlijk niet minder met zijn nieuwe taak bij „Phonogram". Bekende tienersterren als Rob de Nijs, Trea Dobbs en Johnny Lion hebben bij hem debuut gemaakt. Hij vindt, dat ieder een de gelegenheid moet krijgen zijn capaciteiten te tonen. „Als wij een brief krijgen met het verzoek om een audi tie, zijn wij verplicht de schrijver te laten komen. Anders veroorzaak je bij zo iemand een onbevredigd gevoel. De televisie moet tenslotte een afspiegeling zijn van ons volk. Dat betekent naar mijn mening, dat iemand die kwalitei ten meent te hebben, recht heeft op een serieuze beoordeling." Gerrit den Braber is van jongs af aan een „Radio-fan" geweest. Hij her innert zich nog, hoe hij na schooi altijd hard naar huis fietste om naar een bepaald programa te kunnen luisteren Hij woonde in Rotterdam. Toen op een dag een van zijn vrienden ziek werd, richtte hij met enkele anderen een jeugdomroep op. Dat wil zeggen: Hij ging op de zolder boven de kamer van de zieke zitten, met een microfoon in de hand, en verzorgde van daaruit directe reportages over de gang van zaken op school en in de straat. Lang zamerhand werd het ingewikkelde stel sel van luidsprekers en kabels ultge^ breid tot een heel huizenblok. De „om roeporganisatie" kreeg spoedig een naam, die tot op de dag van vandaag stand heeft gehouden: „Radio Noord" (RANO). „Wij woonden in Rotterdam Noord," verduidelijkte de heer Den Braber, terwijl hij zich met zichtbaar enthousiasme zijn Jonge Jaren voor de geest haalt. „Op den duur bevredigde ons dit „illegale" radiowerk met zeer beperkte luisterkring toch niet helemaal. Wij be gonnen programma's te maken voor ziekenhuizen en sanatoria. In die tild mochten kinderen van t.b.-patiënten nooit t>if hun zieke ouders op bezoek. Dat betekende, dat de ouders hun kin deren soms in Jaren niet zagen. Wij begonnen op verzoek program va s rond die kinderen samen te stellen en vla de centrale van het betreffende zieken huis uit te zenden. We interviewden „Jantjes" schooljuffrouw, lieten hem een stukje lezen en maakten een praatje met zUn vriendjes. Het hele ziekenhuis leefde mee met de patiënten, wier kin deren op die manier werden belicht. Geleidelik aan kregen wij steun van ervaren Journalisten. Zo brachten wij in het Rotterdams Havenziekenhuis een internationaal nieuwsprogramma, met medewerking van journalisten en men sen van buitenlandse ambassades. In 1955 kwam ik in vaste dienst bij de AVRO, nadat ik reeds via „Minjon" en Herman Broekhuizen Incidenteel aan programma's van deze omroep had meegewerkt. Ik geloof, dat mijn radlo- ervarlng mij in mijn nieuwe werk bijzonder goed van pas zal komen." 1800 Nwa. 18 15 Actualiteiten 18.25 Lichte orkestmuziek en zangsoliste 18.55 Voor de kinderen 19.00 Gesproken brief uit Parijs 19 05 Gamelan: Indonesisch programma. 19 35 Sitar: radiotij dschrlfl voor gitaristen. 20 00 Nws. 20.05 Ont vangst ln Gooiland: gevarieerd program ma 2115 Ontmoeting der levensovertui gingen: gedachtenwlssellpgen over gees telijke stromingen ln Neaeriond. 21.40 Modern strijkkwartet (opn) 22.10 Licht orgelspel 22.25 Ik geloof, dat, praatje 22.30 Nws. 22 40 Actualiteiten. 23.00 Ven ster op de hedendaagse muziek, muzika le lezing. 23.40 Licht pianospel. 23.55— 24.00 Nws. 18.20 Uitzending van de Partij van de Arbeid. Bij de tijd Een 14-daagse ra diomagazine, voor de mikrofoon gebracht door Theo Eerdmans en Jaap Brand onder redaktie van Gabrl de Wagt. 18.30 Stereo: Llcnt Instrumentaal ensemble 18.50 Van klanten en wanten weten: actualiteiten voor de middenstand. 19.00 Nws. 19.10 Actualiteiten. Aansluitend: Conclllejournaal. 19 35 KRO-Jubileum-Mu- zlekfeest 1965: Flitsen demi-finale con cours harmonieën en fanfares. 20.00 Mo derne muziek voor 2 plano's (opn) 20.30 Radio Philharmonlsch orkest en solist (opn): klassieke muziek. 21.25 Reportage 2135 Stereo: Orgelconcert: klassieke muziek 21.55 De zingende kerk: muzika le mogelijkheden ln een nieuwe liturgie 22.15 Zie, Ik maak alles nieuw: program ma over godsdienstige vorming. thuis en op school. 22.30 Nws. 22 40 Epiloog. 22.45 Lichte grammofoonmuziek. 23.55— 24.00 Nws. 18.00 Veronica's Jukebox. 19.00 Top pers van Morgen. 19.15 Joost mag het weten. 20.00 DiBCologie. 21.00 Non stop Populaire platen. 22.30 Jazz Journaal. 23.30 Alle remmen los. 01.00 Sluiting. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten, programma 18.52 Lichte muziek. 19.00 Nws., weerber en radiokroniek. 19.40 Intermezzo. 19..50 Klankbeeld. 20.00 Dans muziek. 20.30 Hoorspel. 21.46 Klassieke muziek. 22.00 Nws en berichten. 18.00 Nieuws. 18.27 Nieuwe grammo foonmuziek. 19.30 Nws. 20.00 Klassieke muziek. 22.00 Wereldnieuws. 22.15 Jazz muziek. 22.55 Nieuws. VARA: 7.00 Nieuws, ochtendgymnas tiek en socialistisch strijdlied. 7.23 Lich te grammofoonmuz. en reportages. 8 00 Nieuws. 8.10 Lichte grammofoonmuziek en reportages (verv.). 9.00 Van alle markten thuis, praatje voor de vrouw. 0.05 Klassiek pianoconcert (gr.) 9.35 Wa terstanden. VPRO: 9.40 Schooleadio VARA: 10.00 Lichte grammofoonmuziek. 10.45 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.02 Radio Volks-Universitelt: Balletaotuali- telten door N. Sickens de Wal. 11.32 Moderne kamèrmuziek (opn.). 12.00 Ste reo: Orgelkwarteit. 12.22 Voor het plat teland. 12.27 Mededelingen t.b.v land en tuinbouw. 12.30 Stereo: Tango-rum ba orkest en zangsolisten. 13.00 Nws. 13.10 Rechtstreekse reportage vanuit de Tweede Kamer over debat wetsontwerp toestemming huwelijk Prinses Beatrix met de heer Claus von Amsberg 13.30 Lichte grammofoonmuziek 13.45 Gespro ken portret. 14.00 Stereo: Radio Filhar monisch orkest en solist: klassieke mu ziek 15.00 Reportage Tweede Kamer (verv.) 15.10 Voor de Jeugd. (16.00 Nws; 16.02-16.10 Reportage Tweede Kamer: 16.55-1700 Reportage Tweede Kamer) 17.00 Voor de zieken. 17.30 VARA's Pop show: dansorkest en solisten. 18.00 Nws NCRV: 7.00 Nws en SOS-berichten 7.10 Dagopening. 7.20 Klassieke grammo foonmuziek (7.30 Nws.) 7.45 Radiokrant 8.00 Nws. 8.10 Gewijde muziek. 8.30 Nws Voor de zieken. 9.40 Voor de huisvrouw. 1010 Klassieke grammofonmuziek. 10.30 Morgendienst. 11.00 Klassieke grammo foonmuz. 11.30 Lichte grammofoonmuz 1227 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12 30 Nws. 12.40 VARIANT: lich te grammofoonmuz. en reportage©. 13.30 Beiaardmuzlek 13.40 Lichte orkestmu ziek (opn.) 14.00 Boeren en burgers ln Buitenveen, hoorspel. 14.20 Klassiek strijk kwintet (gr). 15.10 Kamerorkest en so list (opn): klassieke en moderne mu ziek. 15.50 Bijbelvertelling voor de Jeugd 16 00 Voor de Jeugd. 17.00 Five o'clock, praatje. 17.10 Lichte grammofoonmuziek 17.30 Reportage debat Tweede Kamer over wetsontwerp goedkeuring huwelijk Prinses Beatrix en de heer Claus von Amsberg. 17.40 Lichte grammofoonmu ziek. 17.50 Overheidsvoorlichting: Spaar- zlnnigheden. Een programma over de vele handige en verstandige manleren waarop u kunt sparen. Vragen van luis teraars worden beantwoord door de hoer Coen van Hoe wijk, Hoofd van de Staf afdeling Externe Betrekkingen van hel Ministerie van sociale Zaken en Volks gezondheid. 18.00 Geestelijke liede ren (opn.). NRU-KRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Lichte grammofoonmuziek. 10.00 Nws. 10.02 Ac tualiteiten. 10.05 Betty: licht muziekpro gramma (gr11.00 Nws. 11.02 Actua liteiten. 11.05 Licht muziekprogramma (gr) en praatje. 1200 Nws. 12.02 Actualitei ten 1205 Lichte grammofoonmuziek. 13.00 Nws. 13.02 Actualiteiten. 13 05 Bert: licht muziekprogr. (gr.). 14.00 Nws. zlekprogramma (gr.). NRU-AVRO: 15.00 Nws. 15.02 Lichte grammofoonmuziek. 16.00 Nws. 16 02 Spiegel der folklore: volksliedjes (gr 16.30 Rhytm and blues (gr.). 17.00 Nws. 17.02-18.00 De zingen de bougie: gevar. platenprogr. voor au tomobilisten (Om 17.00 Nws.). 07.00 Ook goeie morgen'. 09.00 Muziek terwijl u werkt. 10.00 Koffietijd met Tineke. 11.00 Artlsten met eigen stijl 11.15 Kookpunt. 12.00 Halverwege. 14.00 De Draaiklok. 15.00 Woensdagmiddag- speciaal. 16.00 Nashvill Tennessee. 17.00 Veronica's Teenager muziek express 18.00 Veronica's Jukebox. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht, mededelingen en SOS-be- rlchten 12.45 Buitenlands persoverzicht 12.50 Beursberichten en programma-over zicht. 13.00 Nieuws en weerbericht. 13.20 Schoolradio. 14.20 Kinderkoren. 14.30 Voor de jeugd. 1450 Hedendaagse kin derliederen. (15 00 Nws.) 15.15 Voor de kinderen. 16.00 Nws. 16.03 Beursberich ten. 16.09 Engelse les 16.24 Jazz voor de jeugd. 17.00 Nws, weerber. en mede delingen. 17.15 Lichte muziek. 18.00 Nws 12.00 Nws. 12.02 Gevar. muz. 1230 Nws. 13.00, 14.00, 15.00 en 16.00 Nws 17 00 en 18.00 Nieuws.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 11